هدایت شده از S.t
S.t:
رسول خدا فرمود👇
مثل نماز، مثل ستون چادر است؛ اگر ستون محکم و برقرار باشد، طناب ها و میخ ها و پرده ها مفید خواهند بود؛ ولی اگر ستون چادر بشکند، دیگر طناب ها و میخ ها سودی ندارند.
#حجاب
@gole_zahraa 👈
اَللّهُــــمَّ_عَجـِّــل_لِوَلیِّــــکَ_الفَـــــرَج
هدایت شده از نوروزی
💠علامه حسن زاده آملی:
گوشتان به دهان رهبری باشد چون ايشان گوششان به دهان حضرت خاتم انبیاست است.
🔹اين جملات وقتي بيشتر معنا پيدا ميكند كه بدانيم صاحب تفسير الميزان، علامه طباطبایی درباره علامه حسنزاده فرمودهاند: حسنزاده را كسي نشناخت جز امام زمان (عج)
🆔 @emamreza69
هدایت شده از غ بهروز
غ بهروز:
🔻طریقۀ دیکتاتوری، طریقۀ گفتگو.
۱. نظر قطعیِ امام خمینی این بود که او بر «کرسیِ رهبری» تکیه بزند، امّا هرگز از این امر استقبال نکرد، بلکه خویش را به حاشیه راند تا حتّی در معرض چنین انتخابی نیز قرار نگیرد. در پی ارائۀ هیچ «مؤیّد»ی از سوی امام خمینی نبود تا مبادا به پشتوانۀ اینچنین نظری، ذهن دیگران را مرعوب و به خود متمایل سازد. نگفت و نهفت و از صحنۀ بازیِ قدرت گریخت، درحالیکه دیگرانی بودند که طلب و تمنّای قدرت داشتند، امّا چنین «برگ برنده»ای در اختیار نداشتند. آری، او بهدنبال رهبریِ امّت نبود، امّا «تقدیر» چنین میخواست.
۲. آنگاه که به قدرت دست یافت، «مخالفان» و «منتقدانِ» پیشین خویش را قلعوقمع نکرد و از قدرت نراند، بلکه با همۀ آنها مدارا کرد و از درِ لطف و مرحمت وارد شد. او در پیِ آنهمه ظلم و جفای نخستوزیرِ دهۀ شصت برنیامد و بر او نتاخت و از او انتقام نگرفت. اگر در گذشته که رئیسجمهور بود، صبر ورزید و مدارا کرد، اینک که رهبر شد، بسیار بیش از آنهنگام، طریق «پدرانه» و «دوستانه» را در پیش گرفت و موافقت و مخالفت با «خویش» را معیار حقّ و باطل ندانست.
۳. او «ولیّفقیه» است و «نائب امام معصوم»، امّا هرگز برای خویش، «قداست» نمیتراشد. مبدأ «مشروعیّت» است، امّا بر دین و مردم اصرار میورزد و از خویش سخن نمیگوید. میگوید نهفقط قابلمقایسه با حضرت امیر نیست، بلکه از قنبر، غلام آن حضرت نیز فروتر است. او میتوانست «دکّان قداستفروشی» بگشاید و خویش را دریچۀ امام معصوم معرفی کند، امّا هرگز بهگونهای سخن نگفت و عمل نکرد که از آن، بوی الوهی و آسمانی بودن برخیزد.
۴. او همیشه به «قانون»، ارجاع داده و قانون را فصلالخطاب دانسته است، نه خویش را. بارهاوبارها گفته است که باید قانون، ملاک عمل باشد و نباید «بدعتهای قانونگریزانه» ایجاد کرد. او نظر خودش را بر قانون حاکم نمیکند، بلکه حتّی آنجا که قانون برخلاف نظرش باشد، باز خویش را موظّف به «اطاعت از قانون» میشمارد و معترض نمیشود. او قانون را محترم میانگارد تا همگان دریابند که حتّی رهبر نیز از قانون عبور نمیکند. او برای خویش در برابر قانون، «استثناء» نمیتراشد و «تبصره» نمیزند و «ویژهخواری» نمیکند، بلکه همچون یک شهروند عادی، تابع و تسلیم قانون است.
۵. او قدرت را در خویش، متمرکز نساخته و خود را تبدیل به «قدرت متمرکز» نکرده است. مجال نداده که در اطرافش، «انباشت قدرت» به وجود بیاید و نهادها و قوا، «بیقدرت» و «صوری» شوند. از یک سو، عمدۀ بضاعتهای نظام در دولت، تجمیع و انباشته شده است و از سوی دیگر، او خود در پی «تفویض» و «واگذاری» برآمده و بسیاری از نیروهای سیاسی و اجتماعی در قالب شوراها و نمایندگیها و ... به «حضور مؤثّر» فراخوانده و قدرت در میان «کنشگران متنوّع»، توزیع کرده است. ازاینرو، امروز با «قدرت توزیعشده» و «کنشگریهای پخششده» مواجه هستیم.
۶. او جامعه را نیز بهصورت حداکثری، به «مشارکت» فراخوانده است و از نظریۀ «مردمسالاریِ دینی»، روایت رقیق و اقلّی نداشته است. مردمسالاریِ دینی به روایت او، جوهرۀ نظام است و مناسبات و معادلات سیاسی، وابسته به آن و برآمده از آن است. مردمسالاریِ دینی، محدود به انتخابات نیست و او «مردمسالاریِ انتخاباتی» را سقف و حداکثرِ مشارکت مردم در قدرت و تدبیر معرفی نکرده است، بلکه بر «مردمسالاریِ پساانتخاباتی» نیز اصرار ورزیده و فروع و اضلاعی را نیز برای حضور و فاعلیّتِ مردم در دورۀ پساانتخابات عرضه داشته است. او خواهانِ «حضور حداکثریِ مردم» است، نه گریزان از آن. او مردم را «رقیبِ» خویش نمیشمارد و نمیخواهد با تنگکردن دامنۀ انتخابها و کنشگریهای مردم، قدرتِ خویش را تثبیت کند، بلکه «مردمیسازی» را سازوکارِ نافع و قطعیِ نظام قلمداد میکند.
۷. او یک «رهبرِ گفتوگویی» است؛ آن هم نه «گفتوگوی ساختگی»، بلکه «گفتوگوی واقعی». گفتوگویی که در آن «استدلال»، غالب است و «برهان»، تعیینکننده. گفتوگو در «شرایط برابر» و «بدون هراس از عواقب گفتهها». منطق او، «تحکّم» و «فرمان» و «امر» و «تحمیل» نیست، بلکه «همراهسازی» و «استدلالپردازی» و «اقناع» و «مباحثه» است. آنگاه که با دانشجویان دیدار میکند، بهواقع «میشنود» و خود را در جایگاه «مخاطب مستقیم» مینشاند. به دانشجو حقّ میدهد که «صریح» بگوید و «شفاف» بخواهد و «انتقاد» کند؛ چه از او و چه از دفترش و چه از نهادهای منصوبش. هیچچیز از پیش، طرّاحی نشده است و تصنّعی نیست، بلکه مجال برای «گفتوگوی ساختارنیافته» فراهم شده است. گفتههای چالشی و منتقدانه نیز زیر آن سقف، محبوس نمیشوند و خاص آن جمع محدود نیستند، بلکه رسانهای میشوند.جمشیدی
هدایت شده از یا زهرا
•
فضـای مجـازۍ📱
شـاید مجــازی باشـه... ‼️
اما هر کلیکش تو پرونده اعمالمون ثبت میشــه !
❗️هــر چــی نـوشتیـم.... 📝
❗️ هر چی دیـدیــم... 👀
❗️هر چی شنیدیـم...👂
❗هرچی انتشار دادیم... 😔
#بایدپاسخگوباشیـم
#قیامت
.
هدایت شده از مرگ بر آمریکا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به عشق داغ لاله های چهل سال جنگ...
به عشق اتحاد زیر پرچم سه رنگ..
