هدایت شده از مدرسه علوم و مهارتهای یقین
پایگاه تابستانه «مدرسه علوم و مهارتهای یقین» برگزار میکند:
دوره آموزشی
اصول اندیشهورزی قرآنی به روش مفهومی
«سطح مقدماتی»
با تدریس جناب آقای احسان خراشادی زاده
عضو هیات علمی اندیشکده یقین
برخی محورهای دوره:
- اصول مفهومشناسی قرآنی به روش قرآن به قرآن.
- تکنیکها و اصول استفاده از لغتنامههای عربی به منظور مفهومشناسی قرآنی. (التحقیق فی کلمات القرآن)
- طراحی نقشهی مفاهیم قرآنی.
- تکنیکهای جستجو و دستهبندی مفهومی با استفاده از نرمافزارهای کاربردی. (جامعالتفاسیر نور)
#سواد_قرآنی
#تدبر_در_قرآن
🔖 با ارائه گواهی رسمی از
اندیشکده یقین (مرکز بررسیهای دکترینال)
تحت اشراف استاد #حسن_عباسی
سهشنبهها ساعت ۱۷ - ۱۵
آغاز دوره: سهشنبه ۲۰ تیر
پایان دوره: پایان شهریور
مدت دوره: ده جلسه
هزینه دوره: ۳۰۰ هزار تومان
📍محل برگزاری: ساختمان فطرت #اندیشکده_یقین
💯 آموزهگیرانی که موفق به گذراندن سطح مقدماتی شوند، به سطوح پیشرفتهتر ارتقاء مییابند.
#⃣ شناسه درس: ۳۵۱۰۱۰
🗓 مهلت ثبتنام: تا ۱۵ تیر ماه
💢 برای ثبتنام در دوره، نام خود را به همراه عنوان و شناسهی دوره به آیدی زیر در ایتا ارسال بفرمایید:
🆔 @Yaghin_Admin
هزینهی دوره را به کارت زیر واریز کرده سپس رسید واریز وجه را به همین آیدی ارسال بفرمایید.
🏧 شماره کارت برای انتقال مستقیم وجه:
💳 6062561012659002 به نام امیر گودرزی.
برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال مدرسه در ایتا مراجعه بفرمایید.
🌐 کانال رسمی مدرسه علوم و مهارتهای یقین (یقینسرا)
@YaghinSara
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آزادیبیان سلیقهای
🔹همزمان که مقامات سوئد قرآنسوزی را آزادی عقیده میدانند و برای آن مجوز صادر میکنند، دانشگاه استکهلمِ سوئد بهدلیل اینکه وحید سعادتطلب، دانشجوی ایرانیِ این دانشگاه، پایاننامهاش را به شهید سلیمانی تقدیم کرده، به او اجازه دفاع نمیدهد و حتی جلسه دفاع او با دخالت پلیس نیمهکاره رها میشود.
🔹یعنی در واقع مسئولان سوئدی میگویند آزادیبیان دارید تا هرکجا و در هر موضوعی که ما بگوییم و صلاح بدانیم!
🆘 @Roshangari_ir
● روبیکا: Rubika.ir/roshangari_ir
☫﷽☫ــ
📚🌺 #تفسیر_نور🌺📚
❀ موضوع ❀
🔷ﻋﺎﻗﺒﺖ ﺩﺭﺩﻧﺎﻙ ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ!
📖❀ سوره الشعراء/ آیہ (٦٠)
اَعُوذُ بِٱݪلّٰهِ مِنَ ٱݪشَیْطٰان ٱݪرَّجیٖمْ
بِسْمِ ٱݪلّٰهِ ٱݪرَّحْمٰنِ ٱݪرَّحیٖمِ
🔺فَأَتْبَعُوهُم مُّشْرِقِينَ
🔻ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ ﻫﻨﮕﺎم ﻃﻠﻮﻉ ﺁﻓﺘﺎﺏ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻛﺮﺩﻧﺪ .
✍ ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ:👇
ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﺎﺕ ﺁﺧﺮﻳﻦ ﺻﺤﻨﻪ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺍﺯ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻣﻮﺳﻰ ﻭ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﻣﻄﺮﺡ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺁﻥ ﭼﮕﻮﻧﮕﻰ ﻧﺎﺑﻮﺩﻯ ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ ﻭ ﭘﻴﺮﻭﺯﻯ ﻭ ﻧﺠﺎﺕ ﺑﻨﻰ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ﺍﺳﺖ.
ﭼﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻳﺎﺕ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺧﻮﺍﻧﺪﻳﻢ، ﻓﺮﻋﻮﻥ ﻣﺎﻣﻮﺭﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﻬﺮﻫﺎﻯ ﻣﺼﺮ ﮔﺴﻴﻞ ﺩﺍﺷﺖ، ﻭ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻛﺎﻓﻰ ﻟﺸﻜﺮ ﻭ ﻧﻴﺮﻭ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺳﺎﺧﺖ، ﺑﻌﻀﻰ ﺍﺯ ﻣﻔﺴﺮﺍﻥ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﺷﺸﺼﺪ ﻫﺰﺍﺭ ﻧﻔﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﻘﺪﻣﻪ ﻟﺸﻜﺮ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩ ﻭ ﺧﻮﺩ ﺑﺎ ﻳﻚ ﻣﻠﻴﻮﻥ ﻧﻔﺮ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﺍﻓﺘﺎﺩ! ﺷﺐ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺖ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺁﻧﻬﺎ ﺣﺮﻛﺖ ﻛﺮﺩﻧﺪ، ﻭ ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﻃﻠﻮﻉ ﺁﻓﺘﺎﺏ ﺑﻪ ﻟﺸﻜﺮ ﻣﻮﺳﻰ ﺭﺳﻴﺪﻧﺪ ﭼﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﺁﻳﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺤﺚ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ:" ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺗﻌﻘﻴﺐ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﻃﻠﻮﻉ ﺁﻓﺘﺎﺏ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺳﻴﺪﻧﺪ" (ﻓَﺄَﺗْﺒَﻌُﻮﻫُﻢْ ﻣُﺸْﺮِﻗِﻴﻦَ)
🔹❀ #حدیث روز 🔹
🕋 الإمام عليّ عليه السلام :
🔺إنَّمَا النّاسُ ثَلاثَةٌ : زاهِدٌ وراغِبٌ وصابِرٌ . فَأَمَّا الزّاهِدُ فَلا يَفرَحُ بِشَيءٍ مِنَ الدُّنيا أتاهُ ولا يَحزَنُ عَلى شَيءٍ مِنها فاتَهُ ، وأمَّا الصّابِرُ فَيَتَمَنّاها بِقَلبِهِ ، فَإِن أدرَكَ مِنها شَيئا صَرَفَ عَنها نَفسَهُ لِما يَعلَمُ مِن سوءِ عاقِبَتِها ، وأمَّا الرّاغِبُ فَلا يُبالي مِن حِلٍّ أصابَها أم مِن حَرامٍ
🔻مردم ، سه دسته اند: زاهد، دنياخواه و شكيبا. زاهد ، هرگاه چيزى از دنيا به او برسد ، بدان شاد نمى شود و براى از دست دادن چيزى از آن نيز اندوهگين نمى شود. شكيبا ، در دل تمنّاى دنيا را دارد ، امّا اگر به چيزى از آن دست يابد، چون عاقبتِ بَدَش را مى داند، از آن روى بر مى تابد. دنياخواه ، اهمّيتى نمى دهد كه از حلال به دنيا برسد يا از حرام.
📚✍🏻التوحيد : ص307 عن الأصبغ بن نباتة ، الأمالي للصدوق : ص424 ح560 ، الاختصاص : ص237 ، بحار الأنوار : ج10 ص120 . وراجع : ح 725 تحت عنوان (خسران الدنيا والآخرة) .
۱۴۰۲/۰۴/۱۰
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_320.wma
12.96M
🔆 #سحرهای_نورانی
🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم.
📣 بشنوید: #تفسیر_قرآن (صوتی)
📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی
سوره آل عمران آیات ۱۹۰ تا ۱۹۴ جلسه ۸۹۵ قسمت اول
إِنَّ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَافِ اللَّیْلِ وَالنَّهَارِ لَآیَاتٍ لِّأُولِی الْأَلْبَابِ (۱۹۰)
الَّذِینَ یَذْکُرُونَ اللَّهَ قِیَامًا وَقُعُودًا وَعَلَی جُنُوبِهِمْ وَیَتَفَکَّرُونَ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذَا بَاطِلًا سُبْحَانَکَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ (۱۹۱)
رَبَّنَا إِنَّکَ مَن تُدْخِلِ النَّارَ فَقَدْ أَخْزَیْتَهُ ۖ وَمَا لِلظَّالِمِینَ مِنْ أَنصَارٍ (۱۹۲)
رَّبَّنَا إِنَّنَا سَمِعْنَا مُنَادِیًا یُنَادِی لِلْإِیمَانِ أَنْ آمِنُوا بِرَبِّکُمْ فَآمَنَّا ۚ رَبَّنَا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَکَفِّرْ عَنَّا سَیِّئَاتِنَا وَتَوَفَّنَا مَعَ الْأَبْرَارِ (۱۹۳) رَبَّنَا وَآتِنَا مَا وَعَدتَّنَا عَلَی رُسُلِکَ وَلَا تُخْزِنَا یَوْمَ الْقِیَامَةِ ۗ إِنَّکَ لَا تُخْلِفُ الْمِیعَادَ (۱۹۴)
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
📖 #مکتب_امام
#امامِ_ایمان_و_امید
🔴از هیچ چیز جز خدا نترسید
♦️ #امام_خمینی(ره):من بار دیگر از مسؤولین بالای نظام جمهوری اسلامی می خواهم که از هیچ کس و از هیچ چیز جز خدای بزرگ نترسند و کمرها را ببندند و دست از مبارزه و جهاد علیه فساد و فحشاء سرمایه داری غرب و پوچی و تجاوز کمونیزم نکشند که ما هنوز درقدم های اول مبارزه جهانی خود علیه غرب و شرقیم.
📚صحیفه امام؛ جلد ۲۱؛صفحه ۳۲۷
#دیپلماسی_علوی
#دیپلماسی_با_عزت
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
14.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ حکایت حاجی الماسی...
💠 حاجی الماسی، علی مَرده!
☫﷽☫ــ
📚🌺 #تفسیر_نور🌺📚
❀ موضوع ❀
🔷ﻋﺎﻗﺒﺖ ﺩﺭﺩﻧﺎﻙ ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ!
📖❀ سوره الشعراء/ آیہ (٦٠)
اَعُوذُ بِٱݪلّٰهِ مِنَ ٱݪشَیْطٰان ٱݪرَّجیٖمْ
بِسْمِ ٱݪلّٰهِ ٱݪرَّحْمٰنِ ٱݪرَّحیٖمِ
🔺فَأَتْبَعُوهُم مُّشْرِقِينَ
🔻ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ ﻫﻨﮕﺎم ﻃﻠﻮﻉ ﺁﻓﺘﺎﺏ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﻛﺮﺩﻧﺪ .
✍ ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ:👇
ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺁﻳﺎﺕ ﺁﺧﺮﻳﻦ ﺻﺤﻨﻪ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺑﺨﺶ ﺍﺯ ﺩﺍﺳﺘﺎﻥ ﻣﻮﺳﻰ ﻭ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﻣﻄﺮﺡ ﺍﺳﺖ، ﻭ ﺁﻥ ﭼﮕﻮﻧﮕﻰ ﻧﺎﺑﻮﺩﻯ ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ ﻭ ﭘﻴﺮﻭﺯﻯ ﻭ ﻧﺠﺎﺕ ﺑﻨﻰ ﺍﺳﺮﺍﺋﻴﻞ ﺍﺳﺖ.
ﭼﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺁﻳﺎﺕ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺧﻮﺍﻧﺪﻳﻢ، ﻓﺮﻋﻮﻥ ﻣﺎﻣﻮﺭﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﻬﺮﻫﺎﻯ ﻣﺼﺮ ﮔﺴﻴﻞ ﺩﺍﺷﺖ، ﻭ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﻛﺎﻓﻰ ﻟﺸﻜﺮ ﻭ ﻧﻴﺮﻭ ﺁﻣﺎﺩﻩ ﺳﺎﺧﺖ، ﺑﻌﻀﻰ ﺍﺯ ﻣﻔﺴﺮﺍﻥ ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﺷﺸﺼﺪ ﻫﺰﺍﺭ ﻧﻔﺮ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻋﻨﻮﺍﻥ ﻣﻘﺪﻣﻪ ﻟﺸﻜﺮ ﻓﺮﺳﺘﺎﺩ ﻭ ﺧﻮﺩ ﺑﺎ ﻳﻚ ﻣﻠﻴﻮﻥ ﻧﻔﺮ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺁﻧﻬﺎ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﺍﻓﺘﺎﺩ! ﺷﺐ ﺭﺍ ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺖ ﺑﻪ ﺩﻧﺒﺎﻝ ﺁﻧﻬﺎ ﺣﺮﻛﺖ ﻛﺮﺩﻧﺪ، ﻭ ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﻃﻠﻮﻉ ﺁﻓﺘﺎﺏ ﺑﻪ ﻟﺸﻜﺮ ﻣﻮﺳﻰ ﺭﺳﻴﺪﻧﺪ ﭼﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﻧﺨﺴﺘﻴﻦ ﺁﻳﻪ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺤﺚ ﻣﻰ ﮔﻮﻳﺪ:" ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺗﻌﻘﻴﺐ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﻃﻠﻮﻉ ﺁﻓﺘﺎﺏ ﺑﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺳﻴﺪﻧﺪ" (ﻓَﺄَﺗْﺒَﻌُﻮﻫُﻢْ ﻣُﺸْﺮِﻗِﻴﻦَ)
🔹❀ #حدیث روز 🔹
🕋 الإمام عليّ عليه السلام :
🔺إنَّمَا النّاسُ ثَلاثَةٌ : زاهِدٌ وراغِبٌ وصابِرٌ . فَأَمَّا الزّاهِدُ فَلا يَفرَحُ بِشَيءٍ مِنَ الدُّنيا أتاهُ ولا يَحزَنُ عَلى شَيءٍ مِنها فاتَهُ ، وأمَّا الصّابِرُ فَيَتَمَنّاها بِقَلبِهِ ، فَإِن أدرَكَ مِنها شَيئا صَرَفَ عَنها نَفسَهُ لِما يَعلَمُ مِن سوءِ عاقِبَتِها ، وأمَّا الرّاغِبُ فَلا يُبالي مِن حِلٍّ أصابَها أم مِن حَرامٍ
🔻مردم ، سه دسته اند: زاهد، دنياخواه و شكيبا. زاهد ، هرگاه چيزى از دنيا به او برسد ، بدان شاد نمى شود و براى از دست دادن چيزى از آن نيز اندوهگين نمى شود. شكيبا ، در دل تمنّاى دنيا را دارد ، امّا اگر به چيزى از آن دست يابد، چون عاقبتِ بَدَش را مى داند، از آن روى بر مى تابد. دنياخواه ، اهمّيتى نمى دهد كه از حلال به دنيا برسد يا از حرام.
📚✍🏻التوحيد : ص307 عن الأصبغ بن نباتة ، الأمالي للصدوق : ص424 ح560 ، الاختصاص : ص237 ، بحار الأنوار : ج10 ص120 . وراجع : ح 725 تحت عنوان (خسران الدنيا والآخرة) .
۱۴۰۲/۰۴/۱۰
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_321.wma
12.59M
🔆 #سحرهای_نورانی
🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم.
