eitaa logo
مطلع ِعشقانه
221 دنبال‌کننده
9.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
145 فایل
محب وصی،ولایت، طرح ولایت درراه رسیدن به خدا جنسیت شرط نیست، مهم بندگی‌ست فعالیت‌فرهنگی: برگزاری کلاس مجازی مباحثه کتاب مطلع عشق(رهنمودها رهبرانقلاب به زوج ها جوان) ارتباط بامدیر: @Hamie_din
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🔴موقع کار فرهنگی، آن موقع نیست 🔹وقتی که یک دختر یا زن، با کشف حجاب و پوشش نامناسب در جامعه سم پراکنی می کند، در حقیقت، در حال آسیب زدن به امنیت روانی و اخلاقی جامعه است. 🔹در اینجا نمی توان گفت که باید به جای برخورد با او، کار فرهنگی انجام دهیم، همان گونه که اگر کسی چراغ قرمز را رد کرد یا سرعت غیرمجاز رفت، مأمور پلیس وظیفه ندارد که به جای برخورد، او را نصیحت کند یا برای او کار فرهنگی انجام دهد؛ ممکن است نصیحت هم بکند اما از برخورد نمی تواند کوتاه بیاید. زیرا اگر اینگونه باشد، قوانین راهنمایی و رانندگی و همه مجازات ها و جرایم در سراسر دنیا در حد مترسک ارزش دارند و بازدارندگی نخواهند داشت 🔹کار فرهنگی، زمان و شرایط خاص خود را می طلبد و منافاتی با هزینه سازی برای فرد قانون شکن ندارد. البته همین إعمال قانون در برابر فرد قانون شکن نیز خود بخشی از کار فرهنگی محسوب می شود ✅ اطلاع از اخبار و تحلیل های از سراسر کشور:👇👇 📡 https://eitaa.com/joinchat/3706585090C97ae2221c1 🔥 @Moohem
هدایت شده از خبر مهم 🇮🇷
🔴 آیت الله تحریری: وقتی بی حجاب را کسی داره امربه معروف می کند، ما باید کمکش کنیم، نه اینکه نگاهش کنیم. نگاه کنند و جسور بشوند که علیه مومنین و مومنات در بازار مسلمین، راه بروند. ما باید چهره در هم کنیم از دیدن اینها که جرئت نکنند بیان و بدانند کارشان مشتری ندارد. مبادا کاسب لبخند بزند و جنسش هم بیشتر فروش برود... ✅ اطلاع از اخبار و تحلیل های از سراسر کشور:👇👇 📡 https://eitaa.com/joinchat/3706585090C97ae2221c1 🔥 @Moohem
هدایت شده از سعیدیسم ✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درسته بی عرضه هستین ولی ... حداقل این یه کار رو که میتونین بکنین برای سر و سامان دادن به وضعیت پوشش در جامعه! ویدئوی جدید سعیدیسم ✅ به کانال سعیدیسم بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/748028099C062dd1f0bc
📍 نتیجۀ برخورد دوستانه با خنده‌رویی و مأنوس شدن با عامل به منکر❗️ 📌محمّدبن‌هیثم از امام‌صادق(ع) نقل می‌کند: «عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (ع)‏ فِي قَوْلِهِ‏ كَانُوا لَا يَتَناهَوْنَ عَنْ مُنكَرٍ فَعَلُوهُ لَبِئْسَ مَا كَانُوا يَفْعَلُونَ»؛ از حضرت از این آیۀ شریفه سؤال شد. حضرت فرمود: «قَالَ أَمَا إِنَّهُمْ‏ لَمْ‏ يَكُونُوا يَدْخُلُونَ‏ مَدَاخِلَهُمْ‏ وَ لَا يَجْلِسُونَ مَجَالِسَهُمْ»؛ خیال نکنید این‌ها کسانی بودند که با آن‌ها قاطی می‌شدند، یا در مجالس آن‌ها شرکت می‌کردند. مجالس معاصی مانند مجالس لهو و لعب و امثال آن، نه؛ اصلاً این مجالس نبوده. حضرت می‌فرماید: «وَ لَكِنْ كَانُوا إِذَا لَقُوهُمْ»؛ وقتی با آن‌ها برخورد می‌کردند، «ضَحِكُوا فِي وُجُوهِهِمْ وَ أَنِسُوا بِهِمْ»1️⃣؛ با خوشرویی برخورد می‌کردند و با آن‌ها مأنوس می‌شدند. این روایت را از بحار، روایت قبل را از وسائل، که اصل آن از تهذیب و کافی بود و همچنین آیه را بیان کردم. حضرت می‌گوید: خیال نکنید با آن‌ها قاطی می‌شدند یا در مجالسشان شرکت می‌کردند. این‌چنین نبود؛ در آیه داشت بلکه برخوردشان با آن‌ها یک برخورد دوستانه و با خنده‌رویی و زبان خوش بود. بعد هم با آن‌ها مأنوس می‌شدند. 1️⃣وسائل الشيعه، ج‏16، ص 269 - بحارالانوار، ج97، ص 85 〰〰〰〰〰 📚 📕 📝 جلسه دوازدهم @mojtabatehrani_ir
📍 بهترین روش اجرایی امر به معروف و نهی از منکر❗️ 📌حال مطلبی را مطرح می‌کنم: در مورد مراتب امر به معروف و نهی از منکر عرض کردم از کجا شروع می‌شده و به کجا ختم می‌شود. در مورد اصل تشریع امر به معروف و نهی از منکر گفتم: تشریع آن و وجوبش بر این محور است که منکر و مغبوض خدا در خارج واقع نشود. از آن طرف هم، محبوب مولا در جامعه تحقّق پیدا کند. در باب روش اجرایی گفته شده که انسان باید با زبان خوش شروع کند؛ یعنی در آغازِ کار، از برخورد تند و دعوا منع شده است. حتّی از نظر زبانی، فرموده: «لَهُ قَوْلًا بَلِيغاً»؛ با زیبایی با او صحبت کن. و این مراتب، پیش می‌رود تا به مرحلۀ طرد از جامعه می‌رسد. این روش اجرایی است. روش‌هایی که بیان گردید، روش دقیق و مقبول و عقلایی و بسیار ظریف و پسندیده است؛ زیرا می‌خواهیم جلوی کار قبیح گرفته شود. خوب دقّت کنید: بهترین روش اجرایی را شارع ارائه کرده است. 〰〰〰〰〰 📚 📕 📝 جلسه دوازدهم @mojtabatehrani_ir
﷽ 📍 جواب آنهایی که می‌گویند تندی کردن در امر به معروف و نهی از منکر خوب نیست❗️ 📌مطلبی که اینجا مطرح می‌شود، این است که عدّه‌ای در روش امر به معروف و نهی از منکر چسبیده‌اند به همان بخش اوّل، تحت این عنوان که برای جذب به دین، تندی کردن خوب نیست. اینکه منشاء حرف آنان چیست، بعداً عرض می‌کنم. در جواب حرف ایشان باید گفت که اتّفاقاً در مورد روش اجرایی که شارع فرموده، عرض کردیم که نخست از راه جاذبه وارد شده است. حال در مورد سخن ایشان که می‌گویند، می‌خواهیم جذب به دین بکنیم. می‌گوییم که بسیار کار خوبی می‌کنید، امّا سؤال این است که شما یک عمر مشغول جذب دیگران هستید و طرف مقابل شما هم مرتّب مغبوض مولا را تحویل جامعه می‌دهد. آیا این بود سرّ نهی از منکر؟ آیا این جاذبه به دین‌ است؟ با این روشِ چشم‌پوشی از منکر که اسم آن را جذب گذاشته‌اید، چند نفر را در سطح جامعه متدیّن کرده اید؟ می‌فرمایید باید تا می‌توانیم روش جذب را پیش بگیریم تا به مراتب بعدی امر به معروف و نهی از منکر نیازی نباشد. حال بفرمایید بعد از این چند سال، چند نفر را جذب کرده‌اید؟ یا بالعکس تا توانستید از دست داده‌اید؟ میدان را باز کردید برای لاابالی‌گری و منکر و قبح منکر را در سطح جامعه از بین برده‌اید و به همۀ این‌ها هم رنگ و لعاب دین داده‌اید. 〰〰〰〰〰 📚 📕 📝 جلسه دوازدهم @mojtabatehrani_ir
﷽ 📍 منشاء آنهایی که می‌گویند تندی کردن در امر به معروف و نهی از منکر خوب نیست❗️ 📌منشاء این تفکّر یکی از این دو چیز است: یا خودت هم از همان قماشی یا اگر هم از آن قماش نیستی می‌خواهی از آن‌ها به عنوان ابزار برای هواهای نفسانی‌ خودت استفاده کنی. در مثل می‌گویند: گفت کور شو، گفت چشم. گفت لال شو، گفت چشم. گفت خر شو، گفت نمی‌توانم. می‌توانم کور و لال و کر شوم، اما خر نمی‌شوم. انسان می‌فهمد مسئله چیست. با روش شما نه تنها جذب نکرده‌ایم؛ بلکه با این وسیله نیروها را از دست داده‌ایم. اصلاً تشریع این دو واجب برای این بود که مغبوض الهی در جامعه واقع نشود؛ امّا شما با این روشِ جذبِ خود که خیلی هم شهوت‌پسند است، میدان را برای ترویج مغبوض الهی باز کردید. البتّه شارع هم به این روش قائل است و در فقه، توصیه شده است که ابتدا با زبان خوش باید وارد شد. امّا این، سقف دارد یا سقف ندارد؟ بحث این است که این مرتبه، سقف دارد. من به این معنا جنبۀ علمی می‌دهم و آن، این است که در مباحث کلامی داریم که در بقای هر شیء هم جلب منفعت دخالت دارد و هم دفع ضرر؛ یعنی برای سرپا ماندن، هم جاذبه لازم است و هم دافعه. جسم خود را در نظر بگیرید که برای بقای آن هم تغذیه لازم دارد و هم دفع بلایا. بقای هر موجودی، بستگی به دو چیز دارد: جاذبه و دافعه. 〰〰〰〰〰 📚 📕 📝 جلسه دوازدهم @mojtabatehrani_ir
از معضلات افزونی دانشجویان دختر: یکیش اشتغال یکیش ازدواج. تعداد فارغ التحصیلها زن بیشتر بشود میخان شغل ها بیشتری را تصاحب کنند شغل برای آقایان کم میشه ازدواج آقایان غیرممکن تر میشه موقع خواستگاری دختر به مدرک پایین تر از خودشان جواب مثبت نمی دهند تعداد زن ها مجرد قطعی بیشتر میشه
✅ ما چگونه برخورد کنیم؟ 🔹 این‌که شما میگویید «ما چگونه برخورد کنیم؟» ببینید؛ شما با کار کنید. یعنی همان حربه‌ای را که افراد مورد نظر شما برای سست کردن اعتقاد به حجاب به کار میبرند، شما هم به کار ببرید. 🔸یعنی شما درباره‌ی حجاب بنشینید ، فکر کنید، از لحاظ دینی هم مثلاً درباره‌اش بحث کنید، یا از بحثهایی که شده استفاده کنید. از لحاظ اجتماعی هم روی همین مسأله‌ی کیفیّت حجاب تکیه کنید؛ به ترویج دیدگاه خودتان بپردازید؛ آن چیزی که به نظرتان درست است، آن را بگویید؛ این دغدغه را هم که اینها میآیند تمایل به حجاب را در دلِ مردم از بین میبرند، نداشته باشید؛ حجاب از بین نمیرود. 🔹البته اگر قدرتی مثل قدرت رضاخانی بالای سرش باشد، یا آن طور که شنیدم در بعضی از کشورها مثل تونس کسی حق ندارد در خیابان با حجاب باشد و اصلاً حقوق بشر هم در این‌جا دیگر مطرح نیست که چرا مردم را مجبور کردید بیحجاب باشند -کسانی که مسؤول این چیزها هستند، همین‌طور تماشا میکنند و حرفی هم نمیزنند!- بالاخره همان کشف حجاب دوران رضاخانی پیش می‌آید؛ اما به مجرّد آن‌که این زور برداشته شود، مردم به سمت حجاب برمیگردند. 🔸 حجاب، ارزشی است منطبق با طبیعت انسان. برهنگی و حرکت به سمت اختلاطِ هرچه بیشتر دو جنس با یکدیگر و افشاء شدن اینها در مقابل یکدیگر، یک حرکت خلاف طبیعی و خلاف خواست انسانی است. شرع مقدّس اسلام هم برای این حدودی را معیّن و مشخّص کرده و کسانی که معتقد و مؤمن هستند، نمیشود که این‌طوری با حجاب برخورد کنند. 🔹البته ممکن است کسانی بیخبر و بی‌اطّلاع باشند؛ بایستی اینها را با حجاب آشنا کرد. من در همین سالهای اوّلِ انقلاب به‌وضوح دریافتم که بعضی از زنانی که محجّب هستند و خیلی قدر حجاب را نمیدانند، اینها اصلاً از حکم حجاب و فلسفه‌ی حجاب و فواید حجاب اطّلاعی ندارند؛ یعنی با اینها کمتر صحبت شده است. 🔸 تأمین حجاب هم همین است که با برخورد شود. البته اگر چیزی جزو مقرّرات شد و کسی برخلاف آن مقرّرات رفتار کرد، ممکن است قوانینی وجود داشته باشد که دولت برخورد کند؛ که لابد هم میکند. درعین‌حال آن چیزی که در اساس لازم است و است، این است که شما ذهن این دختر جوان، یا این زن جوان را -که عمده هم خانمهای جوان هستند- با اهمیت حجاب آشنا کنید؛ یعنی به او تفهیم کنید که حجاب از لحاظ شرعی و از لحاظ منطقی این است. در ذهن او، را در مورد رعایت حجاب راسخ کنید. ۱۳۷۷/۱۲/۰۴ ◀️ بیانات مقام معظم رهبری در جلسه پرسش و پاسخ مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشجویی کانال صراط @talabeyeenghelabi
امروز جمعه هم آمدیم مزار شهدا از ساعت ۱۵
ایشان خیلی پشت کار داشتند چندین بار اشتباه گفتند آخرش درستش را گفتند
ایشان از گروهی بودند سلام بر فرمانده را خوندند
۳ تا خواهر بودند با کمک مادرشون شرایط و مراحل امر به معروف را حفظ کردند
لیسانس داشتند
کلاس سوم بود تلاش کرد و حفظ کرد شرایط و مراحل را
کلاس چهارم بود
شهید سید مرتضی آوینی
نادر طالب زاده
کسی طراحی دوخت خونده ...؟ به ما پیام بدهد
هدایت شده از شهیدمحمد جهان آرا
کاشف حجاب متشرف به شرف تشرع به شریعت نیست...
هدایت شده از شهیدمحمد جهان آرا
شریعت شرف است؛ تشرع تشرف است...
هدایت شده از شهیدمحمد جهان آرا
هر قدر بی‌شریعت باشید بی‌شرف استید...