🕋 امروز پنج شنبه یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱👈 و روز نوزدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳
🕋 ذکر مخصوص امروز 👇👇👇
🕋 لا اله الا الله الملک الحق المبین
🕋 انجام اعمال مخصوص روزهای ماه رمضان و شبهای قدر
🕋🕋🕋🕋🕋🕋🕋
🕋🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌🕋
✍آیات برگزیده جزء هجده قرآن 🏴
👈أَ یحَْسَبُونَ أَنَّمَا ...(55) نُسَارِعُ لهَُمْ فىِ ..(56- مومنون)
آیاگمان میكنند گسترشى كه به سبب مال واولاد به آنان میدهیم؛ برای آن است که میخواهیم درعطا كردن خیرات به آنان شتاب ورزیم؟ [چنین نیست] بلكه آنان درك نمیكنند.
تصوری بین دینداران بی بضاعت وبی دینان ثروتمند رواج دارد که گمان می کنندانباشته آنان لطف خداوند است اما خدا دراین آیات خط بطلان بر چنین تصوری کشیده و صاحبان این پندار را افرادی قلمداد کرده است که از شعوربی بهره اند.
زیراآنها نمیدانند كه اموال یك نوع عذاب یا مقدمه كیفراست. آنها نمیدانند كه خدامیخواهد آنها را در نعمت فرو برد تا هنگام گرفتار شدن كیفر الهى، تحمل عذاب برآنها دردناكتر باشد؛ زیرااگر درهاى نعمت به روى انسان بسته شوداو آمادگى پذیرش ناراحتیها را پیدا می کند؛ امااگر كسى را ازمیان نعمت بیرون كشند و به زندان وحشتناكى بیفكنند فوق العاده برای اودردناك خواهد بود.
👈ادْفَعْ بِالَّتىِ هِىَ أَحْسَنُ (96- مومنون)
به بهترین شیوه بدی رااز خودت دور کن
یكى از مؤثرترین راههای مبارزه با دشمنان لجوج آن است كه بدیهای آنها به نیكى پاسخ داده شود؛ اینجاست كه غوغایى از وجدان آنها برخاسته واو را تحت ضربات سرزنش قرار میدهد. این کاردر بسیار از موارد سبب بیداری وجدان و تغییر عملکرداو می شود.
دستور مخصوص مواردى است كه دشمن از آن سوء استفاده نكند وآن رادلیل بر ضعف شما نشماردوبر جسارتش افزوده نگردد.
و نیز مفهوم این سخن هرگزسازشكارى دربرابر دشمنان نیست، وشاید به همین دلیل بعدازبیان این دستور به پیامبر خدا ص دستور داده شده است كه ازهمزات و وسوسههاى شیاطین و حضور آنها به خدا پناه ببرد
👈الزَّانِیَةُ وَ الزَّانىِ فَاجْلِدُواْ ..(2- نور)
به هرزن ومردزنا كاری صد تازیانه بزنید واگربه خدا وروز قیامت ایمان دارید نبایددر [اجراى] دین خدا نسبت به آن دو دلسوزى ومهربانى کنید.
این نهی از دلسوزی درحقیقت نهی از ترحم بی جایی است که سبب سستی در اجرای احکام خدا می شود برای همین بودکه فرمود در اجرای این حکم الهی از رأفت دردین خدا پرهیز کنید
نکته این که مبادا در اجرای حکم گرفتار احساسات بى مورد شوید؛ محبتى كه نتیجهاى جزآلودگى اجتماع ندارد. آنگاه براى خنثى كردن انگیزههاى این گونه احساسات، مساله ایمان به خدا وروزجزا را یادآور می شود؛ زیرا ایمان به خداوند سبب مىشود كه انسان بداند هرحكمى حكمتى دارد و بى دلیل تشریع نشده و ایمان به معاد سبب میشود كه انسان در برابر تخلفها احساس مسئولیت كند.
👈وَ لَوْ لَا فَضْلُ اللَّهِ ..(21- نور)
اگرفضل و رحمت خدا بر شما نبود،هرگز احدى از شما [از عقاید باطل و اعمال و اخلاق ناپسند] پاك نمىشد.
«زكات» و«تزكیه» دراصل به معنى «نمو یافتن ونمو دادن» است، ولى در معناى «پاك شدن و پاك كردن» هم به كار رفته است که ممكن است هردو معنابه یك ریشه باز گردد؛ زیرا تاپاكى ازمفاسد نباشدرشد امكان پذیر نخواهد بود
براساس آیه، تنها عامل نجات انسانها از آلودگیها ونیز رشدروحی او فقط رحمت الهى است
👈یَوْمَ تَشهَْدُ عَلَیهِْمْ ...(24- نور)
روزى كه زبانها ودستها وپاهایشان بر ضد آنان به گناهانى كه همواره انجام میدادند، شهادت می دهند.
پیام آیه نیازی به توضیح ندارد؛ تنها چیزی که می توان گفت توجه به هشداری است که درآیه نهفته است. هشدار به کسانی که گناه درخلوت را ساده انگاشته و به راحتی ازکنار آن می گذرند غافل از آنکه در مخفی ترین مکانها همواره شاهدانی با ما هستند که گناه، را درک کرده و علیه ما شهادت می دهند.
👈وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یَغْضُضْنَ ..(31- نور)
به زنان باایمان بگوازنگاه كردن به مردان نامحرم خوددارى كنندودامان خودرا از گناه حفظ نمایند و نباید زینت خود را آشكار سازند جز آن مقدار كه طبیعتا ظاهر است و باید روسری های خود را روی سینههاى خود بیندازند. آنها نباید زینت خودرا آشكار سازند مگر برای شوهرانشان و .. (یازده مورد دیگر)و هنگام راه رفتن پاهاى خودرا به زمین نزنندتا زینت پنهانیشان برای نامحرمان دانسته شود.
چشمچرانى» همانگونه كه بر مردان حرام است بر زنان نیز حرام مىباشد.
پوشاندن شرمگاه» در مقابل نگاه
دیگران همانگونه که برای مردان واجب است براى زنان نیزواجب است.
پنهان کردن محلهایی ازبدن که معمولا تزیین می کنند»
وجوب رعایت حجاب»: زنان باید اندام خودرا درمقابل دیگران بپوشانند براین اساس واجب است حجاب را رعایت کنند. .. ادامه .... ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed
ale emran_141.wma
9.44M
🔆 #سحرهای_نورانی
🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم.
📣 بشنوید: #تفسیر_قرآن (صوتی)
📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی
سوره آل عمران جلسه ۷۱۹ قسمت ۵
الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُنْ مِنَ الْمُمْتَرِينَ(۶۰) فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ(۶۱) إِنَّ هَٰذَا لَهُوَ الْقَصَصُ الْحَقُّ ۚ وَمَا مِنْ إِلَٰهٍ إِلَّا اللَّهُ ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ(۶۲) فَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِالْمُفْسِدِينَ(۶۳)
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_142.wma
11.88M
🔆 #سحرهای_نورانی
🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم.
📣 بشنوید: #تفسیر_قرآن (صوتی)
📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی
سوره آل عمران جلسه ۷۲۰ قسمت ۶
فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ(۶۱) إِنَّ هَٰذَا لَهُوَ الْقَصَصُ الْحَقُّ ۚ وَمَا مِنْ إِلَٰهٍ إِلَّا اللَّهُ ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ(۶۲) فَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِالْمُفْسِدِينَ(۶۳)
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
🕋 امروز جمعه دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ 👈 و روز بیستم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳
🕋 ذکر مخصوص امروز👇👇
🕋 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
🕋 انجام اعمال مخصوص هر روز ماه رمضان وشبهای قدر و اعمال روز جمعه
🕋🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌🕋
✍آیات برگزیده جزء نوزده
🌒قرآن کریم 🌒
👈وَ یَوْمَ یَعَضُّ الظَّالِمُ ......(27)یَاوَیْلَتا لَیْتَنِی لَمْ ....(28)لَّقَدْ أَضَلَّنِی .....(29- فرقان)
روزی که ظالم دست خود را از روی حسرت به دندان میگزد و میگوید: ای کاش همراه با فرستاده او برای خود، راه باریکهای به سوی هدایت دست و پا میکردم. ای و ای، کاش من فلانی را [که سبب بدبختی من شد] به دوستی نمیگرفتم؛ چون او مرا از قرآنی که برایم آمد گمراه کرد.
«ظالم» هر کسی است که به راه راست نمیرود؛
در قیامت یک صحنه حسرتهای بی فایده ایست که ظالمان نسبت به عمل کرد غلط خود میخورند؛
حسرت اول بعد از آن است که میبینند راه نجات راهی بود که فرستادگان الهی به مردم ارائه کردند و خود در آن راه پیشقدم شده و مردم را به آن دعوت کردند؛ ولی اینها به جای همراهی با رسولان حق، آنها را مسخره کردند و از گام نهادن در آن خودداری کردند.
حسرت دوم نسبت به دوستانی که به ظاهر دوست بودند اما در واقع دشمنانی بودند که باعث گمراهی آنها شدند
👈أَ رَءَیْتَ مَنِ ..... (فرقان- 43)
آیا دیدی کسی را که معبود خود را هوای نفس خویش برگزیده؟
«هوی» به معنای میل نفس به سوی خواستههای خودش است؛ بدون اینکه آن تمایلات را با عقل خود هماهنگ کرده باشد و مراد از «معبود گرفتن هوای نفس»؛ پیروی کردن آن است؛
هر جا که خواست دل با احکام الهی در ستیز شد همان جا میتوان فهمید که ما خداپرستیم یا مطیع بت نفسیم. اگر دستور دین را بی محلی کردیم شک نکنیم که بت پرستیدهایم؛ نشان به آن نشان که در دل یا به زبان میگوییم: «چون دلم میخواهد» نه «چون خدا میخواهد»
👈وَ الَّذِینَ إِذَا أَنفَقُواْ ......(67- فرقان)
مؤمنین که بندگان خداوند رحمانند وقتی انفاق میکنند، نه اهل زیادهروی هستند و نه بخل میورزند؛ بلکه بین این دو راه اعتدال را بر میگزینند.
بر اساس روایتی از امام صادق ع آمده است که آیه را تلاوت فرمود و مشتی سنگریزه از زمین برداشت و محکم در دست گرفت و فرمود این همان «اقتار» و سختگیری است؛ سپس مشت دیگری برداشت و چنان دست خود را گشود که همه آن به روی زمین ریخت و فرمود این «اسراف» است. بار سوم مشت دیگری برداشت و کمی دست خود را گشود به گونهای که مقداری فرو ریخت و مقداری در دستش ماند و فرمود این همان «قوام» و اعتدال است.
👈مَن تَابَ وَ ءَامَنَ .....(70- فرقان)
آنان که توبه کنند و ایمان آورند و کار شایسته انجام دهند، که خدا بدیهایشان را به خوبیها تبدیل میکند و خدا بسیار آمرزنده و مهربان است.
این آیه بشارتی است به کسانی که گناه کردهاند و از گذشته خود پشیمانند. در این فراز سخن از بخشش نیست بلکه گامی فراتر به چشم میخورد و آن تبدیل گناهان به حسنات است. اگرگنهکاری واقعاً از کرده خود پشیمان شد و در عقیده و عمل خود بازنگری کرد و راه جبران و صلاح را پیش گرفت خداوند به او وعده داده که گناهانش را تبدیل به حسنات خواهد کرد.
نظر علامه طباطبایی(ره)
گناه آن اثری است که با ارتکاب نهی خدا در نفس ایجاد شده و در آن باقی میماند. و نیز تا ذات کسی شقی نباشد، مرتکب عمل گناه نمیشود. حال اگر چنین ذاتی با توبه؛ ایمان و عمل صالح تبدیل به ذاتی طاهر و خالی از خباثت شد؛ لازمه این تبدیل این است که آثاری هم که در سابق داشت به نام گناه، با مغفرت و رحمت خدا مبدل به آثاری شود که با نفس پاک و طیب متناسب باشد و آن این است که عنوان گناه از آن برداشته شود و عنوان حسنه به خود بگیرد.
👈وَ لَا تَمَسُّوهَا بِسُوءٍ .....(156) فَعَقَرُوهَا فَأَصْبَحُواْ نَادِمِینَ(157) فَأَخَذَهُمُ الْعَذَابُ ....(158)
حضرت صالح ع به آنها گفت کاری به شتر نداشته باشید که اگر آسیبی به او رساندید گرفتار عذاب خواهید شد. اما آنها گوش نکرده و آن شتر را کشتند و بعد که عذاب قطعی را دیدند پشیمان شدند که سودی به حالشان نداشت و عذاب آنها را فراگرفت.
نکته قابل توجه در این آیه این است که قاتل آن شتر فقط یک نفر بود؛ اما همانطور که ملاحظه میکنید خداوند متعال نفرمود «فعقرها احد منهم؛ یکی از آنها شتر را کشت»؛ بلکه فرمود « فَعَقَرُوهَا «همه او را کشتند و بعد هم نفرمود فقط آن یک نفر عذاب شد بلکه فرمود همه آنها به عذاب الهی گرفتار شدند.
چرا خداوند گناه یک نفر را به همه نسبت داد و همه را گرفتار عذاب کرد؟
پاسخ سوال از امیرالمؤمنین ع:
ای مردم، جز این نیست که خشنودی و خشم است که مردم را بر محوری جمع میکند. 👈 ادامه..
1401/02/02
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_143.wma
11.7M
🔆 #سحرهای_نورانی
🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم.
📣 بشنوید: #تفسیر_قرآن (صوتی)
📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی
سوره آل عمران جلسه ۷۲۱ قسمت ۷
فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ(۶۱) إِنَّ هَٰذَا لَهُوَ الْقَصَصُ الْحَقُّ ۚ وَمَا مِنْ إِلَٰهٍ إِلَّا اللَّهُ ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ(۶۲) فَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِالْمُفْسِدِينَ(۶۳)
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
🕋 امروز شنبه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ 👈 و روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳
🕋 ذکر مخصوص امروز 👇👇
🕋 یا رب العالمین
🕋 انجام اعمال مخصوص هر روز این ماه و شبهای قدر و...
🕋🕋🕋🕋🕋🕋
🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌
✍آیات برگزیده جزء بیستم
قرآن کریم
👈به امید وقت اضافه ننشین
«فَكَذَّبُوهُ فَأَخَذَتْهُمُ .. عنکبوت/37 (ولى) آنها او را تكذيب كردند، و به اين سبب زلزله آنان را فراگرفت، و بامدادان در خانه هاى خود به رو در افتاده و مرده بودند!
یکی از اموری که انسانها را غرق در خود کرده، بحث فراموشی یاد مرگ و معاد، و به تاخیر انداختن توبه است،ما انسانها به بهانه ی این که هنوز وقت داریم، توبه از گناه و یاد مرگ و معاد رابه تاخیر می اندازیم، و این غفلت تا به جایی انسان را فرا می گیرد که قبل از این که توبه کند و برگردد،در دام مرگ گرفتار می شود
👈زیبا ترین درسی که از شیطان گرفتم
«فَخَرَجَ عَلى قَوْمِهِ في زينَتِهِ قالَ الَّذينَ .. [قصص/79] (روزى قارون) با تمام زينت خود در برابر قومش ظاهر شد، آنها كه خواهان زندگى دنيا بودند گفتند: «اى كاش همانند آنچه به قارون داده شده است ما نيز داشتيم! به راستى كه او بهره عظيمى دارد!» «....وَ زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطانُ أَعْمالَهُمْ فَصَدَّهُمْ عَنِ السَّبيلِ وَ كانُوا مُسْتَبْصِرينَ [عنکبوت/38].. شيطان اعمالشان را براى آنان آراسته بود، از اين رو آنان را از راه (خدا) بازداشت در حالى كه بينا بودند.»
در ایه 79 سوره مبارکه قصص وقتی قارون با مال و مکنت دنیای به طرف مردم آمد شیطان این مال قارون رو برای مردم زیبا جلو داد،به طوری که مردم آرزوی داشتن آن مال قارون را کردند،ولی در آیات بعدی همین سوره آیه 80 سوره مبارکه قصص،اشاره می شود که کسانی که به آنها علم و دانش و معرفت داده شده،این زینتی که قارون برای مردم آورد،برای آنها زیبا نبود بلکه زیبایی در نگاه این افراد، آنچه نزد خداوند متعال بود معنا و مفهوم پیدا می کرد« وَ قالَ الَّذينَ أُوتُوا الْعِلْمَ وَيْلَكُمْ ثَوابُ اللَّهِ خَيْرٌ لِمَنْ آمَنَ وَ عَمِلَ صالِحاً وَ لا يُلَقَّاها إِلاَّ الصَّابِرُونَ [(قصص/80]اما كسانى كه علم و دانش به آنها داده شده بود گفتند: «واى بر شما ثواب الهى براى كسانى كه ايمان آوردهاند و عمل صالح انجام مىدهند بهتر است، اما جز صابران آن را دريافت نمىكنند.
👈عمده دلیل به بیراهه کشیده شدن فرقه ضاله وهابیت
«إِنَّكَ لا تُسْمِعُ الْمَوْتى وَ لا تُسْمِعُ الصُّمَّ الدُّعاءَ إِذا وَلَّوْا مُدْبِرينَ [نمل/80] مسلّماً تو نمىتوانى سخنت را به گوش مردگان برسانى، و نمىتوانى كران را هنگامى كه روى برمىگردانند و پشت مىكنند فراخوانى!
یکی از چیز هایی که عموماً باعث به خطا رفتن فرقه ی ضاله وهابیت شده این است،این گروه به ظاهر صرف بعض آیات استناد میکند،بدون این که توجه ای به معنای واقعی آیات داشته باشند، لذا به خاطر همین رویکردی که دارند دربسیاری از موارد به بیراهه کشیده شده اند، این گروه با استناد به این آیه منکر توسل به حضرات معصومین علیهم السلام می شوند،در حالی که اگر ذره ای توجه به آیاتی قبلی و بعدی و حتی اگر به فحوای خود همین آیه 80سوره مبارکه نمل می اندازختند، می فهمیدن که مقصود مردگان در آیه که در وصفشان خداوند متعال فرموده:نمی شود چیزی به آنها فهماند کفار و کسانی هستند که نمی خواهند حقانیت دین مبین اسلام را قبول کنند،که در این آیه به مردگان تعبیر شده اند، ولی فرقه وهابیت مردگانی که در این آیه ذکری از آنها شده را مردگان دنیای و اجسادی که روح از بدنشان خارج شده است اطلاق کرده و با این برداشت خود بحث توسلی که در آیات و روایات سخن از آن به میان آمده را زیر سوال برده اند.
👈آداب شکر گذاری
«قالَ رَبِّ بِما أَنْعَمْتَ عَلَيَّ فَلَنْ أَكُونَ ظَهيراً لِلْمُجْرِمينَ[قصص/17] عرض كرد: «پروردگارا! بشكرانه نعمتى كه به من دادى، هرگز پشتيبان مجرمان نخواهم بود!»
یکی از آداب ارزشمند شکر گزاری که آیات و روایات هم آن را تایید می کند،این است که انسان واقعاً شاکر خدوند متعال باشد،حقیقت تشکر و سپاسگزاری هم زمانی به منصه ظهور می رسد،که انسان در وادی عمل درمنطقه های ممنوعه ای که خدا تعین کرده، وارد نشود و نعمت های الهی را در مسیر دشمنی با خدا مصرف نکند، یکی از منطقه های ممنوعه، که خدا از ورود در آن انسان را منع کرده کمک و یاری ظالم می باشد که در آیه مذکور به آن اشاره شده است.
👈عواقب تمایل و کمک به ظالمان
قرآن با صراحت میگويد:" تمايل بر ظالمان موجب عذاب آتش دوزخ است
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎♂️ https://chat.whatsapp.com/F7O8iEFlFEEHKjbj8QZUkX
💢 دعای روز بیستویکم ماه مبارک رمضان
🔻 اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ الی مَرْضاتِکَ دلیلاً و لا تَجْعَل للشّیْطان فیهِ علیّ سَبیلاً و اجْعَلِ الجَنّةِ لی منْزِلاً و مَقیلاً یا قاضی حَوائِجَ الطّالِبین.
🔸 ای خدا مرا به سوی رضا و خشنودی خود راهنمایی کن و شیطان را بر من مسلط مگردان و بهشت را منزل و مقامم قرار ده ای برآرنده حاجات خواهندگان.
🤲 #ماه_رمضان
🌐 اخبار استراتژیک
📡 @StrategicNews_ir
1_68382910_5902416002607482853.mp3
4.7M
🌹شرح دعای روز بیست ویکم ماه مبارک رمضان که اشتباها بیستم ذکر می شود
🌹آیت الله مجتهدی تهرانی(ره)
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
🌹شهادت #سپهبد_قرنی اولین رییس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی/۳ اردیبهشت ۱۳۵۸ ایشان در منزل خود توسط چند تروریست از #گروهک_ضاله_فرقان به شهادت رسید.
#یادواره_شهدا
#مصلح_اجتماعی
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
مسجد مجازی حضرت عمار ره
🌹شهادت #سپهبد_قرنی اولین رییس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی/۳ اردیبهشت ۱۳۵۸ ایشان در منزل خود توسط چ
🌹شهادت #سپهبد_قرنی اولین رییس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی/۳ اردیبهشت ۱۳۵۸
♦️شهید قرنی در سال ۱۲۹۲ شمسی متولد و از ابتدای کار در ارتش، فعالیت علیه رژیم طاغوت را آغاز کرد. در سال۱۳۳۷ با عده ای از همکاران خود طرح یک کودتا را علیه رژیم ریخت که بنا به دلایلی کشف شد و به سه سال زندان محکوم شد.
سپهبد قرنی پس از آزادی از زندان به فعالیت های خود ادامه داد و در جریان ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ پس از دیدار با آیت الله میلانی مجددا دستگیر و به سه سال زندان محکوم شد. به دنبال پیروزی انقلاب، سپهبد قرنی به سمت اولین رییس ستاد مشترک ارتش منصوب شد.
♦️ در شرایطی که عده ای از گروهک های سیاسی به بهانه وضعیت گذشته ارتش شاهنشاهی خواستار انحلال ارتش بودند شهید قرنی تحت فرماندهی امام راحل انجام امور ارتش را بر عهده گرفت و در روز ۲۴بهمن ۵۷ با حضور در دفتر ریاست ستاد ارتش خطاب به حاضران گفت:
"ارتش شاهنشاهی که می گفتند از مجهزترین ارتش های دنیاست و شاید هم از لحاظ وسایل و تجهیزات چنین بود, از آنجا که ایمان و اعتقاد نداشت, ظرف چند ساعت متلاشی شد. افراد ارتش اولا باید مومن باشند , ثانیا آرمان آنها حفظ استقلال میهن باشد نه حمایت از یک فرد" .
♦️ شهید قرنی، فعالیت خود را برای تصفیه و بازسازی و توان مکتبی بخشیدن به ارتش آغاز کرد اما با خشم گروههای چپی و منافقین مواجه شد و از جمله به تصرف پادگان سنندج اقدام کردند که با مقاومت شدید شهید قرنی مواجه شد.
پس از این جریان، تنش ها و مخالفت هایی ایجاد شد و گروهک ها با تبلیغات منفی سعی کردند که دولت موقت را وادار به برکناری رییس ستاد ارتش کنند. سرانجام مهندس بازرگان نخست وزیر دولت موقت در ۶ فروردین ۱۳۵۸، ایشان را از ریاست ستاد ارتش برکنار کرد.
سپهید قرنی در روز سوم اردیبهشت ۱۳۵۸ در منزل خود توسط چند تروریست از #گروهک_ضاله_فرقان به شهادت رسید.
#یادواره_شهدا
#مصلح_اجتماعی
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
16.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥الغارات، نیمی از تاریخ #حکومت #امیرالمومنین(ع) که نمیدانیم!
🔻معرفی کتاب «ترجمه #الغارات» توسط #استاد_علیرضا_پناهیان
👈🏻 به همراه قرائت بخشهایی از کتاب
#الغارات
@Panahian_ir
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar