فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حمله جنگندههای اسرائیلی به منطقه سیده زینب در حاشیه دمشق
☫#بسیج_کارکنان_دانشگاه_علامه_طباطبایی☫
☫@me_atu ☫
سخنرانی_دکتر_جلیلی_در_جلسهی_هفتاد_و_چهارم_حکمت_سیاسی_اسلام_در_قرآن.mp3
32.2M
🎙 #صوت_جلسه | نسخهی صوتی جلسهی هفتاد و چهارم حکمت سیاسی اسلام در قرآن با موضوع
«دانشآموزان؛ پیشگام در راه انقلاب»؛
۸ آبان ۱۴۰۳
#دکتر_سعید_جلیلی
☫#بسیج_کارکنان_دانشگاه_علامه_طباطبایی☫
☫@me_atu ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا بی بیو (نتانیاهو) لخت نکردن زود باشید :)
☫#بسیج_کارکنان_دانشگاه_علامه_طباطبایی☫
☫@me_atu ☫
⭕️این متن یعنی قضیهی بی حجابی رو درست فهمیدی!
@me_atu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴او مثل شما نبود با شما کاملا فرق داشت تمسخرش کردید اما ...
@me_atu
این روایتی است از ایرانی ضعیف در زمان قاجار و پهلوی تا ایرانی قدرتمند در زمان جمهوری اسلامی ایران
☫#بسیج_کارکنان_دانشگاه_علامه_طباطبایی☫
☫@me_atu ☫
50.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم| نماهنگ «فتح خیبر»
اثر جدید ابوذر روحی
نماهنگ «فتح خیبر» بهمنظور همدردی با مردم فلسطین و لبنان و جبهه مقاومت، با صدای ابوذر روحی رونمایی شد.
این نماهنگ، با صدای ابوذر روحی، با تهیهکنندگی مرکز رسانهای نهضت و با همکاری سپاه پاسداران شهرستان لنگرود ساخته شده است.
#ابوذر_روحی
#نماهنگ_فتح_خیبر
#گیلان
#لنگرود
☫#بسیج_کارکنان_دانشگاه_علامه_طباطبایی☫
☫@me_atu ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای همهی آنها که #محترمانه رفتن را پذیرفتند، به حرمت همهی دندانقروچههای بعد از بغض، به حرمت همه #صبوری ها و #سکوت های مومنانه و به حرمت همهی چایی های یخ کرده و فتیله کردن پرز فرش...
به حرمت همهی زلزدنها به شکاف سقف و سیگارهای توی تراس...
حکمت این است : دل سپردن به آنچه بالاسری مقدر کردهاست.
آنکه رفته حتما دلیلی محکم برای بستن کولهاش داشته و رفته ...
دعایش کن...
آنکه مانده و حرمت لحظات خوب را نگاه داشته و رنج کشیده و حسرت یک #آخ بلند را بر دل روزگار داشته دلم میگوید صبر بر رفته پیش خدا حرمت جانباز دارد، یک تکه از وجودش را راضی شده که برود...
مثل اهدای عضو...
#صبر تلخ است اما میوهی شیرینی دارد. صبر کن و به جان بخر...
خدا چیزی که میگیرد در عوضش چیزی بهتر برایت کنار گذاشته...
آه بکش و حسرت یک فریاد و پژواکش را بر جگر کوههای اطرافت بگذار ...
آه نام کوچک خداوند است که یک الف و لام معرفه بر سر آن گذاشتهاند که با بقیه اشتباهش نگیری ...
الآه ... همان #الله است ...
تنهایی؟
قبول دارم دورت بگردم ...
همدردیم ...
من و تو و همهی آدمهای این کرهی خیس ...
تنهایی رنج بشر معاصر است...
تنهایی؟
یعنی از خدا تنها تر؟؟
خودش توی کتابش گفته : ما ودعک ربک و ماقلی ...
ولت نکرده ...
و لسوف یعطیک ربک فترضی...
قول داده از دلت در میآورد...
گریه کن ...
بغض کن...
آه بکش ...
ولی حرمت تنهایی ات را نگاه دار...
شیرین است...
ببین کی گفتم ...
☫#بسیج_کارکنان_دانشگاه_علامه_طباطبایی☫
☫@me_atu ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیوه جنگ رسانه ای(جنگ زرگری) نتانیاهو و اردوغان
☫#بسیج_کارکنان_دانشگاه_علامه_طباطبایی☫
☫@me_atu ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ خبری که رئیس جمهور اعلام کرد خبری نکنید!
پزشکیان:
🔹️ ترکمنستان حاضر نیست با دولت ما قرارداد گازی ببندد.
🔹️حالا اینها رو زیاد خبری هم نکنید اگر هم خبری کردید که کردید.
✍آقای پزشکیان همه ماجرا رو تعریف نکرد.
✍جناب پزشکیان امروز در بین نهجالبلاغه خوانی شفاهی اشارهای به قرارداد گاز ترکمنستان داشتند و گفتند:
ترکمنستان حاضر نیست با دولت ما قرارداد گازی ببندد چون به تعهداتمان عمل نکردیم و...
از این جمله زیرکانه پزشکیان دو پیام به ذهن متبادر میشود:
۱-افت فشار و قطعی گاز در شمال کشور مخصوصا مناطق شمال شرقی خواهیم داشت
۲- تبرئه این دولت و تحمیل کردن بار این اتفاق ناخوشایند به دولتهای قبل به دلیل عدم انجام تعهد از طرف آنها در گذشته نسبت به ترکمنستان.
✍شاید آقای پزشکیان در ظاهر اسمی از شهید رییسی به زبان نیاورده باشد اما وقتی تمام ماجرا آنگونه که رخ داده بیان نگردد ناخواسته بعضی توجهات به سمت دولت قبل از ایشان کشیده میشود که دولت شهید رئیس ست.
اما حقیقت چیست؟
حقیقت این است که این بی تعهدی مربوط به دولت حسن روحانی و دلیلش هم قرارداد خسارت باریست که زنگنه وزیر نفت دولت روحانی، بدون توجه به منافع ایران با امضاء این قرارداد و ضمائم و الحاقیه های نامتعارف این قرارداد بر ایران تحمیل کرد که در نهایت با شکایت دولت ترکمنستان در ICC سوییس، ایران به حدود ۲ میلیارد دلار اصل بدهی و خسارت این قرارداد به ترکمنستان محکوم شد!
خلاصه اینکه این بدهی در دولت روحانی پرداخت نشد تا اینکه بار سنگین پرداخت آن بر عهده دولت شهید رییسی قرار گرفت.
☫#بسیج_کارکنان_دانشگاه_علامه_طباطبایی☫
☫@me_atu ☫
بسیج کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی🇵🇸🇸🇾🇱🇧🇮🇷🇮🇶🇧🇭🇾🇪
♨️ خبری که رئیس جمهور اعلام کرد خبری نکنید! پزشکیان: 🔹️ ترکمنستان حاضر نیست با دولت ما قرارداد گازی
✍در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۹ آقای اوجی وزیر نفت دولت شهید رئیسی اعلام کرد اصل بدهی یک میلیارد و ششصدو پنجاه میلیون دلاری به جا مانده از دولت روحانی بابت قرارداد گازی به ترکمنستان در سه قسط پرداخت شد.
و مقرر شد الباقی هم تا سقف خسارت تعیین شده به مرور پرداخت شود.
همزمان با پرداخت این بدهی رئیس کنسرسیوم دولتی "ترکمن گاز" آقای باتیر امانوف با اظهار خوشحالی به خبرنگاران اعلام کرد:
با شروع دولت سیزدهم در ایران، واردات گاز به ایران آغاز خواهد شد.
☫#بسیج_کارکنان_دانشگاه_علامه_طباطبایی☫
☫@me_atu ☫
بسیج کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی🇵🇸🇸🇾🇱🇧🇮🇷🇮🇶🇧🇭🇾🇪
♨️ خبری که رئیس جمهور اعلام کرد خبری نکنید! پزشکیان: 🔹️ ترکمنستان حاضر نیست با دولت ما قرارداد گازی
✍همه چیز برای انجام این قرارداد آماده و مطلوب طرفین بود تا اینکه حادثه شهادت شهید رییسی که به لحاظ خوش عهدی و عمل به تعهد مورد تایید دولت ترکمنستان بود اتفاق افتاد.
از طرفی با روی کار آمدن دولت معروف به غربگرای جدید در ایران که برای همگان تداعی کننده همان دولت سوم روحانی بود، مجدد حس بی اعتمادی در مقامات ترکمنستان بوجود آمد و ترجیح داده شد تن به چنین قراردادی با ایران ندهند.
حالا خودتان این ماجرا را با آنچه که امروز از زبان پزشکیان که همواره حامی دولت روحانی بوده مطرح و برداشت شد مقایسه کنید.
#دلم_برای_رئیسی_سوخت
☫#بسیج_کارکنان_دانشگاه_علامه_طباطبایی☫
☫@me_atu ☫
رفتار عجیب ایرانیان و خاورمیانهایها؛
چرا به جای ترس، جنگ را شوخی میگیرند؟
بخش یک
https://eitaa.com/me_atu/42948
بخش دو
https://eitaa.com/me_atu/42949
بخش سه
https://eitaa.com/me_atu/42950
☫#بسیج_کارکنان_دانشگاه_علامه_طباطبایی☫
☫@me_atu ☫
بسیج کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی🇵🇸🇸🇾🇱🇧🇮🇷🇮🇶🇧🇭🇾🇪
رفتار عجیب ایرانیان و خاورمیانهایها؛ چرا به جای ترس، جنگ را شوخی میگیرند؟
با گذشت یک سال از جنگ غزه که ایرانیان نیز در دو عملیات وعده صادق ۱ و ۲ و حمله اخیر رژیم اسرائیل، پسلرزههای آن را لمس کردند، گویی نوع واکنش مردم ایران و منطقه به جنگ، بمباران و ناآرامی با دیگر مردم دنیا تفاوتهایی دارد.
عکاسی از پشتبام بهجای فرار به پناهگاه
جنگ در یک سال اخیر جنبهای از زندگی مردم غزه و لبنان را در شبکههای اجتماعی به تصویر کشیده که نشان میدهد این مردم حتی در میانه جنگهای سنگین و طولانی هم زندگی را ادامه میدهند. روی دیگر این بیگانگی با ترس را میتوان در رفتار مردم ایران در جریان دو عملیات وعده صادق ۱ و ۲ و در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کشور دید.
درحالیکه در کشورهای دیگر و مناطقی مانند سرزمینهای اشغالی، اولین و سریعترین واکنش مردم به حملات جنگی، فرار و پناهبردن به پناهگاهها و مناطق امن است، اما در نمونههای اخیر در میان مردم کشورهای منطقه خاورمیانه که درگیر جنگ با رژیم صهیونیستی هستند، واکنشی متفاوت را شاهد بودیم.
برخلاف ساکنان سرزمینهای اشغالی، مردم این کشورها در مواردی نهتنها به زیرزمینها و نقاط امن نرفتند، بلکه با حضور روی پشتبام خانههایشان به تماشای این حملات یا گرفتن عکس و فیلم از آن مشغول شدند.
۴ آبان ۱۴۰۳، شبی که رژیم اسرائیل به ایران حمله کرد برخی از مردم در زمان حمله تنها صدای پدافند را در بعضی از مناطق شنیدند و برخی دیگر حتی متوجه این صداها هم نشدند. فردای حمله هوایی به ایران هم زندگی عادی مردم ایران جریان داشت و حتی برخی بیخبر از حملات شب گذشته بودند. آرامش عمومی حاکم بر کشور همزمان با حمله از چشم رسانههای خارجی هم دور نماند و برخی از آنها مثل آسوشیتدپرس و یورونیوز، تصاویری از مردم ایران در فردای شب حمله به ایران منتشر کردند و وضعیت عادی و آرام ایران را به تصویر کشیدند.
جنگ، سوژه شوخیهای حقیقی و مجازی
رویکرد پربسامد بسیاری از ایرانیان به این درگیریها، در فضای حقیقی و مجازی، طنز و شوخی بوده، درحالیکه واکنش طبیعی به جنگ که در بسیاری از کشورها نیز دیده میشود، نگرانی و اندوه است. تصاویر واکنشهای متفاوت به این عملیات و حملات در سکوهای مختلف شبکههای اجتماعی نیز منتشر شده و حتی به جمع کاربران غیرایرانی هم راه پیدا کرد.
برخی کاربران ایرانی این حملات را کوچک دانستند و برخی دیگر رهگیری موشکها توسط پدافند هوایی ارتش ایران را کاری شجاعانه خوانده و آن را تحسین کردند. به صدا در نیامدن آژیر هشدار و مقایسه آن با موقعیتهای مشابه در سرزمینهای اشغالی هم از دیگر مواردی بود که موردتوجه کاربران شبکههای اجتماعی قرار گرفت. گرچه شوخیهای کاربران فارسیزبان شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) با موضوع حمله رژیم صهیونیستی به ایران واکنش جریانات مختلف را به همراه داشت و برخی آن را مصداق کوچکنمایی یا غفلت از واقعیت میدانستند، اما از یک پدیده جالب حکایت داشت و آن هم «نوع مواجهه متفاوت مردم ایران و خاورمیانه با مسئله جنگ» بود. اما دلیل این رویکرد چیست؟ آیا دلیل اجتماعی دارد و به خلقیات مردم برمیگردد یا بهخاطر اطمینان آنهاست و یا ناشی از موضع بیتفاوتی؟
قدمت نزاع و جنگ در خاورمیانه، آن را پذیرفتنیتر کرده
سعیده زادقناد دانشآموخته علوم ارتباطات اجتماعی در پاسخ به این سؤال که علت تابآوری و روحیه بالای مردم خاورمیانه و بهویژه ایران درحالیکه مدام در تنش جنگ بوده و یا سایه جنگ همواره بر سر آنهاست، به ایرنا میگوید: باید این موضوع را در بستری تاریخی دید و بررسی و تحلیل کرد.
خاورمیانه بستر شکلگیری تمدنهای بزرگی است که قدمتی دیرینه دارند و هر تمدنی در فرایند شکلگیری، تثبیت، اوج و افولش، نمیتواند از مفهوم «نزاع» و در شکل تقویتشده آن «جنگ» به دور باشد. زیرا تمدنها هر میزان که شکوفا و حتی مترقی باشند، مفهوم دیگری را برساخت میکنند و همین مفهوم بسترساز جدایی و فاصله افتادن میان انسانها میشود. از تمدنهای الهی شرق میانه گرفته تا تمدنهای غیرالهی آن نیز از این قاعده مستثنی نبودهاند.
گاهی ادیان ظهور کرده در این مناطق، دعوت به مبارزه برای گسترش حق و فرمان الهی را در رأس برنامههای خود قرار دادهاند و گاه تمدنهایی که سودای کشورگشایی داشتهاند، جنگ را با شعار گسترش صلح برگزیدهاند؛ بنابراین قدمت نزاع و جنگ در این منطقه، خود عاملی برای پذیرش راحتتر آن در خاورمیانه است.
تأثیر مقدس شدن جنگ در تحمل مصائب
وی میافزاید: از طرفی دیگر وقتی به حضور ادیان الهی در این منطقه میاندیشیم، گرهخوردن جنگ و نبرد و مقدس شدن آن حائز اهمیت میشود، گویی فرد در خاورمیانه به دنیا آمده تا از آرمانی خدایی دفاع کند و در ذهن او این مسئله ریشه تاریخی دارد.
بسیج کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی🇵🇸🇸🇾🇱🇧🇮🇷🇮🇶🇧🇭🇾🇪
پس قداست مفاهیم دینی و تلاش برای پاسداشت آنها نیز میتواند در تحمل مصائب و داشتن نگاه آرمانی به نبرد بسیار اثرگذار باشد
ملیگرایی ایرانی و عربی
گذشته از ایدئولوژیهای دینی، ملیگرایی آشکار و پنهان در این منطقه مثلا در ایران و تعصب قومی و قبیلهای در میان اعراب این حوزه نیز در تحمل دشواریهای جنگ تأثیرگذار بوده است. تلاش برای گسترش قلمروهای حکومتی باتکیهبر مضامینی مانند «ایران بزرگ» یا فقدان تحمل حضور مستقیم و غیرمستقیم استعمارگران و میل به زدودن منطقه از حضور آنها، نمیتواند در شکلگیری روحیه مبارزه گری و تقویت توان تحمل مشکلات ناشی از جنگ بیتأثیر باشد.
تاریخ اوج و افول سلسلهها را نیز در این منطقه نباید از نظر دور داشت. کشور ما، بیش از سایر کشورهای کنونی منطقه، شاهد اوج و افول سلسلهها بوده است. هجوم یونانیها، حمله اعراب و تهاجم مغولان در مقیاسی بزرگ و خانمانسوز و محاصرهها و جنگهای کوچکتر، آمادگی نسلها را برای پذیرش اتفاقات جدید خشونتآمیز بیشتر کرده است.اتفاقاتی که شاید مناطق و کشورها در قارههای دیگر کمتر نوعی از آن را تجربه کرده باشند
«این نیز بگذرد» تابآوری را تقویت میکند
به گفته خانم زادقناد، علاوه براین در خاورمیانه افراد،نسل به نسل این اتفاقات را تجربه کردهاند و به دلیل اینکه عنصری از فرهنگ آن را ارث برده است، در کنار آمادگی همیشگی برای جنگ، با فلسفه عمیقی زیست میکند که تعبیر عامیانه و ساده آن میشود: «این نیز بگذرد» و این فلسفه، تابآوری را در او تقویت میکند
نکته مهم دیگر، پیوند خوردن روحیه ساکنان خاورمیانه با جنگاوری و سلحشوری است که با فرهنگ آنها بهویژه در حوزه ادبیات حماسی در ارتباط است. شاید نتوان بدون ارجاع به اسطورههای ملی مانند رستم، آرش، سیاوش یا قهرمانهای مذهبی همانند امام علی (ع) و امام حسین (ع)، احساسات حماسی جامعه ایرانی را تحریک کرد
شاید گفته شود ادبیات حماسی در تمدنی چون یونان نیز وجود داشته و آثار هومر ادعای رقابت با شاهکاری چون شاهنامه را دارد، اما بستری که تمدن یونانی در آن حرکت کرده و یونانی که امروز میشناسیم، با شرایط خاورمیانهای کشور ایران تفاوت فراوان دارد. به این موضوع تعصب عربی و در خود ایران فرهنگ و غیرت قومی را هم باید افزود که جنگاوری در میان برخی اقوام ارزش محسوب میشود و تحمل مصائب جنگ پذیرفتنیتر از سایر قومیتهاست. مجموعه عواملی که به آن اشاره شد و در کنار دلایل دیگر میتواند نقشی مهم در تابآوری انسان در خاورمیانه ایفا کنند.
قبلاً داستان جنگ،روایت فاتحان بود
زادقناد که «پژوهشگر خلقیات ایرانیان» است، در ادامه درباره نوع مواجهه مردم دنیا با جنگ در واقعیت و در شبکههای اجتماعی گفت: برای بررسی این موضوع باید بهپیش از شکلگیری و بهویژه توسعه رسانههای ارتباطجمعی، بازگردیم و باز هم از تاریخ حرف بزنیم. آنچه ما از تاریخ میدانیم، مجموعهای است مشتمل بر زندگی و عملکرد شاهان و صاحبان قدرت که همین موضوع تاریخ اجتماعی و شناخت زیست عمومی پیشینیان را دشوار میکند.
در چنین شرایطی، داستان جنگ نیز روایت فاتحان بوده است، آن هم به سبکی که خود میپسندیدهاند و قلم مورخانشان آنها را یاری کرده است؛ بنابراین روایت جنگ در فتحنامهها و متون تاریخی گنجانده میشد که خاستگاهی حکومتی داشتند و اصولاً مردم عادی در روایتگری جنگ بینقش بودهاند.
با توسعه رسانههای جمعی در دوره معاصر، معادلات روزبهروز بیشتر تغییر کرد و نقش مردم در روایت و واکنش نسبت به جنگ و جنگاوری تغییر کرد و تعبیر «رسانه، پیام است» از مکلوهان، که پیام را به شکل رسانه نسبت میدهد نه محتوای آن، معنا پیدا کرد. این رویه با ظهور رسانههای اجتماعی بیشتر متحول شد و وقتی افراد خود را بهمانند «شهروند ـ خبرنگار» درک میکنند، این سیل اخبار است که در بحرانهایی مانند جنگ، سیل، زلزله و نظایر آنها جاری میشود که به طور طبیعی اخبار جعلی و محتواهای دستکاری کننده افکار عمومی هم در این جریان سیلآسا حضور دارد.
از سوی دیگر شبکههای اجتماعی، جایگاهی برای تظاهرات اجتماعی کاربران نیز هستند و آنها در بحرانهایی مانند جنگ، احساسی را تجربه میکنند که افراد در پشتجبهههای کلاسیک جنگ داشتند. رسانههای اجتماعی واقعیت عریانتری از جنگ را عیان میکنند و جنگ مانند گذشته صرفاً سنگر و سرباز و اسلحهای نیست که پیروزی فردای عملیاتی شبانه را نوید میدهند.
بسیج کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی🇵🇸🇸🇾🇱🇧🇮🇷🇮🇶🇧🇭🇾🇪
روایت دیروز از جنگ، شهید یا کشتهای است که تیر میخورد و در راه وطنش میمیرد و جاودانه میشود، مرگی بدون روایت تصویری، آرمانگرایانه و اشتیاق بخش برای آنهایی که تصوری از جاندادن و تسلیمشدن در مقابل مرگ ندارند، اما روایت امروز جنگ که رسانههای اجتماعی به طور گسترده آن را به نمایش میگذارند، پهپادی است که تا آخرین لحظه، قربانی خود را تعقیب میکند و به التماسهای او برای زندهماندن توجهی ندارد.
وجه جدیدی از روایتهای جنگی نیز در حال شکلگیری است که فناوریهایی مانند هوش مصنوعی آن را خلق میکند و بهصورت وسیع در شبکههای اجتماعی منتشر میشود،روایتهایی که گاه آنقدر به حقیقت شباهت دارند که خود تبدیل به بهترین ابزار برای جعل حقیقت شدهاند و جالب آنکه بسیار جلوتر از سواد رسانهای مخاطبان عامه حرکت میکنند.
شبکههای اجتماعی در نقش پناهگاه زمان جنگ
در کنار این موضوعات، به نقش مهم دیگری از شبکههای اجتماعی نیز میتوان اشاره کرد و آن نقش پناهگاهی این رسانههاست.
پناهگاهها هنگام جنگ و اردوگاهها زمان سیل و زلزله، جمعیتی را در کنار هم نگه میدارند که همگی در حال تجربه مصیبتی مشترکاند و انسانها در سوگ جمعی، بهتر با غم خود کنار میآیند و شاید در همان لحظات غمبار، روزنههای به شادی نیز باز کنند. این مسئله را میتوان در بحرانهای اخیر کشورمان در شبکههای اجتماعی شاهد باشیم. بهعنوانمثال فضای طنز حاکم بر این شبکهها در اوج حملات دشمن، نه وطنفروشی است و نه بیتفاوتی، بلکه فرایندی روانی برای ایجاد نوعی آرامش و بقای اجتماعی است.
باورهایی قویتر از هراس
زادقناد در پاسخ به این سؤال که آیا سبک زندگی و باورهای مردم بر نوع مواجهه آنها با جنگ تأثیر دارد، گفت: بدون شک اثرگذار است، فضایی که انسانها در آن متولد و بزرگ شدهاند، میزان آشنایی با حوادث تاریخی، جریانات سیاسی ملی و بینالمللی در گذشته و حال، میزان اعتقادات به ایدئولوژیها، باورمندی به زندگی پس از مرگ، میزان وابستگی به زندگی مادی و عزیزان، ناامیدی و امیدواری، سطح باورمندی به ارزشهایی مانند وطنپرستی، سطح رفاه و امنیت در زندگی و مهمتر از همه داشتن سابقه و تجربهای از جنگ، مواجهه افراد با این پدیده را متفاوت میکند.
علاوه بر این موضوع، نقش شبکههای اجتماعی بهعنوان بخش تفکیکناپذیر زندگی و میزان دسترسی به آنها در تهییج نسبت به جنگ و یا ایجاد هراس از آن پررنگ است و نمیتوان آن را از عوامل تأثیرگذار بر انسان درگیر جنگ ندانست.
☫#بسیج_کارکنان_دانشگاه_علامه_طباطبایی☫
☫@me_atu ☫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢ایرانیهایی که روز قیامت با نتانیاهو محشور میشن😐‼️
استاد شجاعی
☫#بسیج_کارکنان_دانشگاه_علامه_طباطبایی☫
☫@me_atu ☫