@mazahb
آیت الله مصباح یزدی:
✅«وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُها عِبادِيَ الصَّالِحُونَ» (انبیاء، ۱۰۵)
ترجمه: و حقّا که ما در هر کتاب آسمانی پس از لوح محفوظ ، و در زبور (داود) پس از ذکر (تورات موسی) و در قرآن پس از آن کتاب ها ، نوشتیم و مقرّر کردیم که همانا ( ملکیت و حاکمیت و استفاده تام از برکات) این زمین را بندگان صالح و شایسته من به ارث خواهند برد (از دست غاصبان و ائمّه جور به امامان عدل و خلفای آنها منتقل خواهد شد).
✍به وعده های خدا اطمینان داشته باشیم، سختیها و گرفتاریهای دنیا، ما را از هدف مان باز ندارد. و یقین داشته باشیم که پیروزی نهایی از آنِ خدا و بندگان شایسته خداست.
۱۳۸۶/۱۲/۰۸
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✨﷽✨
✍یکی از دوستان ما … میگفت جامعه را از روی منطق ماشین دودی میشناسم:
وقتی بچه بودم منزلمان در حضرت عبدالعظیم بود و آن زمان قطار راهآهن به صورت امروز نبود و فقط همین قطار تهران- شاه عبدالعظیم بود. من میدیدم که قطار وقتی در ایستگاه ایستاده بچهها دورش جمع میشوند و آن را تماشا میکنند و … احترام و عظمتی برای آن قائل هستند. . .
..... همینکه راه میافتاد بچهها میدویدند، سنگ برمیداشتند و قطار را مورد حمله قرار میدادند. من تعجب میکردم که اگر به این قطار باید سنگ زد چرا وقتی که ایستاده یک ریگ کوچک هم به آن نمیزنند، و اگر باید برایش اعجاب قائل بود اعجابِ بیشتر در وقتی است که حرکت میکند. .
این معمّا برایم بود تا وقتی که بزرگ شدم و وارد اجتماع شدم. دیدم این قانون کلی زندگی ما ایرانیان است که هرکسی و هر چیزی تا وقتی که ساکن است مورد احترام است. تا ساکت است مورد تعظیم و تبجیل است، اما همینکه به راه افتاد و یک قدم برداشت نه تنها کسی کمکش نمیکند بلکه سنگ است که به طرف او پرتاب میشود. .
این نشانه یک جامعه مردهاست، ولی یک جامعه زنده فقط برای کسانی احترام قائل است که متکلّم هستند نه ساکت، متحرّکند نه ساکن، باخبرترند نه بیخبرتر.
📚 شهید مرتضی مطهری-احیای تفکر اسلامی، ص ۲۲و۲۳
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✨﷽✨
✅خیال میکردیم این کار از هر کس بر میآید...
حضرت آیت الله بهجت(ره):
▫️یکی از شعرای عرب درباره ی اهل بیت علیهم السّلام چنین سروده است:
« مُشَرَّدُونَ نُفُوا عَنْ عُقْرِ دارِهِمُ کَأَنَّهُمْ قَدْ جَنَوْا ما لَیْسَ یُغْتَفَرُ (1) »
چنان پراکندهاند و از منازلشان دور افتاده اند که گویی جنایت غیر قابل بخشش از آنان سر زده است.
▫️ آیا واقعا کار ما باید به جایی برسد که اوصیای پیغمبر علیهم السلام این قدر در میان ما خوار باشند؟!
ما امتحان خود را درباره ی امامانی که در میان مردم حاضر بودند، پس دادهایم، اگر امام زمان عجّل اللّه تعالی فرجه الشّریف هم ظهور کند، معلوم است که با او چه خواهیم کرد؟!
از سوء رفتار خود با امام اوّل تا یازدهم علیهم السّلام توبه نکردیم. آیا برای امام دوازدهم توبه میکنیم؟!
نقل شده که آقای زاهدی میگفت:
«برای تعجیل فرج دعا نکنید؛ زیرا دعا برای معصیت است، آیا میخواهید بیاید تا او را هم بکشیم!»
▫️ اگر بدانیم دعای ما اثر دارد و باز دعا نکنیم، مقصّریم؛
ولی خدا میداند اهل دعا چه کسانی هستند. خیال میکردیم این کار از هر کس بر میآید و کار عَجَزَه (افراد ناتوان و عاجز) است، ولی معلوم شد کار هر کس نیست، بله لقلقه ی زبان زیاد است و از هر کس بر میآید،
اما دعای حقیقی با شرایط دعا و اجابت آن بسیار اندک است!
📚در محضر بهجت جلد اول نکته ۲۹۳
(1) بحار الانوار، ج۴۹، ص۲۴۲؛ عیون اخبار الرضا، ج۲، ص۲۶۶؛
🏷 #امام_زمان_عجّل_الله_تعالی #ظهور #دعا
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
حضرت آیت الله محفوظی :
رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود : قرآن را بخوانید و گریه کنید یا حالت گریه به خود بگیرید . ابن عباس میگوید : چون به آیه سجده رسیدید برای سجده عجله نکنید و پیش از رفتن به سجده بگریید و اگر چشمهایتان نمیگرید ، قلبهایتان را بگریانید.
مراد از گریهٔ قلب ، نشان دادن فروتنی و بیم در رفتار و ظاهر است.
قاری باید در هنگام تلاوت ، فقط زبان به خواندن نگشاید بلکه باید با آیات و کلمات قرآن ، رابطهٔ عمیق برقرار کند و حق معانی آن را ادا نماید ؛ مثلاً آیاتی که از عذاب سخن میگوید آنها را بِلرزاند و آیاتی که تشویق و بشارتی در آن وجود دارد ، آنها را به ذوق درآورد.
📚برگرفته از کتاب اخلاق اسلامی
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✨﷽✨
✅ شهد شهود
ما هستیم و عقلِ ما! «ای برادر» در قدم اول، «تو همان اندیشه ای»؛ اما اگر جان كَندی و رشد کردی و بالاتر آمدی،
«گردن بزن اندیشه را»!
در اوایل به ما می گویند درس بخوان و بحث بكن كه چیزی بفهمی؛ اما در اواخر به ما می گویند این فهم, مفهوم است، جان بكن و به مصداق برس، چون مفهوم، مشكلی را حل نمی كند. همین كه گفت:
«ای برادر تو همان اندیشه ای»،
می گوید تا چه وقت می خواهی با مفهوم زندگی كنی، «گردن بزن اندیشه را»! مصداق را پیدا كن، #مشهود_را_پیدا_كن.
اگر دیدی_هنر_كردی؛ فهمیدن كه هنر نیست. این مفاهیم در پایان عمر رخت بر می بندد:
من آنچه خوانده ام همه از یاد من برفت ٭٭٭ الاّ حدیث دوست كه تكرار می كنم
مگر این مفهوم و این اصطلاحات می ماند؟! اینها هنر نیست. این از بین رفتنی است، چون این از بین رفتنی است گفتند «گردن بزن اندیشه را»!
راهی پیدا كن كه ببینی, فهمیدن هنر نیست. هر دو را قرآن به ما گفته است. درباره خلیل حق فرمود ما به او نشان دادیم نه به او فهماندیم, آیات الهی #دیدنی_است نه فهمیدنی؛ اما این برای مراحل آخر است: ﴿كَذلِكَ نُری إِبْراهیمَ مَلَكُوتَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ﴾.
اگر كسی چیزی را ببیند با او محشور می شود؛ اما اگر چیزی را بفهمد این عاریه است؛ فهم که با ما نمی آید این اصطلاحات كه با ما نمی آیند.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 سخنرانی در جمع دانش پژ وهان و اساتید مرکز تخصصی تفسیر
تاریخ: 1394/02/16
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
✨﷽✨
✅امام صادق (سلام الله علیه) فرمود:
«إذا حيل بينه وبين الكلام أتاه رسول اللّه (صلي الله عليه و آله و سلم) و من شاء الله، فجلس رسول الله (صلي الله عليه و آله و سلم) عن يمينه و الآخر عن يساره، فيقول له رسول اللّه (صلي الله عليه و آله و سلم): أمّا ما كنتَ ترجوا فهو ذا أمامك و أما ما كنت تخاف منه فقد آمنت منه. ثم يفتح له باب إلي الجنّة، فيقول: هذا منزلك فى الجنّة فإن شئت رددناك إلي الدّنيا و لك فيها ذهبٌ و فضّة، فيقول: لا حاجة فى الدّنيا...»[۱]
هنگامی كه بين مؤمن و بين قدرت بر گفتن حائل شود، يعنی نتواند سخن بگويد پيامبر خدا (صلی الله عليه و آله و سلم) و كسانی كه خدا خواهد كنار او می آيند. رسول خدا (صلي الله عليه و آله و سلم) سمت راست شخص و ديگران به جانب چپ او می نشينند. رسول خدا شروع به سخن كرده می فرمايد آنچه را اميدوارش بودی اكنون رو بروی توست (ديدار پيامبر و ائمه) و امّا آنچه را از آن می ترسيدي (كيفر) از آن ايمن هستی. سپس دری از بهشت برايش گشوده می شود و رسول خدا می فرمايد: اين منزل تو در بهشت است. اگر خواستی تو را به دنيا باز می گردانيم كه در آن جا طلا و نقره است. محتضر در اين هنگام می گويد: مرا نيازی به دنيا نيست؛ تا اين كه می فرمايد: وقتی او را در قبر گذاشتند همان در بهشتی كه رسول خدا (صلی الله عليه و آله و سلم) به او نمود بر او گشوده می شود و نور، خنكی و بوی خوشِ آن بر او داخل می گردد.
