eitaa logo
مطلع ِعشقانه
218 دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
145 فایل
محب وصی،ولایت، طرح ولایت درراه رسیدن به خدا جنسیت شرط نیست، مهم بندگی‌ست فعالیت‌فرهنگی: برگزاری کلاس مجازی مباحثه کتاب مطلع عشق(رهنمودها رهبرانقلاب به زوج ها جوان) ارتباط بامدیر: @Hamie_din
مشاهده در ایتا
دانلود
📌رسانه ی ملّی؛ مربّیِ گمراه کننده کودکان و نوجوانان و بزرگسالان! 🔸 اگر می خواهید مسیر زندگی یک نفر را به گمراهی بکشید؛ او را در کاری که نباید انجام دهد، ببینید و در آن راه غلط او را تشویقش کنید. نه تنها او، آن مسیر خطا را ادامه می دهد بلکه دیگرانی که دوست دارند دیده شوند به آن کار گرایش پیدا می کنند. 🔸 این؛ حکایت این روز های ما در برنامه ی است. 🔸 دخترانْ که مادران آینده جامعه هستند و باید در مسیر مهارت های صحیح دیده شوند، امروز به عنوان در لباس رزم دیده می شوند. 🔸 وای بر کسانی که با این نوع برنامه ها با آینده ی دختران این مرزم و بوم بازی می کنند. ❤️📖 روایت شبانه @revayat1400 🌺 مبلغ فرهنگ ناب باشید🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های : @Chandhamsari_Ormavi ✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی : https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
یکی از مهمترین موانع بسط و گسترش چند همسری و مقاومت در برابر آن ، داشتن نگاه صرفا جنسی در بین افراد جامعه ماست . با این انحراف فکری و عقیدتی ، در واقع عرف به جای دین نشسته و در افکار و گفتار و رفتار مردم نهادینه شده است . در حال حاضر بعد جنسی ازدواج آنقدر بزرگ و پر رنگ شده که بر روی سایر ابعاد آن سایه انداخته است . اگر ما برای قضاوت درست و منطقی در خصوص تعدد زوجات نگاه صرفا جنسی را از معادلاتمان حذف کنیم به نتایج خوبی خواهیم رسید . در همین راستا سوالات ، ابهامات و شبهات فراوانی در بین افراد جامعه مطرح می شود که هر چه به پیش می رویم بر پیچیدگی آن می افزاید . ⁉️نگاههای انحرافی و شبهات موجود: شبهه (1) : می گویند ازدواج دوم ، سوم و چهارم بوالهوسی است . پاسخ : اگر مقصود این است که نفس ازدواج با جنس مخالف بوالهوسی است که همان ازدواج اول هم جای سوال است و باید بوالهوسی محسوب شود . مگر اینکه در ازدواج اول هیچیک از زوجین رابطه جنسی نداشته باشند که چنین چیزی محال است و این سوال مهم پدید می آید که اساسا به چه دلیلی همبستر شدن با همسر اول بوالهوسی محسوب نشده اما همبستر شدن با همسر دوم بوالهوسی محسوب می شود ، در حالی که نفس هر دو عمل یکسان است . شبهه (2) : برخی افراد می گویند ازدواج برای تکثیر نسل است نه ارضاء غرایز و هوس بازی !؟ پاسخ : بخش اول این سخن درست است اما بخش دوم آن نادرست ، چرا که در ازدواج ، هم تکثیر نسل ، هم ارضاء غرایز و هم موضوعات دیگر مطرح است که به مرور به آنها خواهیم پرداخت . حال اگر این ادعای نادرست را بپذیریم که ازدواج صرفا برای تکثیر نسل است ، در این صورت باید گفت خانواده های چند همسری بسیار بیشتر از خانواده های تک همسری می توانند به تکثیر نسل کمک کنند . لذا دیگر دلیلی برای مخالفت با چند همسری باقی نمی ماند مگر بهانه جویی و .... . شبهه (3) : برخی مطرح می کنند که ازدواج دوم و سوم باعث تضییع حقوق همسر اول شده و این ظلم به حقوق جامه زنان است . پاسخ : رعایت حقوق زنان در جامعه از منظر شریعت ، قانون و عقلانیت یک امر ضروری به حساب می آید . اما باید این نکته را مد نظر داشته باشیم که جامعه زنان ، تنها زنان دارای همسر و به عبارتی زنان برخوردار نیستند بلکه زنان مجرد و غیر برخوردار و محروم نیز جزء جامعه زنان محسوب شده و دارای حقوق انسانی هستند که باید به آن دست یابند . تمرکز بر حقوق زنان برخوردار و بی توجهی به حقوق و نیازمندیهای زنان محروم دور از عدالت و انصاف است و خود باعث تضییع حقوق بخش عمده ای از زنان جامعه خواهد شد . ⭕ با انتشار مطالب، ما را در ترویج حلال های الهی یاری کنید. ⭕ انتشار مطلب بدون درج آدرس کانال ها شرعا حرام است 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های : @Chandhamsari_Ormavi ✅ لینک کانال در پیام رسان ایرانی : http://sapp.ir/Chandhamsari_Ormavi
مشهور است که: از باد بهار بهره بردار از باد خزان خود نگهدار در روایات نیز همین مضمون آمده که: 《اغتنموا بردَ الربیع...》و شاعر در شرح روایتی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) چنین سروده: گفت پیغمبر ز سرمای بهار تن مپوشانید یاران زینهار زانکه با جان شما آن می‌کند کان بهاران با درختان می‌کند لیک بگریزید از سرد خزان کان کند کو کرد با باغ و رزان @chandhamsari_ormavi
👌👌👌 پاسخ علامه طباطبائی به یکی از اشکالات رایج بر چندهمسری در تفسیر نفیس المیزان نوشته‌اند: و اما اينكه گفتند: تعدد زوجات باعث دلسردى زنان در اداره خانه و بى رغبتى آنان در تربيت اولاد مى‏شود و نيز اينكه گفتند: تعدد زوجات باعث شيوع زنا و خيانت مى‏گردد، درست نيست زيرا تجربه خلاف آن را اثبات كرده است. در صدر اسلام حكم تعدد زوجات جارى شد و هيچ مورخ و اهل خبره تاريخ نيست كه ادعا كند در آن روز زنان به كار كردن در خانه بى رغبت شدند و كارها معطل ماند و يا زنا در جامعه شيوع پيدا كرد، بلكه تاريخ و مورخين خلاف اين را اثبات مى‏كنند. علاوه بر اينكه زنانى كه بر سر زنان اول شوهر مى‏كنند، در جامعه اسلامى و ساير جامعه‏هايى كه اين عمل را جايز مى‏دانند با رضا و رغبت خود زن دوم يا سوم يا چهارم شوهر مى‏شوند.اگر مى‏بينيم كه اين زنان به چنين ازدواجى تمايل پيدا مى‏كنند به خاطر عللى است كه در اجتماع حكم فرما است و همين دليل روشن است بر اينكه طبيعت جنس زن امتناعى از تعدد زوجات ندارد و قلبشان از اين عمل آزرده نمى‏شود. اگر آزردگى‏اى هست از لوازم و عوارضى است كه همسر اول پيش مى‏آورد، زيرا همسر اول وقتى تنها همسر شوهرش باشد، دوست نمى‏دارد كه غير او زنى ديگر به خانه‏اش وارد شود، زيرا كه مى‏ترسد قلب شوهرش متمايل به او شود و يا او بر وى تفوق و رياست پيدا كند و يا فرزندى كه از او پديد مى‏آيد با فرزندان وى ناسازگارى كند و امثال اينگونه ترس‏ها است كه موجب عدم رضايت و تالم روحى زن اول مى‏شود نه يك غريزه طبيعى. ترجمه تفسیر المیزان، ترجمه‌ی محمدباقر موسوی، ج 4، ص 294. مبلغ فرهنگ ناب باشید🌺 👇👇👇👇 ✅آی دی کانال در پیام رسان های : @Chandhamsari_Ormavi ✅کانال اصلی ما در پیام رسان ایرانی است که مطالب برای اولین بار در این کانال منتشر میشود... لینک کانال در پیام رسان ایرانی : https://eitaa.com/chandhamsari_ormavi
هدایت شده از مطالبِ طلبگی (وافی)
🔸گاندوی ترجمه‌ی کتب! 🔹 مافیای ترجمه کتب الحادی و شک‌گرایانه در ایران ✍️دکتر مهدی در یادداشتی در سایت شخصی خود به اشتباهات و دست‌های پشت پرده در ترجمه کتب اشاره نمود: برای مثال، «آنتونی فلو»، فیلسوف معروف غربی، یکی از ملحدان درجه‌یک در جهان شناخته می‌شد و مناظرات زیادی هم در این باب داشت که خیلی هم بازتاب خبری داشت. این شخص یک‌مرتبه به خدا بازگشت و الحاد را کنار گذاشت. خبر به این مهمی در ایران ترجمه و منعکس نشد! شاید بنده اولین کسی بودم که خبرش را در سمیناری در قم دادم. بعداً دیدم که فقط یکی از روزنامه‌ها، در دو سطر به آن اشاره کرده بود. سال‌ها بود که کتاب‌های ژان پل سارتر، نویسنده‌ی معروف فرانسوی، به فارسی ترجمه می‌شد. چقدر هم غرب‌زدگان ایرانی مرید او بودند. سارتر در آخر عمرش به خدا بازگشت و این را در مصاحبه‌ای با یک خبرنگار کمونیست متذکر شد. چنین موضوعی به هیچ وجه در جامعه‌ی ما منعکس نشد و کسی آن مصاحبه را ترجمه نکرد. در صورتی که این موضوع در یک مجله‌ی آمریکایی معروف منتشر شد. بقیه‌ی اخبار آن هم در غرب آمد، اما در ایران نه. برعکس، وقتی مثلاً یک کتاب الحادی از ریچارد داکینز منتشر می‌شود، بلافاصله ترجمه و چاپ می‌شود. با مجوز همین وزارت ارشادی که می‌گویند سخت‌گیری می‌کند، چاپ می‌شود! اما در نقطه‌ی مقابل، ده‌ها کتاب بر ضد این کتاب و با استدلال‌های علمی نوشته می‌شود، حتی یکی‌ از آن‌ها هم ترجمه نمی‌شود. بعضی از فلاسفه‌ی غربی حرف‌هایشان نزدیک به بعضی از مواضع فیلسوفان ماست، اما این کتاب‌ها اصلاً ترجمه نمی‌شود. مثلاً یک روز من داشتم در کتاب‌فروشی آکسفورد در قسمت‌های مختلفش چرخ می‌زدم. یک‌مرتبه سه کتاب دیدم که بر ضد نسبی‌گرایی منتشر شده است. می‌دانید که نسبی‌گرایی مکتبی است که منکر اصالت همه چیز می‌شود. اما من در آنِ واحد، سه کتاب روی آن میز دیدم. متأسفانه حتی یکی از آن‌ها هم به فارسی ترجمه نشده است. برعکس، تا دلتان بخواهد راجع به نسبی‌گرایی و پوچ‌گرایی و غیره در ایران کتاب ترجمه شده و مقاله نوشته شده است. مشروح این مطلب را در آدرس ذیل نمایید : 🌐 http://mgolshani.ir/331/
می دانستید دکتر جلیلی از سال 8/4/87 به نمایندگی رهبری در شورای عالی امنیت ملی منصوب شده اند.... و هنوز هم نماینده رهبری می باشند.....
روايت ابي سعيد حناط: «به امام صادق(ع) عرض كردم دختر باكرهاي كه پدر و مادر دارد ميخواهد من با او پنهاني ازدواج كنم، آيا چنين كنم؟ حضرت در پاسخ فرمود: آري ميتواني با او ازدواج نمايي،اما از موضع فرج خودداري كن، پرسيدم حتي اگر خودش راضي باشد؟ فرمود: حتي اگر راضي باشد، چون اين كار براي دختران باكره ننگ است» (الحر العاملي، وسائل الشيعه: 14/458(
اگر جهل مانع از تکلیف باشد باید بگویید جاهل مقصّر هم تکلیف ندارد، در این صورت مکلف به دنبال آموختن احکام نمی‌رود تا چیزی بر او واجب نشود در حالی که تمام علماء می‌گویند جاهل مقصر هم تکلیف دارد هم عقاب.
تشریع فقط إدخال ما لیس من الدین فی الدین نیست{چیزی را که واجب ویا مستحب نیست واجب و مستحب بدانی} بلکه إخراج ما کان مسلّما فی الدین من الدین هم تشریع و بدعت است. شارع می‌گوید فلان کار حرام است یا مکروه، شما بیایی بگویی نخیر حرام و مکروه نیست یا شارع بگوید فلان عمل واجب است یا مستحب توبیایی بگویی نخیر نه واجب است نه مستحب.