eitaa logo
مطلع ِعشقانه
221 دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
145 فایل
محب وصی،ولایت، طرح ولایت درراه رسیدن به خدا جنسیت شرط نیست، مهم بندگی‌ست فعالیت‌فرهنگی: برگزاری کلاس مجازی مباحثه کتاب مطلع عشق(رهنمودها رهبرانقلاب به زوج ها جوان) ارتباط بامدیر: @Hamie_din
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زن داداش و خواهر شوهر سر کلاس زبان چه می‌کنن 😂😂 سریال هر روز ساعت 18:00 تکرار روز بعد 02:00 و 10:00 کانال رسمی آی فیلم @ifilmfarsi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خلیل‌کبابی با زنش بحث‌ش می شود در شب تاریک ِبرفی، از ماشین‌ش پیاده می شود. می ایستد جلو ماشین ، نگاه به داخل ماشین که خانمش بگه بیا تو ماشین سرده... اما دریغ از یک کلمه اظهار نگرانی خانم‌ش تا صبح زیر برف سرد می ایستد جلو ماشین...آفتاب که می زند پیاده راه می افتد می‌رود... بعد۳روز که به خانه می رسد می بیند... زنش با زن ها دیگر رو مبل نشستن دارند میگن می خندند ... اشکانی(پسرخلیل‌کبابی) خدش به حالت یکی را داری نگرانت بشه...دلش برات بسوزد....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
احتراما مرتضی قربان زاده عاشق دختر سرباز راسخ گردیده 😄😄 سریال هر روز ساعت 19:00 بازپخش روز بعد ساعت 03:00 و 11:00 کانال رسمی آی فیلم @ifilmfarsi
﷽ 📍 تزاحم بین ضرر شخصی و ضرر به دین خدا ❗️ 📌 ما در باب امر به معروف و نهی از منکر چند مطلب داریم؛ اوّل مسئلۀ سنجش بین «ضرر متوجّه به ناهی از منکر» و «ضرر ناشی از منکر» است. دوم، مسئلۀ نسبت بین «ضرر ناشی از منکر» و «ضرر ناشی از نهی از منكر» است. یک وقت ضرر شخصی است؛ یعنی ناهی از منکر ضرر شخصی می بيند. مثلاً ضرر مالی يا عِرضی یا جانی می بيند. امّا در ترک نهی از منكر و سکوت در مقابل منکر، ضرر شخصی نیست؛ ضرر به دین خدا وارد می شود. اگر ترک امر به معروف موجب ضرری بزرگتر از ضرر شخصی شود، مسئله متفاوت است و ضرر شخصی مانع وجوب نهی از منکر نمی شود. اگر در یک نهی از منكر، ضرر شخصی وجود داشته باشد؛ یعنی فقط خود ناهی از منکر ضرر می بيند، اینجا فُقها می فرمایند: لازم نيست نهی از منكر كند. در مورد امر به معروف هم همين طور است. این همان است که فُقها گفته اند: شرط وجوب امر به معروف و نهی از منکر، ایمنی از ضرر است؛ ولی اگر ترک نهی از منکر صرفاً ضرر شخصی در پی نداشته باشد، بلکه ضرر به دين وارد کند، در اينجا مسئلۀ تزاحم بین ملاکات احکام پيش می آید. مثلاً اگر در مقابل منكر حرف بزنم و از آن نهی کنم، ضرر شخصی به من می خورد؛ امّا اگر چیزی نگویم، به طور کلّی به دین ضرر می خورد. در اینجا ديگر نمی توان به بهانۀ ضرر، سكوت كرد و تماشاگر بود.خصوصاً آنجایی که سکوت و ترک نهی از منکر باعث پیدایش بدعت در دین و موجب ترویج منکر و ضربه به شعائر مذهبی و سبب جابه جایی معروف و منکر در جامعه شود؛ در چنین شرایطی هیچ فقيهی ضرر شخصی را مانع نهی از منکر نمی داند. هر كس چنین سخنی بگوید، فقیه نیست و اصلاً فقه را نمی فهمد. 〰〰〰〰〰 📚 📕 📖 📝 جلسه هفتم @mojtabatehrani_ir
﷽ 📍 خواری موهوم❗ 📌 امام صادق(ع) فرمود: «إِنَّ اللهَ فَوَّضَ إِلَى الْمُؤْمِنِ أَمْرَهُ کُلَّهُ»1️⃣؛ خداوند، امر هر مؤمن را به خودش تفویض کرده است. همه چیزش را به خودش واگذاشته است. «وَ لَمْ یُفَوِّضْ إِلَیْهِ أَنْ یَکُونَ ذَلِیلاً»؛ امّا باید مواظب باشد، کاری نکند که یک وقت موجب خواری او شود. حقّ ندارد خودش را از چشم مؤمنین بیندازد. البتّه در اینجا دو حرف مطرح است. یکی اینکه شیطان می گوید: اگر تو امر به معروف و نهی از منکر کنی، از چشم ها می افتی. گفتیم که این عزّت، واقعی نیست و تخیّلی است. این از چشم افتادن ها که مخالفت با دستورات شیطان است، ذلّت نیست؛ بلکه عین عزّت است. تو باید وظیفه ات را انجام دهی و کاری به نتیجه نداشته باشی؛ نتیجه در دست خدا است. پس انجام تکالیف الهیّه، نه تنها انسان را ذلیل نمی کند، بلکه عزیز می کند. امّا حرف در جایی است که مؤمن کاری انجام دهد که وظیفۀ شرعی او نیست؛ امّا موجب می شود در چشم ها خوار شود. مثلاً کار سخیفی انجام دهد که در شأن او نیست و ذلّت آور است. این امور مورد نهی واقع شده است و مؤمن نمی تواند چنین کارهایی انجام دهد. بعد حضرت در ادامۀ روایت فرمود: «أَ مَا تَسْمَعُ اللهَ عَزَّوَجَلَّ یَقُولُ:» آیا نشنیدی که خدا می گوید: وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِینَ؟2️⃣ یعنی مؤمن عزیز است. «فَالْمُؤْمِنُ یَکُونُ عَزِیزاً وَ لَا یَکُونُ ذَلِیلاً»؛ خدا به مؤمن عزّت عنایت کرده و آن هم در ربط با ایمان او بوده است. لذا مؤمن نباید این موهبت الهی را خدشه دار کند. این اعطای الهی را نباید خدشه دار کرد، چون مانند یک امانت الهی است و باید از آن محافظت نمود. اصلاً عزّت تحت اراده و خواست بنده نیست که او بتواند هرکاری می خواهد انجام دهد و آن را ضایع سازد. 1️⃣ بحارالأنوار، ج 64، ص 72 2️⃣ سورۀ مبارکۀ منافقون، آیۀ 8 〰〰〰〰〰 📚 📕 📖 📝 جلسه دهم @mojtabatehrani_ir
به دختر بی حجابی در خیابان انقلاب گفتم شال تونو سر کنید گناهه! گفت : خدا به انسان اختیار داده خدا به انسان حق انتخاب داده خدا چون اختیار داده که بین درست و نادرست بتوانی انتخاب کنم پس من حق دارم کار نادرست را هم انتخاب و عمل کنم ؟ خلط حق انتخاب در تکوین و تشریع
هدایت شده از ذریه طیبه
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸‏ بسم الله الرحمن الرحیم ‏🌸 🎖می‌ارزه! برمی‌گردم ! 🎖 🍃 استاد گنجی 🍃 🍇 داستانِ گفتگوی عرشی دو نوزادِ علاقه‌مند به شیعه‌پروری در حضور امیرالمومنین امام علی علیه السلام 🍇
ـ🍃🍀🍃🍀 ‌ـ🍀🍃🍀 ﷽ ‌ـ🍃🍀 ‌ـ🍀 ❓مساله ۱۰۲: 📝 آقایون و خانم ها، برادرها و خواهر ها، این مدل رهن و اجاره ای که الان تو بنگاه ها رسم شده و مثلا 30 میلیون می دی و خونه کسی رو برای مدت یک سال رهن می کنی همه ربا و نزول هست و باطل و حرام. 🚫این که می گن هزار تومن اجاره هم قرار بدیم که شرعا حرام نباشه، درست نیست و بازم رباست. ⬅️ نظر رهبری در این مورد رو ببینید: 📚 پولی که این روزها به عنوان رهن خونه یا مغازه به مالک پرداخت می ‌شه و با دادن این مبلغ مقداری از اجاره ‌رو ‌کم می‌کنن، اصلاً رهن نیست. ✍️ رهنی که در دین اسلام داریم کلا یه چیز دیگه است، رهن همون گرویی هست، یعنی مثلاً شما چیزی مثل انگشتر رو به طلبکار به عنوان امانت می دی تا اگر قرضش رو پس ندادی، طلبکار به جای طلبش اون امانت رو برداره. 🍀 اما اینی که الان به عنوان رهن داده می شه در حقیقت قرضی هست که به صاحب خونه می دید و چون قرض هست احکام قرض رو داره. 〽️ در احکام قرض، اگر به کسی قرض دادیم به شرطی که بیشترش رو بهمون برگردونه این ربا می شه، حالا این اضافی که شرط می کنیم برگردونه ممکنه پول باشه یا کم کردن اجاره یا هر چیز دیگه، مثل اجازه استفاده از خونه 🔸الآن هم به صاحب خونه پول می دیم به شرطی که کرایه رو کم کنه یا اجازه بده یک سال از خونه اش استفاده کنیم، یعنی هم پول رو باید برگردونه هم یه چیز اضافه که همون اجازه استفاده از خونه یا کم کردن اجاره است. ✅ راه درست و شرعیش اینه که صاحب ملک، خونه یا مغازه‌اش رو به مبلغ کمتری (که خیلی کمتر از اجاره واقعی هم نباشه) اجاره بده، یعنی اصل قرارد، قرارداد اجاره باشه، بعد توی اون قرارداد اجاره شرط کنه که به شرطی بهت اجاره می دم که فلان مقدار پول بهم قرض بدی این طوری دیگه اشکال نداره 🔷 چون از اول قرارداد، قرارداد اجاره است و در قرار داد اجاره می شه شرط ضمن عقد گذاشت. 👌 مثل قرار داد و عقد ازدواج که می شه شرط ضمن عقد گذاشت که اگر آقا زن دوم گرفت حق طلاق با خانم باشه، یا خانم به شرطی بله بگه که حق کار یا تحصیل داشته باشه. ⭕️ این که گفته شد نباید خیلی کمتر از اجاره واقعی باشه برای اینه که فرار از ربا نباشه بنابراین خونه 200 هزار تومنی رو می شه با این روش 100 هزار تومن اجاره کرد، اما نمی شه اجاره 1000 تومن باشه. 🔺منبع نقل: سایت مقام معظم رهبری 🌸 🍃🌸 @shia_ahkam 🌸🍃🌸 🍃🌸🍃🌸
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃 ﷽ 🍃🍂🌺🍃 🌺 0⃣9⃣1⃣ بعضی از مردم فکر می کنن که اگر قصد ازدواج با کسی رو دارن، دیگه اشکالی نداره با هم حرف بزنن یا به هم دست بزنن یا این طرف و اون طرف برن. 📛 در حالی که این طوری نیست. ✍ بعد از خواستگاری و توافق برای ازدواج هم، این دو نفر تا زمان عقد نامحرم هستن و باید مثل دو تا نامحرم با هم رفتار کنن. 💢 منبع نقل: کانال ahkamz ⬅️ احکام به زبان خیلی ساده 🌺 @shia_ahkam 🍃🍂🌺🍃‌ 🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
♦فردی به حکیمی گفت: خبر داری که فلانی درباره ات چقدر غیبت کرده؟ حکیم گفت: اوتیری را به سویم پرتاب کرد که به من نرسیده بود ؛ *تو چرا آن را برداشته و در قلبم فرو کردی ؟!*