eitaa logo
کانال مطالب تحلیلی محمدرضا قربانی
410 دنبال‌کننده
217 عکس
1.7هزار ویدیو
59 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
✳️ 5⃣ 🔰 کارِ کارستان امام(ره) این بود که اسلام را بر کرسی حاکمیت نشاند/ در مصادیق موجودِ انتخابات مثل آقای رئیسی فعلاً نمی‌بینیم، اما با شاخص‌ها باید یک نفر را انتخاب کرد که بیشتر حائز شرایط است 🎙حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان در همایش " خادم جمهور از منظر شاگرد شایسته امام (ره) " : 🔸رژیم شاهنشاهی هرجا که نام خمینی را می‌دید به شدت برخورد می‌کرد. در حالی که سران مارکسیست را آزاد کرده بود و آنها مسئولیت های اساسی در نهادهای فرهنگی کشور داشتند. یعنی رژیم فهمیده بود که خطری که تهدیدش می‌کند از ناحیه اسلام است. 🔸کار کارستان امام (ره) این بود که اسلام ناب را غبارزدایی کرد و عرضه کرد. اینکه به امام لقب احیاگر اسلام ناب محمدی (ص) را داده اند لقب شایسته ای است. 🔸امام(ره) اگر اسلام را بر کرسی حاکمیت نمی‌نشاند، هیچ اتفاقی نمی افتاد. چون اسلام ناب قبلا بود، ولی در کتاب ها. 🔸همه مسائل ما از همینجا شروع شد، چون اسلام ظلم ستیز است. نسخه حکومتی اسلام ظلم ستیز است. لذا نظام سلطه در برابر شما قد علم می‌کند. چون وجود ما و نظام سلطه تهدید ماهیتی برای یکدیگر هستند. بحث اینکه شما فلان جا آن حرف را زدید و ... نیست. آمریکا با ما از ابتدای حرکت درگیر شد. 🔸امام(ره) مصاحبه‌ای با نشریه تایم داشتند. حدود پنجاه سال پیش، فرمودند که ما سازمان مللی که حامی ستمگران باشد نمیخواهیم. این نشریه بعد از مصاحبه با امام، با نوعی تمسخر نوشت که یک پیرمرد هشتادساله میخواهد حکومتی تشکیل دهد که نظام‌های کنونی جهانی را تغییر دهد! کاش نویسنده آن گزارش اکنون باشد و ببیند که چه اتفاقاتی افتاده است. 🔸شرایط کنونی ما خطیر است ولی خطرناک نیست. ما از این رخدادها زیاد داشته ایم. کسی باور نمی‌کرد که شاهد چنین برانگیختگی عظیمی در اروپا و آمریکا باشیم. 🔸در انتخابات ما معیارهای رهبر انقلاب را داریم. در مصادیق موجود مثل آقای رئیسی فعلا نمی‌بینیم. اما به هر حال با شاخص‌ها باید یک نفر را انتخاب کرد که بیشتر حائز شرایط است. 🔸نفوذی ها دو دسته اند.: 1⃣ برخی برای ترور و امثالهم نفوذ می‌کنند، اینها تا آخر ظاهر حزب اللهی دارند، 2⃣اما کسانی که برای تغییر ساختار نفوذ می‌کنند، مجبورند مواضع‌شان را بیان کنند. لذا میتوان آنها را شناخت. 🔸برخی هستند که تابلوی خودی دارند ولی هویت خودی ندارند، یک نشانه این است که از موضوعات نتیجه غلط می‌گیرند، مثلا می‌گویند ما با مذاکرات تحریم ها را برداشتیم، در حالی که تحریم ها دوبرابر شد! 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
✳️ انتخابات، عقلانیت انقلابی و چالش های پیش روی آن ♦️عقلانیت انقلابی، این نیست که افراد یا احزاب، از یک نامزد بُت بتراشند، مجنون وار در او بنگرند و جز زیبایی نبینند. بعد از آن هم، از سر غیرت، پنجه بر صورت دیگران بکشند، تخریب کنند، و افکار عمومی را بیازاراند و نسبت به اصل مشارکت، که نیاز و سرمایه راهبردی کشور است، دلزده کنند. 