eitaa logo
متسا | مرجع ترویج سواد امنیتی
16.1هزار دنبال‌کننده
868 عکس
760 ویدیو
18 فایل
|متسا: مرجع ترویج سواد امنیتی| 🔘 متسا تلاشی است برایِ ارائه جامع‌ترین آموزش‌ها، اخبار و تحلیل‌ها‌ی امنیتی. نشانی ما در شبکه های اجتماعی: https://matsa-ir.yek.link
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 رزمندگان حزب الله تجهیزات جاسوسی در پایگاه رادار را در مزارع اشغالی شبعا با موشک های هدایت شونده هدف قرار دادند. @matsa_ir
📚 وقتی دیکتاتوری در دانشگاه‌های آمریکا بی‌نتیجه می‌شود! 🔷️ آنچه که این روزها در قالب اعتراضات دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا نسبت به نسل‌کشی وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در جریان است، در شرایطی به وقوع می‌پیوندد که لابی صهیونیست طی چند دهه اخیر اقدام به کنترل جدی مراکز دانشگاهی آمریکا کرده بود؛ اقدامی که در بلند مدت نتوانست کمکی به تطهیر چهره این رژیم رو به زوال کند. 📖 در بخشی از کتاب ؟ که به بررسی نقش اتاق‌های فکر آمریکایی در تصمیم‌گیری و گفتمان‌سازی اختصاص دارد؛ آمده است: «لابی یهود در آمریکا بر نوشته‌های استادان دانشگاهی و آنچه آموزش می‌دهند، نظارت می‌کند. در سال 2002، مارتین کرامِر و دانیل پایپِس دو محافظه‌کار به شدت طرفدار اسرائیل، پایگاه اینترنتی‌ای به نام «دیدبان دانشگاه» راه‌اندازی کردند. در این پایگاه، پرونده‌های استادانی که بودند، قرار داده شد و از دانشجویان خواستند تا نظرها و رفتارهای آن دسته از استادان یا همکلاسی‌های خود را که از اسرائیل انتقاد می‌کنند، در این وبسایت قرار دهند. حتی دانش‌آموزان دبیرستانی در آمریکا را نیز برای دفاع از رژیم صهیونیستی آموزش می‌دهند. براساس گزارش مجله‌ی فوروارد، در سال‌های 2002 و 2003، لابی یهود 240 دانشجوی کالج را برای آموزش دفاع قاطعانه از اسرائیل به واشنگتن برد و سپس آن‌ها را به مدارس بازگرداند تا در خوابگاه‌ها و مراکز تحصیلی خود از اسرائیل دفاع کنند.» @matsa_ir
متسا | مرجع ترویج سواد امنیتی
🔶جاسوسی از فضای مجازی 🔘قسمت چهارم ⚪️شرکت‌های تجاری با این داده‌ها چه می‌کنند؟ 🔻پلتفرم‌های رسانه‎های اجتماعی از داده‎ها برای تجزیه و تحلیل بازار، نمایش تبلیغات هدفمند، سفارشی کردن خدمات و توصیه‌ی پست‌ها استفاده می‌کنند. دوست نداشتن و لایک کردن نیز می تواند به شکل دادن پرتره‌ی رسانه‌های اجتماعی کاربر کمک کند. شرکت‌های تجاری از این اطلاعات برای یافتن منافع مشتریان خود استفاده می‎کنند. آنها ممکن است بپرسند که آیا تبلیغات آنها به درد کاربر می‌خورد یا خیر. این سوالات کوتاه می تواند به شخصی سازی تبلیغات با توجه به علایق افراد کمک کند. 🔻نظرسنجی‌های رسانه‎های اجتماعی نیز سوالاتی در مورد علایق شما می‎پرسند. این پاسخ‌ها ثبت می‌شوند و شرکت‌های مرتبط می‌توانند این داده‌ها را به همراه سایر اطلاعات در رده‌ی علاقه‌مندی مربوطه، مانند صاحب حیوان خانگی، علاقه‌مند به ماشین یا علاقه‌مند به بازی‌های‌ ویدیویی قرار دهند. با اطلاعات جمع‌آوری‌شده از این نظرسنجی‌ها، شرکت‌ها می‌توانند کاربران را برچسب‌گذاری کنند تا آنها را با پست‌های رسانه‌های اجتماعی خود درگیر نگه دارند. 🔻وقتی یک پلتفرم برندی را تبلیغ می‌کند، در ازای آن پول می‌گیرد. این پست‌ها ممکن است به‌عنوان محتوای حمایت‌شده برای کاربران دارای داده‌های مربوط به برند تبلیغاتی ظاهر شوند. شرکت‌ها برای ظاهر شدن در فیدهای رسانه‌های اجتماعی با کاربرانی که محصولاتشان را مطابقت دارند، پول می‌دهند. این اطلاعات هدفمند از کوکی‌های ردیابی یا اطلاعات به اشتراک گذاشته شده جمع‌آوری می‌شود. اگر کاربران یک ایمیل یا شماره تلفن ارائه دهند، شرکت‌ها می‌توانند از آن‌ها برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات درباره‌ی محصولات و خدمات خود با کاربران نیز استفاده کنند. @matsa_ir
🔸 ◽️در حج ممکن است با چه خطراتی روبه‌رو شویم؟ 🔴ویژه حجاج عدم تردد در شهر به صورت فردی @matsa_ir
🔶 امنیت در حج 💢 ۱۲ نکته که باید در سفر حج رعایت کرد. @matsa_ir
♦️ *دستگیری کلاهبرداران ۶ هزار میلیارد تومانی در شیراز * 🔹فرمانده انتظامی فارس از دستگیری اعضای باند سرمایه‌گذاری رمز ارز و متاورس که ۶ هزار میلیارد تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، خبر داد. 🔹این شرکت برای جلب اعتماد قربانیان خود در چند ماه ابتدایی ثبت‌نام کاربران، سود‌های کلانی به حساب افراد واریز می‌نموده و کاربران برای افزایش سود بیشتر مشتاق به سرمایه‌گذاری‌های بیشتر می‌شدند. 🔹این شرکت پس از مدتی به مشتریان خود اعلام می‌دارد که به جای سود دلاری و ارائه توکن، یکسری زمین در محیط متاورس به آنها تحویل که پس از گذشت چندماه ارزش چند میلیاردی خواهد داشت، در صورتی که با بررسی کارشناسان این زمین‌ها همانند توکن‌های ارائه شده به کاربران هیچ ارزش دلاری و یا ریالی نداشت. @matsa_ir
متسا | مرجع ترویج سواد امنیتی
🔶جاسوسی در فضای سایبری 🔘قسمت پنجم ⚪️مسائل رایج حریم خصوصی رسانه‌های اجتماعی 🔻سوء‌استفاده‎گران با حجم زیادی از داده‌هایی که در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی کاربران وجود دارد، می‌توانند اطلاعات کافی برای از کاربران، هویت و برای کلاهبرداری پیدا کنند. در حفاظت از داده‌ها و و حفره‌های موجود در کنترل‌ حریم خصوصی می‌تواند کاربر را هنگام استفاده از رسانه‌های اجتماعی در معرض قرار دهد. سایر مسائل مربوط به حریم خصوصی رسانه‌های اجتماعی شامل موارد زیر است: ▫️1. داده کاوی برای سرقت هویت سوء‌استفاده‌گران برای هویت شخصی به اطلاعات زیادی نیاز . آنها می‌توانند از اطلاعاتی که در اجتماعی در دسترس عموم قرار دارد، برای هدف قرار دادن قربانیان استفاده کنند. به عنوان مثال، می‌توانند نام کاربری، آدرس، آدرس ایمیل و شماره تلفن کاربران را جمع‌آوری کنند تا آنهارا با کلاهبرداری‌های فیشینگ هدف قرار دهند. یک سوء‌استفاده‌گر حتی با یک ایمیل یا تلفن، می‌تواند اطلاعات بیشتری مانند عبور فاش شده، تامین اجتماعی و کارت اعتباری را بیابد. ▫️2. خلأهای تنظیم حریم خصوصی حساب‌های رسانه‌های اجتماعی آنقدرها که کاربران فکر می‌کنند خصوصی نیستند. به عنوان مثال، اگر کاربری چیزی را با یکی از دوستانش به اشتراک گذاشته باشد و او مجدداً آن را ارسال کند، دوستان آن دوست نیز می‌توانند اطلاعات را مشاهده کنند. اطلاعات بازنشر شده‌ی کاربر اصلی اکنون در مقابل مخاطبان کاملاً متفاوتی قرار دارد. حتی گروه‌های بسته و غیرپابلیک هم کاملاً خصوصی نیستند چون پست‌ها، از جمله هر نظر، قابل جستجوست. @matsa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 تحلیل فیلم : این قسمت : 🔸مخاطرات فناوری های نوین ارتباطی و زندگی جاسوسان سرویس امنیتی @matsa_ir
♦️ *هشدار پلیس نسبت به کلاهبرداری از شهروندان با پیامک «یارانه معیشتی ویژه دهه کرامت»* 🔹رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتای فراجا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان با ارسال پیامک‌هایی تحت عنوان «یارانه معیشتی دولتی ویژه دهه کرامت» هشدار داد. سرهنگ علی محمد رجبی: 🔹در انتهای این پیام‌ها لینکی قرار گرفته که از کاربران می‌خواهد وارد آن شوند. این لینک‌ها در واقع یا حاوی بدافزار و ویروس بوده و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات گوشی تلفن همراه کاربران ایجاد می‌کند یا کاربران را به سمت صفحات فیشینگ و خالی کردن حساب بانکی آنان هدایت می‌کند. @matsa_ir
🔸 ◽️در حج ممکن است با چه خطراتی روبه‌رو شویم؟ 🔴ویژه حجاج دقت در رفتار خدمه @matsa_ir
🔰تقویم ۱۴۰۳ متسا خرداد ماه 🔸قابل استفاده برای بک گراند دسکتاپ سیستم‌های رایانه‌ای شخصی و سازمانی @matsa_ir
♦️ *کشف ۴۰ کیلو چای تریاکی در فرودگاه* 🔹فرمانده يگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا: مأموران مستقر در پايانهٔ هوشمند بار فرودگاه امام به يک مرسولهٔ چای به مقصد يکی از کشورهای خارجی مشکوک می‌شوند. در بازرسی مقدار ۴۰ کيلوگرم چای آغشته به ترياک، کشف و ضبط شد. @matsa_ir
🔸 ◽️در حج ممکن است با چه خطراتی روبه‌رو شویم؟ 🔴ویژه حجاج عدم عکسبرداری از اماکن و مراکز مهم @matsa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 فیلم کوتاه : سرویس اطلاعاتی و برآورده کردن آرزوهای یک خواننده 🔹براساس پرونده ای واقعی @matsa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تایید دو مرحله‌ای شما فعاله؟ 🔹معاون فنی پلیس فتا: با فعال‌سازی تایید دو مرحله‌ای احتمال هک شدن پیام‌رسان‌هایتان تا ۸۰ درصد کم می‌شود @matsa_ir
📚هالیوود چگونه از قهرمان می‌سازد؟ 🔰ارتباط سازمان سیا با هالیوود در دوره‌های مختلف دستخوش تغییراتی شده است. در دهه ۱۹۹۰ سیا از چهره‌ای که هالیوود از آن نشان می داد دل خوشی نداشت به همین علت نقش خود را از تماشاگری منفعل به بازیگری فعال در هالیوود تبدیل کرد. تریشیا جنکینز استاد دانشگاه تگزاس آمریکا در کتاب به گوشه‌ای از همکاری‌های هالیوود با سازمان سیا پس از ورود جدی سیا به این حوزه می‌پردازد. یکی از مصادیق جالب توجه ذکر شده در این کتاب بدین شرح است: ««سازمان» مجموعه تلویزیونی شبکه سی‌‌بی‌اس بود که پخش آن از سال 2001 آغاز شد. داستان این سریال توسط یک مأمور سابق سیا نوشته شده بود. برخی دیگر از عوامل سازمان سیا نیز به عنوان مشاور در این پروژه شرکت داشتند. در این سریال فعالیت‌های جاسوسان آمریکایی در جنگ با تروریست‌های عرب، روس، آلمانی و عراقی به شیوه‌ای اغراق‌آمیز و قهرمانانه به تصویر کشیده شده بود. در یکی از قسمت‌ها یکی از مأمورین سیا، جانِ فیدل کاسترو را نجات می‌دهد. این در حالی است که سازمان سیا پیش از این چندین عملیات ناموفق برای ترور وی را هدایت نموده بود!» @matsa_ir