eitaa logo
کانال مسجدی ها (مسجدالاقصی)
1.9هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
3هزار ویدیو
754 فایل
🖤بسم رب الحسین🖤 🕌 ادرس: اراک، خ دانشگاه، منطقه خانه سازی 🇮🇷 مدیر کانال: @mojtaba1570 دارای کانون فرهنگی امام رضا ع با محوطه ورزشي فوتبال و والیبال، اتاق IT، کلاس مهد قران، هیئت مذهبی، کتابخانه، گروه سرود، اتاق پخش فیلم، کلاس هاي کاردستی و خلاقیت ..
مشاهده در ایتا
دانلود
: ما نباید فقط برای ظهور دعا کنیم، بلکه باید دعا کنیم برای ظهور مع العافیة یعنی همراه با سلامت نفس و دین، وگرنه ممکن است تنها یک هفته تا ظهور مانده باشد ولی ما نعوذ بالله تعالی در این هفته فرار کنیم. (کتاب حضرت حجت ص۶۳۲) 💥ببینید و انتشار دهید 🚩کانال مسجدالاقصی 🆔 @masjedolaghsa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطعا روزی می‌رسد که ما مهدی‌مان را میبینیم، درحالیکه با صوت حیدری‌اش می‌گوید.. 💥ببینید و انتشار دهید 🚩کانال مسجدالاقصی 🆔 @masjedolaghsa
42.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماهنگ جانم علی گروه سرود نجم الثاقب فقط به عشق امیرالمومنین و شادی دل حضرت زهراجان💚 ببینید و تو پخشش بترکونید ❤️😍 بابا علیه ... نفر اول دنیا علیه 😍 من سلامام به سمت نجفه ✋ و خداحافظیام یا علیه 👋 📨 @masjedolaghsa
حب علی.mp3
3.18M
🔊 | تنظیم 📝 حب علی 👤 حاج‌سیدرضا 🌺 ایام رسانه مسجدالاقصی @Masjedolaghsa
🔘 با دوریِ تو ، جوابِ «دل» را چه دهم ؟! ⚡️ فرازی بسیار لطیف و پُر معنا ، در زیارت‌نامه إمام حسین علیه‌السلام در روز عرفه... در یکی از فرازهای زیارت‌نامه سیدالشهداء علیه‌السلام که در روز عرفه وارد شده است، خطاب به آن حضرت، عرضه می‌داریم: .. فَالنَّفْسُ غَیْرُ رَاضِیَةٍ بِفِرَاقِکَ 🔻این دل، هیچ‌گاه به فراق و دوری از تو و حرَمت، راضی نمی‌شود؛ وَ لَا شَاکَّةٍ فِی حَیَاتِکَ 🔻اما با این حال، ذره‌ای شک ندارم که تو هنوز هم زنده‌ای و در همه جا هستی (‌و حال زار مرا از فراق خودت، می‌بینی!) 📚مصباح الزائر ص۱۱۴ 📚مزار الشهید ص۵۴ ✍ من و جدایی خون خدا، خدا نکند من و ندیدن کرب و بلا خدا نکند بدون کرب و بلا خوب نیست درد و بلا از اینکه بی تو شوم مبتلا خدا نکند گناه کارم و مهر تو را به دل دارم من و محبت غیر شما خدا نکند برای اشک محرم دعا کنم یک سال من و نبودن اهل بکاء خدا نکند تمام عمر به عشق تو زندگی کردم که محشر از تو نباشم جدا، خدا نکند بهشت هم به وجود تو دلربا زیباست بهشت بی گل روی شما خدا نکند @masjedolaghsa
♦️ حکایت بسیار زیبای ترحّم‌ «صافی» - غلام إمام حسین علیه‌السلام - به سگِ پاسبان باغِ آن حضرت... راوی گوید: روزی امام حسین علیه‌السلام به بُستان خود نزدیک شد و غلامش را دید که نشسته و نان می‌خورد. امام علیه‌السلام زیر درخت خرمایی نشستند و با دقت او را نگریستند؛ 🔻دیدند غلام از هر قرص نان، نیمی خود می‌خورد و نیمی دیگر را برای سگ می‌اندازد و در پایان کار هم دست به دعا برداشته و می‌گوید: اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِي وَ لِسَيِّدِي وَ بَارِكْ لَهُ كَمَا بَارَكْتَ عَلَى أَبَوَيْهِ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ 🔹خدایا! من و مولایم را مغفرت فرما و به او برکت بخش، چنان که به پدر و مادر او برکت دادی، به مهربانی‌ات ای مهربان ترین مهربانان. در این هنگام امام برخاست و او را با نام صدا کرد و فرمود: ای صافی! غلام وحشت زده از جای برخاست و گفت: سرورم! و ای سرور همۀ مؤمنان! من شما را ندیدم، مرا ببخش. امام علیه‌السلام فرمود: مرا حلال کن، زیرا بدون اجازه وارد بُستان شدم! صافی گفت: به خاطر فضیلت و آقایی و کرم خود چنین سخنی را می‌گویید! امام علیه‌السلام فرمود: دیدم نیمی از نان را خود می‌خوری و نیم دیگر را به سگ می‌دهی، چرا؟ غلام گفت: سرورم هنگامی که من نان می‌خوردم این سگ به من می‌نگریست و من از نگاهش شرم کردم. وَ هَذَا كَلْبُكَ يَحْرُسُ بُسْتَانَكَ مِنَ الْأَعْدَاءِ وَ أَنَا عَبْدُكَ وَ هَذَا كَلْبُكَ نَأْكُلُ مِنْ رِزْقِكَ مَعاً 🔻از این گذشته این هم سگِ شماست که بُستانتان را در برابر دشمنان می‌پاید و من هم غلام شمایم و هر دو رزق رسیده از جانب شما را می‌خوردیم. فَبَكَى الْحُسَيْنُ صلوات الله علیه 🔹در این هنگام سیدالشهداء علیه‌السلام به گریه افتادند. سپس فرمودند: تو در راه خدا آزادی و با رضایت خاطر هزار دینار به تو می‌بخشم! غلام گفت: اگر مرا آزاد کنید باز هم دوست دارم عهده دار بستان شما باشم. امام علیه‌السلام فرمود: مرد هرگاه سخنی بر زبان جاری می‌کند، شایسته است که آن را با عمل خود ثابت کند و من پیش از این گفتم: بدون اجازۀ به بستان وارد شدم و سخن خود را با عمل ثابت کردم و باغ را با هر آنچه در آن است به تو بخشیدم! غلام گفت: اگر شما بستانت را به من بخشیدی من هم آن را وقف اطرافیان و شیعیان شما کردم. 📚مستدرک الوسائل ج۷ ص۱۹۲ 📚مقتل الحسین علیه‌السلام، خوارزمی. ج۱ ص۱۵۳. @masjedolaghsa
♦️سَأَلَ سائِلٌ بِعَذابٍ واقِعٍ... ⚡️عذابِ دنیوی اولین کسی که علنی با «غدیر» مخالفت کرد... (روایت از کتب اهل سنت) سبط بن جوْزی از علمای اهل تسنن می‌نویسد: حارث بن نعمان فهرى پس از مخالفت آشكار خطاب به رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله گفت: اى محمد! ما را به خدا خواندى پذیرفتم، نبوت خود را مطرح كردى، لااله الا الله و محمد رسول الله گفتیم، ما را به اسلام دعوت كردى اجابت كردیم، گفتى نماز در پنج وقت بخوانید، خواندیم، به زكات و روزه و حج و جهاد سفارش كردى، اطاعت كردیم، حال پسر عموى خود را امیر ما ساختى كه نمى‌دانیم این حكم از طرف خداست یا با اراده شخصى شما پیدا شده است؟ 🔹رسول خدا (صلی الله و علیه و آله) پاسخ دادند: سوگند به خدا كه جز او پروردگارى نیست، این دستور از طرف اوست. 🔻حارث بن نعمان فهرى با غروری که تمام وجودش را فرا گرفته بود تقاضاى عذاب كرد و سر به آسمان بلند كرد و گفت: خدایا اگر آنچه را كه محمد (صلی الله علیه و آله) در باره علی (علیه السلام) می‌گوید از طرف تو است و به امر توست، سنگی از آسمان بر من فرود آید و مرا عذاب كند. فَو اللِّه ما بَلغَ ناقتَه حتّى رَماهُ اللّهُ مِن السماءِ بِحَجَرٍ فَوقعَ علَى هامَّتِه فخَرجَ من دُبرهِ و مٰات 🔸به خدا قسم، هنوز به کنار شترش نرسیده بود كه از آسمان سنگی بر فرق سرش فرود آمد و از دُبُر او خارج شد و او را به هلاكت رساند. در این هنگام بود که آیه شریفه: «سَأَلَ سائِلٌ بِعَذابٍ واقِع؛ لِلْكافِرينَ لَيْسَ لَهُ دافِعٌ‌.» (معارج :۱و۲) 🔹«درخواست‌کننده‌ای درخواست عذاب کرد كه اختصاص به كافران دارد و آن را بازدارنده‌ای نیست.» نازل شد. 📚 تذكره الخواص،سبط بن جوزی، ص۳۰ @masjedolaghsa
چرا اولین و بهترین؟! ابن عطاالله اسکندری رحمة الله علیه: همانا سالک باید از ذکر «صلوات» در ابتدای سلوک خود آغاز نماید، بدون گفتن دیگر ذکرها؛ چون پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم رابط میان ما و خداوند و راهنمای ما به سوی او، شناساننده ی خداوند به ما است، دست آویختن به واسطه، مقدم‌تر از تعلق به آنچه به سوی او در حرکت هستیم (خداوند) است؛ هم چنین جایگاه «اخلاص» اساسا قلب است، چون غیر از خداوند متعال و نفسی که به بدی فرمان می‌دهد و زشتی ها مایل است، رو به خداوند می کند، بدون هیچ درخواستی برای خود (در ذکر صلوات اخلاص وجود دارد، چون ذاکر برای خود چیزی نمی خواهد). بر اساس آنچه گفته شد، تمایل نفس به بدی و توجه به غیر خداوند، قلب را از اخلاص و توجه صحیح به خداوند متعال باز می‌دارد و استعداد پیروی از دستورات شیطان را دارد؛ لذا سالک برای دفع آن ظلمت (غفلت و غایب بودن از محضر حق تعالی) و از بین بردن آن پلیدی‌ها و تاریکی ‌ها باید به سوی نور برود. از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم روایت شده: «الصَلاة عَلَیَّ نُور و زوال الاَدناس المُطّهر»: صلوات بر من «نور» و از بین برنده ناپاکی ها و پاک کننده است. همچنین فرمودند صلی الله علیه و آله و سلم: «لكلِّ شيءٍ طهارةٌ وغسلٌ ، وطهارةُ قلوبِ المؤمنين من الصَّدأِ : الصَّلاةُ عليَّ»: هر چیزی پاک کننده و شستشو کننده دارد و پاکی قلب مومنان و شستشوی آنها از زنگار، با صلوات بر من حاصل می شود. پس به این خاطر در ابتدای امر سلوک، به صلوات دستور داده می‌شود؛ برای پاک کردن جایگاه اخلاص (قلب). چون با ذکر نام پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و فراوانی صلوات بر او باعث می‌شود، محبّت قلب و توجّه به ایشان زیاد شود. ما نمی‌توانیم از کردار و اقوال او پیروی کنیم مگر اینکه به شدّت به ایشان توجه داشته باشیم و در محبت و دوستی ایشان مبالغه نماییم و نمی توانیم در دوستی ایشان مبالغه کنیم مگر با کثرت صلوات بر ایشان؛ چون هر کس چیزی را دوست داشته باشد، دائما او را یاد می کند: «مَنْ أَحَبَّ شَیئاً أَكْثَرَ مِنْ ذِكْرِه‏». به همین خاطر سالک در ابتدای سلوک با صلوات بر پیامبر آغاز می‌کند، ذکری که در آن ذکر خداوند و ذکر رسول‌خدا است. از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم روایت شده: قال الله تعالی له: یا محمد! جعلتك ذكرا من ذكرى فمن ذكرك فقد ذكرنى ومن أحبك فقد احبنى: خداوند متعال فرموده است: ای محمد صلی الله علیه و آله و سلم! قرار دادم یاد تو را یاد خودم پس کس تو را یاد کند به تحقیق مرا یاد نموده و هر کس تو را دوست بدارد مرا دوست داشته است». همچنین فرموده است: «مَن ذَکرنی فَقد ذَکر الله و مَن احَبَنی فقَد اَحبّ الله»: هر کس مرا یاد کند یاد خداوند نموده است و هر کس مرا دوست بدارد به تحقیق خداوند را دوست داشته است». فرستنده صلوات با گفتن «اللَّهُم» یاد خداوند هم می‌کند. بدان ذکر دو گونه است: ذکری که در آن مناجات وجود دارد (مناجاتی) و غیر مناجاتی. ذکری که در آن مناجات وجود دارد بهتر و شدیدتر در قلب سالک مبتدی (نو سفر) تاثیر می‌گذارد از ذکری که مناجاتی نیست. چون مناجات گر با قلبش نزدیکی به کسی که با او به نجوا نشسته است را احساس می‌کند و این از اموری است که در قلب موثراست و به او لباس خشیّت می‌پوشاند؛ پس این سخن «اللَّهُم صَلِّ» هم ذکر و هم مناجات است. چون او درخواست درود (صلوات) می ‌کند و آن مناجات است و این اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه تو در محضر و پیشگاه او حاضر شوی و چه بسا راز مشروعیت و محبوبیت صلوات بر پیامبران این باشد که روح انسان ضعیف تر از آن است که بتواند انوار الهی را قبول کند، پس هنگامی که بین روح ذاکر و روح انبیاء به وسیله «صلوات» علاقه (پیوستگی) ایجاد شد، در نتیجه انوار فیض از عالم غیب (ابتدا) بر ارواح انبیاء سپس بر ارواح صلوات فرستندگان (مُصلّین) تابیده (منعکس) می‌شود. 📚نسیم های گره گُشا، ص 182-184. 💐به ارواح تمام صلوات گویان از انبیاء، اولیای الهی، شهدای راه ولايت و عدالت، شیعیان و محبین امیرالمومنین صلوات الله علیه،وشهیدحاج قاسم سلیمانی (ره) صلواتی هدیه بفرمائید. @masjedolaghsa
تو شبیه کلماتت هستی! 🖌ابن عطاالله اسکندری رحمة الله علیه: 🌹... پس به این خاطر در ابتدای امر سلوک، به صلوات دستور داده می‌شود؛ برای پاک کردن جایگاه اخلاص (قلب). چون با ذکر نام پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و فراوانی صلوات بر او باعث می‌شود، محبّت قلب و توجّه به ایشان زیاد شود. 🌹ما نمی‌توانیم از کردار و اقوال او پیروی کنیم مگر اینکه به شدّت به ایشان توجه داشته باشیم و در محبت و دوستی ایشان مبالغه نماییم و نمی توانیم در دوستی ایشان مبالغه کنیم مگر با کثرت صلوات بر ایشان؛ چون هر کس چیزی را دوست داشته باشد، دائما او را یاد می کند: «مَنْ أَحَبَّ شَیئاً أَكْثَرَ مِنْ ذِكْرِه‏». 🌹به همین خاطر سالک در ابتدای سلوک با صلوات بر پیامبر آغاز می‌کند، ذکری که در آن ذکر خداوند و ذکر رسول‌خدا است. از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم روایت شده: قال الله تعالی له: یا محمد! جعلتك ذكرا من ذكرى فمن ذكرك فقد ذكرنى ومن أحبك فقد احبنى: خداوند متعال فرموده است: ای محمد صلی الله علیه و آله و سلم! قرار دادم یاد تو را یاد خودم پس کس تو را یاد کند به تحقیق مرا یاد نموده و هر کس تو را دوست بدارد مرا دوست داشته است». 📚نسیم های گره گُشا، ص ۱۸۳. #ختم صلوات 💐به ارواح تمام صلوات گویان از انبیاء، اولیای الهی، شهدای راه ولايت و عدالت، شیعیان و محبین امیرالمومنین صلوات الله علیه، صلواتی هدیه بفرمائید. @masjedolaghsa