1_13724069273.mp3
8.29M
#حونخواهی
#اسماعیل_هنیه
♨️صوت جلسه شماره 182 پخش زنده سه شنبه ها گروه بصیرتی اهل البصر:
🔥موضوع : چرا خونخواهی شهید هنیه به تعویق افتاد؟
🎙کارشناس: استاد گرامی جناب آقای دکتر سیدجلال #حسینی
استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی
حجم صوت : ۷ مگابایت
ایتا و روبیکا
@ahlolbasar
#روشنگری | #ثامن
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
#دلسوزانه
#دلسوزی
دلم برای مقام معظم رهبری این مقتدر مظلوم میسوزد
مقام معظم رهبری فرمودند دلم برای رئیسی سوخت، وقتی کمی درباره این فرمایش فکر کردم، بنده هم دلم برای حضرت علی علیه السلام سوخت چون که فردی با خصوصیات فوق بشری مجبور بود، با افرادی مانند .... یا اشعث بن قیس، ابوموسی اشعری، شریح قاضی و دیگران کار کند به طوری که آنقدر از عثمان حمایت کرد که فرمودند: ترسیدم گناه کرده باشم در همان زمان افرادی مانند ابوذر غفاری، مالک اشتر، عمار یاسر به صورت صریح و آشکار عثمان را نقد میکردند و نمیگفتند چون حضرت علی علیه السلام حمایت میکند ما دیگر نباید نقد کنیم.
دلم برای امام حسن مجتبی علیه السلام سوخت که با آن ویژگیهای فوق بشری مجبور بود افرادی مانند اشعث بن قیس را در کنار خود نگه دارد، اما همان موقع مالک اشتر به صورت صریح و اشکار اشعث را نقد میکرد.
و دلم برای مقام معظم رهبری سوخت که در دولت آقای هاشمی رفسنجانی مجبور بودند ایشان را تحمل کنند و فرمودند باید از دولت حمایت شود، البته در عین حال انتقادهای خود را نیز مطرح می کردند، مانند اینکه فرمودند: چرب و شیرین دنیا به دهان مسئولین مزه کرده و یا اقتصاد اسلامی اقتصاد لیبرالیستی نیست و یا مسئولین نباید به سمت اشرافی گری بروند و ... اما عدهای از انقلابیون مانند نهادهای مقام معظم رهبری در دانشگاهها اجازه هیچ گونه انتقادی به نیروهای انقلابی نمیدادند در حالی که حضرت اقا بارها فرمودند دانشجو باید تحلیل سیاسی داشته باشد ولو غلط، و یا فرمودند دانشجو باید وسط میدان باشد، به طوری که بنده به عنوان مسئول انجمن اسلامی در سال ۷۱ برای طرح انتقاد در زمینه اشرافیگری و عدم رعایت محرومین در دولت آقای هاشمی مجبور شدم به لطایف الحیل متعددی متوسل شوم و یا مقام معظم رهبری از دولت آقای روحانی حمایت کردند و از مذاکره کنندگان حمایت کردند اما عدهای از انقلابیون که آن همه فرمایشات حضرت آقا در نقد مذاکره و اعتماد به آمریکا را فراموش کرده بودند، از برجام حمایت زیادی میکردند و به هیچ عنوان نقدی را به برجام بر نمیتابیدند و این رویکرد موجب شد که برجام در ۲۰ دقیقه بدون توجه به نقدهای کارشناسانه ی دلسوزان انقلاب در مجلس انقلابی تصویب شود و نتیجه آن شد که شد و مقام معظم رهبری برجام را خسارت محض نامیدند و برجامی تصویب شد هر آنچه آمریکاییها میخواستند داشت مثل مکانیسم ماشه و ... بسیاری از از آنچه ما میخواستیم را نداشت. اکنون نیز حضرت آقا بر اساس وظیفه و رویه همیشگی خودشان در حمایت از دولتها از دولت پزشکیان حمایت میکنند اما برخی از انقلابیون گمان میکنند این حمایت به معنای این است که دیگر هیچ انتقادی به دولت آقای پزشکیان نباید صورت گیرد و بدتر از آن اینکه بعضاً برخی از سخنانِ سرتاپا اشتباه ایشان را توجیه میکنند به طوری که انسان تعجب میکند که با چه منطقی این عزیزان این گونه توجیه میکنند و منتقدین را به چوب تمسخر، توهین و تهمت محکوم و منکوب میکنند و اینجاست که باید بگوییم دلم برای مقام معظم رهبری میسوزد.
✍ دکتر #سید_جلال #حسینی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
1_13739614987.mp3
12.44M
🔗 سرویس های اطلاعاتی ایران چه طور از بین صهیونیست ها عضوگیری میکنند؟
🎙 سرویسهای اطلاعاتی ایران چگونه از رژیم صهیونیستی عضو گیری میکنند؟ این گزارشی است که هاآرتص در نسخه جدید خود به آن پرداخته و به بهانه ی آن یک گزارش آموزشی برای شهرک نشین ها به سفارش شاباک منتشر کرده که همه آن را مرور خواهیم کرد.
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
#انتصابات
✳️ به مسجد بیاید ولی پیشنماز نباشد! (نکته)
1⃣ در میان حقوقدانان و اهل قضاوت سخنی حکیمانه مطرح است که از آن با عنوان یک دستورالعمل و فرمول گرهگشا یاد میکنند. این کلام، صرفنظر از میزان پایبندی به آن، سخنی حکیمانه است و در بررسی راستی و یا ناراستی مسائل پیشروی نقش تعیینکنندهای دارد. سخن این است؛ «نحن ابناء الدّلیل؛ نَمیل حیث یَمیل... ما فرزندان دلیل و استدلال هستیم و به همان سو میل میکنیم و میرویم که دلیل و استدلال ما را به آن سوی میکشاند».
2⃣ قرار بوده و هست که رئیسجمهور محترم پستهای کلیدی و نقشآفرین را به افرادی که با نظام و انقلاب زاویه دارند نسپارند. چرا که افرادی از این دست نه فقط نمیتوانند برای رئیسجمهور و دولت ایشان همراهان همدلی باشند، بلکه زمینهساز آسیبهای جدی و خسارتهای جبرانناپذیر به دولت و نظام و منافع ملی نیز خواهند بود. این واقعیت تلخ نمیتواند و نباید از نگاه جناب پزشکیان پنهان بماند ولی متاسفانه برخلاف آنچه انتظار میرفت، شاهد حضور شماری از افراد ناشایسته و زاویهدار در برخی از مسئولیتهای حساس و کلیدی هستیم. نگاهی به رخدادهای ۴۵ سال اخیر، حکایت از آن دارد که در بسیاری از موارد، افراد زاویهدار از سوی دشمنان بیرونی و یا دنبالههای داخلی آنها شکار میشوند و در حالی که تابلوی خودی دارند، خواستههای دشمن را دنبال میکنند.
3⃣ این حرکت خطرناک و پلشت به بهانه - بخوانید
با اسم رمز- «وفاق ملی» صورت میپذیرد! به بیان دیگر، در پوشش وفاق ملی که پدیده قابل تقدیری است، افراد زاویهدار و بدسابقه به کار گرفته میشوند که مفهوم دیگر آن طرد و نفی نیروهای متعهد و انقلابی است. در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی و اجتماعی، سپردن مسئولیتهای حساس و تعیینکننده به افرادی که با نظام حاکم زاویه دارند، «وفاق ملی»! نامیده میشود؟! مفهوم و تعریف شناختهشده وفاق ملی در همه فرهنگها، استفاده از تمامی نیروهای وفادار به نظام صرفنظر از سلیقههای سیاسی متفاوت آنهاست. به بیان دیگر، وفاداری و پایبندی به مبانی و اصول نظام، خمیرمایه و اساس و مبنای وفاق ملی است و بدیهی است که سپردن مسئولیت به افراد زاویهدار با مبانی نظام در هیچ تعریفی نمیتواند «وفاق ملی» تلقی شود!
4⃣ نگاهی - هرچند گذرا- به سابقه و کارنامه برخی از زاویهدارهایي که در پستهای کلیدی به کار گرفته شدهاند و مقایسه دیدگاهها و مواضع آنها با رئیسجمهور محترم به وضوح نشان میدهد که مواضع و عملکرد آنها با مواضع و عملکرد آقای دکتر پزشکیان فاصلهای پُر نشدنی دارد. بنابراین پرسش آن است که چه کسانی این افراد را معرفی کردهاند؟! و آیا فلان وزیر و فلان معاون رئیسجمهور، درباره گزینههای مورد اشاره با جناب پزشکیان مشورت و رایزنی کرده است؟! پاسخ، با توجه به مواضع آقای رئیسجمهور منفی به نظر میرسد. به عنوان مثال، آیا جناب پزشکیان میدانند «سرپرست امور اطلاعرسانی دولت» سابقه بازداشت از سوی دستگاه امنیتی و محکومیت ۵ سال زندان دارد؟ خودش در کلیپی میگوید: «من تو انتخابات (مجلس) از نظر مالی اشباع شدم. با نمایندگان بستم که بعد ورود به مجلس، مجازیشان دست ما باشد. من تیم دارم و باید به آنها پول بدهم. از همه پول گرفتم»! و... آقای رئیسجمهور با یک جستوجوی ساده میتوانید به هویت برخی از منصوبان زاویهدار پی ببرید!...
5⃣ این احتمال نیز دور از ذهن نیست که برخی از مسئولان محترم با تساهل در گزینش افراد زاویهدار درپی جذب آنها بودهاند! که در این صورت باید گفت؛ تردیدی نیست برخی از خطاها با رعایت ضوابط قانونی، میتواند قابل گذشت باشد و تمامی مجرمان در حد و اندازهای نیستند که برای همیشه از جامعه طرد شده و در هیچ جایگاهی به کار گرفته نشوند. ولی سپردن پستها و مسئولیتهای کلیدی به آنها، اقدامی خطرناک و در تقابل آشکار با منافع ملی و سلامت نظام است.
6⃣ در مَثَل مناقشه نیست، و مَثَل اگرچه عین مُمَثل نیست ولی به درک بهتر موضوع کمک میکند. گفتهاند و حکیمانه نیز هست که «کفش دزد را پیشنماز نمیکنند»! کسی که کفش نمازگزاران را میدزدیده، اگر توبه کند و پشیمان شود، نباید از ورودش به مسجد جلوگیری کنند. میتواند به مسجد بیاید و نماز بخواند ولی، هرگز نباید از او به عنوان پیشنماز استفاده کنند!
✍ #حسین_شریعتمداری
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
#اولین_جنگ
#آخرین_جنگ
✳️ مقایسه وضعیت اسرائیل در اولین و آخرین جنگ
رژیم غاصب صهیونیستی در طول 76 سال حیات ننگین خود سه جنگ طولانی را تجربه کرده است؛ جنگ 1948 با کشورهای عربی، جنگ 1982 لبنان و جنگ 2023 غزه. بقیه جنگهای رژیم غاصب بین دو روز تا 51 روز به درازا کشیده شده است. طولانیترین جنگ رژیم غاصب، جنگ 1982 علیه لبنان است که تا سال 2000 ادامه پیدا کرد. اسرائیلیها این جنگ را «عملیات صلح برای جلیل» نامگذاری کردند، در حالی که در آن زمان «جلیل» مورد تهدید قرار نگرفته بود. البته سیر جنگهای رژیم غاصب (چه آنگاه که مورد حمله قرار گرفت و چه آنگاه که آغازکننده جنگ بود) بیانگر آن است که رژیم در مواجهه با مقاومت مردمی در دورهای کوتاه، قادر به پایان دادن به جنگ به نفع خود نبوده و آنگاه که جنگ را در دورهای کوتاه به پایان رسانده، شکست را پذیرفته است.
جنگ 1361/ 1982 رژیم علیه لبنان تا سال 1379/ 2000 یعنی به مدت 18 سال به طول انجامید و اسرائیل در این مدت زیر فشار شدید مقاومت مؤمنانه مردم لبنان و اقدامات پیدرپی نظامی مقاومت قرار گرفت و در نهایت ناچار شد طی دو مرحله، در سالهای 1375/ 1996 و 1379/2000، لبنان را ترک نماید. رژیم اسرائیل در جنگهای بعدی و تا پیش از جنگ اخیر غزه، دورهای بین دو روز تا 51 روز جنگ را تجربه نموده است. بنابراین میتوان گفت پس از پایان جنگ علیه لبنان در سال 1379/ 2000 یعنی در این حدود 25 سال، جنگ کنونی غزه طولانیترین درگیری آن بوده است. کما اینکه در حد فاصل تأسیس رژیم منحوس تا حمله آن به لبنان، هم جنگ کنونی غزه طولانیترین جنگ آن به حساب میآید.
رژیم غاصب در جریان جنگ 1948 که با تهاجم مشترک ارتشهای مصر، اردن، عراق، سوریه، عربستان، یمن و گروههای نامنظم
عربی ـ فلسطینی شامل «ارتش آزادیبخش عرب»، «النجاده» و «ارتش جهاد مقدس» مواجه گردید، ناگزیر شد 117500 نیروی نظامی یهودی را به مصاف 63500 نیروی نظامی عرب بفرستد. اسرائیل پس از ده ماه با پیروزی بر قوای عربی از جنگ خارج گردید. در نتیجه این جنگ، رژیم غاصب تمام نواحی فلسطینی که در طرح تقسیم سازمان ملل برای یهودیان در نظر گرفته شده بود را تصرف کرد و علاوهبر آن بر 60 درصد بخشهایی که در طرح سازمان ملل برای عربها در نظر گرفته شده بود، مسلط گردید. تنها دستاورد ارتشهای عربی، الحاق کرانه باختری به اردن و الحاق غزه به مصر بود. این جنگ در زمانی روی داد که فاصلهای میان تأسیس رژیم اسرائیل و این جنگ نبود و پایههای رژیم آنچنان استحکامی نداشت و بر صحنه بینالملل هم نوعی آنارشی ناشی از آغاز جنگ سرد حاکم شده بود و لذا اسرائیل آنچنان ارتباطات درخوری در حوزه منطقهای و فرامنطقهای پیدا نکرده بود. علت اصلی پیروزی رژیم غاصب بر قوای عربی در آن جنگ این بود که از یکسو غاصبان در وضعیت «انسجام کامل» قرار داشتند، در حالی که عربها دچار اختلافهای زیاد بودند. از سوی دیگر عربها جنگ با رژیم غاصب را جدی نگرفتند و به گمان اینکه غلبه بر آن کار آسانی است، از تمام قوای خود استفاده نکردند. در این جنگ علیرغم آنکه رژیم تازهتأسیس غاصب بیش از 117 هزار نیروی نظامی را پای کار آورد، طرفهای عربی تنها به اعزام حدود 63 هزار نفر یعنی نزدیک به نیمی از نیروهای نظامی رژیم بسنده کرده بودند. در این جنگ عربها با حدود 16 هزار کشته در برابر حدود 6500 کشته اسرائیلی، به آتشبس تن دادند. جمعبندی این صحنه را در نظر داشته باشید؛ رژیمی تازه تأسیس در محیط بینالمللی بیثبات و در مواجهه با ارتش هشت کشور عربی، توانست علیرغم طولانی شدن جنگ ـ 294 روز ـ
و به محاصره درآمدن، به پیروزی برسد و تا سال 1956 یعنی ۹،۸ سال بعد در وضعیت آرامش قرار گیرد.
این وضعیت را با جنگ کنونی غزه مقایسه کنید. رژیم با هدف اخراج فلسطینیها از غزه ـ به بهانه عملیات طوفانالاقصی ـ وارد جنگ با فلسطینیهای ساکن در «باریکه غزه» شد، هماینک 340 روز از این جنگ میگذرد و برخلاف جنگ 1948، اینک این طرف مقابل اسرائیل یعنی فلسطینیها هستند که به محاصره کامل زمینی، هوائی و دریایی درآمدهاند و اسرائیل علیرغم آن همه جنایت با هیچ محدودیتی در زمین، دریا و هوا مواجه نیست و با این وجود نتوانسته به پیروزی برسد و هنوز در حال دادن تلفات است. مقایسه این دو جنگ، افق تحولات را به ما نشان میدهد.
💢 ادامه مطلب 👇👇👇👇👇
اسرائیل اینک و 11 ماه پس از جنگ در حال آسیب خوردن از جبهه مرکزی یعنی مقاومت فلسطین، جبهه جنوب یعنی یمنیها، جبهه شرق یعنی عراقیها و جبهه شمال یعنی لبنانیها است و با وجود اینکه با این همه جبهه مفتوح مواجه میباشد، قادر به آرام کردن فضای داخلی خود نیست! اسرائیل و طرف فلسطینی اینک در مقایسه با جنگ 1327 / 1948 در وضعیت معکوس قرار گرفتهاند؛ در جنگ 48، جبهه اسرائیل متحد بود و هیچ رخنهای در آن مشاهده نمیشد، در حالی که جبهه عربی در هدفگذاری و قبول مسئولیت دچار تعدد و تفرقه بود. در آن جنگ، مصر با همه توان به صحنه نیامد و از ارتش بیش از 300 هزار نفری آن، ابتدا 10 هزار و سپس 20 هزار نفر درگیر جنگ شد و عراقیها ابتدا با 2000 و در نهایت با 18000 نیرو وارد جنگ شدند و سهم لبنان و یمن در این جنگ به ترتیب 436 و 300 نفر بود! با این وصف در این جنگ به دست آوردن پیروزی برای یهودیها دشوار نبود، اما مهم استقامت آنان در جنگی نزدیک به ده ماه و عدم بروز شکاف در میان آنها بود. امروز اسرائیل دچار درگیریهای داخلی شده و در سطح فرماندهی نظامی هم گرفتار مسایل بسیار میباشد. رژیم غاصب اسرائیل امروز از حیث جنگافزار و از حیث برخورداری از پشتیبانی خارجی وضع بسیار بهتری نسبت به 1327 / 1948 دارد و اصولاً با آن زمان قابل مقایسه نیست و از آن طرف، فلسطینیهای تحت محاصره در غزه، در مقایسه با توانمندیهای آن زمان ارتشهای عربی و این زمان ارتش اسرائیل، چیزی در اختیار ندارد با این وجود، افق طرف فلسطینی بسیار روشنتر است.
✅ دلیل آن چند چیز میباشد:
1⃣ در این جنگ یک عنصر قوی معنوی ـ اعتقادی به میدان آمده است. نیرویی که به آموزههای وحیانی و آیاتی نظیر «وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِيرٌ» (آیه 39 سوره حج) به طور جدی باور دارد، امداد الهی را به عنوان علتالعلل موفقیت به حساب میآورد. انتخاب حدود پنج هفته پیش ـ یحیی سنوار ـ بهعنوان رهبر حماس، نشان داد جنگ، با قاعده اعتقادی ـ دینی به رزمگاه جندالله در مقابل جندالشیطان تبدیل شده است و نتیجه چنین جنگی بر همگان واضح است.
2⃣ علاوهبر این در زمانه 1948، مسلمانان جبهه روشنی نداشتند، نظام چندقطبی اروپایی قرنهای 18 ـ 19 و تا نیمه قرن 20 به پایان رسیده بود، اما مسلمانان در وضع بیخبری قرار داشته و هیچ قلهای برای نشان دادن و دل بستن آنان به آن وجود نداشت. بر این اساس کشورهای جهان اسلام معطل سیاستورزیهای قدرتهایی بودند که اصولاً نمیخواستند فلسطینی که نماد شکست آنان در جنگ صلیبی است، باقی بماند. در دوره کنونی، هر چند هنوز بسیاری از کشورهای اسلامی، همچنان بخشی از جهان غرب به حساب میآیند اما در میان آنان یک «جمهوری اسلامی» وجود دارد که به مسلمانان پشتگرمی میدهد. از اینرو گروههای مقاومت در لبنان، در یمن، در عراق، در فلسطین و... حفظ جمهوری اسلامی را ضرورتی فراتر از بقاء خودشان میدانند؛ آنان معتقدند در جهانی که بر آن قاعده قدرت حاکم است، مسلمانان نمیتوانند بدون نشان دادن قدرت مؤثر، حقوق خود را مطالبه نمایند.
3⃣ یک نکته مهم دیگر در این زمانه این است که «مقاومت» از آنچنان قدرتی برخوردار شده که دولتهای مخالف مقاومت که «دولتهای محافظهکار» خطاب میشوند، پس از آغاز عملیات طوفانالاقصی و نیز پس از شروع جنگ غزه، جرأت ابراز همراهی با آمریکا و اسرائیل را ندارند و حال آنکه همه میدانیم، پشت صحنه این دولتها چیست؟ در واقع در این صحنه، دوستان اسرائیل در منطقه قادر به ابراز زبانی حمایت از آن نیستند، در حالی که دوستان فلسطین، با توان نظامی به حمایت از مقاومت غزه برخاستهاند. حزبالله از آغاز جنگ به میان آمده و بخش شمالی رژیم را درگیر نموده و یمنیها جبهه جنوب رژیم را درگیر کردهاند. این تفاوت دو صحنه است که با نگاه به آن میتوان افق جنگ غزه را مشاهده کرد.
✍ #سعدالله_زارعی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
18.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#دیکتاتور
#شناخت_دیکتاتور
✳️ برشی از زندگی رهبر انقلاب اسلامی
📌 به نظرتون آیا این حقایق از زندگی حضرت آقا رو همه میدونن؟
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
عرشیان امشب زمین را لاله باران می کنند🌹🌺
خاک راخوشبوتراززلف نگاران می کنند🌺🪷
آفرینش فیض از دیدار احمد می برد🌸🌼
کعبه امشب سجده برخاک محمد می برد🌺🌹
خدایا به حق این شب فرخنده میلاد رسول اکرم(ص) وامام جعفرصادق(ع)
غم واندوه را از دل عزیزانم دور کن🌹
لبهایشان خندان 🌺دلهایشان آرام وخانه هایشان راپرکن از خیر وبرکت🪷
به حرمت این شب عزیز وفرخنده هردستی به سوی تو بلند شد خالی بر نگردان وحوائج همگی را برآورده کن🌹💐
میلاد با سعادت رسول اکرم محمد مصطفی (ص)و امام جعفرصادق(ع) بر شما عضو محترم کانال و خانواده محترم مبارک باد🌺🪷🌹
ارادتمند شما مدیر کانال
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
28.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#حجاب
#بی_حجاب
#گشت_ارشاد
#حجاب_اجباری
✳️ پاسخ محکم به اظهارات نسنجیده مسعود پزشکیان در خصوص مسئله "حجاب" و "پلیس گشت ارشاد"
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
#ایران
#مثل_ایران
#فهوی_حسبن
📝 فهوی حسین ، #روزنامه #نگار #ضد #ایرانی مصری مینویسد:
.
✏️وقتی در مملکتی رهبر درست وحسابی نباشد، خب! وضعیت و نتیجه میشود کشور #مصر!▫️وقتی در جامعه ای وحدت نباشد خب ! وضعیت و نتیجه میشود #عراق !▫️وقتی کشوری فرمانده ی استواری نداشته باشد خب ! وضعیت و نتیجه میشود #پاکستان !▫️وقتی درکشوری به ظاهر مسلمان رهبر و رئیس آن مملکت، خود فروخته به شرق وغرب باشد، خب ! وضعیت و نتیجه میشود #ترکیه !
.
▪️اما وقتی در کشوری شیعه ، رهبری آن باج به زمین و زمان ندهد، و ملت همراه وی باشند و با همه ی فشارها ، سلیقه ها ، تندرو ، کندرو ، جنگ ۸ ساله ، ۴۰ سال تحریم سیاسی و اقتصادی، جایی برای نفس کشیدن دشمن باقی نمی ماند. خوب آن وقت می شود #ایران🇮🇷، در میان حصاری از آتش جنگ های منطقه که گرگهای زخمی پشت مرزهایشان بی قرار زوزه می کشند … کسی جرات ندارد به خاکشان چپ نگاه کند … حتی مگس هایشان( کنایه از پهبادها ) قادرند منطقه را زیر دید خود قراردهند و از هیچ گزندی نگران نباشند».
(((جمهوری اسلامی ایران حرم امنیتبخش مستضعفین علیه استکبار شیطانی)))
ج🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
1_13742904476.mp3
11.25M
🔗 پایگاه آمریکایی: ایران رسما درحال تغییر نقشه و هویت خاورمیانه است/ دعوا این است
🎙 این روزها منطقه ی غرب آسیا درگیر تنش هایی است که بسیاری آن را با عنوان کشتار فلسطینیان در غزه می شناسند. البته رسانه های غربی چنین تصوری ندارند. آنها میگویند: مسئله فراتر است. ایران دارد نقشه و هویت منطقه را عوض میکند. در این برنامه این مهم را مرور خواهیم کرد...
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
#محمدرضاقربانی
#کانال_مطالب_تحلیلی در #ایتا 👇
🆔 eitaa.com/mrgh110
#کانال_مطالب_تحلیلی در #تلگرام 👇
🆔 https://t.me/mrgh110
#ماموریت
#ترویج_ارزشها
#ترویج_هنجارها
#آموزش_پرورش
✳️ ترویج ارزشها و هنجارها مأموریت نظام آموزشی در همه جای دنیاست.
✅ روزنامه زنجیرهای وابسته به رئیس شورای اطلاعرسانی دولت مدعی شد ترویج دینداری، به آموزش و پرورش ربطی ندارد و فقط بر عهده روحانیت و نهاد دین است!
روزنامه اعتماد به قلم یک محکوم امنیتی (پرونده فروش اطلاعات به بیگانگان) نوشت: «اخیرا وزیر آموزش و پرورش دولت جدید جملهای را گفته است که بسیار عجیب است. «مهمترین وظیفه ما در آموزش و پرورش، اقامه فرهنگ نماز، قرآن و ایثار و فداکاری در فضای تعلیم و تربیت است. اگر میخواهیم جامعه سعادتمندی داشته باشیم بنا بر راهبردهای قرآنی، راهی نداریم جز اقامه نماز و اقامه فرهنگ ایثار.» شاید گمان شود که این اهداف و وظایف خوب است، چرا بیان آن را باید عجیب دانست؟ به این علت ساده که مشکل با این اهداف نیست؛ مشکل با تناسب کارکرد نهاد آموزش و پرورش با این هدف است. دیندار کردن مردم جزو وظایف و کارکردهای روحانیت و نهاد دین است و نه نهادهای دیگر. به علاوه این کارکرد بیش از آنکه آموزشی باشد، تربیتی است. مگر آموزش و پرورش نیرو یا ساختار مناسب را برای این هدف دارد؟ به علاوه پس روحانیت چه کار باید کند؟ روشن است که اگر این کارکرد برای آموزش و پرورش قابل تحقق بود تا حالا باید همه دانشآموزان اینگونه تربیت میشدند. این نهاد حتی نتوانسته و نمیتواند کارکرد آموزشی دینداری را هم انجام بدهد، چه برسد به کارکرد تربیتی دینداری. در نتیجه دانشآموزان هر روز از گذشته دورتر از ارزشهای دینی میشوند، چون وظیفهای و رسالتی را از آموزش و پرورش میخواهید که در آن تعریف نشده است و مناسب آن نیست. مثل اینکه بگوییم ورزشگاه برای تربیت اخلاقی تماشاگران است!! مردم فرزندان خود را برای دیندار شدن و نمازخوان شدن به مدرسه نمیفرستند، آنجا وظایف دیگری دارد. این وظیفه برعهده مسجد و روحانیت و خانواده است؛ به همین علت است که شکست میخورند. پیش از انقلاب نهاد اصلی متولی دینداری یعنی روحانیت و مسجد وظیفه خود را انجام میدادند و جامعه هم دیندار میشد. حالا آن نهاد به کارهای دیگری مشغول شده است بار خود را میخواهند بیندازند روی دوش نهاد آموزش و رسانه رسمی و این پاسخ نمیدهد».
اولا، تربیت دیندارانه، جزو وظایف ذاتی و قانونی آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی ایران است و روزنامه منسوب به یک مقام دولتی نمیتواند دوگانهسوز و دوزیستانه رفتار کند، چنان که نان دولت جمهوری اسلامی را بخورد اما سنگ نظامهای لائیک را به سینه بزند.
ثانیا ترویج فرهنگ و ارزشهای دینی، منحصرا به عهده روحانیت نیست بلکه دیگر نهادها و دستگاهها نیز در این زمینه مسئولیت دارند و البته برای انتقال معارف دینی باید سراغ روحانیت بروند و از آنها بهرهمند شوند. در نظامهای لائیک و سکولار هم روشن است که ارزشهای مورد احترام آن نظامها، از سوی همه سازمانهای فرهنگی و اجتماعی و حتی غیر آنها -به ویژه از سوی نظام آموزشی- به عنوان یک ماموریت راهبردی عمومی ترویج میشود و مورد تاکید و پیگیری است. در همه کشورها نظام آموزشی رکن اساسی برای ترویج ارزشها و هنجارهای نظام سیاسی حاکم است.
ثالثا فرض نیروی کافی نداشتن، توجیهی برای حذف مسئولیت قانونی نمیشود، بلکه در اینجا اگر اهتمام به ارزشهای اسلامی باشد، باید روزنامه مذکور خواستار تامین مورد نیاز شود و نه کنار گذاشتن ماموریت.
رابعا صرف نظر از برخی اشکالات نظام آموزشی و با وجود موج گسترده تهاجم فرهنگی، نسل جوان امروز ما در دینداری اگر جلوتر از چند ده سال قبل نباشد عقبتر هم نیست. نمونه این واقعیت را در محافل بزرگ مذهبی و مناسبتهای مختلف مانند ایام محرم و صفر و ماه مبارک رمضان و اعتکاف و... میتوان مشاهده کرد.
روزنامه زنجیرهای وابسته به رئیس شورای اطلاعرسانی دولت مدعی شد ترویج دینداری، به آموزش و پرورش ربطی ندارد و فقط بر عهده روحانیت و نهاد دین است!
روزنامه اعتماد به قلم یک محکوم امنیتی (پرونده فروش اطلاعات به بیگانگان) نوشت: «اخیرا وزیر آموزش و پرورش دولت جدید جملهای را گفته است که بسیار عجیب است. «مهمترین وظیفه ما در آموزش و پرورش، اقامه فرهنگ نماز، قرآن و ایثار و فداکاری در فضای تعلیم و تربیت است. اگر میخواهیم جامعه سعادتمندی داشته باشیم بنا بر راهبردهای قرآنی، راهی نداریم جز اقامه نماز و اقامه فرهنگ ایثار.» شاید گمان شود که این اهداف و وظایف خوب است، چرا بیان آن را باید عجیب دانست؟ به این علت ساده که مشکل با این اهداف نیست؛ مشکل با تناسب کارکرد نهاد آموزش و پرورش با این هدف است. دیندار کردن مردم جزو وظایف و کارکردهای روحانیت و نهاد دین است و نه نهادهای دیگر. به علاوه این کارکرد بیش از آنکه آموزشی باشد، تربیتی است.
💢 ادامه مطلب 👇👇👇👇👇