۳ خرداد ۱۳۹۹
🔴 اقامه نماز عید سعید فطر
⭕️ به امامت:
حجت الاسلام والمسلمین #رستمی
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها
⭕️ زمان و مکان:
یکشنبه 4 خردادماه ساعت 7 صبح
مسجد دانشگاه تهران
#مسجد_دانشگاه_تهران
۳ خرداد ۱۳۹۹
هدایت شده از باشگاه خبرنگاران جوان
🔸نماز عید فطر در کدام مساجد تهران اقامه میشود؟
👉 yjc.ir/00UtuH
🆔 @YjcNewsChannel
۳ خرداد ۱۳۹۹
۳ خرداد ۱۳۹۹
۳ خرداد ۱۳۹۹
۳ خرداد ۱۳۹۹
حاج احمد در مرز فلسطین
به مناسبت روز جهانی قدس
یادمان حاج احمد متوسلیان فرمانده قوای محمد رسول الله (ص) در "پارک ایرانی" در مرز فلسطین اشغالی چشم در چشم متجاوزین صهیونیست.
این پارک توسط سردار شهید "حسن شاطری" در ارتفاعات مارون الراس که رژیم صهیونیستی تابستان 1385 از آنجا وارد خاک لبنان شد و با شکستی سخت گریخت، بنا شده است.
در مرز لبنان با فلسطین اشغالی، انگشت حاج احمد به سمت قبله اول مسلمین قدس شریف اشاره دارد.
بدان امید که به زودی به امامت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای نماز جماعت را در قدس شریف بخوانیم.
حمید داودآبادی
روز جهانی قدس
رمضان 1399
۳ خرداد ۱۳۹۹
۳ خرداد ۱۳۹۹
۳ خرداد ۱۳۹۹
۳ خرداد ۱۳۹۹
۴ خرداد ۱۳۹۹
السَّلَامُ عَلَيْكَ مِنْ مُجَاوِرٍ رَقَّتْ فِيهِ الْقُلُوبُ ، وَ قَلَّتْ فِيهِ الذُّنُوبُ .
#شهر_الطاعة_والتكافل
۴ خرداد ۱۳۹۹
۴ خرداد ۱۳۹۹
۴ خرداد ۱۳۹۹
۴ خرداد ۱۳۹۹
۴ خرداد ۱۳۹۹
مساله عید در لبنان هر ساله دستمایه بحث و جدل است.
عموما چهار دسته داریم: مجلس اعلای شیعیان، دفتر رهبر انقلاب، دفتر آقای سیستانی، دفتر آقای فضل الله.
دفتر مرحوم فضل الله جدولی ثابت با مبنای محاسبات نجومی برای پنجاه سال تدارک دیده و طبق آن جلو می رود و به #استهلال چشمی اعتقادی ندارد.
لذا از چند روز قبل، یکشنبه را #عید اعلام کرد.
دفتر آقای خامنهای فردا را عید اعلام کرد که به همین خاطر اکثر حزباللهی ها فردا عیدشان است.
آقای #سیستانی هم برایشان اثبات نشد که ماه دیده شده و لاجرم دوشنبه عید اعلام میکند که به این دلیل، اکثر حرکت املی ها و دیگر مقلدین آقای سیستانی دوشنبه را عید خواهند گرفت.
#امام_موسی_صدر سالها پیش تلاش کرد روحانیون شیعه و سنی، بر مبنای علمی و با استفاده از ادوات و ابزارهای روز، استهلال کنند و کل مسلمانان بصورت یکپارچه عید بگیرند. ولی نشد و هیچکدام نپذیرفتند و به همین سبب می بینیم در لبنان گاهی سه روز مختلف عید داریم و مردم سه دسته شده اند.
۴ خرداد ۱۳۹۹
هدایت شده از فقه و معارف
🔰 آیا درباره روز عید فطر مردم باید به حکم مرجع تقلید خود رجوع کنند یا حاکم اسلامی؟
🎙 گفتگو با حجتالاسلام علیرضا موحدنژاد، عضو ستاد استهلال رهبر انقلاب
در اینجا یک بحث وجود دارد که آیا این موضوع یک بحث اجتماعی و حکومتی است که نظر حاکم در آن ترجیح داشته باشد یا خیر. اینطور که در نظر مراجع و بیان مقام معظم رهبری دیده میشود، تشخیص روز اول ماه بودن یا نبودن را یک امر حکومتی نمیدانند و آقا نیز در یکی از خطبههای عید فطر اشاره کردند که این یک موضوع فقهی است و هرکس باید به فتوای فقیه خود رجوع کند. نظر مراجع نیز در این موضوع مانند آقا است.
🔗 مطالعه متن کامل گفتگو:
http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=30318
💻 @khamenei_maaref
۴ خرداد ۱۳۹۹
عید چند شنبه است
با خواندن این متن پاسخ خیلی از سوالات در این متن پاسخ داده شده و خوب است پرسشها نیز بر اساس یکنگاه منصفانه و علمی مطرح شود.
با توجه به اینکه مبنای مراجع معظم تقلید در اعلام عید سعید فطر متفاوت است و برخی بر اساس نگاه فقهیشان، دیدن ماه را با چشم مسلّح(استفاده از ابزاری نظیر تلسکوپ) را کافی میدانند و برخی نیز با ادلّه فقهی خودشان، تنها دیدن ماه را با چشم معمولی لازم میدانند لذا در برخی سالها، اختلافی در اعلام روز عید فطر رخ میدهد که طبیعیست و ناشی از این تفاوت در مبنای فقهیست.
.
قاعدتا مساله دیدن ماه، تقلیدی نیست اما هر مکلّف لازم است که بر مبنای نظر مرجع تقلید خودش عمل کند، مثلا اگر حتی کسی خودش با تلسکوپ ماه را بییند اما مرجع تقلیدش این روش را قبول نداشته باشد نمیتواند افطار کند.
.
تاکنون مقام معظم رهبری و حضرات آیات نوری همدانی و علوی گرگانی روز یکشنبه را بر اساس مبنای فقهی خودشان عید اعلام کرده اند.
حضرات آیات سیستانی، مکارم شیرازی،شبیری زنجانی، صافی گلپایگانی و وحید خراسانی که مبنای فقهی آنها متفاوت است روز دوشنبه را عید اعلام کرده اند و مقلدین آنها یکشنبه سی ام رمضان خواهد بود.
با توضیحاتی که گفته شد
اولا در این موضوع، بحث اعتماد یا عدم اعتماد نیست، بحث بر سر تفاوت مبنای فقهیست وگرنه گروه دوم یقین دارند که گروه اول یقینا با چشم مسلح، دیدن ماه بر آنها ثابت شده، اما مبنای آنها برای اعلام عید متفاوت است.
ثانیا هرکس باید به نظر مرجع خود عمل کند چون حکم حکومتی در کار نیست و هر مرجعی فتوای خود را داده ، اگر حکم حکومتی بود مراجع دیگر هم باید به آن عمل میکردند
۴ خرداد ۱۳۹۹
۴ خرداد ۱۳۹۹
۴ خرداد ۱۳۹۹
۴ خرداد ۱۳۹۹
۴ خرداد ۱۳۹۹
۴ خرداد ۱۳۹۹
۴ خرداد ۱۳۹۹