eitaa logo
مطلع ِعشقانه
218 دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
145 فایل
محب وصی،ولایت، طرح ولایت درراه رسیدن به خدا جنسیت شرط نیست، مهم بندگی‌ست فعالیت‌فرهنگی: برگزاری کلاس مجازی مباحثه کتاب مطلع عشق(رهنمودها رهبرانقلاب به زوج ها جوان) ارتباط بامدیر: @Hamie_din
مشاهده در ایتا
دانلود
image_2021-02-27_11-41-12.png
278K
دلار را گران کردیم تا کشور رااداره کنیم
عجیب ولی واقعی حسادت با آلزایمر از بین نمیرود زنی یک عکس از شوهرش با یه زن جوون رو دیده، عصبانی شده چند بار با چاقو زده شوهره رو ترکونده بعدش فهمیده این یه عکس قدیمی از جوونیای خودش بوده و نشناخته خودشو... 😂 https://eitaa.com/joinchat/3344760855C17713c4a73
هدایت شده از احیاء نسل مهدوی
࿐☀️○ 🌺 ‌○☀️࿐ ✨ وَأَنكِحُوا الْأَيَامَي مِنكُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَإِمَائِكُمْ إِن يَكُونُوا فُقَرَاء يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ (سوره نور آیه۳۲) ✨ پسران و دختران بى همسر وغلامان وكنيزان شايسته ى (ازدواج) خود را همسر دهيد. (و از فقر نترسيد كه) اگر تنگدست باشند، خداوند از فضل خود بى نيازشان مى گرداند. خداوند، گشايشگر داناست. (او از فقر ونياز شما آگاه است وبر كفايت شما وعده داده است ودر عمل به وعده اش قدرت دارد) 🔰 پیام ها: 1⃣ خانواده و جامعه، مسئول ازدواج افراد بى همسر است. «و اَنكِحوا» 2⃣ ازدواج در اسلام، امرى مقدّس و مورد تأكيد است. «و اَنكحوا» 3⃣ لازم نيست خواستگارى، از طرف خاصّى باشد، هر يك از طرفين ازدواج مى توانند پيشقدم شوند. «و اَنكحوا» 4⃣ تنها سفارش به ترك نگاه حرام، كافى نيست، براى ازدواج جوانان بايد اقدام كرد. «يَغضّوا، يَغضُضن، انكحوا» 5⃣ زنان بيوه را همسر دهيد. «و اَنكِحوا الايامى» («اَيامى»، شامل آنان نيز مى شود.) 6⃣ داشتن صلاحيّت، شرط ازدواج است. «والصّالحين» (يعنى بايد طرفين صلاحيّت اداره زندگى مشترك را داشته باشند.) 7⃣ اقدام جامعه براى عروس و داماد كردن افراد صالح، تشويقى است كه جوانان لااُبالى و هرزه نيز خود را در مدار صالحان قرار دهند. «والصّالحين...» (بنا بر اين كه مراد از صلاحيّت، صلاحيّت اخلاقى و مكتبى باشد.) 8⃣ در تأمين نيازهاى جنسى، فرقى ميان انسان ها نيست. (زن، مرد، غلام و كنيز) «منكم، عبادكم، امائكم» 9⃣ فقر، نبايد مانع اقدام در امر ازدواج شود. «اِن يكونوا فقراء...» 🔟 در صورت فقر، به ازدواج اقدام كنيد و بر خدا توكّل نماييد. «يُغنِهم اللّه» 1⃣1⃣ فقر، براى عروس وداماد عيب نيست. «ان يكونوا فقراء...» 2⃣1⃣ خداوند، تأمين زندگى عروس و داماد را وعده داده است و ازدواج، وسيله وسعت و بركت زندگى است. «يغنهم اللّه» 3⃣1⃣ تحقّق وعده هاى الهى از سرچشمه ى فضل بى پايان اوست. «فضله - واسع» 4⃣1⃣ رشد و توسعه اى كه خداوند نصيب بندگانش مى فرمايد، بر اساس علم و حكمت اوست. «واسعٌ عليم» ╭═🌼⊰🌺⭐️🌺⊱🌸═╮ @ghalbekhanevadeh ╰═🌸⊰🌺⭐️🌺⊱🌼═╯
مشکلی که در این چند سال با آن مواجه بوده ایم اصرار آقایان به بی‌اعتنایی نمودن به قوانین فعلی در مورد ازدواج مجدد بوده است. لابد می پرسید قوانین فعلی چه محتوایی دارند که آقایان چنین برخورد میکنند؟ باید عرض کنم قانون فعلی جمهوری اسلامی برای ازدواج مجدد حقیقتا نقائصی دارد که از نظر خود بنده هم قوانینی است. منشا این قوانین رضاخانی هم نگاه سکولار به امر تقنین بوده که متاسفانه، بعد انقلاب هم نه تنها تغییری در آن به وجود نیامده که شاید در مقام اجرا وضعیت وخیمتر هم شده باشد. به عنوان مهمترین مثال، این قوانین در مورد جایگاه همسر اول در ازدواج بعدی شوهر از قوانین الهی و شرعی پا فراتر گذاشته و رضایت او را در ثبت ازدواج مجدد شوهر شرط دانسته، در حالیکه در هیچ یک از ادیان ابراهیمی، هیچگاه رضایت همسر اول در ازدواج شوهرش شرط نشده است. اما در قانون فعلی کشور رضایت همسر اول شرط قرار داده شده، به این صورت که باید همسر اول در دادگاه خانواده حضور پیدا کرده و رضایت خود را نسبت به ازدواج مجدد او اعلام نماید. بدون این حکم دادگاهی، ازدواج مجدد در ایران ثبت نمی گردد و حتی انجام ازدواج بدون ثبت آن، جرم تلقی شده و قاضی میتواند جریمه مالی و حبس برای شوهر تعیین کند. سوالی که آقایان مکررا از بنده میپرسند این است که با این قوانین ظالمانه چه کنیم؟ مکررا میپرسند خود بنده که چهار همسر دارم و تجربه‌ها اندوخته‌ام چه پیشنهادی دارم؟ تاکنون پاسخ های متفاوتی به تفاوت احوال افراد ارائه میکردم، اما در اینجا برای اولین بار صریحا به صورت مکتوب عرض میکنم: دو صورت کلی داریم. اگر همسر اول، انسان متعادلی باشد میتوان با صحبت منطقی رضایت او را برای ازدواج مجدد جلب کرد و ما در این مورد در مطالبمان بسیار سخن رانده ایم و افراد بسیاری از همین مطالب ما استفاده کرده و در عمل موفق شده اند. اما اگر همسر اول، انسان متعادلی نباشد، به نظرم بهتر است با توجه به این قوانین دست و پاگیر که هر لحظه می‌تواند موجب گرفتاری آقایان شود، شوهر محترم قید را بزند..‌. ممکن است آقا بگوید برای من وظیفه شده، در اینجا وضعیت بین و و... متفاوت است که بحث مفصلی میطلبد. اما اگر شخص به هر دلیلی نمی تواند را کنار بگذارد، طلاق همسر اول بهتر از فریب دادن او و ازدواج پنهانی خواهد بود... پ.ن۱: این نظر که ارائه شد نتیجه سال ها تجربه است. بر اساس همین نظر ما در کانال وساطت تعددزوجات پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی اعلام نموده ایم بدون رضایت همسر اول، اقدامی برای وساطت صورت نمی‌دهیم... پ.ن۲: علت اینکه بدون رضایت همسر اول، وساطت را نپذیرفته ایم آن است که برخی از آقایان متاسفانه با زندگی خوب فعلی خود قمار میکنند... اگر آقا کاسه ای زیر نیم کاسه ندارد، بهتر است این مسیر را طی کند. اگر بهانه می آورد که ممکن است بعد از کسب رضایت همسر مورد مناسبی برای همسری دوم پیدا نشود، باید عرض نمایم کسی که در این حد به خود زحمت نمی دهد حقیقتا توان ورود به تعددزوجات را ندارد. پ.ن۳: مکررا گفته ام که بدون رضایت همسر اول، در ایران امروز ما یک بمب ساعتی بسیار بسیار خطرناک خواهد بود که میتواند شوهر و همه اطرافیانش را در همه ابعاد به قهقرا ببرد... پ.ن۴: مطمئنا عده ای بدگمان خواهند گفت: اُرمَوی خودش مگر این راه ها را رفته؟ باید عرض کنم چون را به عنوان یک بر خود واجب میدانستم حتی اگر سخت‌تر از اینها هم بود به سراغ تعدددزوجات میرفتم. به عنوان مثال در ازدواج با همسر چهارمم دو بار پرونده دادگاهی تشکیل دادیم که مجموعا چهار بار، سه همسر اول و دوم و سوم با هم در دادگاه حضور پیدا کردند و رضایت خود را اعلام نمودند. مستندات موجود است و ان شاءالله به عنوان یکی از خاطرات تلخ بنده در کتاب منتشر خواهد شد. پ.ن۵: برخلاف تصور عامیانه حتی اگر شروط ابتدای عقدنامه امضاء نشود نیز برای ثبت ازدواج مجدد باز حکم دادگاهی لازم است. پ.ن۶: برخلاف تصور عامیانه، برای ثبت هر یک از ازدواج های دوم و سوم و چهارم، حکم دادگاهی جداگانه مورد نیاز است و در هر ازدواج مجدد باید همسر با همسران قبلی در دادگاه حاضر گردند. پ.ن۷: با این توضیحات توصیه اکید بنده به عنوان یک مرد با چهار همسر که از چهار فرهنگ مختلف هستند این است: در این زمانه به هیچ وجه بدون رضایت سفت و سخت همسر اول به تعددزوجات فکر هم نکنید 🌺 مبلغ فرهنگ ناب باشید🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های : @Chandhamsari_Ormavi ✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی : https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
😘رعایت نکردیم. سال ۱۳۷۷ به عنوان رایزن فرهنگی در کشور بوسنی و هرزگوین مشغول خدمت بودیم. برادران سپاه آن جا عملیات بازسازی به عهده شون بود و بعد از جنگ، در حال بازسازی بودند. یک بار حاج قاسم تشریف آوردند آن جا و شب مهمان ما شدند. سوال کردم از تعداد فرزندانشان. دهه هفتاد بود. حاج قاسم گفت: ما رعایت قانون جمهوری اسلامی رو نکردیم. (یعنی کنترل جمعیت که دوتا بیشتر نشه) بعد خاطره ای نقل کرد که : من خدمت مقام معظم رهبری رسیدم ، بحث فرزند شد من گفتم که ما رعایت قانون جمهوری اسلامی رو نکردیم. آقا فرمودند: این قانون رو ما خودمون هم قبول نداریم. 📚 کتاب حاج قاسم ‌ 🆔 @pasdarenghelab🔜 پاسدار انقلاب 🌺 پایگاه تبیین چندهمسری اسلامی 👇 @chandhamsari_Ormavi
هدایت شده از شهیدمحمد جهان آرا
پيغمبر اكرم‌ فرموده‌ است‌: زن‌ تا وقتي‌ كه‌ همسر اختيار نكرده‌ است‌ در او كمبودي‌ وجود دارد؛ گفتند: اي‌ پيغمبر خدا! و اگر چه‌ ثروتمند باشد؟ فرمود: و اگر چه‌ ثروتمند باشد؛ پس‌ اين‌ آيه‌ را قرائت‌ فرمود: الرِّجَالُ قَوَّ'مُونَ عَلَي‌ النِّسَآءِ بِمَا فَضَّلَ اللَهُ بَعْضَهُمْ عَلَي‌ بَعْضٍ. از کتاب علامه طهرانی رساله بدیعه ص55
هدایت شده از شهیدمحمد جهان آرا
تفسير «عليّ بن‌ إبراهيم‌ قمّي‌» و در تفسير «عليّ بن‌ إبراهيم‌ قمّي‌» آمده‌ است‌: يعني‌ خداوند بر مردان‌ واجب‌ كرده‌ است‌ كه‌ مخارج‌ زنان‌ را بپردازند و سپس‌ زنان‌ را ستايش‌ ميكند كه‌: فَالصَّـٰلِحَـٰتُ قَـٰنِتَـٰتٌ حَـٰفِظَـٰتلِّلْغَيْبِ بِمَا حَفَظَ اللَهٌُ . يعني‌: «زنان‌ صالحه‌ مطيع‌ شوهرند و (ناموس‌) خود را در غياب‌ شوهر حفظ‌ ميكنند.» و در روايت‌ أبي‌ الجارود از أبي‌ جعفر امام‌ باقر عليه‌ السّلام‌ در معني‌ قانتات‌ آمده‌ است‌: يعني‌ اطاعت‌ كنندگان‌.
هدایت شده از شهیدمحمد جهان آرا
و بيهقّي‌ در كتاب‌ «شعب‌ الايمان‌» از جابر نقل‌ ميكند كه‌ گفت‌: رسول‌ اكرم‌ صلّي‌ الله‌ عليه‌ وآله‌ وسلّلا فرمودند: سه‌ نفرند كه‌ نمازشان‌ قبول‌ نخواهد شد و حسنه‌اي‌ از آنها به‌ عالم‌ بالا نخواهد رفت‌: غلامي‌ كه‌ فرار كرده‌ تا اينكه‌ به‌ مولاي‌ خود برگردد، و زني‌ كه‌ شوهرش‌ بر او خشمگين‌ باشد، و شخص‌ مست‌ تا وقتي‌ كه‌ به‌ شعور آيد
هدایت شده از شهیدمحمد جهان آرا
و ابن‌ أبي‌ شبيه‌ و احمد از معاذبن‌ جبل‌ روايت‌ ميكنند كه‌ گفت‌: رسول‌ خدا صلّي‌ الله‌ عليه‌ وآله‌ وسلّم‌ فرمود: اگر قرار بود كه‌ بشري‌ را امر به‌ سجده‌ بر بشر ديگري‌ بكنم‌ حتماً زن‌ را امر ميكردم‌ كه‌ شوهرش‌ را سجده‌ كند.
هدایت شده از شهیدمحمد جهان آرا
عبدالرّزّاق‌ و بزّاز و طبراني‌ از ابن‌ عبّاس‌ نقل‌ ميكنند كه‌ گفت‌: زني‌ خدمت‌ پيغمبر اكرم‌ صلّي‌ الله‌ عليه‌ وآله‌ وسلّم‌ آمد و گف‌: يا رسول‌ الله‌! به‌ نمايندگي‌ زنان‌ نزد شما آمده‌ام‌؛ خداوند جهاد را براي‌ مردان‌ واجب‌ كرد كه‌ اگر پيروز شوند اجر ميبرند و اگر كشته‌ شوند زندگاني‌ هستند كه‌ نزد پروردگارشان‌ روزي‌ ميخورند؛ و ما طايفه‌ زنان‌ كارها و امور آنها را انجام‌ ميدهيم‌، پس‌ از اين‌ اجر (جهاد مردان‌) سهم‌ ما چيست‌؟ پيغمبر اكرم‌ صلّي‌ الله‌ عليه‌ وآله‌ وسلّم‌ فرمود: به‌ زني‌ كه‌ برخوردي‌، اين‌ كلام‌ را برسان‌ كه‌ همانا اطاعت‌ شوهر و اعتراف‌ زن‌ به‌ حقّ شوهر بر او معادل‌ همه‌ اين‌ ثوابهائي‌ است‌ كه‌ ذكر كردي‌؛ و كم‌اند از شما كساني‌ كه‌ اين‌ چنين‌ باشند. «الدّر المنثور» جلد دوّم‌، ص‌ 152
هدایت شده از شهیدمحمد جهان آرا
كاملترين‌ و جامع‌ترين‌ روايات‌ از نظر معني‌ حديثي‌ است‌ كه‌ سيوطي‌ دراين‌ مورد نقل‌ كرده‌ است‌؛ و همچنين‌ استاد بزرگوار ما عالم‌ بي‌بديل‌ علاّمه‌ طباطبائي‌ مُدَّ ظلّه‌ العالي‌ در «الميزان‌ في‌ تفسير القرآن‌» از او نقل‌ كرده‌ است<»»»> «الميزان‌» چاپ‌ اوّل‌ جلد چهارم‌، ص‌ 372 و آن‌ اينكه‌ بيهقّي‌ از اسماء بيت‌ يزيد كه‌ زني‌ انصاري‌ است‌ نقل‌ ميكند كه‌ او (اسماء) نزد پيغمبر اكرم‌ صلّي‌ الله‌ عليه‌ وآله‌ وسلّم‌ كه‌ در ميان‌ اصحاب‌ خود نشسته‌ بودند آمد و گفت‌: پدر و مادرم‌ فداي‌ تو باد. من‌ نماينده‌ و فرستاده‌ زنان‌ نزد شمايم‌، و بدان‌ ـ اي‌ جان‌ من‌ فداي‌ تو ـ كه‌ هيچ‌ زني‌ در شرق‌ و غرب‌ عالم‌ از آمدن‌ من‌ به‌ نزد شما مطّلع‌ نشد جز اينكه‌ بعقيده‌ من‌ بود. همانا خداوند ترا براي‌ مردان‌ و زنان‌ بحقّ برانگيخت‌ و ما همگان‌ بتو و خداي‌ فرستنده‌ تو ايمان‌ آورديم‌. و ما طايفه‌ زنان‌ خانه‌نشين‌ و محدود و پاسدار خانه‌هاي‌ شما و محلّ تلذّذات‌ جسماني‌ شما و حامله‌ بفرزندان‌ شمائيم‌، و شما طايفه‌ مردان‌ به‌ جمعه‌ و نمازهاي‌ جماعت‌ و عيادت‌ مرضي‌' و تشييع‌ جنازه‌ و حج‌ و پس‌ از حج‌ (متوالي‌) و از همه‌ بالاتر جهاد در راه‌ خدا بر ما فضيلت‌ يافتيد. و چون‌ شما صفحه 63 مردان‌ به‌ حج‌ يا عمره‌ يا حفظ‌ سرحدّات‌ بيرون‌ ميشويد و ما زنان‌ اموالتان‌ را حفظ‌ ميكنيم‌ و لباسهايتان‌ را ميبافيم‌ و اموالتان‌ را سرپرستي‌ ميكنيم‌ آنگاه‌ در اثر چه‌ عملي‌ با شما مردان‌ شريك‌ ميباشيم‌ يا رسول‌ الله‌؟ پيغمبر اكرم‌ صلّي‌ الله‌ عليه‌ وآله‌ وسلّم‌ با تمام‌ صورت‌ رو به‌ اصحاب‌ كرد و فرمود:‌اي سخن‌ هيچ‌ زني‌ را در سؤال‌ از امر دين‌ خود بهتر از سخن‌ اين‌ زن‌ شنيده‌ايد؟ اصحاب‌ گفتند: يا رسول‌ الله‌ ما گمان‌ نميكرديم‌ هيچ‌ زني‌ به‌ چنين‌ چيزي‌ (سؤالي‌) راه‌ برده‌ باشد؛ آنگاه‌ پيغمبر اكرم‌ صلّي‌ الله‌ عليه‌ وآله‌ وسلّم‌ رو باو كرده‌ و فرمودند: اي‌ بانو برگرد و به‌ زناني‌ كه‌ منتظر جوابند بگو: كه‌ خوب‌ شوهرداري‌ كردن‌ هر يك‌ از شما، و در پي‌ خشنودي‌ شوهر بودن‌ و بر موافقت‌ وي‌ رفتار كردن‌ برابر همه‌ اين‌ ثوابهائي‌ است‌ كه‌ بر شمردي‌. و زن‌ در حاليكه‌ از خوشحالي‌ لَا إلَهَ إِلَّا اللَه‌ وَاللَهُ أكبَر ميگفت‌ بازگشت‌.88