🔶 جهان در آستانه سال ۲۰۲۰: شبکههای اجتماعی چگونه اینترنت را تغییر دادند؟
دهه گذشته که به روزهای پایانی آن نزدیک میشویم، مصادف با انقلابی عمیق در عرصه فرهنگ جهانی بود و چهره اینترنت به گونهای که شاید کسی نمیتوانست آن را تصور کند تغییر کرد.
سلبریتیهای اینستاگرامی ظاهر شدند، ستارههای یوتیوبی پا به عرصه گذاشتند، صورتک های اینترنتی محبوبیتی فراگیر یافتند و همه فضای دیجیتالی را ایجاد کردند که امروزه شاهدش هستیم.
🔻اما شاخص ترین این پدیده ها چه بودند و چه تاثیری بر اینترنت گذاشتند؟
◾️یوتیوبرها؛ پدیده دهه
به گزارش ان بی سی، سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ سالهای رشد پدیدهای به نام یوتیوبرها بود. افرادی عادی که با ضبط ویدئوهایی خانگی در زمینههای مختلف، مخاطبینی از سراسر جهان جذب کردند.
◾️فرهنگ حمله دستهجمعی
از جمله موارد فرهنگی که با رواج شبکههای اجتماعی به وجود آمده است نوعی آزار دستهجمعی است که اصطلاحا Cancel Culture خوانده میشود.
این عبارت به حالتی اطلاق میشود که در آن شخص پس از اظهارنظری بحثبرانگیز، مورد هجوم هزاران مخاطب قرار میگیرد که وی را محکوم میکنند یا مورد سرزنش قرار میدهند.
بنا بر یافتهها، در بیشتر موارد بعدتر مشخص میشود که از اظهارات فرد برداشت اشتباه صورت گرفته یا منظور شخص اظهارنظرکننده غیر از آن چیزی بوده که به اذهان متبادر شده است. با این حال حملات گاه به قدری شدید هستند که تاثیری ویرانگر بر فرد میگذارند.
◾️رواج «میم»ها
شبکههای اجتماعی اعم از توییتر، فیسبوک یا یوتیوب در سالهای اخیر تبدیل به پلتفرمی برای انتشار انواع و اقسام تصویرهای فکاهی شده است که به نام «میم» شهرت دارند.
دولان دارک، که از اولین سازندگان این تصاویر به شمار میرود، میگوید: «در سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ شما هرسال شاید ده میم بزرگ میدیدید که در سطح وب همهگیر شده باشند. الآن در سال ۲۰۱۹ هر ماه ۱۰ میم بزرگ را میبینید.»
دکتر گراندی که او نیز از سازندگان اولیه این تصاویر به شمار میرود با اشاره به اینکه همهگیر شدن سریع میمها طول عمر آنها را کاهش داده میگوید: «میمها خندهدار هستند، به سادگی میتوان آنها را ساخت و به راحتی هم میتوان به اشتراکشان گذاشت.»
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
📸 گاف حساب کاربری کاخ سفید در «یوتیوب» که دیدار ترامپ با رئیسجمهور «عراق» را به اشتباه، «ایران» درج کرد
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
❓ماجرای این شایعه چه بود؟
🔺دو روز پیش، فردی در فضای مجازی با انتشار عکس شیخ زاکزاکی با نوار مشکی بالای عکس خواستار اقدام جدی برای آزادی ایشان شدند و در متن منتشره به زبان فارسی اعلام کردند که این کار صرفا برای ایجاد تلنگر بوده است.
🔻تعدادی از فعالان فضای مجازی بدون خواندن متن و با مشاهده عکس اقدام به انتشار با ذکر تسلیت کردند و این شایعه در زمانی حساس که وضعیت شیخ در حساسترین حالت ممکن است و اخبار حاکی از تلاش دولت برای اعدام ایشان است، منتشر شد.
💢در تابستان امسال هم با اقدام عجیب اکثریت خبرگزاریهای فارسی و در زمانی حساس که در دنیا کمپین آزادی ایشان در تلاش بود تا امکان درمان ایشان را فراهم کند، خبر آزادی ایشان منتشر شد.
🔴 سوال اینجاست که چرا باید انواع شایعات درباره شیخ زاکزاکی فقط در صفحات ایرانی و آن هم در زمانهایی خاص منتشر شود؟
لطفا آخرین اخبار درباره شیخ زاکزاکی را از پیج رسمی دفتر ایشان دریافت کنید.
Twitter.com/szakzakyoffice
instagram.com/szakzakyoffice
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍اصلاح رنگ یکی از روشهایی هست که توی تبلیغات برای جلب توجه و ایجاد جذابیت بیشتر استفاده میشه.
#تکنیک_های_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
بعد از درگیری سیروان خسروی با قاسمخانی اکنون حمله ی مهناز افشار به تنابنده
🔺اتهامات مهناز افشار به محسن تنابنده ؛ بگو چطور خودتون منو حذف کردید
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️نظریه انتساب
💢نظریه انتساب؛ نسبت دادن؛ منتسب کردن و یا صفت تراشی ( attribution theory) یا هر معادل بهتر دیگری که میشود برایش ساخت، این نکته را در مرکز توجهات خودش قرار داده است که انسانها چطور به یکدیگر خصایص یا صفتهائی را نسبت میدهند.
🔺یافتههای ارتباطی حاکی از آن است که آن دسته از اطلاعات، افراد و موقعیتهائی که نسبت به دیگران وضعیت متمایزتری دارند و به عبارتی دیگر نسبت به دیگران در حالت متمایزتری قرار دارند؛ بیشتر در معرض اطلاق خصایص یا گرفتن نسبتهای مختلف قرار میگیرند.
💢علت این امر هم روشن است: آنها با بافتی که در آن قرار دارند؛ شبیه نیستند و یا به دیگر زبان عادی نیستند.
🔸برای تئوری #انتساب یک مثال همیشگی وجود دارد که ارائه دهندگان این تئوری آن را مطرح کردهاند:
🔻۱. خانم یانیس تنها کسی است که در رستوران ماهی سفارش داده است. بنابراین، این رفتار یا این کارِ او را به خلق و خوی او نسبت میدهند
🔻۲. اما اگر خانم یانیس در هیچ جای دیگری جز در این رستوران ماهی نخورد؛ این رفتار او را به رستوران نسبت میدهند (یعنی به موقعیتی که در آن قرار دارد)
🔸باید اضافه کنم که وقتی مثال مربوط به رستوران باشد، چاشنی هم میخواهد: عدهای هستند که رفتار خودشان را همیشه به موقعیتها نسبت میدهند، ولی رفتار دیگران را به خلق و خوی آنها.
🔴 و حالا چند پرسش
برای اینکه به این موضوع بیشتر فکر کنید که راستی چه چیزی باعث شکل گرفتن ادراکات ما نسبت به دیگران میشود؟
▪️داستان فیل مولوی در کجای این بحث قرار میگیرد؟
▫️اصطلاح کور خود بودن و بیننای دیگران؛ چه ربطی به این بحث دارد؟
▪️اینکه میگویند خود گوئی و خود خندی؛ عجب مرد هنرمندی، به این بحث مربوط است؟
▫️آیا مجموعههایی هم داریم که به ادراکات ما شکل بدهند و باعث شوند ما ادراکات خودمان را تعمیم بدهیم؟ (مثلا این که بگوئیم این گربه است که دارد ادای ببر را در میآورد!)
[یعنی چون ببر را شناختهایم رفتار گربه را قضاوت کردهایم/گربه و ببر به عنوان یک مجموعه از کوچک به بزرگ]
▪️درک شما از دیگران یا آنچه به دیگران نسبت میدهید چقدر تحت تاثیر کلیشههای مجموعهای موجود درباره آدمها و موقعیتها است؟
🔸یادتان باشد که کلیشهها به خاطر سادهسازی درک و به خاطر شتاب دادن به روند درک (البته بدون عمق و واقع گرائی) میتوانند شما را زود به قضاوت بکشانند.
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️ جامعه افسرده؛ علتها و پیامدها
💢افسردگی یک بیماری روانی و فردی است و تعمیم آن به جامعه شاید جای مناقشه و بحث داشته باشد، ولی وقتی نشانههای روانی آن در درصد بالایی از مردم دیده شود، میتوان گفت جامعه افسرده شده است. به اصطلاح جامعه افسرده دچار سرماخوردگی شده و باید به آرامی آن را درمان کرد.
🔺هر جامعهای کمابیش از افسردگی رنج میبرد و علتها و پیامدهایی دارد که بررسی آنها میتواند ما را به شناخت بیشتری رهنمون سازد. جامعه افسرده دمغ است و سرحال نیست. به چهرهها که نگاه میکنیم، غمگیناند و وقتی با آنها صحبت میکنیم، از شرایط جامعه دلسردند و احساس ناخشنودی میکنند.
💢مردم در چنین جامعهای به آینده ناامیدند و سیاهی جامعه را فرا گرفته است. هر از گاهی کورسوی امیدی به چشم میخورد، ولی روزبهروز بر میزان افسردگی جامعه افزوده میشود. پس جامعه افسرده جامعهای است که کودکان، جوانان و اقشار مختلف به علل گوناگون احساس غم و اندوه میکنند و به دنبال چیزی هستند که حال آنها را خوب کند. طبیعتا وقتی حال جامعه خوب نیست، افراد نیز بهمراتب شرایط بدتری خواهند داشت و افسردگی آنها رو به پیشرفت خواهد گذاشت.
قدر مسلم وقتی شرایط اقتصادی، سیاسی و اجتماعی یک جامعه نامساعد باشد، جامعه به سمت افسردگی حرکت میکند. بیکاری، نبود رونق کسبوکار، تورم و گرانی شرایط اقتصادی جامعه را بینظم میکند و به دلیل اهمیت بعد اقتصادی، اولین نشانههای افسردگی در جامعه به چشم خواهد خورد.
جوانان هرچه تلاش میکنند تا کسبوکاری را رقم بزنند و به واسطه آن زندگی خود را اداره کنند، تلاششان به شکست میانجامد. آنها در هزارتوی اشتغال گیر میافتند و آسیب میبینند. با تضعیف شرایط اقتصادی افراد تمایل و توان کمتری برای بهبود شرایط زندگی خود ازجمله تأمین نیازهای خانوادگی، ازدواج و تربیت فرزندان دارند و بنابراین موج افسردگی همه جامعه را فرامیگیرد.
در شرایط سیاسی نیز طبیعتا میتوان علتهایی را برای افسردگی جامعه پیدا کرد. زمانی که فساد در ساختارهای سیاسی علنی شود و صاحبمنصبان به تعهدات خود پایبند نباشند، گفتگو بین مسئولان و مردم به حداقل میرسد و شرایط دسترسی به آنها سخت میشود. آنها از آینده ناامید میشوند و دیگر به ارکان سیاسی جامعه پایبند نخواهند بود؛ بنابراین از این زاویه نیز موج افسردگی گریبان جامعه را میگیرد.
تشدید آسیبهای اجتماعی و ضعف در نظام گفتوگوی بین گروهی و ضعف در پایبندی افراد به هم و تضعیف سرمایههای اجتماعی نیز میتواند تشدیدکننده افسردگی در جامعه باشد. رویدادهای تلخی که در جوامع رخ میدهد، مانند از دست دادن گروهی از هموطنان، بلایای طبیعی، زوال شرایط اقتصادی کشور و برملاشدن آسیبهای جامعه نیز بر افسردگی در جامعه بیتأثیر نیست. به راستی که نمیتوان صرفا یک بعد را در نظر گرفت و تکعلتی به ماجرا نگاه کرد، بلکه افسردگی در هر نظام از علل ظاهر میشود و تشدید میگردد.
از جامعه افسرده نمیتوان انتظار فعالیت، نشاط و خلاقیت داشت. جامعه افسرده مستعد بروز آسیبهای هرچه بیشتر است. اعتیاد، طلاق، نزاع و درگیری از اولین نشانهها و پیامدهای یک جامعه افسرده است. بیمسئولیتی در انجام امور اجتماعی، عدم پیگیری وظایف و تکالیف شهروندی، پرخاشگری و حتی فروپاشی جامعه نیز از دیگر پیامدهایی است که یک جامعه افسرده را تهدید میکند.
آنچه مسلم است، این است که نمیتوانیم بهطور کامل افسردگی را از یک جامعه حذف کنیم و باید اقداماتی که کاهنده میزان افسردگی است، مطمحنظر واقع شود. این شیوهها نیز شفافیت لازم را دارد و ارائه و اجرای آن مشخص است؛ به مردم امکان گفتگو و اعتراض بدهیم، رسانهها را حامی مردم قرار دهیم، مسئولان بیش از پیش میان مردم حضور پیدا کنند و سازمانهای مردمنهاد نیز به دنبال رفع ریشههای بینظمی در جامعه بروند و نه فقط درمان ظاهری آنها.
برخی اقدامات کوچک مانند همیاری اجتماعی میتواند تسکیندهنده موقت باشد، ولی برای درمان جامعه افسرده نیازمند اقداماتی بنیادیتر هستیم.
👤حمید مسعودی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
⭕️تیترها القا می کنند
💢بعد از توییت آشنا و اتهام افراط به علی اکبر #رائفی پور رسانه ها این خط القایی را دریافت و به آن دامن زدند
بهترین روش برای اینکه مخاطبان رائفی پور را افراطی ببیند تصویرسازی از وی در کنار فردی که برچسب افراط به او چسبیده ، است
تحلیل خط القایی که توسط مشاور رسانه ای دولت پیگیری می شود راهبردهای جنگ روانی در انتخابات پیش رو را مشخص می کند
✍️کارگروه رصد و تحلیل آرما
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️حمله ی یک آخوند به زن
💢تفکر نقاد در مقابل هر محتوای رسانه ای از ساختگی بودن آن و منبع تولید پیام به تحلیل و بررسی می پردازد
رسانه می تواند تصویری بسازد و قضاوتی را منتشر کند
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@A_purm
💢رسانههای دنیا چگونه در مواقع بحران #تصویر منتشر میکنند؟
⁉️نگاهی به چند رویداد و بررسی عکسهای منتشر شده در رسانهها
🔻نوارهای زردرنگ عکسها را محدود میکند
💢در اروپا یا آمریکا زمانی که یک حادثه، حمله تروریستی یا بلای طبیعی اتفاق میافتد، یک قاعده مرسوم وجود دارد؛ شما هیچ عکسی از کشتهشدگان یا صحنههای دلخراش نمیبینید. به محض اینکه نیروهای پلیس به صحنه میرسند، یک نوار زردرنگ اطراف منطقه حادثهدیده کشیده میشود تا ورود عکاسان خبری و خبرنگارها را محدود کند. همیشه در بخشهای مختلف خبری تنها یک تصویر از دور نشان داده میشود که ماشینهای پلیس یا خودروهای امدادی در صحنه حضور دارند و به این شکل کنترل اوضاع توسط پلیس و امدادگران را هم نشان میدهند.
💢از آن مهمتر احساس امنیتی است که به مردم منتقل میشود و در عینحال که اخبار و جزییات مربوط به آن حادثه در متن خبر بهطور کامل آورده میشود، به ناخودآگاه مخاطبان اطمینان داده میشود که همهچیز تحت کنترل است.
🔻کلمات جای عکسها را پر میکنند
💢در مورد جنگهایی که در نقاط مختلف دنیا اتفاق میافتد هم همین قاعده وجود دارد. امانوئل طیب، استاد علوم سیاسی دانشگاه لیون فرانسه در این خصوص میگوید: در حالی است که بیشتر اخبار را مرگ، خشونت و جنگ تشکیل میدهد اما در اخباری که بیوقفه در تلویزیون یا مطبوعات منتشر میشود، تصاویر مربوط به این خشونتها اغلب حذف میشود. در فرانسه، در مورد این موضوعات بیشتر «حرف میزنند» تا اینکه تصاویر را نشان دهند؛ گاهی حتی بینندگان هیچ تصویری در مورد اتفاق بدی که در کشورشان افتاده است را نمیبینند. این موضوع در خصوص تصادف رانندگی یا صحنههای جرم و جنایت نیز اتفاق میافتد و عکسهای تکاندهنده مربوط به این حوادث، هیچوقت نشان داده نمیشود.
🔻عکسهایی مثبت برای خبرهایی منفی
💢اما این رویه فقط محدود به حوادث نیست و برای هر نوع اخبار منفی، سعی میشود عکسی انتخاب شود که از شدت تلخی خبر کم کند. بهعنوان نمونه عکسهایی است که برای اخبار گرمازدگی و مرگومیرهای ناشی از آن استفاده میشود را مورد بررسی قرار میدهیم.
🔺در گزارشهایی که حول این موضوع کار شده است، «عکسِ یک» در عین حال که درباره گرمای شدید هواست، هم احساس خنکی را به مخاطب منتقل میکند و هم بسیار شاد و پرانرژی است؛ و اغلب قریب به اتفاق تصاویر، مربوط به آببازی یا آبتنی مردم است. نه تصویری از افراد گرمازده در اورژانس مشاهده میشود و نه بیخانمانهایی که از شدت گرما در گوشهای افتادهاند و جانشان را از دست دادهاند.
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@A_purm
⭕️شایعه در فضای مجازی
⚠️ ادامه عوامل ساخت شایعه:
🔻جلب توجه:
💢شایعات در مورد نکات مهم شکل می گیرند.
به همین دلیل رغبت افراد نسبت به شنیدن آن ها بیشتر از اخبار و وقایع متداول است.
همین میل بیشتر موجب می شود که افراد در جمع به منظور جلب نظر و توجه دیگران و جذاب نشان دادن خود در آن جمع به شایعات روی آورند.
💢افراد برای جذاب نشان دادن خود در شبکه های اجتماعی بیشتر در معرض ایجاد و انتشار شایعه هستند.
💢این مورد مخصوصا در مورد افراد رانده شده در جمع ها و انسان هایی با حس حقارت، نمود بالاتری پیدا خواهد کرد. اهمیت سرگرم کردن سایرین برای این افراد آن قدر جدی خواهد بود که سعی به ایجاد یا انتقال اخباری جذاب با درجه اعتبار پایین خواهند داشت.
💢در شبکه های اجتماعی این موضوع به یک چالش و آسیب بسیار جدی تبدیل شده است.
💢 پس لطفا سعی کنید حس جلب توجه را در خود کنترل کنید.
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@A_purm
⭕️القا و زمین بازی جدید
💢پس از برخورد های سنگین مردمی با مشاور رسانه ای رئیس جمهور در پی تهدیدهای وقت و بی وقتش حالا رسانه های دولتی با رپرتاژ خبری و تصویرسازی های هیولا گونه جنگی ادراکی- شناختی را با جریان مردمی آغاز کرده اند
💢درگام اول ابتدا برچسبی را طراحی و با ادبیات و قلمی خاص حواله می کنند
💢در گام دوم ضریب رسانه ای و تکرار این برچسب را القا می کنند
💢در گام سوم این برچسب را تبدیل به استدلال و منجر به مجوزی برای برخورد می کنند
🔺امروز باید جنگ رسانه ای را در حوزه ی ادراک و شناخت تحلیل کنیم
هشیار باشیم
#جنگ_رسانه_ای
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
🖼#گزارش_تصویری
📱اولین دوره #کلاس_های_سواد_رسانه_ای
🔹#کرمان _بهمن ماه98
📝اساتید:حجه الاسلام صالحی_دکتر متین فر_دکتر حسینی_علیرضا پورمسعود
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️جنگ شناختی (Cognitive warfare)
✍بخش اول
🔻مقدمه بر جنگ ادراکی یا شناختی
💢بشر تا کنون جنگ های متفاوتی را تجربه کرده است. جنگ سخت، جنگ نیمه سخت، جنگ سرد، جنگ نرم، جنگ فرهنگی، جنگ اقتصادی، جنگ آب، و غیره. (که خوشبختانه به لطف دشمنان در کشور عزیزمان همه این جنگ ها را به چشم دیده و تجربه کرده ایم پس نیازی به توضیح ندارد.) امروز پس از چهار مرحله جنگ سرد، سخت، نيمه سخت و نرم كشور وارد پنجمين مرحله جنگ سلطه با عنوان جنگ شناختي شده است. ولی جنگ شناختی چیست؟ در اولین قدم یک جمله ساده برای درک راحت تر جنگ شناختی:
❌“جنگ شناختی، شناخت انسان ها را مورد هدف قرار میدهد”❌
🔺به عنوان مثال آیا افرادی را دیده اید تا چند ماه قبل به اعتقادات خود به شدت پایبند بوده اند و اکنون اعتقادات خود را خرافات تلقی می کنند. یا با افرادی مواجه شده اید به رهبری جامعه خود عشق می ورزیدند ولی حالا با دید بدبینانه از وی سخن می گویند و امثال این نمونه ها. خب جای تعجبی وجود ندارد در یک کلام ساده این افراد مورد اصابت گلوله دشمن در جنگ شناختی قرار گرفته اند بدون اینکه وی جراحتی در بدن خود احساس کند.
🔺به همین دلیل است که گاهی از این جنگ به عنوان جنگ موریانه ای نام میبرند. این نوع جنگ شکل تکامل یافته تر، پیشرفتهتر و اثر گذار تر جنگ نرم است. از ویژگی های مهم این جنگ متکی بودن بر زیرساخت رسانههای نوین سایبری است که تفکر آدمی را مورد هدف قرار میدهد.
💢پیشنهاد می شود برای درک بهتر از مغولب شدن ذهن انسان توسط ماشین، فلیم سینمایی فوق العاده مهیج و تاثیرگذار “فرا ماشین (Ex Machina)” در خصوص ایجاد ارتباط عاشقانه انسان با سیستم عامل های هوشمند را در اینجا تماشا کنید.
#جنگ_شناختی
✍بخش اول
💢ادامه دارد ...
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️این تصویر یک مثال است برای اینکه بهتر متوجه شویم رسانه می تواند چیزی را به شما نشان دهد و نکته ای را باور پذیر کند که اساسا ، با آنچه هست تفاوت جدی دارد.
آنچه می بینیم، می شنویم و میخوانیم را از زوایای مختلف بررسی کنیم.
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️شیوع ویروس «کرونا» به سبک فیلمهای هالیوودی!
🔹سال ۲۰۱۱ فیلمی با عنوان "شیوع" اکران شد. این فیلم درباره انتشار ویروسی بوده که منشا آن خفاش است و علائمی شبیه سرماخوردگی دارد. محل شیوع این ویروس نیز هنگکنگ معرفی میشود و باعث مرگ میلیونها نفر میشود.
‼️نکته قابل توجه این فیلم تشابه بسیار زیاد این ویروس با "ویروس کرونا" است که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
🖼 پوستر سی و هشتمین جشنواره #فیلم_فجر
🖌طراح پوستر: حمیدرضا بیدقی
#جشنواره_فیلم_فجر
✅آرما (آرمان ناتمام)
@media_arma
فيلم Contagion (شيوع)محصول سال ٢٠١١
فيلم در مورد شيوع يك ويروس مرگبار در دنيا كه علائمش شبيه سرما خوردگيه و منشاءش شرق آسياست!
اينجاش ميگه؛ ويروس حاوي دنبالههای ژنتيكيای از خفاش و خوكه!!
جالب و عجيبه!!
و اگه دقیق نگاه کنی؛ خیلی ترسناک..
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
#توییت_گشت
💢وقتی مهناز افشار علی ضیا را بلاک می کنید
درد های اجتماع نفس راحتی می کشند
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
#اطلاعیه
💢برگزاری دوره ی #سواد_رسانه_ای در استان خوزستان ، شهرستان اهواز توسط واحد رسانه مصاف (آرما)
📅۲۴ و ۲۵ بهمن ماه (پنج شنبه وجمعه_صبح وعصر)
📞جهت ثبت نام با شماره زیر ارتباط بگیرید
۰۹۱۶۹۳۸۲۴۱۴
❌آغاز ثبت نام از ۱۲ بهمن ماه
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️جنگ شناختی (Cognitive warfare)
✍️بخش دوم
⭕️هدف جنگ شناختی
🔺هدف جنگ شناختی در واقعا همان هدف جنگ سخت است که در نهایت از پای در آوردن حریف هدف اصلی می باشد. ولی شیوه تهاجم بسیار متفاوت است.
💢روش عمل در نبرد شناختی مشروعیت زدایی، اعتبارزدایی، اعتمادزدایی، قداست زدایی، ناامیدسازی و ناکارآمدنمایی است، که در نهایت دشمن امیدوار است سبب رویگردانی اجتماعی و از بین رفتن سرمایه اجتماعی و نیروهای مردمی کشور شود.
👤جوزف نای، محقق و سیاستمدار برجسته آمریکایی، مبدع عبارت “قدرت نرم” یا Soft Power می باشد که کتب و مقالات متعددی در خصوص بکارگیری قدرت نرم در مناسبات بین المللی و کسب هژمونی جهانی نگارش کرده است. جوزف نای قدرت نرم یک کشور از سه طریق قابل تامین میداند: اول، فرهنگ آن کشور، دوم ارزش های سیاسی و سوم سیاست خارجه آن کشور.
💢البته ما میدانیم که هنوز هیچ قانونی برای جلوگیری از جنگ شناختی در فضای مجازی وجود ندارد. همچنین قانونی هم برای مقابله با جنگ شناختی و تلقی آن به عنوان اقدام مجرمانه وجود ندارد. بهترین راه برای مقابله با این نوع جنگ شناختی، ارتقای آگاهی در میان طیف خاکستری و افزایش هوشیاری عمومی است. شاید تصویر زیر بهترین درک را از جنگ نرم تداعی کند. در تصویر زیر هر دو شلوار را یک دشمن پاره کرده است. یکی را با جنگ سخت و دیگری را با جنگ شناختی.
#جنگ_شناختی
✍️بخش دوم
💢ادامه دارد ...
🔻لینک بخش اول:
🌐https://t.me/media_arma/1480
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
🔻میلیونها تلفن همراه دسترسی به واتساپ را از دست میدهند
🔹اپلیکیشن پیام رسانی واتساپ از روز شنبه اول فوریه روی میلیونها تلفن همراه هوشمند قابل دسترس نخواهد بود.
🔹تلفنهای همراه آیفون و اندرویدی که از سیستمعاملهای قدیمی استفاده میکنند از این تاریخ به بعد قادر به فعال کردن این اپلیکیشن نیستند.
واتساپ میگوید این اقدام برای حفاظت از ایمنی اطلاعات کاربرانش ضروری بوده است.
🔹تلفنهای هوشمندی که از سیستم عامل اندروید ۲.۳.۷ و قدیمیتر و یا آی.او.اس ۸ و قدیمیتر آیفون استفاده میکنند تحت تاثیر این تصمیم تازه قرار میگیرند.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
🔴میز نقد فیلم سینمایی لباس شخصی در برنامه سینمایی #هفت
👤ناصر هاشم زاده:
لازم است حتما به این مقطع تاریخی پرداخته شود. بسیاری از استعدادهای ما در آن زمان به مسلخ برده شدند. این فیلم پرداخته به این تجربه. آیا توانسته از پس این قضیه برآید؟ دوستان چندسالی در این مورد تحقیق کرده اند. شخصیت کیانوری در فیلم کاریکاتور است. ما باید خطر کودتا را در فیلم ببینیم چیزی که در فیلم نیست. فیلم المان های لازم سینمایی را سعی کرده داشته باشد اما این ها کافی نیست. اگر ما اطلاعات کافی از افضلی و کیانوری نداشته باشم از فیلم چیزی متوجه نمی شوم. تا بیایم شخصیت اصلی فیلم را بشناسیم زمان زیادی طی میشود.
👤محمد تقی فهیم:
مساله فیلم لباس شخصی حزب توده است. حزبی که در تاریخ معاصر ایران حضور داشته است. یک سمبلی از خدمت و خیانت است. همیشه سوژه ها در زمانی عینیت میابد که در جامعه وجود داشته باشد. ما باید در سینما آدمهایی را بسازیم که با ساخت آن ها شخصیت ها معرفی شود. مشکل من با فیلم در روایت آن است. پاشنه آشیل فیلم در روایت آن است. جسارت عنصر اصلی سازنده فیلم است. تا زمان توفیقی فیلم سرگردان است . فیلم به نظرم نیازهای اولیه فیلم را دارد و قوت فیلم این است که با بازیگرهای ناشناخته یک موضوع مهم را روایت میکند اما افتتاحیه خوبی ندارد.
👤مسعود فراستی :
همه افراد در آن دوره به نحوی تحت تاثیر حزب توده بودند. حزب توده از اول وابسته نیست و متمایل به مارکسیست است. حزب توده از انقلاب جا میماند.
فیلم کار سیاسی خوب با ما نمیکند. ما سنت سینمای سیاسی در ایران نداریم. نکته بعدی این است که دوربین از درون دارد فیلم و موضوع را بررسی میکند. باید بدمن غیر از کنشگر بودن جذاب باشد تا قهرمان جذاب شود. این از آن نکاتی است که بچه های سینمای سیاسی باید به آن توجه کند. باید شخصیت اول چنین فیلم هایی سمپاتیک باشد. در زمانی که سینمای ما مسئله ندارد اما این فیلم مقداری مسئله دارد.
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️جنگ شناختی (Cognitive warfare)
✍️بخش سوم
⭕️مولفه های قدرت در نبرد شناختی
🔺این نوع نبرد، در مرحله طرح ریزی و همچنین اجرا، دارای سطوحی سه گانه مشتمل بر سطح راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی است. این سطوح نشانگر دامنه، عمق، هدف، اهمیت و تاثیرگذاری جنگ نرم در جامعه هدف است.
🔻شناخت این سطوح به روشن سازی برنامه ها و راهبردهای دشمن در این حوزه کمک میکند. شناخت دقیق این سطوح انطباق راهبردها و راهکارهای مقابله ای با سطوح طرح ریزی دشمن را ممکن می سازد. بر این اساس، برای مقابله با سطح راهبردی جنگ نرم، باید به اتخاذ راهکارهائی در سطح راهبردی اقدام کرد. میتوان با درک سطح کنشگری و برنامه ریزی دشمن به اولویت گذاری در اقدامات مقابل مبادرت نمود. چه بسا، در قبال سطوح پائین تر جنگ نرم، اتخاذ راهکارهائی در آن حدود بدون هزینه نمودن در سطح راهبرد، کافی باشد. در هر حال کسب توانمندی و قدرت در چهار حوزه زیر در جنگ شناختی میتواند در سطوحی سه گانه راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی موثر واقع شود.
💢قدرت در رصد شناختی دشمن
💢قدرت در تحلیل شناختی دشمن
💢قدرت در طرح زیری شناختی
💢قدرت در انجام عمیات شناختی
#جنگ_شناختی
✍️بخش سوم
💢ادامه دارد ...
🔻لینک بخش اول:
🌐https://t.me/media_arma/1480
🔻لینک بخش دوم:
🌐https://t.me/media_arma/1488
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️جاسوسی سایبری
💢اندی مایکل یک محقق نرم افزار تحقیقی را روی VPN های رایگان گوگل پلی انجام داده چهارتا از پر دانلود ترین ها secure , free VPN master ,hotspotvpn , cm security application توی این تحقیق میگه این vpn ها فایل های مخرب جاسوس افزار همراهشون نصب می شود
✍دکتر موسوی
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma