eitaa logo
معمار خانه خود باش
495 دنبال‌کننده
584 عکس
182 ویدیو
20 فایل
هوالحکیم تا رسیدن به فضایی مطبوع ترو مطلوبتر برای زندگی همراهمان باش 🌺دیگر خانه دار شدن یک رویا نیست🌱 🕋اغلب مطالب کانال مورد تأیید قطب علمی معماری اسلامی (دانشگاه علم و صنعت) است🕋 #اصلاح_الگوی_معماری #بوآر #معماری_اسلامی_ایرانی #معماری_اقلیمی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از فضاهای تولید شده توسط مسکن مهر در ایلام آپارتمان نشینی آنهم در چنین شرایط خفت بار در شأن مردمی که در دشتهای پهناور و فضای سبز رؤیایی ایلام متولد شده اند؟! @meamar_313
نمونه های مجتمع های مسکونی مسکن مهر و کیفیت فضایی آنها در ایلام @meamar_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما ایرانی ها لایق این خانه ها بودیم و هستیم تلفیق نور و آب و آیینه و رنگ اوج هنر بشر در آرامشی لطیف و رویایی به کمتر از شایستگی خود راضی نشویم @meamar_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
این خروس با ابهت از جنس نقره، طلا و مفرغ، متعلق به تمدن ماد است با ۲۷۰۰ سال قدمت ایرانیان باستان نیز خروس را خوش‌یمن میدانستند چون نوید صبح و رفتن تاریکی رو می‌داد.. اسلام محمدی ص هم با صحه گذاشتن بر نقش مواجهه خروس با ظلمت بر همجواری خروس و انسان تاکید کرد. @meamar_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معمار خانه خود باش
نگهداری کبوتر و کبوتر خانه ▫️کبوتر پرنده ای مأنوس با انسان است که بهترین گوشت کم چربی را دارد تخم آن دارویی و مقوی است و بهترین کود را دارد و محصولاتی که در آن کود کبوتر استفاده شده بسیار خوش طعم و مزه می شوند.لذا برای بر طرف کردن افسردگی مردم و تهیه گوشت و تخم مقوی و نیز برای تهیه کود می توان با کمترین امکانات در فضاهای سبز و حتی در منازل کبوتر نگه داری کرد. پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم و بعضی از امامان ما هم کبوترانی زیبا داشته اند از امام جعفر صادق علیه السلام نقل شده : که پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم یک جفت کبوتر سرخ رنگ داشته و در خانه از آن ها نگهداری می کرد، شخصی از امام صادق علیه السلام راجع به کبوتر سؤال کرد.حضرت فرمود : کبوتر را در خانه خود نگه دارید چرا که کبوتر دوست داشتنی است و با حضرت نوح هم در کشتی بود و مأنوس ترین پرنده در خانه است . 📚 محمد کلینی،اصول کافی،ج۶،ص ۵۴۸ @meamar_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب‌های قدر دعاها و توسلاتمان به حضرت باری تعالی مقبول بالاخص دعا برای منجی عالم بشریت مهدی فاطمه زهرا س @meamar_313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از ایتا توییت
کاش این خونه‌ی من بود. خاصه در بهار.🥲 🗣گلچه ➺ @Twitter_eita [عضویت]
هدایت شده از ایتا توییت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآن کریم چه نوع سکونتگاه‌هایی را شهر می‌داند؟! زمان لازم برای مطالعه: ۲ تا ۳ دقیقه متخصصان تاکنون برای شهر تعاریف متعددی از منظر اجتماعی، اقتصادی، کالبدی و غیره ارائه کرده‌اند. اما از لطایف قرآن کریم این است که این کتاب آسمانی، تعاریف موجود را نمی‌پذیرد و خود، تعریف جدیدی را برای شهر ارائه می‌فرماید. به آیات ۱۳ تا ۲۰ سوره یس عنایت بفرمایید: "وَاضْرِبْ لَهُمْ مَثَلًا أَصْحَابَ الْقَرْيَةِ إِذْ جَاءَهَا الْمُرْسَلُون (۱۳): مردم قريه را برايشان مثل بياور كه فرستادگان خدا به سوى آنان آمدند... قَالُوا مَا أَنْتُمْ إِلَّا بَشَرٌ مِثْلُنَا وَمَا أَنْزَلَ الرَّحْمَٰنُ مِنْ شَيْءٍ إِنْ أَنْتُمْ إِلَّا تَكْذِبُون (۱۵): گفتند شما به جز بشرى مثل ما نيستيد و (پروردگار) رحمان هيچ پيامى نازل نكرده و مدعاى شما به جز دروغ نمى تواند باشد... وَ جَاءَ مِنْ أَقْصَى الْمَدِينَةِ رَجُلٌ يَسْعَىٰ قَالَ يَا قَوْمِ اتَّبِعُوا الْمُرْسَلِين (۲۰): و از دورترين نقطه شهر مردى شتابان آمد و گفت هان اى مردم! فرستادگان خدا را پيروى كنيد". این آیات، مربوط به داستان ارسال رسل الهی برای مردم ساکن در یک سکونتگاه انسانی است که با مراجعه به برخی تفاسیر چنین برمی آید که این سکونتگاه، شهر انطاکیه در ترکیه کنونی (شام سابق) بوده است که شهری بسیار بزرگ و پرجمعیت بوده است. تعبیر «اقصا المدينه: نقاط دور دستِ شهر» در ابتدای آیه ۲۰ نشان می‌دهد که این سکونتگاه از وسعت زیادی برخوردار بوده است. اما نکته جالب این است که قرآن کریم، از این سکونتگاه با دو تعبیر مختلف یاد کرده است؛ به نحوی که در آیه ۱۳ از این سکونتگاه با تعبیر «قریه» یاد می‌کند اما چند آیه بعد (در آیه ۲۰) از همین سکونتگاه با تعبیر «مدینه» یاد می‌کند! رمز این تفاوت در تعابیر در چیست؟! رمز این تفاوت، در جاری و ساری شدن ایمان در این سکونتگاه است. به ترجمه آیات دقت بفرمایید؛ در آیه ۱۳ به دلیل عدم اجابت رسل الهی از سوی ساکنان، این سکونتگاه با وجود وسعت و جمعیت زیاد، با واژه قریه یاد شده است اما در آیه ۲۰ به دلیل آنکه یکی از مردم ساکن در همین سکونتگاه، دعوت رسل الهی را می‌پذیرد و به خدای متعال ایمان می‌آورد، همین سکونتگاه در ادبیات قرآنی از قریه به شهر ارتقاء می یابد! نگارنده، نتایج حاصل از بحث فوق را بر همه آیات دیگر قرآن کریم که حاوی واژه‌های قریه و مشتقاتش و مدینه و مشتقاتش بوده است تطبیق داده است و به این نتیجه رسیده است که از نظر قرآن، ملاک مدنیّت و اطلاق واژه شهر به یک سکونتگاه، جاری شدن ایمان در آن سکونتگاه است. وگرنه آن سکونتگاه، هر چقدر هم که بزرگ باشد از نظر قرآن، محمل بربریّت است و نه مدنیّت. لذا چه بسا روستاهایی که از منظر قرآن، محمل شکل گیری تمدن و مستحقّ واژه مدینه هستند و چه بسا کلانشهرهایی که از منظر قرآن، قریه‌ای بیش نیستند! پی نوشت: برخی آیات که در آنها از واژه مدینه استفاده شده است برای سکونتگاه‌هایی به کار رفته است که ساکنان آن فاسق و غیر مومن بوده‌اند؛ اما با تعمّق بیشتر مشخص می‌شود که در این نوع آیات، اطلاق واژه مدینه از سوی خدای متعال انجام نشده و قرآن در چنین آیاتی صرفاً در حال نقل قول از لسان دیگران در خصوص آن سکونتگاه است. همچنین در خصوص واژه «ام القری» نیز ممکن است همین اشکال به ذهن بیاید که چرا در قرآن برای مکه از واژه «ام القری» استفاده شده است و نه «ام المدائن». پاسخ آن است که این واژه دو بار در قرآن به کار رفته است (شوری/۷ و انعام/۹۲) که هر دو، جزو سوره‌های مکی هستند و نه مدنی. لذا این آیات مربوط به قبل از هجرت پیامبر اکرم(ص) و اجابت ایشان از سوی مردم حجاز و سکونتگاه‌های اطراف مکّه است و در زمان نزولِ این آیات، هنوز مردم سرزمین‌های اطراف مکه، به دعوت پیامبر اکرم(ص) ایمان نیاورده اند و لذا این سکونتگاه‌ها مستحق اطلاق واژه قریه بوده‌اند و نه مدینه. @baladetayyeb کانال دکتر محمدمنان رییسی @meamar_313