eitaa logo
مسجد مجازی حضرت عمار ره
211 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
738 فایل
ارتباط با مدیر @ammarha1399
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☫﷽☫ــ 📚🌺 🌺📚 ❀‏ موضوع ❀‏ 🔷ﺗﻘﻮﺍ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺭﺍﻩ ﺗﺸﻜّﺮ ﺍﺯ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ 📖❀‏سوره الشعراء/ آیہ (۱۳ تا ۱۳۵) اَعُوذُ بِٱݪلّٰهِ مِنَ ٱݪشَیْطٰان ٱݪرَّجیٖمْ بِسْمِ ٱݪلّٰهِ ٱݪرَّحْمٰنِ ٱݪرَّحیٖمِ 🔺وَاتَّقُوا الَّذِي أَمَدَّكُم بِمَا تَعْلَمُونَ 🔻ﻭﺍﺯ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺁﻧﭽﻪ ﺧﻮﺩ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﻴﺪ ﻳﺎﺭﻱ ﺩﺍﺩﻩ ، ﭘﺮﻭﺍ ﻛﻨﻴﺪ ،(١٣٢) 🔺أَمَدَّكُم بِأَنْعَامٍ وَبَنِينَ 🔻ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﭼﻬﺎﺭﭘﺎﻳﺎﻥ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﻲ، ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻳﺎﺭﻱ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﺳﺖ .(١٣٣) 🔺وَجَنَّاتٍ وَعُيُونٍ 🔻ﻭ [ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ] ﺑﻮﺳﺘﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﭼﺸﻤﻪ ﺳﺎﺭﻫﺎ ،(١٣٤) 🔺إِنِّي أَخَافُ عَلَيْكُمْ عَذَابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ 🔻ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﻣﻦ ﺑﺮ ﺷﻤﺎ ﺍﺯ ﻋﺬﺍﺏ ﺭﻭﺯﻱ ﺑﺰﺭﮒ ﻣﻰ ﺗﺮﺳﻢ .(١٣٥) ﻣﺮﺍﺩ ﺍﺯ ﺭﻭﺯ ﺑﺰﺭﮒ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺟﺎ، ﻫﻤﺎﻥ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺍﺳﺖ، ﮔﺮﭼﻪ ﺩﺭ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺷﻌﻴﺐ ﺑﻪ ﺩﻧﻴﺎ ﻧﻴﺰ ﺭﻭﺯ ﻋﻈﻴﻢ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. «ﻓﺎَﺧﺬَﻫﻢ ﻋﺬﺍﺏ ﻳﻮم ﺍﻟﻈّﻠﺔ ﺍِﻧّﻪ ﻛﺎﻥ ﻋﺬﺍﺏ ﻳﻮم ﻋﻈﻴﻢ» ﻋﺬﺍﺏ ﺭﻭﺯ ﺍﺑﺮِ ﺁﺗﺸﺒﺎﺭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﮔﺮﻓﺖ ﻛﻪ ﺁﻥ ﻋﺬﺍﺏ ﺭﻭﺯ ﺑﺰﺭﮔﻲ ﺑﻮﺩ. 📌ﭘﻴﺎم ﻫﺎ: ١- ﺗﻘﻮﺍ ﺑﻬﺘﺮﻳﻦ ﺭﺍﻩ ﺗﺸﻜّﺮ ﺍﺯ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ. «ﻭﺍﺗّﻘﻮﺍ ﺍﻟّﺬﻱ ﺍَﻣﺪّﻛﻢ» ٢- ﻫﺮ ﻛﺲ ﺧﻮﺩ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﺪ ﭼﻘﺪﺭ ﻣﻮﺭﺩ ﻟﻄﻒ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻗﺮﺍﺭ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺍﺳﺖ. «ﺍَﻣﺪّﻛﻢ ﺑﻤﺎﺗﻌﻠﻤﻮﻥ» ٣- ﻛﺎﺥ ﻫﺎ ﻭ ﺳﺎﺧﺘﻤﺎﻥ ﻫﺎﻱ ﻗﻮم ﻋﺎﺩ، ﺑﺎ ﺩﺍﻣﺪﺍﺭﻱ ﻭﺑﺎﻍ ﻫﺎ ﻭ ﭼﺸﻤﻪ ﻫﺎ ﻫﻤﺮﺍﻩ ﺑﻮﺩ. «ﺑﻜﻞّ ﺭﻳﻊ ﺁﻳﺔ... ﺍﻧﻌﺎم... ﺟﻨّﺎﺕ ﻭ ﻋﻴﻮﻥ» ٤- ﺍﮔﺮ ﺁﻣﺎﺩﮔﻲ ﻭ ﻗﺎﺑﻠﻴّﺖ ﻧﺒﺎﺷﺪ، ﻣﻮﻋﻈﻪ ﻱ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﻧﻴﺰ ﺍﺛﺮﻱ ﻧﺪﺍﺭﺩ. «ﺳﻮﺍء ﻋﻠﻴﻨﺎ» مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔹❀‏ روز 🔹❀‏ 🕋پيامبر صلي الله عليه و آله : 🔺يا فاطِمَةُ! كُلُّ عَينٍ باكِيَةٌ يَومَ القِيامَةِ إلاّ عَينٌ بَكَت عَلى مُصابِ الحُسَينِ ؛ 🔻اى فاطمه! همه چشم ها در روز قيامت گريان است جز چشمى كه بر مصيبت هاى حسين بگريد . 📚✍🏻بحار الأنوار ، ج 44 ، ص ۲۹۳ ۱۴۰۲/۰۴/۲۸ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_338.wma
11.6M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران آیه ۲۰۰ جلسه ۹۱۳ قسمت ۱۰ از ۲۹ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ (۲۰۰) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
هدایت شده از پاتولوژی فرهنگی
هوالحکیم • این مهدی نصیری است؛ در جنگ نخبگانی در دسته‌ی ملامتیه دسته بندی‌اش می‌کنیم. ملامتیه به گروهی می‌گوییم که دائم در حال ملامت کردن جامعه و مسئولین و نظام و نهادها هستند بذر ناامیدی می‌کارند و فتنه درو می‌کنند! • ملامتیه‌ها اقسام گوناگونی دارند. نصیری در زیر دسته‌ی روحانیتِ پشیمان دسته‌بندی می‌شود. گونه‌ای خطرناک از روند نفوذ به حوزه‌های علمیه که خودخواسته خلع لباس می‌کنند خودشان را! • کلا کسی که در سلک نخبگان دربیاید، قابل توجه می‌شود؛ در جبهه اسلام باشد خدمات ارزنده‌ای ارائه می‌دهد. مثل امام و آقا و مطهری و ... و اگر در جبهه جهل قرار بگیرد ضرباتش دردناک است. مثل سروش و شبستری و ملکیان و ... • این نخبگان فقط یک ادبیات متفاوتی دارند، می‌توانند کمی پیچیده‌تر پدیده‌ها را بیان کنند. خودشان هم طبقاتی دارند از سروش و ملکیان تا این پایین‌ها نصیری. • اما خب حوزه‌ی عملشان کتاب و مجله و نوشته و علم است. البته به ظاهر نصیری مدتی مدیر مسئول کیهان بود و رفت در حوزه و مجله‌ای منتشر کرد و از دو سرطيف مقاله انتقادی گرفت و این روحیه ملامتش از همانجا قابل دیدن بود. اهل اعتراض سیاه بود. بعدها دید آنجا چیزی عایدش نمی‌شود افتاد به خروج از حوزه و بیرون زد و ژست انتقادی گرفت، حالا هم روشنفکر بود هم حوزه خوانده. آمد در عرصه و از بالا تا پایین نظام را نقد کردن! • می‌گویند کینه‌اش از آقا از جلسه عمار شروع شد و با آقا قهر کرد من میگویم این روحیه ناراحتش باعث شد حتی با ولایت قهر کند. اساسا هرجا هرکسی روحیه ناراحت داشته باشد، آخرش به انحراف میافتد. حالا شدت انحراف خودش پارامترهایی دارد. • مسئله اینجاست. اینها سربازان قدیم‌اند. جانشان گرفته شده دیگر توان کار سترگ علمی و شبهه معرفتی ندارند. لذا شما نه دیگر از سروش و ملکیان و شبستری و ... بروزی می‌بینید و نه وقتی مستضعفی مثل نصیری میخواهد عرض اندام کند. • جنگ نخبگانی کشور اثرش در پایین دست جاری میشود به نوعی الناس على دين ملوكهم. اینها مالکان فکر مردم‌اند که واکنش‌هایشان توده‌ها را جابجا میکند. اما شاهدیم که در این جنگ نه مالک بزرگی وجود دارد و نه توده‌ها با اینها جابجا میشوند؛ به قول معروف دست و پا زدن مرغ سر بریده است. • اما خوب است بدانیم که اینها چه کردند تا به اینجا رسیدند. مسئله این نوشتار مسئله عبرت است. این عبرت‌ها را باید بدست آورد. اگر روحیه کسی خموده است. ناراحت است. اهل غرولند است مراقبش باشید اگر کسی ساکن دسته ملامتیه شد بدانید آخر سر اینجور زشت حضرت ژینا حضرت ژینا میکند آن هم بعد از یک سال که همه چیز مشخص شده و جلوی امام جماعه قد علم میکند و آخرش میشود این نقطه ترسناکی که میبینید بر سر گوریک بدکاره می ایستد و حاضر است با امام جامعه مخالفت کند. • سرتان را درد نیاورم جنگ نخبگانی درست است دامنه کوچکی دارد و عموم جامعه درگیرش نیستند. اما اثر بخش است مردم را جهت می‌دهند. جنگ نخبگان در حوزه حق و باطل تا آنجا میرود که طرف پا به اعتقاداتش میزند. • بنظرم سنت خدا این است که کسانی که با نقاب علم و اندیشه جلو بیایند را بی آبرو کند و کینه درونشان را بیرون بکشد و به مردم نشان بدهد. این جنگ جنگ پیچیده ایست و برای مردم حتی طرف دعوا هم گاهی معلوم نیست. • خدای نکرده شاید روزی تشت بی آبرویی ما هم زمین بیافتد تا ناخالصی های درونمان را پاک نکنیم از این فرو افتادن از بلندی در امان نیستیم. • نصیری تمام شده و سربازان جدید دارند به میدان می‌آیند ولی سنت خدا پابرجاست و سلاح در این جبهه "ایمان" و "امید" است. یادمان باشد در کوران حوادث برای خدا تکلیف تعیین نکنیم که متی نصر الله امیدتان را از دست ندهید ولو در ظهر عاشورا. ✍ محمدهادی مذهب‌جعفری 💡کانال تحلیلی محمدجوادخواجه‌وند @mj_khajevand | لینک جامع
♦️ استاد شوشتری حفظه الله: ⚫️ در ایام محرم سعی کنید کسانی که کاری با امام حسین علیه السلام ندارند را به جلسات حسینی دعوت کنید انشاءالله امام حسین از آنها دستگیری خواهد کرد . مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زن بی اومده در هیئت، داره به دم دستگاه فحش میده! خدایا چیکارش کنم؟! ــــــــــــــــــــــــ شمع شبکهٔ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
☫﷽☫ــ 📚🌺 🌺📚 ❀‏ موضوع ❀‏ 🔷ﺍﺯ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻭ ﻫﻠﺎﻛﺖ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻋﺒﺮﺕ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ 📖❀‏سوره الشعراء/ آیہ (۱۳۶تا ١٤٠) اَعُوذُ بِٱݪلّٰهِ مِنَ ٱݪشَیْطٰان ٱݪرَّجیٖمْ بِسْمِ ٱݪلّٰهِ ٱݪرَّحْمٰنِ ٱݪرَّحیٖمِ 🔺قَالُوا سَوَاءٌ عَلَيْنَا أَوَعَظْتَ أَمْ لَمْ تَكُن مِّنَ الْوَاعِظِينَ 🔻ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﺗﻮ ﭘﻨﺪ ﻭ ﺍﻧﺪﺭﺯ ﺩﻫﻲ ﻳﺎ ﻧﺪﻫﻲ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺎ ﻳﻜﺴﺎﻥ ﺍﺳﺖ ! !(١٣٦) 🔺إِنْ هَٰذَا إِلَّا خُلُقُ الْأَوَّلِينَ 🔻ﺍﻳﻦ [ ﭘﻨﺪ ﻭ ﺍﻧﺪﺭﺯﻫﺎ ﻭ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﺍﻣﻮﺭ ﺑﻪ ﺣﻠﺎﻝ ﻭ ﺣﺮﺍم ] ﺟﺰ ﺷﻴﻮﻩ ﭘﻴﺸﻴﻨﻴﺎﻥ [ ﻛﻪ ﺍﻫﻞ ﻭﺍﭘﺲ ﮔﺮﺍﻳﻲ ﻭ ﺧﺮﺍﻓﺎﺕ ﺑﻮﺩﻧﺪ ] ﻧﻴﺴﺖ ،(١٣٧) 🔺وَمَا نَحْنُ بِمُعَذَّبِينَ 🔻ﻭ ﻣﺎ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﻋﺬﺍﺑﻲ [ ﻛﻪ ﺗﻮ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﻴﻢ ﻣﻰ ﺩﻫﻲ ] ﻧﺨﻮﺍﻫﻴﻢ ﺷﺪ .(١٣٨) 🔺فَكَذَّبُوهُ فَأَهْلَكْنَاهُمْ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُم مُّؤْمِنِينَ 🔻ﭘﺲ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻛﺮﺩﻧﺪ ، ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻫﻠﺎﻛﺸﺎﻥ ﻛﺮﺩﻳﻢ . ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺳﺮﮔﺬﺷﺖ ﻋﺒﺮﺗﻲ ﺑﺰﺭﮒ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ [ ﻗﻮم ﻫﻮﺩ ] ﺑﻴﺸﺘﺮﺷﺎﻥ ﻣﺆﻣﻦ ﻧﺒﻮﺩﻧﺪ ،(١٣٩) 🔺وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ 🔻ﻭ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﻫﻤﺎﻥ ﺗﻮﺍﻧﺎﻱ ﺷﻜﺴﺖ ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ .(١٤٠) •┈••✾▪️🍂🥀🍂▪️✾••┈• ✍🏻نکته ها🔹 ﻗﺮﺁﻥ، ﺑﺎﺭﻫﺎ ﺍﺯ ﺍﻛﺜﺮﻳّﺖ ﻣﺮﺩم ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺳﻮﺭﻩ ﻧﻴﺰ ﭼﻨﺪ ﺑﺎﺭ ﺁﻳﻪ «ﻭ ﻣﺎ ﻛﺎﻥ ﺍﻛﺜﺮﻫﻢ ﻣﺆﻣﻨﻴﻦ» ﺩﺭ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻧﻘﻞ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﺑﻴﺎﻥ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. 