eitaa logo
در مسیر آگاهی
260 دنبال‌کننده
999 عکس
709 ویدیو
160 فایل
در جهت روشنگری و پاسخگویی به شبهات پيرامون تاریخ ایران و اسلام با پشتیبانی جمعی از اساتید تاریخ حوزه و دانشگاه
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻جشن تولد 40 هزار دلاری فرح!! 🎥 1 دقیقه و 10 ثانیه ویدئو 👇🏻 https://www.instagram.com/tv/CIV6Nkphgns/?igshid=5m93hkoy9yjn ✅به استناد کتاب "خاطرات" اسدالله علم، نخست وزیر محمدرضا شاه پهلوی 🔺انتشار این پست،گامی ست در مسیر آگاهی 🌏 @masir_agahi 📣آدرس پیج اینستا👇🏻 @masir_agahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻پاسخهای کوتاه به چند شبهه ⁉️ *سلام دادن* به شخص مرده نمیرسد؛ پس چرا شما میگویید سلام بر حسین(علیه‌السلام)؟ باید بگویید حسین رضی الله عنه. 📍اگر به شخص مرده نمیرسید؛ پس چرا خداوند در می فرماید: "سلام علی ابراهیم" "سلام علی نوح نبی الله" ⁉️ *قسم خوردن به امام معصوم* است؛ چرا شما شیعیان میگویید به امام (علیه السلام) قسم؟ 📍اگر خوردن به غیر خدا است چرا که در قرآن میفرماید: "والشمس" "والضحی" " والتین"، پس قسم خوردن به شخصی که مقامش از زیتون و خورشید بالاتر است، اشکالی ندارد. ⁉️ چیزی که از یا بعنوان آورده اند، شرک است؛ چرا شما شیعیان وسایل مقدس را میبوسید؟ 📍اگر بوسیدن چیزهای مقدس شرک است؛ پس حضرت (علیه السلام) هم نیز مشرک است، زیرا طبق آیه قرآن حضرت یعقوب لباس حضرت را و به چشمانش کشید و چشمان وی یافت. ⁉️ امام (علیه السلام) مرده است و کمک گرفتن از شرک و حرام است. 📍قرآن می فرماید: گمان نکنید آنان که در راه خدا شهید شده اند، مرده اند، بلکه زنده هستند. طبق این آیه امام حسین(علیه‌السلام) نیز زنده است و همانطور که در زندگی روزمره از خیلی از افراد زنده کمک میگیریم از امام حسین(علیه‌السلام) کمک گرفتن هم اشکالی ندارد. ✒️دکتر محمد جواد یاوری سرتختی (دکتری تاریخ تشیع) 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻معرفی 2 کتاب با یک عنوان 1️⃣ علل و عوامل ضعف و انحطاط مسلمین از منظر سید جمال‌الدین اسدآبادی ✒️مؤلف احمد موثقی ✅درباره کتاب : در این نوشتار بررسی و تبیین می‌شود .وی در این نوشتار نشان می‌دهد که((چگونه جوامع شرقی و مسلمان می‌توانند از انحطاط و زوال فکری، اجتماعی و سیاسی رها شوند)) ;همچنین رهنمودهایی در چگونگی مواجهه با فرهنگ غرب برمی‌شمارد ;سپس خاطر نشان می‌کند که جوامع شرقی باید ضمن پذیرش تغییرات مثبت و سازنده فرهنگ و تمدن غرب و به عبارت دیگر جهان سرمایه‌داری، در مقابل جلوه‌های آن الینه نشوند .از دیگر سوالاتی که وی در این مقال بدان پاسخ گفته است عبارت‌اند از : ((مسئله درگیری و تعارض میان سنت و تجدد با سنت‌گرایی و مدرنیسم در جهان اسلام چگونه قابل حل است؟))، ((علل و عوامل تغییرات اجتماعی و پیرو آن مسئله انحطاط مسلمین یا موانع نوسازی و توسعه در جوامع مسلمان کدام‌اند؟)) و ((در این هم، نقش و جایگاه دین، فلسفه و علم چیست؟)) 2️⃣ علل انحطاط مسلمین از دیدگاه شهید مطهری و دکتر شریعت ✒️مؤلف : علی الهی تبار ✅کتاب حاضر پژوهشی در ارائه دو دیدگاه در این باره است.این کتاب از پنج فصل و یک جمع بندی تشکیل شده است. 〽️کتاب در کتابخانه فقاهت👇🏻 http://lib.eshia.ir/26218/1/13 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در مسیر آگاهی
⁉️چرا 16 آذر در کشورمان روز دانشجو نامگذاری شده است؟ ✅در واقع این روز، به یاد ۳ دانشجویی است که در اعتراض به دیدار رسمی نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا با شاه پهلوی آنهم چندی پس از کودتای ننگین آمریکایی ۲۸ مرداد، توسط رژیم ستمشاهی به شهادت رسیدند. 〽️رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اساتید و دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت در روز ۲۴ آذرماه سال ۸۷ تاریخچه‌ای از این واقعه بیان کردند. ◀️ایشان فرمودند: «جالب است توجه کنید که ۱۶ آذر در سال ۳۲ که در آن سه نفر دانشجو به خاک و خون غلتیدند، تقریباً چهار ماه بعد از ۲۸ مرداد اتفاق افتاده؛ یعنی بعد از کودتای ۲۸ مرداد و آن اختناق عجیب - سرکوب عجیب همه ی نیروها و سکوت همه - ناگهان به وسیله ی دانشجویان در دانشگاه تهران یک انفجار در فضا و در محیط به وجود می آید. چرا؟ چون نیکسون که آن وقت معاون رئیس جمهور آمریکا بود، آمد ایران. به عنوان اعتراض به آمریکا، به عنوان اعتراض به نیکسون که عامل کودتای ۲۸ مرداد بودند، این دانشجوها در محیط دانشگاه اعتصاب و تظاهرات میکنند، که البته با سرکوب مواجه میشوند و سه نفرشان هم کشته میشوند. حالا ۱۶ آذر در همه ی سالها، با این مختصات باید شناخته شود. ۱۶ آذر مال دانشجوی ضد نیکسون است، دانشجوی ضد آمریکاست، دانشجوی ضد سلطه است. 🔻پیشینه و شرح واقعه ۱۶ آذر ۱۳۳۲ 👇🏻👇🏻 https://www.mazaheb.ac.ir/ns/793/%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D9%86%D8%A7%D9%85%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B2-16-%D8%A2%D8%B0%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D9%87-%D8%B9%D9%86%D9%88%D8%A7%D9%86- 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺تلاش برخی رسانه‌ها برای دقیقا همانند این تصویر است. این تصویر یک مثال است برای این که بهتر متوجه شویم می‌تواند چیزی را به ما نشان دهد و نکته‌ای را باورپذیر کند که اساسا با آنچه هست تفاوت جدی دارد. 👈آنچه می‌بینید، می‌شنوید و می‌خوانید را از زوایای مختلف بررسی کنید... ◀️ یعنی ببینید : ⁉️چه کسی، ⁉️ با چه هدفی ⁉️و با چه روشی آن مطلب را برای شما باورپذیر کرده است و ⁉️پذیرش آن مطلب چه تاثیراتی بر نگرش ها و تصمیمات شما دارد...؟ ⏪هر پستی با هدفی تهیه و نشر داده شده است ⏩ ⚠️هوشیار باشیم ✍️دکتر معصومه نصیری، مدرس و پژوهشگر سواد رسانه‌ 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻واقعه «سقیفه بنی‌ساعده» 0️⃣1️⃣قسمت دهم ⭕️ برخورد دستگاه خلافت با مخالفان داخل مدینه 🔻۲. تطمیع عباس، عموی پیامبر (صلی‌الله علیه و آله) 🔹 ابوبکر به همراه شورایی متشکل از عمر، ابوعبیده جرّاح و مغیره بن شعبه به خانه عباس ، عموی پیامبر(صلی‌الله علیه و آله) رفتند . ابوبکر گفت : خدا پیامبر(صلی‌الله علیه و آله) را فرستاد که نبی و ولی مؤمنان بود، و در میانشان بود تا خدا آخرت را برای او پسندید؛ او هم ، پس از خود ، کسی را تعیین نکرد! کارها را به خود مردم واگذار کرد. آن‌ها هم مرا برگزیدند؛ و من از کسی جز خدا نمی‌ترسم که سستی در کار داشته باشم. 🔹 آن‌ها که با من بیعت نکردند با عموم مسلمانان مخالفت می‌کنند و به شما پناه می‌برند. شما، یا با همه مردم همراه شوید و بیعت کنید ، یا اگر همراه نمی‌شوید کاری کنید که آن‌ها با ما نجنگند . ( این سخن ابوبکر ، خود دلیل آن است که همه اصحاب پیامبر(صلی‌الله علیه و آله) بیعت نکرده بودند.) می‌خواهیم از کار حکومت ، سهمی هم به شما بدهیم که بعد از شما برای بازماندگانت نیز باشد! مردم گرچه منزلت شما را دیدند که عموی پیامبری و منزلت علی (علیه‌السلام) را هم دیدند، ولی این امر را از شما گرداندند. بااین‌حال، ما به شما نصیب می‌دهیم. بنی هاشم! آرام باشید ، که رسول خدا(صلی‌الله علیه و آله) از ما و شماست. 🔹 سپس عمر، با لحنی تهدیدآمیز گفت : ما بدین خاطر به نزد شما نیامدیم که نیازمند شما بودیم؛ آمدیم چون خوش نداشتیم در کاری که مسلمانان بر آن اتفاق کرده‌اند طعن و مخالفتی از طرف شما بشود و درنتیجه ، زیان و گرفتاری به شما و آنان برسد. پس مواظب رفتار خود باشید. 🔹 آنگاه عباس گفت : اگر تو این امر حکومت را به نام پیامبر(صلی‌الله علیه و آله) گرفته‌ای ، پس درواقع حق ما را گرفته‌ای - زیرا که ما خویشاوند پیامبریم و نسبت به او اولی از توییم. و اگر آن را به این سبب گرفته‌ای که ازجمله مؤمنان به پیامبری ، ما هم ازجمله مؤمنان بودیم . بااین‌حال ، در کاری که تو در آن پیش‌قدم شدی ، ما قدم نگذاردیم و در آن مداخله نکردیم و پیوسته به کار تو معترضیم. 🔹 امّا درباره این‌که گفتی اگر با تو بیعت کنم سهمی به من وامی‌گذاری؛ اگر آنچه را که می‌دهی مال مؤمنان است و حق ایشان است ، تو چنین حقّی نداری. زیرا که تو نمی‌توانی حق دیگران را ، از پیش خود ، بذل و بخشش‌کنی. و اگر حق ماست ، باید تمام آن را بدهی و بخشی را ندهی . و امّا این‌که گفتی پیامبر(صلی‌الله علیه و آله) از ما و شماست؛ همانا پیامبر(صلی‌الله علیه و آله) از درختی است که ما شاخه‌های آن هستیم و شما همسایه آن هستید. و امّا تو ای عمر ، که گفتی از مخالفت مردم با ما می‌ترسی؛ پس ، این مخالفت امری است که اوّل بار از جانب شما نسبت به ما سرزده است .[۲۱] 📚 پی‌نوشت: ◽️۲۱. تاریخ یعقوبی ج ۲ ص ۱۰۳؛شرح نهج‌البلاغه ابن ابی‌الحدید چ ۲ ص ۱۳ و ۷۴،امامة السیاسة ج ۱ ص ۱۴ ☑️ ادامه دارد ... 🌐 telegram.me/shiaidea 🔺انتشار این پست،گامی ست در مسیر آگاهی 🌏 @masir_agahi 📣آدرس پیج اینستا👇🏻 @masir_agahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻توصیه آیت الله سیدان در ایام کرونا 🎥 2 دقیقه و 47 ثانیه ویدئو 🔺انتشار این پست،گامی ست در مسیر آگاهی 🌏 @masir_agahi 📣آدرس پیج اینستا👇🏻 @masir_agahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 کاپیتولاسیون و مصونیت آمریکایی ها در ایران ◀️نمونه ای از موارد متعدد : ✅ درجه دار آمریکایی با "دختر کرد" (ایران سلیمی)، در کرمانشاه تصادف کرد که منجر به مرگ وی شد، اما او هرگز محاکمه نشد ✅بایکوت خبری شدید ساواک در این ماجرا ✅حمایت سفارت آمریکا و مصونیت افسر آمریکایی، "چارز ارل گری" 🎥 ویدئو مربوطه👇🏻(زمان : 1دقیقه) https://www.instagram.com/p/CHddVFYh-Bp/?igshid=18t90w61ossca 〽️کاپیتولاسیون یعنی چه ؟ 👇🏻 http://wikifeqh.ir/%DA%A9%D8%A7%D9%BE%DB%8C%D8%AA%D9%88%D9%84%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86 🔺انتشار این پست،گامی ست در مسیر آگاهی 🌏 @masir_agahi 📣آدرس پیج اینستا👇🏻 @masir_agahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20201206-WA0025.
4.86M
🔻نقد اندیشه های سکولاریزم 1️⃣قسمت اول ⁉️ذات سیاست، کثیف و سرشار از رقابت و دغلبازی است. در حالی که دین، برنامه ای برای تقدس و پاکسازی انسان هاست. پس نباید دین را وارد سیاست کرد 🎤پاسخ : استاد چرمچیان (از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران) ⏰ 14 دقیقه و 37 ثانیه صوت پ. ن : سکولاریزم = اندیشه جدایی دین از سیاست 🔺انتشار این پست،گامی ست در مسیر آگاهی 🌏 @masir_agahi 📣آدرس پیج اینستا👇🏻 @masir_agahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 واقعه «سقیفه بنی‌ساعده» 1️⃣1️⃣ قسمت یازدهم ⭕️ برخورد دستگاه خلافت با مخالفان داخل مدینه 🔻۳. حمله به خانه حضرت فاطمه (سلام الله علیها) برای شکستن تحصن مخالفان 🔹 عمربن خطاب می‌گوید : پس‌ازاین که خداوند،پیامبرش (صلی‌الله علیه و آله) را به‌سوی خود فراخواند، از گزارش‌هایی که به ما رسید یکی این بود که علی ( علیه اسلام ) و زبیر و همراهانشان از ما بریده‌اند و در مقام مخالفت با ما ، در خانه فاطمه ( سلام‌الله علیها) گرد آمدند. مورخان ، در شمار کسانی که از بیعت با ابوبکر ، سرباز زدند و همراه علی (علیه اسلام) و زبیر در خانه حضرت فاطمه (سلام‌الله علیها) بست نشستند، اشخاص زیر را نام‌برده‌اند: 🔹 عباس بن عبدالمطلب ، عُتَبَة بن ابی لَهَب ، سلمان فارسی، ابوذر غفاری، عمار بن یاسر، مقداد بن اَسود ، برإ بن عازِب ، اُبیّ بن کَعب، و گروهی از بنی‌هاشم و مهاجران و انصار. [۲۲] 🔹 سپس ابوبکر به عمر دستور داد که به خانه فاطمه ( سلام‌الله علیها) رود و آنان را ازآنجا بیرون کند و اجتماعاتشان را پراکنده سازد و اگر مقاومت کردند با آن‌ها بجنگد. ازجمله کسانی که به ‌فرمان ابوبکر به خانه فاطمه ( سلام‌الله علیها) حمله کردند : عمربن خطاب ، خالد بن ولید، عبدالرحمن بن عوف، ثابت بن قیس بن شماس ، زیاد بن لبید، محمدبن مسلمه ، زید بن ثابت ، اسید بن حضیر و ... [۲۳]. 🔹 عمر، در اجرای فرمان ابوبکر ، رو به خانه فاطمه ( سلام‌الله علیها) نهاد، درحالی‌که شعله‌ای از آتش در دست گرفته بود و تصمیم داشت که با آن ، خانه را به آتش بکشد.[۲۴] عمر آمد و علی (علیه‌السلام) و دیگرکسانی را که در خانه وی بودند صدا کرد که بیرون بیایند، ولی قبول نکردند. عمر گفت : قسم به خدایی که جانم در دستم اوست بیرون می‌آیید یا خانه را با هر که در آن هست آتش می‌زنم؟ به عمر گفتند : فاطمه ( سلام‌الله علیها) در خانه است . گفت : باشد، خانه را آتش می‌زنم.[۲۵] عمر به حضرت زهرا( سلام‌الله علیها) گفت: هیچ‌کس نزد پدرت محبوب‌تر از تو نبود، ولیکن این مرا منع نمی‌کند، چنان‌که این گروه نزد تو جمع شوند که فرمان دهم خانه را بر تو آتش زنند.[۲۶] 🔹 سپس زبیر شمشیر کشیده ، به مقابله او شتافت، ولی پایش لغزید و شمشیر از دستش بر زمین افتاد. پس مهاجمان حمله بردند و او را دستگیر کردند.[۲۷] سپس به خانه ریختند و تحصن‌کنندگان را به‌زور به مسجد بردند تا با ابوبکر بیعت کنند. پس همه به با ابوبکر بیعت کردند به‌جز حضرت علی (علیه‌السلام)[۲۸] زیرا حضرت فاطمه (سلام‌الله علیها) از خانه‌اش بیرون آمد و خطاب به مهاجمان گفت : از خانه‌ام بیرون می‌روید، یا که، به خدا قسم ، سرم را برهنه می‌کنم و به خدا شکایت می‌برم. با شنیدن این تهدید، مهاجمان و دیگرانی که در خانه بودند بیرون رفتند و آنجا را ترک کردند.[۲۹] 🔹 شاخصه‌های اصلی هجوم اول: ۱. تحصّن تعدادی از مخالفان بیعت با ابوبکر در محل بیت فاطمه ( سلام‌الله علیها) ۲. تهدید عمر به احراق بیت فاطمه(سلام‌الله علیها) در صورت عدم خروج متحصّنین ازآنجا ۳. خروج متحصّنین به‌ویژه زبیر بن عوام - درحالی‌که شمشیر به دست داشت - ۴. عدم خروج حضرت علی (علیه السلام) از بیت فاطمه (سلام‌الله علیها) علیرغم خروج متحصّنین 📚 پی‌نوشت: ◽️۲۲. مسند احمد ج ۱ ص ۵۵ ، طبری ج ۲ ص ۴۶۶،ابن اثیر ج ۲ ص ۱۲۴ ، ابن کثیر ج ۵ ص ۲۴۶ ؛ صفوة الصفوة ج ۱ ص ۹۷ ؛ شرح نهج‌البلاغه ابن ابی‌الحدید ج ۱ ص ۱۲۳ ، تاریخ الخفا سیوطی ص ۴۵،سیره ابن هشام ج۴ ص ۳۳۸ ◽️۲۳. طبری ج ۲ ص ۴۴۳-۴۴۴ ◽️۲۴. العقد الفرید ، ابن عبدربه ج ۳ ص ۶۴؛ تاریخ ابوالفدإ ج ۱ ص ۱۵۶ ◽️۲۵. الامامة و السیاسة ج۱ ص ۱۲ ◽️۲۶. کنزالعمّال ج ۳ ص ◽️۲۷. طبری ج۲ص۴۴۳و۴۴۴و۴۴۶؛ الریاض النضره ج ۱ ص ۱۶۷؛تاریخ الخمیس ج ۱ ص ۱۸۸ کنزالعمال ج ۳ ص ۱۲۸ ◽️۲۸. الامامة و السیاسة ج ۱ ص ۱۲ ؛ شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید معتزلی ج ۲ ص ۲۱ ◽️۲۹. تاریخ یعقوبی ج۲ ص ۱۰۵ ☑️ ادامه دارد ... 🌐 telegram.me/shiaidea 🔺انتشار این پست،گامی ست در مسیر آگاهی 🌏 @masir_agahi 📣آدرس پیج اینستا👇🏻 @masir_agahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در مسیر آگاهی
🔻 عنوان : راه راستی مؤلف : حسن فاطمی (موحد) ✅درباره کتاب : تألیف حاضر به بررسی و نقد باورهای زرتشتیان و باستان‌ستایان می‌پردازد. نویسنده در دوازده بخش به دین و دین‌داری، زرتشت، اوستا، نمادها و آیین‌ها، نژادپرستی، زن و ازدواج، ایران باستان، اسلام و ایران، برده و برده‌داری، حیوانات، مردگان پرداخته است. بنای نویسنده بر آن بوده که از واژه‌ها و اصطلاحات نامأنوس خودداری کند و مطالب با قلمی ساده و روان به نگارش درآید تا افراد کم آشنا با دین زرتشتی نیز بتوانند از کتاب استفاده کنند. بخش های کتاب را به شرح زیر معرفی می کند: بخش اول؛ دین و دین داری: این بخش پاسخ گوی پرسش هایی درباره دین و اهل کتاب است. پرسش هایی که عمدتا نسل جوان در حوزه دین مطرح می کنند. بخش دوم؛ زرتشت: بخش دوم ابهام های زیاد در مورد زرتشت را نشان داده است. عمده این ابهام ها قابل برطرف شدن است. بخش سوم؛ اوستا: پس از شناساندن اوستا، دو قسمت از ان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. گات ها و وندیداد؛ زیرا زرتشتیان در حال حاضر تنها گات ها را برای زرتشت می دانند و باور دارند که بقیه اوستا، ساخته موبدان است. وندیداد در بردانده قوانین اجرایی و احکام شرعی زرتشتیان در عصر ساسانیان است. وندیداد در واقع نمایانگر بخشی از تاریخ ایران باستان است. بخش چهارم؛ نمادها و آیین ها: این قسمت پاسخ گوی پرسش درباره آتش، نور، فروهر، شعار اندیشه و گفتار و کردار نیک، نوروز و مهرگان است. بخش پنجم؛ نژادپرستی: توجه افراطی به نژاد آریایی از ویژگی های بارز زرتشتیان و باستان گراهای افراطی است. به همین دلیل، یک بخش به نژادپرستی اختصاص یافت. بخش ششم؛ زن و ازدواج: این قسمت نادرستی ادعای بهای زیاد دادن به زنان در ایران باستان از سوی زرتشتیان را نشان داده است. بخش ششم به ازدواج با محارم میان زرتشتیان و ازدواج استقراضی نیز توجه کرده است. بخش هفتم؛ ایران باستان: بطلان اعتقاد به مهد تمدن بودن ایران باستان را تبیین کرده است. این تصور که همه جای ایران گل و بلبل بوده، پنداری بی اساس بیش نیست. بخش هشتم؛ اسلام و ایران: روابط متقابل اسلام و ایران، از جمله مباحث مهم در زرتشتی پژوهی به شمار می رود. اسلامی که باورود خود به ایران، بساط زرتشتی را از این کشور برچید. در این موضوع، راستی ها و ناراستی های فراوان در هم آمیخته اند و کوشش بر بیان واقعیت ها تا حد امکان بوده است. بخش نهم؛ برده و برده داری: این قسمت کتاب، از زوایای مختلف به برده و برده داری پرداخته و تبیین کرده که برده داری در ایران سابقه ای دیرین دارد و اسلام آورنده آن به ایران نیست. بخش دهم؛ حیوانات: افراط و تفریط در برخورد با حیوانات، ویژگی منابع زرتشتی است. در مورد بعضی حیوانات تا حد نسل کشی پیش رفته اند و از طرف دیگر برای کشتن برخی حیوانات، مجازات هایی سنگین از جمله اعدام در نظر گرفته اند. بخش دهم این افراط و تفریط ها و نیز توجه اسلام به حیوانات را پیش رو قرار می دهد. بخش یازدهم؛ مردگان: در گذشته زرتشتیان رفتارهایی خرفه آمیز با اموات داشته اند. نظر به فروانی پرسش ها در این زمینه، یک بخش به آن اختصاص یافته است. بخش دوازدهم؛ گوناگون: پرسش هایی دیگر نیز در مورد زرتشتیان و ایران باستان مطرح است کهدر بخش های پیشین نمی گنجند. آن پرسش های در اینجا مطرح شده اند. ✅اطلاع بیشتر و مراکز تهیه کتاب 👇🏻 http://www.raherasti.ir/9791/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%D8%AB%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%B3%D8%A7/ 〽️نسخه دیجیتال کتاب👇🏻 https://www.ketabchin.com/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C/book/61095759 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ امام کاظم (علیه السلام) : بهای جانهای شما جز بهشت نیست، پس خود را به کمتر از آن نفروشید. 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ در حدیث شریف غدیر، اِنّی تارِک فِیکُمُ الثَّقَلَیْن کِتابَ اللهِ وَ عِتْرَتی ما اِنْ تَمَسَّکْتُمْ بِهِما لَنْ تَضِلُّوا»، کدامیک صحیح است؟ کتاب الله و عترتی یا کتاب الله و سنتی؟ 🎥 عالم سنی با بررسی منابع برادران اهل تسنن پاسخ می دهد ⏰ 3 دقیقه و 55 ثانیه ویدئو ✅اطلاع بیشتر : 👇🏻 http://ensani.ir/fa/article/92355/%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%DB%8C%DA%A9-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D9%88-%D8%AA%D8%B9%D8%A8%DB%8C%D8%B1-%D8%B5%D8%AD%DB%8C%D8%AD-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%88-%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%AA%DB%8C-%D8%A3%D9%87%D9%84-%D8%A8%DB%8C%D8%AA%DB%8C-%DB%8C%D8%A7-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D9%88-%D8%B3%D9%86%D8%AA%DB%8C- 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 واقعه «سقیفه بنی‌ساعده» 2️⃣1️⃣ قسمت دوازدهم ⭕️ برخورد دستگاه خلافت با مخالفان داخل مدینه 🏴۴. آتش زدن خانه حضرت فاطمه سلام‌الله علیها 🔹 پس‌ازآنکه در هجوم اول دستگاه خلافت موفق شد، تحصن یاران حضرت علی (علیه‌السلام) و مخالفان خود را بشکند بااین‌وجود نتوانستند از حضرت علی (علیه‌السلام) و بنی‌هاشم بیعت بگیرند. به همین دلیل بار دیگر به خانه دختر رسول خدا ( صلی‌الله علیه و آله) حمله کردند و این بار با آتش زدن در خانه حضرت و ضرب‌وجرح ایشان که موجب به شهادت رسیدن فرزند ایشان محسن شد ، حضرت علی (علیه‌السلام) را به‌زور به مسجد بردند. 🏴 مشخصه‌های اصلی هجوم دوم: 🔹 ۱. تنها بودن اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در هنگام هجوم اصلی و خالی بودن بیت فاطمه (سلام‌الله علیها) از یاران حضرت علی (علیه‌السلام) ۲. بیرون کشیدن اجباری حضرت علی (علیه‌السلام) از بیت فاطمه ( سلام‌الله علیها) توسط مهاجمین و تهدید ایشان به قتل ۳. به آتش کشیدن درب خانه حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) توسط مهاجمین ۴. ایراد ضرب‌وجرح به حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) توسّط مهاجمین[۳۰] 🔹 چون فاطمه (سلام‌الله علیها) دید که با علی (علیه‌السلام) و زبیر چه کردند، بر در حجره خود ایستاد و رو به ابوبکر کرد و گفت: «ای ابوبکر! چه زود در مقام نیرنگ با خانواده پیامبر خدا (صلی‌الله علیه و آله) برآمدید! به خدا قسم که تازنده‌ام با عمر سخن نخواهم گفت.»[۳۱] 📚پی‌نوشت: ◽️۳۰. نقل‌های اهل سنت در مورد هجوم اصلی، مندرج در کتاب « دراسة و تحلیل حول الهجوم علی بیت فاطمه(سلام‌الله علیها)» در شماره‌های :۶-۷-۸-۹-۱۰-۱۳-۱۴-۱۵-۲۳-۳۴-۳۷-۴۲-۴۷-۵۸ ؛ متأسفانه به دلیل سانسور و تحریف در منابع اهل سنت شاخصه‌های ۳ و ۴ تنها به‌صورت رده پایی می‌باشد. ◽️۳۱. شرح نهج‌البلاغه ابن ابی‌الحدید ج ۲ ص ۱۳۴ و ج ۶ ص ۲۸۶ ☑️ ادامه دارد ... 🌐 telegram.me/shiaidea 🛑نشر حداکثری ⭕کانال در تلگرام : T.me/dar_masire_agahi ⭕کانال در ایتا : Eitaa.com/masir_agahi ⭕کانال در واتساپ : https://chat.whatsapp.com/DlzqWiTGy7jEseSACmdWEP ⭕پیج اینستاگرام : @masir_agahii