👤 عبدی: صدا و سیما مرجع خبری مردم نیست
📺صدا و سیما به دلیل نداشتن استقلال نسبی مدیرانش، مرجع خبری برای مردم نیست
🔹رسانههای ما بر روی برخی از ارزشهای خبری غش میکنند و آنها را مورد توجه قرار میدهند و ارزشهای دیگر خبری را فراموش میکنند
🔸کشوری که رسانه مستقل نداشته باشد، مردم حرفش را باور نمیکنند و به سمت رسانههای بیگانه و یا فضای مجازی میروند که این امر برای امنیت کشور خطرناک است.
#اخبار
✅آرما (آرمان ناتمام)
@media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🐶 حیوانات هم تحت تاثیر رسانه ها قرار می گیرند!
🔹واکنش عاطفی یک سگ با دیدن کارتون " شیر شاه"
🔺حیرت انگیز هست😳
#سواد_رسانه_ای
✅آرما (آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️تعداد استفاده کنندگان از رسانه های جمعی
💢طبق پیش بینی ها این آمار در سال ۲۰۱۹ نزدیک به دو میلیارد و هشتصد میلیون است و در سال ۲۰۲۱ این آمار به بیش از سه میلیارد نفر خواهد رسید.
💢 با افزایش این آمار و فراگیری رسانه های جمعی، ضرورت یادگیری سواد رسانهای بیش از پیش حس خواهد شد.
⚠️ کوتاهی در کسب سواد رسانه ای مسلماً آسیب های زیادی را برای فرد و جامعه به همراه خواهد داشت.
↙️ منبع:
🌐 http://yon.ir/kZvID
#آینده_پژوهی
#سواد_رسانه_ای
#رصدخانه_آرما
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma
22.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰تحریف اینگونه اتفاق می افتد
🔺ساده و نامحسوس...
#سواد_رسانه_ای
✅آرما(آرمان ناتمام)
@media_arma
📽ساخت اپیزود ویژه «پایتخت» منتفی شد؟
📝 یادداشت احمد مهرانفر برای خشایار الوند: قول داده بودي قصه رو تموم كنی، تمومش نكردي و رفتي پس ما هم نميسازيم، حد اقل تو اين روزاي ابري نه، چرا كه بارون مياد و ياد تو چشمامونو خيس مي كنه، آدما تو هواي صاف مي خندن و مي خندونن، شايد بعداً وقتي هواي دلمون صاف شد براي يادگاري آخرين يادگارتو ساختيم خشايار عزيز ما رو ببخش نميتونيم.
#اخبار
✅آرما (آرمان ناتمام)
@media_arma
⭕️فریب زندگی لوكس بازیگران را نخورید
👤جهانگیر الماسی یكی از جوان اولهای سینمای ایران است.جوان اول به این معنا كه از اولین جوانهایی بود كه بعد از پیروزی انقلاب وارد سینما شد و توانست گیشه خوبی برای فیلمها رقم بزند. آن زمان مجید مظفری هم چنین كاری میكرد او هم جزو جوان اولها بود. سینمای ایران كه كاملا تغییر فرم و محتوا داده بود و ستارههایش كاملا تغییر كرده بودند باید تلاش میكرد روی پای خود بایستد و مردم را دوباره به سینماها بیاورد كه بازیگرانی مانند الماسی و مظفری توانستند به خوبی از پس این كار برآیند.
نام الماسی خیلی زود سر زبانها افتاد، همان زمانی كه در فیلم تنوره دیو به كارگردانی كیانوش عیاری بازی كرد و بعد در ادامه همكاریش با این كارگردان در فیلم درخشان شبح كژدم ظاهر شد. هر چند قبل این فیلم با بازی در فیلم پدر بزرگ توانست محبوبیت و شهرت زیادی بین عموم مردم پیدا كند.در دهه 60 نام جهانگیر الماسی كافی بود تا فیلم بفروشد!
🔻حالا این بازیگر كه روزی روزگاری سوپراستار بود از بایكوتی میگوید كه مدتهاست گریبانش را گرفته و سالهاست به او اجازه نمیدهد در سینما یا تلویزیون بازی كند. وقتی از او میخواهم درباره دلایل و چگونگی این بایكوت توضیح دهد فقط به اشاره این نكته اكتفا میكند كه اعتراضش به نحوه انتخاب بازیگران و نقش دادن به كسانی كه اصلا نمیتوان نام آنها را بازیگر گذاشت، باعث شده نزدیك به 14 سال بیكار بماند !
البته او در ادامه به این نكته هم اشاره میكند كه تمایلی ندارد سطح كارنامهاش را پایین بیاورد و هر نقشی را بازی نمیكند. شاید یكی از دلایل كمكاریش همین سختگیری در انتخاب نقش هم باشد.
💢جهانگیر الماسی این روزها به اصطلاح از جیب میخورد، شرایط زندگیش سخت شده و مثل بیشتر مردم كه روزگار دشواری را سپری میكند.به دولت و مسؤولان معترض است كه نتوانستهاند شرایط را درست مدیریت كنند و اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم به این روز افتاده كه برای مثلا گوشت صف میكشند و اتفاقاتی در این صفها رخ میدهد كه در شان مردم ایران نیست.الماسی نمایندگان مجلس را هم به چالش میكشد، این بازیگر مقصر اصلی را نمایندگان مجلس میداند كه اصلا تخصص و مدیریتی ندارند و وظیفه خودشان نمیدانند كه از حقوق مردم دفاع كنند و در موقعیت مناسب و زمان درست وارد عمل شده و نگذارند اوضاع اقتصاد به این جا برسد. الماسی میگوید: تجربه ثابت كرده نزدیك انتخابات كه میشود، نمایندگان حركتهایی میكنند یا اعتراضاتی را نشان میدهند آنهم نه به این دلیل كه از حقوق مردم دفاع كنند بیشتر برای این كه دوره بعد باز هم نماینده شوند.اگر نمایندهها كار و وظیفه خود را بلد بودند، زمانی كه یک نماینده مجلس گفت، ما حقمان را از سفره انقلاب برداشتهایم، همان زمان اجازه نمیدادند او به كارش ادامه دهد... ! وقتی همه چیز بهم ریخته و بنیان اقتصاد كشور سست شده تازه نمایندهها یادشان آمده رئیس جمهور را استیضاح كنند كه چرا چنین و چنان شده است... !
💢جهانگیر الماسی درباره فرهنگ و هنر هم خوشبین نیست و بر این باور است كه اگر مدیریت درست فرهنگی در كشور جاری بود فیلمها به این اندازه سطحی نمیشدند.این بازیگر به فیلم شبی كه ماه كامل شد اشاره میكند و میگوید: بعد از نمایش این فیلم در جشنواره و جایزههایی كه به آن دادند، حمله تروریستی خاش صورت گرفت و تروریستها در بخشی از بیانیه خود به فیلم شبی كه ماه كامل شد، اشاره كردند.این نشان میدهد سینما هنر بسیار تاثیرگذاری است و نباید از آن غافل شد. اما سالهاست سینما به حال خود رها شده و فقط گاهی فیلمی تاثیرگذار ساخته میشود.در دهه شصت فیلمهای بسیار خوبی ساخته میشد چون متولیان فرهنگی برای سینما برنامهریزی داشتند و میدانستند چه ابزار مهمی در اختیار دارند.آن زمان ما برای بیان اندیشه و تفكری در سینما حضور داشتیم.مثل الان نبود كه زندگی به اصطلاح لاكچری بازیگران حسرت به دل مردم بگذارد.كدام ستاره و بازیگر سرشناس آن سالها اتومبیلهای لوكس سوار میشد و پز آن را به مردم میداد. كدام بازیگر با خانه و ویلا و لباسهای آنچنانی خود فخر فروشی میكرد؟ بازیگران افتخارشان این بود كه مردم دوستشان دارند و مردمی هستند حالا بازیگر جوانی كه اصول بازیگری را هم نمیداند مدام از سبك زندگی لاكچری حرف میزند ! لاكچری یعنی چی؟ مگر زندگی لوكس به رخ كشیدن دارد آنهم در روزگاری كه مردم به سختی امورات روزانه خود را میگذارنند. در دهه 60 بهترین فیلمها ساخته میشد و بازیگران سرشناس گیشه سینمای متفكر را تامین میكردند اما از این ادا اصولها خبری نبود كه فرش قرمزی پهن كنند و بازیگران با لباسهای آنچنانی روی آن راه بروند و دل مردم را بسوزانند.
#سلبریتی_ها
✅آرما(آرمان ناتمام)
@Media_arma