eitaa logo
مداد من
545 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
173 ویدیو
9 فایل
🔰حجة‌الاسلام جواد حاجی‌اکبری ✔ موسس مکتب‌خانه قرآنی امام رضا(ع) ✔ کارشناس ارشدفقه واصول ✔ کارشناس تاریخ ✔ مدرس زبان اسپانیایی ✔ نویسنده و مدرس یادداشت‌نویسیِ رسانه‌ای ✔ مبلغ و مشاور جوانان و خانواده ✔ طلبه‌ سطح ۴ شیعه‌شناسی فعالیت توسط ادمین: @medadman
مشاهده در ایتا
دانلود
🗓 (ع) 🥀 بر عمۀ سادات همانند و قرینه دریای کمالی و وقاری و سکینه هم فرش‌نشین استی و هم عرش مقامی هم عمه و هم خواهر و هم دختِ امامی 🏴 وفات حضرت سکینه، بانوی کرامت و عصمت، اسوه ی صبر و استقامت، الگوی حجاب و متانت بر تمامی شیعیان تسلیت باد. ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
مداد من
#فرق‌است_بین_مجموعه‌‌های_تربیتی‌و‌فرهنگی 2️⃣دومین تفاوت مجموعه ای که پسوند تربيتی به آن اضافه شد؛ ب
3⃣سومین تفاوت گفتیم که برنامه های مجموعه‌ تربیتی بر اساس اهداف تنظیم می شود. برای رسیدن به اهداف تربیتی می توان قالب و روش های گوناگونی را اجرا کرد! ❇️برنامه های مجموعه تربیتی متنوع و متعدد می باشند. برخی از قالب ها برای اهداف تربیتی 👇 ۱_بازی (بازوی تربيت می باشد.) ۲_حلقه رشد (تفاوت بسیاری با حلقه های صالحین و ... دارد که به کمک خدا عرض خواهیم کرد) ۳_اردو ۴_عملیات اجتماعی ۵_هر برنامه و روشی که اهداف تربیتی در آن به ثمر برسد. ادامه دارد... ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
مداد من
✅ به نام خدای مهربان ✅ زندگی عباس بن علی (ع) در یک نگاه (15) همچنین برخی از نویسندگان مقاتل، شاخ و
✅ به نام خدای مهربان ✅ زندگی عباس بن علی (ع) در یک نگاه (16) قاتل عباس در اینکه قاتل یا قاتلان حضرت عباس (علیه‌السّلام) چه کسی یا کسانی بوده‌اند، اختلاف‌نظر وجود دارد: الف) زید بن رقاد جنبی و حکیم بن طفیل سنبسی (ابن سعد، ترجمة الحسین و مقتله، ج۱، ص۷۵ - طبری، محمد بن جریر، تاریخ الامم والملوک، ج۵، ص۴۶۸- ابوالفرج اصفهانی، مقاتل الطالبیین، ص۹۰- شیخ مفید، محمد بن محمد، الارشاد، ج۲، ص۱۱۰- ابن محلی، حمید بن احمد، الحدائق الوردیه فی مناقب الائمة الزیدیه، ج۱، ص۲۰۷) ب) حرملة بن کاهل اسدی (بلاذری، انساب الاشراف، ج۳ ص۲۰۱- ج11، ص 175- ج13، ص 256) ج) یزید بن زیاد حنفی (تمیمی مغربی، نعمان بن محمد، شرح الاخبار، ج۳ ص۱۹۱) د) حکیم بن طفیل (شیخ مفید، محمد بن محمد، الاختصاص، ص۸۲) البته «حکم بن طفیل» نیز ضبط شده است. (شیخ طوسی، رجال شیخ طوسی، ص۱۰۲ - علامه حلی، خلاصة الاقوال فی معرفة الرجال، ص۲۱۰) امروزه بارگاه حضرت ابوالفضل در کنار نهر علقمه جدا از دیگر شهیدان است و صحن و سرایش مزار عاشقان و شیفتگان می‌باشد. عزاداری ام البنین در غم فقدان پسران ام البنین چون دانست پسرانش همه در کربلا به شهادت رسیدند روزها به قبرستان بقیع می‌‌رفت و در عزاداری عزیزان خود به گریه و نوحه می‌‌پرداخت و زنان مدینه هم گرد او جمع می‌‌شدند و با او هم ناله می‌‌گشتند. آن قدر ناله‌های ام البنین حزن آور بود که حتی مروان بن حکم که دشمن قسم خورده خاندان پیامبر بود گاهی که از کنار قبرستان بقیع می‌‌گذشت و ناله ام البنین را می‌‌شنید، متأثر می‌‌شد. ( ابصارالعین، ص۶۳؛ حیاة الامام الحسین (ع)، ص۴۳۰) اشعار ام البنین چنین است: لا تَدْعُوِنِّي وَيْكِ أُمَّ الْبَنِينَ تُذَكِّرِينِي بِلِيُوثِ الْعَرِينِ كَانَتْ بَنُونَ لِي أُدْعَى بِهِمْ وَالْيَوْمَ أَصْبَحْتُ وَلا مِنْ بَنِينَ أَرْبَعَةٌ مِثْلُ نُسُورِ الرُّبَى قَدْ وَاصَلُوا الْمَوْتَ بِقَطْعِ الْوَتِينِ دیگر مرا ام البنین (مادر پسرها) نخوانید؛ زیرا مرا به یاد شیران بیشه می‌‌اندازید. برای من فرزندانی بود که به آنها خوانده می‌‌شدم، و امروز دیگر پسری ندارم. چهار فرزند همانند عقاب‌های تیز پرواز که تمام آنها رفتند و رگ‌های گردنشان قطع شد . (ابصارالعین، ص۶۳؛ حیاة الامام الحسین (ع)، ص۴۳۰) ادامه دارد ... ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
مداد من
✅ به نام خدای مهربان ✅ زندگی عباس بن علی (ع) در یک نگاه (16) قاتل عباس در اینکه قاتل یا قاتلان حض
✅ به نام خدای مهربان ✅ زندگی عباس بن علی (ع) در یک نگاه (17) نام حضرت در زیارت‌ ناحیه در زیارت ناحیه مقدسه نیز از زبان حضرت مهدی (ع) به او اینگونه سلام داده شده است: «السَّلَامُ عَلَى أَبِي الْفَضْلِ الْعَبَّاسِ بْنِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ الْمُوَاسِي أَخَاهُ بِنَفْسِهِ الْآخِذِ لِغَدِهِ مِنْ أَمْسِهِ الْفَادِي لَهُ الْوَاقِي السَّاعِي إِلَيْهِ بِمَائِهِ الْمَقْطُوعَةِ يَدَاهُ لَعَنَ اللَّهِ قاتِلَیهُ يَزیدَ بْنَ الرُّقادِ الجُهَنىّ، وَحَکیمِ بْنِ الطُّفَیلِ الطَّائی‌. (بحارالأنوار، ج۴۵، ص۶۶ - محدثی، جواد، فرهنگ عاشورا، ص ۳۱۶؛ محدثی، جواد، فرهنگ‌نامه دینی، ص۱۴۵- ابن طاووس، علی بن موسی، الاقبال بالاعمال الحسنه، ج۳، ص۷۴) سلام بر ابوالفضل العباس فرزند امیرالمؤمنین که جانش را فدای برادرش نمود از دنیایش برای آخرت استفاده کرد، و خود را فدای برادر نمود و برای تحصیل آب، تمام تلاش خود را به کار برد تا دو دست مبارکش در این راه قطع شد، خداوند قاتل او یزید بن الوقاد جهنی و حکیم بن طفیل طایی را، لعنت کند. (ناظم‌زاده، سید اصغر، اصحاب امام حسین، ص۱۸۴) تحریفات درباره حضرت عباس (ع) در شماری از منابع متأخّر، مطالبی درباره ابوالفضل العبّاس (ع) گزارش شده است که در منابع قابل استناد، دیده نمی‌شود. برای نمونه، به دو نمونه اشاره می‌شود؛ 1. در معالی السبطین آمده است: آن هنگام که شبِ بیست و یکم ماه رمضان شد و علی (ع) در آستانه مرگ قرار گرفت، عباس (ع) را به سینه چسبانْد و فرمود: «فرزندم که چشم من در قیامت، با تو روشن خواهد شد! فرزندم! هنگامی که روز عاشورا شد و وارد شریعه شدی، مبادا آب بنوشی، در حالی که برادرت حسین، تشنه است.» 2. همچنین در کتاب شعشعة الحسینی آمده است: جناب امیر مؤمنان (ع) خلوت نمودند. حسنین (ع) و زینب (س) و امّ کلثوم (س) را طلب فرمود و دست مبارک بر سر و رویِ ایشان کشید و به شدّت می‌گریست و ایشان هم می‌گریستند، به نوعی که سایر اولاد آن حضرت داخل خانه شدند و ‌گریستند. پس امیر المؤمنین (ع) گرفت دست امام حسن (ع) را و به امانت سپرد فرزندان خود را به آن بزرگوار. پس نظر فرمود به عبّاس (ع). دید گریه او از همه شدیدتر است. پس او را به نزد خود طلب فرمود و شیون بلندی کرد و مفصّل گریست و آنگاه فرمود: «ای پسرم! ای جانم! از حسین، مراقبت کن که او امانت خدا و پیامبر خدا (ص) و فاطمه (س) و امانت من است. تو یاور او باش و خودت را فدای او کن.» آن گاه، شیون زد و از گریه و فریاد زیاد، بیهوش شد. گزارش‌های بسیار دیگری نیز درباره ایشان در کتاب‌هایی مانند: معالی السبطین، شعشعة الحسینی، اسرار الشهادات، ناسخ التواریخ، عنوان الکلام، تذکرة الشهدا، سوگ نامه آل محمّد (ص) و المنتخب طریحی آمده است که در کتب معتبر، وجود ندارد. (محمدی ری‌شهری، محمد، گزیده دانشنامه امام حسین، ص ۵۸۱) ادامه دارد ... ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
مداد من
#فرق‌است_بین_مجموعه‌‌های_تربیتی‌و‌فرهنگی 3⃣سومین تفاوت گفتیم که برنامه های مجموعه‌ تربیتی بر اساس ا
4⃣چهارمین تفاوت در قالب های تربیتی اهداف تربیتی دنبال می‌شود. یکی از قالب ها حلقه رشد می باشد. در حلقه های تربیتی، مربی ۲۰٪ صحبت می کند! ۸۰٪ خود بچه ها حلقه را پیش می‌برند البته با مدریت مربی✅ متاسفانه در حلقه ها ما ذهن بچه ها را مثل سطل‌های زباله پر از اطلاعات می کنیم که به هیچ دردی هم نمی خورد. پس در حلقه رشد همه کاره نیرو ها هستند مربی مدیرت حلقه را برعهده دارد. ادامه دارد.. ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
✅ به نام خدای سبحان ✅ قله یا تپه؟!! این روزها تابلوی مقابل بانک ماندگار رفاه کارگران، مزین به فرمایش رهبر معظم است. آری ما به قله نزدیک هستیم. به نظر، برخی قله را با تپه اشتباه گرفتند.! به قله رسیدن یعنی کنار گذاشتن منیت ها، یعنی پذیرفتن نقدهای سازنده در سطح عالی، یعنی جذب نیروهای متخصص و دلسوز، یعنی برنامه محور بودن و نه شخص محور شدن، یعنی به دست گرفتن نبض هیجانات اجتماعی، یعنی امام جمعه محبوب! رئیس دفترت در بدنه اجتماع در تکاپو باشد، یعنی فرماندار جوان! پیگیر مصوّباتت باش، یعنی رئیس تازه به دوران رسیده شورای شهر! بیشتر به فکر کمیسیون هایت باش، یعنی شهردار محترم! ظرفیتت را بیشتر کن، یعنی مدیر جوان سازمان تبلیغات! به فکر جوان سازی مساجد باش، یعنی آهای مدیران انقلابی! به فکر گمبه های در حال رشد باشید. قله را با تپه اشتباه نگیرید. اینکه دور هم جمع می شوید و از هم تعریف و تمجید می کنید اما در بدنه اجتماع نارضایتی موج می زند یعنی یا خبر ندارید یا اصلاً خبر ندارید.! شهر، شهر فرنگ شده است و از هر دری، بری می بارد.! چای هندی جلساتتان نوش جانتان. بخورید و بیاشامید که این محرم و صفر است که اسلام را نگه داشته است. به قله رسیدن زحمت دارد. خوب بودن و سالم بودن لازم هست اما کافی نیست. برای صعود به قله ها باید شبکه سازی کرد وگرنه با آقا آقا گفتن و دم از ولایت زدن، کام اجتماع شیرین نمی شود. این مدلی پیش بروید صعود می کنید اما تا بالای «تل عبدالله» نه قله های پیشرفت و ترقی.! بارها گفته شده است که عزیزان صاحب امضاء، کار بسیار و دغدغه ها فراوان است، چرا یکبار برای همیشه چشم انداز مکتوب نمی نویسید؟ چرا جهت تحقق برنامه ها از حداکثر نیروها استفاده نمی کنید؟ اگر این حرف ها برایتان سنگین بود، یکبار با عینک نمره بالا! انسان 250 ساله را بازخوانی بفرمایید البته اگر جلسات مهمتان اجازه می دهد. ✍ جواد حاجی اکبری 🗓 تابستان 1402 ش ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
مداد من
#فرق‌است_بین_مجموعه‌‌های_تربیتی‌و‌فرهنگی 4⃣چهارمین تفاوت در قالب های تربیتی اهداف تربیتی دنبال می‌
5⃣پنجمین تفاوت ❇️در مجموعه تربیتی، مخصوصا برای کودکان روش تربیت غیر مستقیم می باشد. در کودک قوه تقلید بیش از هر نیرویی بروز دارد. مربی نباید زیاد زحمت بکشد. فقط باید بداند که نیرو ها و اعضا در تمام کار ها و رفتار ها از مربی تقلید می کنند. جا پای مربی میگذارند! 🔰مربی باید مراقب رفتار و گفتار و کردار خود باشد؛ تا خدایی نکرده رذیله را در کودک نهادینه نکند. در تربیت کودک نباید از راه مستقیم وارد شد چون هنوز ذهنیت کودکی و بچگی خودش را دارد. هنگامی تو با کودک مستقيما مسائل را در میان بگذاری یا بی تفاوت است یا فراری یا ناشنوا 📍سعی کن کودک را با روش خودش در دام تربیت بیندازی!(توضیح در قسمت بعد) ادامه دارد... ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
8.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨آغاز امامت منجی عالم بشریت، امام زمان (عج) مبارک باد... ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
📣📣📣📣 آخرین فرصت ثبت نام مترجمی زبان نهج البلاغه ۱۰ مهر ماه ‌ 🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷 💥دوستانی که تاکنون موفق به ثبت نام نشده اند از این فرصت باقیمانده استفاده کنند و سریعتر اقدام به ثبت نام کنند. 📆روزهای یک شنبه صبح و سه شنبه بعدازظهر 🔹و من الله التوفیق 🤲 ☎️۰۹۱۳۲۵۵۲۲۱۳ @morarjemi ✏️ @medademan https://eitaa.com/joinchat/4259250201C60440c06cc
هم اینک میدان قلعه، جنب حوزه نیمه تعطیل امام صادق علیه السلام اردکان. اشیخ حسن بر فراز منبر از آیات نورانی قرآن می گوید.