eitaa logo
مطلع ِعشقانه
221 دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
145 فایل
محب وصی،ولایت، طرح ولایت درراه رسیدن به خدا جنسیت شرط نیست، مهم بندگی‌ست فعالیت‌فرهنگی: برگزاری کلاس مجازی مباحثه کتاب مطلع عشق(رهنمودها رهبرانقلاب به زوج ها جوان) ارتباط بامدیر: @Hamie_din
مشاهده در ایتا
دانلود
اگرخدای ناکرده آن چیزهایی را که ، اِزاله کرد و ریخت بیرون، اینهارا ما در بیاوریم، آن وقت عقد ِما، خواهدشد خودمان‌مسلمانیم، اسممان مسلمان است اما کارمان ، خواهد شد اگر ، اسلامی بود، به سبک و بنیان گذاری شده‌ی به وسیله اسلام، زندگی می شود و زن و شوهر با هم خوب زندگی می کنند. عقد مورخه23/1/1374
به عرض كردم: فدايت شوم، آيا مرد، مى تواند بگيرد و برود؟ فرمودند: بله؛ عرض كردم: آيا مى تواند بگيرد و كند؟ فرمودند: بله، كند و نمايد و شب و روز منتظر روزى خدا باشد. من لا یحضر الفقیه ج3 ، ص182 و ص183 ،ح3685
. وقتی صحبت می‌شود می‌گویند:«اگر کنیم بعدش چه کار کنیم برای ، برای ؟» اینها همان قیودی است که ،جلوی و را می گیرد. فرمود: «ان یکونوا فقراء یغنهم الله من فضله» (نور32) یعنی خدای متعال اینها را خواهد کرد. ازدواج بکنید [امر است ، دقت بشود]
. بله، ما برای خودمان به قول معروف به جای ، درست می کنیم. و به وجود می آوریم.‌ بله، البته پیش می‌آید. تقصیر کیست؟ در ، است. آن کسانی که امکانات دارند، سطوح رابالا می‌برند، _خواهشها و و را بالا می‌برند. مورخه 28/6/1379
. ...امااین بایدبرای جابیفتدکه ، یک است، انجام بگیرد. پیداکند. اینکه بگویند:«ما هنوز نشده ایم، بگویند: «ما هنوز نداریم، نیست.1379/6/28
: پیغمبرص: بیمی که من نسبت به امت خودم دارم، و است، نه و جلسه هفتم؛ ؛ منزل حق و باطل ص۱۲۴
، عکس‌العمل ِفطرت درمقابل ِمخالفت با حق است. آیت الله مجتبی تهرانی سلوک عاشورایی؛ منزل حق و باطل. ص۱۴۴
ما در روایات و فقه ، تعبیر را فقط برای جسم داریم. بلوغ یعنی رسیدن. که تعبیر یَبلُغُ الحُلم داریم. مثلا درمورد پسرامام حسن ع در کربلا هست که گفته شده: لم یبلغِ الحُلُم. به بلوغ نرسیده بود به پانزده سال قمری نرسیده بود‌ حلم یعنی زمانی که انسان به حدی رسیده که مُحتَلِم می شود( غسل جنابت برو می تواند واجب بشود). ما تعبیر بلوغ فکری با عقلی نداریم در روایات و فقه با اخلاق و ... ما کمال عقلی داریم: "امام حسین ع در مورد عقل، در آن جلسه ای که نزد معاویه تشکیل شده بود حضور داشت ، فرمودند: لایکملُ العقلُ الّا باتّباع الحَقّ . عقل کسی کامل نمی‌شود، مگر اینکه به حق عمل کند؛ یعنی اگر کسی به حق عمل نکند، عقلش ناقص است. صرف ِادراک و تمیز دادن که نشانه ی کمال عقل نیست. باید وقتی را شناختی، هم آن را بگویی هم پایش بایستی و عمل کنی! عقل چنین آدمی کامل است. " آیت الله مجتبی تهرانی منزل حق و باطل . ص۱۴۷
"بایدها" حق است و "نبایدها" باطل است. به عبارتی دیگر "واجب‌ها" حق است و "حرام‌ها" باطل است. آیت الله مجتبی تهرانی جلسه نهم منزل حق و باطل. ذیل حجت بیرونی برای تشخیص حقّ.
وقتی از حضرت امام حسین ع در مجلس معاویه سوال شد، که چیست؟ حضرت فرمود: اتّباع ِحق. تا این راگفت، معاویه فورا گفت: دردل شماها یک چیز بیشتر نیست و آن‌هم است. ص ۱۶۰ حق و باطل