eitaa logo
کانال مطالب تحلیلی محمدرضا قربانی
411 دنبال‌کننده
212 عکس
1.7هزار ویدیو
59 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ آیا پیامِ فوق تمدنی رهبر ایران از سوی هیئت عمانی فهم شد؟ 🔸 حرف هایی مهم که فراتر از مرزهای ایران تعریف میشد 🔸با ملت ها و دولت ها ! اگر دولت ها نیامدند با ملت ها حلش میکنیم... ۱۴۰۲/۳/۹ 🔺 در روزهای اخیر شاهد حضور سلطان عمان در ایران بوده ایم. برخی میگویند او با اهداف انتقال پیام از سوی غربی ها به ایران آمده و برخی دیگر میگوند خبری از مصر آورده و برخی هم تاکید دارند که مجموعه ی این موارد به همراه درخواستی خاص میتواند در سفر او رخ داده باشد. هر کدام را در نظر بگیریم مسئله اینجاست سلطان چیزی را با خود آورده که آن قدر مهم بوده که واداراش کرده شخصا بیاید تا روی هیئت عمانی زمین انداخته نشود... 🔺 او در بخشی از این سفر دیداری با رهبر ایران داشته که در آن پیرامون رژیم صهیونیستی ، سعودی و همچنین مصر نکاتی مطرح شده است. رهبر ایران در پایان گفتگوهایش با مقام عمانی ، جمله را اینگونه تمام میکند: با گسترش ارتباطات دولت‌ها، امت اسلامی شوکت و عظمت خود را بازیابد و درکنار هم قرارگرفتن ظرفیت‌ها و امکانات کشورهای اسلامی، به نفع همه ملت‌ها، کشورها و دولت‌های اسلامی باشد. 🔺رهبر ایران در این جملات بیشتر از سطح تصور تمدنی صحبت کرده و به چیزی اشاره کرده که در این 44 سال در دستور کار ایران بوده است. او وقتی از لزوم گسترشِ ارتباط بین کشورها صحبت میکند از "ملت ها" و همچنین "دولت ها" در کنار هم صحبت میکند. به عبارت ساده تر: ما اماده ایم با دولت های مسلمان همفکری و همراهی کنیم، اما اگر کسی نیامد چاره ای نیست جز گفتگوی با ملت ها... 🔺 در این سالها ایران محور مقاومت را در گفتگوی با ملت ها ساخته است. علت اینجاست که دولت ها به هزار و یک دلیل جرات همراهی نداشته اند. از طرفی ایران پروژه خود در احیا یک حوزه تمدنی مشترک را نمیتوانسته به حال خود رها کند ، پس آن را با ملت ها جلو برده است. ملت هایی که کمی بعد تر به ارتش های قدرتمند تر از ارتش های ناتو تبدیل شده و بعضی از عناصر آنها با آرا مردم به ساختار دولت ها و حکومت ها نفوذ کرده اند. 🔹 نکته ی بخش دوم اینجاست : ما در نبود دولت ها سراغ ملت ها رفتیم. کمی بعد تر با حمایت از آنها با کشورهایی رو به رو شدیم که حالا دولت هایشان هم تا حدودی در همان مسیر تغییر ماهیت داده و همراه شده اند. مسئله ی بعدی در این صحبت ها تاکید ایران بر کلمه ی اسلام است. هوشمندی عجیب و غریبی که از ابتدای 57 برای نام نهادن روی این انقلاب انجام شد. 🔺 در این مسئله رهبران ایران کاملا عامدانه کلمه ی اسلام را جایگزین ایران کرده اند تا همکاری ها به مرزهای ایران محدود نشده و دیگر ملت های منطقه (کشورهای مسلمان ) دلیلی برای این همکاری مشترک به جهت تشکیل حوزه تمدنی جدید داشته باشند. مسئله ویژه تر در این خصوص اینجاست که او بر ضرورت این همکاری ها برای بازگشت اسلام (بخوانید منطقه) به روزهای اوج خود، تاکید دارد. کدام روزهای اوج ؟ زمانی که چکمه ی استعمار روی نقشه ی منطقه دیده نمیشد. زمانی که غرب نمیتوانست از موضعی بالاتر و گستاخانه با ملت ها سخن براند و منطقه ای که بیشترین سرمایه و ثروت را دارد این چنین به نقطه ای در هم شکسته و تحت سیطره ی غرب تبدیل نمیشد.... 