🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۱۵🌷
هر چه آفرید، نیکو آفرید:
موزه ها، کتابخانه ها، نمایشگاه های آثار هنری، اداره های ثبت اختراعات و ...، نشان دهنده ی انواع و اقسام پدیده هایی هستند که از خلّاقیّت انسان ها نشأت گرفته اند. هر یک از این پدیده ها، آفرینشی علمی یا هنری است که ذوق و دانش و توانایی پدیدآورنده ی خود را نمایش می دهد. امّا فراتر از همه ی این پدیدآورندگان، خالقی هنرمند، دانا و نیرومند وجود دارد که تابلویی به وسعت جهان آفرینش پدید آورده است؛ تابلویی بی نظیر و بدون کمترین نقص و اشتباه که عناصر آن در حال حرکت و رشد و تکامل هستند و لحظه به لحظه به آن افزوده و از آن کاسته می شود. این اثر هنری، از هیچ نمونه ی دیگری اثر نپذیرفته و نشانگر ذوقِ وصف ناشدنی نقّاش زبردست آن است.
آفرینش کهکشان ها، منظومه ها، ستارگان، سیّاره ها، موجودات بی جان و جاندار؛ زندگی گیاهان، حشـرات، پرندگان، پستانداران؛ حیات عجیب سلول ها و انواع و اقسام آنان و ارتباطشان با هم؛ اتصال رشته های عصبی در بدن یک موجود زنده؛ سیستم تولید مثل در موجودات گوناگون، فرایند مرگ و حیات در میان موجودات و ...، هر یک بخشی از این اثر هنری بی نظیر است که خود از میلیون ها و میلیاردها اثر هنری کوچک تر تشکیل شده است. در میان این آثار ـ که یکی از دیگری زیباتر است ـ یک کار هنری ارجمند وجود دارد؛ اثری که خدا پس از آفرینش آن به خود آفرین گفت و خویشتن را «بهترین آفریننده» معرّفی کرد ؛ چراکه او موجودی را آفریده بود که به ظاهر از ناچیزترین اشیاء ـ یعنی خاک ـ پدید آمده، امّا نیرویی در او نهفته شده که می تواند او را به والاترین درجات رشد و ترقّی در جهان برساند؛ درجاتی که حتّی فرشتگان هم از رسیدن به آن ناتوانند. آری، خدا به آفرینش انسان دست زد و نخستین انسان ها را از خاک آفرید و سپس مقرّر کرد که نسل آن دو از طریق ازدواج و تولید مثل ادامه یابد؛ امّا نکته ی بسیار مهم این آفرینش این بود که خدا به انسان نگاه ویژه ای داشت و او را مورد توجّه خاص قرار داده بود. قرآن از این عنایت خاص، به «دمیده شدن روح خدا در انسان» تعبیر کرده است. هرچند ما از چگونگی روح و دمیده شدن آن در وجود خود خبر نداریم، شاید معنای آن این باشد که وجود انسان، با وجود خدا پیوندی بسیار محکم و پیچیده خورده و توانایی رشد و کمال بی نهایت و برخورداری از زندگی جاودان و بهره مندی از لطف و عنایت ابدی خدا را دارد. خداوند در آیه ی 9 به این حقیقت اشاره می کند و به یاد انسان ها می آورد که یکی از نعمت های بزرگ او به آن ها، قرار دادن ابزار شناخت و تحلیل واقعیّتهاست. انسان ها از طریق حواس پنجگانه ـ به ویژه شنوایی و بینایی ـ واقعیّت های جهان را درک می کنند و به وسیله ی عقل، آن ها را تحلیل می کنند. ما در موجودات دیگر سراغ نداریم که گروهی از جانداران، فراتر از غریزه ی طبیعی خود، به اختراع یا اکتشافی دست زده باشند و نسلی از نسل پیشین خود پیشرفته تر باشد؛ ولی انسان چنین استعدادی را دارد.
🆔https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️ امامـ صـادق عليهالسلامـ
مَن كَثُرَ اشتِباكُهُ بالدنيا كانَ أشَدَّ لحَسرَتِهِ عند فِراقِها.
هر كه بيشتر به دنيا بچسبد، هنگام جدايى از آن، بيشتر افسوس خورد.
🥀
📚 الكافي، ج٢، ص٣٢٠، ح١۶
#حدیث
💢https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
🌷زائرین آقا علی بن موسی رضا(ع)⚘
زیارتتون قبول🙏🏻
⚡زائرین قبله ی هشتم رضا هستیم و حال⚘
⚡از جوارش رو به سوی خانمان آورده ایم⚘
⚡بهتر از هر ارمغانی ای محبان رضا⚘
⚡ما غبار از تربت آن آستان آورده ایم⚘
⚡هم سلام دوستان در پیشگاهش برده ایم⚘
⚡هم جواب از آن امام مهربان آورده ایم⚘
🔴 به آغوش گرمِ زادگاه خویش🏠
🔵دیار علوی و محبان اهل بیت🏳
🔆 مهد شیران و دلیران
⚪خِطه سرسبز و مهربانی 🌺🍃
🏘 سرزمین رویایی دارابکلا🌳🌲
خوش آمدید.🌻🌻🌻🌻
https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtabaت
✨مسجد و حسینیه امام حسن مجتبی (ع) دارابکلا✨
🗒 #رساله_لب_اللباب| آغاز سیر الی الله؛ 🔹انسان در كمون ذات و سرشت خود حركت به سوى كعبه مقصود و قبله
🗒 #رساله_لب_اللباب| آغاز سیر الی الله؛
قسمت دوم
🔹أمّا النّمط الأوسط و امّت وسط آن دستهاى هستند كه جمع بين ظاهر و باطن نموده و تمام درجات و مراتب وجودى خود را به عبادت و انقياد حضرت محبوب واداشته و در اين سفر ملكوتى تجهيز مىكنند.
🔹ظاهر را عنوان باطن، و باطن را جان و حقيقت ظاهر نموده، و هر دو را با يكديگر چون شير و شكر بهم درآميختهاند، از ظاهر، مرادشان وصول به باطن، و باطن را بدون ظاهر هَباءً مَنْثُوراً شمارند. اللّهُمَّ نوّر ظاهرى بطاعتك، و باطنى بمحبّتك، و قلبى بمعرفتك، و روحى بمشاهدتك، و سرّى باستقلال اتّصال حضرتك، يا ذا الجلال و الإكرام.
🔹و از همين جا روشن مىشود كه براى تكميل نفس و طىّ مدارج و معارج كمال انسانيّت اكتفا به علوم الهيّه ذهنيّه تفكيريّه مانند تعليم و تعلّم فلسفه به هيچ وجه من الوجوه كافى نخواهد بود. #ادامه_دارد
▪️علامه طهرانی رحمة الله علیه
📚مقدمه کتاب لب البالب در سیر و سلوک اولی الباب| ص ۹ تا ۱۵
🆔https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
4.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شرحی برای این صحنه ها وجود ندارد....
اینجا غزه 💔💔💔
🆔https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
🔺سردار عبدالهی، معاون هماهنگ کننده ستادکل نیروهای مسلح: پاسخ سختی به شهادت شهید هنیه خواهیم داد؛ اما زمان آن را فرماندهی معظم کل قوا تعیین خواهند کرد
🆔https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
❣#سلام_امام_زمانم❣
🌱هزار بار هم که
بهار بیاید کافی نیست!
🌱تویی...ربیع الأنام همان بهار
که قرار است تیشه ای باشد
برای شکستنِ انجماد دل هایی،
که سالهاست یخ زده اند!
به گمانم حلول تو،نزدیک است!
#اللهمعجللولیکالفرج 🤲
🆔https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
به نام خدا
🌹سلام🌹
موضوع: عمرانی(تعریض و اسفالت جاده اصلی دارابکلا)
از زمان تعریض جاده اصلی محل از سمت سه راه تا ورودی جاده لِمال به عرض تقریبی ۲/۵ متر حدود ۱۴ سال میگذرد و ادامه طرح در این سالها با عنایت به عقب نشینی مردم به عناوین مختلف مَسکوت ماند
اما خوشبختانه در دی ماه سال گذشته (۱۴۰۲) با هماهنگی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و پیگیریهای به عمل امده ؛تعریض مجدد ان کلید خورد و ظرف مدت کوتاهی بخش مورد نظر به بهره برداری رسید .
طول پروژه اولیه ۱۴۰۰ متر و در ادامه به جهت ضرورت امر به ۱۶۷۰ متر با پهنای ۲ونیم الی ۳ متر( از ورودی لِمال تا پاسگاه) و با بستر سازی ۳ونیم متر افزایش یافت
هزینه تخصیصی نهایی و اجرایی آن بالغ بر ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان می باشد که مبلغ ۱ میلیارد تومان از حساب نمایندگی جناب آقای دکتر علی بابایی کارنامی و بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان از کمک های مردمی و دهیاری و شورا به این امر مهم اختصاص یافت و جا دارد از همه خیرین محلی ؛دکتر بابایی ؛ مسئولین مربوطه و خصوصا مجری پیمانکار طرح آقای حاج رضا جنگلبان تشکر و قدردانی نماییم
🌹(شورای اسلامی و دهیاری دارابکلا)🌹
🆔https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
30.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥🔴رهبر انقلاب: آمریکا دیر یا زود مجبور خواهد شد اسرائیل را رها کند
🆔https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba
🔸 پيامبر خـدا صلىاللهعليهوآله
لِلُمنافِقِ ثَلاثُ عَلاماتٍ: إذا حَدَّثَ كَذَبَ، و إذا وَعَدَ أخلَفَ، و إذا ائتُمِنَ خانَ.
براى منافق سه نشانه است:
هرگاه سخن گويد دروغ گويد،
هرگاه وعده دهد خُلفِ وعده كند،
و هر گاه به او اعتماد شود خيانت ورزد.
🌻
📚 قرب الإسناد، ص٢٨
🆔https://eitaa.com/masjed_hoseinie_emamhasanmojtaba