شب سوم محرم .mp3
12.53M
روضه حضرت رقیه سلام الله علیها
#پایگاه_شهید_روستایی
مسجد المهدی (عج) - کن
Mr H:
@masjed_kan
🔴 جریان انحرافی
🔹این چند روز شاید کلیپی از یک روحانی دیده باشید که میگوید: باید در مراسم امام حسین شرکت کرد و هیچ اشکالی هم ندارد که کرونا بگیرید و شهید راه حرم خواهید شد
🔹این فرد «مهدی فقیه امامی» است، فرزند سید حسن امامی نماینده فرقه شیرازی در اصفهان و کسی که جلسات متعددی از او با صادق شیرازی گزارش شده
🔹هوشیار باشید و دیگران را مطلع کنید که چه کسانی برایشان تعیین و تکلیف میکنند ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 حاج محمود کریمی گفته بود به دلیل بافت محله چیذر و ازدحام هنگام اتمام مراسم عملا هیأتش مخالف پروتکلها بود و آن را تعطیل کرد اما حالا این یک هیأت سیار است، وانت و یک سیستم صوت معمولی و یک نوکری مخلصانه و باصفا!
حاج محمود آقای کریمی! دم شما گرم!
🔹با همت و هم افزایی کانالها و گروههای مذهبی کانال حسینیه مجازی ریحانه الحسین که ۱۳ مرداد ۹۹ تشکیل شده بود، در کمتر از بیست روز در شب اول محرم به ۱۶۲ هزار نفر عضو رسید و لایو مراسم شب اول آن که برگزار شد، بینندگان آن به رقم باورنکردنی ۱۲۵هزار نفر رسید.
🔸پیش از این بیشترین لایو اینستاگرامی مذهبی ۷۰ هزار نفر برای مناظره دکتر رفیعی و حسن آقامیری بود...
🔹حتی متاسفانه لایوهای مقام معظم رهبری در اینستاگرام نیز به این تعداد نرسیده بود...
🔸لایوهای روبیکایی عصر جدید هم حداکثر ۵۲ هزار نفر دیده شد.
🔹این موفقیت را به همه نیروهای انقلاب به ویژه مداح محترم و انقلابی سید مجید عزیز و هیئت ریحانه الحسین و مدیران روبیکا تبریک عرض می کنم
#ما_می_توانیم
#حدیث
السلام علیک یا ابا عبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک
السلام علیک یا ابا صالح المهدی
و سلام بر شما نیکو دلان
صبحتان پر رونق تر از پیش
🏴🏴🏴🏴
#حدیث
اشك چشم و ترس دل، رحمت خداوند
«بُكَاءُ الْعُيُونِ وَ خَشْيَةُ الْقُلُوبِ رَحْمَةٌ مِنَ اللّهِ».
امام حسين (ع) فرمود: «گريستن چشمها و ترسيدن قلبها، رحمتى از جانب خداست».
(مستدرك الوسائل، ج ۱۱ ص ۲۴۵ ح۳۵ )
🌷🌷🌷🌷
*آیا شفاعت یک نوع پارتیبازی است؟*
شهید مطهری مینویسد:
نوع نادرست شفاعت که به دلایل عقلی و نقلی مردود شناخته شده است این است که گناهکار بتواند وسیلهای برانگیزد و به توسط آن از نفوذ حکم الهی جلوگیری کند، درست همان طوری که در پارتیبازیهای اجتماعات منحطّ بشری تحقق دارد.
بسیاری از عوام مردم شفاعت انبیا و ائمه (ع) را چنین میپندارند؛ میپندارند که پیغمبر اکرم (ص) و امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار، خصوصاً امام حسین (ع)، متنفّذهایی هستند که در دستگاه خدا اعمال نفوذ میکنند، اراده خدا را تغییر میدهند و قانون را نقض میکنند.
اعراب زمان جاهلیت نیز درباره بتهایی که شریک خداوند قرار میدادند همین تصور را داشتند؛
آنان میگفتند که آفرینش منحصراً در دست خداست و کسی با او در این کار شریک نیست، ولی در اداره جهان بتها با او شرکت دارند. شرک اعراب جاهلیت شرک در ”خالق“ نبود، شرک در ”رب“ بود.
اگر در میان مسلمانان هم کسی چنین معتقد شود که در کنار دستگاه سلطنت ربوبی سلطنتی دیگر هم وجود دارد و در مقابل آن دستدرکار است، چیزی جز شرک نخواهد بود.
اگر کسی گمان کند که تحصیل رضا و خشنودی خدای متعال راهی دارد و تحصیل رضا و خشنودی فرضاً امام حسین (ع) راهی دیگر دارد و هریک از این دو جداگانه ممکن است سعادت انسان را تأمین کند دچار ضلالت بزرگی شده است.
در این پندار غلط چنین گفته میشود که خدا با چیزهایی راضی میشود و امام حسین (ع) با چیزهایی دیگر؛ خدا با انجام دادن واجبات مانند نماز، روزه، حج، جهاد، زکات، راستی، درستی، خدمت به خلق، برّ [نیکی] به والدین و امثال اینها و با ترک گناهان از قبیل دروغ، ظلم، غیبت، شرابخواری و زنا راضی میگردد،
ولی امام حسین (ع) با این کارها کاری ندارد، رضای او در این است که مثلاً برای فرزند جوانش علی اکبر (ع) گریه و یا لااقل تباکی [تظاهر به گریه] کنیم؛ حساب امام حسین (ع) از حساب خدا جداست.
به دنبال این تقسیم چنین نتیجه گرفته میشود که تحصیل رضای خدا دشوار است، زیرا باید کارهای زیادی را انجام داد تا او راضی گردد، ولی تحصیل خشنودی امام حسین (ع) سهل است، فقط گریه و سینه زدن؛ و زمانی که خشنودی امام حسین (ع) حاصل گردد، او در دستگاه خدا نفوذ دارد، شفاعت میکند و کارها را درست میکند، حساب نماز و روزه و حج و جهاد و انفاق فی سبیل الله که انجام ندادهایم همه تصفیه میشود و گناهان هرچه باشد با یک فوت از بین میرود!
اینچنین تصویری از شفاعت نه تنها باطل و نادرست است، بلکه شرک در ربوبیت است و به ساحت پاک امام حسین (ع) که بزرگترین افتخارش ”عبودیت“ و بندگی خداست نیز اهانت است
امام حسین (ع) کشته نشد برای اینکه العیاذ بالله دستگاهی در مقابل دستگاه خدا یا شریعت جدش رسول خدا به وجود آورد، راه فراری از قانون خدا نشان دهد.
« شفاعت امام حسین (ع) به این صورت نیست که برخلاف رضای خدا و اراده او چیزی را از خدا بخواهد.
امام حسین (ع) شفیع کسانی است که از مکتب او هدایت یافتهاند؛ او شفیع کسانی نیست که مکتبش را وسیله گمراهی ساختهاند.
از این نکته نباید غفلت ورزید که همانطوری که از قرآن کریم گروهی هدایت یافتهاند و گروهی گمراه شدهاند، از مکتب امام حسین (ع) نیز گروهی هدایت شده و گروهی گمراه گشتهاند و این مربوط به خود مردم است.»
📚 مطهری، مرتضی (۱۳۵۲).عدل الهی