eitaa logo
معرف
588 دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
3.3هزار ویدیو
262 فایل
کانالی برای اساتید عزیز ما را با آدرس زیر به اساتید محترم معرفی کنید : Www.eitaa.com/mc10013
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 مبارزهٔ حاد سیاسی ✍مهم‌ترین چیزی که در زندگی ائمه به‌طور شایسته مورد توجه قرار نگرفته، عنصر «مبارزهٔ حاد سیاسی» است. زندگی ائمه(علیهم‌السلام) را ما به‌عنوان درس و اسوه باید فرابگیریم؛ نه فقط به عنوان خاطره‌های شکوهمند و ارزنده؛ و این، بدون توجه به روش و منشِ سیاسی این بزرگواران ممکن نیست. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🌿🥀سلام بر حسین جانم 🌿🥀 بر روی ضریحت گره بسیار زیاد است بر دامن تو دست گرفتار زیاد است پشتِ درِ هر خانه طلبکار زیاد است پشتِ درِ این خانه بدهکار زیاد است....💫 🥀🥀🥀🥀 السلام علیک یا قَتیلُ العَبَرات سلام بر تو اى ابا عبدالله علیه السلام سلام بر تو اى فرزند رسول خدا سلام بر تو اى برگزيده خدا و فرزند برگزيده اش سلام بر تو اى فرزند اميرمؤمنان و فرزند آقاى اوصياء 🌿🥀به رسم ادب سلام به ارباب و سالارشیعیان🌿🥀 اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، ✨السَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ ✨✨ وعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ ✨✨✨وعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ ✨✨✨✨وعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
⬅️توییت قابل تامل یک کاربر فضای مجازی! .. اما ماه‌هاست کسی پیکرهای غرقِ به خون کودکان مظلوم غزه را نمی‌بیند!😔 https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یزیدی شدن با لایک کردن!!! ♨️ فلسفه لعن کسانی که در روز عاشورا شمشیر و نیزه نزدند! 🔰 بازنشر برشی از سخنرانی به مناسبت ایام محرم https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
▪️اگر حقیقت را بخواهید، هنوز روز عاشورا به شب نرسیده است... https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
✅کدام مسلمانی امام خود را می کشد؟ 🔺برخی افراد که در هنر سررشته ای دارند پوستری را طراحی کرده اند که تیتر آن این است:« مسلمانان ، حسین را هم کشتند» ✅نکات تحلیلی: 💠این تیتر در معنای ظاهری درست است، چرا که افرادی که در مقابل امام در روز عاشورا ایستادند، همه مسلمان بودند و اصلا با قصد قربت به مصاف امام زمان خود آمده بودند! 💠اما این تیتر روی دیگری دارد که ناقض بودن آن را می رساند و آن چیزی نیست جز بی بصیرتی مسلمانانی که در عاشورا علیه امام خود شمشیر کشیدند . در واقع به معنای درست آن این تیتر باید اینگونه می بود:« مسلمانان بی بصیرت حسین را هم کشتند» 💠اگر ما هم بصیرت نداشته باشیم و اسیر پول و زر و هراس از دشمن شویم چه بسا علیه امام زمان خود شمشیر بکشیم. ✍سعید میرزایی کانال معرف را به دیگران معرفی نمائید https://eitaa.com/mc10013
عاشورا پایان راه نیست که آغاز راه است و «کربلا، تاریخی که به صورت جغرافیا نمایان شده است» https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
◾️جهاد تبیین حضرت زینب(س) ◾️امام خامنه‌ای: زینب کبریٰ (سلام الله علیها) و روایت را راه انداخت؛ فرصت نداد که روایت دشمن از حادثه عاشورا غلبه پیدا کند. ۱۴۰۰/۰۹/۲۱ https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
⚫ قاتلان کربلا، کم‌خطرترین دشمنان امام حسین علیه‌السلام ✍ امام موسی صدر، کتاب سفر شهادت حسین علیه‌السلام سه گروه دشمن دارد: 1️⃣ دسته اول آنان که او را کشتند. این دسته کم‌خطرترین دشمنان هستند، چون تنها جسم امام را که محدود بود، کشتند. 2️⃣ دسته دوم آنان که تلاش کردند آثار امام را محو کنند؛ قبر امام را ویران کردند و از آمدن زائران جلوگیری کردند و کسانی که در اطراف قبر آن حضرت زندگی می‌کنند را مورد آزار و اذیت قرار دادند. خطر این دسته بیشتر از دسته اول است، ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند. 3️⃣ ولی دسته سوم که خطرناک‌ترین دشمنان آن حضرت هستند، آنانند که کوشیدند اهداف امام حسین (ع) و ابعاد انقلاب حسینی را تحریف کنند و آن را ابزار کسب و درآمد قرار دهند و بهره‌برداری‌های بی‌ارزش از آن کنند و یا آن را مورد سوء استفاده برای منافع شخصی قرار دهند. اینان تلاش کردند بالاترین بُعد حسینی یعنی هدف نهضت حسینی را از بین ببرند. من از خودم و شما سؤال می‌کنم ما از روز عاشورا چه بهره‌ای برده‌ایم؟ چه سودی به دست آورده‌ایم؟ چه استفاده‌ای در عرصه عمومی و چه استفاده‌ای در زمینه فردی برده‌ایم؟ اگر استفاده نبرده باشیم و تنها گریه کرده باشیم، من به شما خبر می‌دهم که این کار سودی ندارد؛ ما از کدام دسته هستیم؟ از کسانی که گریه می‌کنند و حسین را می‌کشند؟ روشن است که امام حسین (ع) الان نیست تا کسی او را بکشد، ولی چیزی گران‌بهاتر و مهم‌تر از خود امام حسین (ع) در دستان ماست: کرامت امت حسین، مقدسات حسین. اگر ما گریه کنیم ولی در عین حال برای تضعیف اهداف امام حسین (ع) تلاش کنیم؛ اگر گریه کنیم و در صف باطل باشیم؛ اگر گریه کنیم ولی گواهی دروغ بدهیم؛ اگر گریه کنیم ولی به دشمنان کمک کنیم و به اختلاف و تفرقه در جامعه خود دامن بزنیم؛ اگر گریه کنیم ولی گناهان‌مان بیشتر شود، در این صورت ما گریه می‌کنیم ولی در عین حال حسین را نیز می‌کشیم، زیرا تلاش می‌کنیم هدف حسین را از بین ببریم که گران‌بهاتر از خود اوست. انشاءالله که ما از این دسته نیستیم و نباشیم. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🏴 بعد از واقعه عاشورا حدودا 3 مرتبه 3 گروه به ندای امام حسین علیه السلام لبیک گفتند : ▪️ گروه اول بودند همانهایی که روز عاشورا و قبل از آن سکوت کردند همگی قیام کردند تقریبا همه کشته شدند 5000 نفر « ولی » . ▪️ گروه دوم مردم بودند بعد از عاشورا قیام کردند همگی کشته شدند حدود 10000 نفر یزید گفت لشکری که به مدینه حمله کند 3 روز جان و مال و ناموس مردم مدینه برایش حلال است آورده اند اهل بیت امام سجاد(ع) را در این زمان از مدینه خارج کردند،در یک صحرا، تا در مدینه شاهدجنگ نباشند. ولشکریان جنایتکار یزید ازهیچ جنایت وخیانتی کوتاهی نکردند و 10000 نفرهم شهید شدند. *« اما »* . ▪️ گروه سوم بود که بعد از جنگهای فراوان و کشته شدن حدود 15000 نفر شکست خورد و حدود 7000 نفر هم از اسرا گردن زده شدند . مجموعا حدود 20000 نفر کشته شد ، «اما »* . ▪️مردمی که در مدینه هنگام خروج امام حسین علیه السلام همراهیش نکردند و مردمی که هنگام ورود امام حسین علیه السلام به کوفه کمکش نکردند ، همه بعد ها به کمک امام رفتند ,«ولی » . 