eitaa logo
اخبار و تحليل‌های تمدنی
91 دنبال‌کننده
323 عکس
410 ویدیو
13 فایل
قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ و َفُرَادَىٰ (سوره مبارکه سبأ، آیه ۴۶)
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب اسلامی هم‌اکنون در دیدار مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه: اگر در حوزه از اهمیت تبلیغ غفلت شود دچار استحاله فرهنگی می‌شویم. 💻 Farsi.Khamenei.ir
📩 امروز سطح فکر و آگاهی جوان و نوجوان ما افزایش پیدا کرده اما در تکثر رسانه‌ای، صدای انتقال معارف نسلی و خانوادگی در انزوا قرار گرفته است ✏️ رهبر انقلاب اسلامی ساعتی پیش در دیدار مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه: امروز سطح آگاهی عمومی جوان و غیرجوان با گذشته قابل مقایسه نیست. بنده همه‌ی عمرم تقریباً، عمر تبلیغی‌ام شصت سال، بیشتر با جوانها گذشته. آن روز هم فکر بچه‌ها خوب بود، جوانها خوشفکر بودند، اما با امروز قابل مقایسه نبود. سطح فکر بالا رفته. ✏️ علاوه بر اینکه سطح فکر جوان ما، نوجوان ما، مخاطب ما بالا رفته یک آفتی هم وجود دارد و آن اینکه در این آشفته بازار صداهای مختلف فضای مجازی و تکثر رسانه‌ای که وجود دارد این تکثر رسانه‌ای در این صداهای گوناگون، یک صدا در انزوا قرار گرفته و آن صدای انتقال معارف نسلی و خانوادگی است. پدرها، مادرها خیلی چیزها را به بچه‌هایشان یاد می‌دادند. در این غوغای تکثر رسانه‌ای این صدا ضعیف شده. ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
📩 تبیینِ رهبر انقلاب از صف‌آرایی دو جبهه نظام اسلامی و لیبرال دمکراسی غرب در صحنه‌ی جنگ تبلیغاتی: 🔰 مبارزه امروز ما تمدنی و جهانی است 🛎 امروز خوشبختانه آسیب‌پذیری غرب از همیشه بیشتر است ✏️ رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مبلغان و طلاب حوزه‌های علمیه: امروز تقابل بین دو جبهه است. این دو جبهه را بشناسیم، بعد تشخیص خواهیم داد که آن پدیده‌ای که در مواجهه‌ی با ما قد علم کرده این خودش مستقل است یا وابسته‌ی به آن جبهه‌ی مقابل است. این دو جبهه کدامند؟ یک جبهه، جبهه‌ی نظام اسلامی است. یک جبهه، یک جبهه‌ی دروغگویی است که خودش را لیبرال دموکراسی نامگذاری کرده. در حالی که نه لیبرال است نه دموکرات. اگر شما لیبرال هستید چرا استعمار کردید. استعمار سنتی قدیم و استعمار جدید و استعمار فراجدید، فرانو. شما چطور لیبرالی هستید، چطور آزادی‌خواهی هستید، چطور آزاداندیشی هستید که یک ملت چند میلیونی مثل هند را مثلاً سالهای متمادی بیش از صد سال استعمار میکنید در تصرف خودتان نگه میدارید. همه‌ی دارایی‌هایش را از آن میکشید بیرون تبدیلش میکنید به یک ملت فقیر. شما لیبرالید، این لیبرالیسم است؟ یا فرانسوی‌ها در الجزایر بیش از صد سال جنایت کردند، آدم کشتند. شاید دهها هزار کشته در طول چند سال. دموکرات هم نیستند دروغ میگویند. برای خاطر اینکه حکومتهایی را تحمیل میکنند در یک جاهایی. طرفدار دموکراسی نیستند با دموکراسی‌ای که در خدمت آنها نباشد صددرصد مخالفند. ✏️ خوی آن کسی که در الجزایر و در هند آن کارها را کرده همان خوی آن روز است. امروز هم اینها حاضرند یک ملّتی مثل ملّت بیچاره‌ی بی‌پناه اوکراین را بیندازند جلو برای اینکه جیب کمپانی‌های اسلحه‌سازی آمریکا پر بشود. او بجنگند، او کشته بشود برای اینکه سلاح فروش برود. جیب کمپانی‌های سلاح پر بشود. ✏️ یک دولتی مثل آمریکا نفت سوریه را راحت جلوی چشم همه دارد می‌دزدد. اینها همان‌هایند فرقی نکردند. خب این یک جبهه است. در مقابلش هم یک نظامی است که به اتکای به اسلام با الهام از اسلام با استکبار، با استعمار، با دخالت در منافع ملت‌های گوناگون مخالف است. حالا این دو در مقابل هم قرار دارند. ✏️ مبارزه، مبارزه‌ی تمدنی و جهانی است. بدانیم با کی مواجهیم. البته امروز خوشبختانه آسیب‌پذیری غرب از همیشه بیشتر است. ۱۴۰۲/۴/۲۱ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 کنکور، قمار استعدادسوزی 🔻ام اس، یکی از بیماری‌های رایجِ پشت کنکوری‌هاست. 🔻کنکور، یک رقابت غلط و ارزش‌گذاری نابه‌جا در مورد استعدادهاست. 🔻بنیان تقسیم مسئولیت و شغل را نابود می‌کند. 🔻چقدر این استعدادها لطمه می‌خورند و در جهت صحیح، پرورش پیدا نمی‌کنند. 🔻کلاس درس، بسیاری از اوقات استعدادسوز است. @Panahian_ir
985_14883882872365.mp3
26.67M
🎧صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور ۱۴۰۲/۴/۲۱ 💻Farsi.Khamenei.ir
حمله کانال ماهواره ای «سعودی اینترنشنال» به برخی از تصمیمات مدیریتی پیشنهاد شده در نظریات فقه المکاسب. آنها می دانند که اگر این حوزویان انقلابی نظام ساز با به جامعیت اسلام، از دین حرف های کارآمدی برای حل مشکلات مردم ارائه دهند و این حرف ها جای حرف های ناکارآمد دانشگاهی را بگیرد، دیگر نمی توانند مردم را از جمهوری اسلامی نا کنند. آیا به اندازه ضد انقلاب خارج نشین، نظریات فقه المکاسب را که 3 سال قبل طی یک دوره اولیه 10جلسه ای پیشنهادات کاربردی و کارآمدی برای حل انواع معضلات اقتصادی ارائه داده است مطالعه کرده اید؟ اکنون فهرست 40 جلسه ای این نظریات آماده ارائه در هر یک از های اقتصاد دانشگاه ها یا هر یک از های تصمیم ساز و یا هر یک از های اقتصادی است. بیایید شیرینی اسلام را به مردم نجیب ایران بچشانیم. به اسلام و به آینده به نقل از گروه اعلانات مدرسه هدایت
🔰 جایگاه تبلیغ در تمدن سازی اسلامی: وسیله و ابزار تحقق و رسیدن به تمام اهداف دین (اهداف ابتدایی، میانی و نهایی)، در مرتبه و درجه اول، تبلیغ است. ❓«ما هدف دین را چه میدانیم؟ دین خدا آمده است با ما انسانها چه بکند؟ خب؛ یک هدف نهایی داریم که عبارت است از اینکه ما را در مسیر خلیفةاللهی، در مسیر انسان کامل ارتقاء بدهد، بالا ببرد حالا هر چه ظرفیّت داشته باشیم این هدف نهایی دین است. هدفهای میانی و ابتدائی هم وجود دارد؛ مثلاً اقامه ی قسط: «لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط»؛ یا تشکیل نظام اسلامی: «وَ ما اَرسَلنا مِن رَسولٍ اِلّّا لِیُطاعَ بِاِذنِ ا للَه»؛ مرکز اطاعت، دین است؛ این یعنی تشکیل نظام اسلامی؛ این جزو اهداف دین است؛ هدف میانی است. یا فرض کنید که اقامه معروف، اشاعه معروف، ازاله منکر، ترویج کَلِم طیّب و عمل صالح: «اِلَیهِ یَصعَدُ الکَلِمُ الطَّیِّبُ وَ العَمَلُ الصَّالِحُ یَرفَعُه.» خب؛ اینها اهداف دین است؛ هر کدام از اینها را که شما نگاه کنید، وسیله و ابزار رسیدن به آن، تبلیغ است؛ بدون تبلیغ نمیشود. ... دین خدا با این هدفها و امثال این هدفها برای مردم، جز با تبلیغ تحقّق پیدا نمیکند؛ پس تبلیغ شد مرتبه اوّل، درجه اوّل. لذا شما در قرآن می بینید روی مسئله تبلیغ تکیه شده.» ✔️ بیانات رهبر انقلاب در دیدار جمعی از مبلغین و طلاب حوزه های علمیه سراسر کشور ۲۱ / ۴/ ۱۴٠۲ https://eitaa.com/mavaneetahaghogh
🔰 مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور  ۱۴۰۲/۰۴/۲۱ 📌با اطّلاعاتی که به من میرسد از جهات مختلف، نسبت به تبلیغ نگرانم! ↙️این‌قدر ظرفیّت تبلیغ در کشور گسترده است که اگر ما چندین برابر آن مقداری هم که کار میکنیم، کار کنیم، به نظرم این ظرفیّت پُر نمیشود. 💠اولویت امر تبلیغ در حوزه‌های علمیه 🏷درباره اهمیت تبلیغ به عنوان ابزار رسیدن به اهداف دین ❎امروز نگاه رایج در حوزه‌های علمیّه این است که تبلیغ در مرتبه‌ی دوّم قرار دارد. ✅ما از این نگاه باید عبور کنیم. تبلیغ، مرتبه‌ی اوّل است. ☝️چرا این را میگوییم؟ ⁉️برای اینکه ما هدف دین را چه میدانیم؟ 📍هدف نهایی: ♦️ما را در مسیر خلیفةاللهی، در مسیر انسان کامل ارتقاء بدهد 📍هدفهای میانی و ابتدائی: 🔹اقامه‌ی قسط 🔸تشکیل نظام اسلامی 🔹اقامه‌ و اشاعه معروف 🔸ازاله‌ منکر 🔹ترویج کَلِم طیّب و عمل صالح ⏫هر کدام از اینها را که شما نگاه کنید، وسیله و ابزار رسیدن به آن، تبلیغ است؛ بدون تبلیغ نمیشود. 👈قرآن کریم، پیغمبران را مسئول تبلیغ میداند ♦️شما [علما] هم که ورثه‌ی انبیا هستید، اُسّ و اساس وظیفه‌ی شما عبارت است از تبلیغ 🔉باید پیام دین را، پیام خدا را به دلها و گوشها برسانید. 🏷درباره استمرار سنّت تبلیغ در میان علما از زمان گذشته ✅در حوزه‌های علمیّه از اوّل، از هزار سال پیش، سنّت تبلیغ وجود داشت 🏷درباره اهمّیّت مضاعف تبلیغ در دوران کنونی 💎اولویّت حوزه‌ها تبلیغ است. در همه‌ی دوره‌ها این‌جور بوده امّا در دوره‌ی ما بالخصوص این اهمّیّت مضاعف است؛ برای اینکه در دوره‌ی ما یک اتّفاقی افتاده است که در طول بیش از هزار سال از صدر اسلام چنین اتّفاقی نیفتاده بود؛ و آن حاکمیّت اسلام بود. تشکیل سازمانِ سیاسیِ مدیریّتِ کشور در شکل محتوای اسلامی سابقه ندارد. وقتی که یک‌ چنین وضعی هست، طبعاً دشمنی‌های با اسلام شدّت پیدا میکند 📍تبلیغ در دوره‌ی ما اهمّیّت مضاعف پیدا میکند؛ از دو جهت: ↙️در نظام اسلامی پایه و قوام نظام، مردمند، ایمان مردم است و اگر چنانچه ایمان مردم نباشد، نظام نخواهد بود. ↙️امروز، هم سخت‌افزارهای مخالف، معارض و معاند تطوّر پیدا کرده، هم نرم‌افزارها. 🚨اگر امروز حوزه‌ی علمیّه از اهمّیّت تبلیغ و حسّاسیّت تبلیغ و مضاعف بودن وظیفه‌ی تبلیغ غفلت بکند، دچار عارضه‌ای میشویم که جبرانش به‌آسانی ممکن نیست و دچار استحاله‌ی فرهنگی میشویم. 💠چند نکته کاربردی در مسئله تبلیغ: 1️⃣ شناخت مخاطب 🔍باید بدانیم طرف مقابلمان در چه مرحله‌ی فکری قرار دارد تا محتوا را، مادّه را و صورت را بر طبق نیاز او تنظیم کنیم. ⚠️در این آشفته‌بازار صداهای مختلفِ فضای مجازی و تکثّر رسانه‌ای که وجود دارد، یک صدا در انزوا قرار گرفته و آن، صدای انتقال معارفِ نسلی و خانوادگی است. 📱سابق ما نصیحت میکردیم جوانها را و برحذر میداشتیم از رفیق بد، مصاحب بد؛ حالا مصاحب بد داخل جیبش است. ☝️این مخاطب را بشناسید. 2️⃣ داشتن شناخت و موضع تهاجمی نسبت به مبانی فکری غلط طرف مقابل ✅تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست... طرفِ مقابل مبانی فکری دارد، باید به آن حمله کرد؛ 🌐اگر چنانچه این موضع تهاجمی به معنای واقعی کلمه بخواهد تحقّق پیدا کند، لازمه‌اش شناخت صحنه است. ⭕️جریانات جهانی را بشناسید، وضع و محاذات سیاستهای دنیا را بدانید و آن‌وقت افشاگری کنید؛ هم درست ببینید، هم درست روایت کنید. 3️⃣داشتن روحیه‌ جهادی ❎اگر روحیه‌ی جهادی نباشد: 📌انسان گاهی صحنه را خطا میکند و غلط میبیند 📌 گاهی در رفتار غلط عمل میکند. 👌روحانیّت باید وسط میدان باشد، باید مأیوس نشود؛ خاصیّت عمل جهادی این است. ❇️وقتی این عنصر مجاهدت با نگاه علمی، با کار علمی همراه بشود، حتماً تأثیر تبلیغ تضمین‌شده است. 4️⃣ توجّه ویژه به نسل جوان و نوجوان ✔️در بخشهای مختلف باید مواجهه‌ی تبلیغیِ مناسب با اصحاب فکر، اصحاب هنر، اصحاب قلم، اصحاب بیان بشود 👈لکن اهمّ از همه، قشر جوان و نوجوان است؛ ♦️فردای کشور مال اینها است، ☑️ایمانشان باید محکم باشد ☑️ذهنشان باید خالی از شبهه باشد 📍ابزارهای ترغیب جوانان به التزامِ عملی به دین، خیلی مهم است؛ برخی از این جاذبه‌ها: ❇️مسجد ❇️هیئت ❇️موعظه 💠نکته پایانی: لزوم ایجاد کانونهای عظیم حوزوی برای تربیت مبلغین اثرگذار با پشتوانه فکری، تحقیقی و علمی 📌اگر ما بخواهیم به قدر ظرفیّت یا نزدیک به اندازه‌ی مورد نیاز ظرفیّت، عناصرِ تبلیغیِ با این خصوصیّات داشته باشیم، احتیاج داریم به کانونهای عظیم حوزوی. 📌احتیاج داریم به یک کانون اساسی. مرکز هم در درجه‌ی اوّل، حوزه‌ی علمیّه‌ی قم است. ⭕️تشکیل کانونی با مأ‌موریّتِ: 1️⃣تهیّه‌ی موادّ تبلیغیِ به‌روز 2️⃣تنظیم شیوه‌های اثرگذار تبلیغی 3️⃣تربیت مبلّغ 🍀سلام بر شهیدان، سلام بر روح مطهّر امام(ره). http://Farsi.Khamenei.ir https://eitaa.com/mavaneetahaghogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | تبلیغ تهاجمی لزوم نگاه تمدنی و تهاجم به مبانی جبهه کفر در تبلیغ ✏️ بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مبلغین و روحانیون ۲۱/۴/۱۴٠۲ 💻 Farsi.Khamenei.ir https://eitaa.com/mavaneetahaghogh
49.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 چگونه با سلطه دلار مواجهه کنیم؟/ ❓حدود ۸۰ میلیارد دلار واردات شامل چه چیزهایی می شود؟ https://eitaa.com/olgou4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 در انزوا قرارگرفتن انتقال معارف دینی توسط خانواده ها به فرزندان در تکثُّر رسانه ای❗️ ✏️ برشی از بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار مبلغین و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور ۲۱/۴/۱۴٠۲ 💻 Farsi.Khamenei.ir https://eitaa.com/mavaneetahaghogh
الگوی فقهی تحلیل و مهار تورّم، قم، ۲٠ اردیبهشت ۱۴٠۲.pdf
9.34M
🗞متن کامل گزارش مقدماتی شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی درباره الگوی فقهی تحلیل و مهار تورم/ ۳۵۵ صفحه ❓چرا حوزه های علمیه از ظرفیت آیات و روایات برای حل مسئله تورم استفاده نمی کنند؟ چهار راه حل اصلی برای مهار تورم از نظر فقه کدام است؟ https://eitaa.com/olgou4
چرا مبلغین و روحانیون جهادی و انقلابی بزرگوار در سالی که رهبر معظم انقلاب آن را «سال مهار تورّم» نامگذاری کرده اند؛ برای امیدوارکردن مردم، از آیات و روایات در مورد «مهار تورّم»، راهکاری ارائه نمی کنند؟! ⁉️ مگر نه این است که شما قائل به «جامعیت اسلام» هستید؟! ⁉️ مگر حضرت آقا وظیفه ی اداء حق جامعیت اسلام و تبیین این موضوع را به روحانیون واگذار نکردند؟! ⁉️ چرا در امور مهم اقتصادی (خصوصا مهار تورّم)؛ حق جامعیت دین، اداء و تبیین و تبلیغ نمی شود؟ 🖇 دریافت متن کامل «الگوی فقهی تحلیل و مهار تورّم»: https://eitaa.com/mavaneetahaghogh/118 کانال موانع تحقق تمدن اسلامی👇👇 https://eitaa.com/mavaneetahaghogh
🔷 لزوم تبلیغ(جهاد تبیین) در مورد مسائل تمدنی و جامعیت اسلام «اسلام دین جامعی است و باید حقّ این جامعیّت را اداء کرد؛ ...اینکه عرض میکنم «اداء حق»، در درجه‌ی اوّل این است: تلاش کنیم نظر اسلام را درباره‌ی خودش که به کدام عرصه از عرصه‌های زندگی اهتمام می‌ورزد، در آنها نظر دارد، اقدام دارد، "تبیین" کنیم، ترویج کنیم، بیان کنیم؛ اوّل‌قدم این است. بعد هم سعی کنیم [این مطلب] "تحقّق" پیدا کند. ... آنچه اسلام مطرح میکند، این است که عرصه‌ی فعّالیّت این دین، تمام گستره‌ی زندگی بشر است؛ از اعماق قلب او تا مسائل اجتماعی، تا مسائل سیاسی، تا مسائل بین‌المللی، تا مسائلی که به مجموعه‌ی بشریّت ارتباط دارد. در قرآن، این معنا واضح است؛ یعنی اگر کسی این قضیّه را انکار کند، قطعاً به بیّنات قرآن توجّه نکرده. ... اسلامی که قرآن معیّن میکند و معرّفی میکند، اسلامی است که در تمام شئون زندگی دخالت دارد، رأی دارد، نظر دارد، مطالبه دارد. خب؛ این را بایستی دانست و در مقابل افرادی که در این زمینه تلاش میکنند تا این حقیقت روشن را انکار کنند، بایستی پاسخگویی کرد. [از سویی هم] چون مسائل اجتماعی و وظایف مهمّ جامعه‌سازی و تمدّن‌سازی در اسلام وجود دارد، لذا اسلام به مسئله‌ی حاکمیّت هم اهتمام دارد. نمیتوان فرض کرد که اسلام نظم اجتماعی را به یک شکلی مطالبه کند امّا مسئله‌ی حاکمیّت و ریاست دین و دنیا را در آنجا مشخّص نکند.» ✔️ بیانات مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای در دیدار میهمانان کنفرانس وحدت اسلامى‌ و جمعی از مسئولان نظام - ۲/۸/۱۴٠٠ https://eitaa.com/mavaneetahaghogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 بازخوانی تحلیل های علیل حجت الاسلام علوی بروجردی درباره مهار تورم و اقتصاد اسلامی.. ❓خلاصه راه حل های فقه نظام برای مهار تورم https://eitaa.com/olgou4/5459 ❓متن کامل اولین گزارش فقهی شورای راهبردی الگوی پیشرفت درباره مهار تورم / ۳۵۵ صفحه https://eitaa.com/olgou4/5453 ❓نامه حجت الاسلام علی کشوری به استاد درباره تورم در سال ۱۳۹۹ https://eitaa.com/olgou4/2657 https://eitaa.com/olgou4
معرفی اولویت های تمدنی.pdf
809.6K
🗞 گزارش اجمالی از اولویت های دوازده گانه تمدّنی (در ۱۴ صفحه) شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی https://eitaa.com/mavaneetahaghogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّه 🏴 🗣 نوحه خوانی مرحوم کوثری در محضر امام خمینی رحمة الله شکر خدا را که در پناه حسینیم گیتی از این خوب‌تر پناه ندارد ... https://eitaa.com/mavaneetahaghogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مروی بر اصلاحات ساختاری مورد نیاز در اقتصاد کشور از منظر مباحث مترقی فقه المکاسب... ❓به دلیل واردات ۲۲ میلیون تن مواد غذایی در سال، زنگ خطر را در همه جا به صدا درآورید... https://eitaa.com/olgou4
اجتهاد برای کودکان.pdf
19.41M
🗞متن کامل گزارش راهبردی اجتهاد برای کودکان (ویژه پدر و مادر های تمدن ساز) / ۸۸ صفحه ❓❓چه کار کنیم که مرجع علمیِ فرزندانمان، امام (علیه السلام) باشد؟ ❓چگونه استنطاق از قرآن و روایات (پرسش از وحی) را به فرزندان خود بیاموزیم؟ ❓عوامل غیر بیانی موثر بر استنطاق کودکان از امام علیه السلام چیست؟ ❓به فرزندان خود بیاموزید؛ همه پرسش های خود را از مقام امام علیه السلام بپرسند! 🔶 قال امیرالمومنین (علیه السلام): «یا کمیل! لا تاخُذ الّا عنّا، تکُن منّا» https://eitaa.com/olgou4 https://eitaa.com/mavaneetahaghogh
پیام رهبر انقلاب در پی جسارت به ساحت قرآن مجید در سوئد: اشد مجازات برای عامل جسارت به ساحت قرآن مجید مورد اتفاق همه علمای اسلام است حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد را حادثه‌ای تلخ و توطئه‌آمیز و خطر آفرین خواندند و تاکید کردند: اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد باید عامل جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد، حادثه‌ای تلخ و توطئه‌آمیز و خطرآفرین است. اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد نیز باید بداند که با پشتیبانی از جنایتکار، در برابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته و نفرت و دشمنی عموم ملت‌های مسلمان و بسیاری از دولت‌های آنان را به سوی خود جلب کرده است. وظیفه آن دولت آن است که عامل جنایت را به دستگاه‌های قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد. توطئه‌گران پشت صحنه نیز بدانند که حرمت و شوکت قرآن کریم روز به روز افزونتر و انوار هدایت آن درخشان‌تر خواهد شد، امثال این توطئه و عاملان آن، حقیرتر از آنند که بتوانند جلوگیر این درخشش روزافزون باشند. والله غالبٌ علی اَمرِه سیدعلی خامنه‌ای ۳۱ تیرماه ۱۴۰۲
باسمه تعالی 🔰فلسفه‌ی هیأت از دیدگاه استاد میرزامحمدی روز اول محرم ۱۴۰۲ هیأت کف‌العباس ⁉️سؤال اول: هدف از تشکیل هیأت چیست؟ 1️⃣ آیا هدف از هیأت صرفاً برای کسب ثواب است؟ خیر، ثواب یکی از برکات این جلسات است. 2️⃣ آیا هدف از تشکیل این جلسات، غفران ذنوب است؟ خیر، بخشش گناهان یکی از آثار این جلسات است. 3️⃣ با دقت در دعای آخر امام برای (احیای امر) در این روایت که امام صادق‌عليه‌السلام از فضيل بن یسار می‌پرسند: "تَجْلِسُونَ وَ تُحَدِّثُونَ؟! قُلْتُ نَعَمْ، قَالَ تِلْكَ الْمَجَالِسُ أُحِبُّهَا فَأَحْيُوا أَمْرَنَا، رَحِمَ اللَّهُ مَنْ «أَحْيَا أَمْرَنَا» آيا با هم مى‌نشينيد و گفتگو مى‌كنيد؟ عرض كرد: آرى، فدايت شوم. فرمود: من اين مجالس را دوست دارم. رحمت خدا بر آن كه «امر» ما را زنده بدارد." فلسفه‌ی هیأت مشخص می‌شود، 🔶️احیای امر یعنی چه؟ کلمه‌ی «امر» در روایات به معنی اقامه‌ی ولایت و حکومت اهل‌بیت علیهم‌السلام است. یعنی هیأت باید زمینه‌ی دولت مهدوی را بسازد. مقدمه‌ی ظهور دولت مهدوی، تحقق تمدن نوین اسلامی است. بنابراین هیأت باید بستری برای تحقق تمدن اسلامی باشد. ✍در امتداد بیداری ✔ [ @huddath_al_hussain_ir ]
باسمه تعالی 🔰چگونگی تحقق فلسفه‌ی هیأت از دیدگاه استاد میرزامحمدی روز اول محرم۱۴۰۲ هیأت کف‌‌العباس ⁉️سؤال دوم: چگونه احیای امر کنیم؟ (هیأت چگونه تمدن‌ساز شود؟!) ✅ پاسخ را امام رضا (علیه السلام) به اباصلت هروی فرموده‌اند: «رَحِمَ اللّهُ عَبْدا اَحْیا أمْرَنا،» فَقُلْتُ لَهُ: «فَکَیْفَ یُحْیِی أمْرَکُمْ؟» قالَ: «یَتَعَلَّمُ عُلُومَنا و یُعَلِّمُها النّاسَ، فَإِنَّ النّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحاسِنَ کَلامِنا لاَتَّبَعُونا» 🔰«خداوند، رحمت کند آن بنده‌ای را که امر ما را زنده کند!». گفتم: چگونه امر شما را زنده کند؟ فرمود: «علوم ما را فراگیرد و به مردم بیاموزد، که اگر مردمْ محاسن کلام ما را می‌دانستند، از ما پیروی می‌کردند». بنابراین؛ 1⃣ هیأت احیای امر، محل تعلیم و تربیت است و تقلیل هیأت به کمتر از این اشتباه است. هیأت -رسانه اهل بیت علیهم السلام - وسیله‌ای برای رساندن مردم به امام از طریق علوم اهل بیت علیهم السلام است. اینکه بزرگان ما گفته‌اند «مجالسنا مدارسنا» برداشتی درست از همین دسته از روایات است که مؤمنین(شیعیان) و ناس (غیرشیعه) با شرکت در این مجالس، «رشد» می‌کنند. 2⃣ وقتی مردم(النّاسَ) محاسن کلام اهل‌بیت علیهم‌السلام را ببینند، به تبعیت و اطاعت از امام می‌رسند، یعنی با هیأت که محل تعلیم و تربیت است، با انتقال علوم اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌توان مردم [جهان] را هم از همین طریق «هدایت» کرد. ❇️ پ.ن: «رشد» و «هدایت» مهمترین آثار هیأت مورد انتظار اهل‌بیت علیهم‌السلام است. ✍درامتداد بیداری ✔ [ @huddath_al_hussain_ir ]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باشکوهترین محرم تاریخ زیر خیمه امام حسین«ع» را ببینید و لذت ببرید @TasnimNews
💢 رکورد کاهش دما در شهر تهران ⭕️ دمای تهران، رکورد کاهش ثبت کرد اما رسانه‌ها روزه‌ی سکوت گرفته‌اند، آن هم در روز خبرنگار! ⬅️ کمترین دمای تهران در نیمه‌ی مرداد: ۱۶ درجه‌ی سانتی‌گراد 🔶🔹 پی‌نوشت در عصری هستیم که هر پدیده و رخداد، ولو موجز و ظاهراً بی‌اهمیت؛ از دو جنبه‌ی تمدنی و شناختی حائز اثر است. شاید از نظر برخی عزیزان، القای رسانه‌ها در خصوص «گرمای بی‌سابقه و گرمازدگی» عادی باشد و تصور کنند ما بدبین هستیم که همه چیز را در نسبت با اهداف تمدنی یهود تحلیل می‌کنیم. اما یک شاخص برای آزمایش سوءگیری این قبیل اخبار این است که چرا بر گرمای بی‌سابقه (که بی‌سابقه نیست) تأکید می‌کنند اما بلافاصله از پخش خبر خوش کاهش دما که واقعاً در این ایام کم‌سابقه است امتناع دارند⁉️ 🔴 چرا رسانه‌های بین‌المللی و تابعان داخلی آنها نظیر وزارت بهداشت، صرفاً بر اضطراب‌افزایی و بحران‌نمایی اصرار و اتکا دارند؟! ❇️ چرا هیچ خبری از کاهش کم‌سابقه‌ی دمای تهران و دیگر شهرها، باران شدید دیروز (۱۷ مرداد!) در شهر قم که واقعاً بی‌سابقه بود و ... نیست؟! ⭕️ در پس بحران‌نمایی گرمایش زمین، چه اهداف تمدنی وجود دارد که کاهش دما را سانسور می‌کنند؟! 💎 با آل علی هر که در افتاد، ور افتاد ✍️مهندس شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهدی عسگری رئیس کمیته احیاء اراضی از مصوبه مهم کمیسیون تلفیق خبر داد ✅ تصویب افزایش 25درصدی ظرفیت سکونتگاهی کشور ▫️ یکی از مهمترین مصوبات کمیسیون تلفیق تاکنون پیشنهاد کمیته‌ی احیاء و بهره‌برداری عادلانه‌ی اراضی جهت افزایش ۲۵درصدی ظرفیت سکونتگاهی کشور بود‌ که مبتنی بر آن 2دهم درصد از مساحت کشور باید به ظرفیت سکونتگاهی کشور اضافه شود. ▫️ یکی از مسائل ما در حوزه‌ی ، محدودیت عرضه زمین و افزایش بی رویه قیمت آن است که باعث شده بالاترین رقم تورم در 30سال گذشته در بخش زمین و مسکن رقم بخورد، بیش از دلار و سکه! ما اگر بتوانیم این را بشکنیم و مبتنی بر قاعده احیای موات، حق بهره‌برداری عادلانه، منضبط و قاعده‌مند از زمین را فراهم کنیم، در زمین شکسته و قیمت زمین قابل کنترل خواهد بود و دولت می‌تواند برای عموم مردمِ فاقد مسکن، زمین مورد نیاز را آماده‌ و با الگوهای ساخت بومی و مدل ساخت تدریجی و در قالب و با مشارکت مردم را محقق کند. ▫️ مساحت محدوده‌ی شهری و روستایی ما حدود 8دهم درصد است و اگر به این عدد، 2دهم درصد (سیصد و سی هزار هکتار) اضافه شود، معادل 25درصد مساحت کنونی شهرها و روستاها، افزایش عرضه خواهیم داشت واین بسیار بزرگی در طول برنامه ۵ساله هفتم محسوب می‌شود. ▫️ یکی از ام‌المصائب کشور است و این مصوبه باید با رعایت تراکم حداکثر 60نفر در هکتار انجام شود و اجرای آن باید طبق سند آمایش سرزمین و با اولویت روستاها، شهرهای کوچک و میانی و مناطق مرزی باشد. مهدی عسگری🇮🇷 کرج، اشتهارد و فردیس @MahdiAsgari133