🔺 مقامات می آیند و میروند. دیدار ها صورت میگیرد. این ایران است که از 44 سال پیش با نگاه فوق یک بازی تمدنی را شروع کرده، مرزها را جا به جا و ارتش هایی قدرتمند تر از برخی ارتش های ناتو را آماده کرده و به پیش میرود. در ادامه ی این مسیر باید منتظر اضافه شدن کسانی به دایره ی محور مقاومت بود که شاید پیش از این خیلی ها تصورش را هم نکرده باشند... @mrtahlilgar1 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در ( eitaa# ) 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 1⃣ در 👇 https://chat.whatsapp.com/DrKmdrW9VW25fUqAkkM1yb 2⃣ در 👇 https://chat.whatsapp.com/GNgI5RnsmIl5OLW19t64n9 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
امام رضا (علیه السلام) لاَ يَتِمُّ عَقْلُ اِمْرِئٍ مُسْلِمٍ حَتَّى تَكُونَ فِيهِ عَشْرُ خِصَالٍ 1⃣ اَلْخَيْرُ مِنْهُ مَأْمُولٌ 2⃣ وَ اَلشَّرُّ مِنْهُ مَأْمُونٌ 3⃣يَسْتَكْثِرُ قَلِيلَ اَلْخَيْرِ مِنْ غَيْرِهِ 4⃣وَ يَسْتَقِلُّ كَثِيرَ اَلْخَيْرِ مِنْ نَفْسِهِ 5⃣ لاَ يَسْأَمُ مِنْ طَلَبِ اَلْحَوَائِجِ إِلَيْهِ 6⃣ وَ لاَ يَمَلُّ مِنْ طَلَبِ اَلْعِلْمِ طُولَ دَهْرِهِ 7⃣ اَلْفَقْرُ فِي اَللَّهِ أَحَبُّ إِلَيْهِ مِنَ اَلْغِنَى 8⃣ وَ اَلذُّلُّ فِي اَللَّهِ أَحَبُّ إِلَيْهِ مِنَ اَلْعِزِّ فِي عَدُوِّهِ 9⃣وَ اَلْخُمُولُ أَشْهَى إِلَيْهِ مِنَ اَلشُّهْرَةِ 0⃣1⃣ثُمَّ قَالَ ع اَلْعَاشِرَةُ وَ مَا اَلْعَاشِرَةُ قِيلَ لَهُ مَا هِيَ قَالَ ع لاَ يَرَى أَحَداً إِلاَّ قَالَ هُوَ خَيْرٌ مِنِّي وَ أَتْقَى إِنَّمَا اَلنَّاسُ رَجُلاَنِ رَجُلٌ خَيْرٌ مِنْهُ وَ أَتْقَى وَ رَجُلٌ شَرٌّ مِنْهُ وَ أَدْنَى فَإِذَا لَقِيَ اَلَّذِي شَرٌّ مِنْهُ وَ أَدْنَى قَالَ لَعَلَّ خَيْرَ هَذَا بَاطِنٌ وَ هُوَ خَيْرٌ لَهُ وَ خَيْرِي ظَاهِرٌ وَ هُوَ شَرٌّ لِي وَ إِذَا رَأَى اَلَّذِي هُوَ خَيْرٌ مِنْهُ وَ أَتْقَى تَوَاضَعَ لَهُ لِيَلْحَقَ بِهِ فَإِذَا فَعَلَ ذَلِكَ فَقَدْ عَلاَ مَجْدُهُ وَ طَابَ خَيْرُهُ وَ حَسُنَ ذِكْرُهُ وَ سَادَ أَهْلَ زَمَانِهِ . خرد مرد مسلمان كامل نشود تا آنگاه كه ده ويژگي در او باشد: به نيكي او اميد رود و از بدي او آسودگي باشد و نيكي اندك ديگري را بسيار شمارد و نيكي بسيار خويش را ناچيز داند، از نياز خواهي ديگران از او دلگير نمي شود و از علم جويي در طول عمرش دلخسته نمي شود و تهيدستي در راه خدا را بيشتر از توانگري دوست مي دارد و خواري در راه خدا را از بزرگمندي در نزد دشمن خدا خوشتر دارد. و گمنامي براي او رغبت انگيزتر از بلندآوازگي است. سپس امام فرمود، دهمي و چه دهمي؟ از امام عليه السلام پرسيده شد: آن چيست؟ امام عليه السلام فرمود: كسي را نبيند مگر آن كه گويد: او از من بهتر و پارساتر است، به راستي جز اين نباشد كه مردم دو گونه اند: مردي بهتر و پارساتر از او و مردي بدتر و فرومايه تر از او. پس آن هنگام كه بدتر و فرومايه تر از خويش را ببيند بگويد: شايد نيكي و خوبي او در درون و باطن اوست و اين نيك باطني برايش بهتر است و نيكي من آشكار است و نيك ظاهري براي من بدتر است و چون بهتر و پارساتر از خويش را ببيند در برابرش فروتني كند تا همپاي او گردد؛پس چنانچه اين گونه كند بي گمان بزرگمندي اش فراز گيرد و نيكي اش پاكيزه شود و ياد او نيك گردد و سرور مردم دوران خويش باشد شماره ارتباطی ما در فجازی ۰۹۱۵۳۰۳۳۶۷۸ https://eitaa.com/t_momenan 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در ( eitaa# ) 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 1⃣ در 👇 https://chat.whatsapp.com/DrKmdrW9VW25fUqAkkM1yb 2⃣ در 👇 https://chat.whatsapp.com/GNgI5RnsmIl5OLW19t64n9 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