📌ﭘﻴﺎم ﻫﺎ: ١- ﺳﺎﺑﻘﻪ ﻭ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻧﻴﺎﻛﺎﻥ، ﺩﻟﻴﻞ ﺣﻘّﺎﻧﻴّﺖ ﻧﻴﺴﺖ. «ﺍِﻥ ﻫﺬﺍ ﺍﻟﺎّ ﺧُﻠُﻖ ﺍﻟﺎﻭّﻟﻴﻦ» (ﺩﺭ ﺻﻮﺭﺗﻲ ﻛﻪ ﻣﺮﺍﺩ ﺍﺯ «ﻫﺬﺍ»، ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻣﺸﺮﻛﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ) ٢- ﺗﻘﻠﻴﺪ ﻧﺎﺑﺠﺎ ﻭ ﺗﻌﺼّﺐ، ﻣﺎﻧﻊ ﭘﻨﺪﭘﺬﻳﺮﻱ ﺍﺳﺖ. «ﺳﻮﺍء ﻋﻠﻴﻨﺎ ﺃ ﻭَﻋَﻈﺖَ... ﺍِﻥ ﻫﺬﺍ...» ٣- ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﻧﻴﺎﻛﺎﻥ، ﺯﻣﻴﻨﻪ ﻱ ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﻧﺴﻞ ﻫﺎﻱ ﺑﻌﺪﻱ ﺍﺳﺖ. «ﺍِﻥ ﻫﺬﺍ ﺍﻟﺎّ ﺧُﻠُﻖ ﺍﻟﺎﻭّﻟﻴﻦ» ٤- ﮔﺎﻫﻲ ﺑﺖ ﭘﺮﺳﺘﻲ ﻭ ﻫﺮ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﺩﻳﮕﺮ، ﺟﺰﻭ ﺟﻮﻫﺮﻩ ﻱ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ. (ﻛﻠﻤﻪ ﻱ «ﺧُﻠﻖ» ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﺭﻭﺣﻴّﻪ ﻱ ﺛﺎﺑﺖ ﺍﺳﺖ) ٥ - ﺑﺖ ﭘﺮﺳﺘﺎﻥ، ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺷﻴﻮﻩ ﻱ ﻧﻴﺎﻛﺎﻥ ﺗﻮﺟﻴﻪ ﻭ ﺍﺯ ﺧﻮﺩ ﺳﻠﺐ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴّﺖ ﻣﻲ ﻛﺮﺩﻧﺪ. «ﻭ ﻣﺎ ﻧﺤﻦ ﺑﻤُﻌﺬّﺑﻴﻦ» ٦- ﺳﺮﻧﻮﺷﺖ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺧﻮﺩ ﺍﻭﺳﺖ. «ﻓﻜﺬّﺑﻮﻩ ﻓﺎﻫﻠﻜﻨﺎﻫﻢ» ٧- ﺍﺯ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻭ ﻫﻠﺎﻛﺖ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻋﺒﺮﺕ ﺑﮕﻴﺮﻳﺪ. «ﻟﺂﻳﺔ» ٨ - ﺍﻛﺜﺮﻳّﺖ، ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﻓﺮﻳﺐ ﻧﺪﻫﺪ. ﺣﻖّ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺯﻳﺎﺩﻱ ﺟﻤﻌﻴّﺖ ﺟﺴﺘﺠﻮ ﻧﻜﻨﻴﺪ، ﻣﻠﺎﻙ ﺷﻨﺎﺧﺖ ﺣﻖّ ﻭ ﺑﺎﻃﻞ، ﻛﻤﻴّﺖ ﻧﻴﺴﺖ. «ﻭ ﻣﺎ ﻛﺎﻥ ﺍﻛﺜﺮﻫﻢ ﻣﺆﻣﻨﻴﻦ» مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔹❀‏ روز 🔹 🏴پيامبر صلي الله عليه و آله : 🔺أحَبَّ اللّه ُ مَن اَحَبَّ حُسَينا ؛ 🔻هر كه حسين را دوست بدارد ، خداوند دوستدار او است . 📚✍🏻بحار الأنوار ، ج 43 ، ص 261 . ۱۴۰۲/۰۴/۲۹ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_339.wma
14.07M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران آیه ۲۰۰ جلسه ۹۱۴ قسمت ۱۱ از ۲۹ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ (۲۰۰) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
هدایت شده از اخبار استراتژیک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 پرده جدید کعبه برافراشته شد 🔻 پرده جدید کعبه شب گذشته هم‌زمان با شروع سال نو قمری به مسجدالحرام منتقل شد و با نصب آن، خانه خدا لباس نو پوشید. @StrategicNews_ir
☫﷽☫ــ🏴 📚🌺 🌺📚 ❀‏ موضوع ❀‏ 🔷ﺭﻭﺵ ﺩﻋﻮﺕ ﺗﻤﺎم ﺍﻧﺒﻴﺎ ﻳﻜﻲ ﺍﺳﺖ 📖❀‏سوره الشعراء/ آیہ (١٤١ تا ١٤٥) اَعُوذُ بِٱݪلّٰهِ مِنَ ٱݪشَیْطٰان ٱݪرَّجیٖمْ بِسْمِ ٱݪلّٰهِ ٱݪرَّحْمٰنِ ٱݪرَّحیٖمِ 🔺كَذَّبَتْ ثَمُودُ الْمُرْسَلِينَ 🔻ﻗﻮم ﺛﻤﻮﺩ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺗﻜﺬﻳﺐ ﻛﺮﺩﻧﺪ ،(١٤١ 🔺إِذْ قَالَ لَهُمْ أَخُوهُمْ صَالِحٌ أَلَا تَتَّقُونَ 🔻ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﺩﺭﺷﺎﻥ ﺻﺎﻟﺢ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﮔﻔﺖ : ﺁﻳﺎ [ ﺍﺯ ﺳﺮﺍﻧﺠﺎم ﺷﺮﻙ ﻭ ﻃﻐﻴﺎﻥ ﻛﻪ ﺧﺸﻢ ﻭ ﻋﺬﺍﺏ ﺧﺪﺍﺳﺖ ] ﻧﻤﻰ ﭘﺮﻫﻴﺰﻳﺪ ؟(١٤٢) 🔺إِنِّي لَكُمْ رَسُولٌ أَمِينٌ 🔻ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﻣﻦ ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩﻩ ﺍﻱ ﺍﻣﻴﻨﻢ ،(١٤٣) 🔺فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ 🔻ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﻭﺍ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻣﻦ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺑﺒﺮﻳﺪ ،(١٤٤) 🔺وَمَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ مِنْ أَجْرٍ إِنْ أَجْرِيَ إِلَّا عَلَىٰ رَبِّ الْعَالَمِينَ 🔻ﻭ ﻣﻦ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺑﺮ ﺍﺑﻠﺎﻍ ﺭﺳﺎﻟﺘﻢ ﻫﻴﭻ ﭘﺎﺩﺍﺷﻲ ﻧﻤﻰ ﺧﻮﺍﻫﻢ ، ﭘﺎﺩﺍﺵ ﻣﻦ ﻓﻘﻂ ﺑﺮ ﻋﻬﺪﻩ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺟﻬﺎﻧﻴﺎﻥ ﺍﺳﺖ ،(١٤٥) ✍🏻ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:🔹 ١- ﺭﻭﺵ ﺩﻋﻮﺕ ﺗﻤﺎم ﺍﻧﺒﻴﺎ ﻳﻜﻲ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻧﻮﺡ، ﻫﻮﺩ، ﺻﺎﻟﺢ، ﻟﻮﻁ ﻭ ﺷﻌﻴﺐ، ﻫﻤﻪ ﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﻳﻚ ﻛﻠﺎم ﻭ ﻳﻚ ﺷﻌﺎﺭ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ: ﻫﻤﻪ ﻣﻲ ﮔﻔﺘﻨﺪ: «ﺍَﻟﺎ ﺗﺘّﻘﻮﻥ» ﻫﻤﻪ ﻣﻲ ﮔﻔﺘﻨﺪ: «ﻓﺎﺗّﻘﻮﺍ ﺍﻟﻠّﻪ ﻭﺍَﻃﻴﻌﻮﻥ» ﻫﻤﻪ ﻣﻲ ﮔﻔﺘﻨﺪ: «ﺍِﻧّﻲ ﻟﻜﻢ ﺭﺳﻮﻝ ﺃﻣﻴﻦ» ﻫﻤﻪ ﻣﻲ ﮔﻔﺘﻨﺪ: «ﻣﺎ ﺃﺳﺌﻠﻜﻢ ﻋﻠﻴﻪ ﻣﻦ ﺃﺟﺮ» ﻭ ﺧﻠﺎﺻﻪ ﻱ ﭘﻴﺎم ﻫﻤﻪ ﻱ ﺁﻧﺎﻥ ﭼﻨﺪ ﭼﻴﺰ ﺑﻮﺩ: ﺑﺮﺍﺩﺭﻱ، ﺗﻘﻮﺍ، ﭘﻴﺮﻭﻱ ﺍﺯ ﺭﻫﺒﺮ، ﺑﻲ ﺗﻮﻗّﻌﻲ، ﺗﻮﻛّﻞ ﺑﺮ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺍﻃﻤﻴﻨﺎﻥ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﻪ ﻣﺮﺩم ﻛﻪ ﻣﺎ ﺑﻪ ﻧﻔﻊ ﺷﻤﺎ ﻭ ﺍﻣﻴﻦ ﺷﻤﺎ ﻫﺴﺘﻴﻢ. (ﭘﻴﺎم ﻫﺎﻱ ﺍﻳﻦ ﭼﻨﺪ ﺁﻳﻪ ﻧﻴﺰ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﭘﻴﺎم ﻫﺎﻱ ﺁﻳﺎﺕ ﻗﺒﻞ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﻱ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﺩﻳﮕﺮ ﺩﺭ ﻫﻤﻴﻦ ﺳﻮﺭﻩ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﺷﺪ. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔹❀‏ روز 🔹 🏴 قال الامام باقر ( علیه السلام ): 🔺 لو یعلم الناس ما فى زیارة قبر الحسین ( علیه السلام ) من الفضل ، لماتوا شوقا 🔻 اگر مردم می دانستند که چه فضیلتى در زیارت مرقد امام حسین ( علیه السلام ) است از شوق زیارت میمردند . 📚✍🏻کتاب ثواب الاعمال ، ص 319؛ به نقل از کتاب کامل الزیارات . ۱۴۰۲/۰۴/۳۰ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_340.wma
13.72M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران آیه ۲۰۰ جلسه ۹۱۵ قسمت ۱۲ از ۲۹ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ (۲۰۰) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
☫﷽☫ـ 📚🌺 🌺📚 ❀‏ موضوع ❀‏ 🔷 ﺑﻪ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﺮﻓّﻪ ﺩﻧﻴﺎ ﻣﻐﺮﻭﺭ ﻧﺸﻮﻳﺪ 📖❀‏سوره الشعراء/ آیہ (١٤٦ تا ۱۵۲) اَعُوذُ بِٱݪلّٰهِ مِنَ ٱݪشَیْطٰان ٱݪرَّجیٖمْ بِسْمِ ٱݪلّٰهِ ٱݪرَّحْمٰنِ ٱݪرَّحیٖمِ 🔺أَتُتْرَكُونَ فِي مَا هَاهُنَا آمِنِينَ 🔻ﺁﻳﺎ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺁﻧﭽﻪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺩﻧﻴﺎ [ ﺍﺯ ﻧﻌﻤﺖ ﻭ ﺭﻓﺎﻩ ﻫﺴﺖ ] ﺍﻳﻤﻦ ﻭ ﺁﺳﻮﺩﻩ [ ﺍﺯ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﻭ ﺯﻭﺍﻝ ] ﺭﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻛﺮﺩ ؟ !(١٤٦) 🔺فِي جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ 🔻ﺩﺭ ﺑﻮﺳﺘﺎﻥ ﻫﺎ ﻭ ﭼﺸﻤﻪ ﺳﺎﺭﻫﺎ ،(١٤٧) 🔺وَزُرُوعٍ وَنَخْلٍ طَلْعُهَا هَضِيمٌ 🔻ﻭ ﻛﺸﺘﺰﺍﺭﻫﺎ ﻭ ﺩﺭﺧﺘﺎﻥ ﺧﺮﻣﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺷﻜﻮﻓﻪ ﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺍﻧﺒﻮﻩ ﻭ ﺑﺎﻃﺮﺍﻭﺕ ﻭ ﻟﻄﻴﻒ ﺍﺳﺖ ؟(١٤٨) 🔺وَتَنْحِتُونَ مِنَ الْجِبَالِ بُيُوتًا فَارِهِينَ 🔻ﻭ ﻣﺎﻫﺮﺍﻧﻪ ﻭ ﻫﻨﺮﻣﻨﺪﺍﻧﻪ ﺍﺯ ﻛﻮﻩ ﻫﺎ ﺧﺎﻧﻪ ﻫﺎﻳﻲ ﻣﻰ ﺗﺮﺍﺷﻴﺪ ؟ [ ﺑﻪ ﺍﻣﻴﺪ ﺁﻧﻜﻪ ﺍﺯ ﻫﺮ ﺁﺳﻴﺒﻲ ﺣﺘﻲ ﻣﺮﮒ ﺩﺭ ﺍﻣﺎﻥ ﺑﻤﺎﻧﻴﺪ ! ! ](١٤٩) 🔺فَاتَّقُوا اللَّهَ وَأَطِيعُونِ 🔻ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﻳﻦ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﭘﺮﻭﺍ ﻛﻨﻴﺪ ﻭ ﻣﺮﺍ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺑﺒﺮﻳﺪ ،(١٥٠) 🔺وَلَا تُطِيعُوا أَمْرَ الْمُسْرِفِينَ 🔻ﻭ ﺍﺯ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺍﺳﺮﺍﻑ ﮔﺮﺍﻥ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻧﻜﻨﻴﺪ ،(١٥١) 🔺الَّذِينَ يُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ وَلَا يُصْلِحُونَ 🔻ﻫﻤﺎﻧﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺯﻣﻴﻦ ﻓﺴﺎﺩ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺑﻪ ﺍﺻﻠﺎﺡ ﮔﺮﻱ ﻧﻤﻰ ﭘﺮﺩﺍﺯﻧﺪ .(،۱۵۲) ✍🏻ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:🔹 ١- ﺑﻪ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﺮﻓّﻪ ﺩﻧﻴﺎ ﻣﻐﺮﻭﺭ ﻧﺸﻮﻳﺪ. «ﺃﺗُﺘﺮﻛﻮﻥ... ﺁﻣِﻨﻴﻦ» ﺭﻓﺎﻩ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻱ ﺭﺿﺎﻱ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﻧﻴﺴﺖ. (ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﻣﺎﺩّﻱ ﭘﺎﻳﺪﺍﺭ ﻧﻴﺴﺖ). ٢- ﺗﻮﺟّﻪ ﺑﻪ ﻧﺎﭘﺎﻳﺪﺍﺭﻱ ﺩﻧﻴﺎ، ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻱ ﺗﻘﻮﺍﺳﺖ. «ﺃﺗُﺘﺮﻛﻮﻥ... ﻓﺎﺗّﻘﻮﺍ ﺍﻟﻠّﻪ» ٣- ﻟﺎﺯﻣﻪ ﻱ ﺗﻘﻮﺍ، ﭘﻴﺮﻭﻱ ﺍﺯ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﻭ ﺩﻭﺭﻱ ﺍﺯ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻣﺴﺮﻓﺎﻥ ﺍﺳﺖ. «ﻓﺎﺗّﻘﻮﺍ ﺍﻟﻠّﻪ ﻭ ﺍَﻃﻴﻌﻮﻥ ﻭ ﻟﺎ ﺗُﻄﻴﻌﻮﺍ ﺃﻣﺮ ﺍﻟﻤﺴﺮﻓﻴﻦ» ٤- ﺍﻣﻨﻴّﺖ، ﺍﻗﺘﺼﺎﺩ ﻭ ﺭﻓﺎﻩ، ﺍﮔﺮ ﺑﺎ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﺍﺯ ﺭﻫﺒﺮ ﻣﻌﺼﻮم ﻫﻤﺮﺍﻩ ﻧﺒﺎﺷﺪ ﺯﻣﻴﻨﻪ ﻱ ﻓﺴﺎﺩ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ. «ﺁﻣِﻨﻴﻦ، ﺟﻨّﺎﺕ، ﻋﻴﻮﻥ، ﺯُﺭﻭﻉ، ﺑُﻴﻮﺗﺎً، ﻓﺎﺗّﻘﻮﺍ ﺍﻟﻠّﻪ ﻭ ﺍَﻃﻴﻌﻮﻥ» ٥ - ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎ ﺭﻫﺎ ﻧﻴﺴﺖ، ﺑﻠﻜﻪ ﻣﺴﺌﻮﻟﻴّﺖ ﺩﺍﺭﺩ. «ﺟﻨّﺎﺕ، ﻋﻴﻮﻥ، ﺯُﺭﻭﻉ، ﺑُﻴﻮﺗﺎً، ﻟﺎﺗُﻄﻴﻌﻮﺍ ﺃﻣﺮ ﺍﻟﻤﺴﺮﻓﻴﻦ» ٦- ﺍﺳﺮﺍﻓﻜﺎﺭ، ﺻﻠﺎﺣﻴّﺖ ﺭﻫﺒﺮﻱ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺭﺍ ﻧﺪﺍﺭﺩ. «ﻟﺎﺗُﻄﻴﻌﻮﺍ ﺃﻣﺮ ﺍﻟﻤﺴﺮﻓﻴﻦ» ٧- ﺍﻧﺒﻴﺎ ﺩﺭ ﻣﺼﺮﻑ ﮔﺮﺍﻳﻲ ﻣﺮﺩم ﺣﺴّﺎﺱ ﺑﻮﺩﻧﺪ. «ﻟﺎﺗُﻄﻴﻌﻮﺍ ﺃﻣﺮ ﺍﻟﻤﺴﺮﻓﻴﻦ» ٨ - ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﺩﺍﺭﺍﻥ ﺍﺳﺮﺍﻓﮕﺮ، ﻛﺮﻧﺶ ﻧﻜﻨﻴﺪ. «ﻟﺎﺗُﻄﻴﻌﻮﺍ ﺃﻣﺮ ﺍﻟﻤﺴﺮﻓﻴﻦ» ٩- ﺗﻮﻟّﻲ ﻭ ﺗﺒﺮّﻱ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺑﺎﺷﺪ. «ﺍﻃﻴﻌﻮﻥ - ﻟﺎ ﺗﻄﻴﻌﻮﺍ» ١٠- ﺍﺳﺮﺍﻑ، ﻓﺴﺎﺩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺳﺮﺍﻓﻜﺎﺭ، ﻣﻔﺴﺪ. «ﺍﻟﻤﺴﺮﻓﻴﻦ ﺍﻟّﺬﻳﻦ ﻳُﻔﺴِﺪﻭﻥ» ١١- ﺍﺯ ﻣﺮﻓّﻬﺎﻥ ﺑﻲ ﺩﺭﺩ، ﺍﻣﻴﺪ ﺍﺻﻠﺎﺡ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻛﻪ ﺍﺻﻠﺎﺡ ﺗﻨﻬﺎ ﺩﺭ ﺳﺎﻳﻪ ﻱ ﻣﻜﺘﺐ ﺍﻧﺒﻴﺎﺳﺖ. «ﻭ ﻟﺎ ﻳُﺼﻠِﺤﻮﻥ» ١٢- ﺍﺳﺮﺍﻓﻜﺎﺭﺍﻥ، ﻛﺎﺭ ﺧﻮﺩﺭﺍ ﺗﻮﺟﻴﻪ ﻣﻲ ﻛﻨﻨﺪ ﻭﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺻﺎﻟﺢ ﻣﻲ ﺩﺍﻧﻨﺪ. «ﻟﺎﻳُﺼﻠِﺤﻮﻥ» مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔹❀‏ روز 🔹❀‏ 🏴پيامبر صلي الله عليه و آله : 🔺إنَّ لِقَتلِ الحُسَينِ حَرارَةً في قُلوبِ المُؤمِنينَ لاتَبرُدُ أبَدا ؛ 🔻مرگ حسين عليه السلام آتشى در دل مؤمنان در انداخته است كه هرگز سرد نخواهد شد . 📚✍🏻مستدرك الوسائل ، ج 10 ، ص 318 . 🕋🏴🕋🏴🕋 🤲*اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَامهاوبَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ 🕋🏴🕋🏴🕋 ۱۴۰۲/۰۴/۳۱ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_341.wma
10.98M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران آیه ۲۰۰ جلسه ۹۱۶ قسمت ۱۳ از ۲۹ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ (۲۰۰) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
📖 ⚫️این گریه‌ها زنده نگه داشته مکتب سید‌الشهدا را. ◾️ (ره):هر مکتبی هیاهو می‌خواهد، باید پایش سینه بزنند،هر مکتبی تا پایش سینه‌زن نباشد،تا پایش گریه‌کن نباشد، تا پایش توی سر و سینه زدن نباشد،حفظ نمی‌شود.اینها اشتباه میکنند، بچه‌اند اینها!نمی‌دانندکه این نقش روحانیت و نقش اهل منبر چی هست در اسلام،خودتان هم شاید خیلی ندانید! این نقش یک نقشی است که اسلام را همیشه زنده نگه داشته، آن گُلی است که هی آب به آن می‌دهند زنده نگه داشته، این گریه‌ها زنده نگه داشته مکتب سید‌الشهدا را؛ این ذکر مصیبت‌ها زنده نگه داشته مکتب سید الشهدا را. 📚صحیفه نور،جلد ۸،صفحه ۶۹-۷۰ مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحقیقات انجام شده پزشکی روز بر اثرات گریه و سینه زنی بر حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
Ziyarat-Ashura-ali-fani-232665.mp3
8.41M
به عشق امام حسین علیه السلام به نیت فرج اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 توصیه‌ رهبر انقلاب به مداحان: آهنگ مداحی با موسیقی ترانه‌های نامناسب مخلوط نشود ✏️ رهبر انقلاب: دستگاه‌های موسیقیِ معروف، هر کدام یک ترانه‌ای قبلش دارد که این آهنگ، ترانه‌ را القا میکند به آن خواننده؛ این ترانه‌ها اغلب، ترانه‌های نامناسب است. مواظب باشیم شعری که میخوانیم، آهنگی که میخوانیم،‌ مدّاحی‌ای که میکنیم ــ چه آنجایی که مصیبت میخوانیم، چه آنجایی که سینه میزنیم، چه آنجایی که مدح میخوانیم ــ با اینها مخلوط نشود ؛ این نکته‌ی مهمّی است؛ من اصرار دارم به این توجّه کنید. ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ 🖼 در ایام محرم، مجموعه سخن نگاشت با مضمون حضور تبلیغی و تبیینی برای انتقال فرهنگ عاشورا در برپایی عزای حسینی در KHAMENEI.IR منتشر خواهد شد. 💻 Farsi.Khamenei.ir
❓یک‌گزارش تکان دهنده و چند سوال 😷 طبق گزارش اخیر مرکز پژوهش‌های مجلس، طی ۵ سال (حد فاصل ۹۵ تا ۱۴۰۰) بیش از ۷۵ هزار نفر در ایران به علت آلودگی هوا جان سپرده‌اند که بخش غالب آن، سهم کلانشهرها و به ویژه تهران بوده است. از دلایل این مهم، تراکم شدید و تمرکز بیش از حد فعالیت و جمعیت در کلانشهرها از یک سو، و از سوی دیگر، بلندمرتبه‌سازی‌ها و عمودی‌سازی‌هایی است که سبب جلوگیری از گردش طبیعی جریان هوا در کلانشهرها شده است. طبق این گزارش، هزینه‌های مربوط به مرگ‌ومیرهای ناشی از آلودگی هوا، فقط در سال ۱۴۰۰، برابر با ۱۱/۳ میلیارد دلار برآورد شده است! یعنی اگر با کمترین قیمت دلار در سال ۱۴۰۰ که ۲۱ هزار تومان بوده است محاسبه کنیم، حدود ۲۳۱ هزار میلیارد تومان هزینه اقتصادی داشته است! 🔺 این در حالی است که کل بودجه محقّق شده شهرداری تهران در سال ۱۴۰۰، فقط ۳۵ هزار میلیارد تومان بوده است و این معنایش آن است که هزینه‌های اقتصادی مربوط به مرگ و میرهای حاصل از آلودگی هوا، بیش از ۶ برابر کل بودجه شهرداری تهران بوده است! تازه این فقط هزینه‌های مربوط به مرگ و میرها است و اگر سایر هزینه‌ها نظیر هزینه‌های حاصل از تعطیلی ادارات و صنایع و ... را نیز اضافه کنیم، این اختلاف سر به فلک می‌کشد‌! 🤔 به عنوان یک معلم کوچک دانشگاه از همه مدیران شهری، دولتمردان، اعضای شورای عالی شهرسازی و سایر مسئولانی که با سیاستهای اشتباهشان شهرهای ما را به این حال و روز انداخته‌اند استدعا دارم برای رضای خدا اندکی درخصوص این اعداد و ارقام تامل کنند و بیاندیشند که واقعا این نوع شهرسازی متراکم و عمودی که چنین هزینه‌های وحشتناکی را به شهروندان ما تحمیل کرده است هیچ توجیه اقتصادی دارد؟! تراکم افزایی و اصرار بر حفظ محدوده‌های فعلی کلانشهرها به بهانه مدیریت زمین و عدم اجازه برای توسعه افقی کلانشهرها چه منطقی دارد؟! فارغ از هزینه‌های اقتصادی، نسبت این نوع شهرسازی با فرهنگ و سبک زندگی ما چیست؟! برای نابودی فرهنگ و سبک زندگی ما که نتیجه این نوع شهرسازی اشتباه است چه هزینه‌‌ای را برآورد می‌کنید؟! آیا هنوز وقت تجدید نظر در سیاستهای اشتباه گذشته فرا نرسیده است؟! @baladetayyeb سوال: ♨️ در نظام حکمرانی کشور، مسوولیت این فاجعه با کیست؟ چه کسی حقوق ضایع شده عمومی را جبران می کند؟ چه کسی با قاصرین و مقصرین برخورد می کند؟ کجا پاسخگوی این مساله است؟؟ اصولا مسوولین چه نگاهی به مقوله خطیر حق الناس و لزوم اداء آن دارند؟؟ 🔺 سیاستگذاری در حوزه حمل و نقل در کنار سیاستگذاری در حوزه شهرسازی و تبعات هولناک جانی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی آن و مخاطراتی که در حوادث غیرمترقبه ایجاد می کند؛ و بدتر از آن، مسوولیت ناپذیری ارکان تصمیم گیری و اجراء و نظارت در قبال این تبعات، یکی از مصادیق تاسف برانگیز حکمرانی غیر مسوولانه در کشور می باشد. ⁉️ واقعا جان انسانها چقدر می ارزد؟؟؟ آیا مدعی العموم به عنوان مدعی دفاع از حقوق عامه، در این فاجعه مسوولیتی ندارد؟؟؟ نهادهای نظارتی چطور؟؟ نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی چطور؟؟؟ ⭕️ آیا کسی از مسوولین محترم، مسوولیت پذیر است تا جلوی تداوم سیاستگذاریهایی که منجر به چنین فجایعی می شود را بگیرد؟؟ آیا گوش شنوایی هست؟؟ آیا سیستم حکمرانی، هوشمندی لازم را دارد که به طور سیستماتیک راه اصلاحی بگشاید؟؟ 🇮🇷 کانال حکمرانی مسوولانه @hokmrani_masoulaneh مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar