🎞 | #نوارخانه_مسجد
📽 #عابدان_کهنز
روایتی مستند از مسجد امیرالمؤمنین (ع) محله کهنز شهریار
کارگردان: #مجید_رستگار
تهیهکننده: #امیر_مهریزدان
تهیه شده در: #مدرسه_مستند_عمار
🔻درباره مستند:
مستند سینمایی «عابدان کهنز» روایت تربیت، شکوفایی و بالندگی نوجوانان مسجد امیرالمؤمنین علیهالسلام کهنز شهریار است که در وقایع مهم انقلاب اسلامی از جمله فتنه ٨٨ و فتنه تروریستهای تکفیری در سوریه حضوری فعال داشتهاند.
شهدای مدافع حرم «مصطفی صدرزاده»، «محمد آژند»، «سجاد عفتی» و جانبازان مدافع حرم «امیرحسین حاجی نصیری» و «رضا سلمانی» از تربیت یافتگان مسجد امیرالمؤمنین علیهالسلام کهنز هستند.
پ ن: هر کس اندک دغدغه مسجدی داره این مستند رو باید ببینه! باید!
🕌 @masjid_sangar
May 11
📝 | #یادداشت_همسنگر
📍مساجد قاف!
مروری بر سرگذشت مساجد در قره باغ
✍ #محمد_اصغری / پژوهشگر و فعال فرهنگی
نگهداری خوک در داخل یک بنای اسلامی، معنای بسیار روشنی دارد، هتک و توهین، صریحترین پیام این رفتار است و این همان کاریست که افراطگرایان ارمنی انجام داده و با فراخوان نمودن یکی از شنیعترین رفتارهای نمادین ضداسلامی از قرون گذشته و تکرار آن، عملاً به تحریک شکافهای مذهبی دست یازیدهاند.
🔻یادداشت کامل را در سایت سنگر مسجد بخوانید
http://masjidsangar.ir/?p=687
🕌 @masjid_sangar
سنگر مسجد
📝 | #یادداشت_همسنگر 📍مساجد قاف! مروری بر سرگذشت مساجد در قره باغ ✍ #محمد_اصغری / پژوهشگر و فعال ف
📝 | #یادداشت_همسنگر
📍مساجد قاف
مروری بر سرگذشت مساجد در قرهباغ
✍ #محمد_اصغری
در روزهای گذشته و با آزادسازی مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان، بار دیگر تصاویر و مستندات اسفناکی از وضعیت مساجد و معالم اسلامی در این مناطق منتشر شد. تصاویری که گویای تخریب، متروک شدن و تبدیل این اماکن به طویله و خوکدانی بود. سالهای گذشته نیز انتشار تصاویری از اوضاع نابسامان مسجد آغدام و نگهداری خوک و گاو در آن، اعتراضهای جهانی را به برخورد اشغالگران ارمنی با تراث اسلامی برانگیخته بود، افراطگرایان ارمنی در آن زمان مدعی ناخواسته بودن این اتفاق شدند، اما حالا و با ورود نیروهای آذری به روستاها و شهرهای تازه آزاد شده، ابعاد جدیدی از هتک گستردهی معالم اسلامی در قرهباغ و دیگر مناطق اشغالی عیان شده است. مسجد زنگیلان، ممر، آلخانلی و... همه با تغییر سازههای داخلی، تبدیل به خوکدانی شده بودند و تصاویر گواه این جنایت فرهنگی بود.
البته بسیاری از مساجد در دوران شوروی سابق دچار تعطیلی، هدم و یا تغییر کاربری میشدند. در سالهای دهه ٣٠ میلادی در آسیای میانه حتی برخی از مساجد به انبار کاه و اصطبل تبدیل شده بود. در قفقاز نیز مساجد را به عنوان موزه، سالن آمفیتئاتر، بازارچه محلی و یا اماکن دولتی مورد استفاده قرار میدادند. البته با افول دوران استالین، از شدت این برخورد سیستماتیک کاسته شد و پس از فروپاشی، دوباره برخی از این مساجد به کاربری سابق خویش بازگشتند. بسیاری از مساجد قفقاز نیز بار دیگر احیا شدند. اما با این حال شعلهور شدن آتش تروریسم بنیادگرای ارمنی دامان معالم اسلامی قرهباغ را گرفت و یکی از دهشتناکترین جنایات فرهنگی سیستماتیک نیمقرن اخیر علیه بناهای اسلامی در قرهباغ و ٧ منطقه اشغالشدهی دیگر آذربایجان رخ نمود.
متروک شدن این مساجد به دلیل کشتار مسلمانان ساکن در نواحی اشغالشده و یا مهاجرت اجباری ایشان، امری دور از ذهن نیست؛ حتی تخریب این بناها بر اثر درگیریهای نظامی نیز، هرچند ناپسند، با منطق جنگ گاه ناگریز است. مساجد قرهباغ و ٧ منطقه اشغالی اما شکل دیگری از جنایت را تجربه کردند، آن هم تبدیل تعمدی این مساجد به محل نگهداری خوکها بود. کاری که در دوران جنگهای صلیبی سابقه داشت؛ در هنگامهای که مسلمانان پس از فتح نواحی مسیحی، عمدتا کلیساها را با حفظ قداست مذهبی، تبدیل به مسجد میکردند، برخی از صلیبیون افراطی مساجد متصرفه در مناطق اسلامی را به خوکدانی تبدیل مینمودند.
نگهداری خوک در داخل یک بنای اسلامی، معنای بسیار روشنی دارد؛ هتک و توهین، صریحترین پیام این رفتار است. و این همان کاریست که افراطگرایان ارمنی انجام داده و با فراخوان نمودن یکی از شنیعترین رفتارهای نمادین ضداسلامی از قرون گذشته و تکرار آن، عملا به تحریک شکافهای مذهبی دست یازیدهاند.
هرچند در همهی سالهای اشغال قرهباغ و ٧ منطقه دیگر، پروپاگاندای فارسیزبان ارمنستان در پی سرپوش نهادن بر این جنایت پرتکرار فرهنگی در نواحی اشغالی بود، اما بالاخره پایان اشغال، پرده از حقیقت بیمروتی افراطگرایان ارمنی برداشت و روسیاهی برای کسانی ماند که در ایروان مست میکردند و در تهران و قم برای ارمنستان جانماز آب میکشیدند و با پول نهادهای دولتی و انقلابی برای اشغالگرانِ بیآبرو، اعتبار پس میانداختند. گاه با انسانزدایی از مساجد، آنها را صرفا بناهایی تاریخی پارسی خواندند و گاه با بستن کادر تصاویر خود، دیوارهای فروریخته را زیر سایهی منارههایی که لابد زورشان نرسیده بود خراب کنند، پنهان ساختند. یا به کارفرمایان ارمنی خود پیشنهاد بازسازی نمادین یک مسجد را دادند، آنهم بدون حضور حتی یک مسلمان بومی؛ خلاصه آنقدر سوسه آمدند و دروغ تفت دادند که نتیجهاش شد بیاعتنایی مطلق محافل مذهبی ایران نسبت به جنایت بزرگ فرهنگی علیه معالم اسلامی در نزدیکترین همسایه ایران، هرچند سیاستهای مذهبی دولت آذربایجان نیز در این تجاهل محافل شیعی از هتک تراث اسلامی قرهباغ بیتاثیر نبوده است.
اما همه این موارد نیز توجیهی برای بیاعتنایی ایران به این اتفاق نیست؛ جمهوری اسلامی و بازوهای عریض و طویل بینالمللی و فرهنگی آن در ٣ دهه گذشته علیرغم روابط ایران و ارمنستان، چشم بر این جنایت روزمرهی فرهنگی در آنسوی ارس بستند و هیچ اقدام عملی برای جلوگیری از هتک اینچنینی این معالم صورت ندادند؛ و تعجب نکنید اگر در آینده نزدیک اوقاف ترکیه اقدام به بازسازی این مساجد شیعی کند.
علیایحال پس از آزادسازی اراضی اشغالی، مهمترین مساله بازگشت جمعیت مسلمان به این مناطق است، اما این بدین معنا نیست که مساجد فورا رونق سابق خود را خواهند یافت، هرچند پرواضح است که دیگر شاهد هتک اینچنینی مساجد و مقابر اسلامی نخواهیم بود.
پایان بخش اول
ادامه دارد
🕌 @masjid_sangar
سنگر مسجد
📝 | #یادداشت_همسنگر 📍مساجد قاف مروری بر سرگذشت مساجد در قرهباغ ✍ #محمد_اصغری در روزهای گذشته و
#یادداشت_همسنگر
#بخش_دوم
مساجد در قرهباغ و زنگیلان و فضولی و قبادلی و لاچین و... نمادهایی فرهنگی از هویت درهمآمیختهی این مناطق هستند. حضور مسجد و کلیسا در کنار هم سالها نشانهای از همزیستی انسانی در این پهنهی جغرافیا بود که پس از برافروخته شدن آتش تروریسم ارمنی، به نشانههای تقابل و تخاصم از سوی اشغالگران بدل گشت. حال اما طنینانداز شدن دوباره صدای اذان در کوههای قاف، نمودی فرهنگی از پایان سالهای سیاه استیلای افراطگرایان ارمنی است، و امید آنکه با تیرهروزی تفکرات بنیادگرای تروریستی، بار دیگر وجهه انسانی همزیستی مسلمان و مسیحی در قرهباغ نمایان گردد.
🕌 @masjid_sangar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | #مسجد_تی_وی
حجتالاسلاموالمسلمین مسعود عالی:
مسجد کارکردی داره که هیچ جا نداره حتی خانواده!
🕌 @masjid_sangar
هدایت شده از مستند ماح
🚩📣 آیین مجازی افتتاحیه اکرانهای مردمی #مستند_ماح
♦️ماجرای یک مسجد شگفتانگیز و تراز انقلاب اسلامی
⏰ چهارشنبه، 3 دیماه، ساعت 18:30
➕ با حضور:
- مادر شهیدان داود، علیرضا و رسول خالقیپور
- مادر شهید مدافع حرم محمود رادمهر
🔍 دریافت لینک مجازی حضور در برنامه: @EkranYar در شبکههای اجتماعی یا پیامک به 09905991176
❓ شرایط حضور عموم مردم: رایگان در قالب «بلیت اختیاری» یا «نذر فرهنگی»
اکرانهای مردمی این مستند در جشنواره عمار از پنجشنبه آغاز میشود و برای نخستینبار، مراکز فرهنگی علاوه بر اکران حضوری، میتوانند این اثر را بهصورت #مجازی نیز برای مخاطبان خود نمایش دهند.
🔻 شروع اکرانهای آنلاین در عماریار، چهارشنبه ساعت 20
✅ مستند ماح؛ ماجرای یک مسجد شگفتانگیز
https://eitaa.com/joinchat/3521183765Cf942181140
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ | #کار_خوب
📍مهدکودکی جذاب در مسجد!
کار خوب مسجد حضرت زینب قم که فضای خالی و متروکه زیرزمین مسجد را به یک محیط جذاب و پرنشاط برای کودکان تبدیل کردهاند.
🕌 @masjid_sangar
✅ | #کار_خوب
📍جشن عقد ازدواج در مسجد!
کار خوب مسجد امام رضا(ع) دانشگاه فردوسی مشهد که مراسم جشن و عقدکنون زوج جوان دانشجو را در مسجد برگزار کردند.
🕌 @masjid_sangar
✅ | #کار_خوب
📍جشن و تقدیر از پرستاران جلوی درب منازلشان!
کار خوب مسجد امام حسین (ع) مشهد که با شناسایی پرستاران محله در روز ولادت حضرت زنیب (روز پرستار) جشن مختصری جلوی درب منازلشان برگزار و با هدایایی از ایشان تقدیر و تشکر کردند.
🕌 @masjid_sangar
✅ | #کار_خوب
📍مسجدی که یک روستا را شاغل کرد
کار خوب مسجدالنبی خرماکلا (قائمشهر) که با تعریف پروژههای مختلف هر ۴٠٠ خانوار روستا را صاحب شغل کرده است. آن هم از نوع پردرآمدش!
🔻 گزارش کامل این خبر را در خبرگزاری فارس بخوانید
https://www.farsnews.ir/amp/13990925001106
🕌 @masjid_sangar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | #مسجد_تی_وی
کربلایی محمدحسین پویانفر:
همهجا رو داریم اداره میکنیم الا مسجد!
🕌 @masjid_sangar
🌹 | #شهدای_مسجدی
📍سعادت انسان در ارتباط با مسجد است
به بهانه سالروز شهادت ۱۷۵ غواص در عملیات کربلای۴؛ نکاتی از زندگانی شهید حجهالاسلام شیخشعاعیاختیارآبادی:
بخشی از وصیت نامه:
نمازجمعه و جماعات را با شکوه هرچهتمامتر برگزار نمایید؛ به جوانها توصیه میکنم با مساجد و امور مذهبی ارتباط برقرار کنید، زیرا سعادت انسان در ارتباط با مسجد است.
🕌 @masjid_sangar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | #مسجد_تی_وی
📍روحالله زم، بهشتی عمل میکرد! ما مسجدیها چطور؟!
قرار بر این است که در ساعات کارِ اعلام شده حتماً همه باشند؛ اما اینجا اداره نیست. باید همه سعی کنند در ساعات دیگر هم باشند. این ساعات کارِ اعلام شده برای مراجعهکنندگان است؛ وگرنه از نظر فعالیت باید هرکس هرچه میتواند کار کند. ما معمولاً روزی حدود چهارده و گاه شانزده ساعت کار میکنیم و اگر برادر و خواهری روزی چهارده ساعت اینجا فعالیت بکند، مثل ما کار کرده! انقلاب به کار شبانهروزی احتیاج دارد.
#شهید_بهشتی
📚 منبع: کتاب «حزب جمهوری اسلامی (گفتارها، گفتگوها، نوشتهها)، ص٢٠٨ / کتاب «تشکیلات_بهشتی»، ص٢٠٣
‼️پ ن: تشکیلات یک سختافزار دارد که فراارزش است و هرکس ولو ضدانقلاب اگر خودش را با آن تطبیق بدهد به نتیجه میرسد و یک نرمافزار دارد که منطبق با ارزش مختار اعضاء تشکیلات هست. در هنگام مطالعه کتاب «تشکیلات بهشتی» با دقت به این تقسیمبندی میتوانیم عملکرد تشکلهای مختلف اعم از سازمان مجاهدین خلق، حزب جمهوری اسلامی و حتی تشکلهای کوچک دروبر خودمان را مثل پایگاههای بسیج و مساجد را به راحتی تحلیل کنیم.
🕌 @masjid_sangar
سنگر مسجد
📝 | #یادداشت_همسنگر
📍جذب به روش سس مهرام!
✍ #محسن_ذوالفقاری / فعال فرهنگی
«...کلا هیچ تفریح و بازیای نداریم! فقط مشهد داریم و مشهد! خلاص!» این را بهترین نوع جذب به مشهد میدانستم چرا که با کیفیتترین نوع جذب را خود مشهد یافتم نه چیز دیگری! مشهد و امام رضا و اسلام سابقهای خیلی طولانی دارند و خودشان را اثبات کردند و جای هیچ تردیدی نیست! (تیزر تبلیغاتی سس بهرام را چند بار ببینید)
🔻 متن کامل یادداشت را در سايت سنگر مسجد بخوانید
http://masjidsangar.ir/?p=691
#مسئله_جذب_به_مسجد
🕌 @masjid_sangar
سنگر مسجد
📝 | #یادداشت_همسنگر 📍جذب به روش سس مهرام! ✍ #محسن_ذوالفقاری / فعال فرهنگی «...کلا هیچ تفریح و باز
📝 | #یادداشت_همسنگر
📍جذب به روش سس مهرام!
✍ #محسن_ذوالفقاری / فعال فرهنگی
چند سالی است ایدهای چون خوره به جونم افتاده! دو باری از دهانم پریده بیرون و به بعضی مسئولین گفتم ولی چون کسی محلِ سگ هم بهش نگذاشته هنوز هم دارد فکر و جانم را اذیت میکند!
امروز که تیزر تبلیغاتی سس مهرام را دیدم به یکباره این ایدهیِ لامصب بدجوری جُلجُل کرد و دیوانهوار خودش را به مغزم میکوبید و به سر حد جنون مرا کشاند. برای همین تصمیم گرفتم برای آخرین بار با شما در میان بگذارمش تا شاید هم خودش (ایده) هم خودم کمی آرام بگیریم! (پس با فکر نظر بدید و به ما-من و ایده- کمک کنید تا رشد و پرورش یابیم)
یکی از ویژگیهای من اینه که دوست دارم همیشه خلاف جریان حرکت کنم! مثلا اگه همه دارند فیلم خانه امن رو نگاه میکنند من علاقهمندم فیلم دیگری ببینم! یا اگه همه در دانشگاه آثار شهید مطهری را میخواندند من آثار شهید بهشتی دوره میکردم! رو همین حساب وقتی در مساجد شهرک غرب تهران دیدم همه با پارک آبی و فوتبال و ... بچهها رو جذب اردو مشهد میکنند؛ با خودم گفتم باید با روش دیگری بچهها جذب اردو مشهد بشوند. با مشورت دوستی خواندن کتابهای عبدالعظیم کریمی را شروع کردم. (انتخاب این نویسنده و آثارش را هم بهدلیل همان ویژگی بود لذا سراغ آثار عین صاد نرفتم!) در نهایت به این نتیجه رسیدم که بهترین روش برای اردو مشهد این است که بگوییم: «در اردوی مشهد، پارک آبی نداریم! سالن فوتبال نداریم! کلهپاچه و شیرموز و بعلبلک نداریم! کلا هیچ تفریح و بازیای نداریم! فقط مشهد داریم و مشهد! خلاص!» این را بهترین نوع جذب به مشهد میدانستم چرا که با کیفیتترین نوع جذب را خود مشهد یافتم نه چیز دیگری! مشهد و امام رضا و اسلام سابقهای خیلی طولانی دارند و خودشان را اثبات کردند و جای هیچ تردیدی نیست! (تیزر تبلیغاتی سس بهرام را چند بار ببینید)
پ ن: برای جذب جوانان به مسجد و نماز هم به همین اصل فعلاً باور دارم نه چیزهای دیگری مثل کارت امتیاز، بازی، وعدهی اردو و... / «جاذبهی برای جوان برخلاف آنچه بعضی تصوّر میکنند، گذاشتن میز پینگپنگ نیست. بعضی خیال میکنند برای اینکه جوانها را جذب کنیم به مسجد، وسایل سرگرمی فراهم بکنیم. بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جماعات مساجد تهران در تاریخ ٩۵/۵/٣١»
پ ن٢: راستی این ایده نه در اردو مشهد عملی شد نه در جذب نوجوانان به مسجد محلهمان! علتش هم اینه بزرگترها این ایده را هنوز قبول ندارند! شما چی اگه قبول ندارید دلیلتون رو بگید شاید نظر من هم عوض بشه. دمتون گرم.
پ ن سنگر: در قسمت #یادداشت_همسنگر همه آنچه را که منتشر میکنیم مورد تأیید قطعی و نهایی تیم فکری «سنگر مسجد» نیست. و فقط جهت ترویج گفتمان مسجدمحوری و ایجاد فضای گفتوگو نشر میدهیم. لذا اگر انتقادی و نظری در خصوص هرکدام از یادداشتها دارید حتماً در قالب یادداشتی که تمام استاندارهای لازم را دارد برایمان بفرستید. ممنون از شما
#مسئله_جذب_به_مسجد
🕌 @masjid_sangar
🔰 | #حرف_حساب
📍قلب انسان بدون ذکر خدا میمیرد
💬 آیتالله محیالدین حائری شیرازی
کسانی که شیاطین بر آنها مسلط شدهاند، اینها را شیطان از آب گرفته، صید کرده و قلبشان مرده است. همچنان که قلب ماهی در آب زنده است، قلب انسان هم به عشق خدا زنده است، همانطور که اگر ماهی را از آب بیرون بکشند میمیرد، قلب انسان را هم اگر از یاد خدا بیرون بکشند میمیرد. در این هنگام ظاهراً زنده است ولی دل او مرده است. اگر از دریای ذکر خدا دلی را بیرون بکشند، مانند ماهی بیرون از آب، آن قدر دست و پا میزند تا بمیرد. پیامبر صلیاللهعلیهوآله میفرماید: «المؤمِنُ فی المسجدِ کالسَّمَک فِی الماء» مؤمن در مسجد مثل ماهی در آب است.
🕌 @masjid_sangar
📚 #کتابخانه_مسجد
#مقاله_علمی_پژوهشی
📍طراحی مدل زيرفرايند جذب در فرايند تربیتی سازمانهای ایمانمحور (موردمطالعه: مؤسسه فرهنگی بهشت منتظران موعود تهران)
✍محققین: علیرضا شریف فرد، بابک حمیدیا
📑چاپ شده در: فصلنامه «پژوهش در مسائل تعلیم و تربیت اسلامی»
🔻درباره مقاله:
«جذب» اولين و حساسترين مرحله در فرايند تربيتي تشکلهای مسجدی است. این مقاله با هدف مدلسازی گامهای تربیتی، عوامل موثر در جذب نیروی انسانی را بررسی کرده. مورد مطالعه مقاله موسسه بهشت منتظران موعود (که با نامهای نور معرفت و طلیعه) شناخته میشود است.
اگر به دنبال طراحی گامهای رشد اعضا در تشکل فرهنگی خود هستید؛اگر مستند شدن مراحل تربیتی برایتان مهم است؛ اگر در جستجوی ادبیات علمی فرایند تربیتی میباشید و اگر علاقمند به یادگیری تکنیک های جذب در تشکل های فرهنگی هستید مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.
🔻اصل مقاله را میتوانید از سایت سنگر مسجد دانلود کنید
http://masjidsangar.ir/?p=732
#مسئله_جذب_به_مسجد
🕌 @masjid_sangar
🔰 | #حرف_حساب
📍جاذبه برای جوان میز پینگپنگ نیست!
💬#رهبر_معظم_انقلاب
بایستی برای جوانها جایگاه خاص در مسجد ایجاد کرد؛ یعنی واقعاً باید برای جذب جوان برنامهریزی کرد. نه اینکه ما با حضور میانسال و پیرمرد در مسجد مخالفیم؛ نه، مؤمنین همه باید بیایند به مسجد و استفاده کنند، امّا جوانها را باید جذب مسجد بکنیم. اینکه جوان مسجد را خانهی خود و جایگاه خود بشناسد و به آن اُنس پیدا کند و رفتوآمد پیدا بکند، خیلی برکات دارد. کار را در جامعه جوانها انجام میدهند، پیشران حرکتهای اجتماعی جوانها هستند، اینها هستند که کار میکنند، تلاش میکنند. جاذبهی برای جوان برخلاف آنچه بعضی تصوّر میکنند، گذاشتن میز پینگپنگ نیست. بعضی خیال میکنند برای اینکه جوانها را جذب کنیم به مسجد، وسایل سرگرمی فراهم بکنیم.
🔸ادامه در پیام بعدی...👇👇👇
#مسئله_جذب_به_مسجد
🕌 @masjid_sangar
سنگر مسجد
🔰 | #حرف_حساب 📍جاذبه برای جوان میز پینگپنگ نیست! 💬#رهبر_معظم_انقلاب بایستی برای جوانها جایگاه
...راه جذب جوانها تصرّف دل جوان است. دل جوان یک قیامتی است، اوضاعی است. گرایش جوان به معنویّت یکی از آن رازهای بزرگ الهی است. یک حرف معنوی را برای امثال بنده که بگویند، خب گوش میکنم، حدّاکثر اندکی تأثّر پیدا میکنم، [امّا] همان حرف را به یک جوان بزنند، منقلب میشود، از این رو به آن رو میشود. دل جوان حقیقتپذیر است، دل جوان به فطرت الهی نزدیک است؛ فِطرَتَ اللهِ الَّتی فَطَرَ النّاسَ عَلَیها. دل جوان با نصایح و مطالب معنوی و سلوکی و عرفانی اُنس پیدا میکند، زود اُنس پیدا میکند، زود دلباخته و دلبسته میشود؛ جاذبهی جوانها اینها است. شما سخن را، حرف را، اقدام را با معنویّت، با عرفان واقعی، نه عرفانهای تخیّلی و توهّمی و صوری، یک مقداری آمیخته بکنید، خواهید دید جوان چطور مجذوب میشود و میآید. جاذبهی جوان در مسجد اینها است. وَالّا حالا یک وسیلهی بازی هم آنجا فراهم کردیم، گذاشتیم، خب اگر بنا است برای بازی بیاید، برود در باشگاه بازی کند.
بیانات در دیدار با ائمه جماعات مساجد تهران در تاریخ ٩۵/۵/٣١
#مسئله_جذب_به_مسجد
🕌 @masjid_sangar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | #مسجد_تی_وی
#دکتر_میثم_لطیفی:
یک عده رو باید با پول و مشوق جذب مسجد کرد!
میز پینگ پنگ هدف نشود!
تاب و سرسره برای غلبه بر اینرسی سکون و حرکت کودک و نوجوان به سمت مسجد است بعد هنر ماست که آیا میتونیم جذبش کنیم یا نه!
خود ما هم با برهان صدیقین جذب مسجد نشدیم!
⁉️ تحلیل و نظر شما در خصوص #مسئله_جذب_به_مسجد چیه؟
🕌 @masjid_sangar
حاج حسین یکتا:
قطعاً و حتماً خواهید دید که این ذبح عظیم (ترور سردار سلیمانی)، مقدمهی یک فتح عظیمه و اون فتح چیزی نیست جز نماز در بیتالمقدس.
🕌 @masjid_sangar