اللهم کن لولیک.mp3
432.7K
#دعای_سلامتی_امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
#اَلّلهُمَ_صَلِّ_عَلی_مُحَّمدِ_وَ_آلِ_مُحَّمد #و_َعَجِّل_فَرَجَهُم
╭━🍃━⊰🇮🇷⊱━🍃━╮
🇮🇷 مسجد امام حسین علیه السلام
╰━🍃━⊰❤⊱═🍃━╯
🌸🍃🌸🍃🌸🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
زیارت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله
در روز شنبه
أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ
وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ رَسُولُهُ
وَ أَنَّكَ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ
وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ بَلَّغْتَ رِسَالاتِ رَبِّكَ
وَ نَصَحْتَ لِأُمَّتِكَ
وَ جَاهَدْتَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ
بِالْحِكْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ
وَ أَدَّيْتَ الَّذِي عَلَيْكَ مِنَ الْحَقِّ
وَ أَنَّكَ قَدْ رَؤُفْتَ بِالْمُؤْمِنِينَ
وَ غَلُظْتَ عَلَى الْكَافِرِينَ
وَ عَبَدْتَ اللَّهَ مُخْلِصا
حَتَّى أَتَاكَ الْيَقِينُ
فَبَلَغَ اللَّهُ بِكَ أَشْرَفَ مَحَلِّ الْمُكَرَّمِينَ
الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي اسْتَنْقَذَنَا بِكَ
مِنَ الشِّرْكِ وَ الضَّلالِ
🤲 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ
وَ اجْعَلْ صَلَوَاتِكَ وَ صَلَوَاتِ مَلائِكَتِكَ
وَ أَنْبِيَائِكَ وَ الْمُرْسَلِينَ
وَ عِبَادِكَ الصَّالِحِينَ
وَ أَهْلِ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرَضِينَ
وَ مَنْ سَبَّحَ لَكَ يَا رَبَّ الْعَالَمِينَ
مِنَ الْأَوَّلِينَ وَ الْآخِرِينَ
عَلَى مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ
وَ نَبِيِّكَ وَ أَمِينِكَ
وَ نَجِيبِكَ وَ حَبِيبِكَ
وَ صَفِيِّكَ وَ صِفْوَتِكَ
وَ خَاصَّتِكَ وَ خَالِصَتِكَ
وَ خِيَرَتِكَ مِنْ خَلْقِكَ
وَ أَعْطِهِ الْفَضْلَ وَ الْفَضِيلَةَ
وَ الْوَسِيلَةَ وَ الدَّرَجَةَ الرَّفِيعَةَ
وَ ابْعَثْهُ مَقَاما مَحْمُودا
يَغْبِطُهُ بِهِ الْأَوَّلُونَ وَ الْآخِرُونَ
🤲 اللَّهُمَّ إِنَّكَ قُلْتَ
وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جَاءُوكَ
فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ
لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّابا رَحِيما
🤲 إلَهِي فَقَدْ أَتَيْتُ نَبِيَّكَ
مُسْتَغْفِرا تَائِبا مِنْ ذُنُوبِي،
فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ
وَ اغْفِرْهَا لِي يَا سَيِّدَنَا
أَتَوَجَّهُ بِكَ وَ بِأَهْلِ بَيْتِكَ
إِلَى اللَّهِ تَعَالَى رَبِّكَ وَ رَبِّي
لِيَغْفِرَ لِي ...
✨ آنگاه سه بار بگو :
إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
سپس بگو :
✨ أصِبْنَا بِكَ يَا حَبِيبَ قُلُوبِنَا
فَمَا أَعْظَمَ الْمُصِيبَةَ بِكَ
حَيْثُ انْقَطَعَ عَنَّا الْوَحْيُ
وَ حَيْثُ فَقَدْنَاكَ
فَإِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
يَا سَيِّدَنَا يَا رَسُولَ اللَّهِ
صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكَ
وَ عَلَى آلِ بَيْتِكَ الطَّاهِرِينَ
هَذَا يَوْمُ السَّبْتِ وَ هُوَ يَوْمُكَ
وَ أَنَا فِيهِ ضَيْفُكَ وَ جَارُكَ
فَأَضِفْنِي وَ أَجِرْنِي
فَإِنَّكَ كَرِيمٌ تُحِبُّ الضِّيَافَةَ
وَ مَأْمُورٌ بِالْإِجَارَةِ
فَأَضِفْنِي وَ أَحْسِنْ ضِيَافَتِي
وَ أَجِرْنَا وَ أَحْسِنْ إِجَارَتَنَا
بِمَنْزِلَةِ اللَّهِ عِنْدَكَ
وَ عِنْدَ آلِ بَيْتِكَ
وَ بِمَنْزِلَتِهِمْ عِنْدَهُ
وَ بِمَا اسْتَوْدَعَكُمْ مِنْ عِلْمِهِ
فَإِنَّهُ أَكْرَمُ الْأَكْرَمِينَ
🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸🌿🌸
✨﴾﷽﴿✨
إِنَّ رَبَّكُمُ اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ ثُمَّ اسْتَوَىٰ عَلَى الْعَرْشِ ۖ يُدَبِّرُ الْأَمْرَ ۖ مَا مِن شَفِيعٍ إِلَّا مِن بَعْدِ إِذْنِهِ ۚ ذَٰلِكُمُ اللَّهُ رَبُّكُمْ فَاعْبُدُوهُ ۚ أَفَلَا تَذَكَّرُونَ
پروردگار شما،خداوندى است
که آسمانها و زمین را در شش روز [= شش دوران]آفرید. سپس بر تخت (قدرت) قرار گرفت، و به تدبیر کار (جهان) پرداخت. هیچ شفاعت کننده اى، بى اذن او نیست. این است خداوند، پروردگار شما!پس او را پرستش کنید. آیا متذکّر نمى شوید؟!
(یونس/۳)
***
إِلَيْهِ مَرْجِعُكُمْ جَمِيعًا ۖ وَعْدَ اللَّهِ حَقًّا ۚ إِنَّهُ يَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ لِيَجْزِيَ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ بِالْقِسْطِ ۚ وَالَّذِينَ كَفَرُوا لَهُمْ شَرَابٌ مِّنْ حَمِيمٍ وَعَذَابٌ أَلِيمٌ بِمَا كَانُوا يَكْفُرُونَ
بازگشت همه شما تنها به سوى اوست. خداوند وعده حقّى فرموده. او آفرینش را آغاز مى کند، سپس آن را باز مى گرداند، تا کسانى را که ایمان آورده و کارهاى شایسته انجام داده اند، بعدالت جزا دهد. و براى کسانى که کافر شدند، نوشابه اى از آب سوزان و عذابى دردناک است، به سزاى آن که کفر می ورزیدند!
(یونس/۴)
⏹ امام جریان حق ⏹
پیامبر خدا فرمودند: من مات و لم یعرف امام زمانه مات میته الجاهلیه
در جریان مقابله تاریخی ایمان و کفر و نزاع طولانی حق و باطل هرکس باید امام جریان حق را در زمان خود بشناسد.
• بداند پشت چه کسی حرکت کند؟
• زیر چه پرچمی سینه بزند؟
• سیاهی چه لشکری باشد؟
• در رکاب چه کسی بماند؟
• و در کدام جبهه توان خود را خرج کند؟
⏹ هر کس باید موضع خود را روشن کند که:
• به دنبال امام جبهه حق است یا به دنبال دیگران؟
• حرکت و سکون او به نفع جریان تاریخی توحید و ایمان است یا آب به آسیاب دیگران؟
• سخن و سکوت او، موضعگیری و فریاد او، امضا و حرکت او، پیوندها و بیانات او و خروش و خاموشی او جبهه امام علی را بیشتر تقویت میکند و خوشحال میسازد یا جریان معاویه دوران را؟
• وجود او به نفع کدام جریان خرج میشود؟
⏹ بیگمان امت شیعه در عصر غیبت ولی عصر عج، بدون امام نیست و به فقیهان واجد شرایط ارجاع داده شده است. فقیه جامع شرایط حصن اسلام و پاسدار دین و مدافع مکتب در مقابل دشمنیها است و در یک جریان تاریخی و مقیاس جهانی ایتام آل پیامبر را از دهان و چنگال گرگها رها میسازد.
راهبر امت کسی است که کشتی طوفان زده مومنان را از امواج فتنه و بلا حفظ کرده و انواع توطئهها و خباثتها را با سرانگشت اشاره خود خنثی ساخته است. فقیه جامع شرایط کسی است که پرچم شیعه را بر دوش گرفته و اقامه دین و مکتب را در دنیای پرهیاهوی امروز بر عهده دارد. فقها امنای رسل هستند و کاری را که پیامبران الهی انجام میدادند در مقیاس جهانی دین خاتم بر دوش دارند.
⏹ هر کس باید امام زمانه و راهبر دوران خود را بشناسد تا در فتنههای گمراهکننده سرگردان نشود و معرفت امام زمان فقط شناختن نام و نسب امام غایب نیست.
• شناخت پیشوای حاضر است و دانستن خط راهبر و سلسلهدار امت.
• شناخت جلودار این حرکت تاریخی و جهانی است.
• شناخت مدیری است که شیعه را از کریوههای پرخطر عبور میدهد. پیشوایی حرکتآفرین و جهتبخش که در مقابل همه باطل ایستاده است و امت را بر علیه جریان کفر یکپارچه میکند.
• آن کس که پرچم اسلام را بلند کرده و بار شیعه را برمیدارد.
• آن کس که تمام جبهه کفر در مقابل او ایستاده است.
• آن کس که دشمن شماره یک سردمداران طاغوت و ایمه کفر است و آماج خباثتهای آنان قرار میگیرد.
⏹ بنا بر فرمایش رسول پیامبر کسی که راهبر زمانه خود را نشناسد به مرگ جاهلیت خواهد مرد حتی اگر عالم دین یا استاد و محقق حوزه بوده و عمامه پیامبر بر سر داشته باشد یا حتی اگر عبادتهای طولانی و مناجاتهای شبانه سوزناک داشته و حضور قلبش در نماز از همه بیشتر باشد و عالم ربانی تلقی شود.
هرچه باشد از ابوموسای اشعری مقدستر نیست. زمانی که مالک اشتر در رکاب امیر مؤمنان میرزمید و میخروشید ابوموسای اشعری در محراب عبادت سر به سجده داشت و با حضور قلب و اشک جاری و با سوز دل و حال معنوی با خدا مناجات میکرد و لذت عرفانی میبرد. اما همه این عبادات حبط شد و مات میته الجاهلیه:
• چون امامش را نمیشناخت
• چون با عبادتش امام زمانش را رها کرده بود
• چون سجده و عبادتش تقویت جبهه معاویه بود.
• چون معاویه و عمروعاص عبادت او را دوست میداشتند و آرزو میکردند مالک اشتر و دیگر یاران امام هم صحنه را ترک کنند و به این عباداتها بپردازند.
• چون عبادتش بدون امام بود و آب به آسیاب طاغوت میریخت.
⏹ اگر اساتید حوزه و دانشگاه در شرایطی که امام جامعه به یاری آنان نیاز دارد تنها به کار درس و بحث و تحقیق یا عبادت و سلوک و تربیت شاگرد بپردازند با ابوموسی اشعری چه تفاوتی دارند؟
اگر به تصمیم و تدبیر و فرمانش آسیب رسانند و از تحت تبعیت او درآیند و خون به دل او کنند و سخن او را تضعیف نمایند بدون شک رشته ولایتشان قطع میشود و عملشان حبط و نابود میگردد.
در یک حرکت امتی تاریخی و در یک جریان توفنده ایمانی و در مصاف با دنیای ظلم و استکبار و سلطه که تمام کفر در مقابل این شیعه بسیج شده و صفآرایی کرده است و همه احزاب خود را برای برانداختن نام خدا و دین خدا و شریعت الهی به میدان آورده اند و تمام تلاش خود را در برابر صدای اسلام و به نیت خاموشسازی آن به کار میگیرد و ارزشهای الهی را تضعیف میکنند هر حرکت مخالفی خروج از ولایت ایمانی است.
⏹ در رابطه با راهبر و پیشوای امت چند گونه مواجهه فرض میشود:
• اول کسانی که تابع و گوش به فرمان و سیاهی لشکر اویند.
• گروه دوم کسانی که ناصر و مالک اشتر اویند و خواستههای او را در اولین زمان ممکن و به بهترین شیوه برآورده میسازند: المسارعین الیه فی قضاء حوائجه.
• سوم کسانی که به گونهای حرکت میکنند که بود و نبودشان برای امام جامعه مساوی است. نه مخالفاند و نه موافق. سرد و خاموش کالعدم.
• و دسته چهارم کسانی که دائم خون به دل او میکنند و سنگ پیش پای او میافکنند و کار او را کُند میسازند.
گروه سوم و چهارم هر دو در این مشترکاند که جریان مخالف را تقویت میکنند؛ یکی با سکوت و یکی با عمل. بیشک هر کس که پیرو راهبر جریان حق نباشد طعمه جریان باطل است و لاجرم جبهه کفر را فربه میسازد.
⏹ وای بر ما اگر از این گروه سوم و چهارم باشیم و بعد از یک عمر درس دینی و عبادت پروردگار وجودمان در تقویت جبهه باطل خرج شود. نفرین بر ما اگر از خاموشی و عدم ما اصحاب جبهه کفر و اهالی باطل خوشحال شوند. و چه روسیاهی از این برتر که مراقب رشته ولایت نباشیم و از حبل الله جدا افتیم و به مرگ جاهلیت بمیریم.
محمد عالمزاده نوری
معاون تهذیب و تربیت حوزههای علمیه
آبان ۱۴۰۱