꧁ @mavarai ꧂
#سوال_کننده
سلام حاج اقا اگر شیاطین میتوانند انسانی را باردار یا بکشند راهکاری هست که مورد هجوم شیاطین قرار نگیریم #حرز و #حصاری که مصون بمانیم
ممنوناز تلاشهای حضرت عالی در راستای اگاه سازی شیعیان مرتضی علی که جان عالم به فدایش
🖋 #مُشَرّف:
علیکم السلام به این شدت که می گویید نیست اما به هر حال خطراتی مانند سقط جنین هست که با حجاب و حصار باذن الله می توان پیشگیری کرد
ارتباط با ما
꧁ @mosharraf ꧂
کانال علوم غریبه و ماورائی
https://eitaa.com/joinchat/1053818938Cfbc88f9a55
کانال علوم غریبه 👆 اولین و معتبرترین کانال در این علم
@mazahb
﷽
✅ نقش اعتراف به ربوبیّت خداوند در استقامت و پایداری❗️
✍اگر بخواهیم «ربّ» را به فارسی ترجمه کنیم، «پرورشدهنده» میشود. در اصطلاح به آن کسی که شیئ را پرورش میدهد، «ربُّالشّیئ» میگویند.
✍حال «پرورش» یعنی چه؟ ما خلاصه اش میکنیم و میگوییم: پرورش دادن یعنی جلب منفعت و دفع ضرر از شیئ.
✍لذا کار مربّی این است که هر چه را که به سود تربیت شوندۀ او است، برای او جلب کرده و هر چیزی را که مضرّ است، از او دور کند و نگذارد آسیبی به او برسد.
✍ در آیۀ شریفه، این مسئله مطرح شد که(ان الذین قالوا ربنا الله) آنان که به این معنا اعتراف کرده و گفتند: (ربنا الله) ؛ یعنی قبول کردند که پرورش دهندۀشان خدا است، میتوانند استقامت و پایداری کنند. اگر این را گفتند، میتوانند پایداری کنند،(ثم استقاموا) (۱)
✍نکته این است که پایداری، زمانی برای انسان ممکن میشود که او قبول کند و بفهمد که مربّی او؛ یعنی کسی که او را پرورش میدهد، همان کسی که برایش جلب منفعت کرده و ضررها را از او دور میکند، خدا است. اگر به این رسید، میتواند پایداری کند. باید انسان بفهمد، خدا است که پرورشدهنده است. او نافع است. او ضارّ است و او است که دفع ضرر میکند.
✍مسئله این است که هرکس به ربوبیّت خدا اعتراف میکند، استقامت در رسیدن به حق و اقامۀ حق خواهد داشت. چنین کسی دیگر برای از دست دادن امور مادّی، خوف و حزن پیدا نمیکند.
✍من آیات و روایات را میآورم، خوب دقّت کنید! مطلب خیلی روشن است. چرا میترسیم و اندوهگین میشویم؟ چون «اعتراف به ربوبیّت حق» نداریم.
۱. سورۀ مبارکۀ فصلت، آیۀ 30
📚 #سلوک_عاشورایی منزل پنجم
📕 #استقامت_و_پایداری
🏷 جلسه ششم
#حاج_آقا_مجتبی_تهرانی
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✍ ای حافظ آن که از او حفاظت خواهد
📚فرازی از دعای جوشن کبیر
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✨﷽✨
❣ امیر المومنین _علیه السلام _می فرماید :
✨إِذَا اسْتَوْلَى الصَّلاَحُ عَلَى الزَّمَانِ وَأَهْلِهِ، ثُمَّ أَسَاءَ رَجُلٌ الظَّنَّ بِرَجُل لَمْ تَظْهَرْ مِنْهُ حَوْبَةٌ فَقَدْ ظَلَمَ! وَإِذَا اسْتَوْلَى الْفَسَادُ عَلَى الزَّمَانِ وَأَهْلِهِ، فَأَحْسَنَ رَجُلٌ الظَّنَّ بِرَجُل فَقَدْ غَرَّرَ✨
💠«هنگامى كه صلاح و نيكى بر زمان و اهلش ظاهر گردد اگر كسى در اين حال گمان بد به ديگرى برد كه از او گناهى ظاهر نشده به او ستم كرده است و هنگامى كه فساد بر زمان و اهلش مستولى گردد هر كس گمان خوب به ديگرى ببرد خود را فريب داده است
✍اصل در جامعه اسلامى بر حسن ظن است، ولی
این به زمانى است كه چهره اسلام در محيط نمايان باشد و غالب مردم راه صلاح بپويند;
🔷اما زمانى كه فساد، غالب بر زمان شد و اكثر مردم به راه خلاف مى روند حسن ظن نسبت به افراد سبب مى شود انسان خودش را فريب دهد و بايد جانب احتياط را نگه دارد تا گرفتار توطئه ها و مفسده ها نگردد.
🔷اين بدان معنا نيست كه انسان سوء ظن خود را به اشخاص آشكار سازد و آنها را متهم كند، بلكه منظور اين است كه بدون اين كه عكس العمل منفى كه سبب اهانت به مؤمن مى شود ظاهر سازد، در عمل جانب احتياط را از دست ندهد.
✔️ گاه افرادى كه در يك زمان زندگى مى كنند با هم متفاوتند; بعضى سوابق خوبى دارند كه بايد به آنها حسن ظن داشت و بعضى داراى سوابق سوءاند كه بايد درباره آنها جانب احتياط را رعايت كرد، بنابراین معیار , فساد تمام مردم زمان نیست
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
🖤وقتی تلفن در حالت رومینگ است خلاصه و مفید صحبت میکنید تا پول کمتری هزینه کنید. ارزش پول تلفن بیشتر است یا عمر شما؟ پس در حرف زدن بخیل باشید تا وقتتان ارزش پیدا کند.
📖غافر: ۷۸
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✍ پيامبر مهربانی صلى الله عليه و آله:
پيروزى، در گرو اراده قاطع و دورانديشى است
📚ميزان الحكمه ج6 ص526
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
آیت الله العظمی جوادی آملی:
امیر مؤمنان سلام الله علیه فرمودند:«يَنحدِرُ عنّی السّيل و لا يَرْقَی الیّ الطّير»؛ سيل علم و دانش از چشمه های جان من می جوشد؛ من آن كوه بلند سيل زايم و هيچ پرنده ای هم به اوج مقام من پرواز نمیکند.
هر كوهی سيل ندارد؛ شما كوه های فراوانی در اطراف قم میبینید، اينها كوهی نيستند كه سيل به بار بياورند، آن كوه های رفيعی كه دامنه وسيعی دارند آب از اوجش تا به سينه و دامنه اش برسد سيل توليد میکند؛ قله دماوند غالباً سيلخيز است چون قله ای است بسيار رفيع. فرمود: ديگر عالمان مانند اين سلسله جبالی اند كه در دامنه دماوند ترسيم شدند، آنها منشأ سيل نيستند، سيل علم از آن قله رفيع نشأت می گيرد لذا پرنده ها می توانند بر بالای سلسله جبال بنشينند ولی صعودشان بر قله رفيع دماوند سخت است.فرمود: انديشه كسی بتواند پر بكشد و به اوج مقام من برسد مقدورشان نيست.
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✨﷽✨
✳ اثر ویژۀ ترک گناه
🔻 اگر کسی، بهخصوص جوان، توفیق پیدا بکند که گناهها را ترک بکند و واجبات را بهجا بیاورد، آنچنان نورانیتی در او بهوجود خواهد آمد که عشق او، شور او، او را میکشاند به اعمال غیرواجب ممدوح؛ سرازپانشناخته بهسمت محبوب حرکت میکند. این خیلی مهم است.
‼ اشکال کار ماها این است که یک کار خوب میکنیم، بلافاصله بعدش پنج کار خلاف انجام میدهیم! مثل کسی که از پلهها دو پله بالا میرود، بهجای اینکه ادامه بدهد، دو پله پایین میآید، همینطور مدام برو بالا، بیا پایین، برو بالا، بالاخره هم به پشت بام نمیرسد. حالا چنین آدمی سقوط نمیکند؛ خب، چسبیده به نردبان و همت بر بالارفتن دارد، اما عروجی هم نخواهد داشت. اما آن کسی که گناهان را صادقانه ترک کرد و واجبات را بهجا آورد، همان کسی است که از این پلکان بالا میرود و خودش را میرساند.
👤 #مقام_معظم_رهبری
📚 از کتاب #گزیده_احادیث_مکارم_الاخلاق
📖 ص 212
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✍ امام على علیه السلام:
فرصت ها چون ابر بهارى در میگذرند. پس آن را در انجام دادن انواع خير غنيمت بدانيد؛ زيرا در غير اين صورت، پشيمانى به بار میآيد ...
📚غررالحكم حدیث 3598
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✨﷽✨
دعا کردن از نظر حجت الاسلام قرائتی:
ما وظیفه داریم دعاکنیم
چه اجابت بشه چه نشه..
مگه شما شیرجه تو آب میزنی هر دفعه چیزی از زیر آب میاری بالا..
دعا هم همینطوره..
قرار نیس هرچی بخوای از خدا بهت بده..
ادعونی یعنی منو بخوان تا اجابتت کنم نه اینکه هم بمن بگی هم به دیگران رو بزنی.
در دعا تکلیف مشخص نکن!
حضرت یوسف(ع) گفت خدایا زندان بهتره واسه من تا اینکه اسیر دام زنان بشم.
یوسف(ع) تو زندان فهمید با دعایی که خودش کرده افتاده زندان..
بایدمیگفت خدایا نجاتم بده از شر زنان.
حضرت موسی(ع) گفت خدایا من به خیری که ازجانب تو بهم برسه نیازمندم.
خدا جریان را طوری چید که بخاطر آب دادن به بزغاله ها هم صاحب زن شد. هم مسکن.هم شغل.هم سرمایه.هم امنیت..
موسی بخاطر خدا رفت جلو کمک دختران شعیب کرد خدا هم کمکش کرد همه چی بهش داد..
این یه قانونه ان تنصرالله....ینصرکم
خدارو یاری کن تا خدا یاریت کنه..
حدیث داریم از دعا خسته نشو
یا اجابت شود.
یا مشابهش بهت میدن.
یا دفع بلا میکنن.
یا اونو به نسلت میدن
یا بجاش نسل صالح میدن.
یا ذخیره آخرت میکنن.
یا کفاره گناهات میکنن.
و قیامت که میبینی چی بجای دعاهای اجابت نشدت دادن آرزو میکنی ایکاش هیچ حاجتمو نمیدادن..
هیچ دعایی پیش خدا گم نمیشه..
تو صلاحت رو نمیدونی همیشه بگو خدایا اگر اینکار خیر داره برام بهم بده..
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✅ محرومیت از نور
🔸 جامعه شیعه ، جامعه قرآن و عترت و جامعه علم و عقل است و اگر جامعه عقلی و علمی شد ، به خوبی می شود آن را اداره کرد .
اگر می بینید که در جامعه به زحمت باید یک عده را به معروف وادار کرد و از منکر بازداشت ، به خاطر این است که نگذاشتند آن معارف الهی حکومت کند . اگر غدیر حکومت می کرد نه سقیفه ، جریان کربلا ظهور پیدا نمی کرد . مرحوم صدرالمتألهین در یک رساله اش می نویسد :
«قُتِلَ الحُسَینُ بنُ عَلِیٍّ بنِ اَبِی طالِبٍ ( علیه السلام ) یَومَ السَّقِیفَةِ»؛
یعنی حسین بن علی را روز سقیفه شهید کردند . بنابراین ، تمام این ناله ها و دردها و اشک ها برای محرومیت جامعه از آن مقامات نورانی است.
📚 حوزه و روحانیت ، ص202
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435
╚══❖•°🕋 °•❖══╝
@mazahb
✨﷽✨
✅ یک ترجمه #خواندنی قرآن که با المیزان هماهنگ است
إسراء، ۹۵:
قُل لَّوْ كَانَ فِي الْأَرْضِ مَلَائِكَةٌ يَمْشُونَ مُطْمَئِنِّينَ لَنَزَّلْنَا عَلَيْهِم مِّنَ السَّمَاءِ مَلَكًا رَّسُولًا.
آیتی: بگو: اگر در روى زمين فرشتگان به آرامى راه مىرفتند، برايشان به پيامبرى فرشتهاى از آسمان نازل مىكرديم.
مکارم: با آرامش گام برمیداشتند
فولادوند: كه با اطمينان راه مىرفتند
انصاریان: که با آرامی راه می رفتند
خرمدل: و در آن راه میرفتند
خرمشاهی: که آرام و آهسته [به این سو و آن سو] میرفتند
بهرامپور: كه آسوده خاطر راه مىرفتند
مجتبوی: كه با آرامش راه مىرفتند
الهی ق.: در زمین مسکن و قرارگاه بودی
گرمارودی: با آرامش راه میپیمودند
صفارزاده: سبکبال و با آرامش گام برمیداشتند
رضایی: با آرامش گام برمیداشتند
طاهری: بهطور عادی آمدوشد داشتند.
👈ترجمۀ علی ملکی: بگو: «اگر بهفرض محال، روی زمین فرشتگانی بودند که زندگی مادی میکردند، حتماً برایشان پیامبری از جنس همان فرشتگان از آسمان میفرستادیم.»
علامۀ طباطبایی: «...و از لطائف قرآن كريم تعبيرى است كه در آيۀ مورد بحث از زندگى زمينى كرده و فرموده: "فِي الْأَرْضِ مَلائِكَةٌ يَمْشُونَ مُطْمَئِنِّينَ" زيرا رفتن و انتقال مكانى از اين سو به آن سوى زمين و قرارداشتن تحت جاذبۀ زمين از روشنترين خواص زندگى مادى زمين است.»
انتشار با صلوات بلامانع است
╔══❖•°🕋 °•❖══╗
https://eitaa.com/joinchat/2382037001C2d978a4435
╚══❖•°🕋 °•❖══╝