j43-98.09.26.mp3
6.26M
🎙#بشنوید
🔊فایل صوتی درس تمهیدالکفایه جلسه چهل و سوم
🔰استاد موالی زاده
#تمهید_الکفایه
#اصول_فقه
#استاد_موالی_زاده
@mavalyzade_ir
فقه العقود جلسه چهاردهم.mp3
9.12M
🎙#فایل_صوتی درس فقه العقود مبحث احکام الملک بر اساس کتاب البیع امام خمینی ره
🔺نقد نگاه فلسفی به مقوله مالیت در بیان برخی از فقها
🔺بیان دیدگاه صاحب جواهر در تبیین ماهیت اعتباری مالیت
🔺تبیین دیدگاه امام خمبنی در ماهیت مالیت بر اساس منطق اعتباریات
🔰#استاد_موالی_زاده
📅جلسه چهاردهم/سه شنبه 1402.10.05
#فقه
#فقه_العقود
#مکتب_فقهی_امام
🆔@mavalyzade_ir
انسان21.mp3
9.42M
🔈فایل صوتی درس انسان شناسی حکمی
🎙#استاد_موالی_زاده
🗓جلسه بیست و یکم
💠تعریفی عرفانی از (ولایت) بر اساس تخلق به اسماء الهی
💠اعتراض ملائکه به خلافت ادم از نوع تکوینی و از سنخ فاعل بالتجلی است
💠تفسیر حکمی از جهنم با استفاده از آیات قرآنی
#انسان_شناسی_حکمی
#امتداد_حکمت
#انسان_قبل_الدنیا
#علامه_طباطبائی
@mavalyzade_ir
هدایت شده از المحکمات
#پیام_شما
سلام علیکم و رحمهالله
عرض سلام خدمت استاد گرامی حجتالاسلام والمسلمین موالی زاده دام عزه
⁉️بهترین روش تدریس که بتواند دارای کیفیت و کمیت باشد بدان معنا که بتوان محدودههای مشخص شده از سوی مرکز را تمام کرد؛ به نظرتان چیست؟
باتشکر
🔰پاسخ #استاد_موالی_زاده :
سلام علیکم
📌(روش توانمندسازی در تدریس )
اگر در مقاطعی در طول تدریس به توانمندسازی طلبه ها بپردازید تا سرعت فراگیری آنها بالا رود آنگاه در ادامه تدریس با مخاطبینی مواجه هستید که با استاد همراهی می کنند .
🔹در نتیجه سرعت تدریس با حفظ کیفیت بالا می رود و محدوده کتاب هم پایان می یابد .
برای این هدف نخست محدوده تعین شده را بررسی کنید و مسائل اصلی و کلیدی آن را تعیین کنید و آنها را به عنوان ایستگاه های تدریس خود بدانید که نیازمند تفصیل و بسط بیشتر هستند تا در ضمن آن به توانمندسازی طلاب پرداخته شود .
آنگاه طلبه ها با توان علمی که پیدا کرده اند و به آسانی باقی متن کتاب را با سرعت فرا می گیرند .
🖇لازم به ذکر است ایستگاه های علمی را باید در طول تدریس به نسبت معقولی پخش کرد .
#روش_تحصیل
📞 ارتباط با ادمین:
@adminalmohkamat
j44-98.10.01.mp3
6.66M
🎙#بشنوید
🔊فایل صوتی درس تمهیدالکفایه جلسه چهل و چهارم
🔰استاد موالی زاده
#تمهید_الکفایه
#اصول_فقه
#استاد_موالی_زاده
@mavalyzade_ir
j45-98.10.02.mp3
6.91M
🎙#بشنوید
🔊فایل صوتی درس تمهیدالکفایه جلسه چهل و پنجم
🔰استاد موالی زاده
#تمهید_الکفایه
#اصول_فقه
#استاد_موالی_زاده
@mavalyzade_ir
📣اطلاعیه
🔹احتراما به اطلاع طلاب محترم می رساند سلسله جلسات «تدریس بدایه الحکمه» توسط استاد موالی زاده ارائه می شود .
📌(جلسات تدریس کتاب بدایه الحکمه بر اساس اندیشه های فلسفی شهید مطهری)
#استاد_موالی_زاده
#فلسفه
@mavalyzade_ir
بدایه ج ۱ فصل مقدمه.mp3
11.95M
🎙#بشنوید
🔊فایل صوتی درس کتاب بدایه الحکمه بر اساس اندیشه های فلسفی شهید مطهری
🗓جلسه اول
🔰استاد موالی زاده
#بدایه_الحکمه
#فلسفه
#استاد_موالی_زاده
@mavalyzade_ir
دروس استاد موالی زاده
🎙#بشنوید 🔊فایل صوتی درس کتاب بدایه الحکمه بر اساس اندیشه های فلسفی شهید مطهری 🗓جلسه اول 🔰استاد مو
💢پیام رضایت یکی از مخاطبین محترم کانال
سلام و عرض ادب خدمت استاد بزرگوار و ادمین محترم
🎙من صوت بدایه جلسه ی اول استاد رو گوش دادم.
واقعا عالی بود.
اولا خواهشم از استاد اینه که منت بزارن و این کار ارزشمند رو با همین کیفیت و با همین نظم در تدریس و بیان (مفهوم شناسی و ... ) تا انتهای بدایه ادامه بدن.
ثانیا دوستانی که توو این مسیر هستن حتما گوش بدن.
حقیقتا تا حالا عرض ذاتي رو اینقدر خلاصه و منظم در حد بدایه و نهایه و کفایه نشنیده بودم.
#فلسفه
#بدایه_الحکمه
#استاد_موالی_زاده
@mavalyzade_ir
j46-98.10.04.mp3
8.05M
🎙#بشنوید
🔊فایل صوتی درس تمهیدالکفایه جلسه چهل و ششم
🔰استاد موالی زاده
#تمهید_الکفایه
#اصول_فقه
#استاد_موالی_زاده
@mavalyzade_ir
متمم الموجز جلسه هفتم.mp3
8.18M
🎙#بشنوید
(جمع بندی کتاب الموجز بر اساس مبانی امام خمینی)
🔊فایل صوتی درس متمم الموجز
7️⃣جلسه هفتم
🔰استاد موالی زاده
#متمم_الموجز
#اصول_فقه
#استاد_موالی_زاده
@mavalyzade_ir
مناهج باب ضد جلسه نهم.mp3
8.65M
🎙#فایل_صوتی درس مناهج الوصول الی علم الاصول جلد دوم باب ضد
📌نقد امام خمینی به دیدگاه محقق اصفهانی در باب ضد خاص
⁉️آیا عدم مضاف حظی از وجود پیدا می کند ؟ دیدگاه امام خمینی چیست ؟
⁉️آیا عدم المانع می تواند از مقدمات وجودیه باشد ؟ آیا از اجزا علت تام بشمار می رود؟
📅جلسه نهم
🔊#استاد_موالی_زاده
#مناهج_الوصول
#مکتب_اصولی_امام
#ضد
🆔@mavalyzade_ir
May 11
016.mp3
10.97M
🎙فایل صوتی درس سیری در فلسفه علامه
💢موضوع:« مساله تشکیک (3) »
🔰#استاد_موالی_زاده
📅جلسه شانزدهم /سه شنبه 1402.10.12
#سیری_در_فلسفه
🆔@mavalyzade_ir
015.mp3
14.42M
🎙#فایل_صوتی درس فقه العقود مبحث احکام الملک بر اساس کتاب البیع امام خمینی ره
⁉️آیا مالیت در بیع، شرط واقعی است یا شرط علمی ؟دیدگاه شیخ انصاری چیست؟
📌دیدگاه محقق اصفهانی و آیت اله خویی در جایگاه رغبت اجتماعی در صدق مال
📌نسبت رغبت عقلایی و منفعت داشتن در صدق مالیت از نگاه امام خمینی
🔰#استاد_موالی_زاده
📅جلسه پانزدهم/سه شنبه 1402.10.12
#فقه
#فقه_العقود
#مکتب_فقهی_امام
🆔@mavalyzade_ir
May 11
هدایت شده از المحکمات
▪️ إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ
هراس دارند از زائرانت هم...
@almohkamat
بدایه ج ۲ تبویب فلسفه . بداهت مفهوم وجود.mp3
7.95M
🎙#بشنوید
🔊فایل صوتی درس کتاب بدایه الحکمه بر اساس اندیشه های فلسفی شهید مطهری
🗓جلسه دوم
🔰استاد موالی زاده
📌تبویب فلسفه، بداهت مفهوم وجود
#بدایه_الحکمه
#فلسفه
#استاد_موالی_زاده
@mavalyzade_ir
فلسفه جلسه هفدهم.mp3
10.87M
🎙فایل صوتی درس سیری در فلسفه علامه
💢موضوع:« مساله تشکیک (4) »
🔰#استاد_موالی_زاده
📅جلسه هفدهم /چهارشنبه 1402.10.13
#سیری_در_فلسفه
🆔@mavalyzade_ir
j47-98.10.07.mp3
6.97M
🎙#بشنوید
🔊فایل صوتی درس تمهیدالکفایه جلسه چهل و هفتم
🔰استاد موالی زاده
#تمهید_الکفایه
#اصول_فقه
#استاد_موالی_زاده
@mavalyzade_ir
فقه العقود ج 16.mp3
12.94M
🎙#فایل_صوتی درس فقه العقود مبحث احکام الملک بر اساس کتاب البیع امام خمینی ره
🔹حل مساله نسبت ملک و مال با غرض از اعتبار هر یک بر اساس منطق اعتباریات
🔹بیان دیدگاه وحید بهبهانی در رابطه با تملک امور فاقد منفعت عقلایی و شرعی
🔹آیا سگ های خانگی از نظر شرعی قابلیت تملک دارند ؟
🔰#استاد_موالی_زاده
📅جلسه شانزدهم/چهارشنبه 1402.10.13
#فقه
#فقه_العقود
#مکتب_فقهی_امام
🆔@mavalyzade_ir
بدایه ج ۳ اشتراک معنوی وجود.mp3
8.31M
🎙#بشنوید
🔊فایل صوتی درس کتاب بدایه الحکمه بر اساس اندیشه های فلسفی شهید مطهری
🗓جلسه سوم
🔰استاد موالی زاده
📌اشتراک معنوی وجود
#بدایه_الحکمه
#فلسفه
#استاد_موالی_زاده
@mavalyzade_ir
هدایت شده از المحکمات
🖊مطالعه کلان و مطالعه خرد
📗این دو گونه مطالعه و نگاه در همه پدیده ها هست مثلا بدن انسان یک بار عضوهای انسان را بررسی میکنید یکبار تک تک اعضا یکبار هم یک نگاه کلان به بدن انسان داریم اندام را میخواهید بررسی
کنید این بدن انسان چه ویژگیهایی دارد چه خصوصیاتی دارد چه خطراتی دارد و چه آسیبهایی ممکن است شامل حالش بشود
🔺پس ما دو گونه نگاه به پدیده ها داریم طب قدیم کلان بدن انسان برایش مهم بود و جز به معالجه نمیپرداخت نگاهی کلان داشت ولی مثلا طب جدید خیلی ممکنه به این جهت کار نداشته باشد و نگاه کلان ضعیف باشد بیشتر متمرکز بشود سر آن جز و آن عضو خاص آن را حل کند و معالجه کند
🔹اگر بخواهیم جهان هستی را یعنی موجود را جهان هستی را مطالعه کنیم دو گونه میتوانیم جهان هستی را مطالعه کنیم یک بار
ما جهان هستی را مطالعه میکنیم با نگاه پایین دستی نگاه خرد نگاه میکرویی یعنی میایم اجزا را بررسی می کنیم فرض کنید
میایم گیاهان را بررسی میکنیم میشود علم گیاه شناسی ،عدد را بررسی میکنیم میشود علم ریاضی،شکل و اشکال را بررسی کنیم میشود علم هندسه ،انرژی را بررسی میکنیم یا اتم رو بررسی میکنیم می شود علم فیزیک که اینگونه علوم جزئی شکل میگیرد یعنی ماهیات و معقول اولی را بررسی میکنیم یعنی احکام یک ماهیت عدد یک ماهیت است شکل یک ماهیت است رنگ یک ماهیت است
🔸یک بار نه میآیم جهان هستی را از یک نگاه کلان مورد مطالعه قرار میدهیم یعنی از یک نگاه ماکرویی از یک نگاه کلان از یک نگاه بالادستی ببینم مثلا این جهان موجوداتی که دارد کار با خود تک تک ماهیات و موجودات ندارم این موجودات و ماهیاتی که
در این جهان زندگی میکنند و جهان را ایجاد کردند آیا به هم پیوسته هستند یا از هم گسسته هستند؟ آیا این جهان متغیر است یا ثابت آیا این جهان قدیم است یا یا حادث آیا این جهان خالق دارد علت العلی دارد یا خیر تصادفی است آیا این جهان قابل شناخت هست یا نه یا قابل شناخت نیست این نوع سوالات آیا این جهان فقط ماده است یا مجرد؟ جنس
این جهان از چیست ؟
⁉️این نوع سوالها این نوع پرسشها یک نگاه کلان دارند به جهان وقتی که ما جهان هستی را از یک نگاه
کلان نگاه میکنیم میشود موجود به ما هو موجود اما اگر بیاییم عدد را مورد مطالعه قرار دهیم شکل را مورد مطالعه قرار دهیم گیاه را مورد مطالعه قرار دهیم می شود مطالعه موجود به ما هو گیاه تعیین و تغیر موجود را متعین نگاه میکنیم یعنی موجود را
متغیر نگاه میکنیم نه موجود به ما هو موجود (یعنی مطلق یعنی بدون قید بدون تعیین نگاه می کنیم) یعنی ماهیات خاص را کار نداریم
💢پس بنابراین یک بار موجود به ما هو مقید به یک قید نگاه میکنیم یعنی یک ماهیت خاص را در نظر میگیریم و اون ماهیت و آن طبیعت را بحث میکنیم در موردش از احکام و آثارش میشود علم مشخص جزئی علم ریاضی
یک بار نه جهان را موجود به ما هو موجود مطالعه می کنم ببینم موجود به ما هو موجود چه آثاری دارد چه احکامی دارد چه احوالی دارد این نوع مطالعه مخصوص علم فلسفه است این نوع مطالعه حکمت الهی است علم اعلاست معروف به فلسفه است یعنی فیلسوف نگاهش به جهان یک نگاه
کلان است اما دانشمندان علوم مختلف نگاه شون به یک ماهیت و پدیده خاص و جزیی است احکام آثار و احوال اون ماهیت است
🔰پس این تعبیر موجود به ما هو موجود تفاوتش با موجود به ما هو مقید به یک قید ریاضی طبیعی منطقی فیزیکی شیمی گیاهی الی آخر این تفاوتش فلسفه است که وظیفه اش بحث از موجود به ما هو موجود است .
📚برگرفته از جلسه درس بدایه الحکمه استاد موالی زاده
#فلسفه
#موجود
#استاد_موالی_زاده
@almohkamat
رساله انسان قبل از دنیا ج 22.mp3
7.24M
🔈فایل صوتی درس انسان شناسی حکمی
🎙#استاد_موالی_زاده
🗓جلسه بیست و دوم
⁉️قصه آدم و حوا در جهان مادی رخ داد یا در جهان ملکوت ؟
⁉️فاعلیت آدم در بهشت و پیش از هبوط ، فاعلیت بالقصد بود یا فاعلیت بالتجلی ؟
📌ضرورت تفکیک میان احکام و آثار تفسیر خلقی و تفسیر امری از قصه آدم
#انسان_شناسی_حکمی
#امتداد_حکمت
#انسان_قبل_الدنیا
#علامه_طباطبائی
@mavalyzade_ir
متمم الموجز جلسه هشتم.mp3
8.88M
🎙#بشنوید
(جمع بندی کتاب الموجز بر اساس مبانی امام خمینی)
🔊فایل صوتی درس متمم الموجز
8⃣جلسه هشتم
🔰استاد موالی زاده
#متمم_الموجز
#اصول_فقه
#استاد_موالی_زاده
@mavalyzade_ir
بدایه ج ۴ زیادت وجود بر ماهیت.mp3
8.73M
🎙#بشنوید
🔊فایل صوتی درس کتاب بدایه الحکمه بر اساس اندیشه های فلسفی شهید مطهری
🗓جلسه چهارم
🔰استاد موالی زاده
📌زیادت وجود بر ماهیت
#بدایه_الحکمه
#فلسفه
#استاد_موالی_زاده
@mavalyzade_ir
فقه العقود جلسه ۱۷.mp3
8.74M
🎙#فایل_صوتی درس فقه العقود مبحث احکام الملک بر اساس کتاب البیع امام خمینی ره
⁉️آیا منفعت مقصوده عقلایی محلله در صدق ملکیت شرط است ؟
🔺بررسی تفاوت دیدگاه صاحب جواهر و شهید ثانی در این موضوع
⁉️ آیا ماهیت ملکبت در وصیت با ماهیت ملکیت در غصب تفاوت دارد ؟
🔰#استاد_موالی_زاده
📅جلسه هفدهم/چهارشنبه 1402.10.19
#فقه
#فقه_العقود
#مکتب_فقهی_امام
🆔@mavalyzade_ir
بدایه ج ۵ اصالت وجود تا اول نقد برهان اول.mp3
8.54M
🎙#بشنوید
🔊فایل صوتی درس کتاب بدایه الحکمه بر اساس اندیشه های فلسفی شهید مطهری
🗓جلسه پنجم
🔰استاد موالی زاده
📌اصالت وجود تا اول نقد برهان اول
#بدایه_الحکمه
#فلسفه
#استاد_موالی_زاده
@mavalyzade_ir
مناهج باب ضد جلسه دهم.mp3
8.1M
🎙#فایل_صوتی درس مناهج الوصول الی علم الاصول جلد دوم باب ضد
🔰مناقشه ثبوتی امام خمینی در نهی از ضد عام
⁉️آیا با وجود اتحاد خارجی دو شئ ،می توان نیاز به دو اراده را پذیرفت ؟
🔰بررسی دیدگاه اراده قهری که مشهور اصولیون در مقدمه واجب مطرح می کنند.
📅جلسه دهم
🔊#استاد_موالی_زاده
#مناهج_الوصول
#مکتب_اصولی_امام
#ضد
🆔@mavalyzade_ir