رفته بودیم خانه دایی وسطی(اولین وسط که مصداق می یابد بین ۳ تفر است )
دایی کوچکتره با پسرش شطرنج بازی می کرد... آخرش بود. پسر پدر را برد.
دایی به بنده گفت بیا بازی... من که اول دفع وقت کردم گفتم حالا بچین...
اما داشتم فکر می کردم ... آیت الله سیستانی که میگن حرام است.
رهبری هم که گفتند اگر آلت قمار محسوب بشود عرفا، بازی اش حرام است.
در استفتایی دیگر پرسیدن شطرنج آلت قمار هست یا نه؟
گفتن ظاهرا از آلت قمار خارج نشده است
.
اول گفتم بازی نکنم زشته... اینجا مصلحت است بازی کنم به قول بعضی ها زده نشوند از من مذهبی . اما آخرش گفتم توجیه که نمیخام بکنم اگر بازی کنم حرام است
#شطرنج #قمار #حرام #دایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
مورخین نوشته اند: « وهى #تستر #وجه ها بكف ها
او #صورت خود را با #دستش می پوشاند
شاعر عرب به همین قضیه اشاره كرده و می گوید
ورثت زینب من امها
كل الذى جرى علیها وصار
زادت ابنه على امها
تهدى من دارها الى شر دار
تستر بالیمنى وجه ها فان
اعوزها الستر تمد الیسار
زینب تمامى آن چه را بر مادر گذشت به ارث برد، منتهى دختر سهم اضافه اى برداشت كه از خانه اش به بد ترین خانه حركت كرد (به اسارت رفت).
#صورت را[در اسارت] با #دست_راست می پوشاند و اگر نیاز می شد،از #دست_چپ هم بهره می برد. »
نکته مهمي که حضرت زينب(ع) از آن سخت آزرده است و به آن تصريح ميکند، اين است که زنان يزيد پوشيده اند، و حرمت و حياي آنها محفوظ، ولي او و زنان اهل بيت(ع) #در_معرض_ديد_نامحرمان بودند
🔴به همين جهت نميگويد زنان تو در کاخ و اسيران در کوخند، يا زنان تو سير و اسيران گرسنه اند،
بلکه تنها و تنها بر حجاب و حفظ حرمت و حيا اصرار دارد که اين خود ميتواند بزرگترين درس براي بانوان آزاده باشد که در هر حال مرز حيا را حفظ و حريم حرمت خويش را پاس دارند، و بر مهاجمان مرز حيا و عفّت فرياد زنند و در مقابل آنها در هيچ حالي ساکت نباشند حتي اگر در بند اسارت باشند
پ.ن
امروز دختران شیعه به بهانه ی تبلیغ حجاب ،تصاویر خود را بااختیار درزمین دشمن ،این سو وآن سو میبرند
#فضای_مجازی
#زمین_دشمن
هدایت شده از دوتا کافی نیست
📌انتقاد #رهبرانقلاب از بزک کنندگان غرب
❌ برخی افراد و رسانه ها در داخل، به دنبال بزک کردن غرب و روتوش خباثت های غربی ها هستند، این افراد و رسانه ها که نمی خواهند افکار عمومی متوجه باطن شرارت آمیز دولتهای ظاهر الصلاحی همچون انگلیس و فرانسه شوند، در واقع همان تقی زاده دوران پهلوی هستند که می گفت باید از فرق سر تا نوک پا، غربی شود.
⚠️کسانی که امروز در داخل بهطور پیوسته به دنبال پمپاژ سبک زندگی غربی، روشهای غربی و لغات غربی در ادبیات، دانشگاهها و مدارس هستند، در واقع تقی زاده های جدید هستند،
#سند_۲۰۳۰ یعنی برگرداندن سبک زندگی اسلامی به #سبک_زندگی_غربی، مدافعان و حامیان سند ۲۰۳۰ نیز در واقع ادامه دهنده تفکر تقی زاده هستند.
👌البته امروز مردم انقلابی و جوانان مؤمن نخواهند گذاشت حرف #تقی_زاده_های_جدید به کرسی بنشیند.
🔹بخشی از بیانات رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی، ۹۸/۱/۱
کانال«دوتا کافی نیست»
@dotakafinist1
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
⭕️الف لامتحریف/۱⭕️
هر کتابی که چهرهای تاریک و تحریفشده از امام خمینی قدس سره نوشته شود در جای خود خطرات بسیار زیادی را خواهد داشت اما اگر یک اثر در پی دریافت نشانهای دولتی و نیمهدولتی به کتاب رسمی جمهوری اسلامی در معرفی امام انقلاب بدل شود این خطر بسیار بیشتر خواهد بود؛ وضعیتی که در خصوص «الف لام خمینی» بسیار محسوس است.
◀️از همین رو در پی هشدارهای سابق به نقد مستمر و تفصیلیتر این کتاب خواهیم پرداخت و در مطلب امروز به فهرست اجمالی تحریفات و تخریبات این کتاب نسبت به شخصیت امام خمینی قدس سره میپردازیم. گفتنی است که نقد جزء به جزء به این کتاب خود به کتابی قطور بدل خواهد شد که در جای خود لازم به پیگیری از جانب تاریخنگاران صادق و متعهد است.
📝فهرست برخی از اشکالات و تحریفات الف لام خمینی:
🔸۱. تکرار آثار سابق در خصوص امام و نهضت؛ بدون تحقیق و بررسی
🔹۲.استفاده بدون تحقیق و وارسی از اسناد مخدوش ساواک و اعتباربخشی به آن
🔸۳. استفاده از شایعات گفتاری یا نوشتاری علیه امام قدس سره
🔹۴.استفاده نکردن از ملاکهای عقلانی و خردمندانه در نقد نقلها و خاطرات
🔸۵. استفاده سلیقهای و حذف گزینشی روایات تاریخی
🔹۶. بیاعتنایی به اصول و مبانی تاریخنگاری
🔸۷.تحریف اندیشههای سیاسی امام (مثال: ادعای عدم مخالفت امام قدس سره با لوایح ششگانه و همنوا نشان دادن امام قدس سره با نهضت آزادی و جبهه ملی در این زمینه)
🔹۸. تأثیرپذیری از جریانهای غربگرا (مثال: حذف و سانسور موضعگیریهای انقلابی و حماسی امام قدس سره)
🔸۹. خدشهدار کردن چهره پراقتدار امام
🔹۱۰. ایجاد تردید در مرجعیت قطعی ایشان (مثال: ادعای ناشناس بودن مرجعیت امام قدس سره نزد رژیم پهلوی)
🔸۱۱. وارونهنویسی و تحریفات (مثال: ادعای اینکه امام در زندان پادگان عشرتآباد در سلول انفرادی نبودند بلکه در یک اتاق بزرگ در حیات عشرتآباد ساکن بودند.)
🔹۱۲. عدم تشخیص و تمییز خاطرات با داستانهای خیالآمیز(مثال: خلافگویی در خصوص شب دستگیری امام قدس سره 15 خرداد)
🔸۱۳. ایجاد سؤال و ابهام در خصوص زندگی روشن امام قدس سره (ابهامزایی جانبدارانه در خصوص علل عدم تبعید ایشان و نشان ندادن پشتیبانی فراوان و حماسی مردم از ایشان در آن زمان)
🔹۱۴. اتهامزنی به امام (مثال: اتهام زد و بند با مأموران امنیتی رژیم در روز آزادی از عشتآباد با وجود سخنان فراوان و صریح امام قدس سره در ردّ این مطلب)
🔸۱۵. آوردن دادههای نادرست به منظور ارائه گزارشی نو از زندگی امام قدس سره
🔹۱۶.ارائه چهرهای لیبرال و مجاملهکار از امام قدس سره (مثال: ادعای مخالفت امام قدس سره با قیام عشایر/حذف بخشهای حماسی سخنان امام قدس سره با حسنعلی منصور)
🔸۱۷. ارائه چهرهای ترسو در برابر مردم از امام قدس سره (ترس از مقابله با بخش مهمی از انجمنهای ایالتی و ولایتی به خاطر برداشت غلط مردم)
🔹۱۸. ارائه چهرهای ترسو در برابر دولت از امام قدس سره (ترس از خواندن خطبه عقد برای دو جوان به خاطر احتمال دستگیری از جانب دولت!!)
🔸۱۹. عدم اطلاع دقیق از پیشینه کتب منتشر شده در خصوص امام قدس سره
🔹۲۰. ابهامزایی و تاریکنمایی در خصوص دیدارهای امام با مأموران رژیم پهلوی(مثال: از یکرو متن اظهارات پاکروان در محضر امام قدس سره را بیان میکند ولی در ادامه ادعا میکند آنچه میان آنان گذشته روشن نیست.)
🔸۲۱. ضد و نقیضگویی درون متن
🔹۲۲. نسبت ناروا به امام قدس سره (مثال: نسبت وفاداری به شاه، اظهار پشیمانی از آنچه ضد رژیم پهلوی انجام داده و نادیده گرفتن مبارزه امام با انقلاب سفید شاه و لوایح ششگانه و استعمار و رژیم صهیونیستی، محدود کردن اختلاف ایشان با رژیم پهلوی به تصویبنامه انجمنایالتی و ولایتی)
✅با یاری خداوند متعال در روزهای آینده به هرکدام از این موارد؛ مستند و تفصیلی خواهیم پرداخت.
#الف_لام_تحریف
#نه_به_تحریف_امام
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.