eitaa logo
تحصیل اجتهاد محور
638 دنبال‌کننده
131 عکس
29 ویدیو
82 فایل
🔷 این کانال جهت ارائه دروس مجتبی دیانت و برخی مطالب دیگر مرتبط با روش تحصیل اجتهادی تاسیس شده است 🔹ارتباط : @mojtabadianat
مشاهده در ایتا
دانلود
✅استاد شیخ حسین یزدی حفظه الله https://eitaa.com/mdianat/57
مطول18.mp3
7.74M
مطول/خطبه ی مصنف/جلسه18 https://eitaa.com/mdianat
مطول19.mp3
6.63M
مطول/خطبه ی مصنف/جلسه19 https://eitaa.com/mdianat
✅حجه الاسلام رضا مختاری https://eitaa.com/mdianat
مطول20.mp3
12.76M
مطول/مقدمه فی تعریف الفصاحه والبلاغه/جلسه20 https://eitaa.com/mdianat
✅شیخنا الاستاذ:هر انسان عاقلی تعطیلی را از زندگی خود حذف می کند وبه جای آن برنامه ای را به برنامه ی دیگر تبدیل می کند تا چه رسد به فرهیختگان https://eitaa.com/mdianat
✅برنامه ریزی آموزشی برای استعدادهای مختلف: این روش صحیحی نیست که بدون توجه به استعدادهای مختلف و گوناگون، تمام افراد یک نواخت مشغول تحصیل باشند. ما باید طلّاب را بگونۀ دقیق طبقه بندی کنیم و برای هر طبقه ای، آن اندازه که امکانات لازم دارد؛ فراهم بکنیم. کسی که استعداد کافی دارد و مشخّص شده است که میتواند در این زمینه توفیق بدست آورد، برای وی یادگرفتن زبان انگلیسی خیلی ضرورت ندارد. امّا اگر کسی بخواهد خطیب و مبلغ باشد و در این زمینه استعداد کافی داشته باشد، برای وی ضرورت دارد که زبان عربی و انگلیسی را خوب بداند. (حضرت آیه الله العظمی حاج شیخ حسین نوری همدانی مد ظله العالی _ آینه داران حقیقت _ ص 486) https://eitaa.com/mdianat
مطول21.mp3
13.42M
مطول/مقدمه فی تعریف الفصاحه والبلاغه/جلسه21 https://eitaa.com/mdianat
✅حجه الاسلام ربانی بیرجندی: استاد محمد قزوینی می گوید: من برای سفر مطالعاتی به برلین رفتم والان در کتابخانه ی برلین مشغول استخراج درهای مغنی اللبیب هستم من بارها به طلبه ها گفته ام که: ما آبروی مغنی اللبیب را برده ایم به خاطر این که این کتاب در کشور ما یک کتاب نحوی شده است در حالیکه در کشورهای عربی وغربی که روی علوم قرآنی کار می کنند مغنی اللبیب یک کتاب علوم قرانی است https://eitaa.com/mdianat
ای فَرَس با تو چه رخ داده که خود باخته ای مگر این گونه که ماتی! تو شه انداخته ای؟ ای همایون فرس پادشه سدره مقام که چراگاه بهشت است تورا جای خرام نه رکابی زتو برجاست نه زین و نه لگام مگرای پیک سبک پا! به سر شاه انام چه بلا رفته که با خویش نپرداخته ای؟ تا صهیل تو همی آمدی ای پیک امید بر همه اهل حرم بود صدای تو نوید کاینک آید زپی پرسش ما شاه شهید مگر این بار خداوند حرم را چه رسید؟ کای فرس شیهه زنان برحرمش تاخته ای؟ اگر آورده ای ای هد هد فرخنده سیر ز سلیمان و نگینش بر بلقیس خبر زچه آلوده به خون تاج تو؟ خاکم بر سر راست گو تخت سلیمان شده برباد مگر تو زبهر خبر از تیر پری ساخته ای! آن شهی را که به امرش فکند سایه سحاب خواهد ار آب، شود خاک در عالم نایاب طعنه بر لجّه ی تیار زند موج سراب دیده ای کشته مگر، تشنه لبش بر لب آب که چنین ناله به عیّوق برافراخته ای؟ تو که غلطان زسر زین، نگونش دیدی در میان سپه دشمن دونش دیدی ای فرس راست به من گوی که چونش دیدی تو به چشمان خود، آغشته به خونش دیدی؟ یا قتیل دگری بود تو نشناخته ای؟ بوی خون آید از این کاکل ویال و تن تو شد مگر کشته ی روبه، شه شیر اوژن تو دل افسرده ی من آب شد از دیدن تو فاش گو، برق که آتش زده بر خرمن تو؟ که چنین غلغله در بحر و بر انداخته ای؟ (نيّر تبريزي)
🔶عمده ی تهدیدها واسیب های کنونی حوزه ناشی از عدول از اصول و سنت های آزموده ی علمی تربیتی حوزه ها و گرته برداری ناقص از تجربه ی ناکامیاب نظام آموزشی و وارداتی غربی در دانشگاه های کشور است 🔴ادعای کسی که چهل سال با دغدغه ی تربیت نیروی کارامد و صالح به تحقیق مشغول بوده ✅برگرفته از کتاب نظام علمی آموزشی پرورش مآل«طرحی برای تحول بنیادین حوزه بر اساس نظریه ی اموزش پرورش مآل»-آیت الله علی اکبر رشاد https://eitaa.com/mdianat