هدایت شده از کوچه شهدا✔️
در عزاداری ها حال خوشی داشت. خيليها با وجود ابراهيم و عزاداري او شور و حال خاصی پيدا ميكردند. ابراهيم هر جایی که بود آنجا را کربلا ميكرد!گريه ها و ناله های ابراهيم شــور عجيبي ايجاد ميكرد. نمونه آن در اربـعين سـال ۱۳۶۱ در هيئت عاشـقان حسين(ع)بود.بچههای هيئتی هرگز آن روز را فراموش نمي كنند. ابراهيم ذكر حـضرت زينب (س) را می گفت. او شـور عجيبی به مجلس داده بود.بعدهم ازحال رفت و غش كرد! آن روز حالتی در بـچه ها پـيدا شد كه ديگر نديديم. مطمئن هسـتم به خاطر سوز درونی و نفس گرم ابراهيم،مجلس اينگونه متحول شده بود.
ابراهيم هيچ وقت خودش را مداح حـساب نميكرد.ولی هر جا كه ميخواند شور و حال عجيبی را ايجاد می كرد.ذكر شهدا را هيچوقت فراموش نميكرد.
#شهید_ابراهیم_هادی
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
"کوچه شهدا"💫
╭┅─────────┅╮
@kooche_shohadaa
╰┅─────────┅╯
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️مردم كوفه در زمان امام حسين (عليه السلام) چگونه مردمی بودند؟
🔹در منابع تاریخی و افواه عوام، مردم کوفه اهل «غدر و خیانت» دانسته شده و گفته شده است که وفای به عهد در میان آنها امری نادر است. اين مسلم است كه مردم کوفه «عجول» بودند و همین «تعجیل» آنها در «تصمیم گیری» همیشه به ضرر خود آنها و حاکمان آنها بوده است. «زود رنج بودن» در کنار «زود قانع شدن»، «زود تسلیم شدن» و «زود سرکشی کردن» از روحیّات آنان به شمار میآید. در اینجا مطالبی را درباره موضع گیری آنها در قبال واقعه کربلا، ارائه می دهیم. مردم کوفه مجموعه قبایل مختلفی بودند که در عهد حکّام مختلف، ترکیب بندی آنها مختلف بود. این تغییر شکل در تقسیم بندی قبایل متناسب با مصالحی بود که حکّام در نظر می گرفتند؛ اما در همین حال اغلب حکام نیز خود ملاحظه رؤسا و بزرگان قبایل را کرده و می دانستند که در بسیاری از موارد، قدرت آنها بیش از قدرت حاکمان شهر است.
🔹شیعیان تنها بخشی از مردم این شهر بودند. درست است که برخی از قبایل شهرتی به تشیّع داشتند، اما نمیتوان قبیلهای را صددرصد شیعی دانست. آنها در قبایل مختلف پراکنده بودند و چندان اتحادی با یکدیگر نداشتند. علاوه بر روحیات قبیلهای، روحیات خاصّ کوفی بر آنها حاکم بود. لذا چندان متفاوت از دیگران نبودند. تعداد شیعیان در آن زمان چندان گسترده نبود. گفته اند: «زمانی که حجر بن عدی در مسجد به مخالفت با گفتههای زیاد پرداخت، نیمی از کسانی که در مسجد بودند یا یک سوم آنها با او همآواز شدند. با توجّه به روحیه شیعی شهر و با دانستن این که به هر روی، شماری از مردم بر پایه نوعی تشیّع سیاسی، که فقط در مسائل سیاسی، همراهی نسبی با اولاد علی (علیه السلام) را می پذیرفتند، باید جریان شیعی شهر را حداقل در حد یک چهارم جمعیت شهر دانست.
🔹هیچ شکّی وجود ندارد که مردم کوفه، #امام_حسین (علیه السّلام) را دعوت کردند و او را یاری نکردند، و بعداً در کشتن او نیز مباشرت کردند. در عین حال باید دید که این مردم چه کسانی بودند؟ چه گروهی نامه نوشتند و چه مقدار از مردم کوفه، در جنگ با #امام_حسین (علیه السّلام) شرکت کردند؟ در آغاز ذکر این نکته لازم است که بعدها کوفه به صورت مرکزی برای شیعیان علوی مذهب درآمد، و حتّی در مقابل بنی عبّاس به خاطر غصب حاکمیّت آل علی مخالفت هایی [از خود] نشان داد. از این رو علاوه بر این که مورّخین و محدّثین وابسته به امویها از مردم کوفه نفرت داشتند، وابستگان به بنی عبّاس نیز دچار همین کینهها بودند. مظلومیّت شیعه تنها در حدّ ظلم سیاسی نبود، بلکه از لحاظ فرهنگی نیز این ظلم وجود داشت. به هر حال با حاکمیّت جریان فرهنگی وابسته به بنی عبّاس، چنین امری طبیعی و بدیهی است. بنابراین لازم است توّجه داشته باشیم که سیر نقل وقایع را از چنین عینکی که رنگ آن نفرت از مردم کوفه به دلیل تشیع آنهاست، ملاحظه میکنیم. #ادامه👇
⭕️زندگی امام حسین (ع) در طول مدت عمر حضرت همه درس است
🔹زندگی #حسینبنعلی علیه السّلام در طول تاریخِ زندگی پنجاه و چند سالهی آن بزرگوار، همه درس است: دوران کودکی او درس است، دوران جوانی او درس است، در دوران امامت امام حسن علیه السّلام رفتار او درس است، بعد از شهادت امام حسن علیه السّلام رفتار او همه درس است. اینجور نبود که کار #امام_حسین فقط در آن روز آخر باشد، لکن #حادثه_کربلا این قدر عظمت دارد، این قدر درخشنده است که مثل خورشیدی همهی نورهای دیگر را تحت الشّعاع قرار می دهد؛
🔹و الا خطابهی #امام_حسین علیه السّلام خطاب به علما و بزرگان و صحابه و تابعین در منی - که در کتب حدیث ذکر شده است - یک سند تاریخی است؛ نامهی آن بزرگوار خطاب به علما و بزرگان و پایهها و ارکان دینی در زمان خودش - که در کتب معتبر حدیث نقل شده است - یک سند تاریخی مهم است؛ رفتارهای آن بزرگوار، برخوردش با معاویه، نامهاش به معاویه؛ حضورش در کنار پدر در دوران کوتاه خلافت امیرالمؤمنین علیه الصّلاة والسّلام؛ همهی اینها قدم به قدم درس است؛
🔹منتها #حادثه_عاشورا چیز دیگری است... باید از #حسینبنعلی درس آموخت؛ درس حسین بن علی علیه الصّلاة والسّلام به امّت اسلامی این است که برای حقّ، برای عدل، برای اقامهی عدل، برای مقابلهی با ظلم، باید همیشه آماده بود و باید موجودی خود را به میدان آورد؛ در آن سطح و در آن مقیاس، کار من و شما نیست؛ امّا در سطوحی که با وضعیّت ما، با خُلقیّات ما، با عادات ما متناسب باشد چرا؛ باید یاد بگیریم.
بیانات مقام معظم رهبری ۹۲/۰۳/۲۲
منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار معظم له
#امام_خامنه_ای
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
🔴 حکایت تکان دهنده فرزند شیخ رجبعلی خیاط از پدرش در مورد یک زن بی حجاب
🔰یکی از دوستان پدرم میگفت: یک روز با جناب شیخ به جایی میرفتیم، یکدفعه من دیدم جناب شیخ با تعجب و حیرت به زنی که موی بلند و لباس شیکی داشت نگاه میکند! از ذهنم گذشت که جناب شیخ به ما میگوید چشمتان را از نامحرم برگردانید و حالا خودش اینطور نگاه میکند! فهمید! گفت:
تو هم میخواهی ببینی که من چه میبینم! ببین! من نگاه کردم دیدم همین طور از بدن آن زن، مثل سرب گداخته، آتش و سرب مذاب به زمین میریزد! و آتش او به کسانیکه چشمهایشان به دنبال اوست #سرایت میکند. جناب شیخ گفت: ... او راه میرود و مردم را همین طور با خودش به آتش #جهنم میبرد.
https://rasekhoon.net/news/show/219656/
🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم
✍@tahlile_siasi
✍@tahlile_siasi
⭕️امام حسین عليه السلام:
🔸اِيّاكَ وَ ما تَعْتَذِرُ مِنْهُ، فَاِنَّ الْمُؤْمِنَ لا يُسِىءُ وَ لا يَعْتَذِرُ وَالْمُنافِقَ كُلُّ يَوْمٍ يُسِىءُ وَ يَعْتَذِرُ.
🔹از آنچه موجب عذرخواهى مى شود بپرهيز، زيرا مؤمن بد نمى كند، عذرخواهى هم نمى كند؛ ولى منافق هر روز كار بد مى كند و بعد عذرخواهى مى كند.
📕تحف العقول، ص ۱۷۷ ـ بحارالانوار، ج ۷۸، ص ۱۲۰
#امام_حسین
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️نوید فتح مبین در سراسر جهان
🔹گویی وعده خداوند قادر نزدیک است و امید است این بارقه برقآسا، که در سراسر جهان پرتو افکنده، و نوید فتح مبین میدهد، به حکومت مطلقه منجی آخرالزمان و پناه مستضعفان متصل شود.
بیانات حضرت امام ۶۴/۱۱/۲۲
منبع: سایت جامع امام خمینی (ره)
#امام_خمینی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️آيا امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) بعد از ظهور، «تكنولوژى» كنونى را گسترش مى دهد؟
🔸قبل از پاسخ به اين سؤال كه آيا امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) بعد از ظهور، تكنولوژى كنونى را گسترش مى دهد يا خير؟ بايد به دو نكته توجه كرد:
1⃣هدف غايى از خلقت كه مطابق برخى از آيات قرآن كريم، عبوديت در تمام سطوح است، تنها و به طور كامل در عصر ظهور #حضرت_مهدی (عجل الله تعالی فرجه) تحقق مى يابد.
2⃣اسلام به هر دو جنبه انسان، يعنى مادى و روحى او توجه دارد؛ ولى اصالت را با روح او قرار داده و اگر به امكانات و رفاهيات او توجه مى كند به ديد اصالتى نيست.
🔹با توجه به اين دو مقدمه به اين نتيجه مى رسيم كه #امام_زمان (عجل الله تعالی فرجه) هم از تكنولوژی روز استفاده مى كند و هم در گسترش آن مى كوشد؛ ولى به مقدار ضرورت و در راستاى اهداف خلقت بشر كه همانا پياده شدن عبوديت مطلقه در تمام زندگى بشر است.
📕موعود شناسی و پاسخ به شبهات، رضوانی، علی اصغر، مسجد مقدس جمکران، قم، ۱۳۹۰ شمسی، چاپ هفتم، ص ۶۴۵
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#امام_زمان #امام_مهدی
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
23.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 روضه جانکاه حضرت علی اکبر علیه السلام
سخنرانی شهید کافی
➥ @sheikh_kafi | شیخ احمد ڪـافی
⭕️سرزنش کردن مؤمن
🔹سرزنش کردن مؤمن از کار بدی که کرده، حتی اگر گناه کرده باشد، روا نیست. امام صادق علیه السلام فرموده است: «کسی که مؤمنی را سرزنش کند، خدا او را در دنیا و آخرت سرزنش خواهد کرد». حدیث دیگری از آن حضرت رسیده که میگوید: «کسی که مؤمنی را به گناهی سرزنش کند، نمیرد تا این که خود نیز آن گناه را مرتکب شود». معنای آنچه گفته شد، خودداری از نصیحت یا امر به معروف و نهی از منکر یا اجرای حدود الهی نیست؛ همه اینها جای خود را دارد و نکوهیده بودن «سرزنش» جای خود را.
📕 #نردبان_سعادت (تلخیص و تحریر کتاب معراجالسعادة)، ص ۲۲۲
منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت الله العظمی بهجت (ره)
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️چرا باید اهل بیت (ع) را یاری کنیم؛ آیا هم اکنون امام زمان (عج) نیازمند یاری ما می باشد؟ (بخش اول)
🔹امیرالمؤمنین (علیه السلام) در یکی از سخنانش که یاران خود را به دلیل سستی ملامت نمود، مثالی از زمان رسول الله (صلی الله علیه و آله) زد و فرمود: «فَلَمّا رَأَی اللهُ صِدقَنا اَنزَلَ بِعَدُوِّنَا الکَبتَ وَ اَنزَلَ عَلَینا النَّصر؛ [۱] زمانی که خداوند ما را صادق دید، دشمن ما را سرکوب کرد و ما را یاری نمود». اگر شما نیز صادقانه وارد میدان می شدید و ایستادگی می کردید، خدای متعال دشمن شما را سرکوب می کرد و به شما نصرت می داد. این یک قاعده کلی و قانونی الهی است. نصرت الهی برای مومنین قطعی بوده و از سنّت های الهی می باشد. خداوند این کار را به عنوان حقّی بر عهده خود قرار داده، می فرماید: «وَ كانَ حَقًّا عَلَینا نَصرُ المُؤمِنین» [روم، ۴۷] و نیز می فرماید: «إِنَّ اللهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا؛ [حج، ۳۸] قطعا خداوند از كسانى كه ايمان آورده اند دفاع مى كند».
🔹نکته عجیب اینکه خداوندِ توانایِ بی نیاز، در این آیات به گونه ای سخن می گوید که گویا خود را بدهکار می داند؛ لذا در ادامه این آیه میفرماید: «إِنَّ اللهَ لَا يُحِبُّ كُلَّ خَوَّانٍ كَفُورٍ؛ قطعاً خدا هیچ خیانت کار ناسپاسی را دوست ندارد»، بدین معنی که این دفاع و یاری، امری بدیهی می باشد که خلاف آن خیانت و ناسپاسی شمرده می شود. او حتی تأکید می نماید که من بر این کار توانایم: «اِنَّ اللهَ عَلی نَصرِهِم لَقَدیر؛ [حج، ۳۹] مسلماً خدا بر یاری دادن آنان تواناست». او با این سخنان بیان می دارد که احتمال تخلّف از این وعده، صفر است. چون نه پروردگار از وعده اش تخلف خواهد نمود، و نه کسی می تواند او را در این مسیر ناتوان سازد. البته همه این موارد از لطف بی کران او نشأت می گیرد، وگرنه کسانی که تمام هستی شان را از او گرفته اند چه طلب و حقّی می توانند بر عهده او داشته باشند. آنها همه استعداد، توان و دارایی خویش را مدیون خداوند هستند.
🔹با این همه، خداوند یاری رساندن به مؤمنین را بدون شرط قرار نداده است، بلکه آن را متوقف بر این امر نموده است که آنها نیز خداوند را یاری کنند: «إِنْ تَنْصُرُوا اللهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدامَكُم؛ [محمد، ۷] اگر خداوند را یاری کنید او نیز شما را یاری کرده و گام هایتان را در راه حقّ ثابت و پایدار نگاه می دارد». این شرط ممکن است سؤالی در ذهن مخاطب ایجاد کند مبنی بر اینکه خداوند متعال که خود بی نیاز مطلق است، چگونه چنین درخواستی را از بندگان خود نموده است؟ و این درخواست به چه معناست؟ پاسخ این سؤال در آیه ۱۴ سوره «صف» آمده است: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا كُونوا أَنصَارَ اللهِ كَمَا قَالَ عِیسَى ابْنُ مَرْیَمَ لِلْحَوَارِیِّینَ مَنْ أَنصَارِی إِلَى اللهِ قَالَ الْحَوَارِیُّونَ نَحْنُ أَنصَارُ اللهِ؛ اى كسانى كه ايمان آورده ايد ياوران خدا باشيد همانگونه كه عيسى بن مريم به حواريون گفت: چه كسانى در راه خدا ياوران من هستند؟ حواريون گفتند: ما ياوران خدا هستيم».
🔹در اینجا می بینیم هنگامی که حضرت عیسی (علیه السلام) طلب یاری می کند، حواریون در پاسخ او می گویند: «ما یاوران خداییم»، بدین معنا که آنها یاری پیامبر خدا را، یاری خود خداوند می دانستند. این مطلب وقتی اهمیت پیدا می کند که خداوند نیز برداشت آنها را تأیید نموده، به همه مؤمنین دستور می دهد شما نیز با یاری رساندن به اولیای الهی، پروردگارتان را یاری نمایید؛ «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا كُونوا أَنصَارَ اللهِ». آری! خدا یاری را برای اولیاء خود می خواهد و او بدلیل علاقه و محبتّی که به اولیای خویش دارد، یاری آنها را یاری خود، و ظلم به آنها را ظلم به خود و احسان به آنها را احسان به خود می داند، و آنان را معیار و ملاک قرار داده است. این مسأله در متون حدیثی شیعه نیز به صراحت نقل شده است. #ادامه_دارد...
پی نوشتها؛
[۱] نهج البلاغة، صبحی صالح، هجرت، قم، ۱۴۱۴ق، چ اول، ص ۹۲، خطبه ۵۶
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#اهل_بیت #امام_زمان #اولیاء
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد
⭕️امام حسین عليه السلام:
🔸أُريدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسيرَ بِسيرَةِ جَدّى صلی الله عليه و آله وَ أَبى عَلىِ بن أَبیطالِبٍ عليه السلام.
🔹میخواهم #امر_به_معروف و #نهى_از_منكر كرده و به سيره و روش جدّم (رسول الله) صلی الله عليه و آله و پـدرم على بن ابى طالب عليه السلام عمل كنم.
📕مناقب ابن شهر آشوب ج ۴، ص ۸۹
💢نکته: اين سخن را حضرت اباعبدالله عليه السلام درباره قيام خونين خويش فرمود و فلسفه نهضت عاشورا را بيان كرد كه هدف از آن امر به معروف و نهی از منكر، حركت در مسير نورانى پيامبر خدا صلی الله عليه و آله و عمل به شيوه امام على عليه السلام است. قيام كربلا يك نهضت اصلاحى و مبارزه با مفاسد و ظلم بود. اين سخن، پاسخى است به یاوه گویانی كه حركت آن حضرت را شورشى بر ضدّ خليفه و ايجاد آشوب و بلوا معرفى میكردند.
#امام_حسين
@tabyinchannel
#انتشاربدونلینکجایزنمیباشد