📣 بشنوید: #تفسیر_قرآن (صوتی)
📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی
سوره آل عمران آیات ۱۹۰ تا ۱۹۴ جلسه ۸۹۶ قسمت دوم
إِنَّ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَافِ اللَّیْلِ وَالنَّهَارِ لَآیَاتٍ لِّأُولِی الْأَلْبَابِ (۱۹۰)
الَّذِینَ یَذْکُرُونَ اللَّهَ قِیَامًا وَقُعُودًا وَعَلَی جُنُوبِهِمْ وَیَتَفَکَّرُونَ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذَا بَاطِلًا سُبْحَانَکَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ (۱۹۱)
رَبَّنَا إِنَّکَ مَن تُدْخِلِ النَّارَ فَقَدْ أَخْزَیْتَهُ ۖ وَمَا لِلظَّالِمِینَ مِنْ أَنصَارٍ (۱۹۲)
رَّبَّنَا إِنَّنَا سَمِعْنَا مُنَادِیًا یُنَادِی لِلْإِیمَانِ أَنْ آمِنُوا بِرَبِّکُمْ فَآمَنَّا ۚ رَبَّنَا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَکَفِّرْ عَنَّا سَیِّئَاتِنَا وَتَوَفَّنَا مَعَ الْأَبْرَارِ (۱۹۳) رَبَّنَا وَآتِنَا مَا وَعَدتَّنَا عَلَی رُسُلِکَ وَلَا تُخْزِنَا یَوْمَ الْقِیَامَةِ ۗ إِنَّکَ لَا تُخْلِفُ الْمِیعَادَ (۱۹۴)
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
☫﷽☫ــ
📚🌺 #تفسیر_نور🌺📚
❀ موضوع ❀
🔷ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻳﺎﺭﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺳﺨﺖ ﺗﺮﻳﻦ ﺷﺮﺍﻳﻂ ﺍﺯ ﺑﻦ ﺑﺴﺖ ﻧﺠﺎﺕ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ..
📖❀ سوره الشعراء/ آیہ (٦٣ تا٦٨)
اَعُوذُ بِٱݪلّٰهِ مِنَ ٱݪشَیْطٰان ٱݪرَّجیٖمْ
بِسْمِ ٱݪلّٰهِ ٱݪرَّحْمٰنِ ٱݪرَّحیٖمِ
🔺فَأَوْحَيْنَا إِلَىٰ مُوسَىٰ أَنِ اضْرِب بِّعَصَاكَ الْبَحْرَ فَانفَلَقَ فَكَانَ كُلُّ فِرْقٍ كَالطَّوْدِ الْعَظِيمِ
🔻ﭘﺲ ﺑﻪ ﻣﻮﺳﻲ ﻭﺣﻲ ﻛﺮﺩﻳﻢ ﻛﻪ ﻋﺼﺎﻳﺖ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺩﺭﻳﺎ ﺑﺰﻥ . [ ﻣﻮﺳﻲ ﻋﺼﺎﻳﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺭﻳﺎ ﺯﺩ ] ﭘﺲ [ ﺩﺭﻳﺎ ] ﺍﺯ ﻫﻢ ﺷﻜﺎﻓﺖ ﻭ ﻫﺮ ﭘﺎﺭﻩ ﺍﺵ ﭼﻮﻥ ﻛﻮﻫﻲ ﺑﺰﺭﮒ ﺑﻮﺩ .(٦٣)
🔺وَأَزْلَفْنَا ثَمَّ الْآخَرِينَ
🔻ﻭ ﺁﻥ ﮔﺮﻭﻩ ﺩﻳﮕﺮ ﺭﺍ [ ﻫﻢ ﺩﺭ ﺁﻧﺠﺎ ]ﺑﻪ ﺩﺭﻳﺎ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﻛﺮﺩﻳﻢ ،(٦٤)
🔺وَأَنجَيْنَا مُوسَىٰ وَمَن مَّعَهُ أَجْمَعِينَ
🔻ﻭ ﻣﻮﺳﻲ ﻭ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺑﻮﺩ ، ﻫﻤﻪ ﺭﺍ ﻧﺠﺎﺕ ﺩﺍﺩﻳﻢ .(٦٥)
🔺ثُمَّ أَغْرَقْنَا الْآخَرِينَ
🔻ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﺁﻥ ﮔﺮﻭﻩ ﺩﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﻏﺮﻕ ﻛﺮﺩﻳﻢ .(٦٦)
🔺إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً وَمَا كَانَ أَكْثَرُهُم مُّؤْمِنِينَ
🔻ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺳﺮﮔﺬﺷﺖ ﻋﺒﺮﺗﻲ ﺑﺰﺭﮒ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ، ﻭ [ﻗﻮم ﻗﺒﻄﻲ ]ﺑﻴﺸﺘﺮﺷﺎﻥ ﻣﺆﻣﻦ ﻧﺒﻮﺩﻧﺪ .(٦٧)
🔺وَإِنَّ رَبَّكَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الرَّحِيمُ
🔻ﻭ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﻫﻤﺎﻥ ﺗﻮﺍﻧﺎﻱ ﺷﻜﺴﺖ ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﻭ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ ﺍﺳﺖ .(٦٨)
✍ ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:
١- ﻛﺎﺭﻫﺎﻱ ﺍﻧﺒﻴﺎ ﺑﺎ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻱ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﻭ ﻭﺣﻲ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ. «ﻓﺎﻭﺣﻴﻨﺎ...»
٢- ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻛﺎﺭﻫﺎﻳﻲ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺍﻭﻟﻴﺎﻱ ﺧﻮﺩ ﺍﻧﺠﺎم ﻣﻲ ﺩﻫﺪ ﺗﺎ ﻣﺮﺩم ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺗﻮﺟّﻪ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ. «ﻓﺎﻭﺣﻴﻨﺎ ﺍﻟﻲ ﻣﻮﺳﻲ ﺃﻥِ ﺍﺿﺮﺏ» (ﺁﺭﻱ، ﻃﺒﻴﻌﺖ ﻭ ﻣﻈﺎﻫﺮ ﺁﻥ، ﺑﺎ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻱ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺧﺎﺹّ ﻭﻣﻘﻬﻮﺭ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﺳﺖ.)
٣- ﺑﺎ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻱ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﻳﻚ ﻋﺼﺎ ﺭﻭﺯﻱ ﺍژﺩﻫﺎ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺳﺒﺐ ﺗﺮﺱ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﺩ ﻭ ﻳﻚ ﺭﻭﺯ ﻛﻠﻴﺪ ﺭﺣﻤﺖ ﻭ ﺑﺎﺯ ﺷﺪﻥ ﺭﺍﻩ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ.
٤- ﺑﺎ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻱ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ، ﻳﻚ ﻋﺼﺎ ﮔﺎﻫﻲ ﺳﺒﺐ ﺟﻮﺷﻴﺪﻥ ﺁﺏ ﺍﺯ ﺳﻨﮓ ﺍﺳﺖ: «ﺍِﺿﺮﺏ ﺑﻌﺼﺎﻙ ﺍﻟﺤﺠﺮ»ﻭ ﮔﺎﻫﻲ ﺳﺒﺐ ﺧﺸﻚ ﺷﺪﻥ ﺩﺭﻳﺎ. «ﺍِﺿﺮﺏ ﺑﻌﺼﺎﻙ ﺍﻟﺒﺤﺮ»
٥ - ﻫﻤﻪ ﻱ ﻫﺴﺘﻲ ﻭ ﻓﻌﻞ ﻭﺍﻧﻔﻌﺎﻟﺎﺕ ﺁﻥ، ﺑﺎ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﻱ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ. «ﺃﻭﺣﻴﻨﺎ - ﺃﺯﻟﻔﻨﺎ - ﺃﻧﺠﻴﻨﺎ - ﺃﻏﺮﻗﻨﺎ»
٦- ﻧﺠﺎﺕ ﻭ ﺭﺳﺘﮕﺎﺭﻱ ﺩﺭ ﺳﺎﻳﻪ ﻱ ﻫﻤﺮﺍﻫﻲ ﺑﺎ ﺍﻧﺒﻴﺎﺳﺖ. «ﺃﻧﺠﻴﻨﺎ ﻣﻮﺳﻲ ﻭﻣﻦ ﻣﻌﻪ»
٧- ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻳﺎﺭﺍﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺳﺨﺖ ﺗﺮﻳﻦ ﺷﺮﺍﻳﻂ ﺍﺯ ﺑﻦ ﺑﺴﺖ ﻧﺠﺎﺕ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ. «ﺃﻧﺠﻴﻨﺎ ﻣﻮﺳﻲ ﻭﻣﻦ ﻣﻌﻪ»
٨ - ﺷﻜﺎﻓﺘﻪ ﺷﺪﻥ ﺩﺭﻳﺎ ﻭ ﻏﺮﻕ ﺷﺪﻥ ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ، ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻱ ﻗﺪﺭﺕ ﻭ ﻗﻬﺮ ﺍﻟﻬﻲ ﻭ ﻣﺎﻳﻪ ﻱ ﭘﻨﺪ ﺍﺳﺖ. «ﺍِﻥّ ﻓﻲ ﺫﻟﻚ ﻟﺂﻳﺔً»
٩- ﺳﻨّﺖ ﺍﻟﻬﻲ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺗﺎﺭﻳﺦ، ﻳﺎﺭﻱ ﺣﻖّ ﻭ ﺳﺮﻛﻮﺏ ﺑﺎﻃﻞ ﺍﺳﺖ. «ﻟﺂﻳﺔ» ﺁﺭﻱ، ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻭ ﻋﺒﺮﺕ ﺑﻮﺩﻥ ﻳﻚ ﺣﺎﺩﺛﻪ، ﺯﻣﺎﻧﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺁﻥ ﺣﺎﺩﺛﻪ ﻳﺎ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﺁﻥ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﺗﻜﺮﺍﺭ ﺷﺪﻧﻲ ﺑﺎﺷﺪ.
١٠- ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺎ ﺑﻴﺎﻥ ﺗﺎﺭﻳﺦ ﮔﺬﺷﺘﮕﺎﻥ، ﺑﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﺳﻠﺎم ﺩﻟﺪﺍﺭﻱ ﻭ ﺩﺭﺱ ﺻﺒﺮ ﻣﻲ ﺩﻫﺪ. «ﻣﺎ ﻛﺎﻥ ﺍﻛﺜﺮﻫﻢ ﻣﺆﻣﻨﻴﻦ»
١١- ﭘﻨﺪﭘﺬﻳﺮﺍﻥ ﻛﻢ ﻫﺴﺘﻨﺪ. «ﻟﺂﻳﺔ ﻭ ﻣﺎ ﻛﺎﻥ ﺍﻛﺜﺮﻫﻢ ﻣﺆﻣﻨﻴﻦ»
١٢- ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﺳﻠﺎم ﺗﺤﺖ ﺣﻤﺎﻳﺖ ﻭﻳﮋﻩ ﻱ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺳﺖ. «ﺭﺑّﻚ» (ﺧﻄﺎﺏ ﺑﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﮔﻮﻧﻪ ﻛﻪ ﻣﺎ ﻣﺨﺎﻟﻔﺎﻥ ﻣﻮﺳﻲ ﺭﺍ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻛﺮﺩﻳﻢ، ﺑﺎ ﻫﻤﺎﻥ ﻋﺰّﺕ ﻭ ﻗﺪﺭﺕ ﻣﻲ ﺗﻮﺍﻧﻴﻢ ﻣﺨﺎﻟﻔﺎﻥ ﺗﻮ ﺭﺍ ﻧﻴﺰ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻛﻨﻴﻢ.)
١٣- ﻛﻔﺮ ﻣﺮﺩم، ﺿﺮﺭﻱ ﺑﻪ ﻋﺰّﺕ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﻧﻤﻲ ﺯﻧﺪ. «ﻣﺎ ﻛﺎﻥ ﺍﻛﺜﺮﻫﻢ ﻣﺆﻣﻨﻴﻦ - ﺍِﻥّ ﺭﺑّﻚ ﻟﻬﻮ ﺍﻟﻌﺰﻳﺰ ﺍﻟﺮّﺣﻴﻢ»
١٤- ﻣﺮﺑّﻲ، ﻫﻢ ﺑﺎﻳﺪ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻫﻢ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ. «ﺍِﻥّ ﺭﺑّﻚ ﻟﻬﻮﺍﻟﻌﺰﻳﺰ ﺍﻟﺮّﺣﻴﻢ»
🔹❀ #حدیث روز 🔹❀
🕋 پيامبر خدا صلي الله عليه و آله :
🔻اهل بيت من در ميان شما همچون كشتى نوح هستند كه هر كه بدان درآمد نجات يافت و هر كه از آن بازماند به آتش افكنده شد.
📚✍🏻عيون أخبار الرضا عليه السلام : 2 / 27 / 10 ، صحيفة الإمام الرضا عليه السلام : 57 / 76 ..
۱۴۰۲/۰۴/۱۲
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_322.wma
13.98M
🔆 #سحرهای_نورانی
🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم.
📣 بشنوید: #تفسیر_قرآن (صوتی)
📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی
سوره آل عمران آیات ۱۹۰ تا ۱۹۴ جلسه ۸۹۷ قسمت سوم
إِنَّ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَاخْتِلَافِ اللَّیْلِ وَالنَّهَارِ لَآیَاتٍ لِّأُولِی الْأَلْبَابِ (۱۹۰)
الَّذِینَ یَذْکُرُونَ اللَّهَ قِیَامًا وَقُعُودًا وَعَلَی جُنُوبِهِمْ وَیَتَفَکَّرُونَ فِی خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذَا بَاطِلًا سُبْحَانَکَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ (۱۹۱)
رَبَّنَا إِنَّکَ مَن تُدْخِلِ النَّارَ فَقَدْ أَخْزَیْتَهُ ۖ وَمَا لِلظَّالِمِینَ مِنْ أَنصَارٍ (۱۹۲)
رَّبَّنَا إِنَّنَا سَمِعْنَا مُنَادِیًا یُنَادِی لِلْإِیمَانِ أَنْ آمِنُوا بِرَبِّکُمْ فَآمَنَّا ۚ رَبَّنَا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَکَفِّرْ عَنَّا سَیِّئَاتِنَا وَتَوَفَّنَا مَعَ الْأَبْرَارِ (۱۹۳) رَبَّنَا وَآتِنَا مَا وَعَدتَّنَا عَلَی رُسُلِکَ وَلَا تُخْزِنَا یَوْمَ الْقِیَامَةِ ۗ إِنَّکَ لَا تُخْلِفُ الْمِیعَادَ (۱۹۴)
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_324.wma
14.29M
🔆 #سحرهای_نورانی
🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم.
📣 بشنوید: #تفسیر_قرآن (صوتی)
📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی
سوره آل عمران آیات ۱۹۳ و ۱۹۴ جلسه ۸۹۹
رَّبَّنَا إِنَّنَا سَمِعْنَا مُنَادِیًا یُنَادِی لِلْإِیمَانِ أَنْ آمِنُوا بِرَبِّکُمْ فَآمَنَّا ۚ رَبَّنَا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَکَفِّرْ عَنَّا سَیِّئَاتِنَا وَتَوَفَّنَا مَعَ الْأَبْرَارِ (۱۹۳) رَبَّنَا وَآتِنَا مَا وَعَدتَّنَا عَلَی رُسُلِکَ وَلَا تُخْزِنَا یَوْمَ الْقِیَامَةِ ۗ إِنَّکَ لَا تُخْلِفُ الْمِیعَادَ (۱۹۴)فَاسْتَجَابَ لَهُمْ رَبُّهُمْ أَنِّی لَا أُضِیعُ عَمَلَ عَامِلٍ مِّنکُم مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَی ۖ بَعْضُکُم مِّن بَعْضٍ ۖ فَالَّذِینَ هَاجَرُوا وَأُخْرِجُوا مِن دِیَارِهِمْ وَأُوذُوا فِی سَبِیلِی وَقَاتَلُوا وَقُتِلُوا لَأُکَفِّرَنَّ عَنْهُمْ سَیِّئَاتِهِمْ وَلَأُدْخِلَنَّهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ ثَوَابًا مِّنْ عِندِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ عِندَهُ حُسْنُ الثَّوَابِ (۱۹۵)
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar
بسم الله الرحمن الرحیم
📚🌺 #تفسیر_نور🌺📚
❀ موضوع ❀
🔷ﺷﻔﺎ ﺍﺯ ﺧﺪﺍﺳﺖ. ﺩﺍﺭﻭ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺍﺳﺖ
📖❀ سوره الشعراء/ آیہ
(۷۷تا۸۲)
اَعُوذُ بِٱݪلّٰهِ مِنَ ٱݪشَیْطٰان ٱݪرَّجیٖمْ
بِسْمِ ٱݪلّٰهِ ٱݪرَّحْمٰنِ ٱݪرَّحیٖمِ
🔺فَإِنَّهُمْ عَدُوٌّ لِّي إِلَّا رَبَّ الْعَالَمِينَ
🔻ﻫﻢ ﺁﻧﺎﻥ ﻗﻄﻌﺎً ﺩﺷﻤﻦ ﻣﻨﻨﺪ [ ﭼﻮﻥ ﺍﮔﺮ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﺍ ﺑﭙﺮﺳﺘﻢ ، ﻣﺮﺍ ﺩﭼﺎﺭ ﻋﺬﺍﺏ ﺟﺎﻭﺩﺍﻧﻪ ﺧﻮﺍﻫﻨﺪ ﻛﺮﺩ ] ، ﺟﺰ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺟﻬﺎﻧﻴﺎﻥ [ ﻛﻪ ﭘﺮﺳﺘﻴﺪﻧﺶ ﻣﺎﻳﻪ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﻫﻤﻴﺸﮕﻲ ﻭ ﺟﺎﻭﺩﺍﻧﻲ ﺍﺳﺖ . ](٧٧)
🔺الَّذِي خَلَقَنِي فَهُوَ يَهْدِينِ
🔻ﻫﻤﺎﻥ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﻣﺮﺍ ﺁﻓﺮﻳﺪ ﻭ ﻫﻢ ﺍﻭ ﻣﺮﺍ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ،(٧٨)
🔺وَالَّذِي هُوَ يُطْعِمُنِي وَيَسْقِينِ
🔻ﻭ ﺁﻧﻜﻪ ﺍﻭ ﻃﻌﺎﻣﻢ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ ﻭ ﺳﻴﺮﺍﺑﻢ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ(٧٩)
🔺وَإِذَا مَرِضْتُ فَهُوَ يَشْفِينِ
🔻ﻭ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﺑﻴﻤﺎﺭ ﻣﻰ ﺷﻮم ، ﺍﻭ ﺷﻔﺎﻳﻢ ﻣﻰ ﺩﻫﺪ(٨٠)
🔺وَالَّذِي يُمِيتُنِي ثُمَّ يُحْيِينِ
🔻ﻭ ﺁﻧﻜﻪ ﻣﺮﺍ ﻣﻰ ﻣﻴﺮﺍﻧﺪ ﺳﭙﺲ ﺯﻧﺪﻩ ﺍم ﻣﻰ ﻛﻨﺪ(٨١)
🔺وَالَّذِي أَطْمَعُ أَن يَغْفِرَ لِي خَطِيئَتِي يَوْمَ الدِّينِ
🔻ﻭ ﺁﻧﻜﻪ ﺍﻣﻴﺪ ﺩﺍﺭم ﺭﻭﺯ ﺟﺰﺍ ﺧﻄﺎﻳﻢ ﺭﺍ ﺑﺮ ﻣﻦ ﺑﻴﺎﻣﺮﺯﺩ .(۸۲)
✍ ﭘﻴﺎم ﻫﺎ:👇
١- ﻣﻌﺒﻮﺩﻫﺎﻱ ﺧﻴﺎﻟﻲ ﻭ ﺩﺭﻭﻏﻴﻦ، ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﺍﻧﺪﻳﺸﻪ، ﺳﻌﺎﺩﺕ ﻭﺗﻜﺎﻣﻞ ﺑﺸﺮﻳّﺖ ﻫﺴﺘﻨﺪ. «ﻋﺪﻭّ ﻟﻲ...»
٢- ﺍﺑﺘﺪﺍ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺟﻬﺎﻥ ﻭ ﺟﻬﺎﻥ ﺁﻓﺮﻳﻦ ﺗﻮﺟّﻪ ﻛﺮﺩ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺗﻮﺟّﻪ ﺑﻪ ﺧﻮﻳﺸﺘﻦ. «ﺭﺏّ ﺍﻟﻌﺎﻟﻤﻴﻦ - ﺧﻠﻘﻨﻲ»
٣- ﺩﺭ ﺷﻴﻮﻩ ﻱ ﺗﺒﻠﻴﻎ، ﮔﺎﻫﻲ ﻟﺎﺯم ﺍﺳﺖ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺟﺎﻱ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﻴﻢ. «ﻋﺪﻭّ ﻟﻲ» ﻭ ﻧﻔﺮﻣﻮﺩ: «ﻋﺪﻭّ ﻟﻜﻢ»
٤- ﺁﻓﺮﻳﻨﺶ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮒ ﺗﺮﻳﻦ ﺍﻟﻄﺎﻑ ﺍﻟﻬﻲ ﺍﺳﺖ.«ﺍﻟّﺬﻱ ﺧﻠﻘﻨﻲ»
٥ - ﻛﺴﻲ ﺣﻖّ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﺁﻓﺮﻳﺪﻩ ﺑﺎﺷﺪ. «ﺧﻠﻘﻨﻲ ﻓﻬﻮ ﻳﻬﺪﻳﻦ» ﺯﻳﺮﺍ ﺗﺪﺑﻴﺮ ﻭ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺍﺯ ﺁﻓﺮﻳﻨﺶ ﺟﺪﺍ ﻧﻴﺴﺖ.
٦- ﺁﻓﺮﻳﺪﻥ ﻭ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﻛﺮﺩﻥ، ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻱ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻭ ﻣﺎ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﺩ، ﻧﻪ ﺑﺖ ﻫﺎ. «ﻋﺪﻭّ ﻟﻲ ﺍﻟﺎّ ﺭﺏّ ﺍﻟﻌﺎﻟﻤﻴﻦ ﺍﻟّﺬﻱ ﺧﻠﻘﻨﻲ ﻓﻬﻮ ﻳﻬﺪﻳﻦ»
٧- ﻫﺪﺍﻳﺖ، ﺍﺯ ﺷﺌﻮﻥ ﺭﺑﻮﺑﻴّﺖ ﺍﺳﺖ. «ﺭﺏّ ﺍﻟﻌﺎﻟﻤﻴﻦ - ﻓﻬﻮ ﻳَﻬﺪﻳﻦ»
٨ - ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺪﺍﻳﺖ (ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﺧﻠﻘﺖ)، ﺑﺰﺭﮒ ﺗﺮﻳﻦ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﺳﺖ. «ﺧﻠﻘﻨﻲ ﻓﻬﻮ ﻳَﻬﺪﻳﻦ»
٩- ﺁﻓﺮﻳﺪﻥ ﻳﻚ ﺑﺎﺭ ﺍﺳﺖ، ﻭﻟﻲ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺩﺭ ﻫﺮ ﻟﺤﻈﻪ ﻭ ﻫﻤﻴﺸﻪ ﺍﺳﺖ. («ﺧﻠﻘﻨﻲ» ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﺎﺿﻲ ﻭ «ﻳﻬﺪﻳﻦ» ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻣﻀﺎﺭﻉ ﻭ ﺍﺳﺘﻤﺮﺍﺭ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ)
١٠- ﺳﻴﺮ ﺷﺪﻥ ﻭ ﺳﻴﺮﺍﺏ ﺷﺪﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ، ﻛﺎﺭ ﺧﺪﺍﺳﺖ. ﺁﺏ ﻭ ﻧﺎﻥ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺍﺳﺖ. «ﻳُﻄﻌِﻤﻨﻲ ﻭ ﻳَﺴﻘﻴﻦ»
١١- ﺗﻮﺟّﻪ ﺑﻪ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﻣﻌﻨﻮﻱ، ﺑﺮ ﺗﻮﺟّﻪ ﺑﻪ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﻣﺎﺩّﻱ ﻣﻘﺪّم ﺍﺳﺖ. ﺍﺑﺘﺪﺍ ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﻓﻬﻮ ﻳَﻬﺪﻳﻦ ...»، ﺁﻧﮕﺎﻩ ﻓﺮﻣﻮﺩ: «ﻳُﻄﻌِﻤﻨﻲ ﻭ ﻳَﺴﻘﻴﻦ ...»
١٢- ﺩﺭ ﭘﻴﺪﺍﻳﺶ ﺑﻴﻤﺎﺭﻱ، ﺧﻮﺩ ﻣﺎ ﻣﻘﺼّﺮﻳﻢ. «ﻣَﺮِﺿﺖُ» ﻭ ﻧﻔﺮﻣﻮﺩ: «ﺃﻣﺮَﺿَﻨﻲ»
١٣- ﺷﻔﺎ ﺍﺯ ﺧﺪﺍﺳﺖ. ﺩﺍﺭﻭ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﺍﺳﺖ ﻭﺗﺄﺛﻴﺮ ﺁﻥ ﻧﻴﺰ ﺑﻪ ﺍﺭﺍﺩﻩ ﺍﻭﺳﺖ. «ﻓﻬﻮ ﻳَﺸﻔﻴﻦ»
١٤- ﺷﻔﺎﻱ ﺭﻭﺡ ﻭ ﺷﻔﺎﻱ ﺟﺴﻢ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﻫﻢ ﻟﺎﺯم ﺍﺳﺖ. «ﻓﻬﻮ ﻳﻬﺪﻳﻦ - ﻓﻬﻮ ﻳَﺸﻔﻴﻦ»
١٥- ﺩﺭ ﺳﺨﻦ ﻭ ﺧﻄﺎﺑﻪ، ﺁﻫﻨﮕﻴﻦ ﺑﻮﺩﻥ ﻛﻠﻤﺎﺕ ﻳﻚ ﺍﺭﺯﺵ ﺍﺳﺖ. «ﻳَﻬﺪﻳﻦ - ﻳَﺴﻘﻴﻦ - ﻳَﺸﻔﻴﻦ - ﻳُﺤﻴﻴﻦ»
١٦- ﺩﺭ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﻴﻨﻲ ﺍﻟﻬﻲ، ﻣﺮﮒ ﭘﺎﻳﺎﻥ ﻛﺎﺭ ﻧﻴﺴﺖ، ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻣﺮﺍﺣﻞ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﺍﺳﺖ. «ﻳُﻤﻴﺘﻨﻲ ﺛﻢ ﻳُﺤﻴﻴﻦ»
١٧- ﻫﻤﻪ ﻛﺎﺭﻩ ﻱ ﻫﺴﺘﻲ ﺧﺪﺍﺳﺖ. (ﺗﻮﺣﻴﺪ ﺍﻓﻌﺎﻟﻲ) «ﻳَﻬﺪﻳﻦ - ﻳَﺴﻘﻴﻦ - ﻳَﺸﻔﻴﻦ - ﻳُﺤﻴﻴﻦ»
١٨- ﻣﺮﮒ ﻧﻴﺰ ﻧﻌﻤﺖ ﺍﺳﺖ. «ﻭﺍﻟّﺬﻱ ﻳُﻤﻴﺘﻨﻲ...» ﻣﺮﮒ ﺩﺭ ﺭﺩﻳﻒ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎ ﺁﻣﺪﻩ ﺍﺳﺖ
🔹❀ #حدیث روز 🔹❀
🕋 پيامبر خدا صلى الله عليه و آله :
قَولُ : «لا حَولَ ولا قُوّةَ إلّا باللّه ِ» فيهِ شِفاءٌ مِن تِسعَةٍ وتِسْعينَ داءً ، أدْناها الهَمُّ .
🔻جمله «لاحول ولا قوّة الّا باللّه » نود و نه درد را شفا مى دهد كه ساده ترين آنها اندوه است .
📚✍🏻قرب الإسناد : 76/244
۱۴۰۲/۰۴/۱۴
مسجد مجازی حضرت عمّار (ره)
🕋🧎@masjed_ammar