1_5008304524.MP3
4.52M
🔵گزیده ای از مهمترین اخبار و تحلیل های سیاسی 🔴 چهارشنبه 1402/03/10 ✅؛ پرونده کدام سایت‌های هسته‌ای در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بسته شد؟ ❇️عمان دیلی: یکی از موفقیت‌های سفر سلطان هیثم به تهران مربوط به موضوع هسته‌ای است ❇️پاسخ سردار حاجی‌زاده به سوالی درباره انتقام خون سردار سلیمانی: قانونی تن بدهند دادگاهی می کنیم بعد می کشیم / با قاتلان نمی شود که جنگ راه انداخت ❇️خودداری ورزشکار اوکراینی از دست دادن به ورزشکار ایرانی ❇️سقوط ایران به جمع کم درآمد‌های دنیا / جمعیت فقرا ۱۱ میلیون نفر افزایش پیدا کرده ❇️تولیدی باسابقه «داروگر» ورشکست و تعطیل شد ❇️اولین دادگاه نیلوفر حامدی / همسر نیلوفر حامدی: دادگاه به ریاست قاضی صلواتی و به صورت غیرعلنی برگزار شد / به وکلای پرونده فرصتی برای دفاع نرسید ❇️حضور افراد ناشناس در دادگاه الهه محمدی و... 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در ( eitaa# ) 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 1⃣ در 👇 https://chat.whatsapp.com/DrKmdrW9VW25fUqAkkM1yb 2⃣ در 👇 https://chat.whatsapp.com/GNgI5RnsmIl5OLW19t64n9 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
🔰حجاب دیگر یک مسئله اجتماعی نیست، بلکه یک مسئله امنیت ملی است 🔹در این جریان زن زندگی آزادی که حاصلش این شد که عده‌ای با گستاخی جرات کشف حجاب پیدا کردند، مسئله آزادی زن نبود، مسئله حیازدایی و غیرت‌زدایی از جامعه بود. 🔹اگر تردد دختران و زنان بی‌حجاب در جامعه زیاد شود بیشترین آسیب متوجه جوانان و کودکان ما می‌شود. بزرگسالان فاسد و هرزه که تکلیفشان مشخص است، چه با حجاب و چه بی‌حجاب در کثافت‌کاری‌های خود شناورند. مسئله اصلی قشر جوان است. 🔹هر چه قدر که جوانان ما بیشتر با بی‌حجابی و بی‌حیایی و عشوه‌گری زنان در جامعه مواجه شوند گرایش‌شان به امور نفسانی هم بیشتر می‌شود. وقتی این گرایشات و تمایلات نفسانی در جوان شکل بگیرد در قدم بعد به دنبال ارضاء این تمایلات حرکت می‌کند. ابتدا تلاش می‌کند در بستر فضای مجازی بی در و پیکر خود را ارضا کند، اما این فضا چون واقعی نیست، فقط فرد را تشنه‌تر و حریص‌تر می‌کند. 🔹در قدم بعد تلاش می‌کند تا به هر دری بزند تا به هر طریقی که شده به جنس مخالف دسترسی پیدا کند. در گیر و دار این تلاش‌ها متوجه می‌شود که با دست خالی نمی‌شود و به پول و ماشین و خانه نیاز دارد. اینجاست که فرد در هر کسب و کاری که باشد رو می‌آورد به سمت درآمد بیشتر از هر راهی، حتی حرام. 🔹و بعد لقمه حرام و نطفه حرام و گرایش به همه حرام‌ها و حرامی‌ها و قبله آمال این جماعت می‌شود و با سرعت به سمت اسفل‌ سافلین سقوط می‌کنند. 🔹هر چه بی‌حجابی و بی‌حیایی و پرده‌دری در جامعه بیشتر شود، تعداد این جماعت حرام‌گرا هم به صورت تساعدی بیشتر می‌شود.بتدریج از دین فاصله می گیرند . کسانی که از دین فاصله بگیرن و حرکت کنند به سمت دنیا و امور نفسانی، لاجرم به این نتیجه می‌رسند که دین و نظام اسلامی بزرگترین مانع برای عیاشی و خوشگذرانی اون‌هاست. و برعکس سبک زندگی آمریکایی اون چیزی هست که این افراد آرزوش رو دارند. این‌ها یا تلاش می‌کنند این نظام و دین رو از بین ببرند و یا اگر از تغییر نظام ناامید بشن، گزینه بعدیشون مهاجرت از کشور خواهد بود. 🔸در واقع حیازدایی و غیرت‌زدایی کلید فتح ایران برای آمریکاست. پس مسئله حجاب الان دیگر صرفا یک مسئله اجتماعی نیست، بلکه یک مسئله فوق‌راهبردی امنیت ملی است و باید با قاطعیت جلوی این توطئه ایستاد. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در ( eitaa# ) 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 1⃣ در 👇 https://chat.whatsapp.com/DrKmdrW9VW25fUqAkkM1yb 2⃣ در 👇 https://chat.whatsapp.com/GNgI5RnsmIl5OLW19t64n9 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
حجاب، امر به معروف و بی‌اعتنایی مدنی 1⃣ ما تقریبا همه روزه از مسیر خانه تا محل کارمان، از کنار افراد زیادی می‌گذریم و تا حدودی رفتار‌هایشان را رصد می‌کنیم اما زیاد روی این رفتارها عمیق نمی‌شویم چرا که اگر مجبور بودیم به همه این روال‌ها و رفتارهای روزمره آگاهانه بیاندیشیم، زندگی برایمان غیر ممکن می‌شد. اروینگ گافمن، نظریه‌پرداز مشهور کانادایی به این «آگاهانه نیندیشیدن به رفتارها و روال‌ها» می‌گوید «بی‌اعتنایی مدنی» (civil inattention) و آنتونی گیدنز در کتاب «جامعه‌شناسی» خود این اصطلاح مهم جامعه شناختی را این طور تکمیل می‌کند که «بی‌اعتنایی مدنی به معنای نادیده گرفتن طرف مقابل نیست. هرکس نشان می‌دهد که حضور شخص دیگر را درک و تایید می‌کند اما از هرگونه حالت یا اطواری که ممکن است به معنای صمیمیت گرفته شود، پرهیز می‌کند. بی‌اعتنایی مدنی چیزی است که ما تقریبا هر روز به صورت خودکار انجام می‌دهیم و محور زندگی روزمره ماست.» بی‌اعتنایی مدنی تا این‌جای کار مشکلی ایجاد نمی‌کند و لازم هم هست اما این بی‌اعتنایی وقتی با رفتارها و مسائل حاد و جدی رو‌به‌رو می‌شویم، می‌تواند به بروز بحران و فاجعه منجر شود. این‌جاست که جامعه‌شناسان می‌گویند «بی‌اعتنایی مدنی» در مورد مسائل حاد و جدی، می‌تواند به افزایش جرم و جنایت و بزهکاری بینجامد. یک نمونه حاد این بی‌اعتنایی که به جان باختن یک انسان انجامید، حادثه میدان کاج تهران در سال 89 است که مردم در حال تماشای صحنه یک جنایت بودند و اگر بی‌اعتنا نبودند و به کمک قربانی می‌رفتند، چه بسا آن فاجعه ختم به خیر می‌شد. 2⃣ یکی از مهم‌ترین مسائل اجتماعی این روزهای جامعه ایران که با مطرح شدن موضوع «حجاب و عفاف» دوباره برای افکار عمومی و مسئولین «مهم و جدی» شده، مسئله «امر به معروف و نهی از منکر» است. امر به معروف و نهی از منکر دقیقا چیزی شبیه به همین مسئله‌ای است که بالا به آن ‌اشاره شد. تعطیلی امر به معروف و نهی از منکر یعنی همان «بی‌اعتنایی مدنی در مسائل مهم و جدی» و تبعات فاجعه بار آن نیز به شکل انواع و اقسام معضلات اجتماعی، بی‌بندوباری و فروپاشی کانون‌های خانواده خود را به نمایش خواهد گذاشت (که بعضا نیز گذاشته است) به عنوان فقط یک نمونه و برای اینکه به اهمیت این امر بهتر واقف شویم، سری به پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها و پژوهش‌های علمی و دانشگاهی معتبرترین دانشگاه‌های کشور با موضوع مثلا «بچه‌های طلاق» بزنید. به ویژه آنهایی که به روش کیفی و مصاحبه‌های عمیق انجام شده‌اند. مسئله این روزهای «بی حجابی» صرفا مسئله‌ای سیاسی نیست و معضلات اجتماعی و فرهنگی زیادی از دل آن بیرون خواهد آمد. باید توجه داشت که برخی معضلات، صرفا یک «معضل» نیستند بلکه «مادر معضل‌ها» هستند و معضل بی‌حجابی که برخی در کشور موذیانه با «ساده‌سازی» در حال «عادی‌سازی» آن هستند، از جمله این معضل‌هاست. تبیین و تحلیل دینی مسئله حجاب و امر به معروف و نهی از منکر کار امثال حقیر نیست و مسئولیت آن بر عهده علمای دینی است و ما این‌جا صرفا از دریچه جامعه‌شناسی و سیاست در حال بررسی آن هستیم. 