هدایت شده از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران
6.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 گلایه مجری شبکه ۳ از ممنوعیت سفر به عتبات
🔺رسالت بوذری در برنامه «مخاطب خاص»:
یک دوگانگی در رفتار بعضی مسئولین دیده میشود.
🔺چطور برای سفر به کشورهای اطراف و سفرهای سیاحتی تمهیدات فراهم شده ولی به موضوع عتبات که میرسد مخالفت میشود؟
🔺هر کسی بخواهد خارج یا داخل کشور شود باید تست کرونا بدهد؛ چرا برای عراق نمیشود؟
🔺نگذارید برداشت دیگری از رفتار شما بشود!/عبرتها
🌍 @shoraostantehran
هدایت شده از کشکولِ احمدیاسر وافی یزدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک نکته درباره ازدواج مجدد
هدایت شده از کشکولِ احمدیاسر وافی یزدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ازدواج های اسماء بنت عمیس
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🔴 جسارت بیشرمانه آذری جهرمی به رهبر انقلاب!
🔺 منتظر برخورد قاطعانه دادستانی با این وزیر هتاک هستیم
🔸آذری جهرمی: اینترنت ملی، جعلی است!! هيچگاه يك انديشكده با ظرفيت ۸۰ ميليون فكر از يك انديشكده با ظرفيت ۸ ميليارد فكر برتر نيست و كسي كه دنبال اين برود، خيانت به مردم است
🔹 رهبر انقلاب: بنده روی مسئلهی شبکهی ملّی اطّلاعات این همه تأکید میکنم.
🔹 این شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملّی فضای مجازی که تشکیل دادهایم و بنده اصرار داشتم و دارم که این [شورا] تشکیل بشود و رؤسای محترم در آن شرکت کنند و تصمیمگیری کنند و اجرا کنند، به خاطر اهمّیّت این مسئله است؛ نمیشود این مسئله را رها کرد. و من میبینم که آن اهتمام لازم به خرج داده نمیشود
🔹 سیاستهای اصولی وجود دارد که مکرّر ابلاغ شده، خب این سیاستها باید رعایت بشود و اینها مورد درخواست و تأکید مؤکّد اینجانب است ولی آدم میبیند که تحقّق پیدا نمیکند!
🔥 @Moohem
در برخی از روایات آمده که اگر زوجه شرط کند که زوج زن دیگری نگیرد و در صورتی که به این شرط عمل نکرد زوجـه طـلاق داده باشـد چنین شرطی صحیح نیست. روایت دوم: «محمد بن قیس عن أبی جعفر فی رجل تزوج امرأة وشـرط لهـا أنّ هو تزوج علیها امرأة أو هجرها أو اتّخذ علیهـا سـرّیة فهـی طـالق فقضی فی ذلک أنّ شرط االله قبل شـرطکم فـإ ن شـاء وفـی لهـا بمـا اشترط و إن شاء أمسکها واتّخذ علیها »؛ (همان، ص 46، ح 1) محمد بن قیس می گوید: از امام باقر سؤال کردم در مورد مردی که زنی را به ازدواج خـود درمی آورد و با وی شرط می کند که اگر زن دیگری گرفت یا با این زن قهر کرد و از او دوری کرد یـا سر او هـوویی آورد، ایـن زن طلاق داده باشد. حضرت حکم فرمود که شرط خدا قبل از شرط شما است؛ مرد اگر بخواهد به شرط خود وفا می کند و اگـر مایـل باشد زوجه خود را نگه می دارد و با زن دیگری نیز ازدواج می کند.
روایاتی که شرط حق طلاق برای زن را باطل می دانند از بعض روایات استفاده می شود که زوج حق ندارد امر طلاق را ـ کـه از آن خود او است ـ به زوجه تفویض کند. روایت اول: مروان بن مسلم می گوید: از امام صادق سـؤال شـد : چه می فرمایید در مورد مردی که اختیـار طـلاق را بـه همـسر خـود داده است؟ حضرت فرمود: «ولی الأ مر من لیس أهله وخالف السنة ولم یجز النکاح »؛ (وسائل الشیعه، ج 15، ص 337، ح 5) کـسی کـه اهلیت نداشته متولّی این کار کـرده و بـا سـنّت مخالفـت نمـوده و نکاح هم جایز نیست.
روایت سوم: محمد بن سنان از امام صادق سؤال می کند در مورد مردی که بـه همسر خود می گوید اگر با زن دیگری ازدواج کـردم یـا بـر تـو هـوویی آوردم او طلاق داده باشد، حضرت فرمود: «لیس ذلک بشیء إنّ رسول االله(ص) قال من اشترط شرطاً سوی کتاب االله فلا یجوز ذلک له ولا علیه »؛ (2. همان، ص 47، ح 2) چنین شرطی اعتبار ندارد، همانا رسول خدا(ص) فرموده: کسی که شرطی کند که بـا کتـاب خدا منافات داشته باشد بی اعتبار است و چنین شرطی نه به نفـع او و نه به ضرر و علیه او است
از روایت منصور بن یونس بزرج جواز چنین شرطی به خوبی استفاده می شود و مدعای ما ثابت م یشود. در این روایت گرچه امـام مـرد را بـه خـاطر پـذیرفتن چنـین شـرطی سرزنش کرده است، ولی این امر کاشف از بطلان شرط نیست، بلکه بیانگر این است که مرد با این شرط خود را در مشقت قرار داده و چه بـسا بعـداً پشیمان شود. به همین علت امام در پایان حکم به نفوذ شرط کرد.