eitaa logo
مسجد مجازی حضرت عمار ره
201 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
740 فایل
ارتباط با مدیر @ammarha1399
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹❀‏ روز 🏴امام صادق عليه السلام 🔺 إنّ الرَّجُلَ يُذنِبُ الذنبَ فَيُحرَمُ صلاةَ الليلِ ، و إنّ العَمَلَ السَـيِّءَ أسرَعُ في صاحِبِهِ مِنَ السِّكِّينِ في اللَّحمِ .; 🔻 همانا انسان گناهى مى كند و به سبب آن از نماز شب محروم مى شود . سرعت تأثير كار بد در آدمى از سرعت تأثير كارد در گوشت بيشتر است .; 📚✍🏻الكافي : 2/272/16  ‎‌‌‎‌‌ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
Nesa021.mp3
7.87M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل نساء آیه ۳ و ۴ جلسه ۹۵۳ قسمت ۱ وَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تُقْسِطُوا فِی الْیَتَامَی فَانکِحُوا مَا طَابَ لَکُم مِّنَ النِّسَاءِ مَثْنَی وَثُلَاثَ وَرُبَاعَ ۖ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تَعْدِلُوا فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُکُمْ ۚ ذَلِکَ أَدْنَی أَلَّا تَعُولُوا (۳) وَآتُوا النِّسَاءَ صَدُقَاتِهِنَّ نِحْلَةً ۚ فَإِن طِبْنَ لَکُمْ عَن شَیْءٍ مِّنْهُ نَفْسًا فَکُلُوهُ هَنِیئًا مَّرِیئًا (۴) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
بسم الله الرحمن الرحیم 📚🌺 🌺📚  ‎‌‌‎‌‌ ❀‏ موضوع ❀‏ 🗒️ﺍﻭﻟﻴﺎی ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﺍﻣﻮﺍﻝ ﻣﺮﺩم ﻭﻟﺎﻳﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ. 📖❀‏ سوره النمل/ آیہ (٤١و٤٠) اَعُوذُ بِٱݪلّٰهِ مِنَ ٱݪشَیْطٰان ٱݪرَّجیٖمْ بِسْمِ ٱݪلّٰهِ ٱݪرَّحْمٰنِ ٱݪرَّحیٖمِ 🔺«٤٠» ﻗَﺎﻝَ ﺍﻟَّﺬِﻱ ﻋِﻨﺪَﻩُ ﻋِﻠْﻢٌ ﻣِّﻦَ ﺍﻟْﻜِﺘَﺎﺏِ ﺃَﻧَﺎْ ﺁﺗِﻴﻚَ ﺑِﻪِ ﻗَﺒْﻞَ ﺃَﻥ ﻳَﺮْﺗَﺪَّ ﺇِﻟَﻴْﻚَ ﻃَﺮْﻓُﻚَ ﻓَﻠَﻤَّﺎ ﺭَﺁﻩُ ﻣُﺴْﺘَﻘِﺮّﺍً ﻋِﻨﺪَﻩُ ﻗَﺎﻝَ ﻫَﺬَﺍ ﻣِﻦ ﻓَﻀْﻞِ ﺭَﺑِّﻲ ﻟِﻴَﺒْﻠُﻮَﻧِﻲ ﺃﺃَﺷْﻜُﺮُ ﺃَمْ ﺃَﻛْﻔُﺮُ ﻭَﻣَﻦ ﺷَﻜَﺮَ ﻓَﺈِﻧَّﻤَﺎ ﻳَﺸْﻜُﺮُ ﻟِﻨَﻔْﺴِﻪِ ﻭَﻣَﻦ ﻛَﻔَﺮَ ﻓَﺈِﻥَّ ﺭَﺑِّﻲ ﻏَﻨِﻲٌّ ﻛَﺮِﻳﻢٌ 🔻ﻛﺴﻲ (ﺑﻪ ﻧﺎم ﺁﺻِﻒ ﺑﻦ ﺑَﺮﺧﻴﺎ) ﻛﻪ ﺑﻪ ﺑﺨﺸﻲ ﺍﺯ ﻛﺘﺎﺏ (ﺍﻟﻬﻲ) ﺁﮔﺎﻫﻲ ﺩﺍﺷﺖ (ﺑﻪ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ) ﮔﻔﺖ: ﻣﻦ ﺁﻥ (ﺗﺨﺖ) ﺭﺍ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻛﻪ ﭘﻠﻚِ ﭼﺸﻤﺖ ﺑﻬﻢ ﺑﺨﻮﺭﺩ ﻧﺰﺩ ﺗﻮ ﻣﻲ ﺁﻭﺭم. (ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ ﭘﺬﻳﺮﻓﺖ ﻭ ﺍﻭ ﺗﺨﺖ ﺭﺍ ﺁﻭﺭﺩ.) ﻫﻤﻴﻦ ﻛﻪ (ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ) ﺁﻥ (ﺗﺨﺖ) ﺭﺍ ﻧﺰﺩ ﺧﻮﺩ ﻣﺴﺘﻘﺮّ ﺩﻳﺪ، (ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﻏﺮﻭﺭ ﻭﺗﻜﺒّﺮ) ﮔﻔﺖ: ﺍﻳﻦ (ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻲ ﻭﺯﻳﺮ ﻣﻦ ﻛﻪ ﻣﻘﺪﺍﺭﻱ ﺍﺯ ﻋﻠﻢ ﻛﺘﺎﺏ ﻭ ﺍﺳﻢ ﺍﻋﻈﻢ ﺭﺍ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﺪ،) ﺍﺯ ﻟﻄﻒ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ، ﺗﺎ ﻣﺮﺍ (ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎ) ﺑﻴﺎﺯﻣﺎﻳﺪ ﻛﻪ ﺁﻳﺎ ﺷﻜﺮﮔﺰﺍﺭم ﻳﺎ ﻛﻔﺮﺍﻥ ﻣﻲ ﻛﻨﻢ؟ ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﺷﻜﺮ ﻛﻨﺪ، ﻗﻄﻌﺎً ﺑﻪ ﺳﻮﺩ ﺧﻮﻳﺶ ﺷﻜﺮ ﻭﺭﺯﻳﺪﻩ ﻭ ﻫﺮ ﻛﺲ ﻛﻔﺮﺍﻥ ﻧﻤﺎﻳﺪ (ﺑﻪ ﺿﺮﺭ ﺧﻮﻳﺶ ﮔﺎم ﻧﻬﺎﺩﻩ، ﺯﻳﺮﺍ) ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﻣﻦ (ﺍﺯ ﺷﻜﺮ ﻣﺮﺩم) ﺑﻲ ﻧﻴﺎﺯ ﻭ ﻛﺮﻳﻢ ﺍﺳﺖ. (ﺑﻲ ﻧﻴﺎﺯﻱ ﻭ ﻛﺮﺍﻣﺖ، ﺑﺮﺍﻱ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺫﺍﺗﻲ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺮﮔﺰ ﻭﺍﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﺷﻜﺮ ﻳﺎ ﻛﻔﺮﺍﻥ ﻛﺴﻲ ﻧﻴﺴﺖ). 🔺«٤١» ﻗَﺎﻝَ ﻧَﻜِّﺮُﻭﺍْ ﻟَﻬَﺎ ﻋَﺮْﺷَﻬَﺎ ﻧَﻨﻈُﺮْ ﺃَﺗَﻬْﺘَﺪِﻱ ﺃَمْ ﺗَﻜُﻮﻥُ ﻣِﻦَ ﺍﻟَّﺬِﻳﻦَ ﻟَﺎ ﻳَﻬْﺘَﺪُﻭﻥَ 🔻(ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ) ﮔﻔﺖ: ﺗﺨﺖ (ﻣﻠﻜﻪ) ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻳﺶ ﻧﺎﺷﻨﺎﺱ ﮔﺮﺩﺍﻧﻴﺪ، ﺗﺎ ﺑﺒﻴﻨﻢ ﺁﻳﺎ ﭘﻲ ﻣﻲ ﺑﺮﺩ ﻳﺎ ﺍﺯ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﭘﻲ ﻧﻤﻲ ﺑﺮﻧﺪ؟ 🔹✍🏻ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:🔹 ١- ﺩﺭ ﻛﺎﺑﻴﻨﻪ ﻱ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ، ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺗﺮﻳﻦ ﭼﻬﺮﻩ ﻫﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ. «ﻋﻨﺪﻩ ﻋﻠﻢ ﻣﻦ ﺍﻟﻜﺘﺎﺏ» ٢- ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺑﺮ ﻃﺒﻴﻌﺖ ﻭﻗﻮﺍﻧﻴﻦ ﻃﺒﻴﻌﻲ ﺣﺎﻛﻢ ﺷﻮﺩ. «ﺃﻧﺎ ﺁﺗﻴﻚ» ٣- ﻗﺪﺭﺕ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﺍﺯ ﺟﻦّ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺑﺎﺷﺪ. «ﻋِﻔﺮﻳﺖ ﻣﻦ ﺍﻟﺠﻦّ - ﺍﻟّﺬﻱ ﻋﻨﺪﻩ ﻋﻠﻢ...» ٤- ﺩﺭ ﻣﻮﺍﺭﺩﻱ ﺑﺎﻳﺪ ﻗﺪﺭﺕ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﻇﻬﺎﺭ ﻛﺮﺩ. «ﺃﻧَﺎ ﺁﺗﻴﻚ» ٥ - ﻋﻠﻢ ﻣﻨﺸﺄ ﻗﺪﺭﺕ ﺍﺳﺖ. ﺑﺎ ﻗﺪﺭﺕ ﻋﻠﻤﻲ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﺷﻨﻴﺪﻥ ﺻﺪﺍ ﻭ ﺩﻳﺪﻥ ﺗﺼﻮﻳﺮ، ﺧﻮﺩ ﺍﺷﻴﺎ ﻭ ﻣﻮﺟﻮﺩﺍﺕ ﺭﺍ ﺟﺎ ﺑﻪ ﺟﺎ ﻛﺮﺩ. (ﺩﺭ ﺍﻧﺴﺎﻥ، ﺍﺳﺘﻌﺪﺍﺩﻫﺎ، ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻲ ﻫﺎ ﻭ ﺍﺳﺮﺍﺭﻱ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺗﺎﻛﻨﻮﻥ ﻛﺸﻒ ﻧﺸﺪﻩ ﺍﺳﺖ). «ﺃﻧَﺎ ﺁﺗﻴﻚ» ﺗﻮﺍﻧﺎ ﺑﻮﺩ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺩﺍﻧﺎ ﺑﻮﺩ ﺯ ﺩﺍﻧﺶ ﺩﻝ ﭘﻴﺮ ﺑُﺮﻧﺎ ﺑﻮﺩ ٦- ﺩﺭ ﻭﺍﮔﺬﺍﺭﻱ ﻣﺄﻣﻮﺭﻳّﺖ ﻫﺎ، ﻣﺴﺎﺭﻋﻪ (ﺳﺮﻋﺖ ﻋﻤﻞ) ﻳﻚ ﺍﻣﺘﻴﺎﺯ ﺍﺳﺖ. ﻫﻤﺎﻥ ﮔﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻓﺮﻭﺵ، ﻣﺰﺍﻳﺪﻩ ﻭﺩﺭ ﺧﺮﻳﺪ، ﻣﻨﺎﻗﺼﻪ، ﻋﺎﻣﻞ ﺭﻗﺎﺑﺖ ﻭ ﺍﺭﺯﺵ ﺍﺳﺖ. «ﺃﻧَﺎ ﺁﺗﻴﻚ ﺑﻪ ﻗﺒﻞ ﺃﻥ ﻳﺮﺗﺪّ ﺍﻟﻴﻚ ﻃﺮﻓﻚ» ٧- ﻣﺪّﻋﻴﺎﻥ ﻋﻠﻢ ﻭﻗﺪﺭﺕ، ﺑﺎﻳﺪ ﻋﻤﻠﺎً ﺣﺮﻑ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺍﺛﺒﺎﺕ ﻛﻨﻨﺪ. «ﻓﻠﻤّﺎ ﺭﺁﻩ ﻣﺴﺘﻘﺮّﺍً» ٨ - ﺍﻭﻟﻴﺎﻱ ﺧﺪﺍ ﻧﻌﻤﺖ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﻨﺪ. «ﻫﺬﺍ ﻣﻦ ﻓﻀﻞ ﺭﺑّﻲ» ٩- ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﺍﻟﻬﻲ ﺭﺍ ﺣﻖّ ﺧﻮﺩ ﻧﺪﺍﻧﻴﻢ. «ﻓﻀﻞ ﺭﺑّﻲ» ١٠- ﺑﻪ ﻋﻠﻢ ﻭ ﻗﺪﺭﺕ ﺧﻮﺩ ﻣﻐﺮﻭﺭ ﻧﺸﻮﻳﻢ. «ﻫﺬﺍ ﻣﻦ ﻓﻀﻞ ﺭﺑّﻲ» ١١- ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﺍﻟﻬﻲ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺯﺑﺎﻥ ﺁﻭﺭﻳﻢ. «ﻫﺬﺍ ﻣﻦ ﻓﻀﻞ ﺭﺑّﻲ» ١٢- ﺩﺍﺩﻥ ﻳﺎ ﮔﺮﻓﺘﻦ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎ ﺑﺮﺍﻱ ﺭﺷﺪ ﺩﺍﺩﻥ ﻣﺎﺳﺖ. «ﺭﺑّﻲ» ١٣- ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﺍﻟﻬﻲ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻱ ﺑﻨﺪﮔﻲ ﻭ ﺁﺯﻣﺎﻳﺸﻨﺪ، ﻧﻪ ﻛﺎﻣﻴﺎﺑﻲ ﻭ ﻟﺬّﺕ ﺟﻮﻳﻲ. «ﻟﻴﺒﻠﻮﻧﻲ ءﺍﺷﻜﺮ» ١٤- ﺍﻧﺒﻴﺎ ﻧﻴﺰ ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ. «ﻟﻴﺒﻠﻮﻧﻲ» ١٥- ﺍﻧﺴﺎﻥ، ﻣﺨﺘﺎﺭ ﺍﺳﺖ، ﻧﻪ ﻣﺠﺒﻮﺭ. «ﻣَﻦ ﺷﻜﺮ... ﻭ ﻣَﻦ ﻛﻔﺮ» ١٦- ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﮔﺮﻭ ﻋﻤﻞ ﺧﻮﻳﺶ ﺍﺳﺖ. «ﻭ ﻣَﻦ ﺷﻜﺮ ﻓﺎﻧّﻤﺎ ﻳﺸﻜُﺮ ﻟﻨﻔﺴﻪ» مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔹❀‏ روز 🔹❀‏ 🏴پيامبر اسلام(صلّى‌الله‌عليه‌و‌آله) شناخت آل محمّد، برات رهايى از آتش است و دوست داشتن خاندان محمّد، پروانه عبور از صراط است و ولايت آل محمّد (موجب) امان از عذاب است. 📚✍🏻ينابيع المودّة : 1 / 78 / 16 ، فرائد السمطين : 2 / 257 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
Nesa023.mp3
9.97M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل نساء آیه ۳ تا ۵ جلسه ۹۵۵ وَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تُقْسِطُوا فِی الْیَتَامَی فَانکِحُوا مَا طَابَ لَکُم مِّنَ النِّسَاءِ مَثْنَی وَثُلَاثَ وَرُبَاعَ ۖ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تَعْدِلُوا فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُکُمْ ۚ ذَلِکَ أَدْنَی أَلَّا تَعُولُوا (۳) وَآتُوا النِّسَاءَ صَدُقَاتِهِنَّ نِحْلَةً ۚ فَإِن طِبْنَ لَکُمْ عَن شَیْءٍ مِّنْهُ نَفْسًا فَکُلُوهُ هَنِیئًا مَّرِیئًا (۴) وَلَا تُؤْتُوا السُّفَهَاءَ أَمْوَالَکُمُ الَّتِی جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِیَامًا وَارْزُقُوهُمْ فِیهَا وَاکْسُوهُمْ وَقُولُوا لَهُمْ قَوْلًا مَّعْرُوفًا (۵) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
✅ مرفهان بی‌درد، مبارز راه آزادی نمی‌شوند...! 🔹آن‌هایى که تصور می‌کنند مرفهان بى‌درد با نصیحت متنبه شده و به مبارزان راه آزادى پیوسته و یا کمک می‌کنند، آب در هاون می‌کوبند. 🔹مبارزه و رفاه، قیام و راحت‌طلبى، دنیاخواهى و آخرت‌جویى دو مقوله‌اى است که با هم جمع نمی‌شوند. امام خمینی ۱۳۶۷/۴/۲۹ ✌️جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡 @HalalZadeha
🔻 🌼 سریر عدل و عطوفت ارض در انتظار اجلال جلوس موعود منتظران اسـت و هستی، نام غریب زمین و آشنای آسمان را با نای نیاز، زمزمه میکند. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
به نام خدا عقل بهتر است یا هوش: عقل با هوش تفاوت دارد, هوش در مقابل بى هوشى است, عقل در برابر جهل, باهوش از هوشش در جهت اختراعات خوب و بد استفاده مي كند, عاقل همه كارهايش ارزشي و خوبند, عاقل همیشه باهوش است ولی باهوش ممکن است عاقل نباشد, دانشمندی که قادر به ساخت بمب اتم است, حتمآ از هوش بالایی بهره می برد, صاحبان بهره هوشی که از قوه عقل محرومند, کشفیاتشان در جهت نابودی بشر است, عاقل محبت می کند باهوش(جاهل) قتل عام راه می اندازد تفاوت ره از کجا تا به کجاست, رأیتان را نصیب عاقل کنید نه باهوش(جاهل) مملکت از باهوشان جاهل رنج می برد, رنجی به اندازه انزوای انبیاء, عاقلان خانه نشینند, باهوشان جاهل در مسند قدرت, مَن عَرَفَ نَفْسَهُ فَقَد عَرَفَ رَبَّهُ امام از سرآمدان تاریخ ما است؛ نه فقط از سرآمدان روزگار ما. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
ــــــــــــــــــ☫﷽☫ـــــــــــــــ 📚🌺 🌺📚 ❀‏ موضوع ❀‏ 🗒️ﻣﺤﻴﻂ، ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻭ عقائد ﺧﺮﺍفی ، ﻣﺎﻧﻊ ﺍﺯ ﺍﻳﻤﺎﻥ واقعی ﺍﺳﺖ 📖❀‏ سوره النمل/ آیہ (٤٢و٤٣) اَعُوذُ بِٱݪلّٰهِ مِنَ ٱݪشَیْطٰان ٱݪرَّجیٖمْ بِسْمِ ٱݪلّٰهِ ٱݪرَّحْمٰنِ ٱݪرَّحیٖمِ 🔺«٤٢» ﻓَﻠَﻤَّﺎ ﺟَﺂءَﺕْ ﻗِﻴﻞَ ﺃَﻫَﻜَﺬَﺍ ﻋَﺮْﺷُﻚِ ﻗَﺎﻟَﺖْ ﻛَﺄَﻧَّﻪُ ﻫُﻮَ ﻭَﺃُﻭﺗِﻴﻨَﺎ ﺍﻟْﻌِﻠْﻢَ ﻣِﻦ ﻗَﺒْﻠِﻬَﺎ ﻭَﻛُﻨَّﺎ ﻣُﺴْﻠِﻤِﻴﻦَ 🔻ﭘﺲ ﻫﻨﮕﺎﻣﻲ ﻛﻪ (ﺑﻠﻘﻴﺲ) ﺁﻣﺪ، ﺑﻪ ﺍﻭ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪ: ﺁﻳﺎ ﺗﺨﺖ ﺗﻮ ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﺍﺳﺖ؟ ﮔﻔﺖ: ﮔﻮﻳﺎ ﺧﻮﺩ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﭘﻴﺶ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ، ﺑﻪ ﻣﺎ ﻋﻠﻢ (ﺑﻪ ﺣﻘّﺎﻧﻴّﺖ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ) ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻣﺎ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺑﺮﺩﺍﺭ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﻳﻢ . 🔺«٤٣» ﻭَﺻَﺪَّﻫَﺎ ﻣَﺎﻛَﺎﻧَﺖ ﺗَّﻌْﺒُﺪُ ﻣِﻦ ﺩُﻭﻥِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺇِﻧَّﻬَﺎ ﻛَﺎﻧَﺖْ ﻣِﻦ ﻗَﻮْمٍ ﻛَﺎﻓِﺮِﻳﻦَ 🔻ﺁﻧﭽﻪ (ﺁﻥ ﺯﻥ) ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﺧﺪﺍ ﻣﻲ ﭘﺮﺳﺘﻴﺪ، ﺍﻭ ﺭﺍ (ﺍﺯ ﺗﺴﻠﻴﻢ ﺷﺪﻥ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺣﻖّ) ﺑﺎﺯﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩ، ﻭ ﺍﻭ ﺍﺯ ﻗﻮم ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺑﻮﺩ، (ﻭﻟﻲ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻛﻔﺮ، ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩ). 🔹✍🏻ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ:🔹 ﺟﻤﻠﻪ ﻱ «ﻭ ﺍﻭﺗﻴﻨﺎ ﺍﻟﻌﻠﻢ» ﻇﺎﻫﺮﺍً ﺍﺩﺍﻣﻪ ﻱ ﻛﻠﺎم ﺑﻠﻘﻴﺲ ﺍﺳﺖ (ﻛﻪ ﺩﺭ ﺗﺮﺟﻤﻪ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍﻳﻢ) ﻭ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ ﺳﺨﻦ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ ﻭ ﺍﻃﺮﺍﻓﻴﺎﻥ ﺍﻭ ﺑﺎﺷﺪ ﻛﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ: ﺑﻪ ﻣﺎ، ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺑﻠﻘﻴﺲ ﻋﻠﻢ ﺩﺍﺩﻩ ﺷﺪﻩ ﻭ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺑﻮﺩﻳﻢ. ﺳﺆﺍﻝ: ﺑﻠﻘﻴﺲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺣﻘﺎﻧﻴّﺖ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ ﺍﻃﻠﺎﻉ ﭘﻴﺪﺍ ﻛﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩ، ﭼﺮﺍ ﺯﻭﺩﺗﺮ ﺗﺴﻠﻴﻢ ﻧﺸﺪ؟ ﭘﺎﺳﺦ: ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻭ ﻣﺤﻴﻂِ ﺷﺮﻙ ﻣﺎﻧﻊ ﺧﻄﺸﻜﻨﻲ ﻭ ﺗﺴﻠﻴﻢ ﺍﻭ ﺷﺪﻩ ﺑﻮﺩ، ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﻭﺻَﺪّﻫﺎ ﻣﺎ ﻛﺎﻧﺖ ﺗَﻌﺒﺪ ﻣﻦ ﺩﻭﻥ ﺍﻟﻠّﻪ ﺍِﻧّﻬﺎ ﻛﺎﻧﺖ ﻣﻦ ﻗﻮمٍ ﻛﺎﻓﺮﻳﻦ» 📌ﭘﻴﺎم ﻫﺎ: ١- ﺩﺭ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﻫﺎﻱ ﺍﺑﺘﺪﺍﻳﻲ، ﺣﺮﻑ ﺁﺧﺮ ﺭﺍ ﺍﻭّﻝ ﻧﺰﻧﻴﺪ. «ﺍﻫﻜﺬﺍ - ﻛﺎﻧﻪ ﻫﻮ» (ﻧﻔﺮﻣﻮﺩ: «ﻫﺬﺍ ﻋﺮﺷﻚ» ﻭ ﺍﻭ ﻫﻢ ﻧﮕﻔﺖ: «ﺍﻧّﻪ ﻫﻮ». ) ٢- ﻣﻜﺘﺒﻲ ﺍﺭﺯﺵ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﻋﻠﻢ ﺑﺎﺷﺪ. «ﻭ ﺍﻭﺗﻴﻨﺎ ﺍﻟﻌﻠﻢ ﻣﻦ ﻗﺒﻠﻬﺎ ﻭ ﻛﻨّﺎ ﻣﺴﻠﻤﻴﻦ» ٣- ﻣﺤﻴﻂ، ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻭﻋﻘﺎﺋﺪ ﺧﺮﺍﻓﻲ، ﻣﺎﻧﻊ ﺍﺯ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﻭﺍﻗﻌﻲ ﺍﺳﺖ. «ﻭ ﺻﺪّﻫﺎ ﻣﺎ ﻛﺎﻧﺖ» ٤- ﺳﻮء ﺳﺎﺑﻘﻪ، ﺩﻟﻴﻞ ﺩﺍﺷﺘﻦ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﻱ ﺑﺪ ﻧﻴﺴﺖ. «ﺍﻧّﻬﺎ ﻛﺎﻧﺖ ﻣﻦ ﻗﻮم ﻛﺎﻓﺮﻳﻦ» مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔹❀‏ روز 🔹❀ 🏴امام سجاد عليه السلام : 🔺ايّاكُمْ وَ صُحْبَةَ العاصينَ، وَ مَعُونَةَ الظّالِمينَ، وَ مُجاوَرَةَ الفاسِقينَ اِحْذَروا فِتْنَتَهُمْ وَ تَباعَدوا مِنْ ساحَتِهِمْ؛ 🔻از هم نشينى با اهل گناه و يارى دادن ستمكاران و همسايگى فاسدان، بپرهيزيد. از فتنه آنها بر حذر باشيد و از محيطشان دورى كنيد. 📚✍🏻كافى، ج 8، ص 16، ح 2 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
Nesa024.mp3
10.63M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل نساء آیه ۳ تا ۵ جلسه ۹۵۶ وَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تُقْسِطُوا فِی الْیَتَامَی فَانکِحُوا مَا طَابَ لَکُم مِّنَ النِّسَاءِ مَثْنَی وَثُلَاثَ وَرُبَاعَ ۖ فَإِنْ خِفْتُمْ أَلَّا تَعْدِلُوا فَوَاحِدَةً أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانُکُمْ ۚ ذَلِکَ أَدْنَی أَلَّا تَعُولُوا (۳) وَآتُوا النِّسَاءَ صَدُقَاتِهِنَّ نِحْلَةً ۚ فَإِن طِبْنَ لَکُمْ عَن شَیْءٍ مِّنْهُ نَفْسًا فَکُلُوهُ هَنِیئًا مَّرِیئًا (۴) وَلَا تُؤْتُوا السُّفَهَاءَ أَمْوَالَکُمُ الَّتِی جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِیَامًا وَارْزُقُوهُمْ فِیهَا وَاکْسُوهُمْ وَقُولُوا لَهُمْ قَوْلًا مَّعْرُوفًا (۵) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
📚🌺 🌺📚 ❀‏ موضوع ❀‏ 🗒️روح ایمان همان تسلیم دربرابر خدواند متعال است 📖❀‏ سوره النمل/ آیہ (٤٤) اَعُوذُ بِٱݪلّٰهِ مِنَ ٱݪشَیْطٰان ٱݪرَّجیٖمْ بِسْمِ ٱݪلّٰهِ ٱݪرَّحْمٰنِ ٱݪرَّحیٖمِ 🔺«٤٤» ﻗِﻴﻞَ ﻟَﻬَﺎ ﺍﺩْﺧُﻠِﻲ ﺍﻟﺼَّﺮْﺡَ ﻓَﻠَﻤَّﺎ ﺭَﺃَﺗْﻪُ ﺣَﺴِﺒَﺘْﻪُ ﻟُﺠَّﺔً ﻭَﻛَﺸَﻔَﺖْ ﻋَﻦ ﺳَﺎﻗَﻴْﻬَﺎ ﻗَﺎﻝَ ﺇِﻧَّﻪُ ﺻَﺮْﺡٌ ﻣُّﻤَﺮَّﺩٌ ﻣِّﻦ ﻗَﻮَﺍﺭِﻳﺮَ ﻗَﺎﻟَﺖْ ﺭَﺏِ ّ ﺇِﻧِّﻲ ﻇَﻠَﻤْﺖُ ﻧَﻔْﺴِﻲ ﻭَﺃَﺳْﻠَﻤْﺖُ ﻣَﻊَ ﺳُﻠَﻴْﻤَﺎﻥَ ﻟِﻠَّﻪِ ﺭَﺏِ ّ ﺍﻟْﻌَﺎﻟَﻤِﻴﻦَ 🔻ﺑﻪ ﺍﻭ (ﺑﻠﻘﻴﺲ) ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪ: ﻭﺍﺭﺩ ﻗﺼﺮ ﺷﻮ! ﭘﺲ ﭼﻮﻥ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺩﻳﺪ، ﭘﻨﺪﺍﺷﺖ ﺑِﺮﻛﻪ ﺁﺑﻲ ﺍﺳﺖ، (ﺑﺮﺍﻱ ﻋﺒﻮﺭ) ﺟﺎﻣﻪ ﺍﺯ ﺳﺎﻕ ﭘﺎﻳﺶ ﺑﺮﮔﺮﻓﺖ، (ﺗﺎ ﺗﺮ ﻧﺸﻮﺩ. ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻭ) ﮔﻔﺖ: (ﺍﻳﻦ ﺟﺎ ﺁﺑﻲ ﻧﻴﺴﺖ،) ﺑﻠﻜﻪ ﻗﺼﺮﻱ ﺍﺯ ﺷﻴﺸﻪ ﻭ ﺑﻠﻮﺭ ﺻﻴﻘﻠﻲ ﺍﺳﺖ. (ﻣﻠﻜﻪ ﻱ ﺳﺒﺎ) ﮔﻔﺖ: ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ! ﻣﻦ ﺑﻪ ﺧﻮﺩم ﻇﻠﻢ ﻛﺮﺩم ﻭ (ﺍﻛﻨﻮﻥ) ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ، ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺟﻬﺎﻧﻴﺎﻥ ﺳﺮ ﺗﺴﻠﻴﻢ ﻓﺮﻭﺩ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺍم. ✍🏻🔹ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ🔹 ﻛﻠﻤﻪ ﻱ «ﺻَﺮﺡ»، ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﻓﻀﺎ ﻳﺎ ﻗﺼﺮ ﺑﺰﺭﮒ ﺍﺳﺖ. «ﻟُﺠّﺔ» ﻳﻌﻨﻲ ﻣﺘﻠﺎﻃﻢ ﻭ ﻣﺘﺮﺍﻛﻢ، ﻭ «ﻣُﻤَﺮّﺩ» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺻﺎﻑ ﺍﺳﺖ. 📌ﭘﻴﺎم ﻫﺎ: ١- ﻣﻘﺎم ﺭﺳﺎﻟﺖ، ﺑﺎ ﺟﻠﺎﻝ ﻭ ﺷﻜﻮﻩ ﻭ ﺣﻜﻮﻣﺖ ﻣﻨﺎﻓﺎﺗﻲ ﻧﺪﺍﺭﺩ. «ﻗﻴﻞ ﻟﻬﺎ ﺍﺩﺧﻠﻲ ﺍﻟﺼّﺮﺡ» ٢- ﺩﺭ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻭﺗﺒﻠﻴﻎ، ﻫﺮ ﻛﺲ ﺭﺍ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺷﻴﻮﻩ ﺍﻱ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩ. «ﻗﻴﻞ ﻟﻬﺎ ﺍﺩﺧﻠﻲ ﺍﻟﺼّﺮﺡ» ﺑﺎ ﻣﺮﻓّﻬﺎﻥ، ﺟﻮﺭﻱ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﻧﻜﻨﻴﻢ ﻛﻪ ﺧﻴﺎﻝ ﻛﻨﻨﺪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﻓﻘﺮ ﺍﺳﺖ. ٣- ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﻣﺎﺩّﻱ ﺑﺎﻳﺪ ﺩﺭ ﺧﺪﻣﺖ ﺗﺒﻠﻴﻎ ﺩﻳﻦ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﻴﺮﺩ. «ﻗﻴﻞ ﻟﻬﺎ ﺍﺩﺧﻠﻲ ﺍﻟﺼّﺮﺡ» ﺑﺎ ﺍﻫﺪﺍﻑ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ ﮔﻮﻧﻪ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﺍﺯ ﺻﻨﻌﺖ ﻭ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﻣﺎﺩّﻱ، ﺑﺮﺍﻱ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻭ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻛﻤﻚ ﮔﺮﻓﺖ. ٤- ﺍﺯ ﻣﻬﻤﺎﻧﺎﻥ ﻛﺎﻓﺮ ﺑﺎ ﺣُﺴﻦ ﺧﻠﻖ ﭘﺬﻳﺮﺍﻳﻲ ﻛﻨﻴﺪ. «ﻗﻴﻞ ﻟﻬﺎ ﺍﺩﺧﻠﻲ ﺍﻟﺼّﺮﺡ» ٥ - ﺷﺄﻥ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﭘﺬﻳﺮﺍﻳﻲ ﻫﺎ ﺣﻔﻆ ﻛﻨﻴﺪ. «ﻗﻴﻞ ﻟﻬﺎ ﺍﺩﺧﻠﻲ ﺍﻟﺼّﺮﺡ» ٦- ﮔﺎﻫﻲ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﻲ ﺑﻴﻨﺪ، ﺍﻣّﺎ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺗﺸﺨﻴﺺ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ. (ﺧﻄﺎﻱ ﭼﺸﻢ) «ﺣﺴﺒﺘﻪ ﻟﺠّﺔ» ٧- ﻛﺎﺥ ﻧﺸﻴﻨﺎﻥ ﻛﺎﻓﺮ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺻﻨﻌﺖ ﻭ ﺍﺑﺘﻜﺎﺭ ﻭ ﻫﻨﺮ ﻭ ﺯﻳﺒﺎﻳﻲ ﻫﺎﻱ ﻧﻈﺎم ﺧﻮﺩ، ﺑﻪ ﻛﺮﻧﺶ ﻭﺍﺩﺍﺭﻳﺪ. «ﺻﺮﺡ ﻣﻤﺮّﺩ ﻣﻦ ﻗﻮﺍﺭﻳﺮ» ٨ - ﺳﺎﺑﻘﻪ ﻱ ﺁﻳﻨﻪ ﻛﺎﺭﻱ ﻭ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺍﺯ ﺷﻴﺸﻪ ﺩﺭ ﻣﻌﻤﺎﺭﻱ، ﺑﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ ﺑﺮ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ. «ﺻﺮﺡ ﻣﻤﺮّﺩ ﻣﻦ ﻗﻮﺍﺭﻳﺮ» ٩- ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻦ ﺣﻖّ، ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻱ ﺣﺮﻳّﺖ ﺍﺳﺖ ﻧﻪ ﺿﻌﻒ. «ﺭﺏّ ﻇﻠﻤﺖُ ﻧﻔﺴﻲ» ١٠- ﻭﺍﺑﺴﺘﮕﻲ ﻭ ﺩﻟﺒﺴﺘﮕﻲ ﺑﻪ ﻏﻴﺮ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﺮﺳﺘﺶ ﻏﻴﺮ ﺍﻭ - ﻫﺮ ﻛﺲ ﻭ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﺎﺷﺪ - ﻇﻠﻢ ﺍﺳﺖ. «ﻇﻠﻤﺖُ ﻧﻔﺴﻲ» ١١- ﺗﻮﺑﻪ ﻱ ﻭﺍﻗﻌﻲ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺍﻗﺮﺍﺭ ﺟﺒﺮﺍﻥ ﻛﻨﻴﻢ ﻭ ﺭﺍﻩ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﭼﺮﺍﻍ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺍﻟﻬﻲ ﻃﻲ ﻛﻨﻴﻢ. «ﻇﻠﻤﺖُ ﻧﻔﺴﻲ ﻭ ﺃﺳﻠﻤﺖُ ﻣﻊ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ» ١٢- ﺩﺍﺷﺘﻦ ﻧﺎم ﻭ ﻧﺎﻥ ﻭ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻭ ﺍﻃﺮﺍﻓﻴﺎﻥ، ﺷﻤﺎﺭﺍ ﺩﺭ ﺍﻗﺮﺍﺭ ﺑﻪ ﺣﻖّ ﻭ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻋﻘﻴﺪﻩ ﺍﺳﻴﺮ ﻧﻜﻨﺪ. «ﻇﻠﻤﺖُ ﻧﻔﺴﻲ ﻭ ﺃﺳﻠﻤﺖُ» ١٣- ﺗﻜﺎﻣﻞ، ﻣﺮﺍﺣﻠﻲ ﺩﺍﺭﺩ: ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻱ ﻧﺨﺴﺖ: ﺧﺮﻭﺝ ﺍﺯ ﻇﻠﻤﺖ، ﻭ ﻣﺮﺣﻠﻪ ﻱ ﺑﻌﺪ: ﻭﺭﻭﺩ ﺩﺭ ﻧﻮﺭ ﺍﺳﺖ. «ﻇﻠﻤﺖُ ﻧﻔﺴﻲ ﻭ ﺃﺳﻠﻤﺖُ ﻣﻊ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ» ١٤- ﺭﻭﺡ ﺍﻳﻤﺎﻥ، ﻫﻤﺎﻥ ﺗﺴﻠﻴﻢ ﺍﺳﺖ. ﻫﻢ ﺳﻠﻴﻤﺎﻥ ﺩﺭ ﺩﻋﻮﺗﻨﺎﻣﻪ ﻱ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﺩﺍﺭﺩ: «ﻭﺃﺗﻮﻧﻲ ﻣﺴﻠﻤﻴﻦ» ﻭ ﻫﻢ ﻣﻠﻜﻪ ﻱ ﺳﺒﺎ ﺩﺭ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻛﺎﺭ ﻣﻲ ﮔﻮﻳﺪ: «ﺃﺳﻠﻤﺖُ» مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar