eitaa logo
کانال مخصوص به متن ها (زیرنظراستادعبادی)
247 دنبال‌کننده
108 عکس
3 ویدیو
0 فایل
🔔کانال اختصاصی متن های نهج البلاغه،خمس عشر،صحیفه ی سجادیه ایدی جهت نظرات @Amirali_11170
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘🔸🔘🔸🔘🔸🔘 💠تفسیر زیارت عاشورا ✍برگرفته از فایل شماره (۱) ⬅️قسمت ششم 👌این دعاهای زیر نسبت به بقیه ی زیارات و ادعیه از لحاظ سندی بسیار قوی و معتبر هستند که نمی شود بر اعتبار آنها خدشه ای وارد کرد مانند زیارت عاشورا، زیارت جامعه ی کبیره، زیارت امین الله، دعای کمیل.. زیارت عاشورا در کتاب مصباح شیخ طوسی و کتاب کامل الزیارات آمده، این دو سند در این کتاب ها بعضی الفاظشان با همدیگر فرق می کند، یعنی هر دو زیارت عاشورایشان یکی نیست یک خرده نه خیلی، اختلافاتی با همدیگر دارند. 🔹امام باقر به علقمه می گوید که وقتی می خواهی امام حسین (ع) را زیارت کنی به یک صحرا یا یک بلندی برو و اشاره به قبر امام حسین کن، سلام به امام حسین بده و لعنت بر دشمنان امام حسین کن، سپس دو رکعت نماز بخوان و پس از آن زیارت عاشورا را بخوان. 📜‌یک دعایی هست که علقمه از صفوان نقل می کند که معروف شد به دعای علقمه، که در اصل دعای صفوان هست نه دعای علقمه! چون صفوان این دعا را از امام صادق (ع) شنید و علقمه از صفوان نقل می کند پس این دعای صفوان می شود که اشتباهی دعای علقمه می نویسند. این دعایی که بعد از زیارت عاشورا هست جزء زیارت عاشورا نیست و اگر خوانده نشود اشکال خاصی ندارد یعنی اجبار نکردند که حتما آن دعا را هم بخوانید. ☝️شما اگر ثواب کامل زیارت عاشورا را می خواهید صد بار است یعنی با صد بار لعن و صد بار سلام است، یعنی بار یکبار خواندن شما یک درصد ثواب را می برید نه ثواب کامل! اما در کتاب ″مزار- ص۴۸۲″ یک زیارت عاشورای غیر معروفه آمده که در مفاتیح هم شیخ عباس قمی آورده. بعد از زیارت عاشورای اصلی دعای صفوان هست، بعد از دعای صفوان زیارت عاشورای غیر معروفه هست که متن آن با زیارت عاشورای اصلی فرق می کند. 📖خواندن این زیارت ثواب زیارت عاشورای اصلی را دارد ولی بدون صد بار، دیگر صد بار گفتن نیاز نیست. یعنی شما می توانی پنج دقیقه ای زیارت عاشورای غیر معروفه را بخوانید و ثواب کامل زیارت عاشورای صد بار را ببرید. 📕در کتاب ″کیمیای وصل- ج۲، ص۳۸۷″ آیت الله بهجت صراحتا می گویند اگر کسی نمی تواند زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام بخواند زیارت عاشورای غیر معروفه را بخواند که همان ثواب زیارت عاشورای کامل را خدا به او می دهد. فقط در زیارت عاشورای غیر معروفه دو رکعت نماز قبل از زیارت باید بخوانید. به نیت زیارت امام حسین دو رکعت نماز بخوانید و سپس زیارت عاشورای غیر معروفه را. ✅یک شیوه ی دیگر هم هست اگر زیارت عاشورا را در همان روز عاشورا می خوانید باید در یک مجلس یعنی یک مکان صد بار را بگویید و تمام شود. اما اگر در روزهای غیر از روز عاشورا می خواهید زیارت عاشورا را با صد لعن و صد سلام بخوانید هیچ اشکالی ندارد شما در صبح، بعد از نماز هر زمانی که حال داشتید زیارت عاشورا را تا اول صد لعن بخوانید بعد صد لعن و صد سلام را تقسیم کنید و در طول روز بگویید. این شیوه ی بسیاری از بزرگان است. 🔅علامه طباطبایی می گوید: خوبی این کار این است که شما در طول روز به یاد امام حسین (ع) هستید و به این طریق تا غروب صد بار لعن و صد بار سلام را تمام می کنید و بعد سجده و بعد دو رکعت نماز را بخوانید. به این ترتیب زیارت عاشورا را با صد لعن و صد سلام خوانید. 🔹 ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 6 🔘🔸🔘🔸🔘🔸🔘 ============== @matn_chanell
☀️💠☀️💠☀️💠☀️ 📖شرح ساده دعای صحیفه سجادیه 🖋برگرفته از فایل شماره 7 ⬅️ قسمت پانزدهم 🔹«فَالْهالِكُ مِنّا مَنْ هَلَكَ عَلَيْهِ» خدایا بدبخت ما کسی هست که به نافرمانی تو هلاک شود. آدم اگر نافرمانی خدا را کند هلاک می شود. بله این هلاک فقط معنای مردن منظور نیست که بگوییم پس چرا فلانی نمی میرد این همه گناه می کند؟! نه، منظور هلاک روحی هست، هلاک معنوی هست. یعنی دیگر واقعا این فرد نمی تواند که بنشیند با خدا صحبت کند. ☝️مثل آن داستانی که خدا به حضرت موسی گفت که برو در فلان منطقه بنده ای هست که من به شدیدترین وجه دارم او را عذاب می دهم؛ برو او را ببین. موسی رفت و دید اتفاقا وضعش خیلی خوب است، گفت خدایا چه شده، قضیه چیست؟!! خدا گفت: نه موسی این اتفاقا در بدترین عذاب من هست چون من شوق و لذت مناجات با خودم را از او گرفتم! خُب، این هلاکت هم هلاکت معنوی منظور هست. 💠«وَالسَّعيد مِنّا مَنْ رَغِبَ اِلَيْه..ِ» خدایا خوشبخت ما آن کسی هست که به سمت تو روی بیاورد. «وَالْحَمْدُ لِلَّهِ بِكُلِّ ما حَمِدَهُ بِهِ اَدْنى مَلآئِكَتِه اِلَيْهِ، وَاَكْرَمُ خَليقَتِهِ عَلَيْهِ» حمد و ستایش مخصوص خداست به عدد تمام آن فرشتگان نزدیکش و گرامی ترین آفریدگانش «وَاَرْضى حامِدِيهِ لَدَيْهِ» و ستایش گرانش. خُب، شما الان ببینید تعداد ملائکه الهی چقدر هست؟ تعداد بندگان گرامی خدا و حمد کنندگان خدا چقدر هست؟ خیلی زیاد! 📿می گوید: خدایا به عدد این مقدار زیاد من تو را حمد می کنم. مقداری که واقعا کسی مقدارش را نمی داند. باز هم باید خودمان را توبیخ کنیم که چرا مدام می گوییم خدایا صد هزار مرتبه شکرت، دویست هزار مرتبه شکرت، هزار مرتبه شکرت! اینجا که دارد می گوید به عدد آنچه که خیلی زیاد هست. 👌«حَمْداً يَفْضُلُ سآئِرَ الْحَمْدِ كَفَضْلِ رَبِّنا عَلى جَميعِ خَلْقِهِ» خدایا آن حمدی که از هر ستایش و حمد دیگری بالاتر و افضل تر باشد؛ همچون برتری و فضل پروردگار ما نسبت به تمام آفریدگانش. یعنی چی؟ الان شما خدا را با ما مقایسه کن، مقام کی بالاتر هست؟ اینکه قابل قیاس نیست. می گوید خدایا من هم چنین حمدی می خواهم که در مقابل حمد بقیه مردم حمد من خیلی بالاتر باشد. از جنبه ریا نه! از جنبه معنویت آن. می گوید خدایا حمدی از تو می خواهم که این حمد من از درجات معنوی نسبت به بقیه مردم خیلی خیلی بالاتر باشد همانطور که تو از بندگان خودت خیلی خیلی بالاتری. 