eitaa logo
معرف
586 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
3.4هزار ویدیو
275 فایل
کانالی برای اساتید عزیز ما را با آدرس زیر به اساتید محترم معرفی کنید : Www.eitaa.com/mc10013
مشاهده در ایتا
دانلود
21.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌گریۀ سیاسی! 🎙امام خمینی(ره): هیچ قدرتی نمی‌تواند توطئه‌های علیه ملت ایران را خنثی کند، مگر همین عزای سیدالشهدا ! 🔻ما با همین اشک‌ها سیل راه می‌اندازیم و خُرد می‌کنیم‌... 🔻سخنان کمتر شنیده‌شده از امام خمینی(ره) دربارۀ اثر عزاداری در پیشرفت ایران https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
9.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 ادراک سازی، جنگ شناختی رسانه و نقطه ضعف همنوایی مخاطب 🔹تأثیر رسانه ها بر ذهن و فکر افراد 🔺اگه فکر می کنید می توانید بی‌بی‌سی و من وتو و اینترنشنال ببینی و تأثیر نمی گیرید این کلیپ را حتما ببین.... https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
31.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تا حالا روضه را فقط شنیده اید؟! اما این روزها روضه را ببینید ... https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔎عاشورا، مارپیچ سکوت اُموی و پلورالیزم مدل های حمایتی قال الامام الحسین (ع): «الناسُ عبیدُ الدنیا و الدین لعق علی السنتهم یحوطونه مادرَّت معایشُهم فاذا مُحَّصوا بالبلاء قَلَّ الدَیّانون» «مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک می‌شوند.» 🔸چرا امام زمان عاشورا و زمین کربلا تنها ماند؟ اینکه جامعه سال۶۱ دچار انحطاط گفتمانی و شیب تند فساد شده بود، برای تحلیل کفایت نمی کند. مردم چگونه پذیرای تفکر اموی سلطه طلب، فسادمحور، دیکتاتور و میمون باز شده بودند؟ 🔻پروپاگاندای معاویه و سه اتفاق مهم یزید وارثِ فاسِد سلطه اُمَوی معاویه بود و پروپاگاندای ۲۰ساله معاویه توانسته بود سه اتفاق مهم را برای ساخت و مهندسی واقعیت های اجتماعی رقم بزند. اینکه انگاره های اعتقادی_سیاسی مردم را دچار تشکیک و تغییر کرده بود و امامت از سیاست و خلافت جدا شده بود. اینکه سطح ایمانی_اخلاقی مردم را بشدت تنزل داده بود و ذائقه عمومی به فساد و سکوت عادت کرده بود. در مرحله نیز کنشگری منفعلانه، راحت طلبانه و مدل حمایت دیپلماتیک را تبدیل به یک امر بین الاذهانی کرده بود. 🔻مدل های شش گانه حمایت اگر بخواهیم فرهنگ عمومی را که ذیل حاصل از نظام سلطه اموی رنگ و بوی انفعال و گرفته بود، تحلیل نماییم، سوژه مطالعاتی و درک فرهنگی مان را به مدل های متکثر حمایت در صحنه عاشورا و حرکت انقلابی امام حسین(ع) متمرکز می کنیم. 1⃣ حمایت منفعلانه: حمایتی کم خاصیت که صرفا به دعا و راز و نیاز خلاصه شده بود و اثری از شجاعت و دیانت مقتدارنه در آن دیده نمی شد. را به نفع ترک کرده و با نام زهد و عبادت، معنویت فانتزی در پیش گرفته بودند. این طیف بزرگترین افتخارشان دعا برای جان امام حسین بود و حتی گفتمان امام را نیز چه بسا قبول نداشتند. 2⃣ حمایت گزینشی: همان بندگان دلسوز و بزدلی که فقط اسب و شمشیرشان را برای امام پیش کشیدند و در دل نیز با امام بودند، اما جانشان و عملکردشان بتمامه در گرو دستگاه فکری و عقیدتی امام تعریف نشده بود. 3⃣ حمایت مشروط: افرادی بودند که در طول زندگی برای تک تک رفتار مثبت خود، چرتکه می انداختند و خیلی دیپلماتیک و برد_برد، دین و زندگی را مصرف می کردند. همین طیف و قشر دیپلمات تا آخرین روزها نیز با امام بودند ولی با بلند شدن بوی مرگ و شهادت، را در پیش گرفتند. 4⃣ حمایت مستشارانه: صاحبان این فکر با امام بودند و ضدسلطه نیز فعالیت هایی داشتند ولی در با امام دچار اختلاف بودند. پیشنهاد یمن و جنگ های چریکی و پارتیزانی هم دادند و اما فراموش کرده یا دچار شده بودند و فلسفه جهاد که ذیل منطق امامت باعث قرب الهی می شد را از یاد برده بودند. 5⃣ حمایت متاخرانه: تیپولوژی این دسته نیز مثل قبلی ها و حتی بیشتر از مستشاران از جهاتی به یاران امام نزدیک بود. این ها دل در گرو امام داشتند و ایمان و عملکردشان نیز کم و بیش معدل خوبی داشت، اما در و حرکت در معیت ولایت را هنوز نتوانسته بودند به عنوان یک ضرورت اولیه و همیشه همراه، درک نمایند. روزی عبادت، روزی خانواده و روزی مباحث و احکام دیگر را بر ولایت ترجیح دادند و در نهایت نیز کمی دیر یا خیلی دیر به معرکه نصرت شتافتند. 6⃣ حمایت کنشگرانه مومنانه: این طیف که ایمان و معرفت و عمل را بر محور ولایت گره زده بودند و به یک وحدت بینشی_کنشی_گرایشی با مکتب امام رسیده بودند و با تمام وجود و در سراسر زندگی، ذیل گفتمان امام و انقلاب حرکت کرده بودند و در آخرین کنشگری مومنانه نیز با غلبه بر مارپیچ سکوت حاکم و پاشنه آشیل های انفسی و آفاقی چون تردید و تاخیر و حسابگری و...به امام زمان خویش نائل شدند. ✍علیرضامحمدلو https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
با توجه به شرایط کنونی، عملکرد ما در طول چهارسال آینده، باید متناسب با اصولی باشد که ضمن حفظ روحیه جهادی و انقلابی، نسبت به افزایش قدرت تبیینی و متقاعد سازی موثر جامعه هدف اقدام نماییم؛ در ادامه نکاتی در این خصوص ارائه می گردد. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
اصل اول: حفظ وحدت ملی و توجه به توطئه های تفرقه افکنانه اصولی که حضرت امام «ره» از اول نهضت و رهبر معظم انقلاب «مد ظله العالی» در تداوم انقلاب اسلامی، بر آن پایبند بودند. ▪️دشمن سعی دارد تا دو قطبی اصول‌گرا _ اصلاح طلب را تقویت کند. دو قطبی که روبه افول بود؛ نگاهی به نتایج انتخابات مجلس دوازدهم داشته باشیم.[رای نیاوردن «لیست» اصول‌گرا و اصلاح طلب ها/ انتخاب نماینده‌های انقلابی خارج از لیست] ▫️باید حواسمان باشد که در عملکرد‌ها و فعالیت‌هایمان، این اصول را حفظ کنیم. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
اصل دوم: انتقاد و مطالبه‌گری توام با انصاف و اشراف ▪️اینکه اگر میخواهیم مطالبه گری/انتقادی بکنیم، انصاف را رعایت کنیم. و خودمان به آن مسئله اشراف/آشنا باشیم. ▫️بدانیم منطق سیاست خارجه جمهوری اسلامی چیست؟! _شناخت و تشخیص دقیقی از مشکلات اقتصادی داشته باشیم. _بدانیم فرهنگ چیست؛ و نسبت آن را با غیرت دینی و انقلابی بسنجیم. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔰«جنگ روانی» عامل عهدشکنی کوفیان ▫️قسمت اول ▪️پیش از واقعه عاشورا و پس از مرگ معاویه در سال 60 هجری، کوفه به عنوان مرکز تجمع بزرگان و دوستداران اهل بیت، بهترین مکان برای شکل­‌گیری انقلابی بزرگ، و برپایی دوباره حکومت عدل علی(ع) بود. 🔸در این شرایط، کوفه در سال 60 هجری تبدیل شد به بزرگ­ترین معرکه جنگ_علنی و میان دو جبهه حق و باطل. ▪️اولین اقدام شیعیان جنبش نامه­‌نگاری و دعوت از امام حسین(ع) بود که به گواهی تاریخ بیش از 17 هزار نامه به سوی امام روانه شد. زمانی که سفیر امام به کوفه آمد، شیعیان در مساجد خویش به نام امام خطبه خواندند، با سفیر امام بیعت کردند و امام را به پذیرفتن حکومت ایشان دعوت کردند. این اقدامات چنان هراسی را در دل امویانِ کوفه انداخت که با خبرچینی­‌های امثال «عمر ابن سعد» و «شمر ابن ذی الجوشن»، یزید حاکم کوفه را تغییر داد و ابن­‌ زیاد را برای مهار شیعیان و اجرای سیاست سرکوب، مأمورِ کوفه نمود. ▪️در کوفه، شیعیان چنان آزادی عمل پیدا کرده بودند و بر اوضاع غلبه یافته بودند که عبیدالله مجبور شد با لباس مبدل به دارالاماره کوفه برود. اما بعد از اجرای سیاست سرکوب از سوی ابن زیاد، هواداران امام تسلیم نشدند و با طراحی نقشه­‌ای، متحدان «مسلم ابن عقیل» را به قبایل اطراف فرستادند تا از ایشان بیعت بگیرند. با این کار هم امنیت مسلم در مخفیگاه خویش در خانه­‌ی «هانی» حفظ شد و هم توجه دستگاه جاسوسی ابن­‌زیاد به حومه­‌ی کوفه منحرف گردید. ▪️این روشِ زعمای شیعه، خیلی سریع جواب داد و اکثر مردم کوفه هم به بیعت امام در آمدند و هم زنجیروار به یکدیگر متصل شدند تا در هنگام نیاز، متحدانه وارد میدان شوند. که بهترین نمونه آن محاصره برق­‌آسای دارالاماره توسط بی­شمار بیعت­‌کننده و رزمنده­، آماده­‌ی نبرد به فرمان مُسلم بود. ▪️در جبهه مقابل، «عبیدالله ابن زیاد» با بهره­‌ بردن از مشاوره «قاضی شریح»، «شبث ابن ربعی»، «عمر ابن سعید» و «شمر»، به طور کامل نسبت به جماعت کوفی شناخت پیدا کرده بود. وی در ابتدا خیلی محکم با سیاست سرکوب، کار خودش را آغاز کرد، ولی خیلی زود دانست که کوفه شهری است که سرنوشت هر رقابتی در آن از طریق جنگ روانی مشخص می­شود. وی زمانی که «هانی» را به اسارت گرفت و سربازانش او را به شدت زخمی کردند، از نفوذ شخصیت شریح قاضی و تاثیرکلام او بر کوفیان بهره گرفت و خطر قبیله هانی را دفع نمود. گرچه می­دانست که این خطر موقتا دفع شده، رسما در منبر مسجد کوفه شایعه حمله قریب­‌الوقوع لشکر شام به کوفه را مطرح کرد. او کوفیان را از عظمت لشکر شام و بی­رحمی آنان ترساند و از سوی دیگر ذهن مردم کوفه را به قحطی احتمالی جنگ، هتک حرمت نوامیس آن‌ها و مسائل حاشیه­‌ای آن جلب کرد و همین سیاست آرام­‌ آرام ذهن مردم را در اشتغال به انقلاب اسلامی­شان منحرف نمود. ▪️اما آخرین تیرِ ترکش جبهه امام در کوفه، اعلام جهاد مُسلم در حمایت از هانی بود. او می­خواست تا زمانی که کوفیان از هراسِ شایعه­‌ی کذبِ لشکرِ شام، شانه خالی نکرده­‌اند، هانی را نجات داده و دارالاماره کوفه را تسخیر نماید و برای ورود امام آماده شوند. 🔸 ادامه دارد https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔸«جنگ روانی» عامل عهدشکنی کوفیان ▫️قسمت دوم ▪️ اما دومین حربه­‌ی پسرِ زیاد، چیزی بود که پیامبر آن را به عنوان آفت امتش عنوان کرده بود: مال_دنیا! پسرِ زیاد دارایی خزانه کوفه را جمع نمود و به روسای قبایل متحد خویش سپرد تا شمشیر متحدان مسلم را بخرند، زنان کوفی را تهییج کنند و به آن­ها بگویند یا مردانشان به گرفتن انعام عبیدالله و کنار کشیدن از جنگ راضی می­شوند، یا لشکر شام و امیرعبیدالله ناموسشان را به اسارت برده، خانه­‌شان را آتش می­زند و اموالشان را توقیف می­کند. این تدبیر ابن­‌زیاد خیلی زود در کوفه موثر افتاد و لشکر زنان کوفی برای برگرداندن شوهرانشان که دارالاماره را به محاصره درآورده بودند وارد میدان شدند؛ زودتر از آن­چه تصورش می­رفت جبهه حق با وسوسه طلای امویان و هراس از لشکر شامیان، خالی از رزمنده شد. ▪️مسلم، تنها، مجروح و خسته در شبی تاریک، آواره­‌ی کوچه­ های کوفه شد. و شاید بتوان شهادت مسلم در کوفه را پایان تمام داستان­های انقلابی شکست خورده در شهر کوفه دانست. کوفه که شکست خورد، حسین(ع) تغییر مسیر داد و به کربلا رسید. این بار، دیگر نه از طلا خبری بود نه از خطابه زعمای کوفه. امیر کوفه دستور داده بود تا اگر مردی از یک خانواده در لشکر عمر سعد نباشد، مرد را اعدام، خانواده را اسیر و خانه را آتش خواهد زد. ▪️پایان جنگ روانی کوفه، حضور بی­شمار دعوت­‌کننده­‌هایی بود که در کربلا برای کشتن حسین(ع) صف کشیده بودند. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
11.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 منطق مهم برای پاسخ به شبهات انقلاب اسلامی! 🔴 خلاصه تمامی شبهات در یک کلمه! ⁉️ صعود چهل ساله تا چه حد پاسخگوی شبهات است؟ ‼️ آیا با جهاد تبیین ارتباط دارد؟ ♨️ روزی که محمدرضا پهلوی ورزشگاه آزادی را ساخت، قطر توپ فوتبال نداشت!! اما امسال میزبان هست... ⁉️ در ، باید مشکلات و کاستی‌ها را توجیه کرد؟ ‼️ توصیف، تشخیص، تجویز سه اصل مهم برای تبیین ناکارآمدی های واقعی! ‼️ راهکار جلوگیری از مخرج مشترک با دشمن! ⁉️ بدون درک درست از مسئله https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
IMG_20240717_160214_006_۱۷۰۷۲۰۲۴.mp3
4.26M
🔰 منطق مهم برای پاسخ به شبهات انقلاب اسلامی! ▪️پاسخ به شبهه ناکارآمدی نظام https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید
🔰شکستن گارد مخاطب 🔸اولین اصل در تکنیک‌های مربوط به جهاد تبیین که باید همیشه به آن توجه داشت، شکستن گارد مخاطب است. رویدادهای اخیر موجب شده تا مخاطبین مقاومت ویژه ای نسبت به معارفی که از طرف ما منتقل می‌شود، داشته باشند. برای مثال با ورود به یک دبیرستان، بعضی از دانش‌آموزان تلاش میکنند که به فرد اجازه ی گفت وگو ندهند. حتی در دانشگاه‌ها نیز، تلاش برخی بر این است که به صحبت های طرف مقابل گوش ندهند. این مسئله، راهبرد جریان ضد انقلاب برای مقابله با جریان انقلابی است تا جلوی ایجاد گفت وگو و مفاهمه را بگیرد. لیدرهای ضد انقلاب می گویند سخن طرفداران حاکمیت را گوش ندهید و به آنها اجازه ی حرف زدن ندهید. اغلب آن ها نیز با استناد به این جمله «چهل و سه سال است که حرف شما را شنیده‌ایم، دیگر کافیست » از گفت وگو فاصله می گیرند. 🔹این مقاومت[شکستن گارد] نیز گاهی با شوخی و گاهی با همراه شدن با او صورت می پذیرد. می توان با این جمله آغاز کرد: «مگر شما اعتراض نداری؟! من هم اعتراض دارم! من هم مثل شما نسبت به گرانی، اختلاس و بسیاری از مشکلات اعتراض و انتقاد دارم. حرف شما این است که صنعت خودرو ضعیف است، من هم می گویم ضعیف است ». از طریق این همراهی، مقاومت طرف مقابل شکسته می شود و راحت‌تر میتوان با او در رابطه با مسائل بعدی گفت‌وگو کرد. https://eitaa.com/mc10013 کانال معرف را به دوستان معرفی کنید