سدير صيرفی (راوی خبر) در ادامه می گويد: گفتم: يابن رسول اللّه (صلي الله عليه و آله و سلم) پس فشار قبر چه می شود؟ فرمود: هرگز چنين چيزی برای مؤمنان نيست؛ «فأين ضغطة القبر؟ فقال: هيهات ما علی المؤمنين منها شىءٌ».
[۱]من لا یحضره الفقیه ج۶ ص ص۱۹۶
📚معاد در قرآن ج۴ ص۲۰۰
✅کانال استاد قرائتی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
http://eitaa.com/joinchat/3818061843C235cbc6c5e
꧁ @mavarai ꧂
#سوال_کننده
سلام استاد
ایا میتوانیم #حرز های منسوب به امامان را خودمان بنویسیم مثلا #حرز_امام_جواد چون بعضیها با قیمتهای آنچنانی بعنوان اصل بودن میفروشند؟
🖋 #مُشَرّف:
علیکم السلام نوشتن حرز و دعا چندان مهم نیست بلکه تاثیر آنها مهم است چه کسی با چه علمی و چه شرایطی می نویسد مهم است نماز حرز و نماز اول وقت اهمیت بیشتری دارد و خود شخص که دعا و حرز را حمل می کند باید انجام دهد نیابتی صحیح نیست
ارتباط با استاد
꧁ @mosharraf ꧂
کانال علوم غریبه و ماورائی
꧁ @mavarai ꧂
کانال علوم غریبه 👆 اولین و معتبرترین کانال در این علم
@mazahb
🔴مثل روزنامه باطله
کیف ها را در مغازه های کیف فروشی ببین که چقدر زیبا و خوش فرم و خوش قواره ایستاده اند. اگر داخلشان بازکنی می بینی پر از روزنامه باطله اند!
و وقتی که روزنامه ها را بیرون می ریزی از شکل می افتند.
خشم و عصبانیت مثل همان روزنامه باطله اند؛ وقتی آن ها را فرو ببریم شکل پیدا می کنیم، شخصیت پیدا می کنیم.
برای همین، قرآن کریم یکی از ویژگی های اهل ایمان را فروخوردن خشم می داند:
و الْكاظِمينَ الْغَيْظ
یعنی خشم و عصبانیت خود را فرو می برند.
سوره آل عمران آیه 134
✍ استاد رنجبر
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✨﷽✨
✍قرآن درباره ظهور امام زمان می فرماید:
«اِنَّهُم یَرَونَهُ بَعیداً وَ نَریهُ قَریباً»
آنها امام زمان را دور می بینند ولی ما نزدیک می بینیم!
روی این آیه فکر کنید!
ظهور امام زمان را نزدیک ببینیم.
وقتی انسان ظهور حضرت را دور دید، یک "آزادی" عملی پیدا می کند! می گوید: حالا کو تا ظهور!!! اما اگر اعتقادش این باشد که ظهور نزدیک است و هر لحظه ممکن است حضرت ظهور بفرمایند، سریعتر خودش را آماده می کند، خودش را جمع و جور می کند. سر تا پایش، زندگیش، رنگ و روی خانه اش را امام زمانی می کند.
این معنای انتظار است که اجر هزار شهید را دارد و روایت می فرماید مانند کسی است که در خیمه امام زمان است! اینگونه باشیم.
👤استاد حاج آقا زعفری زاده
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّـدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ
وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✍علامه طباطبایی:
«آنها زن را تحت عنوان آزادی بازيچه قرار دادند؛ اما دين میگويد زن گل است و نظير ابزار بازی نيست، او را ضايع نكنيد، كارهای سنگين به اينها ارائه نكنید، نگذارید با نامحرم تماس بگيرند، نامحرم با او تماس بگيرد چرا كه اين گل پژمرده میشود، اين فقط بايد در بوستان منزل باشد، آنگاه است كه میتواند پيغمبر تربيت كند».
.
📚 منبع: زن در آئینه جلال و جمال، صفحه ۴۱۸
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✨﷽✨
✳ قیامت این چیزها را نمیداند!
مرحوم شیخ مرتضی زاهد اواخر عمر دیگر نمیتوانستند با پای خود جایی بروند و چون وسیلههای امروزی نبود، ناچار کسی ایشان را کول میگرفت و به این طرف و آن طرف میبرد. این کار مشکلی برای کسی نداشت چون بدن ایشان در آن ایام لاغر و نحیف شده بود.
یک روز جایی میرفتند. در کوچهی شترداران کسی که ایشان را کول کرده بواین ظاهرا خسته میشود و مرحوم شیخ مرتضی را کنار کوچه به زمین میگذارد. بدن ایشان به دیوار کاهگلی خانهی مجاور برخورد میکند و کمی خاک و پر کاه روی زمین میریزد. ایشان با نگرانی درب آن خانه را میکوبند. صاحبخانه در را که باز میکند شیخ مرتضی را میشناسد. شیخ مرتضی میگویند من به دیوار خانهی شما تکیه دادهام و کمی از خاک و کاهگل دیوار به زمین ریخته. بفرمایید چقدر باید بدهم تا جبران شود. صاحبخانه که به شیخ مرتضی ارادت داشت، میگوید اختیار دارید. منزل من متعلق به شماست. آقا در جواب میگویند قیامت این چیزها را نمیداند. یا باید رضایت بدهی و حلال کنی یا باید خسارت بگیری».
📚 سیره و خاطرات علما، ص ۴۸
🎙آیت الله #جاودان
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
@mazahb
✍ امام صادق علیه السلام: به نقل از عبد اللّه بن سنان ـ :
امام صادق عليه السلام فرمود: بزودى در شبهه اى خواهيد افتاد و بدون نشانه اى نمايان و امامى رهنما خواهيد ماند. از اين شبهه رهايى نمى يابد مگر آن كس كه دعاى غريق را بخواند. عرض كردم: دعاى غريق چگونه است؟ فرمود: مى گويى: «يا اللّه ، يا رحمن، يا رحيم، يا مقلّب القلوب ثبّت قلبى على دينك؛ » «ای خدا! ای بخشنده! ای مهربان! ای که دگرگونی دل ها به دست توست! قلب مرا بر آیین خویش استوار فرما!»
📚 كمال الدين ج۲ ص ۳۵۱
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
﷽
حضرت زهرا و همسران پیغمبر در جوهای اجتماعی
قبل و بعد از هجرت، حضرت خدیجه همرزم پیامبر بود؛ حتی در شِعب ابیطالب که مسلمانها تحت فشار شدید قریش بودند، ایشان در کنار پیامبر بودند و در همۀ مشکلات شریک با ایشان. همچنین گفتوگوهای پیغمبر اکرم با همسرانشان نشاندهندۀ حضور آنها در جوّ اسلامی و اجتماعی است. امّسلمه مسائل و انتقادات اجتماعی را با پیغمبر مطرح میکرده و از ایشان راهحل میخواستهاست و زنان دیگر نیز همینطور.
حضرت زهرا -سلام الله علیها- نیز در مورد دفاع از مسائلی که بعد از رحلت پدرشان پیش میآید، حتی به مسجد آمده و سخنرانی مینمایند.
بنابراین زنها در حد مقررات و شرایط آن روز، حضور فعال در جامعه داشتهاند و در صحنههای نبرد برای مداوای زخمیها و کمکهای دیگر کوشش میکنند و حتی به دشمن نیز حملهور میشوند که در داستان کربلا میشنویم چگونه مادری با تیرکی که از چادر به جای مانده به دشمن حمله میکند.
📚سخنرانیها و مصاحبههای آیتالله شهید دکتر سیدمحمد حسینی بهشتی، جلد سوم، صص۸۵-۸۶. / تشکیلات بهشتی، صص۳۱۴-۳۱۵
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کانال بزرگ علوم غریبه و ماورائی اولین و معتبرترین کانال در این زمینه 👇
꧁ @mavarai ꧂
@mazahb
✳️ دقت ویژۀ امام در رعایت حقالناس
نقل شده كه امام خمينی (ره) در شهر نجف برای سخنرانی دعوت بودند. جمعيت زیادی قبل از حضور امام در جلسه حاضر بودند. امام (ره) وقتی خواستند وارد شوند، ملاحظه میکنند هيچ جايی برای پاگذاردن نيست و هرجا پا بگذارند، روی كفش افراد پا گذاشتهاند. ايستادند و در حدی كه نظم كفشها بههم نخورد، کفشها را جابهجا کردند تا در بين كفشها يك راه بهاندازهٔ جای پايشان باز كنند، چون تا این حد مواظب بودند تجاوزی به حقوق ديگران نشود. چون امام خمينی (ره) خوب میفهمند تجاوز به حق ديگران، حتی در حد پا گذاشتن روی كفش افراد، راه ارتباط با آسمان را از انسان میگيرد.
👤 #استاد_اصغر_طاهرزاده
📚 کتاب «فرزندم اینچنین باید بود» ج۱
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
❤️مادر، همان توصیه اکید خداست که در هر نفس در هر نگاه و هر دعایش بهشتی نهفته دارد. او مثل کتابی است که هرگز تمام نمیشود و هر روز فصل جدیدی از عشق و مهربانی را روایت میکند. یادمان باشد، امروز و همیشه احسان به مادر عطر رضایت خدا را در زندگی میپراکند.
📖احقاف آیه ۱۵
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
18.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@mazahb
مردی شامی از امیر مؤمنان سلام الله علیه از فاصله آسمان و زمین سؤال کرد «کم بَينَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ» و آن حضرت علیه السلام به امام مجتبی علیه السلام اشاره کرد - وی در سن کودکی بود - که شما جواب بدهید و او فرمود: «دَعْوَةُ الْمَظْلُومِ وَ مَدُّ الْبَصَرِ»[۱].اگر آسمان ظاهری مراد بود تا جائی که چشم تو میبیند میان آن دو فاصله است و چنانچه آسمان غیبی مقصود باشد، فاصله به اندازه آه مظلوم است.
[۱]تحف العقول ص۲۲۸،۲۲۹
📚ادب فنای مقربان ج۱۱ ص۴۲۹
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✨﷽✨
✅عجب آیهی انسانساز، پرمعنا و تأملبرانگیزی!
🖊احمدحسین شریفی
مَا يَفْعَلُ اللَّهُ بِعَذَابِكُمْ إِنْ شَكَرْتُمْ وَآمَنْتُمْ وَكَانَ اللَّهُ شَاكِرًا عَلِيمًا (نساء، ۱۴۷)
خدا چه نيازى به مجازات شما دارد اگر شكرگزارى كنيد (و نعمتها را بجا مصرف نماييد) و ايمان آوريد؛ خدا شكرگزار و آگاه است.
ای کاش همه ما در کار خود، در قضاوتهای خود، در تحلیلهای خود تأمل کنیم، ممکن است برخی از گرفتارها و عذابهای مادی و معنوی، فردی و اجتماعی و سیاسی و بینالمللی ما معلول غفلت از نعمت شکرگزاری باشد! ممکن است نتیجه قدرناشناسیها از زحمات و تلاشهای مدیران و خادمان مخلص باشد!
باید صدای خدا را شنید. باید در آیات انسانساز و جامعهساز قرآن بیشتر تأمل کرد.
مفهوم این آیه را دقت کنید؛ چقدر قاطعانه سنت الهی را بیان میکند: «اگر شکرگزار نعمتها نباشید، خداوند شما را عذاب خواهد کرد»
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
✍امام صادق عليه السلام:
بهترين صله رحم، آزار نرساندن به خويشاوند است
📚الکافي ج2 ص151
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
مردی شامی از امیر مؤمنان سلام الله علیه از فاصله آسمان و زمین سؤال کرد «کم بَينَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ» و آن حضرت علیه السلام به امام مجتبی علیه السلام اشاره کرد - وی در سن کودکی بود - که شما جواب بدهید و او فرمود: «دَعْوَةُ الْمَظْلُومِ وَ مَدُّ الْبَصَرِ»[۱].اگر آسمان ظاهری مراد بود تا جائی که چشم تو میبیند میان آن دو فاصله است و چنانچه آسمان غیبی مقصود باشد، فاصله به اندازه آه مظلوم است.
[۱]تحف العقول ص۲۲۸،۲۲۹
📚ادب فنای مقربان ج۱۱ ص۴۲۹
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✨﷽✨
✅حفظ خانواده
خانواده است كه جامعه را حفظ می كند؛ این عاطفه است كه جامعه را عطوف می كند.
فرمود: ﴿وَوَصَّینَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَیهِ﴾؛ ما نگذاشتیم و نمی گذاریم اصول_خانوادگی به هم بخورد؛ عمودین را واجب النفقه یكدیگر می كنیم و احترامشان را واجب می دانیم.
پدر, جدّ, جدّ اعلا و پسر, نوه, نبیره، هر كدام فقیر بود، تأمین نیازهای او بر دیگری واجب است؛ این حفظ عمودین است از نظر مسائل اقتصادی در مسائل خانوادگی, صِله رَحِم هم كه واجب است از نظر مسائل اخلاقی.
اینها نمی گذارند كه خانواده ها متلاشی بشوند. بالأخره آدم كه می خواهد در جایی زندگی كند، خانواده_باید_محفوظ_باشد.
﴿وَوَصَّینَا الْإِنسَانَ بِوَالِدَیهِ﴾؛ اینكه ما سفارش كردیم احترام پدر و مادر را حفظ بكنید، برای اینكه نظام_خانوادگی محفوظ بماند.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 سوره مبارکه لقمان جلسه 3
تاریخ: 1391/12/07
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✳️ ظلمت عاقّ والدین!
متأسفانه بسیاری از جوانان ما برخورد و رفتار مناسبی با «والدین» خود ندارند. «عاقّ والدین» فقط آن نیست که خدای ناکرده سیلی به پدر و مادر بزنی! گاهی یک جواب نیمهتلخ به پدر یا مادر، کدورت و ظلمتی میآورد که صد تا «نماز شب» خواندن، آن را جبران نمیکند! «امام زمان» (عج) هم به انسان توجه نمیکند! «امام رضا» علیه السلام هم از انسان گلهمند است.
استاد_فاطمینیا
📚 از کتاب «نکتهها از گفتهها»| ج۱
صفحات ۷۵ و ۷۶
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✨﷽✨
✅به خدا قسم ظهور نزدیک است
خودتان را اصلاح کنید.
وقتی امام زمان ارواحنافداه به شما نگاه میکنند شاد شوند. بفرمایند: آفرين احسنت به شیعهی من.
به ظاهرت که نگاه میکنند امام زمانی است. زندگیات فاطمی است.
بفرمایند: این زندگی بوی مادرم فاطمهی زهرا سلاماللهعلیها را میدهد.
به قلبت که نگاه میکنند بفرمایند به به چه صفاتی.
به عملت نگاه میکنند، همهاش عمل خیر، با صفا، نیت الهی.
بیاییم از خودسری و لجاجت دست برداریم. امام زمانی زندگی کنیم.
صفات رذیله را که یک عمر ما را اسیر کرده، کنار بگذاریم. حسد، کبر، خودخواهی، بدبینی، غضب، غیبت، تهمت.
تا کی اسیر اینها باشیم؟
استاد اخلاق حاج آقا زعفری زاده حفظه الله تعالی
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✅تفکر و انديشيدن سيره علمای بزرگ
آیت الله العظمی جوادی آملی:
«بسياری از بزرگان ما قبل از اينكه مطالعه كنند فكر ميكردند، بعضی از اساتيد ما كه نگاه ميكرديم چند جلد كتاب بيشتر نداشتند كتابخانه مرحوم امام(رضوان الله عليه) اينطور بود، كتابخانه مرحوم علامه طباطبايی(رضوان الله عليه) اينطور بود؛ اينها چند جلد كتاب بيشتر نداشتند، اينها بيش از آن مقداری که به كتاب مراجعه كنند و مطالعه كنند، فكر ميكردند كه چه ميخواهيم بگوييم، موضوع چيست، محمول چيست، نسبت چيست، بعد شروع به مطالعه میکردند.»
📚درس تفسیر سوره سبأ جلسه ۱۶
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
꧁ @mazahb ꧂
╚══❖•°🕋 °•❖══╝