eitaa logo
مطالب ناب در منبر
3.5هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
1.7هزار ویدیو
1.2هزار فایل
👈 مطالب کانال: ــــمناقب وفضایل اهلبیت علیهم‌السلام ــــمطاعن ومثالب دشمنان ــــPDFکتب اعتقادی ــــنقدوهابیت وجریان یمانی وتصوف ــــمنابر اعتقادی‌، معرفتی ــــصوت دروس حوزوی ــــمداحی کانال دیگر ما👇 @Fishe_menbar ارتباط با ادمین @Abdulhossein235
مشاهده در ایتا
دانلود
👆🏽👆🏽 قرائت دعای شریف ندبه، هم‌اکنون
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃 دانلود مقاله‌ای خواندی درباره‌ی شفاعت، باعنوان: 🔘 از: و 👈🏼 پیشنهاد دانلود به پژوهشگران و طلبه‌ها و اهل‌منبر 👈🏼 دانلود با ذکر صلواتی بر محمدوآل‌محمد علیهم‌السلام ➖ برای دیدن مقاله اینجا رو کلیک کنید 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
🍃 دانلود مقاله‌ای خواندی درباره‌ی شفاعت، باعنوان: 👈🏼 تعريف، اثبات، دلايل قرآني و روايي توسل و شفاعت، نقد شبهات وهابيتبرای دیدن مقاله اینجا رو کلیک کنید 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 👈🏼 حضرت امام هادی صلوات‌الله‌علیه فرمودند: هرکس به زیارت یکی از ، چه زنده و چه مرده‌ آنها برود، چنان است که گویی به و عبادت بُتان رفته است. ➖ و هرکس یکی از ایشان را یاری کند، چنان است که گویی یزید و معاویه و ابوسفیان (لعنهم‌الله) را یاری کرده است. 📝 قال علی بن محمد الهادی علیهما السلام (فی ردّ الصوفیة): ..فمن ذهب الی زیارة احد منهم حیاً ومیتاً فکأنّما ذهب الی زیارة الشیطان وعبادة الاوثان ومن أعان احداً منهم فکأنما أعان یزید ومعاوية واباسفیان. 📚 منابع: ۱. سفینة البحار، ج۵، ص۱۹۹ ۲. حدیقة الشیعة، ج۲، ص۷۹۹ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚩 یا اَباصالِحَ الْمَهدي اَغِثْني! چه می‌شد مثلِ اِسحاقِ بْنِ یَعقوب... به من هم یک سلامی از تو مکتوب... به همراهِ جوابِ نامه هایم... ز کویت می‌رسید ای میرِ محبوب! شبیهِ صاحبِ مِکیال، اى كاش... مرا می‌کرد خَطّت محو و مجذوب چه می‌گردید چون شیخ مفیدم... به خود می‌داشتی در نامه، منسوب برادر، نه، مُحِب، نه، یک گدایی... مرا می‌کرد چشمانِ تو محسوب بُوَد خارِ بیابان، ارزشش بیش! نشد چشمم به یک گام تو مطلوب به حالِ سیّدِ رَشتی بَرَم رَشک... که شد حالِ دلش با دیدنت خوب چه می‌گردید چون حاجی‌فَشَندی... بگیرم از کفِ تو چای مرغوب تمام ِ زندگانیّ اَم تو هستى شدى غایب، شدم پا تا سر، آشوب تویی قاهر به هر بندِ وجودم بُوَد قلبم به رؤیای تو مغلوب دخیلِ ناله‌ی " هَلْ مِنْ جَزوع... " اَم صدایت می‌زنم با چشم مرطوب خيالت هر خیالی را به ذهنم... نموده نیست و نابود و مَنکوب هزاران یوسفِ طاووس‌ْوارند... ز زیباییّ ِ رُخسارِ تو مَربوب قیام ِ خاطر تو در سرِ من... همه‌اندیشه ها را کرده سرکوب گذشت از غیبتِ تو یازده قرن بُوَد مبهوتِ صبرت، صبرِ ایّوب فراقت خسته اَم می‌دارد امّا... به مدحِ تو خوشم یا خَیرَ مَصْحوب! بمیرم خون به جای اشک، باری... برای کُشته‌ی عطشان و مَسلوب سری که رفت بر سرنیزه‌ها هست... تو را هنگام صبح و شام، مَندوب دم ِ " ...حتّی اَموت... " اَت کشته من را برای خواهری که گشت مَضروب برای دختری که دید در شام... خورَد بر روی لب‌های پدر، چوب کُشَد این صحنه‌اَت كه زاده‌ی هند... کنار تَشت ِ زر می‌ریخت مَشروب " اَلا  وَ  لَعنةُ اللّهِ  عَلَيهِم " بُوَد لعنِ خدا بر قوم مغضوب شنیدم سیّدِ بَحرُ الْعُلوم اَت... میانِ دسته دید و گشت مرعوب عِمامه از سرش انداخت این مرد، دلش را کرد همرنگِ تو جاروب امان از کوریِ قلب و نگاهم... شدند از غفلتم مخروب و معیوب! حجابِ چشم من با چشم‌هایت... گناهانم بُوَد ای مِهر مَحجوب! یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
🔷🔶 ؟! 📝 (داماد ملاصدرا): نه متکلمم، و نه متفلّسف، و نه متصوّفم، و نه متکلّف، بلکه مقلّد قرآن و حدیث و تابع آن سرور. از سخنان حیرت افزای طوایف اربع ملول [بیزار] و بر کرانه [بر کنار] و از ما سوای قرآن مجید و حدیث و آنچه بدین دو آشنا نباشد بیگانه. آنچه خوانده‌ام همه از یاد من برفت، الا حدیث دوست که تکرار می‌کنم. 📝 : این قوم گمان کرده‌اند که بعضی از علوم دینیّه هست که در قرآن و حدیث یافت نمی‌شود و از کتب فلاسفه یا متصوّفه می‌توان دانست از پی آن باید رفت مسکینان نمی دانند که خلل و قصور نه از جهت حدیث یا قرآن است بلکه خلل در فهم و قصور در درجه ایمان ایشان است[۱]. 📝 : شیخ منتجب الدین در فهرست خودش می‌گوید کتاب تهافت الفلاسفه [که بر ضدّ فلاسفه است] تألیف قطب راوندی است. 📝 : نجاشی می‌گوید: از جمله کتاب‌های فضل بن شاذان کتاب «ردّ بر فلاسفه» است. 📝 آیةالله العظمی آقامحمدباقر غروی: در آخر اجازه‌ای که به علامه بحرالعلوم(رحمه‌الله) نوشته می‌فرماید: توصیه می‌کنم او را (بحر العلوم را) به تلاش در بدست آوردن مقامات عالی اخروی مخصوصاً تلاش در منتشر نمودن احادیث اهل‌بیت معصومین (علیهم‌السلام) و دور انداختن تعلّقات و علاقه‌های پست دنیوی و این که مبادا عمر گرانبهای خودش را در که زیبا جلوه داده شده صرف نماید زیرا علوم فلسفی مانند سرابی است که به سرعت ناپدید خواهد شد و شخص تشنه آن را آب می‌پندارد[۲]. [۱]. رسالة الانصاف. [۲]. سفینة البحار، ج۷، ص۱۵۲ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃 : اَللّهُمَّ صَلِّ علَى‏ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَاهْدِنى‏ لِمَا اخْتُلِفَ فيهِ مِنَ الْحَقِ‏، بِاِذْنِكَ، اِنَّكَ تَهْدى‏ مَنْ تَشآءُ اِلى‏ صِراطٍ مُسْتَقيمٍ. 📝 ترجمه تعقيبات نماز صبح: خدايا! درود فرست بر محمد و آلش و مرا در آن حقى كه مورد اختلاف است،به مشيت و اذن خودت راهنمايى فرما كه تو هر كه را بخواهى به راه راست هدايت كنى. ➖ ده‏ مرتبه می‏گویی: اَللّهُمَّ صَلِ‏ عَلى‏ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، الْاَوْصِيآءِ الرَّاضينَ المَرْضِيّينَ، بِاَفْضَلِ صَلَواتِكَ، وَبارِكْ عَلَيْهِمْ بِاَفْضَلِ بَرَكاتِكَ، وَالسَّلامُ عَلَيْهِمْ وَعَلى‏ اَرْواحِهِمْ وَاَجْسادِهِمْ، وَرَحْمَةُ اللَّهِ وَبَرَكاتُهُ. 📝ده‏ مرتبه می‏‌گویی: خدايا درود فرست بر محمد و بر آلش همان اوصياء خوشنود پسنديده به نيكوترين درودهايت‏  و بركت فرست بر آن‌ها به بهترين بركاتت و سلام بر ايشان و ارواح و اجسادشان. 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷🔶 از مرحوم آیت‌الله العظمی آشیخ عبدالکريم حائری یزدی ➖ سؤال) استماع صوت اجنبیه و اجنبی به یکدیگر بدون ریبه جایز است یا نه؟! 📝 جواب) در غیر موارد ضرورت، مشکل است. ➖ سؤال) نظر کردن بر زنان کفار حربی، به قصد تملیک، همین‌مقدار، آیا جائز است یا نه؟ و آیا زنا [کردن] با کفار حربی، چه صورت دارد؟ 📝 جواب) حرام است نظر با ریبه، و زنا مطلقا [حرام است] ، و فرقی بین موارد نیست. ➖ سؤال) آیا استماع صوت اجنبیه، جایز است یا نه؟ و فرقی هست در مجلس تعزیه و غیر آن یا نه؟ و آیت برای زن جایز است در مجلس تعزیه بلند گریه کند که صوت او را اجنبی بشنود یا نه؟ 📝 جواب) بدون قصد ریبه ، مانعی ندارد. و در استماع ما بین مجلس تعزیه و غیر آن فرقی نیست. و برای زن بلند گریه کردن جایز، بلکه مأجوره است. ➖ سؤال) نگاه اجنبی به اجنبیه در وجه و کفین و غیر اینها از مواضع متعارف نیست، در این زمان ستر نمودن از آشنایان، از اجانب مثل قدری از زندین و قدری از موی سر و قدری از ساقین مغتفر است در صورت عدم ریبه؟ و بر فرض عدم در میان همسایگان از اجانب که غالباً مبتلابه است نگاه کردن به مواضع مذکوره، در موضوع اضطرار محسوب می‌شود یا خیر؟! و توقف در مکانی که اجمالاً می‌داند که نظرش به نامحرم می‌افتد جایز است یا خیر؟! 📝 جواب) نگاه کردن اجنبی به اجنبیه _در غیر مواضع مستثنی_ جایز نیست. و آنچه در سوال ذکر شده از مواضع مستثنی نیست. نظری که بغتةً به اجنبی بیفتد، ضرر ندارد. و هرگاه توقف در مکانی که معرض است که نظرش به اجنبی می‌افتد، تعمداً برای افتادن نظرش به آنها توقف نماید، اشکال است. ➖ سؤال) نظرکردن به زنان اهل‌کتاب _ بـدون ریبه و معال ریبه _ جایز است یا نه؟ و زنای با او مثل زنای با زن‌مسـلمه است یا خیر؟ 📝 جواب) بدون ریبه نظر کردن به آنها جایز است. و زنای با آنها، حکم زنای با مسلمه دارد. ➖ سؤال) متعه نمودن فاحشه با علم به اینکه عدّه نگاه نمی‌دارد، جایز است یا نه؟ 📝 جواب) خلاف احتیاط است. 📚 استفتائات از محضر حضرت آیت‌الله العظمی حاج‌شیخ‌عبدالکریم‌حائری‌یزدی، احمدعابدی، (ناشر: زائر، آستان مقدسه قم، ۱۳۹۰شمسی) صص ۳۹۱، ۳۹۳، ۳۹۶، ۴۰۴ و۴۱۱ 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar