eitaa logo
مسجد مجازی حضرت عمار ره
205 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
739 فایل
ارتباط با مدیر @ammarha1399
مشاهده در ایتا
دانلود
مسجد مجازی حضرت عمار ره
💢 دعای روز دهم ماه مبارک رمضان 🔻 اللهمّ اجْعلنی فیهِ من المُتوکّلین علیکَ واجْعلنی فیهِ من الفائِزی
شرح دعای روز دهم توسط 🔰 «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْمُتَوَکِّلِینَ عَلَیْکَ وَ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْفَائِزِینَ لَدَیْکَ وَ اجْعَلْنِی فِیهِ مِنَ الْمُقَرَّبِینَ إِلَیْکَ بِإِحْسَانِکَ یَا غَایَةَ الطَّالِبِین» «خدایا در این روز مرا از بدرگاهت کن (قرار بده) و از كامروایان حضرتت قرار بده؛ و از مقربان درگاهت کن؛ به احسانت اى نهایتِ خواست و همت جویندگان» ❓جایگاه یا وکالت دادن به خدا در زندگی اجتماعی و در سیاست و چاره‌اندیشی ما کجاست؟ 🔹 نقیصه‌ی مهم دانش مدیریت غربی (علم سیاست) در این است که بعد از چاره‌اندیشی، جایی برای ، الهی و نمی‌بیند. 🔹 سیّاس کسی است که تصمیم و تدبیر خوبی زده باشد و آن را به نحو احسن اجرا نماید. 🔹 زمانی می‌توانیم بگوییم تصمیم خوبی اندیشیده شده که در ماهیت آن به ایمان و یقین رسیده باشیم. اما حتی در همین حین، باید نگاهمان به مشیت الهی باشد؛ آنچه خدا بخواهد، همان می‌شود: «اللَّهِ يَهْدِي بِهِ مَنْ يَشاءُ»، «تُعِزُّ مَنْ تَشَاءُ وَتُذِلُّ مَنْ تَشَاءُ» و... 🔹 گرچه خواست و مشیت الهی، هرگز تفننی و بی‌حساب نیست، اما در هر شرایطی، به جایی خواهیم رسید که هرچه تدبیر و تصمیم کنیم، کاری از ما ساخته نیست؛ چطور مشیت و خواست الهی در دانش مدیریت، نادیده انگاشته می‌شود؟ 🔹 اما هر تصمیم خوب، که به ایمان و یقین رسیده و بر مشیت الهی نیز چشم دوخته باشد، در حد تصمیم نباید بماند؛ جایی که دیگر مصمم بر تصمیم خود شده‌ایم، نیاز به نیکو داریم. تمام تلاش خود را می‌کنیم و از حداکثر ظرفیت خود و تجربه‌ی بشری نیز بهره می‌بریم تا بهترین تدبیر را زده باشیم؛ اما در همین حین، باید بدانیم زمانی‌ست که تمام قد به خدا وکالت داده باشیم: 🔸تکیه بر تقوا و دانش در طریقت کافری‌ست// 🔸راهرو گر صد هنر دارد، بایدش (حافظ) 🔹 زمانی که با ایمان به تصمیم خود و منوط به مشیت الهی، مصمم شده و به بهترین کیفیت نیز تدبیر کردیم و به خدا هم وکالت دادیم، سپس موعد اجرای آن به نحو احسن است. اجرای احسن، عمل صالح ما است که در مقابل عمل مفسد قرار دارد؛ عمل صالحی که آن نیز محدود به تقدیر الهی‌ست؛ تا چه مقدر ما باشد.«إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ» 🔹 شب‌های قدر که مقدرات امت اسلامی در آن تدبیر و ثبت می‌شود، در قلب ماه رمضان جای دارد. چطور می‌توانیم از لحظات به این مهمی و مقدراتی که در آن ثبت و ضبط می‌شود در زندگی اجتماعی و در سیاست‌ورزی برای جامعه بی‌توجه بمانیم؟ ما حتی اگر بهترین سیاست‌مدار هم باشیم، برخلاف مقدرات و مشیت الهی و آنچه وکالت آن باخداست، نمی‌توانیم عمل کنیم؛ دست‌مان کوتاه است... 🔹 در نظر گرفتن این معیارها در ساختار علم مدیریت و سیاست، سیاست دینی ما را ممکن می‌سازد؛ در غیر این صورت، به جای تکیه بر خدا، به سخن گفتن با کدخدا فخر می‌کنیم و سیاستی پیاده می‌کنیم که حل تمامی مشکلات یک جامعه‌ی هشتاد میلیونی را منوط به مشیت کدخدا در رفع تحریم‌ها می‌دانست، پس با توکل به تضمین بودن امضای کری پا به میدان مذاکره نهاد؛ نه تصمیم درستی بود و نه تدبیر خوبی بر آن زده شد و نه حتی اجرای آن کم عیب و نقص بود. ✅ بیاییم در ماه رمضان، افتخار تکیه بر مشیت الهی و توکل را برای خود رقم بزنیم تا در شب‌های قدر، رقم خوردن بهترین تقدیرها برای خود و امت اسلامی را شاهد باشیم. ▫️شرحی بر دعای ماه رمضان - برگرفته از جلسه 32 «جایگاه دکترین در سیاست و چاره» ( خرداد 87): kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/680 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🚨 افطاری مورد علاقه‌ 💠 رهبر انقلاب نقل می‌کنند ۱۳۹۰(قمــری) در زندان از راه رسید. با فرا رسیدن این ماه، دلم غرق شادی شــد؛ چون از کودکی این ماه را دوست می‌داشتم. هنگام افطار فرا رسید، اما چیزی برای من نیاوردند. نماز را خواندم. 🔹 لحظات شادی‌آور سر سفره افطار در کنار خانواده، با که در برابر ما می‌جوشید، در خاطرم گذشت. خوردنی‌های سبک مخصوص افطار را به یاد آوردم؛ بویژه مختص خود را(غذای معروف مشهدی‌ها که ظاهراً مختص خود آنها است) به یاد آوردم؛ که از هر غذایی برای افطار، آن را بیشتر دوست می‌داشتم. این «ماقوت» از آب و نشاسته و شکر تهیه می‌شود و به شیوه خاصی آن را می‌پزند. من نیز در پختن آن، همانند پختن سایر غذاها، بخوبی وارد است. ناگهان به خود آمدم و از خداوند مغفرت طلبیدم. شاید این گرسنگی بود که خاطرات یاد شــده را در ذهنم برانگیخت. شاید تنهایی بود. به هر حال باید صبر کرد. نیم ساعت پس از مغرب، یک فنجان چای به دست آوردم. مدتی بعد شــام آوردند، که به خاطر نامرغوبی، دل بدان رغبت نمی کرد. اما قدری از آن را خوردم و بقیه را برای سحری گذاشتم. در سحر هم مابقی آن را با اکراه خوردم، زیرا این غذا از اصل نامطبوع بود و بعد از مانده شدن نیز نامطبوع‌تر شده بود. نخستین روز بر این منوال گذشت. 🔹 ، نگهبــان اطلاع داد که چیزی برای شــما فرستاده شــده. آن را گرفتم و باز کردم، دیدم انواع غذاهایی که در افطار به آنها میل دارم، در چند بشقاب برایم فرستاده شده اســت. این غذاها برای چند نفر کافی بود. همسرم آن را آماده ساخته بود و توانسته بود به برساند. همچنین در همان روز، از منزل برایم وســایل تهیه و صرف چای آوردند. لذا افطاری خوشــمزه و مطبوعی بود که به قــدر کفایت از آن برداشتم و باقی را برای زندانیان فرستادم. این کار هر روز تکرار شد.  📙 کتاب خون دلی که لعل شد... ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 🌸@IslamLifeStyles مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
💠انسان نباید فقر ذاتی خویش را فراموش کند «اَنْتُمُ الْفُقَراءُ اِلَى اللّهِ وَاللّهُ هُوَ الْغَنىُّ الْحَمیدُ.» (فاطر ۱۵) «ترجمه: اى مردم، همۀ شما به خدا نيازمنديد و خداست كه بى نياز و ستوده صفات و افعال است.» 🔹️خداوند با این تعبیر توجّه مى‌دهد که انسان نباید هیچ گاه فقر ذاتى خویش را فراموش کند تا برسد به آن کمالى که مى‌تواند برسد. اولیاى خدا هر چه بر علمشان افزوده مى‌شود به همان نسبت بر تواضعشان افزوده مى‌شود و بیشتر اقرار به جهل مى‌کنند و هر چه بر قدرتشان افزوده شود، بیشتر در پیشگاه خداوند اظهار عجز مى‌کنند و نسبت به مردم متواضعتر مى‌شوند که البته در هر دو مورد این روند، نتیجه درجات بالاى معرفت ایشان خواهد بود. اخلاق در قرآن جلد دوم صفحه ۱۲۸ ترجمه آیه، از آیت الله مشکینی 💻 @mesbahyazdi_ir مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
31.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 قاتل اصلی که بود و چطور مجازات شد؟ 💬 امیرحسین ثابتی 🔹 در ششمین قسمت از برنامه حافظه تاریخی ایرانی علاوه بر پاسخ به این سوال، به یکی از مهم ترین موضوعات تاریخی دهه شصت نیز پرداخته ایم. 🔹 در این ویدئوی هفت دقیقه ای اطلاعات کاربردی و مفیدی به دست خواهید آورد. youtu.be/Z-F7VJXt-yw مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب: امروز جوانهای فلسطینی در سرزمینهای ۱۹۴۸ بیدار شده‌اند و پیروزی با مردم فلسطین خواهد بود 🌙 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
6.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب: در مذاکرات هسته‌ای کار به گونه خوبی پیش میرود / آمریکا در بدعهدی کرده و حالا هم در بن‌بست گیر کرده است / در برنامه‌ریزی‌ها مطلقاً معطل نشوید 🌙 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب: برای شرکت‌های دانش‌بنیان باید ضوابط کیفی تعیین شود. نباید شرکتی که با فناوری چهل سال قبل دارد کار میکند بیاید بعنوان شرکت دانش‌بنیان ثبت نام کند و از تسهیلات استفاده کند. 🌙 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب: سفرهای استانی دولت کار بسیار با ارزش و گره‌گشا است. یکی از مهمترین مسائل مردمی بودن، مردمی ماندن است. مردمی بمانید، خسته نشوید! 🌙 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب: منابع ارزی را مراقب باشیم که اگر چنانچه یک گشایش ارزی‌ای از یک ناحیه‌ای بوجود می‌آید این صرف واردات بی‌رویه نشود. صرف کارهای زیربنایی کشور بشود. کشور به کارهای زیربنایی احتیاج دارد. 🌙 @Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🚨 مطلقاً معطل مذاکرات نشوید 🔻 رهبر انقلاب، امروز در دیدار مسئولان نظام: در برنامه‌ریزی‌های کاری خودتان مطلقاً معطل مذاکرات هسته‌ای نشوید. ممکن است مذاکرات به جاهایی برسد؛ جاهای مثبتی، نیمه‌مثبتی، ‌منفی‌ای، هرچه بشود شما کار خودتان را بکنید. 🌙 @Khamenei_ir
ale emran_133.wma
9.83M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران جلسه ۷۱۱ قسمت ۵ إِذْ قَالَ اللَّهُ يَا عِيسَىٰ إِنِّي مُتَوَفِّيكَ وَرَافِعُكَ إِلَيَّ وَمُطَهِّرُكَ مِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا وَجَاعِلُ الَّذِينَ اتَّبَعُوكَ فَوْقَ الَّذِينَ كَفَرُوا إِلَىٰ يَوْمِ الْقِيَامَةِ ۖ ثُمَّ إِلَيَّ مَرْجِعُكُمْ فَأَحْكُمُ بَيْنَكُمْ فِيمَا كُنْتُمْ فِيهِ تَخْتَلِفُونَ(۵۵) فَأَمَّا الَّذِينَ كَفَرُوا فَأُعَذِّبُهُمْ عَذَابًا شَدِيدًا فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَمَا لَهُمْ مِنْ نَاصِرِينَ(۵۶) وَأَمَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَيُوَفِّيهِمْ أُجُورَهُمْ ۗ وَاللَّهُ لَا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ(۵۷) ذَٰلِكَ نَتْلُوهُ عَلَيْكَ مِنَ الْآيَاتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيمِ(۵۸) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🕋 امروز چهارشنبه بیست و چهارم فروردین ماه ۱۴۰۱ 👈 و روز یازدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ 🕋 ذکر مخصوص امروز 👇👇 🕋 یا حی یا قیوم 🕋 انجام مخصوص هر روز ماه مبارک رمضان 🌸🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌🌸 ✍آیات برگزیده جزء10 قرآن❤️ آیه‌ای که خمس را واجب کرد 💥وَ اعْلَمُواْ أَنَّمَا غَنِمْتُم .... (41- انفال) بدانیدهرغنیمتی که نصیب شمامی‌شود یک پنجم آن، از آن خدا و پیامبر صل الله علیه وآله وذی القربی (امامان ع) و یتیمان و مسکینان و واماندگان در راه (از خاندان پیامبر خدا پیامبر ص) می‌باشد. اینکه شیعه ذی القربی رامنحصردر امامان و سه گروه آخر را مختص بنی هاشم و سادات می‌داند بر اساس روایات معتبری است که از اهل بیت ع به ما رسیده است.چرا که بر اساس حدیث ثقلین که منبع اسلام را قرآن و اهل بیت ع معرفی می‌کند؛ اسلام منحصر در قرآن نیست بلکه سخنی را می‌توان به اسلام استناد داد که برآیند قرآن و عترت باشد. لازم به ذکر است که اهل سنت برخلاف ظاهر آیه(2) که غنیمت را به صورت مطلق آورده است، سرنوشت انسان به اختیار خودش رقم می‌خورد 💥أَنَّ اللَّهَ لَمْ یَکُ ...