eitaa logo
مسیر خودشناسی
172 دنبال‌کننده
123 عکس
54 ویدیو
14 فایل
🔸️رسانه ای تبیینی و محفلی برای اندیشیدن. 🔸️تاملاتی دینی، عرفانی، فلسفی و علمی در شناخت انسان. 🔸تحلیل و بررسی برخی از آراء و اندیشه ها. ✍ مرسل عزیزی @morsal_azizi
مشاهده در ایتا
دانلود
تشنگان را به لبِ جویِ طهورا بفرست "چادرت را بتکان روزیِ ما را بِفِرست" 🌷 میلاد کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، روز دختر و آغاز دهه کرامت مبارک باد. 🌐 @masirekhodshenasi
دعوت به خیر نماز پرفضیلت همدیگر را دعا کنیم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تمنا میکنم باشیُ و آخر میروی سویی قراری میگزارم تا شوم خاک سر کویت مرسل عزیزی ‌‎‎‎‎‌‌‎‎‌‎‌‌‎‌‌‎‎‎‎‎‌‌‎‌‌‍‌‍‌‍‎‌‌‎‌‌‍‌‍‌‍‎‎‌‌‎‌
6.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 بسه دیگه ... سید یاسر جبرائیلی: ما از تقلید کورکورانه ی میرزا ملکم خانی غرب به هیچ جا نرسیدیم... 🌐 @masirekhodshenasi
🔴 ملکات نفسانی و مجازات ✍ مرسل عزیزی احوال و ملکات نفسانی همچون عمل سبب مجازات می شود. بر اساس برخی از آیات قرآن کریم، انسان ها بواسطه احوال و مکات باطنی شان مورد محاسبه و مجازات الهی قرار می گیرند؛ یعنی قصد و نیت انجام عمل هم در این دسته آیات موجب عذاب دانسته شده است. مثلا آیه 19 سوره نور «ان الذین یحبون ان تشیع الفاحشه فی الذین آمنوا لهم عذاب الیم فی الدنیا و الآخره» بر این دلالت دارد که عذاب آنها تنها بخاطر دوست داشتن اشاعه فحشا است، و روشن است که میل به گسترش فحشاء از سنخ احوال باطنی و قلبی است. هم چنین آیه «لله ما فی السماوات و الارض و ان تبدوا ما فی انفسکم او تخفوه یحاسبکم به الله فیغفر لمن یشاء و یعذب من یشاء و الله علی کل شی قدیر» از محاسبه ملکات نفسانی آشکار و نهان انسان خبر می دهد. علامه طباطبایی در توضیح اینکه خداوند انسان ها را به جهت احوال و ملکات نفسانیِ منشا اعمال محاسبه می کند، می فرماید: معنای کلمه ما فی انفسکم، ما استقر فی انفسکم است و مقصود از آن یعنی هر آنچه که در دلهای شما جایگزین شده، چون هم عرف و هم لغت از آن عبارت همین معنا را می فهمد و معلوم است که در نفس چیزی به جز ملکات و صفات چه فضائل و چه رذائل مستقر نمی شود. 🌐 @masirekhodshenasi
اَمَّن یُجیبُ المُضطَرَّ اِذا دَعاهُ وَ یَکشِفُ السُّوءَ برای سلامتی رئیس جمهور آقای رییسی و همراهان ایشون دعا کنیم. یا کاشف الکرب
اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْکو إِلَیْک فَقْدَ نَبِیِّنَا وَ غَیْبَهَ وَلِیِّنَا وَ کثْرَهَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّهَ عَدَدِنَا وَ شِدَّهَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الزَّمَانِ عَلَیْنا
مرحوم آیت الله حائری شیرازی میفرمودند: خون شهدا گیرا است . کسی که در تشییع شهدا شرکت می‌کند ، گرفتار این خون می شود ؛ این خون او را جذب می‌کند ؛ او را منقلب می‌کند ؛ او را از دنیا می‌کَند ، دنیا را در نظر او کوچک می‌کند ، خدا در نظر او بزرگ می‌شود ، این مراسمی است که امام زمان (علیه السلام) به آن نظر دارد... شرکت در تشییع و راه چون شهدا زیستن و با شهادت از دار دنیا عبور کردن را به روی انسان هموار می کند. 🌐 @masirekhodshenasi
فطرتی که غبار آلود نشده و قلبی که حب دنیا بر آن چیره نشده، بوی عطر صداقت و اخلاص را به مشام جان می شنود. کور دل اند آنان که زیبایی ها را نمی بینند. 🌐 @masirekhodshenasi
🔴 جایگاه علم ✍ مرسل عزیزی جناب ملاصدرا معتقد است که ظاهر بینان، عمل را در جایگاهی بالاتر از مقام آن نشانده‌اند؛ زیرا به اعتقاد ایشان، علوم مقدمه حصول حالات درونی‌اند و خود احوال نیز وسیله انجام اعمال‌اند و بنا براین عمل، غایتِ آن دو، و برتر از آنهاست؛ این در حالی است که حقیقت، نزد صاحبان بصیرت بر عکس است؛ یعنی اعمال برای حصول احوال‌اند و احوال، برای تحصیل علوم، از این رو، ارزش علوم بیش از آن دو است. احوال نیز برتر از اعمال‌اند؛ زیرا هدف از اعمال، به دست آوردن احوال است که با پیرایش قلب از موانع، و صیقل دادن چهره آن از حجاب‌ها و تاریکی‌ها محقق می‌شوند. لوح نفس همچون آینه‌‌ای است که اعمال موجب پیدایش و صفای آن می‌شوند؛ احوال همان صقالت و پیراستگی آینه‌اند، و علوم، صورت‌هایی‌اند که در این آینه نقش می‌بندند. 🌐 @masirekhodshenasi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا