eitaa logo
قرآن و نهج البلاغه
199 دنبال‌کننده
270 عکس
48 ویدیو
106 فایل
🌧🌧🌧🌧🌧🌧🌧 روزهای زوج در این کانال فایل های صوتی رابطه #قرآن با #نهج_البلاغه تقدیم می شود. هر صوت: ۳ دقیقه🌹 این صوت ها در برنامه #به_رنگ_خدا از #رادیو_معارف پخش می شود با بیان روح الله راسل @masoumieh_qoran مدیر @r_rasel
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🍂🍃🍂🍃 🍂🍃🍂🍃 🍃🍂🍃 🍂🍃 🍃 🎧 ☀️ در پرتو انوارِ☀️ 📗 و 📘 💦💧🌨❄️💦💧🌨❄️💦💧🌨❄️💦💧 امروز، جرعه نوشِ آیه ۹۲ سوره و حکمت ۵۲ نهج البلاغه👇 🌸 🌺🌸 🌼🌺🌸
🍃🍂🍃🍂🍃 🍂🍃🍂🍃 🍃🍂🍃 🍂🍃 🍃 🎧 ☀️ در پرتو انوارِ☀️ 📗 و 📘 💦💧🌨❄️💦💧🌨❄️💦💧🌨❄️💦💧 امروز، جرعه نوشِ آیه ۶۰ سوره و حکمت ۶۲ نهج البلاغه👇 🌸 🌺🌸 🌼🌺🌸
🍃🍂🍃🍂🍃 🍂🍃🍂🍃 🍃🍂🍃 🍂🍃 🍃 🎧 ☀️ در پرتو انوارِ☀️ 📗 و 📘 💦💧🌨❄️💦💧🌨❄️💦💧🌨❄️💦💧 امروز، جرعه نوشِ آیه ۲۶۲ سوره و حکمت ۶۶ نهج البلاغه👇 🌸 🌺🌸 🌼🌺🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻آیت‌الله فقیهی، عضو جامعه مدرسین در گفتگو باحوزه: ⭕️ توجیه بعضی مسئولین برای مذاکره مجدد با دشمنان خلاف قرآن و دین است ◻️ نزد عقلا بسیار واضح است که عهد و پیمان یک امر دو طرفی یا چند طرفی است و در صورت نقض طرف مقابل، عهد و پیمان، دیگر معنایی ندارد. ◻️ قرآن کریم نیز دستوری مطابق با همین بنای عقلایی صادر کرده و می فرماید: (فما استقاموا لکم فاستقیموا لهم) (توبه، ۷) که در این آیه وفای به پیمان، منوط به وفای طرف مقابل قرار داده شده است. یا در آیه دیگری میفرماید: (و إما تخافنّ من قوم خیانة فانبذ إلیهم علی سواء إنّ الله لایحبّ الخائنین) (انفال، ۵۸) در این آیه خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: اگر خوف از خیانت طرف مقابل داشتی، عهد و پیمان را رها کن. ◻️ همچنین در روایتی امیر المؤمنین (ع) می فرمایند: (الوفاء لأهل الغدر غدر عندالله والغدر بأهل الغدر وفاء عندالله) (نهج البلاغه، حکمت۲۵۹) در این روایت امیرالمومنین(ع) وظیفه ما در مقابل خیانتکاران را مشخص می کنند و می فرمایند نسبت به آنها باید مثل خودشان رفتار کرد. ❕ با این وجود، تعجب است که برخی، با این آیه به گونه دیگری مواجه شده و دلالت آن را زیر سوال برده اند و امر در آن را به خاطر وقوع پس از توهم حظر، دال بر اباحه دانسته اند. ❗️عجیب تر از اینها این است که برخی مسئولین، برای توجیه مذاکره مجدد بعد از پیمان شکنی طرف مقابل به آیه شریفه (الذین عاهدت منهم ثمّ ینقضون عهدهم فی کلّ مرّة) (انفال، ۵۶) استناد میکنند و ادعا می‌کنند پیامبر اکرم(ص) نیز با وجود نقض عهدهای مکرر از طرف مقابل، باز هم عهد می بستند! در حالی که مراد از این آیه، این است که عادت آنها نقض عهد است و اشاره به یک ویژگی آنها دارد و اینکه در آینده، نقض هایی رخ خواهد داد. 🔹 نهایت سخن اینکه این بحث با توجه به صبغه عقلانی آن، واضح تر از آن است که بخواهیم آن را با زحمت از آیات استنباط کنیم. هرچند دلالت آیات و روایات نیز واضح است و تکلیف ما در مقابل نقض عهد دشمن را روشن کرده است. @HawzahNews | حوزه
🍃🍂🍃🍂🍃 🍂🍃🍂🍃 🍃🍂🍃 🍂🍃 🍃 🎧 ☀️ در پرتو انوارِ☀️ 📗 و 📘 💦💧🌨❄️💦💧🌨❄️💦💧🌨❄️💦💧 امروز، جرعه نوشِ آیه ۳۹ سوره و حکمت ۱۳۸ نهج البلاغه👇 🌸 🌺🌸 🌼🌺🌸
🍃🍂🍃🍂🍃 🍂🍃🍂🍃 🍃🍂🍃 🍂🍃 🍃 🎧 ☀️ در پرتو انوارِ☀️ 📗 و 📘 💦💧🌨❄️💦💧🌨❄️💦💧🌨❄️💦💧 امروز، جرعه نوشِ آیه ۱۴۰ سوره و حکمت ۲۱۷ نهج البلاغه👇 🌸 🌺🌸 🌼🌺🌸