May 11
🔥 ازدواج زورکی در فقه حنفی
◾️ از دیدگاه اسلام، رضایت زن برای ازدواج شرط اساسی است، اگر زن راضی به ازدواج نباشد، نه اسلام با آن موافق است و نه عقل و عرف؛ اما متأسفانه میبینیم که برخی از بزرگان و ائمه اهلسنّت فتوا دادهاند که هر کس زور و قدرت بیشتری داشت و از زن مردم خوشش آمد، میتواند با زور و تهدید او را مجبور به طلاق همسرش کرده و سپس با اجبار با همسر او ازدواج کند.
✍️ ابن حزم آندلسی، فقیه نامدار و مشهور اهلسنّت که شمسالدین ذهبی از او با عناوین «الإمام، الأوحد، البحر، ذو الفنون والمعارف؛ پیشوا، یکتا، دریای دانش، استاد تمام فنون و معارف» یاد میکند، در اینباره مینویسد:
🔹 وأعجب من ذلك كُلِّهِ إبَاحَةُ الْحَنَفِيِّينَ لِمَنْ طَالَتْ يَدُهُ من الْفُسَّاقِ وَلِمَنْ قَصُرَتْ يَدُهُ منهم أَنْ يَأْتِيَ إلَى من عَشِقَ امْرَأَةَ رَجُلٍ من الْمُسْلِمِينَ أَنْ يَحْمِلَ السَّوْطَ على ظَهْرِهِ حتى يَنْطِقَ بِطَلاَقِهَا مكرها مكره فإذا اعْتَدَّتْ أَكْرَهَهَا الْفَاسِقُ على أَنْ تَتَزَوَّجَهُ بِالسِّيَاطِ أَيْضًا حتى تَنْطِقَ بِالرِّضَا مُكْرَهَةً فَكَانَ ذلك عِنْدَهُمْ نِكَاحًا طَيِّبًا وَزَوَاجًا مُبَارَكًا وَوَطْئًا حَلاَلاً يُتَقَرَّبُ بِهِ إلَى اللَّهِ تَعَالَى
🔸 از همهٔ اینها عجیبتر این است که حنفیها فتوا دادهاند: اگر کسی از فاسقان که ید طولای در فسق دارد و همچنین کسی که خیلی اهلفسق نیست، عاشق همسر یکی از مسلمانان بشود، میتواند شوهر او را آن قدر با تازیانه بزند تا از روی اجبار صیغه طلاق همسرش را بر زبان جاری کند. وقتی عدهٔ زن تمام شد، او را هم آن قدر شلاق میزند تا راضی به ازدواج با او بشود، چنین ازدواجی از دیدگاه حنفیها، ازدواجی است پاک و مبارک، و نزدیکی با آن زن برای احناف حلال است و سبب تقرب به درگاه خداوند خواهد شد.
📚 المحلی، جلد ۱۲، صفحه ۴۱۷، نشر دار الکتب العلمیة
📃 اسکن:
🌐 http://bit.ly/2IhU9la
🔰 بیخود نیست که زورمداران تاریخ از این مذاهب به شدّت دفاع و برای گسترش آن تلاش گستردهای کردهاند!
💠 خدا را سپاس فراوان میگوییم که ما را از اهل مکتب نورانی حضرات أهلالبیت عصمت و طهارت -صلوات الله وسلامه علیهم أجمعین- قرار داد تا از چنین خرافاتی دوری گزینیم.
#️⃣ #فتاوای_شرم_آور #مطاعن_مذهب_مخالفین
⬅️⬅️ #اعتراض_امیر_المؤمنين علیه السلام به ابوبکر برای غصب خلافت:::👇👇
💠 امیر المؤمنين علیه السلام خلافت را حق خود می دانست و ابوبکر را غاصب حقش این را برای شما با صحیحین اثبات می کنیم
🔴 ولكنّك استبددت علينا بالأمر وكنّا نرى لقرابتنا من رسول اللّه صلى اللّه عليه وسلم نصيباً حتّى فاضت عينا أبى بكر...
🔵 اميرالمؤمنين علي عليه السلام به ابوبکر فرمود : تو در امر خلافت با ما مستبدانه برخورد نمودي و ما بواسطه قرابت و خويشاونديمان با رسول خدا معتقديم که حق و نصيبي در خلافت بعد از رسول خدا داريم ( اين سخنان را حضرت ادامه دادند) تا اشک از چشمان ابوبکر جاري شد .
📗📔 صحيح البخاري ج 4، ص 1549، ح3998، كتاب المغازي، باب غزوة خيبر،
🔗اسکن کتاب:
🌐http://yon.ir/gkU0I
💠 ️این روایت در صحيح مسلم هم آمده :👇👇
🔴 استبددت علينا بالأمر وكنّا نحن نرى لنا حقّاً لقرابتنا من رسول اللّه صلى اللّه عليه وسلم...
🔵 اميرالمؤمنين به ابوبکر فرمود : تو در امر خلافت با ما مستبدانه برخورد نمودي و ما بواسطه قرابت و خويشاونديمان با رسول خدا معتقديم که حق خلافت بعد از رسول خدا از آنِ ماست .
📗📔 صحيح مسلم : ج 5 ص 154، باب قول النبي صلى الله عليه وسلم لا نورث ما تركنا فهو صدقة .
🔗اسکن کتاب:
🌐http://yon.ir/9e3nm
✅✅ طبق روایتی که در صحیح بخاری و صحیح مسلم آمده امام خلافت را حق خود می دانست و ابوبکر هم غاصب خلافت است
@mazaheb
اسکن👇👇
🔻حلیت ازدواج با محارم نزد #اهل_سنت!
🔘 کاشانی حنفی» متوفای 587 است میگوید:
🔸 «إذَا نَکحَ مَحَارِمَهُ أو الْخَامِسَةَ أو أُخْتَ امْرَأَتِهِ فَوَطِئَهَا لَا حَدَّ علیه عِنْدَ أبی حَنِیفَةَ وَإِنْ عَلِمَ بِالْحُرْمَةِ وَعَلَیهِ التَّعْزِیرُ»
🔹 اگر کسی با محارم خود ازدواج کند و همبستر بشود طبق فتوای ابوحنیفه حد ندارد اگرچه عالم به حرمت هم باشد.
📚 بدائع الصنائع فی ترتیب الشرائع، ج 7، ص 35
@mazaheb
#ازدواج_با_محارم
#اهلسنت
#محل_تولد
⬅️⬅️ مقایسه محل تولد خلیفه دوم اهلسنت عمربن الخطاب و امام اول شیعیان امیرالمومنین علی علیه السلام 👇👇
💠 ابتدا برویم در مورد محل تولد امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام
علامه آلوسي وقتي به قضيه ولادت حضرت علی علیه السلام در كعبه ميرسد، ميگويد:
🔴 كون الامير كرم الله وجهه ولد في بيته، امر مشهور في الدنيا و ذكر في كتب الفريقين السنه و الشيعه ... و لم يشتهر وضع غيره كرم الله وجهه كما اشتهر وضعه بل لم تتفق الكلمة عليه.
🔵 اينكه أمير المؤمنين (عليه السلام) در درون كعبه به دنيا آمده است، شهرت جهاني دارد و در كتابهاي شيعه و سني آمده است. غير از أمير المؤمنين (عليه السلام)، براي كسي همچنين اتفاق نظري نيست كه در درون كعبه به دنيا آمده باشد.
📗📔 آلوسي در شرح الخريدة الغيبية في شرح القصيدة العينية، لعبد الباقي أفندي العمري، ص15
😜اما در مورد محل تولد خلیفه دوم
🔴 در زمان خلافت عمر بن خطّاب، عمرو بن عاص والی مصر بود. عمر او را به مدینه احضار کرد. وقتی عمرو عاص رسید. عمر بن خطّاب از او پرسید: چند روز در راه بودی؟ جواب داد: بیست روز. عمر با تمسخر و کنایه گفت مانند عاشقان آمدی! عمرو عاص جواب داد: مرا مانند تو ای عمر، زن زناکار در ایام حیض خود حامله نبوده و مرا فاحشه ها بعد از تولد در پارچه خون حیض خود قنداق نکرده اند. عمر (با ناراحتی) گفت: پاسخ سوالم این نبود!
📗📔 شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید شافعی، جلد ۱۲، صفحه ۳۹
http://yon.ir/zc6bi
📗📔النهایة فی غریب الحدیث، نوشته ابن اثیر جدری، جلد اول، صفحه ۱۵
http://yon.ir/40HE1
@mazaheb