eitaa logo
مسجد مجازی حضرت عمار ره
208 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
1.4هزار ویدیو
738 فایل
ارتباط با مدیر @ammarha1399
مشاهده در ایتا
دانلود
مسجد مجازی حضرت عمار ره
🌹شهادت #سپهبد_قرنی اولین رییس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی/۳ اردیبهشت ۱۳۵۸ ایشان در منزل خود توسط چ
🌹شهادت اولین رییس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی/۳ اردیبهشت ۱۳۵۸ ♦️شهید قرنی در سال ۱۲۹۲ شمسی متولد و از ابتدای کار در ارتش، فعالیت علیه رژیم طاغوت را آغاز کرد. در سال۱۳۳۷ با عده ای از همکاران خود طرح یک کودتا را علیه رژیم ریخت که بنا به دلایلی کشف شد و به سه سال زندان محکوم شد. سپهبد قرنی پس از آزادی از زندان به فعالیت های خود ادامه داد و در جریان ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ پس از دیدار با آیت الله میلانی مجددا دستگیر و به سه سال زندان محکوم شد. به دنبال پیروزی انقلاب، سپهبد قرنی به سمت اولین رییس ستاد مشترک ارتش منصوب شد. ♦️ در شرایطی که عده ای از گروهک های سیاسی به بهانه وضعیت گذشته ارتش شاهنشاهی خواستار انحلال ارتش بودند شهید قرنی تحت فرماندهی امام راحل انجام امور ارتش را بر عهده گرفت و در روز ۲۴بهمن ۵۷ با حضور در دفتر ریاست ستاد ارتش خطاب به حاضران گفت: "ارتش شاهنشاهی که می گفتند از مجهزترین ارتش های دنیاست و شاید هم از لحاظ وسایل و تجهیزات چنین بود, از آنجا که ایمان و اعتقاد نداشت, ظرف چند ساعت متلاشی شد. افراد ارتش اولا باید مومن باشند , ثانیا آرمان آنها حفظ استقلال میهن باشد نه حمایت از یک فرد" . ♦️ شهید قرنی، فعالیت خود را برای تصفیه و بازسازی و توان مکتبی بخشیدن به ارتش آغاز کرد اما با خشم گروههای چپی و منافقین مواجه شد و از جمله به تصرف پادگان سنندج اقدام کردند که با مقاومت شدید شهید قرنی مواجه شد. پس از این جریان، تنش ها و مخالفت هایی ایجاد شد و گروهک ها با تبلیغات منفی سعی کردند که دولت موقت را وادار به برکناری رییس ستاد ارتش کنند. سرانجام مهندس بازرگان نخست وزیر دولت موقت در ۶ فروردین ۱۳۵۸، ایشان را از ریاست ستاد ارتش برکنار کرد. سپهید قرنی در روز سوم اردیبهشت ۱۳۵۸ در منزل خود توسط چند تروریست از به شهادت رسید. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥الغارات، نیمی از تاریخ (ع) که نمیدانیم! 🔻معرفی کتاب «ترجمه » توسط 👈🏻 به همراه قرائت بخش‌هایی از کتاب @Panahian_ir مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
💥نسخه الکترونیک کتاب «ترجمه الغارات» منتشر شد! 📘 الغارات روایت سال‌های روایت‌ نشده (ع) است. 👈🏻 نسخه الکترونیک این کتاب را در اپلیکیشن طاقچه ببینید: 📎 taaghche.com/book/120582 🔻برای دیدن معرفی و اطلاعات بیشتر در مورد کتاب به لینک زیر مراجعه کنید 📎 Panahian.ir/post/3200 @Panahian_ir مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔲◾️▪️ شعری در سوگ مولای متقیان، امیرالمؤمنین، حضرت علی علیه السلام، سروده شده توسط مرجع شهید، حضرت آیت الله العظمی علامه شیخ فضل الله نوری(اعلی الله مقامه) ▪️باز از نو محشری در گنبد گردون نگر / شورش محشر نگر ▪️شاه خاور کرد از خجلت به مغرب رو نهان / زرد رخ، سینه زنان ▪️با علم‌های سیه اندر قفا اخگر نگر / شورش محشر نگر ▪️بازوی دین شد شکسته، خانه ایمان خراب / مضطرب این نُه قُباب ▪️چاک از تیغ مرادی، تارک حیدر نگر / شورش محشر نگر ▪️زیبد ار محزون نوری جان خود سازد فدا / در ازای این عزا ▪️شاهد صدق مقالش، صدق این دفتر نگر / شورش محشر نگر ♦️جهت شادی روح مرجع شهید، الفاتحه مع الصلوات مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔻پاداش انفعال در برابر جریان غیرانقلابی: سیاستمدار لغزان و هراسان ______________________ مهدی جمشیدی [۱]. در نظر من، مسأله این نیست که خانوادۀ قالیباف به سفر ترکیه رفته و چند چمدان کالا خریده، بلکه این است که قالیباف از ناحیۀ افشای این خبرِ راست یا دروغ، «سرمایۀ اجتماعی»‌اش را باخت و این همان «حسّاسیّت» برخاسته از تعارض منافعی بود که ایشان را در مقابل طرحِ مدیریّت فضای مجازی قرار داد. ایشان در آنجا برای پرهیز از «هزینۀ اندکِ مؤمنانه»‌، از حمایت گریخت، امّا در اینجا، متحمّلِ «هزینۀ گزافِ بیهوده» شد. دیروز قالیباف به بهانۀ این‌که «طرح مدیریّت فضای مجازی» در مقابل «نظر مردم» قرار دارد، عقب‌نشینی کرد و حقّ را زیر پا گذاشت؛ و امروز به‌جای آن طرح، «خودِ او» به بهانۀ خطای نه‌چندان مهمّ چند تن از اعضای خانواده‌اش، این‌چنین محکوم و منهدم می‌شود و استعفای او به‌عنوان یک «مطالبۀ مردمی» مطرح می‌گردد. [۲]. اگر او و مجلس در مقابل «روایت‌سازیِ دروغینِ جریان غیرانقلابی» نسبت به مدیریّت فضای مجازی می‌ایستاد و نمی‌هراسید و به دفاع عقلانی می‌پرداخت و از خود، ضعف و سستی نشان نمی‌داد، شاید امروز گرفتار «تهاجمِ حذفیِ جریانِ غیرانقلابی» نمی‌شد. تصویری که او از خود در ذهن جریان غیرانقلابی ساخته، تصویر یک «سیاستمدار لغزان و هراسان» است که هر لحظه احساس کند «سرمایۀ اجتماعی»‌اش در حال آسیب‌دیدن است، به‌جای «حضور تهاجمی» و «ضدّحملۀ مردانه»، خود را می‌بازد و عقب‌نشینی می‌کند. جریان غیرانقلابی، به‌درستی دریافته است که می‌توان در مقابل این «شخصیّتِ نگران و شناور»، پیشرویِ روایی کرد و در نهایت، به حیات سیاسی‌اش پایان داد. مسئولیّت سفر خانوادۀ قالیباف، به عهدۀ ایشان نیست و روایت‌سازان، دروغ می‌بافند و مغالطه می‌کنند، امّا مگر دربارۀ طرح مدیریّت فضای مجازی، چنین ناجوانمردانه روایت‌سازی نکردند و قالیباف با آنها همراهی نکرد؟! امروز همان «روایت‌سازانِ غیرانقلابی»، به جان خودِ او افتادند. [۳]. به تعابیر رهبر انقلاب در دیدار اخیر دقّت کنید: «تکرار کلمۀ تعارض منافع در مجلس»، «منفعت ما در توجّه مردم به ما»، «منفعت عمومی کشور»، «مقدّم‌دانستن آبرو و توجّه مردم به خودمان»، «در نظر داشتن خدا» و ... . قالیباف به‌عنوان رئیس مجلس، باید پرچم‌دار و نیروی پیشرانِ این حقّ می‌شد، نه این‌که سنگ‌اندازی کند و در نهایت نیز، به بهانۀ واهیِ تعیین سیاست‌های فضای مجازی، «مطالبۀ کوتاه‌مدّت رهبر انقلاب» را به «سراب سرگردانی» بیفکند. به‌واقع، هیچ محملی برای حمل‌برصحّت کردن اقدام ایشان نیست. او گرفتارِ «عقوبتِ ترک فعل» شده است: اوّلاً، «خواستۀ رهبر انقلاب» از «مجلس»، تقنین دربارۀ اعمال مدیریّت بر فضای مجازی در کوتاه‌مدّت بوده است، ولی پس از دو سال، این کار انجام نشده است و این یعنی در تعلیق ‌نهادنِ مطالبۀ ایشان. ثانیاً، شخص قالیباف تا آنجا که احساس کرد این طرح، «هزینۀ اجتماعی» ندارد، با آن همراهی کرد و پس از آن‌که ورق برگشت، نظر او نیز «ناگهان» تغییر کرد. مشاهده کردیم که شخص منصوب ایشان در «مرکز پژوهش‌های مجلس»، در آن بیانیۀ بسیار ضعیف و کم‌مایۀ عمومی، چگونه همین طرحِ موردِ دفاعِ سابقِ قالیباف را به‌طور کلّی و از اساس، «نفی» و «انکار» کرد. ثالثاً، رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خویش، از «تعارض منافعِ در مجلس» سخن گفت و این نشان می‌دهد که کسانی در مجلس، «درگیر ملاحظۀ منافعِ شخصیِ خود» شده‌اند و آن منفعت، تداومِ بدنۀ اجتماعی‌شان است. [۴]. جریان بدسابقۀ غیرانقلابی که سرچشمۀ فساد است، زبان در کام بگیرد و خاموش بنشیند. اینان که کارگزاران‌شان، «اشرافی» و «کاخ‌نشین» و «نجومی‌بگیر» و «قاچاق‌چیِ حرفه‌ای ارز» و «واردات‌چی» و «هزارمیلیادی» و «متواری از وطن» و «زن‌کُش» و ... بوده‌اند، چه نسبتی با دلسوزی برای «مردم» و «تولید» و «اخلاق» و «ساده‌زیستی» دارند؟! تاریخ انقلاب، حادثه‌ای سیاه‌تر و تلخ‌تر از حضور مدیریّتی اینان به خود ندیده است. درد قدرت دارند و می‌خواهند با «سوزاندنِ دیگری»، یخِ بدنۀ اجتماعیِ خویش را آب کنند، غافل از این‌که مردم از آنها عبور کرده‌اند. [۵]. باید انقلاب را به تجربۀ مدیریّتی تازه‌ای وارد کرد که متناسب با غایاتِ گام دوّم باشد. چپ و راست سیاسی، مدّت‌هاست به تمامیّتِ خویش رسیده‌اند و سخن مبدعانه و عمل متعهدانه ندارند. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎‍♂️ https://chat.whatsapp.com/F7O8iEFlFEEHKjbj8QZUkX
🔰 ارتشی انقلابی و مقاوم 📝 روایت تصویری ویژه از حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دوران دفاع مقدس ▫️اولین روزهای سال ۱۳۵۸ و در جریان غائله‌ی کردستان پادگانهای ارتش مورد حمله‌ی گروه‌های ضدّانقلاب قرار گرفت. به نیروهایش دستور مقاومت داد؛ امّا دولت موقت به دنبال سازش بود. در همین روزها با قرنی دیدار کرد: «به قرنی گفتم من خیلی این لباس [ارتشی] را دوست دارم و اگر آخوند نبودم، می‌آمدم در ارتش با تو کار می‌کردم. قرنی گفت اگر بیایید از همان اول به شما درجه‌ی درجه‌ی سرهنگی می‌دهم. آن وقت‌ها [در ارتش] سرهنگی درجه‌ی سطح بالا بود.» 🌷 سالگرد شهادت 📥 نسخه قابل چاپ 👇🏼 khl.ink/DarLebaseSarbazi مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸شیخ بهایی، سی و چهارمین و نائب امام عصر(عج) از میان ۶۱ زعیم شیعه تا به امروز است که بزرگداشت ایشان، در کشور ما به نام‌گذاری شده است. ✴️ دو پرسشی که حکمای معماری از دانشجویان و اساتید دارند: ❇️ یا حکمت «ظرفیت شکل حیات» چیست❓ ❇️ خلقت انسان، هدف دارد؛ هدف آن عبودیت است: «وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ» دارالحیات یک عبد و بنده چطور خانه‌ای باید باشد تا عبودیت او به بهترین شکل رقم بخورد❓ 🔸 جلسه ۲۹۵ و ۲۹۶ کرسی نظریه‌پردازی کلبه کرامت را ببینید در مهر ۹۰ : 💻 kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/111 💻 kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/112 🏙 @MemariHejri_ir مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
💠 او خانه همی جوید و من صاحبِ خانه... «شیخ بهایی» 🔶🔸سوم اردیبهشت هر سال، بزرگداشت حکیم نام گرفته ا‌ست. 🔸شیخ بهایی، عالم دینی‌ست که سی و چهارمین و نائب امام عصر(عج) از میان ۶۱ زعیم شیعه او تا به امروز نیز بوده‌ است و علاوه بر علوم دینی، در ریاضی، معماری، مهندسی، ادبیات، سیاست، مدیریت، فقه و... تبحّر داشته است؛ مقیاس علمی ایشان را با فارغ‌التحصیلان فعلی دانشگاه قیاس کنید. تخصص و اشراف همه جانبه‌ی شیخ بهایی بر علوم، حاصل چه چیزی جز درجه‌ی اعلی ایشان می‌تواند باشد؟ 🔸حکیم کسی است که در پیمودن درجات علم و معرفت، هرچه بالاتر ‌می‌رود، خوف او از خدا بیشتر می‌شود چون هر لحظه خودش را بیشتر در محضر خدا می‌بیند و در نتیجه معصیت خدا را نمی‌کند. 🔅 پس حکمت، مخصوص است؛ یعنی اگر مؤمن نباشیم، راهی به حکمت نخواهیم برد! و گام نخست در دست‌یابی به حکمت، تزکیه است. در روایتی از امام علی(ع) آمده است که: «الحكمة ضالة المؤمن» «حکمت، گمشده‌ی مؤمن است.» ❓چرا نظام دانشگاهی امروز، عاجز از پرورش ابن سیناها و خواجه نصیرها و شیخ بهایی‌هاست؟ ✔️ چون نمی‌پروراند.. در تمام علوم دانشگاهی، می‌شود به اعلی‌ترین درجات دست‌یافت ولی آلودگی اخلاقی هم داشت. ✳️ تفاوت حکیم‌پروری از دکترپروری در خوف از خدا است که رسول‌الله(ص) فرمودند: «رأس الحكمة مخافة الله عزّوجلّ» یعنی همان نسبتی که سر انسان با بدن او دارد، خوف از خدا در حکمت دارد. اگر علم به دستان کسانی که آلودگی اخلاقی دارند توسعه یابد، همچون شمشیری‌ست که در کف زنگی مست باشد. 🔸امام خامنه‌ای - ۱۳۷۰/۱۱/۱۵ : 💬 «بعضی به غلط خیال می‌کنند که «علم‌گرایی» با «دین‌گرایی» نمی‌سازد... این‌ها کور خوانده‌اند و اشتباه می‌کنند؛ این دو با هم هیچ منافاتی ندارند؛ زیرا دین اگر دین اسلام است، دینی است که انقلاب می‌کند... و به علم دعوت می‌کند.» ❇️ علت این‌که مسلمانان توانستند برای مدت چند قرن متمادی به چنان اوج علمی دست یابند که از فارابی و خوارزمی و ابن سینا و تا شیخ بهایی و خواجه نصیر عرضه کنند، توجه دین مبین اسلام به علم و معرفت بود؛ علمی توأم با تزکیه‌ی نفوس که: «ویُزَکّیهِم وَ یُعَلِّمُهُمُ الکِتبَ وَ الحِکمَة» ❇️ هر در که زدم، صاحب آن خانه تویی تو // هر جا که روم، پرتو کاشانه تویی تو ❇️ در میکده و دیر که جانانه تویی تو //مقصود من از کعبه و بتخانه تویی تو ✅ مقصود تویی، کعبه و بتخانه بهانه... «شیخ بهایی» 🇮🇷 @iran1444_ir مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎‍♂️ https://chat.whatsapp.com/F7O8iEFlFEEHKjbj8QZUkX
⭕️ابلاغ پیام همدردی با خانواده شهدای حوادث تروریستی اخیر 🔻معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل و هیئت همراه ضمن دیدار با خانواده شهدای حوادث تروریستی اخیر افغانستان، پیام تسلیت و ابراز همدردی رهبر انقلاب و جمهوری اسلامی را به آنان ابلاغ کردند. 🔻مرکز آموزشی «ممتاز» و دبیرستان «عبدالرحیم شهید» شهر کابل سه شنبه گذشته هدف حملات تروریستی قرار گرفتند و جمعی از دانش‌آموزان افغانستانی در این حوادث به شهادت رسیده و مجروح شدند. پس از این حادثه تروریستی سفارت ایران در افغانستان آمادگی خود برای کمک به مجروحان این حوادث و انتقال آنان به ایران را اعلام کرده بود. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
خدایا همچین رفاقت هایی روزی مون کن. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
مرحوم مغفور شهید محمود آبسالان محافظ سردار الماسی فرمانده تیپ نیروهای مخصوص ۱۱۰ سلمان فارسی زاهدان که بر اثر تیراندازی سحرگاه بیست و یکم رمضان به شهادت رسید. ضمن عرض تسلیت شهادت ایشان، مجلس ختم مجازے با قرائت فاتحه مع‌الصلوات و یڪ صفحه از قرآن کریم و نثار ثواب آن به روح مرحوم را هم‌اکنون برگزار می‌کنیم. مسجدمجازی‌حضرت‌عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
💠 قرائت جمعیِ صفحه ۲۴۹ قرآن کریم 💠 قرائت سوره مبارکه رعد از آیه ۱ تا آخر ۵ 🔸 نثار روح مرحوم مغفور شهید محمود آبسالان 🌹 مسجد مجازی حضرت عمار (ره) نشانی ما در واتساپ ، ایتا ، سروش و تلگرام 🕋🧎‍♂️https://chat.whatsapp.com/F7O8iEFlFEEHKjbj8QZUkX 🕋🧎‍♂️eitaa.com/masjed_ammar 🕋🧎‍♂️splas.ir/masjed_ammar 🕋🧎‍♂️t.me/masjed_ammar
مرحوم مغفور عالم ربانی و فقیه عالی‌قدر حضرت آیت الله حاج سید مهدی موسوی بجنوردی ضمن عرض تسلیت این ضایعه به حوزه‌های علمیه، بیت شریف آن مرحوم و شاگردان و علاقه‌مندانش ، مجلس ختم مجازے با قرائت فاتحه مع‌الصلوات و یڪ صفحه از قرآن کریم و نثار ثواب آن به روح مرحوم را هم‌اکنون برگزار می‌کنیم. مسجدمجازی‌حضرت‌عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
💠 قرائت جمعیِ صفحه ۲۵۰ قرآن کریم 💠 قرائت سوره مبارکه رعد از آیه ۶ تا آخر ۱۱ 🔸 نثار روح مرحوم مغفور حضرت آیت الله حاج سید مهدی موسوی بجنوردی 🌹 مسجد مجازی حضرت عمار (ره) نشانی ما در واتساپ ، ایتا ، سروش و تلگرام 🕋🧎‍♂️https://chat.whatsapp.com/F7O8iEFlFEEHKjbj8QZUkX 🕋🧎‍♂️eitaa.com/masjed_ammar 🕋🧎‍♂️splas.ir/masjed_ammar 🕋🧎‍♂️t.me/masjed_ammar
ale emran_144.wma
7.36M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران جلسه ۷۲۲ قسمت ۸ فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ(۶۱) إِنَّ هَٰذَا لَهُوَ الْقَصَصُ الْحَقُّ ۚ وَمَا مِنْ إِلَٰهٍ إِلَّا اللَّهُ ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ(۶۲) فَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِالْمُفْسِدِينَ(۶۳) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🕋 امروز یکشنبه چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱👈 و روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ 🕋 ذکر مخصوص امروز 👇👇 🕋 یا ذالجلال و الاکرام 🕋 انجام اعمال مخصوص هر روز ماه رمضان 🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌 ✍آیات برگزیده جزء بیست و یک 🌒 👈وَ الَّذِینَ جَاهَدُواْ فِینَا .(69 عنکبوت) كسانى كه در راه ما جهاد كنند ماآنهارا به طرق خویش هدایت میكنیم، و خداوند با نیكوكاران است‏. مجاهدة» یعنى به كار بردن آخرین حد قدرت در دفع دشمن که بر سه قسم است: جهاد با دشمن ظاهرى، جهاد با شیطان و جهاد با نفس. «جاهَدُوا فِینا؛ جهادشان همواره در راه ماست‏» کنایه از این است كه جهادشان چه در راه عقیده و چه در راه عمل در امورى است كه متعلق به خداوند است. « سُبُلَنَا؛ راه‏هاى خدا» عبارت است از راه ‏هایى كه آدمى را به او نزدیك میكند؛ وقتى میگویند این راهِ سعادت است، معنایش این است كه: این راه به سعادت ختم مى‏شود 👈ثُمَّ كاَنَ عَاقِبَةَ الَّذِینَ .(10- روم) سرانجام كسانى كه اعمال بد انجام دادند بجایى رسید كه آیات خدا را تكذیب كردند، و از آن بدتر به استهزاء و مسخره كردن آن برخاستند. گناه بی توبه سر از کفر درمی آورد. اگر سالهای قبل روزه نمی گرفت و گناهکار بود چون توبه نکرد و این گناهان در او انباشته شد حرف امسال او این است که: «ای بابا چه دینی چه روزه ای دلت پاک باشه!» بی تردید اگر کسی این سخن را بگوید و به آن باور داشته باشد کافر است؛ کفری که محصول تجمع گناهانی به ظاهر ساده است. 👈ظَهَرَ الْفَسَادُ فىِ الْبرَِّ ..(41- روم) به سبب اعمال زشتى كه مردم به دست خود مرتكب شدند، فساد و تباهى در خشكى و دریا نمودار شد تا خداوند كیفر برخى از آنچه را که انجام داده‏اند به آنان بچشاند؛ شاید از گناه و طغیان‏ برگردند. مراد از فساد در زمین، بلاهایى عمومى است كه منطقه ای را فرا گرفته و مردم را نابود میكند؛ مانند زلزله، قحطى، بیماریهای واگیردار،... خلاصه هر بلایى كه نظام جارى در عالم را بر هم ‏زند و زندگی انسانها را از بین ببرد. می فرماید: این فساد ظاهر در زمین، بر اثر اعمال مردم است؛ یعنى به خاطر شركى است كه میورزند، و گناهانى است كه میكنند 1. این آیه مخصوص به یك زمان و یا به یك مكان و یا به یك واقعه خاص نیست در نتیجه مراد از « الْبرَِّ وَ الْبَحْرِ » همان معناى معروف است كه همه روى زمین را در بر می گیرد. 2. این آیه ناظر به پیامد دنیوى گناهان و چشاندن اثر بعضى از آنها (نه همه آنها) در دنیاست و نسبت به عذاب اخروى گناهان ساكت است. 3. اینكه فرمود: « بَعْضَ الَّذِى عَمِلُواْ؛ بعض اعمالشان را» به این جهت است که خداوند از بیشتر گناهان آنها صرف نظر كرد و فرمود: «وَ ما أَصابَكُمْ مِنْ مُصِیبَةٍ فَبِما كَسَبَتْ أَیْدِیكُمْ وَ یَعْفُوا عَنْ كَثِیرٍ 4. هر كار نادرست، عكس العمل نامطلوبى دارد مانند اینکه دروغ، سلب اعتماد میكند و خیانت در امانت، روابط اجتماعى را بر هم میزند و این همان رابطه گناه و فساد است که این آیه به آن اشاره دارد. 5. آثار بسیارى از گناهان، حداقل از نظر طبیعى شناخته شده نیست؛ مثلا در روایات آمده است: قطع رحم، عمر را كوتاه و خوردن مال حرام، قلب را تاریك و زنا سبب کوتاهی عمر و کمی روزى می شود. 👈وَ مَا أَنتَ بِهَدِ الْعُمْىِ ..(53- روم) و تو نمیتوانى كوردلان را از گمراهیشان نجات دهی. فقط كسانى سخن تو را میشنوند كه ایمان به آیات ما آورده و در برابر حق تسلیم‏ اند. در فرهنگ قرآن، سعادت در گرو ایمان و عمل صالحی است که بر اساس وحی انجام می دهد. دریافت آموزه های وحیانی از فرستادگان تنها در صورتی ممکن است که دریافت کننده صاحب گوش درونی شنوا و روح ایمانی زنده باشد و اگر کسی در اثر گناه گوش باطنش کر شد و روح ایمانش مُرد دیگر امیدی به هدایت او توسط فرستادگان حق نخواهد بود؛ 👈وَ إِن جَاهَدَاكَ .(15- لقمان) و اگر پدر و مادر تلاش كردند تو چیزى را شریك من قرار دهى كه از آن آگاهى ندارى، از آنان اطاعت مكن‏ ولی در دنیا رفتار شایسته ای با آنها داشته باش. دو دستور درباره رفتار با والدین : 1. اطاعت از پدر و مادر تا جایی رواست که نافرمانی خدا نشود. پس اگر پدر یا مادری انسان را امر به ترک واجب یا انجام معصیتی کردند انسان حق ندارد و نباید به حرف آنها گوش دهد. 2. احترام به پدر و مادر زمان و مکان نمی شناسد. بر همه لازم و واجب است که در همه حال آنها را تکریم کند و احترام بگذارد حتی در آن لحظه ای که آنها او را به ترک واجب یا انجام معصیتی امر کرده اند و سر باز می زند هم نباید کم ترین بی احترامی نسبت به آنها کند. 👈وَ لَنُذِیقَنَّهُم .(21- سجده) و بیتردید آنان را از عذاب نزدیك‏تردر دنیا که غیر از عذاب بزرگ‏تر در قیامت‏ است مى‏چشانیم، باشد كه از .. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔰 دعای روز بیست‌ودوم ماه مبارک رمضان 🔻 اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ فَضْلَکَ و أنـْزِل علیّ فیهِ بَرَکاتِکَ وَ وَفّقْنی فیهِ لِموجِباتِ مَرْضاتِکَ و اسْکِنّی فیهِ بُحْبوحاتِ جَنّاتِکَ یا مُجیبَ دَعْوَةِ المُضْطَرّین. 🔹 ای خدا در این روز به روی من درهای فضل و کرمت بگشا و بر من برکاتت را نازل فرما و بر موجبات رضا و خشنودیت موفقم بدار و در وسط بهشت‌هایت مرا مسکن ده ای برآورنده‌ خواهش درماندگان 🌙 مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🔰 «اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ فَضْلَكَ وأنزِل علیّ فیهِ بَرَكاتِكَ وَوَفّقْنی فیهِ لِموجِباتِ مَرْضاتِكَ واسْكِنّی فیهِ بُحْبوحاتِ جَنّاتِكَ یا مُجیبَ دَعْوَةِ المُضْطَرّین» «خدایا درهای فضلت را به رویم بگشا؛ و برکاتت را بر من نازل کن؛ و بر موجبات رضایت، توفیقم ده؛ و در وسط ، مرا مسکن ده؛ اى اجابت كننده خواسته‌ها و دعاهاى بیچارگان» 🔹 ، مهمترین هنر انسان است. در این کوی خودفروشی، اگر هدف، جلب رضایت مشتری‌ست، پس بنگر که خریدارِ تو کیست! 🔹 جان انسان، ارزشی به قدر بهشت دارد؛ بهای ما چیزی جز بهشت نیست، مبادا خود را به کمتر از آن بفروشیم! 💠 «إِنَّ اللَّهَ اشتَرىٰ مِنَ المُؤمِنينَ أَنفُسَهُم وَأَموالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ ۚ يُقاتِلونَ في سَبيلِ اللَّهِ فَيَقتُلونَ وَيُقتَلونَ ۖ وَعدًا عَلَيهِ حَقًّا فِي التَّوراةِ وَالإِنجيلِ وَالقُرآنِ ۚ وَمَن أَوفىٰ بِعَهدِهِ مِنَ اللَّهِ ۚ فَاستَبشِروا بِبَيعِكُمُ الَّذي بايَعتُم بِهِ ۚ وَذٰلِكَ هُوَ الفَوزُ العَظيمُ» ❇️ اما، «بهشت را به دهند، نه به بهانه» 🔸راز دهر در این است که بدانیم ما انسان‌ها نه که بهاء داریم و بهای ما خداست. امام حسین(ع) بهاء داشت و عمل او هم بهاء‌دار بود؛ ما گرچه کوچکیم، اما می‌توانیم با عمل خود بهاء بیابیم؛ چونان شهید که در عشوه‌گری خود با خدا، جان رفتنی را با معامله کرد. ▫️شرحی بر دعای روز بیست و دوم ماه رمضان برگرفته از سرفصل «دکترین اسلام» - کرسی نظریه‌پردازی مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
ale emran_145.wma
8.95M
🔆 🌷روز را با تفکر در قرآن آغاز کنیم. 📣 بشنوید: (صوتی) 📚 تفسیر تسنیم، آیت الله جوادی آملی سوره آل عمران جلسه ۷۲۳ قسمت ۱ قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَىٰ كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئًا وَلَا يَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّهِ ۚ فَإِنْ تَوَلَّوْا فَقُولُوا اشْهَدُوا بِأَنَّا مُسْلِمُونَ(۶۴) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
🍃🌾🍃🌸🍃🌾🍃 *🟡امروز فهمیدم که علی علیه‌السلام کیست!*💫 🪴خاطره مقام معظم رهبری : وقتی منزل شهید ارمنی ماوکیان رفتیم و از شهید تعریف کردند. ما فهمیدیم نام این شهید بزرگوار، شهید «مانوکیان» است و به اندازه شهیدان «بابایی»، «اردستانی» و «دوران»، پرواز عملیاتی جنگی داشته است. 🌴 خلبان هواپیمایش ۱۴‌F، بمب‌افکن رهگیر بوده و بالای صد سُرتی پرواز موفق در بغداد داشته است. بعد هواپیمایش را توی دژ آهنی بغداد می‌زنند و شهید، هواپیما را تا آن‌جا که ممکن است، اوج می‌دهد و هواپیما در اوج تا نقطه صفر خودش که اتمسفر است، بالا می‌آید و بقیه‌اش را به سمت ایران سرازیر می‌کند. 🔥 موتورهای هواپیما منهدم می‌شوند و هواپیما لاشه‌اش توی خاک ایران می‌افتد؛ ولی چون دیگر سیستم برقی هواپیما کار نمی‌کرده‌، نتوانسته ایجکت کند و نشد که چتر برای شهید کار کند. 🕊️ سرانجام، هواپیما به زمین خورد و وی به شهادت رسید. او ارمنی‌ای بود که حتی حاضر نشد لاشه هواپیمای جمهوری اسلامی به‌دست عراقی‌ها بیفتد. این بزرگوار در نیروی هوایی، مشهور است. ❤️مادر شهید گفت: آقا! حالا که منزل ما هستید، من می‌توانم جمله‌ای به شما عرض کنم؟ آقا گفت: بفرمایید، من آمدم این‌جا که حرف شما را بشنوم. 🌱گفت: ما هر چند با شما از نظر فرهنگ دینی فاصله داریم، اما در روضه‌هایتان شرکت می‌کنیم؛ ولی خیلی مواقع داخل نمی‌آییم. روز شهادت امام حسین ‌علیه‌السلام، روز عاشورا و تاسوعا، به دسته‌های سینه‌زنی امام حسین علیه‌السلام، شربت می‌دهیم و می‌آییم توی دسته‌هایتان می‌نشینیم؛ ظرف یک‌بار مصرف می‌گیریم که شما مشکل خوردن نداشته باشید. توی مجالس شما شرکت می‌کنیم و بعضی از حرف‌ها را می‌شنویم. من تا الآن بعضی چیزها را نمی‌فهمیدم. 💎می‌گفتند: مسلمان‌ها یک رهبری داشتند به نام علی علیه‌السلام که دستش را بستند و ۲۵ سال حکومتش را غصب کردند؛ نمی‌فهیمدم یعنی چی! می‌گفتند: آخر شب، نان و خرما می‌گذاشت روی کولش می‌رفت خانه یتیمان که این را هم نمی‌فهمیدم؛ 💚 ولی امروز فهمیدم که علی علیه‌السلام کیست؛ امروز با ورود شما به منزلمان، با این همه گرفتاری‌ای که دارید، وقت گذاشتید و به خانه منِ غیر دین خودتان تشریف آوردید. 🍁اُسقُف ما، کشیش محله ما هم به خانه ما نیامده است! شما رهبر مسلمین‌ هستید. من فهمیدم علی علیه‌السلام که خانه یتیم‌هایش می‌رفت، چه‌قدر بزرگ است مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
❤️چند وقت پیش بابام رفته بود با دوستاش؛ این عکسو فرستاده بود. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
برای لیبرال‌ها صحبت از آیات الهی یعنی صحبت از موهومات. تلقی این‌ها از خدا موجودی ممکن‌الوجود است! به باور لیبرال‌ها،بدیهیات قرآنی چیزی جز خرافه نیست! شیطان با یک حربه ثابت از بین مردم جلوگیری می‌کرده و می‌کند: استهزا، ، نفی و حرب دعوای توحید همچنان ادامه دارد... پوریا فاضل (بدون مرز) مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
مرحومه مغفوره بانو سکینه روحی همسر پیکر این بانو پس از طواف گرداگرد مضجع شریف و نورانی کریمه اهل بیت (س) به صحن امام رضا (ع) منتقل، و نماز میت توسط آیت‌الله جوادی آملی اقامه شد. ضمن عرض تسلیت درگذشت ایشان، مجلس ختم مجازے با قرائت فاتحه مع‌الصلوات و یڪ صفحه از قرآن کریم و نثار ثواب آن به روح مرحومه را هم‌اکنون برگزار می‌کنیم. مسجدمجازی‌حضرت‌عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕋 امروز سه شنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱👈 و روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳ 🕋 ذکر مخصوص امروز 👇👇 🕋 یا ارحم الراحمین 🕋 انجام اعمال مخصوص هر روز ماه رمضان 🕌بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ🕌 ✍آیات برگزیده جزء23قران کریم🕋 👈أَ لَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ ..(60) وَ أَنِ اعْبُدُونىِ ...(61- یس) اى فرزندان آدم! آیا با شما عهد نبستم که شیطان را بندگى نکنید که او براى شما دشمن آشکارى است؟ و گفتم که مرا بندگى کنید که این، راه مستقیم است. علت این که خداوند مجرمین را به عنوان بنى آدم خطاب کرده این است که دشمنى شیطان با این عده که باعث هلاکت اینها شد به این دلیل بوده که آنها فرزندان آدم بودند. و این دشمنى در روز اول آن جا بروز کرد که مامور به سجده بر آدم شد و زیر بار نرفت و استکبار کرد. نتیجه‏اش هم این شد که از درگاه خدا رانده شد و از آن روز با فرزندان آدم(ع) نیز دشمن گردید و همه را تهدید کرد. اما اینکه ما کی و کجا این عهد را با خدا بستیم مفسران نظرات گوناگون داده اند که به نظر می رسد این عهد همان عهدی است که در عالم فطرت بین انسان و خدای او منعقد شد و اگر روی آن را با غبار غفلت و معصیت نپوشانده باشد هر لحظه که به آن توجه کند به یاد آن عهد می افتد. 👈الْیَوْمَ نخَْتِمُ عَلىَ ...65- یس) امروز بر دهان‏هایشان مُهر سکوت می زنیم و دست‏هایشان با ما سخن میگویند و پاهایشان به اعمالى که همواره مرتکب میشدند، گواهى میدهند. براساس این آیه،دست و پای مجرمین به آن گناهانی که با آن انجام داده‏ اند شهادت میدهند؛ مثلا دستها به آن گناهانى شهادت میدهد که صاحب دست به وسیله آن‏ مرتکب شده؛ مانند سیلیهایى که به ناحق به مردم زده، اموالى که به ناحق تصرف کرده، نوشته هایی که به ناحق نوشته و امثال آن و پاها نیز به آن گناهانى شهادت میدهند که صاحبشان با آنها انجام داده؛ مانند قدم‏هایى که به سوى مجلس گناه و برای انجام معصیت، خیانت، ظلم، فتنه‏انگیزى و امثال آن برداشته است. 👈لِّیُنذِرَ مَن کاَنَ ...(70- یس) از تقابلی که در این آیه بین «حیّ؛ زنده» و «کافر» وجود دارد معلوم می شود که این عبارت در واقع این بوده این بوده: قرآن مومن را چون زنده است از نافرمانی و عذاب الهی هشدار می دهد ولی برای کافر که مرده است اثری ندارد و عذاب در انتظار اوست. این همان حیات و مرگ معنوى است که از مرگ و حیات ظاهرى به مراتب برتر و فراتر است و آثار آن گسترده‏تر و وسیعتر. این حیات و زندگى مختص انسانی است که به معنى «نفس کشیدن» و «غذا خوردن» و «راه رفتن» نیست؛ زیرا اینها اموری اند که در همه حیوانات یافت می شوند. حیات انسانى شکوفا شدن گلهاى عقل و خرد و ملکات برجسته در روح انسان و تقوى و ایثار و فداکارى و تسلط بر نفس و فضیلت و اخلاق است، 👈 إِنَّ الَّذِینَ یَضِلُّونَ ..(26- ص) بى‏تردید کسانى که از راه خدا منحرف مى‏شوند، چون روز حساب را فراموش کرده‏ اند، عذابى سخت دارند. بر اساس این آیه فراموشى روز قیامت سرچشمه گمراهی ها است و هر گمراهى، آمیخته با این فراموشکارى است. از امیرالمؤمنین على ع: «اى مردم! وحشتناکترین چیزى که از ناحیه آن بر شما مى‏ترسم دو چیز است: پیروى از هوای نفس و آرزوهاى دور و دراز است؛ اما پیروى از خواهش نفس، شما را از حق باز مى‏دارد و آرزوهاى دور و دراز قیامت را از یاد شما می برد.» 👈وَ مَا خَلَقْنَا السَّمَاءَ ..(27) أَمْ نجَْعَلُ الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ ...(28- ص) و ما آسمان و زمین و آنچه را که میان آنهاست، بیهوده نیافریده‏ایم؛ این پندار کافران است. پس واى بر آنان که منکر آتش دوزخند. آیا کسانى که ایمان آورده و کارهاى شایسته انجام داده‏اند مانند مفسدان در زمین قرار مى‏دهیم یا پرهیزکاران را چون بدکاران؟! اگر قیامتی نباشد وجود این جهان مادی باطل و بیهوده خواهد بود چون هدفی برای بودنش وجود نخواهد داشت. اینکه موجوداتی خلق شوند و از عالم استفاده کنند و بعد هم هیچ به هیچ این یک نظام بی هدفی خواهد بود که ساحت الهی از چنین بیهوده کاری مبراست. اگر قیامتی نباشد و محکمه عدل و پاداش و عقابی برپا نشود آنگاه کسی که در این دنیا بد عمل کرد فرقی با آنکه خوب عمل کرد تفاوتی نخواهد داشت و این از نظر وجدان پذیرفته شدنی نیست. 👈قَالَ یَا إِبْلِیسُ مَا ...(75) قَالَ أَنَا خَیرٌْ مِّنْهُ خَلَقْتَنىِ..(76) قَالَ فَاخْرُجْ ..(77) وَ إِنَّ عَلَیْکَ ..(78- ص) خداوند فرمود: اى ابلیس! چه چیز مانع شد بر مخلوقى که من آفریدم سجده نکنی؟ تکبر ورزیدى، یا بالاتر از آن بودى که فرمان سجود به تو داده شود؟ ابلیس [گزینه اول را انتخاب کرد و] گفت: من از او (آدم) بهترم، چرا که مرا از آتش آفریده‏اى و او را از گل‏. خداوند به او فرمود: از صفوف ملائکه، از آسمان برین، 👈 ادامه .. مسجد مجازی‌ حضرت‌ عمّار‌ (ره) 🕋🧎@masjed_ammar