eitaa logo
مطالب ویژه
4.6هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
3.1هزار ویدیو
1.5هزار فایل
📚 مطالب ویژه، حول محورمعارف توحیدی و انقلاب اسلامی برگرفته ازاندیشه‌های استاداصغرطاهرزاده 📧 ارتباط‌ با ما: @hasannazari 09136032342 🔹سایت‌ لب‌ المیزان:https://lobolmizan.ir 🔹ایتا:https://eitaa.com/matalebevijeh 🔹روبیکا:https://rubika.ir/matalebev
مشاهده در ایتا
دانلود
قران ومعنای حضوردرسبیل رب.mp3
13.87M
📖 تفسیر سوره مبارکه () و افق ابدی که در پیش است 📖صفحه 587قرآن مجید https://lobolmizan.ir/sound/844 📎جلسه دوازدهم 💓 📆 تاریخ : (1400/9/13) 🔖 عنوان : قرآن و معنای حضور در سبیل ر ب https://eitaa.com/matalebevijeh/7817 ⏱زمان: شنبه ها بعدازنماز عشا 🕌مکان:اصفهان-سه راه سیمین-مسجدانبیاء ⏭ لینک جلسه قبلی (11) : 👇🏻 https://eitaa.com/matalebevijeh/8673 🌾اشاره استاددرجلسه به⬇️ 1-زندگی نامه شهید آوینی 2-📚کتاب تنها گریه کن https://eitaa.com/matalebevijeh/8689 3-کتاب «خون دلی که لعل شد» https://eitaa.com/matalebevijeh/4813 4-شرح اسم 🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃 🇮🇷@matalebevijeh
📖 🍃 کتاب تَذْکِرَهُ الاَوْلیاء (به معنای یاد دوستانِ خدا)، کتابی به زبان فارسی از عطار نیشابوری(زنده در۶۱۷ق) در شرح حال ۹۷ تن از مشایخ و بزرگان عرفان است که با هدف الگوگیری از سیره عملی و گفتاری آنان تألیف شده است. 🍃 عطار در ظاهر سنی مذهب بوده اما ارادت خاصی به اهل بیت پیامبر اکرم(ص) داشته و کتاب خود را با شرح حال امام صادق(ع) آغاز کرده و با شرح حال امام باقر(ع) پایان برده است. 📚 🍃@matalebevijeh 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️ ⭕️ ازین پس گاهی اوقات مطالبی "گزینشی" از این کتاب گرانقدر در کانال مطالب ویژه قرار داده خواهد شد.لازم به ذکراست که مطالب، خلاصه‌ای است که از طریق گزینش شده است ⭕️ 🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃 🇮🇷@matalebevijeh
🔸ذکر ابن محمد امام صادق(علیه السلام) در نگاه عطار نیشابوری🔸 💠 در کتاب «تذکرة الأولیاء» 💠 جناب عطار می گوید: من آن می دانم که هر که به محمد ایمان دارد و به فرزندانش ایمان ندارد؛ به محمد ایمان ندارد. شافعی گوید: لَو کَانَ رَفضاً حُبُّ آلِ مُحمَّدٍ.....فَلیَشهَدِ الثَّقَلانِ اَنیّ رافِضُ صادق را گفتند: همه هنرها داری، ولکن بس متکبری. گفت: من متکبر نیم، لیکن کبر کبریایی است، که من چون از سر کبر خود برخاستم کبریای او بیامد و به جای کبر من بنشست. به کبر خود کبریایی نشاید کرد؛ اما به کبریای او کبر شاید کرد. گفت: عاقل آن کس است که تمیز کند میان دو خیر و دو شر، تا از دو خیر، خیر الخیرین اختیار کند، و از دو شرّ شرّالشرّین بشناسد. از وی پرسیدند: درویش صابر فاضل تر یا توانگر شاکر؟ گفت: درویش صابر، که توانگر را دل به کیسه بود و درویش را با خدای. گفت: هرکه مجاهده کند به نفس برای نفس به کرامات برسد، و هرکه مجاهده کند با نفس برای خداوند، به خداوند برسد. گفت: حق تعالی را در دنیا بهشت است و دوزخ است. بهشت عافیت است و دوزخ بلاست. عافیت آن است که کارخود را خدای گذاری، و دوزخ آن است که کار خدای با نفس خویش گذاری. https://eitaa.com/matalebevijeh/8790 📚 1 🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃 🇮🇷@matalebevijeh
📖حدیث ۵۹۳۹ از پیامبر اکرم(ص)، مطابق شماره های ترجمه ی «نهج الفصاحه» جناب آقای ابوالقاسم پاینده.
15- فرصت‌‌‌ها ، جهت محتوا و نه انتها.MP3
18.86M
🎙 شرح خطبه 83 💬 موضوع : فرصت ها، جهت محتوا نه انتها 💯 شماره 🗣 شارح •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم جَعَلَ لَکمْ أَسْمَاعاً لِتَعِيَ مَا عَنَاهَا وَ أَبْصَاراً لِتَجْلُوَ عَنْ عَشَاهَا وَ أَشْلَاءً جَامِعَةً لِأَعْضَائِهَا مُلَائِمَةً لِأَحْنَائِهَا فِي تَرْکيبِ صُوَرِهَا وَ مُدَدِ عُمُرِهَا بِأَبْدَانٍ قَائِمَةٍ بِأَرْفَاقِهَا وَ قُلُوبٍ رَائِدَةٍ لِأَرْزَاقِهَا فِي مُجَلِّلَاتِ نِعَمِهِ وَ مُوجِبَاتِ مِنَنِهِ وَ حَوَاجِزِ عَافِيَتِهِ وَ قَدَّرَ لَکمْ أَعْمَاراً سَتَرَهَا عَنْکمْ وَ خَلَّفَ لَکمْ عِبَراً مِنْ آثَارِ الْمَاضِينَ قَبْلَکمْ مِنْ مُسْتَمْتَعِ خَلَاقِهِمْ وَ مُسْتَفْسَحِ خَنَاقِهِمْ أَرْهَقَتْهُمُ الْمَنَايَا دُونَ الْآمَالِ وَ شَذَّبَهُمْ عَنْهَا تَخَرُّمُ الْآجَالِ لَمْ يَمْهَدُوا فِي سَلَامَةِ الْأَبْدَانِ وَ لَمْ يَعْتَبِرُوا فِي أُنُفِ الْأَوَانِ فَهَلْ يَنْتَظِرُ أَهْلُ بَضَاضَةِ الشَّبَابِ إِلَّا حَوَانِيَ الْهَرَمِ وَ أَهْلُ غَضَارَةِ الصِّحَّةِ إِلَّا نَوَازِلَ السَّقَمِ وَ أَهْلُ مُدَّةِ الْبَقَاءِ إِلَّا آوِنَةَ الْفَنَاءِ مَعَ قُرْبِ الزِّيَالِ وَ أُزُوفِ الِانْتِقَالِ وَ عَلَزِ الْقَلَقِ وَ أَلَمِ الْمَضَضِ وَ غُصَصِ الْجَرَضِ وَ تَلَفُّتِ الِاسْتِغَاثَةِ بِنُصْرَةِ الْحَفَدَةِ وَ الْأَقْرِبَاءِ وَ الْأَعِزَّةِ وَ الْقُرَنَاءِ فَهَلْ دَفَعَتِ الْأَقَارِبُ أَوْ نَفَعَتِ النَّوَاحِبُ وَ قَدْ غُودِرَ فِي مَحَلَّةِ الْأَمْوَاتِ رَهِيناً... ✅ ادامه در پست بعدی 👇👇👇👇👇
وفی ضِيقِ الْمَضْجَعِ وَحِيداً قَدْ هَتَکتِ الْهَوَامُّ جِلْدَتَهُ وَ أَبْلَتِ النَّوَاهِک جِدَّتَهُ وَ عَفَتِ الْعَوَاصِفُ آثَارَهُ وَ مَحَا الْحَدَثَانُ مَعَالِمَهُ وَ صَارَتِ الْأَجْسَادُ شَحِبَةً بَعْدَ بَضَّتِهَا وَ الْعِظَامُ نَخِرَةً بَعْدَ قُوَّتِهَا وَ الْأَرْوَاحُ مُرْتَهَنَةً بِثِقَلِ أَعْبَائِهَا مُوقِنَةً بِغَيْبِ أَنْبَائِهَا لَا تُسْتَزَادُ مِنْ صَالِحِ عَمَلِهَا وَ لَا تُسْتَعْتَبُ مِنْ سَيِّئِ زَلَلِهَا. براي شما اولاد آدم گوشها قرار داد، تا آنچه را که شنيدنش اهميت دارد، بشنود، و ديدگاني قرار داد تا نابينائي هايش را برطرف بسازد و صورت اعضاء را تنظيم فرمود تا اجزاي اعضايش را تاليف نمايد. و ترکيب اشکال و مدت عمر آن اعضاء با کيفيتهاي مخصوص به خود، ملايم و هماهنگ باشد انسانها را با بدنهايي که با وسائل سودمند به حيات و دلهائي که جوينده ارزاق خود مي باشند (در جريان زندگي قرار داد) (فرزندان آدم) در اين دنيا در نعمت با عظمت او و عوامل احسان و موانع تندرستي غوطه ورند. خداوند سبحان مقدار عمرها را مقدر فرموده و آن را از شما پوشيده است و براي شما وسائل عبرت را از آثار گذشتگان از بهره برداري ها از امتيازاتي که نصيبشان گشته بود و از باز بودن مهلت عمر تا مرگشان، باقي گذاشته است (در هر حال که بودند) مرگ پيش از آنکه آن گذشتگان به آرزوهاي خود برسند، شتابان به سراغشان رفت و داس اجل رشته آرزوهايشان قطع کرد (غفلت عيش و عشرت چنان آنان را در خود برده بود که) در روزگار تندرستي براي آن سرنوشت نهائي آماده نگشته و از آغاز و بحبوحه حيات عبرت نگرفته بودند آيا کساني که در قدرت و طراوت جواني به سر مي برند، انتظاري جز خميدگي قامت را در دوران پيري مي کشند؟ آيا آنانکه در خوشي هاي صحت و عافيت غوطه ورند، جز انتظار ورود بيماريها را دارند؟ آيا شناوران در امتداد بقاء انتظار ديگري جز لحظات فنا را مي کشند؟با نزديک شدن زوال عمر و حرکت به ديار ابديت با اضطراب دردناک و درد تلخ ناگواريها و فرو دادن آب دهان با غصه و اندوه در گلو و نگريستن پناه جويانه به ياري اولاد و خويشان و آشنايان عزيز و نزديکان همدم. آيا آن همه ياران و نزديکان توانستند مرگ را از آن مسافر زير خاک تيره دفع نمايند؟! و آيا آن گريه کنندگان توانستند سودي به حال آن راهرو تنها به ديار خاموشان برسانند؟! آن مسافر غريب در محل مردگان در گرو اعمال خود رها شد و در تنگناي خوابگاه تيره و تار تنها سر به خاک نهاد. حشرات زيرزميني غذاي لذيذي از پوست او دريافتند و پاره پاره اش کردند و طراوت بدن او را عوامل محو کننده پوساندند. و بادهاي طوفاني آثار او را از بين برد و تعاقب روز و شب نشانه ها و نمودهاي بارز او را محو ساخت و بدنها متلاشي و نابود شدند پس از شادابي و طراوتي که داشتند و استخوانها قوت خود را از دست دادند و پوسيدند و ارواح در گرو بارهاي سنگين به بقاء خود ادامه دادند ، در حاليکه به اخبار غيبي خود يقين دارند. ديگر از آن ارواح افزايش اعمال صالحه خواسته نمي شود و مهلتي به آن ارواح داده نمي شود تا از زشتي لغزشهائي که مرتکب شده اند، پوزش بخواهند و رضاي حق را به التماس بجويند. ••✾•🍃🌺🍃•✾•• 🆔@matalebevijeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: 🖌آری سردار! « مرز ما عشق است، هر جا هست آن جا خاک ماست» این عشق ، عشقِ حضور در تاریخ توحیدی انقلاب اسلامی است که فوق عشق عارفان است که خدا را در درون جان خود یافتند. در حالی که امروز خدا را می توان در صحنه های دفاع مقدس یافت و به خوبی دید که خرمشهر را خدا آزاد کرد و بسیجیان ره صد ساله را یک شبه طی کردند. آیا این عشق را در کتاب «تنها گریه کن» تجربه نمی کنید. که گویا شما هستید که در آن صحنه ها حاضر هستید؟. 🌿@matalebevijeh🌿 ┈‌┈•✾🕊🌷🕊✾•┈┈
🔹 آیت الله حائری شیرازی 🔹 🔸آن 6 هزار سال عبادت، کار آن دو دقیقه سجده را نکرد!🔸 ▫️چرا می گوییم «جِهادُ المَرأَةِ حُسنُ التَّبَعُّلِ» (جهاد زن، خوب شوهرداری کردن است)؟ چرا نمی‌گوییم جهاد مرد هم خوب زن داری کردنش است؟! ▫️ابلیس 6000 سال عبادت کرد. وقتی به او گفتند سجده بر آدم بکن، نکرد. اگر سجده بر آدم کرده بود، این 6000 سالش هم مقبول واقع می‌شد. پس دو نوع عبادت داریم: «عبادت 6000 ساله» و «عبادت سجده بر آدم». ▫️شما مردها می‌دانید اطاعتی که خانم‌ها از شما می‌کنند، از نوع چه عبادتی است؟ و وظایفی که شما نسبت به همسرتان انجام می‌دهید، از نوع چه عبادتی است؟ شما می‌گویید ما طبق آیهٔ (الرجال قوامون علی النساء)، هستیم و او تحت قیمومیت ما است. اما می‌دانید اطاعت زن از چه سنخ عبادتی است و کارهای شما از چه نوع عبادتی است؟ ▫️انجام وظایف مرد نسبت به همسرش، از نوع عبادت 6000 ساله است! چرا؟ چون همراه با است، همراه با است. اما اطاعت زن از شوهر، از نوع «سجده بر آدم» است، چون همراهش است. این اطاعت، بسیار تلخ است! تلخی‌اش مثل تیر باران شدن در جهاد است. مثل شمشیر خوردن در جهاد است. همان ثواب‌هایی که مرد در حین تیر خوردن و قطعه قطعه شدن، در جهاد می‌برد، خداوند برای زن در خانه گذاشته است! نمی‌شود بدون سختی، این ثواب را به زن بدهند. به همین دلیل، اطاعت زن، جهاد است اما حکمرانی شما در خانه، جهاد نیست! اگر زن، قوّامیت مرد را پذیرفت، مانند ملائکه می‌شود که سجده بر آدم را پذیرفتند. ▫️زنها خیال می‌کنند خدا رعایتشان نکرده است. اشتباه می‌کنند! خدا سجده بر آدمش را داد به زن ها! عبادت معمولیِ شش هزار ساله را داد به مردها. از این جهت، مردها یک عبادت از نوع «سجده بر آدم» را . با نماز و روزه و حج و اینها کارشان نمی‌شود. باید به میدان جنگ بروند تا معلوم بشود منافق هستند یا مؤمن؟ شما مردها باید بروید جهاد! بروید جهاد و آنجا مخالفت با نفس بکنید تا از نوع سجده بر آدم بشود. سجده بر آدمِ زنها این است که حرف مرد را گوش کنند اما «سجده بر آدم» برای شما مردها این است که تحت فرمان رهبر بروید جلوی گلوله. یعنی تحت مدیریت رهبرتان فحش بخورید، هتک بشوید، اهانت بشوید، ذلت ببینید؛ این ذلت سجده بر آدم است. ▫️آن وقت ببین! شش هزار سال عبادت، کار دو دقیقه سجده را نکرد! این را داده‌اند به زن‌ها و آن را داده‌اند به شما! واقعاً خدای تعالی بین مرد و زن، عادلانه برخورد کرده است. ▫️چه جور شده است که خدا چنین کاری با زنها کرده است؟ چون اطمینان داشته که مؤمنه‌های آنها می‌پذیرند. خداوند می‌دانسته است که اینها جهت عاطفی دارند. این‌ها وقتی حساب می‌کنند که خدا گفته است، اطاعت می‌کنند. https://eitaa.com/matalebevijeh/8852
رهنمودهای سلوکی اخلاقی.pdf
130.6K
⏱جلسه44 ( 1400/9/8) 📚 🖊خلاصه بحث توسط خانم دکترمهدیه شبانی ✅عنوان : گناه عامل غفلت از جهان های فراخ 🔮
جلسه چهل و دوم - در راستای بنیان های حکمت حضور در جهانی میان دو جهان.mp3
22.49M
📅 14 آذر ماه 1400 📍خانه طلاب 🎵 https://lobolmizan.ir/sound/835 متن طلوع نور انسانِ آخرالزمانی در اوج ظلمات أنانیّت عنوان 84: لیک از قرآن بسی گمره شدند 👤با حضور آقایان شاهچراغی نجاتبخش اصفا فرهادی موسویان توکلی متقی انصاری بحرینیان ➖➖➖➖➖➖ ⏭ لینک جلسه قبلی (41) : 👇🏻 https://eitaa.com/matalebevijeh/8686 🌾اشاره استاددرجلسه به⬇️ https://eitaa.com/matalebevijeh/8264 1-🔺اشک و آه و گریه در مصلی دانشگاه 2-📚کتاب تنها گریه کن https://eitaa.com/matalebevijeh/8689 ➖➖➖➖➖➖ @khanehtolab ๑►◈ ◄ ๑ ❁│@matalebevijeh
طلوع نور انسانِ آخرالزمانی در اوج ظلمات أنانیّت + عنوان 84 لیک از قرآن بسی گمره شدند.pdf
149.2K
📅 14 آذر ماه 1400 📍خانه طلاب 🎵 فایل PDF متن مورد خوانش در جلسه 42 ✳️نکات: استاد طاهرزاده: با سلام؛ در رابطه با تکمیل بحث هفته گذشته، خوب است متن "طلوع نور انسانِ آخرالزمانی در اوج ظلمات أنانیّت" در اختیار رفقا قرار گیرد تا بحث شود و سپس به متن "عموان 84: ليک از قرآن بسی گمره شدند" پرداخته شود. ✳️فایل PDF موجود، دارای هر دو متن "طلوع نور انسان..." و "عنوان 84: لیک ازقرآن..." می‌باشد. @khanehtolab
📖حدیث ۱۲۲۳ از پیامبر اکرم(ص)، مطابق شماره های ترجمه ی «نهج الفصاحه» جناب آقای ابوالقاسم پاینده.
16- ارزيابي انسان در يك نگاه حقيقي.mp3
21.32M
🎙 شرح خطبه 83 💬 موضوع : ارزیابی انسان در یک نگاه حقیقی 💯 شماره 🗣 شارح •┈┈••✾☘️🕊☘️✾••┈┈ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم فَهَلْ يَنْتَظِرُ أَهْلُ بَضَاضَةِ الشَّبَابِ إِلَّا حَوَانِيَ الْهَرَمِ وَ أَهْلُ غَضَارَةِ الصِّحَّةِ إِلَّا نَوَازِلَ السَّقَمِ وَ أَهْلُ مُدَّةِ الْبَقَاءِ إِلَّا آوِنَةَ الْفَنَاءِ مَعَ قُرْبِ الزِّيَالِ وَ أُزُوفِ الِانْتِقَالِ وَ عَلَزِ الْقَلَقِ وَ أَلَمِ الْمَضَضِ وَ غُصَصِ الْجَرَضِ وَ تَلَفُّتِ الِاسْتِغَاثَةِ بِنُصْرَةِ الْحَفَدَةِ وَ الْأَقْرِبَاءِ وَ الْأَعِزَّةِ وَ الْقُرَنَاءِ فَهَلْ دَفَعَتِ الْأَقَارِبُ أَوْ نَفَعَتِ النَّوَاحِبُ وَ قَدْ غُودِرَ فِي مَحَلَّةِ الْأَمْوَاتِ رَهِيناً وفی ضِيقِ الْمَضْجَعِ وَحِيداً قَدْ هَتَکتِ الْهَوَامُّ جِلْدَتَهُ وَ أَبْلَتِ النَّوَاهِک جِدَّتَهُ وَ عَفَتِ الْعَوَاصِفُ آثَارَهُ وَ مَحَا الْحَدَثَانُ مَعَالِمَهُ وَ صَارَتِ الْأَجْسَادُ شَحِبَةً بَعْدَ بَضَّتِهَا وَ الْعِظَامُ نَخِرَةً بَعْدَ قُوَّتِهَا وَ الْأَرْوَاحُ مُرْتَهَنَةً بِثِقَلِ أَعْبَائِهَا مُوقِنَةً بِغَيْبِ أَنْبَائِهَا لَا تُسْتَزَادُ مِنْ صَالِحِ عَمَلِهَا وَ لَا تُسْتَعْتَبُ مِنْ سَيِّئِ زَلَلِهَا. ✅ ادامه در پست بعدی 👇👇👇👇👇
آيا کساني که در قدرت و طراوت جواني به سر مي برند، انتظاري جز خميدگي قامت را در دوران پيري مي کشند؟ آيا آنانکه در خوشي هاي صحت و عافيت غوطه ورند، جز انتظار ورود بيماريها را دارند؟ آيا شناوران در امتداد بقاء انتظار ديگري جز لحظات فنا را مي کشند؟با نزديک شدن زوال عمر و حرکت به ديار ابديت با اضطراب دردناک و درد تلخ ناگواريها و فرو دادن آب دهان با غصه و اندوه در گلو و نگريستن پناه جويانه به ياري اولاد و خويشان و آشنايان عزيز و نزديکان همدم. آيا آن همه ياران و نزديکان توانستند مرگ را از آن مسافر زير خاک تيره دفع نمايند؟! و آيا آن گريه کنندگان توانستند سودي به حال آن راهرو تنها به ديار خاموشان برسانند؟! آن مسافر غريب در محل مردگان در گرو اعمال خود رها شد و در تنگناي خوابگاه تيره و تار تنها سر به خاک نهاد. حشرات زيرزميني غذاي لذيذي از پوست او دريافتند و پاره پاره اش کردند و طراوت بدن او را عوامل محو کننده پوساندند. و بادهاي طوفاني آثار او را از بين برد و تعاقب روز و شب نشانه ها و نمودهاي بارز او را محو ساخت و بدنها متلاشي و نابود شدند پس از شادابي و طراوتي که داشتند و استخوانها قوت خود را از دست دادند و پوسيدند و ارواح در گرو بارهاي سنگين به بقاء خود ادامه دادند ، در حاليکه به اخبار غيبي خود يقين دارند. ديگر از آن ارواح افزايش اعمال صالحه خواسته نمي شود و مهلتي به آن ارواح داده نمي شود تا از زشتي لغزشهائي که مرتکب شده اند، پوزش بخواهند و رضاي حق را به التماس بجويند. ••✾•🍃🌺🍃•✾•• 🆔@matalebevijeh
33.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
: 🖌راستی را! چه کسی باور می‌کرد آن‌گاه که خداوند به خانواده پیامبر آن مقامات قدسی را عطا کرد، ظرفیت آن‌همه بلا را نیز در آن‌ها به ودیعه گذاشت تا توانستند آن‌گونه در صحنه حاضر شوند و فهمیدند فرزندان خرد سال آن ها نیز در تحمل آن بلا آماده حضوری آن چنین هستند و گویا در این تاریخ و با انقلاب اسلامی نیز همان اراده و تقدیر وزیدن گرفته است و این مردانِ مرد می‌دانند خداوند چنین ظرفیت‌هایی را در جان دختران رئوف‌شان به ودیعت گذارده است تا در چنین مصیبت‌هایی به جای آن‌که بر خلاف نظر دشمنان اسلام ،از پای درآیند، بیش ازپیش به پا می‌ایستند و اگر اشگ می‌ریزند در درون جان هایی این‌چنین داغدار، راه‌های آسمان را در مقابل خود و در مقابل ما می‌گشایند. آیا این انقلاب به جهت هویت توحیدی و بیکرانه‌اش در هر مرحله‌ای از خود باز افقی دیگر و حضوری برتر و آغازی بعد از آغازی را در پیش دارد؟. 🌿@matalebevijeh🌿 ┈‌┈•✾🕊🌷🕊✾•┈┈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨🌺🍃✨🌺🍃✨ ||🎞||>> گروه فرهنگی تقدیم می کند🔺🔺 ✨✨حکمتهایی برگزیده از کتاب✨✨ 📚 🖋به قلم«استاد اصغر» 🎙با صدای حجت الاسلام ┄┅┅┅┅❀ 21❀┅┅┅┅┄ 🍃حضور در جهان واقعی چگونه؟🍃 انسان‌های گرفتار روزمرّگی‌ها، در جهانی زندگی می‌کنند که در آن افقی وجود ندارد. جهان حقیقی، جهانی است که انسان با روحی باز و گشوده در انتظار نسیمی باشد که از راه می‌رسد. مسلّماً روح‌های حسود و کینه‌مند هیچ راهی به سوی نسیم‌های جهان‌ گشاده ندارند و هرگز نمی‌توانند به سخنانی گوش بسپارند که متذکر حضور بیکرانه‌ی آن‌ها در عالم وجود است، اساساً گوشی برای شنیدن ندارند، برعکس آن‌هایی که قرآن آن‌ها را به - أُذُنٌ واعِيَه- توصیف کرده که گوش‌هایشان شنوای حقیقت است. آیا می‌توان به شاخصه‌هایی از اخلاق فکر کرد که ما را در جهانِ واقعیات حاضر می‌کنند؟ ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ ꧁|🌱|»» @matalebevijeh
🔸ذکر اویس القرنی (رضی الله عنه) درکلام عطار نیشابوری🔸 💠 در کتاب تذکرة الاولیا 💠 عمر گفت: یا اویس مرا دعایی بکن؛ گفت: در هر نماز می‌گویم: «أللّهُمَّ اغفِرلِلمُومِنینَ وَ المُؤمِنات» خداوندا، مردان و زنان مؤمن را ببخش، اگر شما ایمان به سلامت به گور برید خود شما را دعا دریابد و اگر نه من دعا ضایع نکنم، عمر گفت: مرا نصیحتی کن. گفت: خدای را شناسی؟ گفت شناسم. گفت اگر به جز از خدای هیچ کس دیگر نشناسی تو را به. گفت زیادت کن. گفت خدای تو را می‌داند. گفت داند. گفت اگر به جز خدای کس دیگر تو را نداند تو را به. پس گفت رنجه گشتید، بازگردید که قیامت نزدیک است. آنگاه آنجا ما را دیدار بوَد که بازگشتی نبوَد، که من اکنون به ساختن زاد راه قیامت مشغولم. هرم بن حیان گوید او را برکنار فرات یافتم گفتم مرا چیزی روایت کن گفت: نخواهم راه حدیث بر خویش گشاده کنم؛ نخواهم که محدث و مفتی و مذکِّر باشم که مرا خود شغل هست که بدین نمی‌پردازم. گفتم آمده ام تا با توانس گیرم. گفت من هرگز ندانستم که کسی خدای را بشناسد و به هیچ چیز دیگر اُنس تواند گرفت و به کسی دیگر بیاسود. گفتم مرا وصیتی کن. گفت: مرگ را زیر بالین دار، چون که بخفتی، و پیش چشم دار، که برخیزی؛ و در خُردیِ گناه منگر، در بزرگی آن نگر که در وی عاصی شوی ....یک ساعت از یاد مرگ غافل مباش. گفتند کار چگونه است؟ گفت: وا قِلةَ زادٍ وا طولَ طریقاه. آه از بی زادی و درازی راه. گفت هر که سه چیز را دوست دارد دوزخ بدو از رگ گردنش نزدیکتر بوَد؛ طعام خوش خوردن و لباس نیکو پوشیدن و با توانگران نشستن. گفت: «مَن عَرَفَ الله لایُخفی عَلَیهِ شَیءٌ» هرکه خدای را شناخت هیچ چیز بر او پوشیده نماند. یا گفت: «السلامَةُ فِی الوَحدَة» سلامت در تنهایی است و یا گفت: «عَلَیکَ بِقلبک» بر تو باد به دل تو. تا غیر در او راه نیابد. گفت: «طلبتُ الرّفعةَ فوجدتُهُ فی التّواضع و طلبتُ الرّیاسة فوجدتُه فی نصیحة الخلق و طلبتُ المروة فوجدتُه فی الصّدق وطلبتُ الفخر فوجدتُه فی الفقر و طلبت النسبة فوجدتُه فی التقوی و طلبتُ الشّرف فوجدتُه فی القناعة و طلبتُ الرّاحة فوجدتُه فی الزهد» به دنبال بزرگی بودم ، آن را در تواضع یافتم ؛ به دنبال ریاست بودم ، آن را در خیرخواهیِ خلایق یافتم ؛ به دنبال مروت و مردانگی بودم ، آن را در راستی و درستی یافتم ؛ به دنبال افتخار بودم ، آن را در فقر یافتم ؛ به دنبال حَسَب و نَسَب بودم ، آن را در تقوی یافتم ؛ به دنبال شرافت بودم ، آن را در قناعت یافتم ؛ به دنبال آسایش بودم ، آن را در زهد یافتم . 📚 2 https://eitaa.com/matalebevijeh/8790 🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃 🇮🇷@matalebevijeh
🍃 غافلم کن ... 🖊برگرفته از دل نوشته ی: 🔸️قصه های کوچک من🔸️
معنا ونتیجه جهاد با دشمن درونی وبیرونی.mp3
9.34M
📚 سلسله جلسات https://lobolmizan.ir/sound/820 ✅عنوان : معنا ونتیجه جهاد با دشمن درونی وبیرونی ⬆️ موضوع جلسات دوشنبه هابعدازنمازعشا 🔮 ⏱جلسه45 ( 1400/9/15) 🕌مکان:اصفهان-ابتدای اتوبان ذوب آهن-خ قائمیه_ گلزار ۱_ مسجد خدیجه کبری (س) 📚 نصیحت امام باقر(علیه السلام) به یزید جعفی https://eitaa.com/matalebevijeh/3573 ⏭ لینک جلسه قبلی (44) : 👇🏻 https://eitaa.com/matalebevijeh/8621 ❣️اشاره استاددرجلسه ⬇️ ✨🎥✨...آیا این انقلاب به جهت هویت توحیدی و بیکرانه‌اش در هر مرحله‌ای از خود باز افقی دیگر و حضوری برتر و آغازی بعد از آغازی را در پیش دارد؟. https://eitaa.com/matalebevijeh/8819 🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃 🇮🇷@matalebevijeh#
گرامی باد🌷🌷🌷 🍃✨🌸✨🍃✨🌸✨🍃 🇮🇷@matalebevijeh#