هدایت شده از صدیقه غریبی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴چرا ایالات متحده به خشونت بر علیه زنان نیاز دارد؟
♦️زنان قربانی خشونت داخلی در آمریکا :
🔹یک نفر از هر ۴ زن
♦️زنانی که در هر روز توسط شریک زندگیشان به قتل میرسند :
🔹از هر ۴ نفر ۱ نفر
♦️زنان آمریکایی که در سال ۲۰۰۹ مورد حمله ی جنسی یا تجاوز قرار گرفته اند:
🔹۱/۳۰۰/۰۰۰ نفر
♦️کودکان آمریکایی که همه ساله در معرض خشونت های داخلی قرار میگیرند:
🔹۱۵/۰۰۰/۰۰ نفر
هدایت شده از جانم فدای رهبرم امام خامنه ای بی بدیل منتظرظهورصاحب الزمانیم خدایا به حق قرآن مهدی (عج) مارابرسان🤲🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨اگر این خانم دکتر کشف حجاب کرده بود اونوریا😉 زن سال جهان معرفیش میکردن
حتما ببینید
#بانوی_میدان
#عقیله_میدان
#معنویت
#تخصص
#اخلاق
#لبیک_یا_خامنه_ای
هدایت شده از فاطمه آقایی
5.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 یک سوال ساده
⭕️ چرا در اروپا تعداد زنانی که مسلمان میشوند، چهار برابر مردان است؟
هدایت شده از یعقوب آراسته
💢 اضافه شدن دلاوریهای الحشدالشعبی به کتب درسی عراق
📑بر اساس تصمیم وزارت آموزش و پرورش عراق، طی سال جاری بخشی از دلاوری و رشادتهای الحشدالشعبی به کتب درسی دانشآموزان اضافه شده است.
#غیرت_فرهنگی
#قهرمان_سازی
◻️ منادی زمان
🔲 @Monadizaman
خخخ همون طوری که روح اله زم رو گرفتن آوردنش ایران این آشغال ها رو باید بگیرن بیارن ایران و به مجازات برسن به خاطر انسان های بیگانهی که کشته شدن، به خاطر خسارت هایی که به مملکت وارد کردن و.....
هدایت شده از محمد.الف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴درحالیکهاینروزها مکرون دربارهاغتشاشات ایرانشکرخوریاضافهمیکنه،دیروز پلیسفرانسه بهدانشآموزان معترض یکدبیرستان حملهکرد و ۱۱ نفر از اونها را تو گونی کرد و برد:)ولیخبرش اونقدربیاهمیته که فقط رسانههایمحلیفرانسه خبرشرو پوشش دادن...حالا کافیبود ایناتفاق توی ایران میافتاد!دراینصورتهمهیکرکسهای رسانهای استکبار روی اون زوم میکردند! 😁
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
هدایت شده از جانم فدای رهبرم امام خامنه ای بی بدیل منتظرظهورصاحب الزمانیم خدایا به حق قرآن مهدی (عج) مارابرسان🤲🇮🇷
🔵 غده سرطان
✅ آیتالله حاجآقا مرتضی تهرانی رضواناللهتعالیعلیه:
اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، تعداد معصیتکنندگان به صورت تصاعدی بالا میرود.
✅ از آنجا که انسان موجودی اجتماعی است و در جامعه زندگی میکند، هر رفتار و کردارش بر سایر افرادِ جامعه تأثیر میگذارد.
✅ حال اگر کسانی به صورت علنی واجبات را ترک کنند و محرمات را انجام دهند، سایر افراد جامعه از فعلِ آنها تأثیر میپذیرند.
✅ به بیان دیگر، فعلِ منکر واحد به تعداد افرادی که آن را مشاهده میکنند، امکان دارد افزایش یابد و تکثیر شود.
✅ اگر با آن مقابله نشود و این سلسلهٔ تکثیر شدنِ منکرات ادامه یابد، همهٔ جامعه را فرا میگیرد.
✅ دُرستْ مانند غدهٔ سرطانی که وقتی شروع به رشد میکند همهٔ بافتها و اندامها را از بین میبرد.
📚 کتاب چشمهایت را باز کن! صفحه ۱۷۸.
#درس_اخلاق
#درمحضربزرگان
💢 أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج 💢
🔸 @yaamahdi2 🔸