آسیب اجتماعیِ سلبریتیهای انساندوست و متعهد
سیدمجید امامی:
بین قهرمان، ستاره، فرد مشهور و فرد انگشتنما تفاوت وجود دارد. تحولات ارتباطی در اواخر قرن بیستم باعث شد دیگر ما فرآیندهای محدودکننده برای شهرت در ذهن نداشته باشیم؛ فرآیندهای غیررسمی و فرآیندهای کاملاً خودانگیختهای برای شهرت وجود دارد و این است که پدیدآورندۀ مفهوم سلبریتی شده است.
یعنی شما میتوانید در خانۀ خودتان به خاطر استفاده از برخی خلاقیتها، یا بعضی فرصتها یا حتی برخی اتفاقات دونپایه در فضای مجازی تعاملی به یک شهرت بالا، به معنای هواداران یکسویه و تودهای برسید. در اینجا مفهوم شخصیت و سلبریتی از هم تفکیک میشود.
شخصیت کسی است که به خاطر نقشی که جامعه به او داده است دارای وجاهت اجتماعی شده است ولی سلبریتی این ویژگی را ندارد و قوامدهندۀ معنایی او پیروی است. انسانهای آزاد و آگاه تمام آگاهیهای خود را در سبد یک پیروی محض قرار میدهند.
قسمت اول
✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مقایسه نوع پوشش خبری و گزارش تلویزیون سلطنتی بیبیسی در مورد خشکسالی در قاره اروپا و ایران:
💢 گزارش سیاوش اردلان از خشکسالی در اروپا:
- تبخیر آب و باران کم موجب خشکسالی شده
- رودخانهها تبدیل به محل رفت و آمد (و تفریح) شده
- تغییرات اقلیمی برای همه است
- گازهای گلخانهای در جهان، مشکل اروپا
- چین مقصر اصلی گرمای اروپا
💢 گزارش سیاوش اردلان از خشکسالی در ایران:
- ایران تشنه است، آینده ای داغ برای ایرانیان
- ایران خشک شده، همیشه خشک بوده!
- ایران، یک ورشکسته آبی
- ناکارآمدی حکومت در حوزه آب
- سرقت حقآبه (و تحریک کشاورزان)
#سواد_رسانه_ای
✅ @media_arma
آرما مدیا
آسیب اجتماعیِ سلبریتیهای انساندوست و متعهد سیدمجید امامی: بین قهرمان، ستاره، فرد مشهور و فرد انگش
آسیب اجتماعیِ سلبریتیهای انساندوست و متعهد
احسان شاهقاسم :
در واقعۀ زلزلۀ کرمانشاه، تنها افرادی که بد عمل کردند سلبریتیها بودند. بسیاری از سلبریتیها در این مناطق حاضر شدند، عکس گرفتند و برگشتند. جالب است که سلبریتیها خودشان باورشان شده اقداماتشان انساندوستانه است.
فعالیتهای خیرخواهانۀ سلبریتیها عموماً برای جلب توجه است. آنها هرگز بدون دوربین فعالیت انساندوستانه نمیکنند و جایی دست به جیب میشوند که دوربین حاضر باشد.
همۀ سلبریتیهایی که فعالیت انساندوستانه میکنند درآمدشان چند برابر میشود. وقتی خوانندهای میگوید درآمد کنسرتم را صرف امور خیریه میکنم، فروش آلبومهایش چند برابر میشود. این یکی دیگر از جنبههای فریبکاری سلبریتیها است.
فریبکاری دیگر سلبریتیها تناقض است؛ آنها دائم در تضاد مالی با دیگران هستند، اما ادعای کار خیر میکنند. این پدیده ریشه در میل ما به فریفتهشدن دارد. ما انفعال خود را در سلبریتیها قرار میدهیم. یعنی میگوییم من به سلبریتی کمک میکنم تا آن را برای فقرا هزینه کند. این کار مرا آرام میکند و دیگر احساس گناه نمیکنم.
قسمت دوم
✅ @media_arma
💢منفجر شدن پل معروف لندن(London bridge) این پل بدلیل انفجار در آتش میسوزد؛ دود تمام پایتخت انگلیس رو فرا گرفته؛ خانه های زیادی در مجاورت پل تخلیه شدند؛ چندین خودرو کاملا سوخته؛ اما bbc فارسی از انقراض گرگ تاسمانی میگوید!😆
بزرگوار تا کی میخوای سانسور ؟
✍️ عبدالرحیم انصاری
#توییت_گشت
✅ @media_arma
آرما مدیا
آسیب اجتماعیِ سلبریتیهای انساندوست و متعهد احسان شاهقاسم : در واقعۀ زلزلۀ کرمانشاه، تنها افراد
آسیب اجتماعیِ سلبریتیهای انساندوست و متعهد
احسان شاهقاسمی:
سلبریتیها هزینۀ بسیار بالایی دارند که عمدتاً صرف دو کار میشود که یکی از آنها استخدام تیمهای بسیار قوی نامورساز است. مسئلۀ دیگر مدیریت بدن است. پیری، فرآیندی است که از بدو تولد آغاز میشود، اما در ۵۰سالگی تشدید میشود. شما برای اینکه بتوانی زیبایی خود را حفظ کنی باید جراحی زیبایی کنی. اینها نیاز به پول دارد. سلبریتیها این پولها را از طریق مدیریت توجه و جلب توجه بیشتر از هر راه ممکن کسب میکنند.
قسمت سوم
✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 مقام ارشد شرکت روسی: غرب میتواند هر چیزی را که با اندروید کار می کند، برای ما خاموش کند.
🔹 ناتالیا کسپرسکی از بنیانگذاران و مدیر پیشین شرکت کاسپرسکی (شرکتی چند ملیتی، در زمینه امنیت رایانه) در مورد احتمال خاموش شدن همه تلفن های هوشمند در روسیه در پی تحریم های غرب گفت:
🔹 نه تنها آیفون ها را می توان برای ما خاموش کرد، بلکه هر چیزی که با اندروید کار می کند را می توان برای ما خاموش کرد. اینقدر خوشحال نباش! تمام تلفن های هوشمند در قلمرو فدراسیون روسیه بالقوه می توانند خاموش شوند. این یکی از آن تهدیدهایی است که ما در مورد آن صحبت می کنیم. این جنگ سایبری است! همه دستگاه های اندرویدی را می توان خاموش کرد.
✅ @media_arma
⭕️ نرمافزارهای کرک شده نصب نکنید
مرکز مدیریت راهبردی افتا:
🔹چنانچه کاربران فریب بخورند و بدافزار SmokeLoader را بهعنوان یک کرک نرمافزاری نصب کنند، بهراحتی، راه را برای استقرار بدافزار Amadey در سیستمهای خود، هموار کردهاند.
🔹بدافزار Amadey به قابلیتهایی مثل گرفتن عکس از صفحه نمایش، ابر دادههای سیستم، اطلاعات درباره آنتیویروسهای سیستم، نصب بدافزارهای اضافی روی دستگاه آلوده و استخراج Credentialهای سیستم، مجهز شده و بدون فوت وقت، اطلاعات را به سرقت میبرد.
✅ @media_arma
⭕️دیپفیک چیست؟
🔹دیپ فیک (Deepfake) به معنی جعل عمیق یا یادگیری عمیق جعل کردن، تکنیکی بر پایه هوش مصنوعی است که برای تلفیق تصاویر انسانها به کار میرود. این فناوری برای ترکیب و قرار دادن تصاویر و فیلمهای موجود بر روی تصاویر یا فیلمهای مورد نظر از تکنیکهای یادگیری ماشین تحت عنوان شبکه تقابلی مولد generative adversarial network (GAN) که یکی از کلاسهای یادگیری ماشین است استفاده میکند .
🔹در تکنیک جعل عمیق، تصاویر و ویدئوهای دروغینِ به شکلی کاملا واقعگرایانه ساخته میشود. فنآوری جعل عمیق میتواند تصاویری بسازد که از اساس حقیقت ندارند، تصاویری که در آنها به نظر میرسد فردی، حرف خاصی میزند یا کاری را انجام میدهد که اصلا در دنیای واقعی اتفاق نیفتاده است. کارشناسان از رواج استفاده از فنآوری دیپفیک و پیامدهای به شدت ابراز نگرانی میکنند.
#سواد_رسانه_ای
✅ @media_arma
📊تحلیل پر بازدیدترین کانالهای تلگرام در بهار ۱۴۰۱
🔻مجموعه پایش و تحلیل دادهها در فضای آنلاین لایفوب، کانالهایی در تلگرام که بیش از ۵۰ پست با بیش از ۵۰ هزار بازدید دارند را مورد بررسی و تحلیل قرار داده است:
🔹حدود ۴۱٪ از این کانالها در زمینه سرگرمی و ورزشی، ۳۷٪ در زمینه آموزشی و دانستنی و ۱۹٪ در زمینه اقتصادی فعالیت دارند
🔹بیشترین فراوانی در کانالهای پر بازدید حوزه سرگرمی و ورزشی، مربوط به موزیک است
🔹در میان تمام دستهبندیها، کانالهای مربوط به پزشکی، سلامت و بهداشت با متوسط بازدید ۳۰۷ هزارتایی، بیشترین میزان متوسط بازدید پست را از آن خود کردهاند/لایفوب
✅ @media_arma
📝رژیم مصرف رسانه ای و بهزیستی دیجیتال
✅ رژیم مصرف رسانه ای به نوعی مدیریت مصرف رسانه ای یک کاربر یا کنشگر در فضای آنلاین است. رژیم مصرف رسانه ای متغیر اثرگذاری بر بهزیستی دیجیتال یک شبکه وند یا کنشگر دیجیتالی دارد.
✅بهزیستی دیجیتال یا digital wellbeing به معنای حفظ و پایداری سلامت ذهنی، روانی و عاطفی، فکری و خلاقیتی هنگام و زمان مصرف رسانه ها و محتواهای دیجیتال است. بهزیستی دیجیتال محصول، مواجهه صحیح و آگاهانه با رسانه است.
✅عدم توجه به مقوله بهزیستی دیجیتال و پرمصرفی دیجیتالی به ویژه در دوره حضور و ظهور رسانه ها و ابزارهای ارتباطی دیجیتالی منجر به سرکوب های عاطفی و فکری، کاهش اعتماد به نفس، گوشه گیری، کاهش بینایی، کاهش تمرکز، بی خوابی و اعتیاد رسانه ای و نظایر آن می شود.
✅امروزه در بیشتر جوامع به دلیل توسعه رسانه های دیجیتالی همراه، با شکل گیری و توسعه «فراغت شناور» مواجه هستیم. یعنی همیشه و در همه حال در محل کار، خرید، غذا خوردن، صحبت کردن، خوابیدن و... به رسانه دسترسی دارند تا جایی که زمان کار و استرحات و اوقات جدی و فراغت شان باهم یکی شده است و همین امر سبب می شود تا تمرکز از میان برود و کیفیت کار کاهش یابد.
✅در حوزه کسب وکار، موضوعی به نام هزینه-فایده وجود دارد، یعنی هر آنچه که به لحاظ مادی و معنوی هزینه می کنیم، حداقل ارزش و فایده ای برابر با آن هزینه دارد؟ پاسخ هر کاربر به این سوال در موضوع رژیم مصرف رسانه¬ای خود خیلی مهم است.
✅ ما باید در خصوص مدیریت مصرف رسانه ای مان چند پرسش از خودمان داشته باشیم. اول آنکه دیدن محتوا، مشاهده فیلم و صفحات، گروه ها وکانال ها در رسانه های اجتماعی چقدر برای من مفید است؟ آیا این محتوا سطح دانش تخصصی، سواد اقتصادی، اجتماعی، مالی، بانکی و سلامت مان را افزایش می دهد. این محتوا و مطالب به کدام بخش از نیازهای زندگی مان پاسخ می دهد؟ و در چه ابعادی برایمان مفید است؟
✅ کاربران باید پرسش های دیگری نیز از خود داشته باشند، مبنی بر اینکه آیا زمان و محتوایی که در رسانه مصرف می کنند، سبب خشنودی و شادی درونی شان می شود؟ یا از پس دیدن و مشاهده این محتوا، حس شادی و خوشنودی وجودشان افزایش می یابد؟ یا صرفا جهت سرگرمی و وقت گذرانی بی هدف است؟ اینکه محتوایی که خلق می کنیم یا برای دیگران می فرستیم موجب افزایش دانش، خشنودی و سلامت روانی و فیزیکی آنها می شود؟ در مجموع این محتواها و وقت گذرانی آنلاین چه کمکی به بهزیستی دیجیتال من یا دیگران می کند؟
✅رسانه را نمی توان حذف و محدود کرد بخشی از زندگی ماست و بهبود زندگی ما در گروه بهبود نگاه به رسانه و آموزش نحوه استفاده مثبت از آن است. راهکار استفاده هدفمند از رسانه، آموزش و آموزش و آموزش است چه مستقیم در مدرسه و دانشگاه و محتوای حرفه ای چه به صورت غیرمستقیم و در قالب یک فیلم و سریال و داستان و روایت. آموزش باید به گونه ای باشد تا کاربران استفاده خلاقانه و هدفمند از رسانه ها را تشویق و ترغیب کند. استفاده غیرهدفمند از رسانه، منجر به گوشه گیری، خستگی، افسردگی، فقدان خلاقیت، سرکوب استعداد ها و توانمندی ها و کاهش سلامت و زیستی دیجیتال می شود.
✅ آموزش رژیم مصرف رسانه ای و چگونگی بهزیستن دیجیتال را می توان از شبکه های اجتماعی آفلاین و واقعی شروع کرد. ما پیش از شبکه های اجتماعی مجازی، شبکه های اجتماعی واقعی نظیر مساجد و مدارس را داشتیم. یعنی مردم براساس علاقه شان به مسجد و مکتب می رفتند و مسجد علاوه بر نماز و نیایش، محل شکل گیری تعاملات اجتماعی و آموزش و جامعه پذیری هم بود. ما تا چه اندازه از پتانسیل مسجد، مدرسه و فرهنگسراها به عنوان شبکه های اجتماعی واقعی برای آموزش رسانه ای به شهروندان و توسعه مهارت های بهره گیری از مزیت ها و منافع رسانه و ابزارهای دیجیتال استفاده کرده ایم؟ بسیار بسیار کم. متأسفانه ما مسجد را تنها محدود به نماز و نیایش کرده ایم، درحالی که مسجد می تواند تبدیل به شبکه اجتماعی آموزشی برای جامعه تبدیل شود و ما باید کارکردهای اجتماعی و اموزشی و تعاملی مسجد و فرهنگسرا و مدرسه را در این حوزه تقویت کنیم.
✍منصور ساعی
✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سانسور گوگل؛ راست یا دروغ؟
🔻روشن شدن "جستجوی ایمن" توسط ارائه دهندگان اینترنت در ایران چه مقدار از محتوا را حذف میکند؟
✅ @media_arma
💢 ماهیگیری رسانه های اصلاح طلب از یک دروغ
⭕️جریمه بدحجابی که توسط یه مدیر بنام دبیر امر به معروف این نظریه مطرح کرده، صحت ندارد!
🔹اما بیشرفی شرق و اعتماد تا کی ادامه خواهد داشت؟
🔹هر بار با تیترهای گمراه کننده و کذب ذهن مردم رو آلوده میکنند رو کی باید پاسخگو باشه؟ ناظرین مطبوعات کجا هستند؟؟/بیداریملت
✅ @media_arma
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢فرمول پیشگیری از وابستگی بچهها به بازی های رایانهای!
✅ @media_arma
📝شش قاعده کلی در نظریه سواد رسانه ای
۱. مسئولیت: مسئولیت ارتقا و پیشبرد سواد رسانه ای در خود فرد نهفته است و تا زمانی که شخص مسئولیت میزان سواد خودش را نپذیرد، انگیزه ای برای تغییر وجود نخواهد داشت.
۲. تأثيرات: افراد باید نسبت به حوزه تأثیرات رسانه ها اعم از مثبت و منفی حساس باشند.
۳. تفسیر: انسان موجودی تفسیرگر هست و باید بر فعالیت ساخت معنا مسلط بوده بر آن کنترل داشته باشد.
۴. اهمیت معنا: این قاعده به اهمیت معنای به اشتراک گذاشته شده اشاره کرده و می گوید؛ افراد باید تعداد قابل توجهی تفسير خارج از ذهن خودشان را فرابگیرند؛ به طوری که بتوانند سایر افراد را درک کرده و از نمادهای رایج جهت برقراری ارتباط با آنها استفاده کنند.
۵. قدرت: بر طبق پنجمین قاعده یا قاعده کلی قدرت، دانش قدرت است. چنانچه افراد بخواهند بر ساخت معنی شان کنترل و تسلط داشته باشند نیازمند انواع خاصی از دانش هستند بدون این دانش آنها توانایی ایجاد تغییرات اساسی در جهت مثبت را نخواهند داشت. افراد لازم است بدانند چه ساختارهای دانشی به آنها بسیار کمک می کند و چگونه باید از آن ساختارهای دانش استفاده نمود.
۶. هدف: هدف سواد رسانه ای تجهیز افراد جهت انتقال کنترل از سوی رسانه ها به سمت خودشان است. #سواد_رسانه_ای قدرت و اختیار را به فرد می دهد و بیان می دارد که اگر افراد نتوانند به ساخت معنا کنترل داشته باشند، رسانه ها این کار را انجام خواهند داد.
📚 کتاب "سوادرسانهای" دبلیو جیمز پاتر
✅ @media_arma
سناریوی پیچیده هالیوود برای تغییر سبک زندگی مردم
💢پروژه گسترش انحراف جنسیتی چگونه کلید خورد
🔻 مزدوران هالیوود ماموریت یافتهاند با استفاده از شهرت و نفوذ خود، سبک زندگی و ذهنیت مردم را نسبت به مسائل اخلاقی - اعتقادی تغییر دهند.
یعنی سلبریتی «هالیوودی» به طور عام مهرهها و ابزارآلاتی در دست گردنندگان واقعی هالیوود هستند. از این رو، وقتی برنامهای برای مردم در تاریکخانههای الیت جهانی پختو پز میشود و قرار است به صورت زیرپوستی، خزنده و تدریجی به خورد افکار عمومی دنیا برود، سلبریتیها به خط و فعال میشوند تا با استفاده از شهرت و نفوذ خود روی «سبک زندگی» هواداران، ذهنیت آنان را نسبت به چیزهایی که در دستگاه اخلاقی-اعتقادی مردم و افکارعمومی ناپسند و نامشروع است، ابتدا «عادی سازی» و سپس تبدیل به «فضیلت» کنند.
💢 یکی از سرفصلهایی که در دو سال اخیر، به ویژه با روی کار آمدن دولت حزب دمکرات، در رأس برنامههای تبلیغی-ترویجی دولتهای همسو با آمریکا، رسانههای وابسته به امپراتوری رسانهای غرب و البته سلبریتیها قرار گرفته، تبلیغ این دروغ بزرگ است که «جنسیت» و «هویت جنسی» یک امر قراردادی (و نه طبیعی و خدادادی) است که میتوان با تربیت و آموزش آن را تغییر داد.
🔺این سیالیت هویت جنسی و حمله بیرحمانه به مفاهیمی چون مردانگی و زنانگی حتی به کارتونها و انیمیشنها هم راه پیدا کرده و معلوم است که هدف اصلی این تبلیغات به شدت مسموم و ویرانگر، کودکان هستند. مدیرعامل کمپانی والت دیزنی، چندی قبل رسماً اعلام کرد که در دستکم ۵۰ درصد از تولیدات این کمپانی سرگرمیساز، منحرفین جنسی و افراد به اصطلاح «دگرباش جنسی» به صورت رسمی شخصیتهای اصلی را تشکیل خواهند داد.
💢 اما از آنجا که سلبریتیهای هالیوودی، سربازان خط مقدم ادراکسازی با هدف تغییرات اهریمنی و بنیادین در «انسانیت» و وجوه مختلف آن هستند، تبلیغ انحرافات و ناهنجاریهای جسنیتی به عنوان یک «فضیلت» یا «ارزش» توسط آنها از قبلتر از اینها شروع شده است.
🔺یکی از وجوه این مأموریت شوم، تعداد نسبتاً بالای سلبریتیهای هالیوودی است که یک یا بیش از یک فرزند یا فرزندخوانده خود را در فضایی اصطلاحاً «غیرجنسیتی» یا «جنسیت خنثی» بزرگ میکنند و رسماً و عملاً ترنسسکچوالیتی یا تغییر جنسیت را به کودکان معصوم تحت حضانت خود، حقنه میکنند.
⭕️ حقیقت آن است که انحراف جنسی، تغییر جنسیت و آن چه که در خود هالیوود «هویت جنسی سیال» مینامند، پدیدهای بسیار گسترده و شایع در هالیوود است و این نشان از عمق منجلاب اخلاقی حاکم بر مرکز سرگرمیسازی دنیا دارد. احتمالاً هالیوود آزمایشگاه پایلوت یا پیشتاز را در آزمایشهای شیطانی گردانندگان پشتپرده ایفاء میکند.
برای مطالعه بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمایید
✅ @media_arma
⭕️هشدار وزیر کشور انگلیس به «متا»/ رمزگذاری اینستاگرام، خیانت به کودکان است
🔸وزیر کشور انگلیس از شرکت متا خواسته برای جلوگیری از آسیب به کودکان، رمزگذاری سرتاسری پیامها که در واتساپ از آن استفاده میشد را در فیسبوک و اینستاگرام ارائه نکند. انگلیس به دنبال رصد پیامهای شخصی در شبکههای اجتماعی برای تشخیص و مقابله با محتواهای مضر برای کودکان است.
🔸استفاده از این فناوری در وضعیت فعلی، جستجوی تصاویر کودکآزاری به اشتراک گذاشته شده در پیامهای خصوصی را برای متا یا هر مقام دیگری غیرممکن میکند.
🔹 بیبیسی و من و تو و ایران اینترنشنال که در انگلستان ساکن هستند بعید است که از این خبر به عنوان طرح صیانت این کشور بر علیه شبکههای اجتماعی نام ببرند ولی کاش انگلیس هم مثل ما یکسری رسانه غربگرا داشت که به نحو احسن از این خبر بهرهبرداری سیاسی کنند.
✅ @media_arma
🔹در آپدیت بعدی واتساپ، زمانی که در گروهها چت میکنید، عکس پروفایل کاربر در کنار متن یا فایل ارسال شده نمایش داده میشود.
💢واقعا جای سوال داره که مسئولین واتساپ خودشون بابت این آپدیتها خندشون نمیگیره؟
✅ @media_arma