🔳 امام سجاد هم استقبال خاصی از این حرکتها نمی کردند «چون ». ▪️حدود 35000 نفر کشته شدند «اما » . ▪️خیلی فرق هست بین آن 72 نفری که به موقع به یاری امامشان رفتند با این 35000 نفری که بعد از شهیدشدن امام حسین(ع)قیام کردند . 🔳 ما باید مراقب باشیم از امام خودمان عقب نیفتیم . ️الْمُتَقَدِّمُ لَهُمْ مارِقٌ، وَالْمُتَاَخِّرُ عَنْهُمْ زاهِقٌ وَاللّازِمُ لَهُمْ لاحِقٌ، هر که بر ایشان تقدم جوید از دین بیرون رفته و کسى که از ایشان عقب ماند به نابودى گراید. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🌹قسمتی از وصیت نامه شهید سلیمانی: 🌹ای خدای عزیز و ای خالق حکیم بی‌همتا ! دستم خالی است و کوله‌پشتی سفرم خالی، من بدون برگ و توشه‌ای به‌امید ضیافت عفو و کرم تو می‌آیم. من توشه‌ای برنگرفته‌ام؛ چون فقیر [را] در نزد کریم چه حاجتی است به توشه و برگ؟! 🌹سارُق، چارُقم پر است از امید به تو و فضل و کرم تو؛ همراه خود دو چشم بسته آورده‌ام که ثروت آن در کنار همه ناپاکی‌ها، یک ذخیره ارزشمند دارد و آن گوهر اشک بر حسین فاطمه است؛ گوهر اشک بر اهل‌بیت است؛ گوهر اشک دفاع از مظلوم، یتیم، دفاع از محصورِ مظلوم در چنگ ظالم. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
✍ گویند "حر بن يزيد رياحي" اولين کسي بود که آب را به روي امام بست و اولين کسي شد که خونش را براي او داد. "عمر سعد" هم اولين کسي بود که به امام نامه نوشت و دعوتش کرد براي آنکه رهبرشان شود و اولين کسي شد که تير را به سمت او پرتاب کرد! کي مي‌داند آخر کارش به کجا مي‌رسد؟ دنيا دار ابتلاست. با هر امتحاني چهره‌اي از ما آشکار مي‌شود، چهره‌اي که گاهي خودمان را شگفت‌زده مي‌کند. چطور مي‌شود در اين دنيا بر کسي خرده گرفت و خود را نديد؟ مي‌گويند خداوند داستان ابليس را تعريف کرد تا بداني که نمي‌شود به عبادتت، به تقربت، به جايگاهت اطمينان کني. ⚠️خدا هيچ تعهدي براي آنکه تو همان که هستي بماني، نداده است. 💢شايد به همين دليل است که سفارش شده، وقتي حال خوبي داري و مي‌خواهي دعا کني، يادت نرود "عافيت" و "عاقبت به خيري‌ات" را بطلبي. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔴 دیکتاتوری شبکه های اجتماعی ⭕️ سوال زیر از چندین دانشمند غربی پرسیده شده است: 🔴آیا رسانه‌های اجتماعی به یک نیروی تفرقه‌انداز تبدیل شده‌اند؟ پاسخ‌دهندگان: پائولو گربادو، کریستین فوکس، لیزی اوشیا، گرت لاوینک، اوا آندوییزا، جاس هندز، زی‌زی پاپاچاریسی، الفی باون، پانوس کمپاتسیاریس، یوجینیا سیاپرا، ارن فیشر، دال یونگ جین، تانیا بوش. پائولو گربادو ⭕️مدیر مرکز فرهنگ دیجیتال در کینگز کالج، لندن. او نویسنده کتاب توئیت‌ها و خیابان‌ها (پلوتو، 2012)، ماسک و پرچم (هرست، 2017) و حزب دیجیتال (پلوتو، 2018) است. ⭕️همانطور که می‌دانید، مباحثات مربوط به رسانه‌های اجتماعی و سياست با یک چرخش 180 درجه روبرو بوده است. در آغاز این تحولات در اواخر سال 2000، امید زیادی در خصوص پتانسیل دموکراتیک این تحولات وجود داشت. طرح آزادی اینترنت وزارت خارجه ایالات متحده که توسط هیلاری کلینتون مطرح گردید، به طور خاص بر نقش رسانه‌های اجتماعی در گسترش آزادی بیان و دموکراسی در کشورهای مستقل تاکید دارد. بهار عربی سال 2011، جنبش خشمگینان در اسپانیا و معترضان وال استریت در ایالات متحده، گواهِ این مسئله هستند. ⭕️اینها در واقع جنبش‌هایی بودند که تا حد زیادی در رسانه‌های اجتماعی سازماندهی شده بودند؛ از این رو، تحت عنوان «انقلاب فیس‌بوکی» شناخته می‌شوند. این جنبش‌ها با بهره‌گیری از پتانسیل سیاسی زمانه خود توانستند با دانشمندان، هنرمندان و روزنامه‌نگاران ارتباط بگیرند و از عموم مردم با درآمدهای متوسط و سطح تحصیلات پایین برای پیوستن به جنبش دعوت به عمل آوردند. ⭕️با این حال، به نظر می‌رسد رسانه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر به یک سلاح بسیار قوی برای جناح راست افراطی تبدیل شده‌اند. برای مثال، نقش رسانه‌های اجتماعی در مورد برگزیت (طرح خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا)، انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور و اعتراض پوپولیست‌های جناح راست بسیار پررنگ بوده است. با این وجود، می‌‌دانیم که رسانه‌های اجتماعی بعضا به انتشار اخبار جعلی، سیاست‌های افراطی مانند جناح راست، ترویج خشونت و روی کار آمدن افراد متعصب و گوشه‌نشین دامن می‌زنند. ⭕️در مواجهه با این وضعیت، نباید قربانی «وحشت لیبرال» در تفاسیر ارائه‌شده از وضعیت کنونی شوید یا علیه خود موضع بگیرید. باید قبول کنیم در دوره اینترنت «عوام» زندگی می‌کنیم، که نماینده احساسات و نظرات واقعی جامعه است؛ حقایقی که ما، به عنوان نیروهای مترقی جامعه، تمایلی به شنیدن‌شان نداریم. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
❇️ *جنگ شناختی؛ راهکار پنتاگون برای جنگ‌های آینده* 🔹 تحقیقات جدید پنتاگون نشان می‌دهد که هوش مصنوعی می‌تواند، با اسکن و تجزیه‌و‌تحلیل متون، بروز خطا و نقض هنجارهای اجتماعی از سوی افراد را تشخیص دهد. 🔹 این تحقیق از مدل‌های پیش‌بینی استفاده می‌کند که می‌توانند، پیام‌ها را برای یافتن «نقض هنجارهای اجتماعی»، بررسی کنند. محققان برای انجام این کار از «GPT 3» همراه با روشی برای تجزیه داده‌ها استفاده کردند تا نقض گسترده هنجارها در پیام‌های متنی را بیابند. 🔹 به عقیده کارشناسان، نتایج این پژوهش در تحلیل و استفاده آتی از عواطف اجتماعی در درک و تشخیص هنجارشکنی کمک می‌کند. 🔻 به عقیده بسیاری از کارشناسان، هدف پنتاگون از پیشبرد این تحقیقات، ایجاد نرم‌افزاری است که بتواند احساسات موجود در جوامع خارجی را در تقابل‌های آتی این کشور، تجزیه و تحلیل کند. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
21.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌گریۀ سیاسی! 🎙امام خمینی(ره): هیچ قدرتی نمی‌تواند توطئه‌های علیه ملت ایران را خنثی کند، مگر همین عزای سیدالشهدا ! 🔻ما با همین اشک‌ها سیل راه می‌اندازیم و خُرد می‌کنیم‌... 🔻سخنان کمتر شنیده‌شده از امام خمینی(ره) دربارۀ اثر عزاداری در پیشرفت ایران https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 ادراک سازی، جنگ شناختی رسانه و نقطه ضعف همنوایی مخاطب 🔹تأثیر رسانه ها بر ذهن و فکر افراد 🔺اگه فکر می کنید می توانید بی‌بی‌سی و من وتو و اینترنشنال ببینی و تأثیر نمی گیرید این کلیپ را حتما ببین.... https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
31.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تا حالا روضه را فقط شنیده اید؟! اما این روزها روضه را ببینید ... https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔎عاشورا، مارپیچ سکوت اُموی و پلورالیزم مدل های حمایتی قال الامام الحسین (ع): «الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون» «مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک می‌شوند.» 🔸چرا امام زمان عاشورا و زمین کربلا تنها ماند؟ اینکه جامعه سال۶۱ دچار انحطاط گفتمانی و شیب تند فساد شده بود، برای تحلیل کفایت نمی کند. مردم چگونه پذیرای تفکر اموی سلطه طلب، فسادمحور، دیکتاتور و میمون باز شده بودند؟ 🔻پروپاگاندای معاویه و سه اتفاق مهم یزید وارثِ فاسِد سلطه اُمَوی معاویه بود و پروپاگاندای ۲۰ساله معاویه توانسته بود سه اتفاق مهم را برای ساخت و مهندسی واقعیت های اجتماعی رقم بزند. اینکه انگاره های اعتقادی_سیاسی مردم را دچار تشکیک و تغییر کرده بود و امامت از سیاست و خلافت جدا شده بود. اینکه سطح ایمانی_اخلاقی مردم را بشدت تنزل داده بود و ذائقه عمومی به فساد و سکوت عادت کرده بود. در مرحله نیز کنشگری منفعلانه، راحت طلبانه و مدل حمایت دیپلماتیک را تبدیل به یک امر بین الاذهانی کرده بود. 🔻مدل های شش گانه حمایت اگر بخواهیم فرهنگ عمومی را که ذیل حاصل از نظام سلطه اموی رنگ و بوی انفعال و گرفته بود، تحلیل نماییم، سوژه مطالعاتی و درک فرهنگی مان را به مدل های متکثر حمایت در صحنه عاشورا و حرکت انقلابی امام حسین(ع) متمرکز می کنیم. 1⃣ حمایت منفعلانه: حمایتی کم خاصیت که صرفا به دعا و راز و نیاز خلاصه شده بود و اثری از شجاعت و دیانت مقتدارنه در آن دیده نمی شد. را به نفع ترک کرده و با نام زهد و عبادت، معنویت فانتزی در پیش گرفته بودند. این طیف بزرگترین افتخارشان دعا برای جان امام حسین بود و حتی گفتمان امام را نیز چه بسا قبول نداشتند. 2⃣ حمایت گزینشی: همان بندگان دلسوز و بزدلی که فقط اسب و شمشیرشان را برای امام پیش کشیدند و در دل نیز با امام بودند، اما جانشان و عملکردشان بتمامه در گرو دستگاه فکری و عقیدتی امام تعریف نشده بود. 3⃣ حمایت مشروط: افرادی بودند که در طول زندگی برای تک تک رفتار مثبت خود، چرتکه می انداختند و خیلی دیپلماتیک و برد_برد، دین و زندگی را مصرف می کردند. همین طیف و قشر دیپلمات تا آخرین روزها نیز با امام بودند ولی با بلند شدن بوی مرگ و شهادت، را در پیش گرفتند. 4⃣ حمایت مستشارانه: صاحبان این فکر با امام بودند و ضدسلطه نیز فعالیت هایی داشتند ولی در با امام دچار اختلاف بودند. پیشنهاد یمن و جنگ های چریکی و پارتیزانی هم دادند و اما فراموش کرده یا دچار شده بودند و فلسفه جهاد که ذیل منطق امامت باعث قرب الهی می شد را از یاد برده بودند. 5⃣ حمایت متاخرانه: تیپولوژی این دسته نیز مثل قبلی ها و حتی بیشتر از مستشاران از جهاتی به یاران امام نزدیک بود. این ها دل در گرو امام داشتند و ایمان و عملکردشان نیز کم و بیش معدل خوبی داشت، اما در و حرکت در معیت ولایت را هنوز نتوانسته بودند به عنوان یک ضرورت اولیه و همیشه همراه، درک نمایند. روزی عبادت، روزی خانواده و روزی مباحث و احکام دیگر را بر ولایت ترجیح دادند و در نهایت نیز کمی دیر یا خیلی دیر به معرکه نصرت شتافتند. 6⃣ حمایت کنشگرانه مومنانه: این طیف که ایمان و معرفت و عمل را بر محور ولایت گره زده بودند و به یک وحدت بینشی_کنشی_گرایشی با مکتب امام رسیده بودند و با تمام وجود و در سراسر زندگی، ذیل گفتمان امام و انقلاب حرکت کرده بودند و در آخرین کنشگری مومنانه نیز با غلبه بر مارپیچ سکوت حاکم و پاشنه آشیل های انفسی و آفاقی چون تردید و تاخیر و حسابگری و...به امام زمان خویش نائل شدند. ✍علیرضامحمدلو https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
با توجه به شرایط کنونی، عملکرد ما در طول چهارسال آینده، باید متناسب با اصولی باشد که ضمن حفظ روحیه جهادی و انقلابی، نسبت به افزایش قدرت تبیینی و متقاعد سازی موثر جامعه هدف اقدام نماییم؛ در ادامه نکاتی در این خصوص ارائه می گردد. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
اصل اول: حفظ وحدت ملی و توجه به توطئه های تفرقه افکنانه اصولی که حضرت امام «ره» از اول نهضت و رهبر معظم انقلاب «مد ظله العالی» در تداوم انقلاب اسلامی، بر آن پایبند بودند. ▪️دشمن سعی دارد تا دو قطبی اصول‌گرا _ اصلاح طلب را تقویت کند. دو قطبی که روبه افول بود؛ نگاهی به نتایج انتخابات مجلس دوازدهم داشته باشیم.[رای نیاوردن «لیست» اصول‌گرا و اصلاح طلب ها/ انتخاب نماینده‌های انقلابی خارج از لیست] ▫️باید حواسمان باشد که در عملکرد‌ها و فعالیت‌هایمان، این اصول را حفظ کنیم. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
اصل دوم: انتقاد و مطالبه‌گری توام با انصاف و اشراف ▪️اینکه اگر میخواهیم مطالبه گری/انتقادی بکنیم، انصاف را رعایت کنیم. و خودمان به آن مسئله اشراف/آشنا باشیم. ▫️بدانیم منطق سیاست خارجه جمهوری اسلامی چیست؟! _شناخت و تشخیص دقیقی از مشکلات اقتصادی داشته باشیم. _بدانیم فرهنگ چیست؛ و نسبت آن را با غیرت دینی و انقلابی بسنجیم. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔰«جنگ روانی» عامل عهدشکنی کوفیان ▫️قسمت اول ▪️پیش از واقعه عاشورا و پس از مرگ معاویه در سال 60 هجری، کوفه به عنوان مرکز تجمع بزرگان و دوستداران اهل بیت، بهترین مکان برای شکل­‌گیری انقلابی بزرگ، و برپایی دوباره حکومت عدل علی(ع) بود. 🔸در این شرایط، کوفه در سال 60 هجری تبدیل شد به بزرگ­ترین معرکه جنگ_علنی و میان دو جبهه حق و باطل. ▪️اولین اقدام شیعیان جنبش نامه­‌نگاری و دعوت از امام حسین(ع) بود که به گواهی تاریخ بیش از 17 هزار نامه به سوی امام روانه شد. زمانی که سفیر امام به کوفه آمد، شیعیان در مساجد خویش به نام امام خطبه خواندند، با سفیر امام بیعت کردند و امام را به پذیرفتن حکومت ایشان دعوت کردند. این اقدامات چنان هراسی را در دل امویانِ کوفه انداخت که با خبرچینی­‌های امثال «عمر ابن سعد» و «شمر ابن ذی الجوشن»، یزید حاکم کوفه را تغییر داد و ابن­‌ زیاد را برای مهار شیعیان و اجرای سیاست سرکوب، مأمورِ کوفه نمود. ▪️در کوفه، شیعیان چنان آزادی عمل پیدا کرده بودند و بر اوضاع غلبه یافته بودند که عبیدالله مجبور شد با لباس مبدل به دارالاماره کوفه برود. اما بعد از اجرای سیاست سرکوب از سوی ابن زیاد، هواداران امام تسلیم نشدند و با طراحی نقشه­‌ای، متحدان «مسلم ابن عقیل» را به قبایل اطراف فرستادند تا از ایشان بیعت بگیرند. با این کار هم امنیت مسلم در مخفیگاه خویش در خانه­‌ی «هانی» حفظ شد و هم توجه دستگاه جاسوسی ابن­‌زیاد به حومه­‌ی کوفه منحرف گردید. ▪️این روشِ زعمای شیعه، خیلی سریع جواب داد و اکثر مردم کوفه هم به بیعت امام در آمدند و هم زنجیروار به یکدیگر متصل شدند تا در هنگام نیاز، متحدانه وارد میدان شوند. که بهترین نمونه آن محاصره برق­‌آسای دارالاماره توسط بی­شمار بیعت­‌کننده و رزمنده­، آماده­‌ی نبرد به فرمان مُسلم بود. ▪️در جبهه مقابل، «عبیدالله ابن زیاد» با بهره­‌ بردن از مشاوره «قاضی شریح»، «شبث ابن ربعی»، «عمر ابن سعید» و «شمر»، به طور کامل نسبت به جماعت کوفی شناخت پیدا کرده بود. وی در ابتدا خیلی محکم با سیاست سرکوب، کار خودش را آغاز کرد، ولی خیلی زود دانست که کوفه شهری است که سرنوشت هر رقابتی در آن از طریق جنگ روانی مشخص می­شود. وی زمانی که «هانی» را به اسارت گرفت و سربازانش او را به شدت زخمی کردند، از نفوذ شخصیت شریح قاضی و تاثیرکلام او بر کوفیان بهره گرفت و خطر قبیله هانی را دفع نمود. گرچه می­دانست که این خطر موقتا دفع شده، رسما در منبر مسجد کوفه شایعه حمله قریب­‌الوقوع لشکر شام به کوفه را مطرح کرد. او کوفیان را از عظمت لشکر شام و بی­رحمی آنان ترساند و از سوی دیگر ذهن مردم کوفه را به قحطی احتمالی جنگ، هتک حرمت نوامیس آن‌ها و مسائل حاشیه­‌ای آن جلب کرد و همین سیاست آرام­‌ آرام ذهن مردم را در اشتغال به انقلاب اسلامی­شان منحرف نمود. ▪️اما آخرین تیرِ ترکش جبهه امام در کوفه، اعلام جهاد مُسلم در حمایت از هانی بود. او می­خواست تا زمانی که کوفیان از هراسِ شایعه­‌ی کذبِ لشکرِ شام، شانه خالی نکرده­‌اند، هانی را نجات داده و دارالاماره کوفه را تسخیر نماید و برای ورود امام آماده شوند. 🔸 ادامه دارد https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔸«جنگ روانی» عامل عهدشکنی کوفیان ▫️قسمت دوم ▪️ اما دومین حربه­‌ی پسرِ زیاد، چیزی بود که پیامبر آن را به عنوان آفت امتش عنوان کرده بود: مال_دنیا! پسرِ زیاد دارایی خزانه کوفه را جمع نمود و به روسای قبایل متحد خویش سپرد تا شمشیر متحدان مسلم را بخرند، زنان کوفی را تهییج کنند و به آن­ها بگویند یا مردانشان به گرفتن انعام عبیدالله و کنار کشیدن از جنگ راضی می­شوند، یا لشکر شام و امیرعبیدالله ناموسشان را به اسارت برده، خانه­‌شان را آتش می­زند و اموالشان را توقیف می­کند. این تدبیر ابن­‌زیاد خیلی زود در کوفه موثر افتاد و لشکر زنان کوفی برای برگرداندن شوهرانشان که دارالاماره را به محاصره درآورده بودند وارد میدان شدند؛ زودتر از آن­چه تصورش می­رفت جبهه حق با وسوسه طلای امویان و هراس از لشکر شامیان، خالی از رزمنده شد. ▪️مسلم، تنها، مجروح و خسته در شبی تاریک، آواره­‌ی کوچه­ های کوفه شد. و شاید بتوان شهادت مسلم در کوفه را پایان تمام داستان­های انقلابی شکست خورده در شهر کوفه دانست. کوفه که شکست خورد، حسین(ع) تغییر مسیر داد و به کربلا رسید. این بار، دیگر نه از طلا خبری بود نه از خطابه زعمای کوفه. امیر کوفه دستور داده بود تا اگر مردی از یک خانواده در لشکر عمر سعد نباشد، مرد را اعدام، خانواده را اسیر و خانه را آتش خواهد زد. ▪️پایان جنگ روانی کوفه، حضور بی­شمار دعوت­‌کننده­‌هایی بود که در کربلا برای کشتن حسین(ع) صف کشیده بودند. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 منطق مهم برای پاسخ به شبهات انقلاب اسلامی! 🔴 خلاصه تمامی شبهات در یک کلمه! ⁉️ صعود چهل ساله تا چه حد پاسخگوی شبهات است؟ ‼️ آیا با جهاد تبیین ارتباط دارد؟ ♨️ روزی که محمدرضا پهلوی ورزشگاه آزادی را ساخت، قطر توپ فوتبال نداشت!! اما امسال میزبان هست... ⁉️ در ، باید مشکلات و کاستی‌ها را توجیه کرد؟ ‼️ توصیف، تشخیص، تجویز سه اصل مهم برای تبیین ناکارآمدی های واقعی! ‼️ راهکار جلوگیری از مخرج مشترک با دشمن! ⁉️ بدون درک درست از مسئله https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید