برگزاری جشن بزرگ ولی نعمت
بدینوسیله مسجد جامع صاحب الزمان عج متین جشن میلاد امام رضا علیه السلام رادر روز ۳شنبه مورخ۴۰۲/۳/۸بعد از نماز مغرب وعشا همراه باپذیرایی از عاشقان ولایت وامامت برگزار مینماید
از همه عاشقان اهلبیت ع دعوت بعمل میاید
✳ قدم اول، انجام واجبات و ترک محرمات است
🔻 جوانان عزیز باید توجه داشته باشند که قدم اول برای نزدیکشدن به خدا، آشنایی با #واجبات و #محرمات است. کارهایی همچون چلهنشینی و اذکار و اوراد داشتن و جمکران رفتن و نماز شب خواندن بهتنهایی فایده ندارد. قدم اول، انجام واجبات و ترک محرمات است. واجبات هم منحصر به نماز و روزه نیست. هرکسی در خانوادهاش باید ببیند چه واجباتی دارد؟ زن نسبت به مرد و مرد نسبت به زن چه وظایفی دارند؟ اولاد نسبت به والدین و والدین نسبت به اولاد چه وظایفی دارند؟ ارحام و همکاران و همسایهها نسبت به یکدیگر هر کدام چه واجباتی دارند؟ ما اکثرا واجبات را زیر پا میگذاریم و به مستحبات میپردازیم.
👤 #آیت_الله_ضیاءآبادی
📚 #بنای_بندگی_صفای_زندگی | ج۲
📖 صفحات ۶۸ و ۶۹
7.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#نماهنگ
حالو هوایآستانمقدسرضوی
🌼⃟🕊🌼🕊჻ᭂ࿐✰
✨️السلامعلیکیاشمسالشموس✨️
✨️یاعلیبنموسیالرضا✨️
علیهآلافالتحیةوالثناء
🌼⃟🕊🌼🕊჻ᭂ࿐✰
🌼🍃🌺🍃🌸🍃🌼🍃🌺🍃🌸🍃🌼🍃🌺🍃🌸🍃🌼🍃
🔴سخن آیت الله بهجت به یک جوان...
✍ جوانی از آیت الله بهجت(ره)
ذکـری خـواسـت، ایشان فرمودنـد:
«هـیـچ ذکـری بالاتر و مهـم تر
از عزم پیوسته و همیشگی بر
ترک گناه نیست»
یعنی تصمیم داشته باشی اگر خداوند صد سال هم عمر به تو داد، حتی یک گناه نکنی؛ همچنان که اگر صد سال عمر کنی، حاضر نخواهی شد یک بار به اندازه ی تَهِ استکانی زهر بنوشی.
حقیقت و واقع گناه هم، زَهر و سَمّ است.
📚 نفس مطمئنّه ، ص ۲۴
💢کانال آیت الله بهجت 👇
*⚠️ تأملی در نماهنگهای موسيقی محورِ مذهبی
🔰 در مورد نماهنگ های موسیقی محور مذهبی (همان استراتژی حلال تدریجی):
‼️ ۱- مطلوب شرعی چیست؟
‼️ ۲- آثار اجتماعی این حجم از تولید موسیقی چیست؟
🔹 در پاسخ به پرسش #اول: موسیقی چه به نحو مطلق حرام باشد و چه تنها برخی از انواع آن، هیچگاه مورد تجویز فقهای شیعه نبوده است. فقیهی یافت نمیشود که موسیقی را خصوصا برای تبلیغ دین تجویز کرده باشد. موسیقی حلال هم باشد در نظر فقها مقرِّب( قرب دهنده به سوی خدا) نیست. بسیاری از فقها آن را در ردیف مُبعِّدهایی( دور کننده از خدا) دانسته اند که نهایتا حرام نیست. شاهد هم فرمایش حضرت امام خمینی است که: موسیقی از اموری است که انسان را از جدّ بیرون میبرد به یک مطلب هزل. (صحیفه، ج9 ص201) حال: آنچه مقرب نیست و حتی در ردیف مبعدین است آیا میتواند نقش انتقال مفاهیم دینی را داشته باشد؟ پاسخ مثبت نیست. آثار ایجاد شده در این موسیقی ها خیال معنویت است و یا معنویت دینی؟
حال خواندن این موسیقی ها میان دهها دختر تازه بالغ شده و یا نوجوان را به آن اضافه کنیم.
🔸 پاسخ به پرسش #دوم: این موسیقیها چه وظیفه ای دارند؟ پاسخ احتمالی: «انتقال مفاهیم دینی به نسل جدید». این نسل اگر در خانواده مذهبی است که تا چندی پیش این خانواده موسیقی محور نبود و کار انتقال مفاهیم را نیز بدون موسیقی انجام میداد، اما اکنون با حجم زیاد تولیدات نماهنگهای مذهبی، موسیقی محور شده است. پس برای این خانوادهها، نتیجه این تولیدات جایگزین شدن موسیقی به جای مداحی است. در نتیجه نسل بعد هیئت را محور فعالیت فرهنگی نخواهد دانست بلکه جایی محور است که با موسیقی بتواند جشن بگیرد و یا حتی عزاداری کند. اگر دو دهه بعد متدینین جمع شوند و در یک کنسرت و همخوانی با موسیقی بر سیدالشهداء عزاداری کنند تعجب نکنیم، آن موقع هیئتهای امروز تنها برای محاسن سفیدها خواهد بود. و اگر مخاطب خانوادههای غیر مذهبی است که اصلا مشکل ایشان در دریافت پیام های مذهبی با موسیقی حل نخواهد شد. این تولیدات تنها خانواده های مذهبی را نسبت به این مقوله غیر مقرب سست میکند.
در پایان: این مسیر قدم گذاشتن در راه استراتژی حلال تدریجی است.
🔺 #استراتژی_حلال_تدریجی
✍ به قلم: دکتر سید محمد صادق کاظمی
💠 عضو هیئت علمی دانشگاه