eitaa logo
مطلع ِعشقانه
218 دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
145 فایل
محب وصی،ولایت، طرح ولایت درراه رسیدن به خدا جنسیت شرط نیست، مهم بندگی‌ست فعالیت‌فرهنگی: برگزاری کلاس مجازی مباحثه کتاب مطلع عشق(رهنمودها رهبرانقلاب به زوج ها جوان) ارتباط بامدیر: @Hamie_din
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحقیر خانه داری، گناه است این افتخاری نیست برای زن که او را از محیط زنانه، از خصوصیات زنانه، از اخلاق زنانه دور کنیم. خانه‌داری را، فرزندداری را، شوهرداری را ننگ او به حساب بیاوریم. فرهنگ غربی خانواده را متلاشی کرد. ۱۳۹۱/۰۴/۲۱ خانه‌داری شغل حساس و آینده‌ساز است یکی از مهمترین وظائف زن، خانه‌داری است. همه میدانند؛ بنده عقیده ندارم به این که زنها نباید در مشاغل اجتماعی و سیاسی کار کنند؛ نه، اشکالی ندارد؛ اما اگر چنانچه این به معنای این باشد که ما به خانه‌داری به چشم حقارت نگاه کنیم، این میشود گناه. خانه‌داری یک شغل است؛ شغل بزرگ، شغل مهم، شغل حساس، شغل آینده‌ساز. ۱۳۹۲/۰۲/۱۱
مطلع ِعشقانه
استفتا از دفتر آیت الله خامنه ای: آیا کلا در فرهنگ و نگاه اهل بیت ع ازدواج مرد متاهل، بدون رضایت زنش خیانت محسوب می شود؟ ج۳) اگر حقوق همسرش را رعایت کند و با شرایط شرعی ازدواج کند، خیانت محسوب نمی شود
هدایت شده از ذریه طیبه
🚩 بسم الله الرحمن الرحیم 🚩 🍃 علامه طهرانی 🍃 🔦 فرزند ایشان: همان‌طور که [علامه طهرانی] در جُنگ خود مرقوم فرموده‌اند (1)، نظر شریفشان بر آن بود که به کار بردن الفاظی چون «دکتر» درباره فضلای حوزه جایز نیست، چون علوم اسلامی آن‌قدر عظمت دارد که داشتن مدرک دکترا در پزشکی یا دیگر رشته‌ها هیچ شرافتی محسوب نمی‌شود 🔦 و افزودن این لفظ به آغاز نام فضلای حوزه، موهم آنست که گویا داشتن این مدرک فضیلتی محسوب می‌شود. گذشته از آن‌که علوم حوزه آن‌قدر از نظر محتوا و قوّت علمی غنی است که یک طلبه فاضل در حوزه به مراتب از نظر علمی از یک نفر دکتر دانشگاهی قوی‌تر است. (1) علامه طهرانی: به اشخاص معمّم که در دانشگاه تحصیل کرده‌اند، دکتر گفتن جائز نیست؛ زیرا این لقب از القاب مکتب اروپائی‌هاست و برای شخص معمم نه آن‌که افتخار نیست، بلکه موجب تعظیم مکتب کفر و تحقیر شرع است. غنای علمی مکتب شرع بقدری است که برای خارجیان جای تجلیلی باقی نمی‌گذارد. 📚 نور مجرد – جلد سوم
❌تعدد زوجات با تفسیر فمینیستی متاسفانه یکی از کانالهای چند همسری بدعتی را ادامه داد که تقریبا در حدود دویست سال (زمان دویست بدون بررسی دقیق صورت گرفته منظور زمان شروع همزیستی با کفار است) این بدعت برای زیبا نشان دادن دین در رویارویی با کفار احداث شده که همان نجات زنان برجای مانده از ازدواج هست بدعت دیگر این بود که تعدد زوجات از حقوق زنان شمرده شد چه بسا اگر بزرگانی مثل آیت الله بهجت (ره) را خداوند در مقام پاسخ قرار نمیداد شبهه حق زن بودن چند همسری همچنان برای بسیاری باقی می ماند ♦️متن استفتاء از آیت الله بهجت رحمة الله علیه: با توجه به اين كه امروزه يكى از شرايطى كه در عقد نكاح گذارده مى‌شود «عدم ازدواج مجدد زوج» مى‌باشد و اين نكته كه بيان مى‌شود «اين شرط صحيح نيست». آيا اين موضوع باعث سستى زوج نسبت به تعهدهايى كه در قبال زوجه دارد و تشويق او به ازدواج مجدد، نمى‌شود؟ ✅مرد شرعاً حق دارد تا چهار زن دائم داشته باشد، پس اگر اين شرط به معناى سلب حق است صحيح نيست و انحاى ديگرى از شرط فعل يا شرط نتيجه ممكن است، كه صحيح است. 🥀استفتائات آیت الله العظمی بهجت ج۴ص۲۹ 🌴@taadodzojat🌴
در مسیری داشتم راه می رفتم خانمی گفت دوتا خواستگار زنگ زدند گذاشتم‌شان سر کار. نگاه کردم میانسال به بالا می زد. متوجه نگاه تعجب آمیز من شد. دوباره گفت دوتا خواستگار برای دخترم زنگ زدند گذاشتمشون سر کار. گفت خب مرد پیدا نمی‌شود که.... روم نشد بگم زن ناحسابی اگر آنها خواستگار مناسبی( ازجهت دینی و اخلاقی) نیستند محترمانه جواب منفی بدهید حق ندارید سرکار بگذارید... مسیرمون دیگه جدا شد .... ندیدمشون دوباره اونا عقب ماندند. زنه محجبه مانتویی بود
شهید مطهری سه عامل جامعه شناختی برای مجوز تعددزوجات بیان می کند: ۱: علاقه‌ی‌ذاتی مرد به افزایش تعداد عشیره و قبیله ی خود(به تعبیر من افزایش نسل که اسلام هم به افزایش نسل مسلمانان توصیه و تاکید کرده). ۲: عادت ماهیانه‌ی زنان و عدم توانایی ارضای شوهر در این ایام. ۳: محدودیت ِدوره‌ی فرزندآوری زن. چراکه زن هنگامی که به سن یائسگی می‌رسد، دیگر توان فرزندآوری برای مرد ندارد، اما دوره‌ای که مرد در طول آن، توان فرزندآوری دارد، بیشتر از زن است. اسلام نسبت به برآورده شدن نیازهای طبیعی و واقعی افراد دیدگاه‌ای واقع‌گرایانه دارد و اگر در شرایطی امکان پاسخگویی به نیازی وجود نداشته باشد، راه دیگری را برای پاسخ به آن نیاز فراهم می‌کند. صحفه۱۳۰ کتاب روایت مطهر از حجت الاسلام حسین سوزنچی
کسی می تونه ترجمه این حدیث را برام بیاورد این حدیث در بحث متعه در کتاب جواهر الکلام آمده بوده. ( الكافي ۴۶۵:۵) محمد بن أحمد ، عن علي بن الحكم ، عن بشير بن حمزة ، عن رجل من قريش قال: بعثت إلي ابنة عم لي كان لها مال كثير: قد عرفت كثرة من يخطبني من الرجال فلم أزوجهم نفسي و ما بعثت إليك رغبة في الرجال غير أنه بلغني أنه أحلها اللّٰه عز و جل في كتابه و بينها رسول اللّٰه صلّى اللّه عليه و آله في سنته فحرمها زفر فأحببت أن أطيع اللّٰه عز و جل فوق عرشه و أطيع رسول اللّٰه صلّى اللّه عليه و آله و أعصي زفر فتزوجني متعة. فقلت لها: حتى أدخل على أبي جعفر عليه السّلام فأستشيره، قال: فدخلت عليه فخبرته، فقال "افعل، صلى اللّٰه عليكما من زوج".
نظر صاحب جواهر استحباب اونم موکد متعه است
صحفه ۴۵۵ از کتاب جواهر بحث استحباب متعه
متعه چون از اقسام ِازدواج و نکاح است متعه هم مستحب است