(53- انفال) نعمتی را که خداوند به جامعه و ملتی عطا می‌کند کم یا نابود نمی‌کند مگر آنکه خود قدرش ندانند و آن را از دست بدهند. به تعبیر دیگر فیض خدا بیکران و همگانی است ولی به تناسب شایستگی‌ها به مردم می‌رسد. در ابتدا خدا نعمت‌های مادی و معنوی خویش را به تمام ملت‌ها عطا می‌کند؛ چنانچه نعمت‌های الهی را وسیله‌ای برای تکامل خویش ساختند و شکر آن را که بجا آوردند؛ نعمتش را پایدار و افزون می‌سازد؛ اما هنگامی که این مواهب وسیله‌ای برای طغیان و آلودگی گردد نعمت‌ها را می‌گیرد و یا آن را تبدیل به مصیبت می‌کند؛ بنابراین دگرگونی نعمت‌ها همواره از ناحیه ماست و گرنه مواهب الهی از بین رفتنی نیستند در برابر کسانی که به هیچ قراردادی پایبند نیستند محکم بایستید 💥وَ إِن نَّکَثُواْ أَیْمَانَهُم ......(12- توبه) زندگی مسلمت آمیز در کنار تمام انسان‌ها از قوانین بین‌المللی قرآن است اما اگر عده‌ای که به هیچ یک از قراردادهایی که با حکومت اسلامی بسته‌اند پایبند نبودند آنگاه قرآن دستور مقابله با آن‌ها را می‌دهد. دستور اول: تا زمانی که آن‌ها به قراردادهایی که با شما بسته‌اند پایبند بودند شما هم پایبند باشید؛ « فَمَا 💥اسْتَقَمُواْ لَکُمْ فَاسْتَقِیمُواْ لهَُمْ»(5) دستور دوم: اگر آن‌ها هم چنان به پیمان شکنی و به تبلیغات سوء خود ادامه دادند؛ شما با رهبران این گروه کافر پیکار کنید؛ زیرا آن‌ها ارزشی برای قرارداد قائل نیستند. تا شاید به این شدت عملی که شما به خرج می‌دهید از کار خود پشیمان شوند و دست بردارند. کاری که خدا با سرمایه داران بی درد خواهد کرد الَّذِینَ یَکْنزُِونَ الذَّهَبَ ..(34) یَوْمَ یحُْمَی‌ ... (35- توبه) کسانی که زر اندوزی می‌کنند و از انفاق اموال خود به نیازمندان واقعی امتناع می‌ورزند به عذابی سخت تهدید شده‌اند. عذابی که در آن این سکه‌ ها را در آتش سوزان دوزخ، داغ می‌کنند و پیشانی و پهلو و پشتشان را با آن داغ خواهند کرد و در همین حال فرشتگان عذاب به آن‌ها می‌گویند: این همان چیزی است که برای خود جمع کردید و به صورت اندوخته در آوردید و آن را در راه خدا به محرومان انفاق نکردید اکنون بچشید آنچه را برای خود اندوختید و عواقب شوم آن را دریابید. اما چرا از میان تمام اعضاء بدن تنها پیشانی و پشت و پهلو را می‌سوزانند برای این است که آن‌ها با این سه عضو در مقابل محرومان عکس‌العمل نشان می‌دادند: گاهی صورت را در هم می‌کشیدند و زمانی به علامت بی اعتنایی از روبرو شدن با آن‌ها خود داری می‌کردند و منحرف می‌شدند و گاهی به آنان پشت می‌نمودند؛ آیه‌ای که مصرف زکات را بیان می‌کند 💥إِنَّمَا الصَّدَقَتُ لِلْفُقَرَاءِ وَ ....(60- توبه) این آیه همان آیه‌ای است که فقها بعد اثبات اصل وجوب زکات با استناد به آن موارد وجوب پرداخت صدقات واجب (زکات مال و زکات فطر) را بیان می‌کنند. آیه زکات را در هشت مصرف خلاصه می‌کند: 1. فقرا 2. مساکین 3. جمع‌آوری کنندگان زکات 4. کسانی که با تشویق مالی می‌توان محبت آنان را جلب نمود. 5. آزاد ساختن بردگان 6. اداء دین بدهکاران 7. در راه خدا که منظور از آن تمام راه‌هایی است که به گسترش و تقویت آئین الهی منتهی شود؛ اعم از مسأله جهاد و تبلیغ و مانند آن 8. مسافرانی که بر اثر علتی در راه مانده‌اند بالاتر از بهشت 💥وَعَدَ اللَّهُ الْمُؤْمِنِینَ وَ ....(72- توبه) در این آیه پس از آنکه خداوند مؤمنین را به بهشت وعدهمی‌دهد اشاره‌ای هم به پاداشی فراتر از بهشت می‌کند و آن را فوز عظیم می‌خواند. علامه طباطبایی با سیاق آیه، جمله « وَ رِضْوانٌ مِنَ اللَّهِ أَکْبَرُ » را این‌گونه معنا می‌کند: .. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar