eitaa logo
بسیج کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی🇵🇸🇸🇾🇱🇧🇮🇷🇮🇶🇧🇭🇾🇪
309 دنبال‌کننده
19.1هزار عکس
19.1هزار ویدیو
414 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
50.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم| نماهنگ «فتح خیبر» اثر جدید ابوذر روحی نماهنگ «فتح خیبر» به‌منظور همدردی با مردم فلسطین و لبنان و جبهه مقاومت، با صدای ابوذر روحی رونمایی شد. این نماهنگ، با صدای ابوذر روحی، با تهیه‌کنندگی مرکز رسانه‌ای نهضت و با همکاری سپاه پاسداران شهرستان لنگرود ساخته شده است. ☫ ☫‎@me_atu
23.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برای همه‌ی آن‌ها که رفتن را پذیرفتند، به حرمت همه‌ی دندان‌قروچه‌های بعد از بغض، به حرمت همه ها و های مومنانه و به حرمت همه‌ی چایی های یخ کرده و فتیله کردن پرز فرش... به حرمت همه‌ی زل‌زدنها به شکاف سقف و سیگارهای توی تراس... حکمت این است : دل سپردن به آنچه بالاسری مقدر کرده‌است. آنکه رفته حتما دلیلی محکم‌ برای بستن کوله‌اش داشته و رفته ... دعایش کن... آنکه مانده و‌ حرمت لحظات خوب را نگاه داشته و رنج کشیده و حسرت یک بلند را بر دل روزگار داشته دلم می‌گوید صبر بر رفته پیش خدا حرمت جانباز دارد، یک تکه از وجودش را راضی شده که برود... مثل اهدای عضو... تلخ است اما میوه‌ی شیرینی دارد. صبر کن و به جان بخر... خدا چیزی که می‌گیرد در عوضش چیزی بهتر برایت کنار گذاشته... آه بکش و‌ حسرت یک فریاد و پژواکش را بر جگر کوههای اطرافت بگذار ... آه نام کوچک خداوند است که یک الف و لام معرفه بر سر آن گذاشته‌اند که با بقیه اشتباهش نگیری ... الآه ... همان است ... تنهایی؟ قبول دارم دورت بگردم ... همدردیم ... من و تو و همه‌ی آدم‌های این کره‌ی خیس ... تنهایی رنج بشر معاصر است... تنهایی؟ یعنی از خدا تنها تر؟؟ خودش توی کتابش گفته : ما ودعک ربک و ماقلی ... ولت نکرده ... و لسوف یعطیک ربک فترضی... قول داده از دلت در می‌آورد... گریه کن ... بغض کن... آه بکش ... ولی حرمت تنهایی ات را نگاه دار... شیرین است... ببین کی گفتم ... ☫☫ ☫‎@me_atu
9.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️ خبری که رئیس جمهور اعلام کرد خبری نکنید! پزشکیان: 🔹️ ترکمنستان حاضر نیست با دولت ما قرارداد گازی ببندد. 🔹️حالا این‌ها رو زیاد خبری هم نکنید اگر هم خبری کردید که کردید. ✍آقای پزشکیان همه ماجرا رو تعریف نکرد. ✍جناب پزشکیان امروز در بین نهج‌البلاغه خوانی شفاهی اشاره‌‌ای به قرارداد گاز ترکمنستان داشتند و گفتند: ترکمنستان حاضر نیست با دولت ما قرارداد گازی ببندد چون به تعهداتمان عمل نکردیم و... از این جمله زیرکانه پزشکیان دو پیام به ذهن متبادر میشود: ۱-افت فشار و قطعی گاز در شمال کشور مخصوصا مناطق شمال شرقی خواهیم داشت ۲- تبرئه این دولت و تحمیل کردن بار این اتفاق ناخوشایند به دولتهای قبل به دلیل عدم انجام تعهد از طرف آنها در گذشته نسبت به ترکمنستان. ✍شاید آقای پزشکیان در ظاهر اسمی از شهید رییسی به زبان نیاورده باشد اما وقتی تمام ماجرا آنگونه که رخ داده بیان نگردد ناخواسته بعضی توجهات به سمت دولت قبل از ایشان کشیده میشود که دولت شهید رئیس ست. اما حقیقت چیست؟ حقیقت این است که این بی تعهدی مربوط به دولت حسن روحانی و دلیلش هم قرارداد خسارت باریست که زنگنه وزیر نفت دولت روحانی، بدون توجه به منافع ایران با امضاء این قرارداد و ضمائم و الحاقیه های نامتعارف این قرارداد بر ایران تحمیل کرد که در نهایت با شکایت دولت ترکمنستان در ICC سوییس، ایران به حدود ۲ میلیارد دلار اصل بدهی و خسارت این قرارداد به ترکمنستان محکوم شد! خلاصه اینکه این بدهی در دولت روحانی پرداخت نشد تا اینکه بار سنگین پرداخت آن بر عهده دولت شهید رییسی قرار گرفت. ☫ ☫‎@me_atu
بسیج کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی🇵🇸🇸🇾🇱🇧🇮🇷🇮🇶🇧🇭🇾🇪
♨️ خبری که رئیس جمهور اعلام کرد خبری نکنید! پزشکیان: 🔹️ ترکمنستان حاضر نیست با دولت ما قرارداد گازی
✍در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۹ آقای اوجی وزیر نفت دولت شهید رئیسی اعلام کرد اصل بدهی یک میلیارد و ششصدو پنجاه میلیون دلاری به جا مانده از دولت روحانی بابت قرارداد گازی به ترکمنستان در سه قسط پرداخت شد. و مقرر شد الباقی هم تا سقف خسارت تعیین شده به مرور پرداخت شود. همزمان با پرداخت این بدهی رئیس کنسرسیوم دولتی "ترکمن گاز" آقای باتیر امانوف با اظهار خوشحالی به خبرنگاران اعلام کرد: با شروع دولت سیزدهم در ایران، واردات گاز به ایران آغاز خواهد شد. ☫☫ ☫‎@me_atu
بسیج کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی🇵🇸🇸🇾🇱🇧🇮🇷🇮🇶🇧🇭🇾🇪
♨️ خبری که رئیس جمهور اعلام کرد خبری نکنید! پزشکیان: 🔹️ ترکمنستان حاضر نیست با دولت ما قرارداد گازی
✍همه چیز برای انجام این قرارداد آماده و مطلوب طرفین بود تا اینکه حادثه شهادت شهید رییسی که به لحاظ خوش عهدی و عمل به تعهد مورد تایید دولت ترکمنستان بود اتفاق افتاد. از طرفی با روی کار آمدن دولت معروف به غربگرای جدید در ایران که برای همگان تداعی کننده همان دولت سوم روحانی بود، مجدد حس بی اعتمادی در مقامات ترکمنستان بوجود آمد و ترجیح داده شد تن به چنین قراردادی با ایران ندهند. حالا خودتان این ماجرا را با آنچه که امروز از زبان پزشکیان که همواره حامی دولت روحانی بوده مطرح و برداشت شد مقایسه کنید. ☫ ☫‎@me_atu
رفتار عجیب ایرانیان و خاورمیانه‌ای‌ها؛ چرا به جای ترس، جنگ را شوخی می‌گیرند؟ بخش یک https://eitaa.com/me_atu/42948 بخش دو https://eitaa.com/me_atu/42949 بخش سه https://eitaa.com/me_atu/42950☫ ☫‎@me_atu
بسیج کارکنان دانشگاه علامه طباطبایی🇵🇸🇸🇾🇱🇧🇮🇷🇮🇶🇧🇭🇾🇪
رفتار عجیب ایرانیان و خاورمیانه‌ای‌ها؛ چرا به جای ترس، جنگ را شوخی می‌گیرند؟ با گذشت یک سال از جنگ غزه که ایرانیان نیز در دو عملیات وعده صادق ۱ و ۲ و حمله اخیر رژیم اسرائیل، پس‌لرزه‌های آن را لمس کردند، گویی نوع واکنش مردم ایران و منطقه به جنگ، بمباران و ناآرامی با دیگر مردم دنیا تفاوت‌هایی دارد. عکاسی از پشت‌بام به‌جای فرار به پناهگاه جنگ در یک سال اخیر جنبه‌ای از زندگی مردم غزه و لبنان را در شبکه‌های اجتماعی به تصویر کشیده که نشان می‌دهد این مردم حتی در میانه جنگ‌های سنگین و طولانی هم زندگی را ادامه می‌دهند. روی دیگر این بیگانگی با ترس را می‌توان در رفتار مردم ایران در جریان دو عملیات وعده صادق ۱ و ۲ و در حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کشور دید. درحالی‌که در کشورهای دیگر و مناطقی مانند سرزمین‌های اشغالی، اولین و سریع‌ترین واکنش مردم به حملات جنگی، فرار و پناه‌بردن به پناهگاه‌ها و مناطق امن است، اما در نمونه‌های اخیر در میان مردم کشورهای منطقه خاورمیانه که درگیر جنگ با رژیم صهیونیستی هستند، واکنشی متفاوت را شاهد بودیم. برخلاف ساکنان سرزمین‌های اشغالی، مردم این کشورها در مواردی نه‌تنها به زیرزمین‌ها و نقاط امن نرفتند، بلکه با حضور روی پشت‌بام خانه‌هایشان به تماشای این حملات یا گرفتن عکس و فیلم از آن مشغول شدند. ۴ آبان ۱۴۰۳، شبی که رژیم اسرائیل به ایران حمله کرد برخی از مردم در زمان حمله تنها صدای پدافند را در بعضی از مناطق شنیدند و برخی دیگر حتی متوجه این صداها هم نشدند. فردای حمله هوایی به ایران هم زندگی عادی مردم ایران جریان داشت و حتی برخی بی‌خبر از حملات شب گذشته بودند. آرامش عمومی حاکم بر کشور هم‌زمان با حمله از چشم رسانه‌های خارجی هم دور نماند و برخی از آنها مثل آسوشیتدپرس و یورونیوز، تصاویری از مردم ایران در فردای شب حمله به ایران منتشر کردند و وضعیت عادی و آرام ایران را به تصویر کشیدند. جنگ، سوژه شوخی‌های حقیقی و مجازی رویکرد پربسامد بسیاری از ایرانیان به این درگیری‌ها، در فضای حقیقی و مجازی، طنز و شوخی بوده، درحالی‌که واکنش طبیعی به جنگ که در بسیاری از کشورها نیز دیده می‌شود، نگرانی و اندوه است. تصاویر واکنش‌های متفاوت به این عملیات و حملات در سکوهای مختلف شبکه‌های اجتماعی نیز منتشر شده و حتی به جمع کاربران غیرایرانی هم راه پیدا کرد. برخی کاربران ایرانی این حملات را کوچک دانستند و برخی دیگر رهگیری موشک‌ها توسط پدافند هوایی ارتش ایران را کاری شجاعانه خوانده و آن را تحسین کردند. به صدا در نیامدن آژیر هشدار و مقایسه آن با موقعیت‌های مشابه در سرزمین‌های اشغالی هم از دیگر مواردی بود که موردتوجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. گرچه شوخی‌های کاربران فارسی‌زبان شبکه اجتماعی ایکس(توییتر سابق) با موضوع حمله رژیم صهیونیستی به ایران واکنش جریانات مختلف را به همراه داشت و برخی آن را مصداق کوچک‌نمایی یا غفلت از واقعیت می‌دانستند، اما از یک پدیده جالب حکایت داشت و آن هم «نوع مواجهه متفاوت مردم ایران و خاورمیانه با مسئله جنگ» بود. اما دلیل این رویکرد چیست؟ آیا دلیل اجتماعی دارد و به خلقیات مردم برمی‌گردد یا به‌خاطر اطمینان آنهاست و یا ناشی از موضع بی‌تفاوتی؟ قدمت نزاع و جنگ در خاورمیانه، آن را پذیرفتنی‌تر کرده سعیده زادقناد دانش‌آموخته علوم ارتباطات اجتماعی در پاسخ به این سؤال که علت تاب‌آوری و روحیه بالای مردم خاورمیانه و به‌ویژه ایران درحالی‌که مدام در تنش جنگ بوده و یا سایه جنگ همواره بر سر آن‌هاست، به ایرنا می‌گوید: باید این موضوع را در بستری تاریخی دید و بررسی و تحلیل کرد. خاورمیانه بستر شکل‌گیری تمدن‌های بزرگی‌ است که قدمتی دیرینه دارند و هر تمدنی در فرایند شکل‌گیری، تثبیت، اوج و افولش، نمی‌تواند از مفهوم «نزاع» و در شکل تقویت‌شده آن «جنگ» به دور باشد. زیرا تمدن‌ها هر میزان که شکوفا و حتی مترقی‌ باشند، مفهوم دیگری را برساخت می‌کنند و همین مفهوم بسترساز جدایی و فاصله افتادن میان انسان‌ها می‌شود. از تمدن‌های الهی شرق میانه گرفته تا تمدن‌های غیرالهی آن نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌اند. گاهی ادیان ظهور کرده در این مناطق، دعوت به مبارزه برای گسترش حق و فرمان الهی را در رأس برنامه‌های خود قرار داده‌اند و گاه تمدن‌هایی که سودای کشورگشایی داشته‌اند، جنگ را با شعار گسترش صلح برگزیده‌اند؛ بنابراین قدمت نزاع و جنگ در این منطقه، خود عاملی برای پذیرش راحت‌تر آن در خاورمیانه است. تأثیر مقدس شدن جنگ در تحمل مصائب وی می‌افزاید: از طرفی دیگر وقتی به حضور ادیان الهی در این منطقه می‌اندیشیم، گره‌خوردن جنگ و نبرد و مقدس شدن آن حائز اهمیت می‌شود، گویی فرد در خاورمیانه به دنیا آمده تا از آرمانی خدایی دفاع کند و در ذهن او این مسئله ریشه تاریخی دارد.