eitaa logo
مرکز اطلاعات و سواد رسانه‌ای
246 دنبال‌کننده
369 عکس
693 ویدیو
95 فایل
ارائه مطالب و مباحث مربوط به سواد رسانه‌ای و آموزشی #️⃣ #سواد_رسانه 🇮🇷 آدرس سایت رسمی: 🌐 🔗 www.ziaossalehin.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
D1738420T18096710(Web).mp3
9.87M
🚨 ولنگاری فضای مجازی 🎙 📆 سال ۱۴۰۱ ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🏷 👇 🆔 @media313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | چکار کنیم که حزب‌اللهی‌های ما یاد بگیرند با رسانه سرشون کلاه نره؟!! 🔅قاعده قرآن برای «کار رسانه‌ای» چیه؟! 🎙حجت‌الاسلام حاج احمد پناهیان | 🏷 | 👇 🆔 @media313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یکی از تکنیک‌های در رسانه که با هدف جهت‌دهی به افکارعمومی صورت می‌گیرد، انتشار خبر جعلی و تکذیب آن پس از چند ساعت است. در حالیکه آمار بازدید و خبر جعلی با تکذیبیهٔ آن قابل مقایسه نیست. | 🏷 | 👇 🆔 @media313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۴ ↩️ شامل آیات ۲۶۰ تا ۲۶۴ سوره مبارکه بقره 🔻 پیامبر (صلی‌الله علیه و آله و سلم) می‌فرمایند: «اَدِّبوا اَولادَکُم عَلی ثَلاثِ خِصالٍ: حُبِّ نَبِیِّکُم وَ حُبِّ اَهلِ بَیتِهِ وَ قِراءَةِ القُرآنِ»؛ فرزندان خود را بر سه خصلت تربیت کنید، دوستی پیامبرتان و دوستی اهل‌بیتش و قرائت قرآن. 📚 (ینابیع المودة/۲۷۱) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
سواد رسانه 14020717.mp3
1.42M
⏯ این قسمت: مطالب بی منبع در فضای مجازی 🎧 بخشی از میز برنامه مهربان باشیم راديو معارف، با کارشناسی آقای 🗓 دوشنبه ١٧ مهر ماه ١۴٠٢ 🏷 | 🔗 @media313
هوش مصنوعی 14020619.mp3
7.89M
🧠 ⏯ بخش طنز در برنامه مهربان باشیم راديو معارف 😁 🗓 یکشنبه ١٩ شهریور ماه سال ١۴٠٢ ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🏷 👇 🆔 @media313
🚨 حقایقی دربارهٔ فیس‌بوک 🔻طبق مقرراتی که حین ثبت‌نام در فیس‌بوک پذیرفته‌اید، «فیس‌بوک مالک تمامی اطلاعاتی است که دراختیار آن می‌گذارید» و از این‌رو می‌تواند هرگونه که صلاح می‌بیند، از آنها استفاده کند برای مثال می‌تواند اطلاعات شما را به سازمان‌های مختلف بفروشد، عکس‌های شما را منتشر کند یا ایده‌های تجاری‌تان را استفاده کند. و این کار از نظر قانونی هیچ منعی ندارد. این امر ممکن است هم اکنون برای شما بی‌اهمیت جلوه کند، ولی ارزش این اطلاعات را در بیست سال آینده در نظر بگیرید: زمانی که موقعیتی مهم از نظر سیاستی، اجتماعی، اقتصادی دارید و یک جمله یا عکس از شما در جوانی می‌تواند اعتبار شما را از بین ببرد یا به زمانی فکر کنید که در یک معامله سیاسی، که معمولاً مردم در آن ضرر می‌بینند، حساب‌های کاربری کاربران مخالف یک دولت به آن دولت فروخته می‌شود. 🏷 | 👇 🆔 @media313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
36.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 پکیج آموزش | جلسه دهم 🎙 🔺موضوع: آموزش گزینه برچسب و انواع روشهای اضافه کردن آن به طرح وتنظیمات این گزینه. ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ #️⃣ 🏷 | | 👇 🆔 @media313
D1738425T17954989(Web).mp3
14.26M
🚨 غرب با فضای مجازی عمق خانه‌ها را نشانه گرفته 🎙 📆 سال ۱۴۰۱ ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🏷 👇 🆔 @media313
🚨 گوگل جریمه شد 🔹 به دلیل امتناع مکرر از ذخیره کردن داده‌های کاربران روسی در سرورهای داخل روسیه، ۱۵ میلیون روبل (۱۶۴ هزار دلار) جریمه شد. 🔹از زمان آغاز جنگ در ، برخورد با شرکت‌های فناوری غربی را تشدید کرده است. 🔹 از بازیگران بومی برای کنار زدن رقیبان غربی‌شان حمایت کرده است. ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🏷 👇 🆔 @media313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 جنگ روایتها در غزه 🔺 دکتر استاد ارتباطات درباره جنگ روایت‌ها در غزه توضیح می‌دهد رژیم صهیونیستی با کشتن خبرنگاران چه هدفی را دنبال می‌کند 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 روزمان را با قرآن آغاز کنیم | تلاوت ترتیل صفحه ۴۵ ↩️ شامل آیات ۲۶۵ تا ۲۶۹ سوره مبارکه 🔻امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند: «یَنبَغی لِلمُؤمِنِ اَن لا یَموتَ، حَتّی یَتَعَلَّمَ القُرآنَ، اَو یَکونَ فی تَعلیمِهِ»؛ شایسته است که مؤمن از دنیا نرود، مگر آن که قرآن را فرا گیرد و یا در حال آموختن آن باشد. 📚 (اصول کافی، ۲/۶۰۷) 🎙 استاد پرهیزگار 🏷 👇 🆔 ☫ @sardabir313
📸 | کد های مخفی گوشی‌های اندروید و کاربرد آنها 🏷 | 👇 🆔 @media313
سوادرسانه14020719.mp3
1.89M
⏯ این قسمت: شخصیت‌ها در فضای مجازی 🎧 بخشی از میز برنامه مهربان باشیم راديو معارف، با کارشناسی آقای 🗓 چهارشنبه ١٩ مهر ماه ١۴٠٢ 🏷 | 🔗 @media313
هوش مصنوعی 14020620.mp3
6.05M
🧠 ⏯ بخش طنز در برنامه مهربان باشیم راديو معارف 😁 🗓 دوشنبه ٢٠ شهریور ماه سال ١۴٠٢ ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🏷 👇 🆔 @media313
🚨 کلیدهای‌میانبر word 🔻 كلید های میانبر ویرایش متن 🔸حذف كاراكتر قبلی اشاره گر: Backspace 🔹حذف كاراكتر كه اشاره گر روی ان قرار دارد یا متنی كه انتخاب شده است: Delete 🔸حذف واژه قبلی اشاره گر: Ctrl+ Backspace 🔹حذف كاراكتر بعدی اشاره گر: Ctrl+Delet 🔸كپی و حذف متن انتخاب شده: Ctrl+X 🔹كپی گرفتن از متن انتخاب شده: Ctrl+C 🔸الصاق متن كپی شده: Ctrl+V 🔹بررسی املایی یك سند: F7 🔸یافتن متن در سند: Ctrl+F 🔹جایگزینی متن در سند: Ctrl+H Ctrl+Z :Undoعمل🔸 Ctrl+Y :Redoعمل🔹 🔸پایان سطر و انتقال به سطر بعدی:Enter 🔹حركت به سمت پایین درTab :Outline 🔸درج تورفتگی سطر اول پاراگراف یا پرش به ایستگاههای پرشی:Tab 🔹حذف یا افزودن سطر جاری:Ctrl+0 ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🏷 👇 🆔 @media313
🚨 منفور سازی، تکنیکی برای خلع سلاح حریف 🔺یکی از تکنیک‌هايي که گاهی به ناحق در رسانه ها بکار می رود تکنیک منفور سازی است. تکنیک منفورسازی می تواند به کلی نگاه افکار عمومی را از واقعیتی که در اطرافشان رخ می دهد دور کرده و توهمات ناشی از این عملکرد را جایگزین وقایع حقیقی کند. 🔹رسانه ها می توانند به راحتی با واقعیت ها و حقیقت های موجود در جوامع و ملل مقابله کنند و گنجشک را بجای قناری می فروشند. 🔸 ها برای تأثیرگذاری بر مخاطبان خود از راه های مختلفی استفاده می کنند، يكي از اين راه ها استفاده از تكنيك منفورسازي است. در این تکنیک، رسانه مورد نظر تلاش می کند تنفر و دشمنی جمعیت مخاطب را نسبت به عقیده، گروه یا کشور های خاص برانگیزد. ✍️مهدی یار ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🏷 👇 🆔 @media313
🚦۱۰ نکته کوتاه درباره پیام دادن در 🔻 همه ما روزانه بارها به گوشی‌مان سرک می‌کشیم و به جای زنگ زدن و پیامک فرستادن، از پیام‌رسان‌ها استفاده می‌کنیم اما گاهی نکات بسیار ساده‌ای را رعایت نمی‌کنیم و اسباب رنجش خودمان و دیگران فراهم می‌آید. 📌 در این مورد صدها نکته می‌شود نوشت اما عجالتاً این ده نکته پایه را مرور کنیم: 1️⃣ اگر کسی یک بار خیلی زود پیام ما را دید و جواب داد به این معنی نیست که همیشه بیکار است و روی گوشی خوابیده و از این به بعد موظف است خیلی زود جواب بدهد و اگر دیر جواب بدهد به ما بی‌احترامی کرده است. 2️⃣ ما از حال روحی کسی که آن‌طرف خط است خبر نداریم، وقتی پیام می‌دهیم نمی‌دانیم او در چه شرایطی است، انتظار نداشته باشیم آدم‌ها همیشه شاد و خوش‌مشرب باشند. خود ما مگر همیشه حوصله دیگران را داریم؟ 3️⃣ اگر پیام صوتی کاری می‌دهیم کوتاه و گویا باشد. کمتر کسی حوصله گوش دادن به یک پیام چند دقیقه‌ای دارد برای همین روی دور تند می‌گذارد و «لحن» که بخش بزرگی از پیام را تشکیل می‌دهد از بین می‌رود. 4️⃣ از ارسال پیام‌های کیلویی، صبح و ظهر و شب به خیرهای کلیشه‌ای با دسته گل و ایموجی خودداری کنیم. اگر کسی برایمان مهم است چند کلمه تایپ کنیم یا پیام صوتی بفرستیم. 5️⃣ اگر به تازگی از کسی شماره گرفته‌ایم دلیل نمی‌شود که انتظار داشته باشیم در تمام پیام‌رسان‌ها تمام پیام‌های فورواردی ما را ببیند و بخواند و واکنش نشان دهد. ارسال بیش از حد پیام لزوماً دوستی‌ها را عمیق نمی‌کند. اگر در شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام کسی که شهرت دارد را می‌شناسیم اصرار نکنیم که شماره تماس بدهد. 6️⃣ از فوروارد اخبار و عکس و کلیپ برای دیگران خودداری کنیم. الان تقریباً همه به اخبار دسترسی دارند؛ مگر این که مورد خاص و ویژه‌ای باشد که طرف مقابل حتماً باید ببیند. 7️⃣ اگر پیام را تایپ می‌کنیم و متن طولانی است، از شماره‌گذاری، ایموجی و سایر ابزارها استفاده کنیم تا ملال‌آور نباشد. پلکان بلند هر ساختمانی حتماً چند پاگرد برای چاق کردن نفس دارد. 8️⃣ حواس‌مان باشد که پیام‌های ما به ویژه آنها که کاری هستند ممکن است توسط طرف مقابل برای نفر سومی ارسال شود. حتی در پیام‌دادن دوستانه وقتی پشت سر نفر دیگری حرف می‌زنیم این یک سند است و ممکن است دست آن نفر برسد. حتی اگر تیک سوم وجود ندارد، همیشه فکر کنیم که نفر سومی ممکن است پیام ما را ببیند. 9️⃣ هر کدام از ما روزانه ده‌ها و صدها پیام دریافت می‌کنیم. پیام‌رسان‌ها جوری طراحی شده‌اند که وقتی پیام کسی را دریافت می‌کنیم و نمی‌بینیم ممکن است زیر پیام‌های تازه قرار بگیرد و به اعماق برود و از جلوی چشم دور شود. گاهی این اتفاق برای خودمان هم می‌افتد. به همین دلیل اگر کسی پیام ما را نمی‌بیند دلیلش این نیست که در «اولویت» او قرار نداریم و دوستمان ندارد و برایش مهم نیستیم و … گاهی اتفاق است. پیش می‌آید. 🔟 لحن پیام را رعایت کنیم. «صحبت به خیر خوبی؟ چطوری؟» با «صبح‌تان به خیر حال شما خوب است؟» در معنی یکی است اما در لحن بسیار تفاوت دارد. اولی نشانه دوستی و صمیمیت است و دومی رسمی‌بودن. بسیاری اوقات همین واژه‌های ساده باعث اختلافات عمیق خانوادگی و سوءتفاهم‌های بسیار شده است.» ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ 🏷 👇 🆔 @media313
47.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 پکیج آموزش | جلسه یازدهم 🎙 🔺موضوع: آموزش گزینه های (شکل،چرخش،بافت،حاشیه،سایه،طیف رنگ،قطره چکان و...) در برچسب و انواع روش ذخیره سازی طرح. ┄┄┅═✧❁🎙❁✧═┅┄ #️⃣ 🏷 | | 👇 🆔 @media313