eitaa logo
مطالب ویژه
8هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
3.5هزار ویدیو
1.7هزار فایل
📚 مطالب ویژه،حول محور معارف توحیدی و انقلاب اسلامی برگرفته ازاندیشه‌های استاداصغرطاهرزاده 📧 ارتباط‌ با ما: @hasannazari 09136032342 ⛔️لطفا درخواست تبلیغات ندهید. 🔹سایت‌ لب‌ المیزان:https://lobolmizan.ir 🔹ایتا:https://eitaa.com/matalebevijeh
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻موضوع:انقلاب اسلامي وباحضوردرسنت معنوي خود غرب‌زدگي بنياد روح ايراني را ازبُن دگرگون کردو چراغِ پاس‌داشتِ امانت فرهنگ معنوي رابه سوي خاموشي سوق داد و ما در دوره‌ي فَتْرتِ «نه اين و نه آن» قرار داشتيم. بيگانگي نسبت به مشکاتِ انوار نبوت و شيفتگي به غرب بدون فهم کانون تفکرغربي.وانقلاب اسلامي راهي رادرمقابل ما گشودکه بتوانيم به کانون تجليات مخصوص خود برگرديم. انسان غرب‌زده همه‌چيز را انکارمي‌کندو سرانجام منکرانکارخودمي‌شود و اين توهّمِ مضاعفي است و ما با حضور در سنت معنوي خود از اين ورطه رها مي‌شويم،زيرا با آگاهي جديدمي‌توانيم ازآن توهّم مضاعف آزادگرديم.انديشه‌ي مردم ماوقتي شکفته مي‌شودکه متوجه‌ي چنين نيازي بشوند. چيزي که در انقلاب اسلامي بنا است بستر آن به ظهورآيد.تابا قرارگرفتن دربسترتاريخي خود، همان حسّي را تجربه کنيم که نسبت به سيد شهداي مقاومت درخوداحساس کرديم،زيراآن بودن، قصه‌ي حوالت تاريخي ما است و ربطي به حوالت تاريخي غرب و غربيان ندارد. در فضاي غربي‌بودن، اموري ما را فرا مي‌گيرد که با ماسنخيت ندارندوبا ماسازگارنيستند.ما ماهيت اين عناصر بيگانه را در نمي‌يابيم ولي با محيطي که روزگاري مسکن مألوف مابوده،بيگانه شده‌ايم و راه نفوذبه فضاي آشناي خودرا بسته مي‌بينيم. آيا در اين فضا راهي جز حضور در تاريخ انقلاب اسلامي در پيش خود داريم؟ ما در هستي خود چگونه «بودني» داريم؟ آن‌چه ملت ما را آرام و قانع مي‌کند،نه دموکراسي است ونه حقوق بشرِ غربي.آن‌چه علي‌رغم فقر، زندگي را براي مردم تحمل‌پذير مي‌کرد و مي‌کند، بار معنوي جهان‌بيني ما است. 🇮🇷@matalebevijeh
🔰دوره تربیت مبلغ مهدویت 🔹 28 ساعت آنلاین 🔹شهریه دوره( با60درصدتخفیف): 39هزارتومان 🔹عموم خواهران و برادران(به ویژه طلاب و فعالان فرهنگی) 🔸 مهلت ثبت نام: 3 اسفندماه 🔸شروع دوره: حدود 5 اسفندماه ✅ اعطای گواهینامه مشترک از سوی مرکز معرفت و مهارت دانشگاه رضوی و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) خراسان رضوی 🌀ثبت نام: ارسال عبارت "تربیت مبلغ مهدویت" به آیدی @sarollahh در ایتا و سروش •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 📣 مرکز معرفت و مهارت دانشگاه علوم اسلامی رضوی 🌐https://eitaa.com/joinchat/3361538070Cd1fc66a60f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استاد سید محسن موسویانشرح تفسیر جاثیه 013_01.mp3
زمان: حجم: 19.11M
💎دوره تفکر در محضر سوره عزیز 📖شرح کتاب سوره جاثیه استاد https://eitaa.com/kotobtaherzadeh/499 🔸جلسه سیزدهم: 1399/11/20 💠استاد سید محسن ⏳53 دقیقه @haghighategomshodeh
13.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷✌️🌱🌷✌️🌱 🎙به روایت: حاج حسین یکتا: خون شهیدان داره اثر میکنه،اونجا امام خمینی گفت شد،اینجا آقا داره میگه و میشه.... انقلاب یه کم رو دل کرده....چهل زمستان گذشت و روسیاهیش به ذغال ماند....این دو تا سید چشمشون به لب امام زمانه.... 🌷✌️🌱🌷✌️🌱 امام خامنه ای: 🌄«إانَّ مَعِیَ رَبّی سَیَهدین»بدانید،بدانید خداباماست...با انقلاب اسلامی در ایران،یک عصر جدیدی در عالم به وجود آمد... ⁦🇮🇷⁩matalebevijeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
: شبیه‌ترین حادثه به معجزات انبیا، این حادثه‌ی پیروزی انقلاب بود؛ ۲۰ جمله از رهبر انقلاب درباره «انقلاب کبیر اسلامی» https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=47296 ⦿َ⃟َ🇮🇷⦿⃟َ🇮🇷⦿⃟َ🇮🇷⦿⃟َ🇮🇷⦿⃟َ🇮🇷⦿⃟َ🇮🇷⦿⃟َ🇮🇷 @matalebevijeh
29- چگونگي ورود به عالَم صبر و شكر.mp3
زمان: حجم: 10.95M
〰️〰️〰️💠🔮💠〰️〰️〰️ 💎 شرح 💬 موضوع : چگونگی ورود به عالَم صبر و شکر 💎شماره 💬 شارح 〰️〰️〰️💠🔮💠〰️〰️〰️ ⬅️ * بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ* وَ قَدْ عَجَزَ مَنْ لَمْ يُعِدَّ لِكُلِّ بَلاءٍ صَبْراً، وَ لِكُلِّ نِعْمَةٍ شُكْراً، وَ لِكُلِّ عُسْرِ يُسْراً. صَبِّرْ نَفْسَكَ عِنْدَ كُلِّ بَليَّةٍ في وَلَدٍ أوْ مالٍ أوْ رَزِيَّةٍ، فَإنَّما يَقْبِضُ عارِيَتَهُ وَ يَأْخُذُ هِبَتَهُ لِيَبْلُوَ فيهِما صَبْرَكَ وَ شُكْرَكَ، وَ ارْجُ اللهَ رَجاءً لا يُجَرِّيكَ عَلی مَعْصَيتِهِ، وَ خَفْهُ خَوْفاً لا يُؤْيِسُكَ مِنْ رَحْمَتِهِ. و هركه در مقابل هر بلايي خود را آماده‌ي صبر نكند و براي هر نعمتي خود را جهت شكر تربيت نکرده باشد و براي هر مشكلي نتواند چاره‌اي بينديشد، حقيقتاً انسان درمانده‌اي است. در برابر هر بلا يا مصيبتي كه در فرزند و مال و خويشانت براي تو پيش مي‌آيد، صبر پيشه كن و شکيبایي بورز، زيرا كه حقيقتاً خداوند امانت و هديه‌ي خود را بازپس مي‌گيرد تا صبر و شكر تو را در اين موارد بسنجد و به خداوند چنان اميدوار باش، كه اين اميد، تو را به معصيت نكشاند و چنان از او خوف داشته باش که آن خوف تو را از رحمتش نااميد نكند 🌿🥀🌿🥀🌿🥀 🆔 @matalebevije
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسه_چهاردهم_در_راستای_بنیان_های_حکمت_حضور_در_جهانی_میان_دو_جهان.MP3
زمان: حجم: 42.6M
📅 20 بهمن ماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 https://eitaa.com/matalebevijeh/4387 عنوان: راهی به سوی زبانِ وجودشدن 👤با حضور آقایان سیدمحسن موسویان مرتضی توکلی امیر نجات بخش احسان متقی @khanehtolab
مطالب ویژه
📅 20 بهمن ماه 1399 📍خانه طلاب 🎵 #فایل_صوتی #جلسه_چهاردهم #در_راستای_بنیان_های_حکمت_جهانی_میان_دو_جه
[در پاسخ به خانه طلاب] متن بحث شده در راهی به سوی زبانِ وجودشدن 26- احساس حضور و وجود ما در جهان و در این تاریخ، با نوعی پدیدارشناسی همراه است تا پدیدارها در عالم ما حاضر باشند و این با رابطه‌ی وجودی با آن‌ها برای انسان به ظهور می‌آید و انسان در این حالت زبان وجود می‌شود که زبان فرهنگی و تاریخی است. زبان وجودی که برجان انسان به اعتبار ناطقیت اش تجلی می کند وقتی در ربط خود به وجود مطلق حاظر شود ولی در مواجهه با پدیدار ها در حضور بیکرانه خداوند در عالم. از این جهت انسان موجودی است فرهنگی و تاریخی حضور در ساحت قدس در همین تاریخ 27- در فضای سیطره‌ی فرهنگ مدرنیته، دین از بین نرفت ولی در آن فضا جهان انسان‌ها، دیگر جهان دینی نخواهد بود و عملاً دین در نظم جهان دخالت ندارد و تنها محدود به امور فردی افراد می‌شود و انسان‌ها در جامعه‌ی تحت تأثیر مدرنیته، از قانونی تبعیت می‌کنند که خودشان در آن دخالت داشته‌اند و به این معنا جامعه خودبنیاد شده و بشر خود را همه‌کاره‌ی عالم می‌داند. در حالی‌که وقتی جامعه بر اساس بنیادهای عالمِ وجود جلو نرود جهانش، جهان سستی است و زمینه‌ی از هم پاشیدگی در آن نهفته است و همه مجبورند با تلاش زیاد آن را حفظ کنند. ولی با حضور انقلاب اسلامی افقی در مقابل بشر گشوده شد که بشر می‌تواند در همین تاریخ، خود را در ساحت قدس نگه دارد و در عین حال در جهان حاضر باشد، و بدین لحاظ با انقلاب اسلامی، نسبت به گذشته یک قدم جلو آمده‌ایم. در محدوده‌ی کدام بایدها و نبایدها؟ 28- وقتی انسان‌ها نظر به حضور جهانی خود نداشتند و بیشتر به وظیفه‌ای فکر می‌کردند که باید انجام دهند، ادبیات «باید» و «نباید» معنا داشت، در حالی‌که امروز هیچ‌کس در نسبت خود با جهان و با بقیه و با انواع تنوعی که در این سنت‌ها هست، دیگر نمی‌تواند بدون توجه به مخاطب، هنوز در محدوده‌ی «باید» و «نباید» سخن بگوید، بدون آن‌که بداند چه کسی در محدوده‌ی این «بایدها» و «نبایدها» قرار دارد. در این‌جا است که فقیه باید بداند مخاطب او چه نوع انسانی است و در آن رابطه متذکر تکلیف او شود. @khanehtolab