🔹می توان گفت که هیچ نامزدی، در جامع الاطراف بودن، قابل قیاس با رئیس جمهور شهید نیست. هر چند که شهید رئیسی هم، در زمان حیات، از تشکیک و تخطئه در میان برخی محافل سیاسی خودی در امان نبود. نقد منصفانه، مغتنم است، اما برخی تخطئه ها، بوی بد فهمی و ناسپاسی می داد. ♦️اکنون در آستانه انتخابات، باید کوشید تا بهترین و نزدیک ترین نامزد به تراز ها انتخاب شود. در عین حال توجه داشته باشیم که در میان نامزد هایی که تایید می شوند، ضعیف ترین ها و دور ترین ها نسبت به تراز ریاست جمهوری هم هستند؛ 🔹بنابراین، اگر افراد دچار کمال طلبی منفی و حمایت مطلق (الّا و لابد) از این یا آن نامزد شوند، ممکن است به جای مطلوب ترین، بدترین نامزد انتخاب شود. مثل انتخابات سال ۱۳۹۲ که کشور بعد از ۱۱ سال، همچنان با پیامد های خسارت بار آن انتخاب، دست به گریبان است. ♦️اما چالش سال ۱۳۹۲، فقط در تعدد نامزد های انقلابی نبود. برخی از آنان در حالی به تردید افکنی و تخطئه دیگر نامزد های خودی پرداختند که جبهه مقابل، از یک طرف، محمد رضا عارف را وادار کرده بود تا -ولو با ناراحتی شدید و اعتراض- به نفع حسن روحانی کنار برود؛ 🔹و از طرف دیگر، به کمک جبهه خارجی و امپراتوری رسانه ای دروغ و تحریف، گفتمان فریبی را بر ساخته بود؛ مبنی بر این که کلید گشایش مشکلات اقتصادی، در بستن با کدخدا (آمریکا) و واگذاری برنامه هسته ای است. ♦️به بیان دیگر، زیر ساخت گفتمانی (تلقی و ارزیابی کلی افکار عمومی)، به اندازه خود نامزد ها، بلکه حتی بیشتر از آنها، در تعیین جهت گیری و نتیجه انتخابات مهم است. موفقیت با کسانی است که در عین توجه به جذابیت های نامزد، توانسته باشد موج اجتماعی بسازند. 🔹چنین موجی -فارغ از درستی یا غلطی هر کدام آنها- در انتخابات های ۱۳۷۶، ۱۳۸۴، ۱۳۹۲ و ۱۴۰۰ ساخته شد و مسیر را برای نامزد پیروز هموار کرد. ♦️اما دوره اخیر از چند جهت متفاوت است: یکی، غیر مترقبه بودن انتخابات (شهادت رئیس جمهور). دوم، امتحان پس دادگی بسیاری از مدعیان در انتخابات ۳ دهه گذشته، که امکان اثر گذاری هیجانی را کاهش می دهد. و سوم، میراث رئیس جمهور شهید و نیمه کاره ماندن برنامه های او. 🔹انتخابات، معادله ای چند مجهولی است و بنابراین نمی توان پاسخ های آسان و دوم دستی به آن داد. انتخابات می تواند آرایش های گوناگونی پیدا کند و بنابر اقتضا، رقابت کنندگان نیز باید بتوانند گارد خود را تغییر دهند. ♦️به نظر می رسد اکنون، زمان آن است که ظرفیت های رسانه ای، به جای قدّیس سازی از نامزد مطلوب خود و ندیدن کاستی ها و نشنیدن نقد های منصفانه، و تخطئه و تخریب دیگران، صرف تبیین مستند و مستدّل وضعیت موجود شود؛ 🔹این که رئیس جمهور شهید، کشور و دولت را از کدام گردنه های خطرناک عبور داده، کدام موفقیت ها را به دست آورده، برنامه او کجاها نیمه کاره مانده، و کدام مسیر، پیشرفت است و کدام، عقبگرد؟ ♦️تعدد نامزد های انقلابی می تواند در مناظرات، نقطه قوت باشد و ضمنا فرصت دهد تا رای احتمالی هر کدام در نظرسنجی های معتبر ارزیابی شود و وجوه دوگانه جذابیت/ آسیب هر کدام در زمینه رای آوری آشکار شود. 🔹پس از آن، فرصت همدلی و اجماع (یا حتی اصرار بر نامزد خود) وجود دارد. بنابراین، اکنون نباید فرصت روشنگری و برانگیختگی معقول و افزایش امید و اعتماد مردم نسبت به مشارکت را تضییع کرد. ♦️ضمنا باید مراقب تحرکات محافلی که سرگرم دو به هم زنی در میان اضلاع جبهه انقلاب و نامزد ها هستند، بود. انقلابی نیست، هر حلقوم و رسانه و دستی که به درگیری در درون جبهه انقلاب و غافل شدن از فرصت/ تهدید پیش رو دامن می زند. 🔹دو به هم زن ها، اگر نفوذی هم نباشند -که بعضا هستند- افرادی کم ظرفیت و خام اندیش هستند که باید از پیشاهنگی جریان های سیاسی کنار گذاشته شوند. ✍ @IMANI_mohammad 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
✳️ ​​🔰 ویژگی‌های رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی از منظر شاگرد شایسته امام (ره) ✅ آیت‌الله رجبی، رئیس موسسه امام خمینی(ره) در همایش خادم جمهور: 1⃣ رئیس جمهوری که در کشور ما انتخاب می‌شود دومین مقام اثر گذار در جمهوری اسلامی است. بر اساس اندیشه علامه مصباح(قدس سره) معیار اول رئیس جمهور تراز آن است که باید آگاه از اهداف تشکیل این نظام باشد. معتقد به آن اهداف باشد و باورمند به این باشد که این اهداف را باید عملی سازد و متجلی کند. 🔺اگر کسی باور داشته باشد که همه چیز دست خدا است، آن موقع برای حل مشکلات دنبال حل مشکل دینی می گردد اما اگر کسی چنین اعتقادی نداشت می‌گوید برای پیشرفت راهی جز همان پیشرفت غربی نداریم و حتی می گوید که اگر اسلام هم معارض با توسعه باشد، باید اسلام را کنار بزنیم، این یعنی ریل از انقلاب اسلامی تغییر کرده است. 2⃣ بر اساس اندیشه علامه مصباح(قدس سره)، شاخص دوم برای رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی این است که ساختار جمهوری اسلامی را باور داشته باشد. ما در جمهوری اسلامی ساختاری را داریم که در راس آن ولایت فقیه قرار دارد. مقام تشریفاتی هم نیست. هیچ چیز دیگری این را تبصره و کنار نمی زند. رییس جمهور باید این نظریه را به لحاظ فکری شناخته، و به لحاظ قلبی باور داشته باشد که این بهترین نظام سیاسی است. باید پیوند دلی به چنین ساختار و ولایتی داشته باشد و در مقام عمل هم تلاش کند که این جایگاه تقویت شود و مورد توجه باشد. 🔺حاج قاسم سلیمانی فرمودند که «یکی از شئون عاقبت بخیری این است که ارتباط قلبی و دلی با کسی که سکان این کشور را دارد، داشته باشیم». اگر به ولی فقیه عشق می ورزیم باید کسی رئیس جمهورمان باشد که به ایشان عشق بورزد. 3⃣ شاخص سوم از دیدگاه علامه مصباح این است که با تقوا باشد. اگر دستوری را خدا فرموده، مهم است، نباید فکر کند که برخی احکام خیلی مهم نیستند. اگر رئیس جمهور از برخی احکام عبور کند مدتی بعد از برخی خطوط دیگر هم می‌گذرد. تقوا اگر نبود اسلام با چیزهای دیگری تغییر می‌کند. به خاطر رفع تحریم‌ها، ارزش‌ها به حاشیه می‌رود که این نتیجه بی‌تقوایی است. 🔺خدا رحمت کند شهید عزیزمان آیت الله رئیسی را که اینگونه بود. چقدر طعنه شنید؛ آنقدری که رهبر عزیزمان فرمود دلم برایش سوخت. اما مسیر را رها نکرد، مسیر را تغییر نداد. ثابت قدم ماند. بخشی را می توانست و نگفت و بخشی هم از اسرار نظام بود و همه را تحمل کرد و این تحمل، نتیجه تقوا است. 4⃣ چهارمین و آخرین ویژگی که علامه مصباح(رحمت الله علیه) برای رییس جمهور تراز انقلاب اسلامی اشاره می کنند، حسن تدبیر است. این ارتباط با ولایت و ساختار را اگر رئیس جمهور می خواهد تثبیت کند، باید با راه های پیاده کردن اسلام در جامعه، آشنا بوده، مشرف بر مسائل روز باشد، مشرف بر مسائل جهانی باشد. خب ما شاهدیم پشتیبانی که این شهید عزیز از جبهه مقاومت کرد، از مواردی بود که نمی‌توانست بیان کند. 🔺این وعده صادقی که همه جهان را متحول کرد و بعد از آن جهان تعاملش با ما تغییر کرده، در چنین موقعیتی رییس جمهور باید درک کند که ما وظیفه مان حمایت از جبهه مقاومت است و شهید رئیسی همینطور عمل کرد. اما قبلا هم رئیس جمهوری آمد و همان ابتدا می‌گفت که تا کی می‌خواهید ادامه دهید و ما نمی‌توانیم از مقاومت پشتیبانی کنیم. او نمی‌فهمید که جبهه مقاومت برای تثبیت جایگاه ما در منطقه و جهان چه نقشی دارد، شاید هم می‌فهمید و عامدانه و به دلیل دیگری مخالفت می کرد. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
1_11864654168.mp3
11.02M
🔗 جروزالم پست: از مرگ رئیسی خوشحال نباشید، ایران مثل طبیعت خلا را در منطقه پر میکند ما عقب افتادیم 🎙 گزارش روزنامه رژیم صهیونیستی درباره ایران بعد از شهید رئیسی / جروزالم پست: از مرگ رئیسی خوشحال نباشید. ایران دقیقا شبیه به طبیعت عمل میکند. دوست دارد خلا را پر کند و جای خالی را در منطقه خواهد گرفت. ما از آنها عقب افتادیم. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
✳️ بازرسان آژانس راچرااخراج نمی‌کنید؟! 1⃣ آدم کلاهبردارومال مردم‌خواری راحکایت کرده‌اندکه ازاین وآن قرض می‌گرفت وپس نمی‌داد!شاکیان بسیارشدندوقاضی حکم کردکه اورابرقاطری سوارکنندوتمام روزدرکوچه وبازار شهربگردانندوجاربزنندکه «ایها الناس!چهره این آدم حیله‌گروحقه‌بازراخوب نگاه کنید وبه خاطر بسپارید.پول واموال خلق خداراقرض می‌گیرد ولی بازپس نمی‌دهد!مراقب باشیدکه فریب او رانخورید‌».حکم قاضی اجراشدوشب هنگام، صاحب قاطراورابه درخانه‌اش بردو کرایه قاطر رامطالبه کرد!مرد حقه‌بازومال مردم‌خوار پوزخندی زدوگفت: مردنا‌حسابی مگرازصبح علی‌الطلوع تاکنون فریادنمی‌زدی وبه مردمان هشدارمی‌دادی فریب مرانخورندکه طلب هیچ‌کس راپس نمی‌دهم؟!حالاخجالت نمی‌کشی که ازمن کرایه قاطرت رامی‌خواهی؟! 2⃣ درحالی که برنامه هسته‌ای ایران یکی از شفاف‌ترین برنامه‌هادرمیان کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است ومیزان بازرسی حضوری، سرزده و برخط ازآن درمیان تمامی کشورهای عضوآژانس بی‌نظیراست، شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست فصلی خودقطعنامه‌ای علیه برنامه هسته‌ای کشورمان صادرکرد.این قطعنامه به پیشنهادسه کشوراروپایی انگلیس،فرانسه و آلمان(‌تروئیکای اروپائي‌)وباحمایت آمریکا پیشنهادشده بودوبا۲۰رای موافق،دورای مخالف و۱۲رای ممتنع به تصویب رسید.  3⃣ اقدام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با هیچیک ازقوانین تعریف شده وروال شناخته شده آژانس قابل توجیه وتوضیح نیست.چرا که پرونده هسته‌ای ایران روال عادی خودرا طی می‌کردوازآژانس انتظارمی‌رفت علیه آمریکاوسه کشوراروپائي که به هیچیک از تعهدات برجامی خودعمل نکرده‌اند،قطعنامه صادرکندکه نه فقط چنین نکرده بلکه دست به صدورقطعنامه علیه ایران اسلامی زده است. کشوری که مطالبه‌کننده حق پایمال شده خود است. گزارش تیتراول کیهان درباره چندوچون این اقدام غیرقانونی وتحمیل شده آمریکاواروپا به آژانس است. واما دراین وجیزه نکته دیگری را پی می‌گیریم.  4⃣ بعد از سومین سفر البرادعی مدیرکل وقت آژانس به ایران با تکیه بر چند سند و شاهد و قرینه اعلام کردیم که مسئله آژانس، فعالیت هسته‌ای ایران نیست، بلکه جاسوسی از صنایع نظامی و پیشگیری از شتاب علمی کشورمان را دنبال می‌کنند و پیشنهاد کردیم که با استناد به ماده ۱۰ معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای یا (NPT) از این پیمان خارج شویم. این پیشنهاد با اعتراض شدید آژانس و تروئيکای اروپایی رو‌به‌رو شد و صد البته دولت وقت به آژانس اعتماد داشت و اراده‌ای برای خروج نداشت‌... چند سال بعد جرج فریدمن از مشاوران برجسته اتمی آمریکا با صراحت اعلام کرد که مشکل ما با ایران برنامه هسته‌ای این کشور نیست. مسئله ما این است که ایران نه فقط بدون رابطه با آمریکا بلکه درحال درگیری با ایالات متحده به بزرگ‌ترین قدرت علمی و نظامی منطقه تبدیل شده است. بگذریم‌... 5⃣ اقدام شورای حکام آژانس با هیچیک از قوانین و مقررات این نهاد بین‌المللی همخوانی و انطباق ندارد. از این روی باید علت صدور این قطعنامه را در نقاط دیگری،  بیرون از برنامه هسته‌ای ایران جست‌وجو کرد. جنگ غزه و انتخابات پیش‌روی در ایران. پرداختن به نقش جمهوری اسلامی ایران در حمایت از نیروهای مقاومت و ارتباط قطعنامه یاد شده با آن را به بعد موکول می‌کنیم و در این مختصر به ارتباط این قطعنامه با انتخابات پیش‌روی، اشاره‌ای گذرا داریم. بخوانید! 6⃣ آمریکا و تروئیکای اروپا با تحلیل «‌مغز مگسی» خود در این توهم هستند که از قطعنامه یاد شده به عنوان سنگی در پیش پای جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند و از این ماجرا به عنوان عصای زیر بغل نامزدهای غربگرای ریاست جمهوری ایران استفاده کنند. با این توضیح که صدور قطعنامه را زمینه‌ای برای افزودن به تحریم‌ها قلمداد کنند و به‌زعم خود از این رهگذر بر سبد رای نامزدهای طرفدار مذاکره بیفزایند! ترفندی که در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و دوازدهم به کار گرفتند و البته نتیجه نهائی نه فقط لغو تحریم‌ها نبود، بلکه دو برابر شدن تحریم‌ها را به دنبال داشت.  7⃣ بدیهی است که خاطره خسارت‌های کلان و بعضا غیر‌قابل جبران غربگرایان در جریان مذاکرات بی‌نتیجه و فاجعه‌بار از ذهن و خاطر مردم بیرون نرفته است. اما، در این میان و برای مقابله با این ترفند مستکبرانه غرب، وظیفه‌ای جدی و مؤثر بر عهده دولت محترم است و آن اخراج تمامی بازرسان آژانس از ایران است. بازرسانی که گزارش‌های غیر‌واقعی و مغرضانه داده‌اند و یا گزارش‌های آنها در تصمیم شورای حکام آژانس بی‌تاثیر بوده است. اعتماد به آژانس، شبیه اعتماد آن صاحب قاطر به کلاهبرداری است که خود بی‌اعتباری او را فریاد زده بود. ✍ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
✅ فعال اصلاح‌طلب: شرط‌گذاری انتخاباتی برای شورای نگهبان اشتباه است ✳️ یک فعال اصلاح‌طلب می‌گوید تعبیر مشارکت مشروط در انتخابات از سوی برخی اصلاح‌طلبان، اشتباه است. محمد قوچانی مدیر مجله آگاهی نو  به جماران گفت: دوستان اصلاح‌طلب ما برخلاف انتخابات مجلس دوازدهم که خیلی دور نیست  وارد صحنه شده‌اند و از تحریم انتخابات عبور کردند که اتفاقی بسیار خوب بود. من فکر می‌کنم که اگر  آقای خاتمی می‌دانست که ممکن است یک انتخابات زودرسی امسال انجام شود احتمالا در انتخابات مجلس دوازدهم رای می‌دادند. اما کسی از این موضوع اطلاعی نداشت. جبهه اصلاحات این هفته باید تصمیم‌گیری کند و به این سه نکته هم توجه کند. 1⃣ نخست آنکه هرگونه تعیین نامزدها و اینکه تصمیم‌گیری کنیم پیش از اینکه شورای نگهبان اعلام نظر کند،‌ به نظر من نوعی اشتباه استراتژیک است. یعنی حمایت جبهه اصلاحات از برخی نامزدها نه تنها شانس آنها را در حاکمیت برای تأیید صلاحیت افزایش نمی‌دهد، بلکه این امکان را کاهش هم می‌دهد. بهتر است که جبهه اصلاحات صبر و تامل کند تا ببیند که امکان نامزدی برای چه افرادی وجود دارد و چقدر این امکان به پیشبرد تفکرات و گفتمان اصلاحات و نه الزامات تشکیلات،‌ کمک می‌کند. سند راهبردی جبهه اصلاحات خلاف این بود. من منتقد این سند هستم. فکر می‌کنم که سند راهبردی اشتباه می‌کند. 2⃣ نکته دوم آن است که نباید فکر کنیم با کلمه «مشارکت مشروط»، نظام را وادار خواهد کرد که به ما امتیاز دهد. فکر می‌کنم که عبارت مشارکت مشروط امتحان خود را در انتخابات قبلی پس داده و این‌جا اشتباه است. البته من طرفدار رقابت معنی‌دار هستم؛ اگر نامزدی وجود نداشته باشد طبیعتا من نمی‌توانم به نامزد مطلوبم رأی دهم، یعنی به هر حال من قرار نیست به زاکانی،‌ قالیباف،‌ جلیلی و پ... رأی دهم. این امری بدیهی و منطقی است، اما تأکید بر این عبارت و تبدیل آن به شرط حتما مشکلی اساسی ایجاد می‌کند. 3⃣ مشکل سوم درباره طرح موضوعی با عنوان «نامزد نیابتی یا اصالتی» است. ما تقریبا هیچ نامزد اصالتی نداریم. اگر منظور از نامزد اصالتی آن است که حتما فرد عضو یک حزب یا تشکیلات اصلاح‌طلب باشد با توجه به اینکه من تاکید کردم که این انتخابات باید انتخاباتی ملی باشد و ما نیازمند گذار از وضعیت بحرانی هستیم به نظرم در شرایط ناپختگی احزاب سیاسی ما نوعی بدسلیقگی است. ما باید ملی فکر کنیم نه قبیله و فرقه‌ای. در حال حاضر جبهه اصلاحات 31 حزب دارد. در یک کشور با رویکرد منطقی و درست اگر حزبی واحد داشتیم که سازو کار آن درون خودمان بود و به یک نامزد می‌رسیدیم می‌توانستیم خیلی محکم با حاکمیت گفت‌و‌گو کنیم، اما متأسفانه ما چنین حزب واحدی نداریم. به نظر من حالا که جبهه اصلاحات دیر آمده، اما نباید عجله کند. تعجیل برای این مرحله حیاتی و سرنوشت‌ساز ما را به سرنوشت انتخابات 1384 دچار می‌کند. در انتخابات آن سال به جبهه مشارکت اجازه داشتن نامزدی جداگانه داده شد، هموطنان آذری زبان،‌ مجمع روحانیون مبارز و حزب کارگزاران هر یک نامزدی جداگانه داشتند.  قوچانی که حزب متبوعش از جهانگیری حمایت می‌کند، همچنین درباره تقسیم‌بندی نامزدها گفته است: در برآوردی که دارم، ۵ نوع نامزد پیش روی ما هستند. ✅ دسته اول، «نامزدهای آرمانی» جریان اصلاح‌طلب و میانه‌رو. ✅ دسته دوم: «نامزدهای تخیلی» هستند. نظام سیاسی این را قبول نمی‌کند. ✅ دسته سوم :به «نامزدهای تمرینی» اختصاص دارد. افرادی که می‌آیند تا تنور انتخابات را گرم کنند. آقایان عارف و صدر چنین وضعیتی دارند. در گذشته دکتر معین چنین وضعیتی داشت. ✅ دسته چهارم، «نامزدهای تشکیلاتی» هستند. مثلا کارگزاران بگوید آقای محسن‌هاشمی و اتحاد ملت آقای ظفرقندی را معرفی کند. این مورد از نظر حزبی  بسیار مطلوب است و در یک دموکراسی تمام عیار حزبی باید همین سیستم پیاده‌ شود. اما از نظر ملی در این شرایط خویش خواهانه است. ✅ دسته پنجم: «نامزدهای واقعی» هستند. در شرایط کشور، باید به دنبال  نامزدهای  واقعی باشیم. نامزدهایی که می‌توانند رقابت جدی و ملی در کشور به وجود بیاورند. در طول زمان با ثبت‌نام‌ها این نامزدها مشخص می‌شوند و باید مکانیزمی در مجموعه اصلاح‌طبان برای انتخاب آن شکل بگیرد. اصلاح‌طلبی محدود در جبهه اصلاحات نیست. مجموعه سه ضلعی اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان و اصولگرایان میانه‌رو باید به یک جمع‌بندی برسند که دوباره به حوادث سال ۸۴ دچار نشویم  🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
✳️ 🔴الزامات مشارکت بالا در انتخابات رياست جمهوری ✍ 🔸️ برگزاري انتخابات رياست جمهوري زودهنگام در ايران پس از فاجعه سانحه بالگرد رئيس ‌جمهور و همراهان وي از دو جهت حائز اهميت فراوان است. 🔸️ يکي اينکه رئيس ‌جمهور جديد بتواند راهي براي پيشرفت و توسعه اقتصادي ايران باز کند و ترميم عقب‌‌افتادگي‌هاي فاحش کشور از اهداف سند چشم‌انداز 20ساله را که سال آينده مهلت آن به پايان مي‌رسد، محقق سازد. 🔸ديگري احتمال روي کار آمدن ترامپ در آمريکاست که فردي بسيار ضدايراني است و ايرانيان از وي خاطره‌هاي بسيار بد و ناخوشايندي دارند. زيرا او با خارج شدن از توافق برجام، ترور سردار قاسم سليماني و برقراري دوباره تحريم‌هاي گسترده عليه ايران، زندگي تمام ايرانيان را با مشکلات زيادي مواجه ساخت. 🔸بنابراين براي فائق آمدن بر اين معضلات، بايد تلاش شود ميزان مشارکت پائين مردم در سه انتخابات گذشته نه‌تنها تداوم نيابد، بلکه تحولي اساسي در رويکرد مردم نسبت به ضرورت حضور وسيع در انتخابات تيرماه بوجود آيد و دوباره حماسه حضور اکثريت مردم در پاي صندوق‌هاي رأي براي تعيين رئيس‌ جمهور جديد تحقق يابد. 🔸اما حاکميت چه اقداماتي مي‌تواند انجام دهد تا مشارکت عمومي بالا رود و مردم به صندوق‌هاي رأي اشتياق بيشتري نشان دهند و از آن استقبال زيادتري بکنند؟ 🔸️ مهم‌ترين نقش براي افزايش مشارکت مردم را شوراي نگهبان مي‌تواند ايفا کند و آن اين است که در تأييد صلاحيت‌ها نشان دهد که در بر همان پاشنه سابق نمي‌چرخد. شوراي نگهبان با رفتار خود مي‌تواند نشان دهد که عين متن قانون اساسي براي تأييد صلاحيت نامزدها رعايت مي‌شود و هيچ نامزدي به سادگي رد صلاحيت نمي‌شود. 🔸️ شوراي نگهبان با سعه صدر مي‌تواند نشان دهد که مردم با انتخاب افراد مورد نظر خود، بهتر از هرکس و نهاد ديگري به آينده اميدبخش کشور فکر مي‌کنند و آنها هستند که بايد صلاحيت نامزدها را تشخيص دهند. 🔸️ به اين ترتيب فضاي کشور براي برگزاري يک انتخابات آزاد و سالم باز خواهد شد و امکان برگزاري انتخابات رقابتي فراهم خواهد گرديد. 🔸️ البته بايد در بين نامزدها افرادي وجود داشته باشند که نماينده بخش‌هاي بزرگي از جامعه ايران بوده و نيز معرفي شده از سوي احزاب گوناگون سياسي و گروه‌هاي مختلف صنفي و جامعه مدني باشند تا رقابت واقعي اتفاق بيفتد. 🔸️ بنابراين رقبا بايد از يک نوع نبوده و با هم فاصله شخصيتي و تفاوت معنادار سياسي و تنوع منطقي داشته باشند تا مردم بتوانند از بين آنها افراد مناسب را انتخاب کنند. 🔸 از طرفي بايد نتيجه انتخابات از قبل مشخص شده نباشد و مردم احساس کنند که واقعاً خودشان دارند افراد مطلوب خود را انتخاب مي‌کنند. 🔸 به اين ترتيب مي‌توان حيطه مشارکت مردم را گسترده‌تر کرد و اعتبار کشور را در سطح جهاني افزايش داد تا با تکيه بر قدرتي که از مشارکت بالاي مردم بوجود مي‌آيد، بتوان معضلات بين‌المللي کشور را حل کرد و با انسجام اجتماعي، گام‌هاي بلندي به سوي توسعه همه‌جانبه ايران برداشت. به طوري که جمهوري اسلامي ايران در جايگاه واقعي ژئوپليتيک خود قرار گيرد و تمامي ظرفيت‌هاي انساني خود را بارور سازد و مهاجرت نخبگان معکوس شود/روزنامه جمهوری اسلامی 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
1_11868225109.mp3
9.96M
🔗 پایگاه امریکایی: اسرائیل برابر ایران به عجز رسیده، میخواهد از طریق باکو مرز ایران را نا امن کند 🎙 پایگاه آمریکایی: برنامه هسته ای ایران به سرعت رو به پیشرفت است و اسرائیل میخواهد با نفوذ در باکو علیه ایران کاری کند در صورتی که از این طریق مرزهای ایران نا امن نشده و نمیتوان با این کشور مقابله کرد. ما باید با ایران وارد مذاکره شویم. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
✳️ ✅ 🔰خاستگاه شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌ها چیست؟ 🔺شورای نگهبان از روز سه‌شنبه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرده است؛ طبق قانون، شورای نگهبان ۵ روز برای بررسی صلاحیت‌ها مهلت دارد که این زمان ۵ روز دیگر نیز می‌تواند تمدید شود. 🔺 شورای نگهبان بر امر بررسی صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری نظارت ندارد، بلکه خود به طور مستقیم به صلاحیت آنان رسیدگی می‌کند. 🔺معیار شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌های انتخابات ریاست جمهوری، اصل ۹۹ ، اصل ۱۱۸ ،اصل ۱۱۵ قانون اساسی، ماده ۳۵ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری و مصوبه شورای نگهبان درباره تعاریف، معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی، رجل مذهبی و مدیر و مدبر بودن نامزدهای ریاست‌جمهوری است. 🔺در اصل ۱۱۵ قانون اساسی آمده است که رئیس جمهور باید از میان رجال مذهبی و سیاسی بوده و واجد شرایط ایرانی الاصل، تابع ایران، مدیر و مدبر، دارای حسن سابقه و امانت و تقوی، مؤمن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران و مذهب رسمی کشور باشد. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
1_11870980773.mp3
12.32M
🚨 تحلیل / ضربه سهمگین لبنان به اسرائیل / ژنرال بریک: پیروزی؟ آبرویمان رفت! / یمن شهپادها را به کار بست / تحولات فلسطین / ژاپنی‌ها ورود مقامات اسرائیل به مراسم ناکازاکی را ممنوع کردند: اینجا جای جنایتکاران نیست / ۲۴ ساعت تا وقوع زلزله‌ی احتمالی در کابینه رژیم صهیونیستی / ضربه سهمگین مقاومت لبنان به رژیم صهیونیستی/ دیگر حتی آژیرها هم در حملات مرزهای شمالی کار نمی‌کند / گنبد آهنین خود شهرک‌های صهیونیستی را زد / قسمت ۱۵۹۵ 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
✳️ 📍تأکید عضو فقهای شورای نگهبان بر "رأی با دقت" 🔸رسا گزارش داد: آیت‌ا... شب‌زنده‌دار، عضو فقهای شورای نگهبان طی سخنانی در جلسه درس خارج خود که اخیراً برگزار شد در اشاره به انتخابات پیش رو با بیان اینکه مردم در مقام انتخاب هرچقدر در انتخاب افراد دقت نظر بیشتری به خرج بدهند قطعاً به رشد انقلاب کمک خواهند کرد، گفت: به فضل الهی مردم عزیز ایران اسلامی با حضور باشکوه در انتخابات پیش رو ادامه دهنده راه امام خواهند بود. 🔺دقت نظر داشتن در انتخاب، همان "رأی خوب" است. رأی دادنی که در پیوست مشارکت انتخاباتی می‌تواند سبب‌ساز تغییر مثبت در زندگی مردم و افزوده شدن سرعت پیشرفت شود. شناخت رأی خوب بیش و پیش از هرچیزی به "کارنامه" و خوانش آن وابسته است. به این معنی که مردم باید بدانند نامزدی که کارنامه ندارد یا کارنامه دارد اما نکته خاص و مشعشعی در آن نیست اساسا نمی‌تواند از مصادیق رأی خوب باشد. 🔺مردم پس از خوانش کارنامه و انتخاب بهترین معدل‌ها نیز البته باید به سراغ انطباق وعده‌ها با کارنامه‌ها بروند تا دریابند که کدام نامزد، اجرایی‌ترین برنامه‌ها را ارائه می‌کند. 🔺در این فرایند همچنین باید به یک نکته بسیار مهم و کلیدی دقت داشت و آن اینکه چیزی رهزن رأی خوب نشود! 🔺به این معنی که جامعه رأی دهندگان با مشاهده چند عکس یا شنیدن تهمت فساد یا طرح مقولات بیربط به کارآمدی و کارنامه؛ رأی خوب خود را به رأی بد تبدیل نکنند و گزینه کارآمد را کنار نگذارند. 🔺مثال واضح این قضیه مثال پزشک حاذقی است که سیگار می‌کشد و بیمار هم باید برای درمان دردش به او مراجعه کند. بدیهیست که سیگار کشیدن پزشک با اینکه رفتار بایسته‌ای نیست اما نباید رهزن بیمار مبتلی و امتناع او از مراجعه به پزشک حاذق شود. انتخابات و نامزد کارآمد نیز همینگونه است و مردم مادام که سندی قضایی علیه صاحب بهترین کارنامه وجود ندارد؛ نباید او را به صرف چند حرف یا تهمت از رأی خود محروم کنند. زیرا به این واسطه خودشان از درمان محروم شده‌اند. 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 در 👇 🆔 eitaa.com/mrgh110 در 👇 🆔 https://t.me/mrgh110 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️