3⃣ تا این‌جا گفتیم ترک «امر به معروف و نهی از منکر» همان «بی اعتنایی مدنی در امور مهم» است و این نوع بی‌اعتنایی در امور مهمی مثل حجاب و عفاف می‌تواند به فاجعه‌های اجتماعی ختم شود. مطالعه رویکرد طیفی که در حال «ساده ‌سازی» این امر هستند نیز نشان می‌دهد، گسترش بی‌حجابی و بی‌عفتی صرفا گام اول از یک «پروژه» است و آنها رویاهای زیادی در سر دارند و تلاش‌ها برای جا‌انداختن بی‌عفتی در کشور برای این طیف، صرفا یک شروع است. پس از عادی‌سازی این امر، رفته رفته تلاش‌ها گسترش و تبدیل این معضل به «فشارهای هنجاری» آغاز خواهد شد تا تنفس برای محجبه‌ها سخت شود! بله درست شنیدید! فرجام شعار «حجاب اختیاری»، «بی حجابی اجباری» است. نباید فراموش کرد که «الزام» یکی از سه ویژگی اصلی هنجارهاست. برای فهم ساده‌تر این نکته یک مثال می‌زنیم. تصور کنید در یک دانشگاه، 99 درصد خانم‌ها چادری و با حجاب کامل هستند و هنجارِ غالب در این فضا، رعایت کامل حجاب و عفاف است. وضعیت آن یک درصد چگونه خواهد بود؟ به احتمال قریب به یقین، آن یک درصد ملزم به رعایت حجاب خواهند شد و عکس این مسئله نیز صادق است! البته این الزام وقتی هنوز در اکثریت نیستند، طور دیگری خود را نشان می‌دهد. بروید و تصاویر و خبرهایی را که راجع به حمله به فلان دختر محجبه در رسانه‌های رسمی منتشر شده است را مطالعه کنید. حمله به این طیف یعنی برای کشف حجاب، معنایی غیر از «بی حجابی اجباری» دارد؟👇👇👇👇👇
4⃣ مخاطب بخش پایانی این یادداشت، طیفی است که تمام تلاشش، گرفتن حجاب از سر زنان عفیف ایران با شعار «حجاب اختیاری» است؛ چه با انگیزه‌های سیاسی و چه با انگیزه‌های غیرسیاسی. شاید تصور می‌کنید با این شعارها می‌توانید چند رای بیشتر در انتخابات اسفندماه به جیب بزنید اما فراموش نکنید که توده‌های عظیم مردم مسلمان، این لاابالی‌گری و بی‌اعتنایی شما به احکام صریح اسلامی را به یاد دارند و نتیجه‌ای معکوس با آنچه انتظار دارید به دست خواهید آورد. ضمن آنکه آسیب دیدن نهاد مهم خانواده به معنای آسیب دیدن خانواده خود شما هم هست! اگر به دلیل روحیات غربگرایانه، غرب را به عنوان یک الگوی موفق در همه امور می‌بینید به این نکته توجه کنید که غرب در حوزه فرهنگ و خانواده، الگو نیست و به معنای واقعی کلمه سقوط کرده است. فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی که چند سالی است با همین موضوع با صرف میلیاردها دلار در غرب ساخته می‌شوند را رصد کنید. همین‌طور گزارش‌های تحقیقی معتبرترین رسانه‌های غرب را. صدها اثر و گزارش با عنوان «خانواده» و با هدف «نجات» آن تولید شده و همچنان در حال تولید است. رفتن راهی که غرب یک‌بار رفته و به در بسته خورده، و برای نجات تلاش می‌کند، دیگر یک ‌اشتباه ساده یا بد سلیقگی و انتخاب غلط نیست، حماقت است. آن طیفی هم که با انگیزه‌های غیر سیاسی دنبال حجاب اختیاری است، قطعا دلایلی برای خود دارد و یا می‌تراشد! احتمالا معضلات و مشکلات اقتصادی، یکی از آن دلایل است. تعجب نکنید! چگونه‌اش را پیش از این در همین ستون و طی یادداشتی تحت عنوان «یک خطای رایج در تحلیل جامعه ایران» نوشتیم. نوشتیم: «روانشناسان اجتماعی می‌گویند، جوامع، تحت تاثیر مشکلات و معضلاتی که درگیرشان کرده، مسائل را تحلیل می‌کنند. به عنوان مثال، در جامعه ایران که درگیر مشکلات اقتصادی است برخی افراد، بسیاری از مسائل دیگر را که چه‌بسا ارتباط مستقیم یا زیادی هم با اقتصاد ندارند، از دریچه اقتصاد تحلیل می‌کنند. (این موضوع در روانشناسی نیز با کمی تفاوت مطرح است. رجوع شود به نظریه شکاف همدلی جورج لونشتاین)...مثلا وقتی درباره چرایی گرایش برخی افراد جامعه به سمت بی‌حجابی یا بدحجابی صحبت به میان می‌آید، یا وقتی از دلایل بروز معضل بزرگی مثل کاهش ازدواج و فرزندآوری و پیری جمعیت بحث و گفت‌وگو می‌شود، جامعه‌ای که مهم‌ترین دغدغه‌اش اقتصاد است، اقتصاد را مهم‌ترین عامل می‌بیند. در حالی که بنا به دلایل متعدد، اقتصاد می‌تواند فقط یکی از دلایل بروز چنین معضلاتی باشد....» ضمن آنکه اکثریت قریب به اتفاق کشف حجاب‌کنندگان از طیف مرفه جامعه هستند. در ادامه به گزارش مهم روزنامه اقتصادی-تجاری وال استریت ژورنال ‌اشاره کردیم: «آنچه در جامعه آمریکا شاهدش هستیم، عواقب وحشتناک یک جامعه از هم‌ پاشیده است. این قضیه فراتر از یک مسئله سیاسی است و..» تا به این نتیجه برسیم که، یک کشور می‌تواند به تنهایی بزرگ‌ترین ارتش جهان را داشته و یک چهارم اقتصاد دنیا باشد اما جامعه‌ای از هم فروپاشیده داشته باشد! جعفر بلوری 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در ( eitaa# ) 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 1⃣ در 👇 https://chat.whatsapp.com/DrKmdrW9VW25fUqAkkM1yb 2⃣ در 👇 https://chat.whatsapp.com/GNgI5RnsmIl5OLW19t64n9 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
✳️ هاشمی در انتخابات خرداد ۷۶چگونه بیطرفی را زیر پا گذاشت؟ 🔹محسن هاشمی می‌گوید: انتخابات دوم خرداد ۱۳۷۶، انتخاباتی درخور بود و آیت‌الله هاشمی، از این انتقال مسالمت‌آمیز قدرت احساس خوشحالی می‌کرد. او در روزنامه شرق نوشت: 🔻«در سال ۱۳۷۶، دوران سازندگی پایان یافت و دولت اصلاحات، سکان امور را در دست ‌گرفت. آیت‌الله هاشمی ‌رفسنجانی انتقال مسالمت‌‌آمیز قدرت را رقم زد و همواره از این اتفاق فرخنده، احساس خوشحالی می‌‌کرد. 🔻تلقی سردارسازندگی آن بودکه مردم به‌عنوان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی،با انتقال قدرت اجرایی،‌نقش خودراایفا کنند. 🔻در انتخابات سالم، رقابتی و پرشور دوم خرداد ۱۳۷۶، سیاست آیت‌‌الله هاشمی، هماهنگ با رهبری، حفظ بیطرفی و پیشگیری از برگزاری انتخابات فرمایشی بود. 🔻تلاش وی آن بود که انتخابات آزاد و پرشور برگزار شود و افراد به‌‌ هیچ‌‌وجه، نگران تبعیض و تضییع حقوق خود نباشند. کسانى‌ که امکانات عمومى در اختیار دارند، از اعمال سلیقه‌هاى شخصى پرهیز کنند. 🔻برای ایشان همه نیروهای موجود، اعم از چپ و راست و میانه، ارزشمند بودند و تلاش می‌کرد حتی‌‌المقدور کسی را از قطار انقلاب پیاده نکند. 🔻رابطه ایشان با آقای خاتمی، از همین سنخ بود. اگرچه به آقای ناطق ‌‌نوری رأی داد؛ اما مصلحت بزرگ‌تر را در آن می‌‌دید که رأی و نظر واقعی مردم بر کرسی بنشیند. 🔻ایراد خطبه و برحذر داشتن همه نیروها از خدشه‌‌دار کردن انتخابات، باعث پیروزی شگفت‌‌انگیز جبهه اصلاحات شد؛ در حالی‌ که ارتباط ایشان با نیروهای جناح راست نیز به همان نسبت قوی و سازنده بود». 🔹درباره این تحلیل محسن هاشمی، چند نکته رابایدیادآورشد. 1⃣ برخی دولتمردان عضوکابینه مرحوم هاشمی،باجدیت دنبال تغییرقانون اساسی برای تمدیدسه‌باره ریاست‌جمهوری وی بودند،امانتوانستندازقانون اساسی عبور کنند. 2⃣ به گفته آقای مرعشی، مرحوم هاشمی از شش ماه قبل از انتخابات دوم خرداد و درباره تکلیف حزب کارگزاران (حزب تشکیل شده در دولت هاشمی) گفته بود که بروید سراغ حمایت از آقای خاتمی. آقای هاشمی در انتخابات بیطرف نبود. 3⃣ هاشمی و حزب دولت ساخته وی، در حالی از خاتمی حمایت کردند که در تقسیم‌بندی سنتی، آقای ناطق به‌عنوان رئیس مجلس وقت و عضو برجسته جناح راست، ادامه دولت هاشمی، و آقای خاتمی به‌عنوان نامزد جناح چپ و برحسب ظاهر منتقد دولت، جانمایی می‌شدند. بدین‌ترتیب، با توجه به نارضایتی‌ مردم از عملکرد دولت، ناطق حامی آن دولت، و خاتمی، منتقد آن وانمود شد! 4⃣ اظهارات آقای هاشمی در نماز جمعه ظاهرا برای نفی شائبه تقلب بود، اما در واقع، خود به شائبه دامن زد و سود این شائبه‌انگیزی غلط را خاتمی و ائتلاف پشت‌سر وی (کارگزاران- چپ‌های مجمع روحانیون و حزب مشارکت بعدی) بردند. قابل تامل اینکه آن زمان، دولت هاشمی برگزارکننده انتخابات بود و اگر هم شائبه‌ای باید پیش می‌آمد، نسبت به وزارت کشور و دولت وی بود، اما آقای هاشمی، دست پیش را گرفت و فرافکنی کرد! 5⃣ نوع تمهید انجام‌گرفته از سوی مرحوم هاشمی و حزب وی، عملا برای تثبیت و تداوم دولت متبوع وی بود و نه برای انتقال قدرت، چنان‌که محسن هاشمی می‌گوید. نکته عبرت‌آموز در این میان، اینکه افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی، به فاصله دو سال، خدمت جانبدارانه هاشمی را با ترور شخصیت وی در آستانه انتخابات مجلس ششم و تلاش برای ممانعت از ریاست وی- به هر شیوه ناجوانمردانه ممکن- به کار بستند و با فضای سنگینی که ایجاد کردند، مرحوم هاشمی را مجبور به انصراف از نمایندگی نمودند! 6⃣ ائتلاف اصلاح‌طلبان، متاسفانه امتحان خوبی در قبال التزام به جمهوریت و رای مردم پس نداده‌اند. هرگاه- مثل خرداد ۱۳۷۶- برنده شده‌اند، به تحسین و تمجید جمهوریت و انتخابات پرداخته‌اند و انتخاب مردم را "باکیفیت، سالم و از سر عقل و شعور و تشخیص مردم" معرفی کرده‌اند؛ اما هرجا مردم، انتخابی خارج از نامزدهای مدعیان اعتدال و اصلاحات کرده‌اند، این ائتلاف به توهین علیه شعور و انتخاب مردم پرداخته و فراتر از آن به آشوب‌افکنی علیه انتخابات یا دولت برآمده از آن پرداخته‌اند؛ چنان‌که در سال‌های ۴۴ و ۸۸ و در دو سال اخیر مرتکب شدند. @IMANI_mohammad 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در ( eitaa# ) 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 1⃣ در 👇 https://chat.whatsapp.com/DrKmdrW9VW25fUqAkkM1yb 2⃣ در 👇 https://chat.whatsapp.com/GNgI5RnsmIl5OLW19t64n9 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
1_5014916892.mp3
11.95M
🔗 ورزشکار ایرانی به گستاخی زشت و شرم آور ورزشکار اوکراین روی سکو وسط سالن پاسخ داد 🎙 پس از قهرمانی ورزشکاری از کشور اوکراین ، یک ورزشکار ایرانی به نام امیر رضا مس فروش سه بار به سمت او دست دراز میکند تا تبریک بگوید. ورزشکار حریف اما در اقدامی بی شرمانه به این رفتار طرف ایرانی پاسخ میدهد. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در ( eitaa# ) 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 1⃣ در 👇 https://chat.whatsapp.com/DrKmdrW9VW25fUqAkkM1yb 2⃣ در 👇 https://chat.whatsapp.com/GNgI5RnsmIl5OLW19t64n9 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
✳️ ارتباط ارگانیک عبدالحمیدبا ‌اشرار و تروریست‌های اعدامی 🔹عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جماعت مسجد مکی زاهدان، از عناصر شرور و جنایتکار و مفسد اعدام شده که سیاست‌های ضدایرانی آمریکا و اسرائیل را به اجرا می‌گذاشتند، برای چندمین‌بار حمایت کرد. ♦️او به جای محکومین جنایات‌اشرار و تروریست‌ها گفت:« امروز راحتی از مُلک ایران رفته، اعدام‌های بی‌رویه و فراوان رخ داده و این همه تبعیض و نابرابری در کشور وجود دارد، چرا از خانه ملت صدای موثری بلند نشده است؟ 🔹وی گفت: نمایندگان مردم به‌جای این‌که بر عملکرد حاکمیت، دولت، اجرای قانون اساسی، اجرای عدالت و آزادی‌ها نظارت داشته باشند، دغدغه‌ شان این شده که فلان شهر و روستا آب و برق و راه دارد یا نه. ♦️او همچنین با تکرار دیکته‌های محافل غربی مبنی بر شکنجه و اعتراف‌گیری اجباری از معترضان گفت: باید ببینند آیا قانون آن‌جا اجرا می‌شود؟ قانونی که شکنجه و اقرار اجباری را ممنوع کرده است. یا عده‌ای هرچه دلشان می‌خواهد بر سر بازداشتی‌ها می‌آورند؟ 🔹اسماعیل‌زهی گفت: بگذارید آب و برق و راه نداشته باشیم اما شرف و حیثیت این ملت معترض حفظ شود. ♦️عبدالحمید در موضوع اعدام‌ها مشخصا از سه شرور تروریست در اصفهان حمایت کرده که سابقه شرارت و تعرض به نوامیس مردم داشته و در اغتشاشات آمریکایی- اسرائیلی نیز سه مامور انتظامی و بسیجی را با شلیک گلوله به شهادت رسانده بودند. اعدامی دیگر، کسی است که سال‌ها دختران ایرانی را از طریق شبکه‌ای مفسد فریب می‌داد و برای فحشا به کشورهای دیگر قاچاق می‌کرد. 🔹۵ نفر از ‌اشرار و قاچاقچیان مسلح در هرمزگان، ۳ نفر از اعضای باند پنجک بزرگ‌ترین کارتل توزیع کوکایین، دو توهین‌کننده و آتش‌زننده قرآن کریم، «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی حرکه النضال، علیرضا اکبری جاسوس انگلیس و آمریکا، قاتل دو جوان در مشهد، جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر و شماری از قاچاقچیان شرور و خطرناک مواد مخدرِ در شرق کشور، از جمله عناصر جنایتکاری هستند که طی چند ماه گذشته حکم اعدام‌شان به اجرا درآمده یا حکم اعدام برای‌شان صادر شده و سؤال روشنی که عبدالحمید اسماعیل زهی باید پاسخ دهد این است که نسبتش با این عناصر شرور و فاسد و بعضا مزدور سرویس‌های جاسوسی اسرائیل و آمریکا و انگلیس چیست؟! ♦️نکته مهم این‌که حکم اعدام این افراد نه صرفا بر اساس ادعا، بلکه طبق انبوه اسناد غیر قابل نقض صادر شده است. 🔹همین شرارت انگیزی‌ها موجب ناامنی و آسیب به معیشت مردم شده و حال آن که عبدالحمید با درآمدهای بادآورده‌ای که منشا چندان سالمی ندارد، برای خود زندگی‌اشرافی کاخ‌نشینی با انبوه محافظ و خودرو‌های شاسی بلند ترتیب داده و با این وجود می‌گوید مردم معیشت و آب و گاز نمی‌خواهند، عوضش مجازات‌ اشرار و تروریست‌ها و قاچاقچی‌ها و آدم‌فروش‌ها را متوقف کنید! ♦️او در زمینه زنان نیز سابقه خوبی ندارد و در حالی‌که تا مدت‌ها اجازه حضور زنان در محیط‌های مذهبی را نمی‌داد، اکنون از زنان سر برهنه و فعال در نقشه‌های سرویس‌های بیگانه را از جمله در مساجد میزبانی می‌کند. @IMANI_mohammad 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در ( eitaa# ) 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 1⃣ در 👇 https://chat.whatsapp.com/DrKmdrW9VW25fUqAkkM1yb 2⃣ در 👇 https://chat.whatsapp.com/GNgI5RnsmIl5OLW19t64n9 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️