🔰«ثُمَّ لَهُ الْحَمْدُ مَكانَ كُلِّ نِعْمَةٍ لَهُ عَلَيْنا..» و سپس ستایش مخصوص توست که به جای هر نعمت که بر ما و همه بنده های گذشته ات و زنده ات ارزانی داشتی «وَ عَلى جَميعِ عِبادِهِ الْماضينَ وَالْباقينَ، عَدَدَ ما اَحاطَ بِهِ عِلْمُهُ مِنْ جَميعِ الْاَشْيآءِ وَمَكانَ كُلِّ واحِدَةٍ مِنْها عَدَدُها..» به عدد تمام بندگان گذشته و آینده ات و شمار تمام پدیده هایی که علم شان را فقط تو می دانی به جای هر یک از نعمت ها، ستایشی به چندین برابر «اَبَداً سَرْمَداً اِلى یَوْمِ الْقِیامَةِ» تا زمان قیامت باید انجام داد. ⁉️یعنی چی؟ می گوید هر یک دانه نعمت تو ای خدا، یک نعمت مثلا تنفس ما، می گوید خدایا من همین یک نعمت تنفس تو را بخواهم شکر کنم و حمدش را به جا بگذارم باید به عدد تمام بندگان تو از قبل و بعد و همه و همه از اول تا قیامت بنشینم شکرگزاری کنم؛ فقط برای یک دانه نعمت تو! یعنی اینجا امام سجاد (ع) دارد اوج حمد صحیح را به من و شما یاد می دهد که می گوید اگر می خواهی حمدت حمد درستی باشد، حمدی باشد که مورد قبول خدا باشد اظهار عجز کن. 👈بگو خدایا حمدت می کنم ولی حمد واقعی تو را هیچ وقت نمی توانم بکنم. خود این اظهار عجز بسیار ارزشمند هست. خود این اظهار عجز به ما یاد می دهد که پیش خدا خضوع بیشتری کنیم. «حَمْداً لامُنْتَهى لِحَدِّهِ» حمدی که حد و مرز ندارد «وَ لاحِسابَ لِعَدَدِهِ» به شماره و حساب هم نمی آید. «وَ لاَانْقِطاعَ لِأِمَدِهِ» زمانش هم هیچ وقت پایانی ندارد. 🔹ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 15 ☀️💠☀️💠☀️💠☀️ ============== @matn_chanell
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎤📝🎤📝🎤📝🎤 📜تفسیر مناجات خمس عشر 📝متن فایل شماره 17 ⏪قسمت بیست و ششم 👌مناجات متوسلین: آنهایی که می خواهند به سوی خدا توسل بکنند و وسیله ای به سمت خدا پیدا بکنند این مناجات زیبا و‌ کم را بخواهند. امام می گوید «اِلهى لَيْسَ لى وَسيلَةٌ اِلَيْكَ اِلاَّ عَواطِفُ رَاْفَتِكَ» خدا من وسیله ای به درگاه تو ندارم جز آن عواطف مهر تو، مهربانی تو! یعنی این چیزی است که من را به سمت تو می کشاند مهربانی و مهر تو است «وَ لا لى ذَريعَةٌ اِلَيْكَ اِلاَّ عَوارِفُ رَحْمَتِكَ» و خدایا به سوی تو دستاویزی ندارم و وسیله ای به سمتت ندارم جز آنچه که معروف هست از رحمت تو «وَ شَفاعَةُ نَبِيِّكَ» و شفاعت پیامبر‌ت. ⁉️آن هم کدام پیامبر؟ «نَبِىِّ الرَّحْمَةِ وَ مُنْقِذِ الْأُمَّةِ مِنَ الْغُمَّةِ» آن پیامبر رحمت تو، آن پیامری که امت مسلمان را از غم و اندوه نجات داد. خدایا من به وسیله پیامبر به تو‌ توسل می کنم. «فَاجْعَلْهُما لى سَبَباً اِلى نَيْلِ غُفْرانِكَ وَ صَيِّرْهُما لى وُصْلَةً اِلىَ الْفَوْزِ بِرِضْوانِكَ» پس خدایا همین دو (یعنی پیغمبر و مهربانی خدا) را وسیله رسیدن به آمرزشت قرار بده. یعنی ما با این دوتا به تو توسل می کنیم و سعادت را می خواهیم. 💐«وَ قَدْ حَلَّ رَجآئى بِحَرَمِ كَرَمِكَ وَ حَطَّ طَمَعى بِفِنآءِ جُودِكَ..» خدایا من با امید به محضر تو آمدم و ‌اسب طمع من در آستان تو زانو زده. با تمام امید سمت تو آمدم و توسل آوردم نشود که نا امید بشوم! پس ای خدا به آرزوی من جامه ی عمل بپوشان «وَ اخْتِمْ بِالْخَيْرِ عَمَلى» پایان کار من را عاقبت بخیر کن. این دعای مهمی است! ⚠️از امام صادق سوال کردن مهمترین دعا چه هست؟ گفت بگویید «اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً» عاقبت امور ما باید خیر بشود. امام سجاد دارد مهربانی خدا را واسطه می کند پیغمبر خدا را واسطه می کند برای اینکه به خدا بگوید عاقبت بخیرم کن. پس معلوم است چیز کمی نیست عاقبت بخیری! تو چه می دانی عاقبتت چه می شود؟ چه می دانی وسط نماز می میری یا وسط رقص! نداشتیم مگر؟ می گوید عاقبت من ختم بخیر بشود و در زمره ی آنهایی قرار بگیرم که در وسط بهشت هستند. 🔹و در خانه ی بزرگواری خودت مرا جای بده ای خدا! من را از جمله کسانی قرار بده به آنها نظر خوب کردی و جایگاههای خوبی برایشان قرار دادی «يا خَيْرَ مَنْ خَلا بِهِ وَحيدٌ..» ای بهترین کسی که شخص در تنهایی با او خلوت می کند. تو خلوت خودت را با خدا تقسیم کن چه کسی بهتر از خدا؟ تو چه کسی را می توانی پیدا بکنی که در خلوت بتوانی با او درد و دل بکنی حرف بزنی، بشنود حرف تو را و ترتیب اثر هم بدهد؟ حرف بزن دعایت مستجاب شد، شد و نشد بدان که یک جور دیگر برای تو خدا جبران می کند. 🔆«وَ يا اَعْطَفَ مَنْ اَوى اِلَيْهِ طَریدٌ اِلى سَعَةِ عَفْوِكَ مَدَدْتُ يَدى» و ای مهربان ترین کسی که یک شخص آواره به سمت تو می آید و جا و مسکن می گیرد و به سوی عفو وسیع تو دست دراز می کند «وَ بِذَيْلِ كَرَمِكَ اَعْلَقْتُ كَفّى» خدایا به ذیل کرم تو چنگ انداختم «فَلا تُولِنِى الْحِرْمانَ وَ لا تُبْلِنى بِالْخَيْبَةِ وَ الْخُسْرانِ» مرا محروم نکن مرا به زیان و خسرانم دچار مساز. خدایا من با یک امیدی آمدم به سمت تو! من پیغمبر را توسل پیش تو آوردم مرا محروم نکن! مرا از این نعمت های خوبت محروم نکن! «يا سَميعَ الدٌّعآءِ» تو دعای مرا می شنوی «يا اَرْحَمَ الرَّاحِمينَ» ای مهربانترین مهربانان. 🔗ادامه دارد.. 🎤استاد احسان عبادی 26 🎤📝🎤📝🎤📝🎤 =============== @matn_chanell
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘🔸🔘🔸🔘🔸🔘 💠تفسیر زیارت عاشورا ✍برگرفته از فایل شماره (۱) ⬅️قسمت هفتم یک نکته: 👇 🔹نکته ای که بعضی از عزیزان می گویند نظر بعضی بزرگان هم هست ولی بعضی هم این نظریه را قبول ندارند. در زیارت عاشورا چند جا می گوید «و هذا يَوْمٌ» یعنی این روز، روز عاشورا را می گوید. ولی شما در ۳۶۴ روز سال غیر روز عاشورا زیارت عاشورا را می خوانید پس «هذا يَوْمٌ» آنچنان معنی ندارد چون غیر روز عاشورا هست. بعضی می گویند به جای «هذا يَوْمٌ» بخوانید «اِنَّ يَوْمٌ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَيْنَ» همانا روز قتل حسین (ع) یعنی می گویند جابه جا کنید. 👌اما بعضی از بزرگان این را به چند دلیل قانع کننده رد می کنند:👇 1⃣.در هیچ روایتی ما نداریم که گفته باشد اگر می خواهید غیر روز عاشورا این زیارت را بخوانید این لفظ «هذا يَوْمٌ» را تغییر دهید در هیچ روایتی چنین چیزی نداریم. 2⃣.حتی صفوان یا همان علقمه که این زیارت را نقل می کنند، صفوان در حرم امیرالمؤمنین (ع) در غیر روز عاشورا این زیارت را خواند جایی اشاره نکرد که من این لفظ را تغییر دادم یعنی به همین لفظ «هذا يَوْمٌ» خواند. همان چیزی که در زیارت عاشورا نوشته را به کار برد و تغییر نداد. 3⃣.دلیل سوم که این نظریه رد می شود دعاها و روایات به همان صورتی که وارد شده اند به همان صورت باید خوانده شوند و ما حتی حق تغییر یک کلمه را هم نداریم و اگر تغییر بدهیم خاصیت آن از بین می رود. یک چیزی هست در خواص حروف و اعداد، دقیقا این هم همین است. 📜مانند حدیث معروف که شخصی نزد امام صادق (ع) رفت و دعای غریق را یاد گرفت و گفت؛ «يا اَللَّهُ يا رَحْمنُ يا رَحِيمُ يا مُقَلِّبَ القُلُوبِ والابصار» امام صادق به او گفت: "والابصار" را اضافه نکن دعا را همانطور که من به تو یاد دادم به همان صورت بخوان، چیزی کم و زیاد نخوان. یا در دعای «اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ» بعضی ها در آخرش «بِرَحْمتک یا أرْحَمَ الرّاحِمیَن» را می گویند اما دعای «اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ» در آخر دعا «بِرَحْمتک یا أرْحَمَ الرّاحِمیَن» ندارد. وقتی ندارد ما حق اضافه کردن چیزی به آن را نداریم. ⁉️بعضی ها می گویند چه اشکالی دارد؟ اشکالش این است که این کم کم باب می شود و بعد هر چیزی به قرآن و احادیث اضافه می کنند و می گویند چه اشکالی دارد، و اینطوری باب تحریف راحت آغاز می شود. پس چون زیارت عاشورای اصلی ″هذا يَوْمٌ" دارد و هیچ روایتی هم نداریم که در روزهای غیر عاشورا تغییر به «اِنَّ يَوْمٌ بِقَتْلِهِمُ الْحُسَيْنَ» بدهید، پس ما حق این تغيیر را نداریم. این سه نظری است که علامه تهرانی در کتاب شفاء الصدور خودش آورده این نظریات را نقل کردیم. 📃زیارت عاشورا، از زبان دو امام نقل شده است امام باقر (ع) و امام صادق (ع). علقمه از امام باقر نقل می کند صفوان از امام صادق نقل می کند. آن سندی که به صفوان می رسد یعنی از امام صادق نقل می کند در این سند اینطور ختم می شود که امام می گوید: ای صفوان! من این زیارت را یافتم با همین.. (چون امام صادق قبلش اینطور می گوید من ضامن هستم که هر کس زیارت عاشورا را به این شیوه بخواند خدا حاجتش را می دهد و دست خالی رد نمی کند و فردای قیامت شفاعتش می کند) 👈ضمانت از پدرم، پدرم از پدرش.. تا رسول الله، رسول الله از جبرئیل و او از خدا گرفت. و خدا قسم خورد به ذات خودش که هر کس حسین را با این زیارت از دور یا نزدیک زیارت کند قبول می کنم زیارت او را، مطلب و خواست هایش به هر اندازه که باشد برآورده می کنم و نمی گذارم هیچ کس نا امید از در خانه من بیرون رود. پس آن سندی که از صفوان به امام صادق می رسد آنجا بحث حدیث قدسی بودن زیارت عاشورا اشاره شده. 🔹 ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 7 🔘🔸🔘🔸🔘🔸🔘 ================ @matn_chanell
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘🔸🔘🔸🔘🔸🔘 💠تفسیر زیارت عاشورا ✍برگرفته از فایل شماره (۱) ⬅️قسمت هشتم 📌بعضی اختلافاتی که در متن زیارت عاشورا در کتاب مصباح و کتاب کامل الزیارات هست فرق اساسی با همدیگر ندارند مثلا آن قسمت «اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا خِيَرَةَ اللَّهِ وَابْنَ خِيَرَتِهِ» این سلام در کتاب مصباح شیخ طوسی نیست اما در کتاب کامل الزیارات شیخ صدوق هست. اینطور اختلافاتی دارند و آنچنان اختلافات اساسی با همدیگر ندارند. ✋ابتدای زیارت عاشورا با سلام شروع می شود که وقتی به امامی سلام می دهیم، سلام فقط به معنای سلام گفتن و درود گفتن و خوش آمد نیست. سلام به معنای دعای سلامتی کردن برای طرف مقابل هم هست. یعنی امام حسین (ع) من دعای سلامتی برای شما می کنم و این اطمینان را می دهم که از طرف من امن و سالم هستید و هیچ خطری شما را تهدید نمی کند. 💢نکته ی مهم: 👈اینکه می گوییم امام حسین از جانب من هیچ آسیبی به شما نمی رسد، ما دو نوع آسیب داریم آسیب جسمی و آسیب روحی. بله آسیب جسمی ما هیچ گاه به اهل بیت نخواهد رسید. ما هیچ گاه به روی آنها شمشیر نمی کشیم و آسیب نمی رسانیم. اما در بحث آسیب روحی متأسفانه خیلی از ماها درگیرش هستیم. این گناهانی که انجام می دهیم باعث رنجش روح امام می شود. 📜خود امام زمان (عج) در نامه ای که به شیخ مفید می نویسد می فرماید؛ هیچ چیزی ما را از شما شیعیان دور نمی کند مگر آنچه از بدی های شما به دست ما می رسد. بعد به شیخ مفید می فرمایند؛ گویی آنانی که با ما عهد بستند و عهد خود را شکستند از شکستن عهد خود خبر ندارند، ما بر همه ی اینها آگاهیم و همه ی اینها را می دانیم. ممکن است خیلی از ما در طول زندگی عهد و پیمانی با امام زمان بسته باشیم ولی به هر دلیل و بهانه ای این عهد را شکسته باشیم. امام زمان می فرمایند ما از همه اینها خبر داریم. ⚠️پس وقتی می گوییم «اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَباعَبْدِاللَّهِ...» باید واقعا حواسمان جمع باشد این سلام از ته دل هست؟! یعنی واقعا هیچ آسیبی از طرف ما به امام حسین (ع) نمی رسد؟ یا نه با گناهان و کارهایی که می کنیم به امام حسین ظلم می کنیم و اهل بیت را ناراحت می کنیم!! 🔹 ادامه دارد ... 🎤استاد احسان عبادی 8 🔘🔸🔘🔸🔘🔸🔘 ================ @matn_chanell
🎤📘🎤📘🎤📘🎤 ⬅️قسمت سی و ششم ✍شرح ساده نهج البلاغه (برگرفته از فایل شماره 25) 💢خطبه دوازده نهج البلاغه، خطبه بسیار بسیار زیبایی است، فوق العاده است این خطبه! در جنگ جمل که پیروزی امیرالمؤمنین (ع) آشکار شد، یکی از یاران حضرت که غرق در شادی بود گفت یا امیرالمؤمنین ای کاش برادرم هم همراه ما بود.. حالا برادرش به هر دلیلی در جنگ شرکت نکرده بود، قطعا یار حضرت علی بود اما به هر دلیلی نتوانسته بود مریض بود و یا هر چیز دیگری.. 💭گفت ای کاش برادر من هم بود که حداقل از این ثواب بهره می برد، از این ثواب معنوی حضور در جهاد خدا.. حضرت علی فرمودند آیا قلب و فکر برادر تو همراه ما بود؟ یعنی اگر واقعا شرایطش بود در جنگ شرکت می کرد؟ من علی را قبول داشت؟ گفت بله. امام گفت پس او نیز به طور مسلم و قطعا در این صحنه حضور داشت. 👌اینجا جالب است، می گوید نه تنها برادر تو بلکه گروه هایی در لشکر ما حضور داشتند که هم اکنون در صلب پدر و مادرشان هستند!! یعنی هنوز به دنیا نیامدند. 🔹یعنی حضرت علی می خواهد این را بگوید که شما اگر هزار سال دیگر هم به دنیا بیایی اما فکرت با حضرت علی باشد، فکرت با پیغمبر باشد و عاشقانه و قاطعانه این نیت را داشته باشی که اگر آن زمان بودی حضرت علی و پیغمبر و امام حسین و ائمه دیگر را یاری می کردی، قطعا در ثواب آنها شریکی. ✅حرف حضرت علی است حرف من نیست، اینجاست که می گویند «إِنَّمَا الاَعْمَالُ بِالنِّیَّات» بحث این است. حضرت علی می گوید نه تنها برادر تو که الان زنده است بلکه آنهایی که هنوز به دنیا نیامدند اگر در آینده به دنیا بیایند و فکر و ذهنشان با ما باشد، اینها هم در آن ثواب شریکند. دیگر از این بالاتر چه می خواهیم ما؟ ⚠️همین الان خودت را قاضی کن اگر در آن زمان بودی در جنگ جمل همراه حضرت علی بودی یانه؟ اگر بودی طبق این روایت نهج البلاغه شما هم از آن ثواب جنگ جمل و یا هر جنگ دیگری که در راه خدا بود، بهره می بری. 🚫البته برعکسش هم هست!! الان آن مسلمانی که بیایید بگوید اسرائیل حق دارد که فلسطینی ها را بزند، فلسطینی ها به درک، عربند و.. این حرف ها یعنی در همان ظلم اسرائیل شریکی، بدان اینها را.. خوبی گذشتگان را به یاد بیاوری که ای کاش من بودم ثوابش را می بری، ولی حق را به ظالم بدهی گناه او را هم می بری. 👈آن آقایونی که می گویند خدا رضا شاه را بیامرزد، حالیشان نمی شود که در ظلم او شریکند. رضا شاه هیچ ظلمی نکرده باشد یک ظلم را که کرد، کدام ظلم؟ بخاطر حجاب مردم را در مسجد گوهر شاد به خاک و خون کشید. نکرد؟ این را که دیگر کل تاریخ می گوید، اینکه دیگر قابل انکار نیست!! ❌وقتی می گویی خدا رضاخان را بیامرزد یعنی در همین ظلم رضاخان شریک هستی. چرا متوجه نیستیم بعضی از جاها از چه کسی داریم دفاع می کنیم؟ از خوب دفاع کنی ثواب خوبی او پای تو است و از بد دفاع کنی بدی او هم پای تو است. 🔹ادامه دارد .. 🎤استاد احسان عبادی 36 🎤📘🎤📘🎤📘🎤 ================ @matn_chanell
کانال مخصوص به متن ها (زیرنظراستادعبادی): 👆👆👆 ⬅️پوستر شماره ۳۶ #شرح_ساده_مناجات_خمس_عشر 📝🔹📝🔹📝 ============= @matn_chanell
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا